Μερικές μετρήσεις με τα νέα μου ηχεία (με χρήση UMIC-REW)

Μηνύματα
3.944
Reaction score
6.235
Εννοείς να βάλω μόνο τα bass traps όχι κάτι άλλο? Μέσα στο σαλόνι δύσκολο να κρυφτούν ιδίως τα μεγάλα.
Δεν γίνεται να κάνουν δουλειά όντας κρυμμένα. Δεν είναι Helmholtz να πεις ότι θα τα κρύψεις κάπου. Ύφασμα από art panel νομίζω μπορεί να μπει μπροστά από το bass trap αν σε ενδιαφέρει. Τα σημεία που θες απορρόφηση είναι:
1. Πίσω από τα ηχεία
2. Early reflections
3. Ταβάνι
4. Τοίχος πίσω από εσένα.
Αν τώρα έβαζες και διάχυση θα την ταιριαζες κάπου πίσω η και στο ταβάνι μαζί με απορρόφηση αλλά μην περιμένεις να δουλέψει διάχυση με 2 πάνελ ας πούμε.
Στο link που σου έστειλα πριν εξηγεί αρκετά πράγματα γενικά με το χώρο.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.121
Reaction score
143.585
Η διάχυση στο ταβάνι για να δουλέψει, θα πρέπει να καλύψει τουλάχιστον την μισή επιφάνεια του ταβανιού, ιδανικά τα 2/3 αυτής.

Η διάχυση στον κάθε τοίχο για να δουλέψει, ομοίως, μίνιμουμ 50% της επιφάνειας του τοίχου, ιδανικά τα 2/3 αυτής.

Ο πιο σφιχτός συμβιβασμός, είναι 1/3 της επιφάνειας του ταβανιού, και 1/4 της επιφάνειας των τοίχων.

Η "διάχυση" (diffusion) έχει υπ'οψιν πως κατά βάση δεν είναι εφικτή σε μικρούς χώρους, αλλά προσφέρει σκέδαση (scattering).
Η σκέδαση αυτή, έχει πρακτικά όμοιο αποτέλεσμα με την απορρόφηση, αλλά απαιτεί μεγαλύτερη επιφάνεια για να έχει αποτέλεσμα, και παρότι μειώνει κατά όμοιο βαθμό (μετρήσιμα) το RT 60, καταφέρνει να αφήνει πιο "ζωντανό ακουστικά" το δωμάτιο, δηλαδή αφήνει περισσότερη ακουστική ενέργεια στο χώρο.
Επειδή όμως το τελικά χρήσιμο scattering με τις τυπικές διατάξεις διάχυσης του εμπορίου θα περιοριστεί σε υψηλές σχετικά συχνότητες, θα χρειαστεί να τοποθετηθεί πραγματική απορρόφηση πίσω από τις διατάξεις scattering, ώστε να έχει περισσότερο ομοιογενή συμπεριφορά στο φάσμα, δηλαδή να έχει μετρήσιμο αποτέλεσμα και σε κάπως χαμηλότερες συχνότητες από όσες είναι ενεργό αυτό καθ'εαυτό το scattering.

Φυσικά, ούτε λόγος για να πιάσεις τις 2 πρώτες οκτάβες με τέτοια μπιχλιμπίδια. Εκεί κάτω, μόνον ότι καταφέρεις με πολλαπλά σαμπ.
 

Μηνύματα
770
Reaction score
2.688
H βηματική απόκριση δείχνει ηχειακά στοιχεία ασυγχρόνιστα μεταξύ των και αυτό αναμένεται να γίνεται αισθητό αφού οι επιμέρους πλαγιές είναι ξέχωρες η μια από την άλλη, λ.χ. δεν φαίνεται η κάθοδος καθεμίας να μεταβαίνει ομαλά στην άνοδο από την αμέσως επόμενη... Αυτό που θα θέλαμε εδώ είναι καμπύλες όπως οι παρακάτω εικονιζόμενες :
View attachment 295602

Η Κρουστική δεν δείχνει αναλυτικά τη συμπεριφορά υπό την κλίμακα που παρουσιάζεται. Επίσης σε συνδυασμό με την παράσταση ETC δείχνουν πυκνή δέσμη έκτοπων ανακλάσεων με στάθμη τάξης -10 dB σε σχέση με τον αρχικό παλμό στη ζώνη 4-6 msec που αναμένεται να γίνονται έντονα αισθητές . Η μεταγενέστερη δέσμη γύρω από τα 21 msec αναμένεται να γίνεται λιγότερο αισθητή. Θα έπρεπε όμως και οι δύο ν'αντιμετωπιστούν με ακουστική φροντίδα από τη στιγμή που είναι ισχυρές.

Χρονικό περιθώριο 4-6 msec ισοδυναμεί με επιπλέον διαδρομή τάξης 136 - 204 εκατοστόμετρα αντίστοιχα ως προς την άμεση από το ηχείο. Τα δε 21 msec αντιστοιχούν σε 714 εκατοστόμετρα. Ως πρόχειρη μέθοδος πάρε σπάγκο κόψε τον σε κομμάτια μήκους 136 & 204 cm , ενώνεις στο εκάστοτε κομμάτι τη μια άκρη στην πρόσοψη του ηχείου και την άλλη εκεί που ήταν η θέση λήψης και ψάχνεις λυγίζοντας με το δάκτυλο το ενδιάμεσο τμήμα διαδοχικά στη διαδρομή του σπάγκου σε ποιες επιφάνειες θ'ακουμπούσε προς κάθε δυνατή κατεύθυνση. Αυτές που θα βρεθούν πρέπει να είναι υπεύθυνες για τις προβληματικές ανακλάσεις. Η δέσμη των 21 msec πρέπει ν'αντιστοιχεί σε καθυστερημένες συνιστώσες και όχι σε πρώιμες.
Σ' ευχαριστώ πολύ. Τώρα κατάλαβα τι αντιπροσωπεύει κάθε γράφημα. 👍
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.750
Μηνύματα
3.026.343
Members
38.489
Νεότερο μέλος
Nikos88
Top