Μηχανικοί ήχου και χαμηλές συχνότητες

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.433
Reaction score
15.081
Δεν είμαι επαγγελματίας μηχανικός ήχου... αν και για χρόνια εργάστηκα σε PA, DJing κ.λπ και τα τελευταία χρόνια εκτός από το δικό μου μικρό home studio, συχνάζω σε home (και όχι μόνο) studios όπου παίζουμε, ηχογραφούμε και κάνουμε την πλάκα μας...
Όσες φορές έφτιαξα το σούπερ ντούπερ γαμάτο μπάσο... μετά από λίγο το "χάλασα" ώστε να παίζει στις μικροσυσκευές...
Δυστυχώς αυτός που μιξάρει / κάνει mastering ... συνήθως πρέπει να διαλέξει το κοινό του...
Υπάρχουν διάφορα"κόλπα" που μπορείς να κάνεις... αλλά και πάλι ένας περιορισμός υπάρχει...
Προφανώς οι ψαγμένοι/γαμάτοι μηχανικοί τα καταφέρνουν καλύτερα από μένα τον ερασιτέχνη στο να γίνεται η μίξη τους "translate" από παντού.... αλλά και πάλι πιστεύω πως κι αυτοί περιορίζονται...
 

Μηνύματα
12.831
Reaction score
10.048
Και βέβαια όλα πρέπει να ακούγονται "καλά" στο αυτοκίνητο - εξ ου και οι συμπιέσεις και το "loudness war" που στο αυτοκίνητο με τον αυξημένο θόρυβο περιβάλλοντος, στην πραγματικότητα χρειάζεται.

Ο σκοπός είναι να πουληθεί μουσική κύριοι, και οι πολλοί ακούν μουσική στο αυτοκίνητο
Η προσωπική μου άποψη είναι ότι οι masterάδες θα έπρεπε να κάνουν τη δουλειά τους ώστε να ακούγεται καλά σε σωστό σύστημα.
Στη συνέχεια, η πηγή που υπάρχει μέσα σε ένα αυτοκίνητο θα έπρεπε να κάνει τις συμπιέσεις και το κόψιμο των πολύ χαμηλών συχνοτήτων που δεν "πρέπει" να ακούγονται στο χαμηλής ποιότητας ηχοσύστημα του αυτοκινήτου και έτσι να παίζει καλά στο αυτοκίνητο.
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.389
Reaction score
1.843
Στο αυτοκίνητο το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ο θόρυβος του περιβάλλοντος και όχι τόσο το μπάσο. Αυτός θα κάλυπτε τα χαμηλά περάσματα, αν η μουσική είχε το κανονικό της μεγάλο δυναμικό εύρος.
Αν έκανε η πηγή την προσαρμογή θα κόστιζε παραπάνω, οι πολλοί θα αγόραζαν την απλή, κ.ο.κ. . . .
Καλύτερα να'βγαινε μουσική σε διπλές εκδόσεις - για συστήματα που μπορούν και για συστήματα... με "ειδικές ανάγκες" :) :)
 
Last edited:


Μηνύματα
2.599
Reaction score
4.585
Και ποιός θα πήγαινε να ζητήσει την ΑΜΕΑ βερσιον;
Δε θα σε ρωτήσουν καν. Ξέρουν από πριν σε ποιον απευθύνονται και θα δώσουν το κατάλληλο αρχείο, μιλάω πάντα για όσους αγοράζουν άυλα. Για παράδειγμα το spotify απευθύνεται κυρίως σε κοινό που η συμπίεση δεν το απασχολεί ή πολλές φορές του αρέσει. Όποιος θα πληρώσει για υλικό 24/192 και πάνω ή για υπηρεσία streaming με 30€ το μήνα, θα έχει ασυμπίεστο υλικό. Είναι εύκολα τα πράγματα πλέον, συμβαίνει ήδη.
 


toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.389
Reaction score
1.843
Και ποιός θα πήγαινε να ζητήσει την ΑΜΕΑ βερσιον;
Στο τέλος πιστεύω οι περισσότεροι με ΑΜΕΑ συστήματα.
Στην αρχή θα αγόραζαν - φυσικά - την καλή, και στα πιανίσιμο των συμφωνιών δεν θα άκουγαν τίποτα ιδίως στο αυτοκίνητο, στα φορτίσιμο θα πέθαιναν στην παραμόρφωση και στα κλαμπάτα που γουστάρουν / Μόμπυδες / κλπ θα τερμάτιζαν οι κώνοι, μερικές φορές ακόμα και σε κανονικές εντάσεις
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.786
Reaction score
11.021
Δεκαετία του 90 έζησα δυό χρόνια Λονδίνο. Loudness war στο απόγειο.

Δεν ήταν μόνο οι ραδιοφωνικοί σταθμοί που έπαιζαν non-stop δυνατά μουσική (μαζί με τον εκφωνητή, μαζί με διαφημίσεις, ταυτόχρονα, όλα ένα πράμα). Ήταν δυνατά μουσική παντού!

Μαγαζιά, πάμπς, όπου έμπαινες, ότι σκ@τοηχεία και αν είχαν, έπρεπε να παίζουν δυνατά. Ήταν η εποχή των OASIS και πολλών αντίστοιχων hits της εποχής. Τότε πρέπει να βγήκαν μερικά από τα χειρότερα mastered CDs. Τούβλα. Όχι kick δεν ξεχώριζες αλλά δεν μπορούσες να καταλάβεις τί όργανο έπαιζε, απλά έπαιζε δυνατά.

Η πλάκα είναι ότι οι ραδιοφωνικοί σταθμοί από τότε είχαν ένα ακόμη επίπεδο συμπίεσης για να παίζουν όλα στο ίδιο level. Συμπίεση στη συμπίεση δηλαδή. Τράτζικ.

Εκείνη την εποχή βγήκαν επίσης τα πρώτα remasters παλιότερων επιτυχιών που ήταν ...χειρότερα από τα αυθεντικά. Τσίγκινος ήχος, με τσίτα τα τσίγκινα πρίμα.

Τες πα, νομίζω τα πράγματα μετά το 2000 έγιναν καλύτερα - παρόλο που το loudness war συνέχισε και συνεχίζει ακόμη φυσικά. Τουλάχιστον βρέθηκαν τρόποι π.χ. parallel compression, να ξεχωρίζει λίγο η μουσική. Και σταμάτησαν αυτά τα ανυπόφορα τσίγκινα πρίμα.

Τώρα ελπίζουμε σε όλο και περισσότερες πολυκάναλες παραγωγές που εξαρχής στοχεύουν διαφορετικό κοινό και είναι κλάσεις ανώτερες από τις δικάναλες. Αλλά και τα σύγχρονα remasters είναι επίσης πάρα πολύ καλύτερα.

Α, ξέχασα να αναφέρω, ότι προς τιμήν των Ελλήνων μηχανικών ήχου, νομίζω ότι ποτέ δεν το ξεχείλωσαν το πράμα όπως οι ξένοι συνάδελφοί τους. Τουλάχστον εγώ δεν έχω πετύχει πολύ κακά παραδείγματα. Το αντίθετο, υπάρχουν πάρα πολλά καλά παραδείγματα. Προσωπικά το εκτιμώ πολύ αυτό και χίλια μπράβο τους.
 
Last edited:

TGD

Μηνύματα
6.987
Reaction score
7.079
Τρία σχόλια:
1. Στους νέους Beatles έχει γίνει κανονικό νέο remix από τις ταινίες. Όπως και σε άλλες προσεγμένες επανεκδόσεις. Το ερώτημα είναι: η νέα μίξη εκμεταλλεύται μεν νέες δυνατότητες, αλλά θα συμφωνούσαν οι συντελεστές για τις αλλαγές;
2. Κλασικό παράδειγμα ΑΜΕΑ ηχογραφήσεων είναι οι παραγωγές του Springsteen. Ο οποίος επέμενε να ακούγονται σωστά στο boombox, κι έτσι έκανε την τελική επιλογή.
3. Έχετε ακούσει ποτέ SACD της Channel Classics στο αυτοκίνητο ή στο γραφείο; Απλά δεν ακούγεται. Και τώρα που το σκέφτομαι και στα μισά στερεοφωνικά δεν ακούγεται όπως αξίζει, αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία.

Και μια που αναφέρθηκαν οι Beatles, το "LOVE" σε DVD-Audio το έχετε ακούσει; Συμφωνείτε;
Αχ, πότε θα βγάλει η Warner σε BluRay την παράσταση του Cirque de Soliel!
 



Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.325
Μηνύματα
2.858.583
Members
37.895
Νεότερο μέλος
Mark Zappa
Top