Μετατροπή crossover B&W DM603 S3

Μηνύματα
32
Reaction score
15
Μήπως κάποιος φίλος έχει ασχοληθεί με μετατροπή των crossover στα B&W DM603 S3 ?

Δεν ρωτάω για απλή αντικατάσταση των υλικών με καλύτερα, αλλά για αλλαγή του σχεδίου των crossover.

Κυρίως για αλλαγή του σημείου cross μεταξύ tweeter και mid/woofer.
 



toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.389
Reaction score
1.843
Μερικές σκέψεις θα βρεις στο λινκ παρακάτω, αλλά δεν προχώρησαν σε υλοποίηση.
Χρειάζονται οι παράμετροι των μεγαφώνων, ει δυνατόν των συγκεκριμένων δικών σου, και για κάτι πραγματικά καλό, χάρντουεαρ για μετρήσεις, ίσως κάποιο απόθεμα υλικών, κλπ
 

Μηνύματα
32
Reaction score
15
Μερικές σκέψεις θα βρεις στο λινκ παρακάτω, αλλά δεν προχώρησαν σε υλοποίηση.
Χρειάζονται οι παράμετροι των μεγαφώνων, ει δυνατόν των συγκεκριμένων δικών σου, και για κάτι πραγματικά καλό, χάρντουεαρ για μετρήσεις, ίσως κάποιο απόθεμα υλικών, κλπ


Πριν αναρτήσω την ερώτηση στο forum είχα ψάξει πολύ στο internet.
Είμαι μέλος στο diyΑudio και έχω δεί το thread που μου έστειλες, όπως και πολλά άλλα.

Την μετατροπή αυτή με χαμηλότερο cross-point την έχουν κάνει στα DM601 S3 και DM602 S3, με πολύ καλά αποτελέσματα.
Δεν έχω βρεί όμως κάποια αναφορά η σχέδιο για παρόμοια μετατροπή στο DM603 S3.
Θα μπορούσα να προσαρμόσω το σχέδιο της μετατροπής των DM601 S3 και DM602 S3 στο DM603 S3, αλλά δεν έχω τρόπο να μετρήσω τα αποτελέσματα παρά μόνο ακουστικά.
 

Μηνύματα
27.077
Reaction score
25.011
Είναι από δύσκολο έως αδύνατο χωρίς μετρητικό εξοπλισμό που θα σου επιτρέψει να επαληθεύσεις αυτό που έκανες.
Αν θέλεις σου στέλνω πμ με άνθρωπο που μπορεί να σε βοηθήσει.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.622
Reaction score
12.187
Δυο γενικές κουβέντες αρχικά...
Η B&W δεν είναι κάποια τυχαία εταιρία. Γνωρίζει πολύ καλά τα προϊόντα που λανσάρει και την κατηγορία τους.
Αν το δούμε και ιστορικά, είναι μία από τις 2-3 εταιρίες που έμαθαν το κόσμο να φτιάχνει κροσόβερ.

Πάμε στα ποιο ειδικά...
Το 603 ανήκει στην εισαγωγική σειρά της εταιρίας. Λογικό λοιπόν να έχουν γίνει <<τσιγκουνιές>> και σχεδιαστικές και σε υλικά.
Το ηχείο σου είναι 2,5 δρόμων με τα δύο μεγάφωνα χαμηλών και μεσο-χαμηλών να έχουν κροσόβερ πρώτης τάξης. Δηλαδή ένα μόνο πηνίο σε σειρά με το κάθε μεγάφωνο κώνου.
Μπορεί οι τέσσερις χιλιόκυκλοι να <<ακούγονται>> πολλοί για σημείο διαχωρισμού, αλλά η μονάδα που αναλαμβάνει έως εκεί τα καταφέρνει μια χαρά, λόγο των χαρακτηριστικών της. Επιπλέον, λόγο της τάξης του διαχωρισμού, είναι απαραίτητο κάτι τέτοιο, που στη τελική δεν σημαίνει και κάτι.
Από την άλλη τα tweeters της σειράς είναι γνωστά για τη χαμηλή τους ισχύ και τα θέματα αξιοπιστίας. Η εταιρία θέλοντας να το προστατεύσει το κόβει με τρίτης τάξης κροσόβερ και αρκετά ψηλά. Αυτό του εξασφαλίζει μακροζωία και αρκετά υψηλή ισχύ πρόσληψης, ενώ φασικά ταιριάζει με το μεσοχαμηλό.
Καταλαβαίνεις πως οτιδήποτε διαφοροποιήσει τα παραπάνω θα έχει αντίκτυπο σίγουρα στην αντοχή του tweeter.
 

Μηνύματα
32
Reaction score
15
Είναι από δύσκολο έως αδύνατο χωρίς μετρητικό εξοπλισμό που θα σου επιτρέψει να επαληθεύσεις αυτό που έκανες.
Αν θέλεις σου στέλνω πμ με άνθρωπο που μπορεί να σε βοηθήσει.

Συμφωνώ μαζί σου.
Ακόμα και σωστό simulation να έκανα, αν βέβαια μπορούσα να βρω τις παραμέτρους των μεγαφώνων, πάλι θα χρειαζόμουν μετρητικό εξοπλισμό.
Έχω κατεβάσει όλα τα service manual της σειράς (DM601-S3, DM602-S3, DM603-S3, DM604-S3), και έχω μελετήσει αρκετά τις διαφορές και ομοιότητες στα crossover τους.
Επίσης έχω βρεί στο internet μία αντίστοιχη μετατροπή στο crossover του DM601-S3, που δείχνει να είναι σωστά υλοποιημένη και με μετρήσεις.
Έχω αρκετές ιδέες για το πως θα έπρεπε να κινηθώ και τι θα μπορούσα να δοκιμάσω, αλλά και πάλι χωρίς δυνατότητα μετρήσεων δεν θα το ξεκινήσω.
Δυο γενικές κουβέντες αρχικά...
Η B&W δεν είναι κάποια τυχαία εταιρία. Γνωρίζει πολύ καλά τα προϊόντα που λανσάρει και την κατηγορία τους.
Αν το δούμε και ιστορικά, είναι μία από τις 2-3 εταιρίες που έμαθαν το κόσμο να φτιάχνει κροσόβερ.

Πάμε στα ποιο ειδικά...
Το 603 ανήκει στην εισαγωγική σειρά της εταιρίας. Λογικό λοιπόν να έχουν γίνει <<τσιγκουνιές>> και σχεδιαστικές και σε υλικά.
Το ηχείο σου είναι 2,5 δρόμων με τα δύο μεγάφωνα χαμηλών και μεσο-χαμηλών να έχουν κροσόβερ πρώτης τάξης. Δηλαδή ένα μόνο πηνίο σε σειρά με το κάθε μεγάφωνο κώνου.
Μπορεί οι τέσσερις χιλιόκυκλοι να <<ακούγονται>> πολλοί για σημείο διαχωρισμού, αλλά η μονάδα που αναλαμβάνει έως εκεί τα καταφέρνει μια χαρά, λόγο των χαρακτηριστικών της. Επιπλέον, λόγο της τάξης του διαχωρισμού, είναι απαραίτητο κάτι τέτοιο, που στη τελική δεν σημαίνει και κάτι.
Από την άλλη τα tweeters της σειράς είναι γνωστά για τη χαμηλή τους ισχύ και τα θέματα αξιοπιστίας. Η εταιρία θέλοντας να το προστατεύσει το κόβει με τρίτης τάξης κροσόβερ και αρκετά ψηλά. Αυτό του εξασφαλίζει μακροζωία και αρκετά υψηλή ισχύ πρόσληψης, ενώ φασικά ταιριάζει με το μεσοχαμηλό.
Καταλαβαίνεις πως οτιδήποτε διαφοροποιήσει τα παραπάνω θα έχει αντίκτυπο σίγουρα στην αντοχή του tweeter.


Σε ευχαριστώ πολύ για τις χρήσιμες πληροφορίες και τις συμβουλές σου.
 

Μηνύματα
319
Reaction score
128
Εντωμεταξύ θα ξεκινήσω και εγώ να κάνω επισκευή crossover στα 604 s3 και ψάχνω μάστορα + αλλαγή αναρτήσεις σε ένα midrange
 

Μηνύματα
27.077
Reaction score
25.011
Δεν είναι καλή ιδέα να αλλάξεις αναρτήσεις μόνο στο ένα. Και στα δύο μαζί πρέπει. Αλλιώς θα παίζουνε στον γάμο του καραγκιόζη.
 

Μηνύματα
319
Reaction score
128
ναι φυσικά ευχαριστώ για την διόρθωση και στα δύο θα γίνει η αλλαγή ποιο μεγάλο θέμα είναι ποιον να εμπιστευτώ για το crossover γιατί δεν θα βάλω τα ίδια πράγματα πάνω καθώς από όσο κατάλαβα ότι έχει βάλει η B&W είναι πολύ οριακά
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.622
Reaction score
12.187
ναι φυσικά ευχαριστώ για την διόρθωση και στα δύο θα γίνει η αλλαγή ποιο μεγάλο θέμα είναι ποιον να εμπιστευτώ για το crossover γιατί δεν θα βάλω τα ίδια πράγματα πάνω καθώς από όσο κατάλαβα ότι έχει βάλει η B&W είναι πολύ οριακά
Τι εννοείς με το οριακά; Η τάση για παράδειγμα των πυκνωτών αρκεί και με το παραπάνω. Το πάχος των πηνίων θα μπορούσε μεν να είναι μεγαλύτερο, αλλά για την κατηγορία τιμής του ηχείου είναι μια χαρά.
Οι αντιστάσεις είναι εντελώς απίθανο να παρουσιάσουν θέμα μιας και χρησιμοποιεί 7-βατες.
 

Μηνύματα
319
Reaction score
128
Τι εννοείς με το οριακά; Η τάση για παράδειγμα των πυκνωτών αρκεί και με το παραπάνω. Το πάχος των πηνίων θα μπορούσε μεν να είναι μεγαλύτερο, αλλά για την κατηγορία τιμής του ηχείου είναι μια χαρά.
Οι αντιστάσεις είναι εντελώς απίθανο να παρουσιάσουν θέμα μιας και χρησιμοποιεί 7-βατες.
Συνήθως απο τι καίγονται η αντιστάσεις?σίγουρα είναι επαρκής για την δουλειά που κάνουν αλλά με την πάροδο του χρόνου δεν άντεξαν... Βέβαια οκ δεν μιλάμε και για καινούργιο ηχείο αλλά σίγουρα υπάρχουν καλύτερα υλικά..

Σε κάθε περίπτωση θέλω όταν ολοκληρωθεί το crossover θα χρειαστώ της γνώσεις σου ώστε να κατακρίνουμε το τελικό αποτέλεσμα
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.622
Reaction score
12.187
Συνήθως απο τι καίγονται η αντιστάσεις?σίγουρα είναι επαρκής για την δουλειά που κάνουν αλλά με την πάροδο του χρόνου δεν άντεξαν... Βέβαια οκ δεν μιλάμε και για καινούργιο ηχείο αλλά σίγουρα υπάρχουν καλύτερα υλικά..

Σε κάθε περίπτωση θέλω όταν ολοκληρωθεί το crossover θα χρειαστώ της γνώσεις σου ώστε να κατακρίνουμε το τελικό αποτέλεσμα
Υπάρχουν καμένες αντιστάσεις;
Η b&w χρησιμοποιεί καλής ποιότητας βενζινόκολλα για τη στερέωση των υλικών, με αποτέλεσμα αυτή να μαυρίζει από το μη επαρκή αερισμό. Είναι άλλο το οπτικό μέρος και άλλο μια καμένη αντίσταση. Οι αντιστάσεις ισχύος ανοίγουν όταν αρπάξουν.
 

Μηνύματα
32
Reaction score
15
Τελικά πάρθηκε η απόφαση για πειραματισμό με την μετατροπή του crossover.
Χρησιμοποιήθηκαν υλικά που ήδη υπήρχαν για να μην υπάρχει η καθυστέρηση κάποιας παραγγελίας από το εξωτερικό, αλλά και για την περίπτωση που δεν πετύχει ο πειραματισμός να μην υπάρχουν επιπλέον έξοδα.
Κάποιες φωτογραφίες από την κατασκευή.


Το εργοστασιακό crossover της B&W.



Το νέο crossover με τις μετατροπές που έγιναν.

Στην αρχική εργοστασιακή πλακέτα υλοποιήθηκε το τμήμα του νέου crossover για το Tweeter και το Mid-Woofer, όχι όμως και για το Woofer.
Οι πυκνωτές είναι πολυπροπυλενίου (MKP).
Τα πηνία είναι αέρος, Ελληνικής κατασκευής από το παλιό Κέντρο Μεγαφώνου, που επιπλέον τους έκανα εμβαπτισμό σε βερνίκι και τα τύλιξα με ταινία βουλκανισμού.
Για την στήριξη των υλικών χρησιμοποιήθηκε κόλλα σε μορφή πλαστελίνης που παραμένει μαλακή χωρίς να πετρώνει με τον καιρό κάνοντας και κάποιο damping.
Για την στήριξη του μεγάλου πηνίου χρησιμοποιήθηκε επιπλέον και πλαστική βίδα.






Το τμήμα του νέου crossover για το Woofer υλοποιήθηκε σε μία άλλη πλακέτα.
Έτσι υπάρχει περισσότερος χώρος και ευκολία για επιπλέον υλικά και πειραματισμούς αν χρειαστούν.






Η νέα πλακέτα του Woofer στηρίχτηκε στην χούφτα με τις μπόρνες ώστε να υπάρχει και μεγαλύτερη ευκολία πρόσβασης.
Επίσης διαφοροποιήθηκαν και οι εσωτερικές συνδέσεις για διενίσχυση ή διπλοκαλωδίωση.
Τώρα οι επάνω μπόρνες είναι η είσοδος του τμήματος για το Tweeter και το Mid-Woofer, και οι κάτω μπόρνες είναι η είσοδος του τμήματος μόνο για το Woofer.
Αρχικά οι επάνω μπόρνες ήταν η είσοδος μόνο του Tweeter, και οι κάτω μπόρνες ήταν η είσοδος των Mid-Woofer και Woofer.







Τροποποιήθηκαν και οι εσωτερικές συνδέσεις στις μπόρνες.
Αρχικά ΟΛΟ το μουσικό σήμα κατά την είσοδο του στο ηχείο περνούσε κατά σειρά από τα εξής υλικά.
Μπόρνες (από ορείχαλκο) - Παξιμάδι (από ατσάλι) - Ροδέλα Grover (από ατσάλι) - Λαμάκι Ακροδέκτης (από άγνωστο μέταλλο) - Καλώδια προς crossover.
Τώρα το μουσικό σήμα κατά την είσοδο του στο ηχείο περνάει κατά σειρά από τα εξής υλικά.
Μπόρνες (από ορείχαλκο) - Παξιμάδια διπλά (από ορείχαλκο) - Θηλειά από μονόκλωνο χαλκό 1,5mm² - Ακροδέκτης (από ορείχαλκο) - Καλώδια προς crossover.
Έτσι δεν υπάρχουν πλέον στην διαδρομή του σήματος υλικά από ατσάλι.
Η θηλειά από μονόκλωνο χαλκό είναι τοποθετημένη ανάμεσα στα δύο ορειχάλκινα παξιμάδια ώστε να διπλασιάζεται η επιφάνεια επαφής μεταξύ τους.
Επίσης με την χρήση διπλών ορειχάλκινων παξιμαδιών έχουμε και διπλασιασμό της επιφάνειας επαφής τους με την μπόρνα.



Οι εσωτερικές καλωδιώσεις των ηχείων αλλάχτηκαν με Van Den Hul CS-12 και CS-16 για τα Tweeter.


 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.316
Μηνύματα
2.858.286
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top