Μήκος κύματος και μήκος δωματίου.

Μηνύματα
1.453
Reaction score
791
Οι χαμηλές συχνότητες έχουν μεγάλο μήκος κύματος, πχ το 20hz έχουν μήκος κύμματος 17μέτρα. Ακουστικά τι σημαίνει αυτό, αν φτιάξω ένα χώρο 17 μέτρα μακρύ τι θα ακούω ή αν ακολουθήσω μία νόρμα IEEC, Stepmeyer κλπ και φτιάξω τον χώρο π.χ. IEC 60268 -13 2.70χ5.30χ7.00 (ΥχΠχΜ) τι θα χάσω ακουστικά;
 

argi

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
30.020
Reaction score
6.879
Απάντηση: Μήκος κύματος και μήκος δωματίου.

λαβε υποψιν σου την αναλογια των διαστασεων του χωρου σου ,ειναι υπευθυνες για το τι ακους και δεν ακους.......................
 

Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
Είναι γνωστή και αρκετά διαδεδομένη αυτή η λάθος αντίληψη, πως στα μικρά δωμάτια δεν μπορούν να "αναπτυχθούν" οι πολύ χαμηλές συχνότητες..., η αλήθεια είναι πως και τα μικρά δωμάτια μπορούν να "αναπαράγουν" τα 20hz, δεν χρειάζεται να έχεις 17μετρο δωμάτιο, είναι θέμα διαχείρισης των ανακλάσεων που δημιουργούν τα στάσιμα κι ως συνέπεια τις ακουστικές ακυρώσεις σε κάποιες συχνότητες.
Αν για παράδειγμα βάλεις αρκετές μπασοπαγίδες σε έναν μικρό χώρο και απορροφήσουν αρκετή ενέργεια χαμηλά, ουσιαστικά θα είναι σαν να έχεις μεγαλύτερο δωμάτιο όσον αφορά στις χαμηλές συχνότητες.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
5.029
Reaction score
11.513
+1

Επισυνάπτω μέτρηση από το δωμάτιο μου με διαστάσεις 4.7μ χ 4.7μ.
 

Attachments


Μηνύματα
1.453
Reaction score
791
Απάντηση: Re: Μήκος κύματος και μήκος δωματίου.

Αν όμως οι διαστασεις του χώρου επέτρεπαν το ηχητικό κύμα να αναπτυχθεί και στις χαμηλότερες συχνότητες επαρκώς τότε δεν θα δημιουρούνταν στάσιμα, οπότε δεν θα είχαμε χρωματισμούς;
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
5.029
Reaction score
11.513
Σωστά, αν οι διαστάσεις του χώρου είναι αρκετά μεγάλες ώστε να μην δημιουργούνται στάσιμα ή αν έχουν κατάλληλες αναλογίες (βλ. διάγραμμα Bolt) ώστε τα στάσιμα να είναι μικρά και ισο-κατανεμημένα τότε έχουμε λίγους ή καθόλου χρωματισμούς στα μπάσα.
 

argi

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
30.020
Reaction score
6.879
Απάντηση: Re: Μήκος κύματος και μήκος δωματίου.

Είναι γνωστή και αρκετά διαδεδομένη αυτή η λάθος αντίληψη, πως στα μικρά δωμάτια δεν μπορούν να "αναπτυχθούν" οι πολύ χαμηλές συχνότητες..., η αλήθεια είναι πως και τα μικρά δωμάτια μπορούν να "αναπαράγουν" τα 20hz, δεν χρειάζεται να έχεις 17μετρο δωμάτιο, είναι θέμα διαχείρισης των ανακλάσεων που δημιουργούν τα στάσιμα κι ως συνέπεια τις ακουστικές ακυρώσεις σε κάποιες συχνότητες.
Αν για παράδειγμα βάλεις αρκετές μπασοπαγίδες σε έναν μικρό χώρο και απορροφήσουν αρκετή ενέργεια χαμηλά, ουσιαστικά θα είναι σαν να έχεις μεγαλύτερο δωμάτιο όσον αφορά στις χαμηλές συχνότητες.
αρκει το πλατος να μην ειναι διο με το υψος, γιατι ολα πανε κατα ρεματια μερια........
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.045
Reaction score
60.003
Απάντηση: Μήκος κύματος και μήκος δωματίου.

Οι κύριες ιδιότητες της απόκρισης του συστήματος ηχείων-χώρου κάτω από τη συχνότητα αποκοπής δεδομένου δωματίου είναι ότι όχι μόνο η αντίληψη αυτής είναι σαφής,αλλά δύναται επίσης να είναι εξαιρετικά ομοιογενής ως προς τη στάθμη -και αναλόγως πάντα της θέσης ακρόασης- διότι δεν θα υφίστανται στη συγκεκριμένη ζώνη του ακουστού φάσματος ρυθμοί συντονισμού οι οποίοι θα δημιουργούσαν έντονες διακυμάνσεις στον άμεσο ήχο και την απόκριση του χώρου.Εάν πράγματι ήταν αδύνατη η αντίληψη συχνοτήτων κάτω από τη συχνότητα αποκοπής,τότε δεν θα είχαν λόγο ύπαρξης συσκευές όπως τα ακουστικά και τα ηχοσυστήματα αυτοκινήτου...
Bhutia said:
...Ένας ρυθμός συντονισμού γίνεται αντιληπτός εντός του χώρου ακρόασης ως αφύσικος και μονότονος ΄΄χρωματισμός΄΄ του ήχου μιά κι ενισχύεται η αντίστοιχη συχνοτική συνιστώσα έναντι των υπολοίπων.Εάν τώρα έχουμε και σύμπτωση(εντός διαστήματος 5Hz) επιμέρους ρυθμών,είναι επόμενο ότι θα ισχύει περαιτέρω ενίσχυση της συγκεκριμένης συχνοτικής συνιστώσας(και γειτονικών αυτής),άρα πιό έντονη αλλοίωση του αντιλαμβανομένου ήχου από την πηγή.Εάν πάλι οι επιμέρους ρυθμοί απέχουν πολύ ο ένας από τον άλλον,τότε νότες με συχνοτικά ύψη που θα κείτονται στα μεσοδιαστήματα μεταξύ των τιμών που αντιστοιχούν στους ρυθμούς συντονισμού θα γίνονται αντιληπτές ως ιδιαίτερα εξασθενημένες στις θέσεις όπου τα κύματα θα βρίσκονται εκτός φάσης,οδηγώντας σε ακόμα μεγαλύτερη αλλοίωση(μιά και η μείωση στα συχνοτικά ύψη που αντιστοιχούν οι βυθίσεις θα είναι μεγαλύτερη ποσοστιαία από τις αυξήσεις στα σημεία των προηγουμένων κορυφώσεων) του εκπεμπομένου σήματος.Σημειωτέον ότι οι διακυμάνσεις στην απόκριση συχνότητας του δωματίου θα είναι επιπλέον εξαρτώμενες από την τοποθεσία του ακροατή και των ηχείων εντός αυτού,εξαιτίας ακριβώς της στατικής ανομοιογένειας στην κατανομή της ηχητικής ενέργειας που επιφέρουν τα στάσιμα κύματα.

Επειδή όλα τα δωμάτια αναπτύσσουν ρυθμούς ταλάντωσης στις κατώτερες συχνοτικές περιοχές,γιά καθένα εξ αυτών θα υπάρχει κάποιο συχνοτικό όριο κάτω από το οποίο τα φαινόμενα συντονισμού επικρατούν ώστε να μην εξετάζεται με τους όρους του πεδίου διάχυσης.Η συχνότητα του χαμηλότερου δυνατού συντονισμού γιά ένα δωμάτιο του οποίου η μεγαλύτερη διάσταση έχει μήκος ΄΄L΄΄,καλείται συχνότητα αποκοπής αυτού και δίδεται από τον τύπο: f(co)=c/2L .Η συχνοτική ζώνη κάτω από αυτή λέγεται και ζώνη αποκοπής του συγκεκριμένου δωματίου.Σε αυτήν την περιοχή,όλες οι διαστάσεις του συγκεκριμένου δωματίου είναι μικρότερες από το ήμισυ του αντιστοιχούντος στην fco μήκους κύματος.Ο χώρος παρεμποδίζει τη διάδοση (αντιστεκόμενος στην περαιτέρω ενίσχυση) συχνοτικών συνιστωσών του κύματος που ανήκουν στη ζώνη αποκοπής,με αποτέλεσμα μεγάλη μείωση των επιπέδων έντασης γι αυτές.

Η κρίσιμη συχνότητα f(c) κάτω από την οποία τα στάσιμα κύματα οδηγούν σε σημαντικούς γιά την ακουστική συμπεριφορά ρυθμούς δωματίου με όγκο ΄΄V΄΄ δίδεται σε συνάρτηση με το χρόνο αντήχησης: f(c)=2000*τετραγωνική ρίζα[RT60/V] (Schroeder,1996).Μεταξύ της συχνότητας Schroeder και της συχνότητας αποκοπής βρίσκεται η ζώνη των ρυθμών.Υπεράνω της κρίσιμης συχνότητας έχουμε τη ζώνη πεδίου διάχυσης,στην οποία η ιδιότητα του χρόνου αντήχησης βρίσκει έγκυρη εφαρμογή και το δωμάτιο εμφανίζει την καλύτερη ακουστική συμπεριφορά εφόσον διαθέτει καλά χαρακτηριστικά αντήχησης.Η κρίσιμη συχνότητα δεν παύει ν'αποτελεί νοητό όριο,μιά και στην πραγματικότητα υφίσταται ευρύτερη συχνοτική περιοχή μετάβασης μεταξύ ρυθμικής και διαχυτικής ζώνης...

Η μετάπτωση της συμπεριφοράς συγκεκριμένου δωματίου στη ζώνη αποκοπής είναι βαθμιαία,πλην όμως αυτή έχει γιά κάθε δωμάτιο δεδομένο άνω όριο:οι συχνότητες που βρίσκονται κάτω από αυτό αντιστοιχούν σε μήκη κύματος των οποίων το ήμισυ θα είναι ανώτερο από τη μεγαλύτερη διάσταση του εν λόγω δωματίου.Με άλλα λόγια,το δωμάτιο θα είναι μικρότερο από το ήμισυ των αντιστοίχων μηκών κύματος προς οποιαδήποτε διάστασή του.Η συμπεριφορά ενός δωματίου στη ζώνη αποκοπής του δεν αποκλείει άμεσα την αντίληψη από τον ακροατή εντός αυτού συχνοτήτων που κείτονται σ'αυτήν.Πλην όμως παρεμποδίζει τη διάδοση έμμεσα κι έντονα,υπό τις εξής έννοες:

-Γιά τις εκπεμπόμενες συχνότητες που ανήκουν στη ζώνη αποκοπής δεν υφίστανται πλέον πυκνώσεις και αραιώσεις των μορίων του μέσου διάδοσης οι οποίες ν'ακολουθούν την κατανομή ταξιδεύουσας κυματομορφής.Tα μήκη κύματος θα είναι τόσο μεγάλα,ώστε δεν θα μπορεί να χωρέσει ούτε μισός κύκλος της κυματομορφής ανάμεσα στις περικλείουσες επιφάνειες του χώρου.

-Δεν υφίστανται επίσης ρυθμοί συντονισμού μέσω των οποίων θα ενισχύονταν συγκεκριμένες συχνοτικές συνιστώσες γιά να συντελούσαν ακολούθως στην αύξηση της σχετικής στάθμης επί της απόκρισης συχνότητας του συστήματος.Το ΄΄κέρδος΄΄ που εμφανίζουν οι υποστηριζόμενες από ρυθμούς συντονισμού χαμηλές συχνότητες εντός των τυπικών δωματίων ακρόασης τείνει να είναι κατά μέσο όρο της τάξης των 10dB περίπου σε σύγκριση με την ανηχοϊκή απόκριση δεδομένου ηχείου υπό την ίδια παρεχόμενη ισχύ.Η αναίρεση του κέρδους στη ζώνη αποκοπής δεν είναι υποχρεωτικά δυσάρεστη.Από τη στιγμή που το κύμα δεν εισέρχεται στο στάσιμο κύκλο αναπήδησης μεταξύ περικλειουσών επιφανειών του χώρου σε οποιαδήποτε διάσταση,μειώνονται οι εκτός φάσης αλληλεπιδράσεις με τις συνιστώσες του άμεσου ήχου καθώς και οι προκαλούμενες από αυτές κορυφώσεις-βυθίσεις.Κατά συνέπεια η απόκριση του συστήματος-εφόσον βέβαια κείτεται υπεράνω του κάτω ορίου αποκοπής των ιδίων των ηχείων- τείνει να είναι ομαλότερη,προσεγγίζοντας την ανηχοϊκή.


(Dr.Floyd Toole)

-Ο αέρας του δωματίου στη ζώνη αποκοπής συμπεριφέρεται όπως ο περιεχόμενος στο κάνιστρο μιάς αεραντλίας ποδηλάτου όταν η βαλβίδα της είναι μπλοκαρισμένη ενώ ο χρήστης εφαρμόζει με διαφορετική συχνότητα πίεση στο έμβολο.Ο περιεχόμενος αέρας στο χώρο θα συμπιέζεται και θ'αποσυμπιέζεται ακολουθώντας τις κινήσεις των διαφραγμάτων εκπομπής χαμηλών προς τα μπρος και πίσω αντίστοιχα.Οι διακυμάνσεις στις στάθμες ηχητικής πίεσης θ'ακολουθούν την εκπεμπόμενη συχνότητα.

Ο περιβάλλων χώρος τείνει να ΄΄φορτίζει΄΄ τις πηγές ήχου εντός του δωματίου,είτε αυτές είναι κινούμενα διαφράγματα ηχείων είτε ακόμα και μουσικά όργανα.Αναλόγως της περίπτωσης κι εξαιτίας της μεταβολής στην ακουστική εμπέδηση του μέσου γύρω από την πηγή,η φόρτιση αποτρέπει την απρόσκοπτη διάδοση των κυμάτων που ανήκουν στη ζώνη αποκοπής.Άρα σε σύγκριση μ'έναν χώρο που θα διακρινόταν από χαμηλότερη συχνότητα αποκοπής,θα επέρχεται χαρακτηριστική υποβάθμιση-γιά δεδομένη παρεχόμενη ισχύ- της ηχητικής στάθμης στις ομόλογες συχνότητες.Δεδομένου λ.χ. ότι στα 30Hz η μείωση στη στάθμη ηχητικής πίεσης κατά 4dB οδηγεί σε αίσθηση υποδιπλασιασμού της ακουστότητας,η διαφορά κατά 10dB θα οδηγούσε στην αντίληψη ότι η ακουστότητα της απόκρισης του συστήματος στη ζώνη αποκοπής θα ήταν περίπου το ένα έκτον της υποστηριζόμενης από τους ιδιορρυθμούς του δωματίου απόκρισης.Η υποβάθμιση της ακουστότητας θα είναι γενικά ραγδαία γιά στάθμες ακρόασης κάτω των 80dB.

Το προαναφερθέν μοντέλο ταιριάζει ιδανικά σε δωμάτια που έχουν όγκο συγκρίσιμο με τον όγκο της καμπίνας του ηχείου,που διαθέτουν αποκλειστικά επιφάνειες στερούμενες ενδοτικότητας και είναι επιπλέον ερμητικά κλεισμένα.Στην πράξη ο βαθμός φόρτισης του δωματίου μεταβάλλεται αντίστροφα με την αναλογία του όγκου δωματίου προς τον όγκο καμπίνας ηχείου,δηλαδή αυξάνεται όσο μικρότερο είναι το δωμάτιο και μεγαλύτερο το μέγεθος της καμπίνας.Επίσης η ύπαρξη ξύλινων και γύψινων τοίχων επιτρέπει σε αξιόλογο βαθμό απόσβεση της ηχητικής ενέργειας των χαμηλών είτε μέσω απορρόφησης,είτε μέσω διαφυγής αυτών σε εξώτερο χώρο.Διαρροή ενέργειας συμβαίνει επίσης μέσω ανοικτών πορτών και παραθύρων.Καθίσταται προφανές λοιπόν ότι στην πράξη,ο τύπος μέσω του οποίου υπολογίζεται θεωρητικά η συχνότητα αποκοπής ενός δωματίου δεν παρέχει έναν καθορισμένο ουδό εκατέρωθεν του οποίου η συμπεριφορά του χώρου θα μεταπίπτει απότομα σε ριζικά διαφορετικές καταστάσεις.

Οι αλληλεπιδράσεις κυμαίνονται αναλόγως των χαρακτηριστικών της πηγής.Λαμβάνοντας λ.χ. ένα μονόπολο ηχείο με κλειστή καμπίνα,κατερχόμενης της συχνότητας εκπομπής κάτω από την τιμή συντονισμού του συνόλου καμπίνας-κώνου,η ταχύτητα του κώνου πέφτει κατά τρόπον ώστε ν'αντισταθμίζει την τάση που θα έχει το διάφραγμα ν'αυξάνει τη διαδρομή του στην αντίστοιχη συχνότητα εκπομπής γιά δεδομένη παρεχόμενη ισχύ.Αποτέλεσμα αυτού του συμψηφισμού είναι να παραμένει σταθερή η μέγιστη δυνατή απομάκρυνση από τη θέση ηρεμίας του διαφράγματος.Εντός της ζώνης αποκοπής,η ηχητική πίεση εξαρτάται από τη μέγιστη δυνατή απομάκρυνση του κώνου.Ως εκ τούτου,η απόκριση μονόπολου κλειστής καμπίνας με συχνότητα συντονισμού ίση ή μεγαλύτερη της τιμής αποκοπής γιά δεδομένο δωμάτιο,θα εμφανίζεται ομαλοποιημένη εντός της ζώνης αποκοπής.Στην περίπτωση δε που θα είναι σημαντικά μικρότερη,η απόκριση θ'αυξάνεται με την κάθοδο της συχνότητας εκπομπής ωσότου η δεύτερη φτάσει την τιμή συντονισμού,οπότε και θα ομαλοποιείται από εκείνο το σημείο και κάτω.Τα μονόπολα με καμπίνα ανάκλασης χαμηλων(bass reflex) τείνουν να εμφανίζουν εντός της ζώνης αποκοπής ρυθμό εξασθένησης 12dB ανά οκτάβα-έναντι του κανονικού των 24dB/οκτάβα- γιά εκπεμπόμενες συχνότητες κατώτερες της τιμής συντονισμού της οπής ανάκλασης όταν η τιμή αυτή κείτεται κάτω από τη συχνότητα αποκοπής του δωματίου.Ο γενικευμένος αυτός κανόνας διαφοροποιείται συχνά αναλόγως της διάταξης εκπομπής χαμηλών από αντίστοιχα φαινόμενα φόρτισης των ιδίων των οπών ανάκλασης.

Είναι επόμενο πως δωμάτια τα οποία έχουν υποστεί ακουστική φροντίδα ούτως ώστε ν'αποσβένυται σε μεγάλο βαθμό η ενέργεια των σημαντικότερων στασίμων κυμάτων που αναπτύσσονται εντός αυτών,θα διακρίνονται από σημαντικά μειωμένη διαφορά της απόκρισης του συστήματος ανάμεσα στη ζώνη αποκοπής και την υποστηριζόμενη από ρυθμούς συντονισμού.Τί συμβαίνει όμως όταν οι πηγές διεγείρουν το δωμάτιο με διαφορετικό τρόπο;

Γιά παράδειγμα η εντοίχιση των ηχείων θα έχει ως αποτέλεσμα την εκπομπή του συνόλου της ενέργειας των χαμηλών έμπροσθεν αυτών.Εάν μάλιστα οι περικλείουσες επιφάνειες του δωματίου έχουν μεγάλο συντελεστή απορρόφησης στις χαμηλές συχνότητες,τότε θα ενισχυθεί η απόκριση εντός της ζώνης αποκοπής με συνέπεια να μετριαστεί η διαφοροποίηση ως προς την απόκριση επί της ζώνης που υποστηρίζεται από ρυθμούς συντονισμού.

Οι ηλεκτροστατικές και μαγνητοστατικές μεμβράνες που στερούνται καμπίνας διακρίνονται από το χαρακτηριστικό μοτίβο οκτωειδούς ακτινοβολίας.Διεγείρουν ρυθμούς συντονισμού στην κατεύθυνση του εμπρόσθιου/οπίσθιου άξονα αντί του συνόλου που περιλαμβάνει και τις πλάγιες.Η διέγερση των ρυθμών συντονισμού που επιτυγχάνουν μεγιστοποιείται όποτε τοποθετηθούν σε θέσεις που θ'αντιστοιχούν σε δεσμούς(κόμβους) πίεσης (ελάχιστο συνιστώσας πίεσης και μέγιστο συνιστώσας σωματιδιακής ταχύτητας),αφού οι μονόπολοι δίπολοι εκπομπείς λογίζονται ως πηγές ταχύτητας(ή ακόμα ορθότερα πηγές ΄΄διαφορών πίεσης΄΄) έναντι των μονόπολων ηλεκτροδυναμικών που λογίζονται ως αμιγείς πηγές πίεσης.Η στάθμη εκπομπής των διπόλων μεμβρανών δεν εξαρτάται από την εφαρμογή οποιουδήποτε πιεστικού φόρτου πάνω στα διαφράγματά τους,αφού οποιοδήποτε επιπλέον έργο εξαιτίας του τελευταίου θα συμψηφίζεται με την προκαλούμενη μείωση στο βαθμό εκτόπισης των διαφραγμάτων.Η δίπολη μεμβράνη ελλείψει καμπίνας θα παλινδρομεί δίχως να δημιουργεί καμία αμιγή διαφορά πίεσης εντός του δωματίου εντός της ζώνης αποκοπής.Κατά συνέπεια,οι δίπολες μεμβράνες θ'αδυνατούν να διαδώσουν συνιστώσες κείμενες κάτω από τη συχνότητα αποκοπής δεδομένου δωματίου.Η εκπομπή από την κίνηση της δίπολης μεμβράνης σ'αυτές τις συχνότητες θα γινόταν αντιληπτή μονάχα σε πολύ κοντινές αποστάσεις(σε σύγκριση με τις συνολικές διαστάσεις του διαφράγματος) είτε έμπροσθεν είτε όπισθεν αυτής.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.045
Reaction score
60.003
Απάντηση: Μήκος κύματος και μήκος δωματίου.

Διόρθωση της παραδρομής κατά το γράψιμο της τελευταίας παραγράφου από το προηγούμενο μήνυμα:
...-αφού oι δίπολοι ηλεκτροστατικοί και μαγνητοστατικοί εκπομπείς λογίζονται ως πηγές ταχύτητας(ή ακόμα ορθότερα πηγές ΄΄διαφορών πίεσης΄΄) έναντι των μονόπολων ηλεκτροδυναμικών που λογίζονται ως αμιγείς πηγές πίεσης...
 

argi

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
30.020
Reaction score
6.879
Απάντηση: Μήκος κύματος και μήκος δωματίου.

κατι τετοια γραφεις και μου κανεις το μυαλο κομποστα................
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.045
Reaction score
60.003
Απάντηση:Κομπόστα...όλα

κατι τετοια γραφεις και μου κανεις το μυαλο κομποστα................
Πρόσεξε μονάχα μη σου ξεφύγει καθόλου στα...κάγκελα κι επαληθευτεί η γνωστή ρήση.:126:
 

stathis

Ultra Home Theater
Μηνύματα
21.631
Reaction score
36.425
Απάντηση: Μήκος κύματος και μήκος δωματίου.

Οι χαμηλές συχνότητες έχουν μεγάλο μήκος κύματος, πχ το 20hz έχουν μήκος κύμματος 17μέτρα. Ακουστικά τι σημαίνει αυτό, αν φτιάξω ένα χώρο 17 μέτρα μακρύ τι θα ακούω ή αν ακολουθήσω μία νόρμα IEEC, Stepmeyer κλπ και φτιάξω τον χώρο π.χ. IEC 60268 -13 2.70χ5.30χ7.00 (ΥχΠχΜ) τι θα χάσω ακουστικά;
Στα 17 μετρα παντως βγαινω στην απεναντι πολυκατοικια!:114:
 

argi

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
30.020
Reaction score
6.879
Απάντηση: Κομπόστα...όλα

Πρόσεξε μονάχα μη σου ξεφύγει καθόλου στα...κάγκελα κι επαληθευτεί η γνωστή ρήση.:126:
δεν εχω καγκελα καρντια μου......
δεν εχει σιδερα η καρδια σου να με κλεισει , δεν εχει σιδερα για να με φυλακισει
 
Last edited by a moderator:

Μηνύματα
896
Reaction score
239
Απάντηση: Μήκος κύματος και μήκος δωματίου.

Καλησπέρα!
κάπου πιο πίσω στην προηγούμενη σελίδα έλεγε για τον υπολογισμό της συχνότητας αποκοπής f(c) = 344/2L κάτι ανέφερε για το L ότι ειναι για το μεγαλύτερο μήκος του χώρου.
Η ερώτηση είναι η εξής: εμένα το πλάτος του δωματίου 5.7 μέτρα, οπότε το παραπάνω βγαίνει περίπου 30Ηζ, ενώ το μήκος ειναι 8.2 οποτε περίπου 20Ηζ. Το σάμπ στοχεύει στην μικρή διασταση, αυτό σημαίνει οτι ειμαι στα 30Ηζ? 'η ασχέτως που κοιτάει το σάμπ υπολογίζουμε την παραπάνω συχνότητα με βάση τη μεγαλύτερη διασταση?
επίσης: συχνότητα αποκοπής δλδ σημαίνει οτι απο εκεί και κάτω πρακτικά δεν μπορώ να έχω ήχο?
και τέλος: με βάση τα παραπάνω, πρεπει το υπογούφερ να "κοιτάει" στη μεγαλύτερη διάσταση του χώρου ?

ευχαριστώ :)
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
5.029
Reaction score
11.513
Απάντηση: Μήκος κύματος και μήκος δωματίου.

Μπορείς να υπολογίσεις τους ιδιορυθμούς του δωματίου σου εδώ:

http://www.mcsquared.com/metricmodes.htm

Όπως σωστά υπολόγισες, το δωμάτιό σου έχει δύο αξονικούς ιδιορυθμούς στα 20 και 30 Hz (και έναν τρίτο γύρω στα 75 για ύψος 2.30μ) και αρκετούς άλλους μικρότερης έντασης. Το σαμπ εκπέμπει χαμηλές συνότητες προς όλες τις κατευθύνσεις και συνεπώς θεωρητικά δεν έχει σημασία που "κοιτάει". Η θέση του όμως στο χώρο έχει πολύ μεγάλη σημασία. Σε γωνία διεγείρει όλους τους αξονικούς ιδιορυθμούς, δηλ. θα ακούς πιο έντονα και με ουρά τα 20, 30 και 75 Hz. Όσο απομακρύνεσαι από γωνία, τόσο μικρότερα τα προβλήματα αλλά τόσο μικρότερη η ένταση που σου δίνει το σαμπ και άρα τόσο πιο πολύ θα "πιέζεται".

Κάτω από τη συνχότητα αποκοπής έχεις ήχο και μάλιστα με καλή απόκριση/ομοιογένεια.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.254
Reaction score
143.906
Απάντηση: Μήκος κύματος και μήκος δωματίου.

Οι χαμηλές συχνότητες έχουν μεγάλο μήκος κύματος, πχ το 20hz έχουν μήκος κύμματος 17μέτρα. Ακουστικά τι σημαίνει αυτό, αν φτιάξω ένα χώρο 17 μέτρα μακρύ τι θα ακούω ή αν ακολουθήσω μία νόρμα IEEC, Stepmeyer κλπ και φτιάξω τον χώρο π.χ. IEC 60268 -13 2.70χ5.30χ7.00 (ΥχΠχΜ) τι θα χάσω ακουστικά;
Αν φτιάξεις ένα χώρο με μήκος 17 μέτρα και με τις αναλογίες διαστάσεων που χρειάζεται, μετά θα πρέπει να βρεις ηχεία που να κουνήσουν αυτό το χώρο, κάτι που ναι μεν δεν είναι αδύνατο, αλλά πλησιάζει στο αδύνατο (μιλάμε για 220 τετραγωνικά μέτρα χώρο).

Τέλος πάντων, αν έχεις τα λεφτά για να φτιάξεις τέτοιου μεγέθους χώρο ακροάσεων, προφανώς έχεις τα λεφτά για να βάλεις τα κατάλληλα υλικά ώστε να φέρεις σωστούς χρόνους αντήχησης στο χώρο αυτό, και επίσης έχεις τα λεφτά για να πάρεις ηχεία που να οδηγήσουν σωστά αυτό το χώρο, οπότε σε μισώ...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.254
Reaction score
143.906
Απάντηση: Μήκος κύματος και μήκος δωματίου.

ΙΜΗΟ: Μια λογική επιλογή διαστάσεων χώρου ακροάσεων είναι 35-40 τμ (με τις αναλογίες που λες) και πάλι δεν είναι διόλου εύκολο να "κουνηθεί" καθωσπρέπει....
 

Μηνύματα
1.453
Reaction score
791
Απάντηση: Μήκος κύματος και μήκος δωματίου.

καλά προς το παρών αγάπα με γιατί δεν έχω τόσα λεφτά............ στο μέλον που ξερεις;
 

Μηνύματα
1.115
Reaction score
677
Απάντηση: Μήκος κύματος και μήκος δωματίου.

Εγώ μπήκα εδώ,έβαλα τις διαστάσεις μου (11.30 χ 6.20 χ 3) και μου τα έβγαλε όλα πράσινα εκτός από τα 15.2 Hz.
Μπορεί να μου εξηγήσει κάποιος σχετικά απλά τι σημαίνουν τα χρώματα;
 



ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.868
Μηνύματα
3.031.408
Members
38.508
Νεότερο μέλος
koskef
Top