Μετά το εργοστασιακό, τι;


Μηνύματα
3
Reaction score
0
Καλησπέρα, έχεις κάνει κάποια κίνηση τελικά? Έχεις καταλήξει κάπου ή έστω έχεις βάλει κάποια "τελική" προτεραιότητα ?

Βασικά είμαι στην ίδια θέση και το "τραινάρω" κάτι χρόνια κυρίως για λόγους οικονομικούς.
Επίσης με απασχολούν δύο θέματα και θα ήθελα να μου πεις αν τα έχεις λύσει .

α. Σε πιθανή αλλαγή πηγής τι γίνεται με τις ενδείξεις της οθόνης? (κατανάλωση , θερμοκρασία κλπ)
β. Έχεις λάβει υπόψιν το κεντρικό ηχείο στο ταμπλό? το αναβαθμίζεις κι αυτό με κάτι συμβατό με τα πλάγια μπροστινά ? το αφήνεις όπως είναι, ή το χάνεις?
Δεν βοηθάει καθόλου η εποχή λόγω covid ρε γ...ώτο. Φαντάζομαι μια επίσκεψη σε έναν επαγγελματία θα έδινε απαντήσεις
 

Car_Audio_Test

Επαγγελματίας
Editor
Μηνύματα
2.281
Reaction score
853
Φαντάζομαι μια επίσκεψη σε έναν επαγγελματία θα έδινε απαντήσεις
Καλησπέρα,
αλλάζοντας την πηγή με aftermarket θα χρειαστείς διάφορα παρελκόμενα και χάνεις τις πληροφορίες της πηγής στην οθόνη.
Αλλάζοντας την πηγή με ΟΕΜ δεν χάνεις τίποτα απολύτως κι έχεις ΒΤ, USB, NAVI κλπ.
Αλλάζοντας τα μεγάφωνα θα χρειαστούν βάσεις (οικονομικές). Το κεντρικό μπορείς να το αφήσεις ως έχει. Προσωπικά ίσως να το ακύρωνα.
 

Μηνύματα
3
Reaction score
0
Ευχαριστώ πολύ για τις άμεσες απαντήσεις.
θα περιμένω και από το φίλο τις εντυπώσεις από την αλλαγή μόνο μεγαφώνων για αρχή (αν κινηθεί έτσι) και βλέπω πως θα κινηθώ κι εγώ.
 

Μηνύματα
17
Reaction score
7
Αυτό που θέλω να κάνω σε 1η φάση ειναι να βρω κατάλληλο υλικό για να ντύσω τις μπροστά πόρτες και να "ακουσω" το αποτέλεσμα. Αμέσως μετά τα ηχεία. Και έχω χαθεί στην αναζήτηση για υλικά τυπου dynamat (πανακριβα τα οριτζιναλ) σε συνδυασμό με αναβλητικότητα...

Μετά απο όλα όσα διάβασα και μου προτείνανε κι εδώ, συνειδητοποιώ οτι όση βελτίωση και να δώ η πραγματική "μαγεία" έρχεται με έναν ενισχυτή. Σκέφτομαι έναν 4κάναλο μεσαίων απαιτήσεων με τοποθέτηση κοντά στο headunit (μάλλον πίσω απο το ντουλαπάκι συνοδηγού) για να μη ξηλωθεί το μισό αμάξι για καλωδιώσεις ηχείων. Οι απαιτήσεις ξεφέυγουν απο το διασκεδαστικό κομμάτι της diy δουλειας και μάλλον θα γίνει σε κάποιον επαγγελματία του χώρου, όπου θα ορίσει τις λεπτομέρειες.

Φαντάζομαι οτι για να ρωτάς έχεις το ίδιο αυτοκίνητο (Astra H), οπότε να συμπληρώσω στα όσα σωστά είπε ο Car Audio Test πιο πάνω:
α. Δεν χάνονται οι ένδειξεις, αλλά χανεις δυνατότητες χειρισμού. Στο BC μπαίνεις μόνο απο τα χειριστήρια τιμονιού, δε μπορεις να ρυθμίσεις την ώρα παρα μόνο μέσω opcom, και χάνεις το κολπάκι με το κρυφό μενού. Ξήλωσε προσωρινά το ραδιοφωνο σου για να το επιβεβαιώσεις κι εσύ χωρίς να στηριχθείς σε αναγνώσματα - ακομα κι αν δεν εχεις εργαλεία, 4 μεγαλα καρφια, ένα τράβηγμα και 2 φύσες στο πισω μέρος του ειναι.
Σε κάποιες OEM (βγαινουν ειδικά για το μοντέλο μας μέχρι και στα ίδια χρώματα) ίσως βρεις να υποστηρίζει τα παραπάνω, αλλά θα τα σκάσεις χοντρα και δε ξέρω αν αξίζει για noname υλοποιήσεις.
Για τη θερμοκρασία ειδικά μπορεις να πάρεις ενα bluetooth elm και να βλεπεις οτι θες στο κινητό σου.

β. Η πλειοψηφία των Astra H δεν είχε εγκατεστημένο το κεντρικό ηχείο, εκτός απο τις πλούσιες εκδόσεις με CD40 Opera. Αν όντως έχεις το CD40, έχεις ήδη ενα κλικ καλύτερο ήχο απο εμένα καθώς τους βάζανε και καλύτερα ηχεία. Πιθανον λοιπόν στην περίπτωση αυτή να θές οπωσδήποτε ενισχυτή για να κερδίσεις σε ένταση και να αντιληφθείς πραγματική διαφορά. Όπως ειπε και ο Car Audio Test, δε προσφέρει κάτι το κεντρικό - αν υπάρχει, το αποσυνδέεις ή το αγνοείς. Εγώ σκεφτόμουν απο εκεί να περνάω κανα καλώδιο φόρτισης κινητού + καλώδιο AUX αν μείνω με την εργοστασιακη μονάδα.

Συμπληρωματικά απο οσα εχω ψάξει:
- το navi/gps για το αμάξι αυτό ειναι τελείως άκυρο εκεί χαμηλά, οπότε αν έβαζα νεα μονάδα θα επαιρνα μια απλή 2DIN με καλές προδιαγραφές ή την 1DIN Pioneer SPH-10BT που έχει βάση για το κινητό σε νορμάλ υψος.
- εψαξα τις διαστάσεις για τα tweeter των hertz CK165 και χωράνε στο τριγωνάκι της πόρτας απλά βγάζοντας την εργοστασιακή γρίλια (πλαστικό ειναι, που αναγκαστικά θα φαει το σπασιματάκι του, αλλά θα ξανασταθεί με λιγη θερμοκολλα αν θες να το γυρίσεις πίσω καποια στιγμή).
- για το woofer υπάρχουν φτηνές πλαστικές βάσεις για να σταθεροποιηθεί στις εργοστασιακές βίδες, αλλά αναρωτιέμαι αν μια πρόχειρη κατασκευή σε ξύλο αποδίδει καλύτερα.
- για το crossover θα χρειαστεί κόψε ράψε των εργοστασιακών καλωδίων αλλά εντός της πόρτας. Οι αντάπτορες που πουλάνε δεν είναι τόσο χρήσιμοι καθώς δε γλιτώνεις το σφάξιμο - ειδικά για το καλώδιο που πάει στα tweeter

Εδώ στους ρώσους θα βρείς πολλές πληροφορίες, και όχι μόνο για τα του ήχου
 

Μηνύματα
3
Reaction score
0
Σε ευχαριστώ πολύ για τις αναλυτικές πληροφορίες.
Βασικά δεν έχω μεγάλες απαιτήσεις.
Για να καταλάβεις μέχρι πριν λίγο καιρό μου φαινόταν μια χαρά και το δικό μου(υπόψιν έχω το μικρότερο μοντέλο από το δικό σου, με τα λιγότερα κουμπιά, άρα πιθανώς έχω χειρότερο ήχο από εσένα), αλλά λόγω δουλειάς οδηγώ κάτι οχήματα από εταιρία ενοικίασης και έχω πάθει πλάκα με τον ήχο τους κι ας είναι τα "μαμά".
Ε! από τότε που άκουσα τα πιο σύγχρονα το δικό μου μου φαίνεται τελείως "τσικιρ τσικιρ".

Σε ΟΕΜ δεν πάω σίγουρα γιατί θα χρειαστεί να επενδύσω το 10-15% της αξίας του αυτοκινήτου σε κάτι μη αξιοποιήσιμο εκτός του συγκεκριμένου αυτοκινήτου.

Είμαι Γιάννενα και δεν έχω ιδέα τι παίζει εδώ με τα μαγαζιά.
Να σου πω την αλήθεια αν ήμουν Αθήνα θα κανόνιζα να πάω στο φίλο που απάντησε παραπάνω θα του ζητούσα 2-3 σενάρια κόστους(μεγάφωνα ηχομονωτικά καλώδια κλπ) και θα αποφάσιζα, και δεν θα το ζάλιζα και πολύ. Και εννοείται αν βρω καλές συστάσεις για κάποιον εδώ αυτό θα κάνω .
Πάντως σε ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σου, και περιμένω νέα από την εξέλιξη του δικού σου πρότζεκτ.
 

Μηνύματα
17
Reaction score
7
Για να καταλάβεις μέχρι πριν λίγο καιρό μου φαινόταν μια χαρά και το δικό μου(υπόψιν έχω το μικρότερο μοντέλο από το δικό σου, με τα λιγότερα κουμπιά, άρα πιθανώς έχω χειρότερο ήχο από εσένα)
Απο τα ηχοσυστήματα που έμπαιναν στο Astra H, μόνο το Opera CD40 ήταν το τοπ (με καλυτερα ηχεια αποτι λενε). Βγάλε την κεντρική τάπα γιατί μάλλον δεν έχεις ηχείο εκεί απο κάτω.

Όσα Astra H εχω δεί, έχει ξεκολλημένη ταπετσαρία στο επάνω σημείο εκεί που κλείνει κυκλικά προς τα παράθυρα. Και πολλές φορές έχει ξεκολλημένα κλιπ. Οπότε τρίζει και δίνει κακή αίσθηση που νομίζεις οτι φταίνε τα ηχεία. Απο τη στιγμή που τα έφτιαξα, άλλαξε η αισθηση προς το καλύτερο. Σου συνιστώ να το κάνεις κι εσύ μαζί με κάποιο υλικό που σταμάτάει τις δονήσεις της λαμαρίνας. Επισυνάπτω και 2 φωτογραφίες... στο κοκκινο εβαλα μια ελαστική μαστίχη (ενα φτηνο σωληνάριο απο Leroy) και στο μπλε εβαλα κόλλα με θερμοπίστολο. Την έχω βάλει ανάποδα για να κρατιέται πατημένο. Μη βάλεις τσιμπίδες/clamps γιατί αφήνει μόνιμα σημαδια πάνω στο μαλακό υλικό

Εγω δυστυχώς θα αργήσω πολύ να κάνω κάποια κίνηση λόγω σοβαρού απροόπτου που έτυχε
 

Attachments


Μηνύματα
12
Reaction score
2
Καλησπέρα, έτυχε και διάβασα το θέμα καθώς είμαι εκ νέου σε αναζήτηση αναβάθμισης του εργοστασιακού ήχου ενός Corsa D μιας και δυστυχώς ακυρώθηκε παλαιότερα το όλο πρότζεκτ. Είδα πως ειπώθηκαν κάποια πράγματα για την CD 40 Opera και είπα να βοηθήσω και εγώ όσο μπορώ.

Επειδή έχω δοκιμάσει τόσο το CD 30 MP3, όσο και το CD 40 Opera (προσοχή, το καλό είναι αυτο της Blaupunkt επειδή βγαίνουν 2-3 εκδόσεις) έχω να πω, πως χωρίς καμία άλλη αλλαγή και απλά τοποθετώντας το στο αυτοκίνητο παρατήρησα αξιόλογη διαφορά στον ήχο. Τόσο στην ένταση όσο και στην ποιότητα που ενδιαφέρει κυρίως εμένα.

Για OEM πηγή είναι η καλύτερη επιλογή για Opel τέτοιας χρονολογίας αλλά δυστυχώς χάνεται το AUX. Από την άλλη φέρει 6 CD και όχι 1 ή καθόλου που έχουμε συνηθίσει. Θα μου πείτε CD εν έτη 2021; Ναι καθώς η συγκεκριμένη πηγή δεν έχει ούτε Bluetooth, ούτε, USB, ούτε AUX.

Επίσης κάτι που πρέπει να προσεχτεί σε τέτοιες περιπτώσεις είναι ο προγραμματισμός της OEM πηγής. Αν είναι κλειδωμένη θα χρειαστεί ξεκλείδωμα, επομένως χρόνο και περισσότερα χρήματα ώστε να "παντρευτεί" με την οθόνη του αυτοκινήτου και να μην υπάρχει θέμα, όπως θα πρέπει να προγραμματιστεί καθώς ανάλογα το πόσα ηχεία φέρει το αυτοκίνητο καθώς έχουν αρκετά διαφορετικά modes.

Ξέχασα να αναφέρω ότι σύμφωνα με αυτό εδώ το CD 30 MP3 της DELPHI GRUNDIG έχει τον TDA7561 και όχι δύο TDA7561. Τώρα κατά πόσο είναι σωστές οι πληροφορίες αυτές, ένας θεός ξέρει :D
 
Last edited:

Μηνύματα
17
Reaction score
7
Ανασταίνω το θέμα καθώς επιτέλους βρέθηκε χρόνος - αλλά όχι και τόσο πολύ χρήμα.

Αγόρασα τα Hertz CK165L προχθές απο παρόρμηση λόγω "προσφοράς" και ελπίζω να αξίζουν τα λεφτά τους.
Οπότε αφού σχεδον εξάντλησα το μπάτζετ :p, έχω 2 ερωτήματα για να ξεκινήσω την ηχομόνωση στις 2 μπροστά πόρτες

1. Για τις λαμαρίνες λέω να πάρω ένα πακετάκι 0,8τ.μ. STP Silver/black των 2mm.
Σκέφτομαι να τα τοποθετήσω σε λωρίδες (όχι ενιαία σε όλη την επιφάνεια) στην εξωτερική, για να περισσέψει να γεμίσω καμια τρύπα στην μέσα λαμαρίνα.
Θα γίνει δουλειά ή πρέπει να πάρω περισσότερα τ.μ. για να καλύψω επιφάνειες;

2. Έχω χαθεί με τα λοιπά ηχομονωτικά/απορροφητικά, και δε ξέρω τι πρέπει να αγοράσω.
Πχ για τα πάνελ της πόρτας, είδα αυτό το φτηνό που μοιάζει με "κετσέ" CTK https://www.ctkuk.com/sound-absorption/caimat.html
Είναι κατάλληλο σαν υλικό;
 

Μηνύματα
14.871
Reaction score
20.417
Στις πόρτες μόνο απόσβεση. Αν πάρεις απορρόφηση σε καμία περίπτωση στον χώρο του παραθύρου γιατί εκεί αναμένεις υγρασία και νερό, οπότε το τελευταίο πραμμα που θες είναι ένα υλικό που θα την συγκρατήσει εκεί για πάντα
 

Μηνύματα
17
Reaction score
7
Ναι δε θα εβαζα τον κετσέ στο χώρο του παραθύρου, μόνο εκει στο πλαστικο πανελ της πόρτας αν ήταν απαραίτητο

Άρα μόνο με τα βουτυλικά φύλλα για τις δονήσεις της λαμαρίνας, τέλος;
Ούτε κάν κάποιο υλικό όπισθεν του ηχείου;


Όλα αυτα τα ηχομονωτικά με αφρούς, είναι προαιρετικά, για τυχόν τριγμους πλαστικών πχ;
Βλέπω με ανοιχτές και κλειστές κυψελίδες (λογικά για απωθηση υγρασιας), αφρούς μνήμης, με πλαστικοποιηση ή αλουμινόχαρτο. Χάνεσαι στις επιλογες και δε ξέρω τι προσφέρουν
 

Μηνύματα
14.871
Reaction score
20.417
έχει κάτι διαχύτες, δεν ξέρω αν δουλεύουν και πόσο, το μόνο θέμα μου είναι να μην κρατάνε νερό.
από τη μεριά της ταπετσαρίας μπορείς να βάλεις οτι θες καλό θα κάνει.
 

Μηνύματα
17
Reaction score
7
οκ, άρα εντός του πλαστικού πανελ της πορτας λογικά τον φτηνο κετσέ

Πίσω απο το ηχείο;
Εκει θεωρητικά δε θέλουμε ηχοαπορρόφηση;
 

Μηνύματα
14.871
Reaction score
20.417
πίσω από το ηχείο είναι και η υγρασία που λέγαμε, οπότε η γνώμη μου είναι μόνο ασφαλτικοτέτοια υλικά.
 


Μηνύματα
17
Reaction score
7
6 εικόνες, 6000 λέξεις. Ευχαριστώ

Πίσω απο το ηχείο έχω βρεί το CTK Elastic, που ισχυρίζεται ηχοαπορρόφηση χωρίς να αποροφάει νερό. Οπότε σκέφτομαι να τοποθετήσω σε μια μικρη περιοχή ακριβώς απο πίσω.
 

Μηνύματα
14.871
Reaction score
20.417
αν το βάλεις πάνω από το βουτιλοτέτοιο μπορείς να το δοκιμάσεις
 

Μηνύματα
2.750
Reaction score
1.190
Σε παλιό αυτοκίνητο 1983 έβαλα αυτό και η διαφορά χαοτική

 

Μηνύματα
17
Reaction score
7
Σε παλιό αυτοκίνητο 1983 έβαλα αυτό και η διαφορά χαοτική

Γεια σου Μητσάρα!!!

Στο επόμενο στάδιο αυτο! Σου στέλνω π.μ.
 

Μηνύματα
25
Reaction score
38
Βλέπω το παλεύετε πολύ καιρό αυτό! Αλλά δεν κατάλαβα, τελικά θα αλλάξετε πηγή;
Η πηγή είναι πάνω από όλα τα άλλα.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.318
Μηνύματα
2.858.384
Members
37.894
Νεότερο μέλος
tassos249
Top