Να μιλήσουμε λίγο για κεφαλές

Μηνύματα
4.543
Reaction score
3.085
Μετά από αρκετό χρονικό διάστημα, και ακολουθώντας ευλαβικά την διαδικασία, έκατσα μπροστά στο VPI HW 19-Jr για να μεταφέρω σε CD ένα πολύ σπάνιο Γαλλικό άλμπουμ μιας φίλης.

Αρωγοί στην προσπάθεια αυτή ήταν:

- Το ως άνω πικάπ, με βραχίονα Alphason και (αρχικά) με κεφαλή την Monster Cable Genesis 2000 MC
- Ο προενισχυτής CP-50 της Classe, εξοπλισμένος με το δικό του Phono Stage
- Το CD Rcorder DR700 της Marantz
- Ο εξωτερικός A/D Converter Flying Calf της M-Audio/Midiman
- Ο τελικός Hafler 9500
- Το ζεύγος ηχείων Infinity IRS Kappa-9
- Το πλυντήριο δίσκων VPI 16.5
- Το καθαριστικό βελόνας LAST System Formula 4

Μετά τις πρώτες ακροάσεις και στην προσπάθεια να ρυθμίσω το maximum input level του A/D Converter, για να αποφύγω τυχόν ψαλιδισμούς, παρατήρησα πως κάτι δεν πήγαινε καλά στον ήχο. Μεγάλη παραμόρφωση, σαν να ήταν τα βινύλια πάρα πολύ παιγμένα και γρατζουνισμένα. Έλα όμως που η όψη τους δεν έδειχνε κάτι τέτοιο. Ειδικά μετά από ένα-δύο πλυσίματα στο VPI 16.5, οι δίσκοι έδειχναν σε εξαίρετη κατάσταση.

Έκανα άναν εξονυχιστικό έλεγχο σε όλες τίς επί μέρους συσκευές και τίποτα δεν έδειχνε περίεργο. Αποφάσισα να ελέγξω την κεφαλή, παρ' όλο που ήξερα ότι το ξαναστήσιμο θα ήταν αρκετά ψυχοβγαλτικό. Το κατσαβιδάκι ανά χείρας και σε λίγο το διαμαντάκι κάτω από έναν καλό μεγενθυτικό φακό, σαν αυτό που είχαν οι φωτογράφοι, όταν έλεγχαν τα φιλμ για γρατζουνιές.

Είναι αλήθεια ότι η εικόνα του δεν μου πολυάρεσε. Από την άλλη όμως δεν έδειχνε να είναι εντελώς φαγωμένο το προφίλ της έλλειψης και οι αμφιβολίες αντί να υποχωρήσουν, μεγάλωσαν. Όμως δεν έκατσα να το πολυσκεφτώ. Είχα διαθέσιμη μια αρκετά καλή και αξιόπιστη Ortofon M20E Super (ΜΜ), με τελείως αμεταχείριστη βελόνα και είπα να δοκιμάσω τα αποτελέσματα της αλλαγής.

Με την αρωγή της ζυγαριάς της Shure (εργαλείο που δεν πρέπει να λείπει από κανέναν σοβαρό χρήστη βινύλίου), η M20E μπήκε στον βραχίονα και ρυθμίστηκε στο 1 gr, όπως λέει ο κατασκευαστής.

Μετά έπρεπε να ανοίξω και τον Classe. Το Phono Stage της Classe προβλέπει την ύπαρξη κάποιων jumpers, για χρήση κεφαλής MM ή MC. Δεν ήταν και πολύ δύσκολο, το δυσκολώτερο ήταν η αποσύνδεση και επανασύνδεση των καλωδίων. Τέλος πάντων μετά από περίπου μισή ώρα, τα πάντα ήταν στη θέση τους, όπως έπρεπε να ήταν (με την ευκαιρία, ξεσκόνισα και τα ράφια του επίπλου).

Τα πρώτα ακούσματα ήταν αποκάλυψη. Το βινύλιο ξανάρχισε να μου δίνει αυτό που με απογοήτευση δεν άκουγα πριν. Και φυσικά ούτε ίχνος (εντάξει, όχι ακριβώς "ούτε ίχνος") επιφανειακού θορύβου, σκρατς-σκρουτς και λοιπά περίεργα.

Συμπέρασμα: ελέγχετε συχνά την κατάσταση της βελόνας σας και να έχετε πάντα στο χέρι μια εναλλακτική λύση.

Η εγγραφή έγινε σωστά και κατέληξα ευχαριστημένος.

Γιατί τα έγγραψα όλα αυτά, όμως;

Διότι στα χέρια μου βρίσκεται από τα μέσα της δεκαετίας του 90, αγορασμένη από την Αμερική (LYLE Cartridges) μια GRADO TLZ κεφαλή (MM), η οποία είναι σαφώς πολύ πιο hi-endάδικη από την Ortofon. Είναι εντελώς άπαιχτη, σφραγισμένη στο κουτί της, μαζί με μια ανταλλακτική βελόνα.

Είχα σκοπό να την χρησιμοποιήσω κατά την αλλαγή αλλά σκόνταψα σε ένα σημείο: Δεν γνωρίζω το προτεινόμενο βάρος ανάγνωσης και δυστυχώς κάπου έχει παραπέσει το φυλλαδιάκι με τις οδηγίες χρήσης, στο οποίο αναφέρεται η λεπτομέρεια αυτή.

Μήπως κάποιος μπορεί να βοηθήσει, ή έστω να μου υποδείξει που μπορώ να βρω την πληροφορία;

Σκοπεύω να απευθυνθώ στο LYLE cartridges ή να δω το site τους, αλλά αν η πληροφορία υπάρχει έτοιμη, θα με έσωνε από πολύ κόπο.

Ευχαριστώ.
 




Μηνύματα
4.543
Reaction score
3.085
Αλλαγές;

Γεια σου, Γιώργο

Πού τις είδες τις αλλαγές, φίλε; Εκτός κι αν εννοείς το Flying Calf ADC της M-Audio/Midiman. Αλλά αυτό είναι πολλά χρόνια στα χέρια μου, τότε που ακόμα το CD (για μένα ΚΑΙ το DAT) κυριασχούσε στα αποθηκευτικά μας μέσα.

Εν πάσει περιπτώσει, κάποτε αυτού του είδους οι ιστοσελίδες έδιναν την δυνατότητα να καταγράφει κάποιος τα του συστήματός του (ή τα των συστημάτων του).

Με την σύγχρονη μορφή που απέκτησε το avsite, αυτό είναι αδύνατον, οπότε.....

Και μιας και το έθιξες το θέμα, Γιώργο, καταχωρώ εδώ εν τάχει (και εν περιλήψει) το σύστημα:

Α. Χώρος Home Theater

Προβολείς: NEC XG135LC CRT 8" (υπό συντήρηση) - Toshiba MT-700 DLP (1280x720)
Audio Ενισχυτικά: Denon AVC-A1SE (μόνο σαν AV Pro), 2 x NAD S200 (αναβαθμ.), 1 x Anthem MCA 5
Audio Ηχεία: 2 x MIrage M3-si, 2 x Mirage M5-si, 2 x Mirage OM-C2, 1 x Mirage BPSS-210
Πηγές: Denon DVD-A1(sdi), LG DVD D8621P, Pioneer LaserDisc CLD-2950, Sony SACD XA777ES, Denon TU-255 FM/AM Tuner, AIWA DAT XD-S1100, Kenwood KX-9050S Cassette Recorder, JVC HM-30000U D-VHS HD VCR, JVC HM-DR10000EK D-VHS PAL VCR, κ.α. μικρότερης σημασίας
Επεξεργασία: Vigatec DUNE, KRAMER signal switchers, Audio Alchemy DTI-Pro32+PS2, HTPC (υπό κατασκευή)
Λοιπά: Καλωδίωση MIT, Have-Canare, Monster Cable, DIY (από την Ιταλική CAVEL), Οθόνη Ελεκτ. Screenline, DIY βάσεις ηχείων+Sub, Φωτισμός ΗΛΕΚΤΡΟΝ, κλπ.

Β. Χώρος Σαλονιού

Εικόνα: Sony TV KV-ES38M91 38" CRT, KRAMER switcher/processor
Audio Ενισχυτικά: Classe CP-50 Pro (line/phono), Hafler 9500
Audio Ηχεία: Infinity IRS Kappa-9
Πηγές: Denon DVD-3300(sdi), Sony DVP-S7000, Marantz CD-R DR700, M-Audio/Midiman ADC, Nakamichi Cassette Deck 2, Luxman T-117L AM/FM Tuner, VPI HW 19-Jr/Alphason/Ortofon M20E για βινύλιο, Panasat DSD-720i Δορυφορικό
Λοιπά: Καλώδια Monster Cable, HAVE-Canare, Profi Gold κλπ.

Από αυτά, το μόνο καινούργιο, που έφερα από το εξωτερικό, είναι το DVD της LG και φυσικά το υπό κατασκευήν HTPC. Όλα τα άλλα προϋπήρχαν.

Α, και κάτι άλλο: Η Grado απάντησε αμέσως. 1.5 έως 1.7 γραμμάρια. Νάναι καλά οι άνθρωποι.
 

Μηνύματα
4.496
Reaction score
2
Εντάξει και εσύ έχεις μαζέψει λίγα μηχανήματα... :lol: :lol:

Υπάρχει στην κατηγορία και μάλιστα καρφιτσωμένο το θέμα, τι ηχεία και τι ενισχυτικά έχουμε, οπότε μπορείς να τα περάσεις εκεί αν επιθυμείς,καθώς το ίδιο υπάρχει και στην κατηγορία του Home cinema.
 

Μηνύματα
6.454
Reaction score
205
Παναγιώτη, φρόντισε να τα ασφαλίσεις τουλάχιστον για κλοπή.
 

Μηνύματα
78
Reaction score
0
Παναγιώτη Γειά! Ποιόν Αlphason έχεις? Τον ΗR 100S? Πάντως οι Alphason είναι καλοί βραχίονες και με μάζα ενεργή γύρω στα 11-13 γρ. Εκτός από τα ...ξυσίματα που άκουσες, υπάρχει περίπτωση να έχεις πρόβλημα και με το compliαnce. Προσοχή στη Grado, δεν ξέρω την συγκεκριμένη κεφαλή, αλλά γενικά έχουν πολύ υψηλή ενδοτικότητα και μάλιστα έχω δεί αρκετές να έχουν πολύ περισσότερη από αυτή που γράφουν στα εγχειρίδιά τους! Η Ορτοφόν ταιριάζει απόλυτα με το βραχίονά σου.
Β.Λ
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Ερώτηση κρίσεως σε εσάς τους fun:

- Πως κρίνετε το γεγονός ότι κάποιοιστο χόμπυ μας βρίσκουν τα 2-3.000€ ή και παραπάνω, λογική την τιμή για κεφαλή πικάπ (ενώ πχ 300€ για ένα καλώδιο ρεύματος είναι πολλά)? Οι τεράστιες διαφορές τιμών, τα υπέρογκα καμιά φορά ποσά, δικαιολογούν τις διαφορές στην απόδοση ή την ίδια την απόδοση γενικώς μιας κεφαλής σε ένα δεδομένο πλατώ - βραχίονα...?
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Μήπως οι διαφορές τιμών εξηγούνται πχ από τις κατασκευαστικές λεπτομέρεις - υλικά?
 

Μηνύματα
78
Reaction score
0
Νίκο πολύ εύστοχη ερώτηση! Μπράβο! Τα αναλογικά (πικ-άπ,βραχίονας,κεφαλή) είναι βασικά μηχανολογικές κατασκευές και μετά ηλεκτρικές. Αρα, υπάρχουν μετρήσιμα μεγέθη που υπόκεινται σε απλούς νόμους της Φυσικής (πχ, τριβή, αδράνεια, συντονισμοί κ.λ.π). Εδώ, ισχύει το επίσης απλό: μικρότερες, τριβές, αδράνεια κ.λ.π= καλύτερη απόδοση. Δεν επιδέχεται ανάλυση, όπως του γιατί μία λάμπα με μεγαλύτερη παραμόρφωση παίζει "καλύτερα" από ένα τρανζίστορ...Τοιουτοτρόπως, οι διαφορές στα αναλογικά είναι εμφανείς και έκδηλες με το καλημέρα. Ετσι, αμέσως μπορείς να καταλάβεις μία κεφαλάρα, μια βραχιονάρα, μία πικαπάρα. Προσοχή όμως! Πώς θα ξέρεις αν αυτό που ακούς είναι αυτή η ...κεφαλή και όχι εκείνο το πικ-άπ, ή εκείνος ο βραχίονας...ή, εκείνο το phono stage? και εκεί αρχίζει η τέχνη και το χόμπι. Και ακόμη περισσότερο είσαι σίγουρος ότι το όλο σύστημα είναι ρυθμισμένο στο 100%?
Ειδικά στα τέστ (στα περιοδικά του τύπου) έχω δει τραγελαφικά πράγματα και κρίσεις...πολλοί ακούν και γράφουν το αποτέλεσμα μίας όχι σωστής ρύθμισης και σχεδόν πάντα αυτά που γράφουν αφορούν τη κεφαλή μόνο...Ειδικά για τους βραχίονες, η κρίση είναι η πιο δύσκολη.
πάντως, εκτός εξαιρέσεων, στα αναλογικά τα περισσότερα δικαιολογούν τη τιμή τους. Υπάρχει όμως πάντα και κάποιος που θα έδινε και τα 5/πλάσια χρήματα για μία γκλαμουριά και δικαίωμά του βεβαίως. Και υπάρχουν και bargains, μάλιστα πολλά! Και υπάρχουν και απάτες...Υπάρχει π.χ κεφαλή στα 6.000 Ευρώ που είναι μία των 500...Εχω δεί κεφαλή των 120Ευρώ, "ξαναντυμένη" με άλλο φόρεμα να πωλείται στα 700Ευρώ. Κάποιοι τσιμπάνε, κάποιοι όχι. Ομως οι σοβαροί βινιλιάκηδες είναι πολύ προσεκτικοί και ξέρουν πάρα πολλά πράγματα. Ασχέτως αν δε μιλάνε πολύ. Οι μεγάλες φανφάρες ακούγονται περισσότερο από το τομέα των ψηφιακών, όπου πολλά πράγματα δεν μετριούνται εύκολα (και ο κάθε κατασκευαστής λέει ότι θέλει) και εν πάσει περιπτώσει, άντε να δικαιολογήσεις τη διαφορά των 4.000 ευρώ για μία ακουστική διαφορά τηε τάξης του 2%, χα,χα. Σας φιλώ.
Β.Λ
 


Μηνύματα
78
Reaction score
0
O reviewer πρέπει να τα λέει όλα και με αποδείξεις! Δεν πρέπει όμως να κατευθύνει αγορές, θετικά ή αρνητικά. Θα έρθει η στιγμή στο περιοδικό που γράφω, όπου με επιστημονικό τρόπο και αδιάσειστα στοιχεία θα ξεδιπλωθούν όλα αυτά ( και μάλιστα είναι πολύ εύκολο να γίνει αυτό). Γιατί δε βάζει ο κατασκευαστής στο μυαλό του ο "πονηρός" κατασκευαστής, πως μπορεί να υπάρξει κάποιος τρελός (?) που θα ξεκοιλιάσει μία κεφαλή για να τη συγκρίνει με μία άλλη, ή, να τραβήξει φωτό από μικροσκόπιο όπου θα φαίνεται ότι το διαμάντι ή το cantilever είναι τα ίδια.... Απ την άλλη, μη ξεχνάμε και τη παραφιλολογία. ΄Μπορεί να ισχυρισθεί ότι το νέο "πλαστικό" περίβλημα είναι αυτό και μόνο που κάνει ακουστή κάποια διαφορά, ώστε τελικώς να αξίζουν τα 3/πλάσια-5/πλάσια χρήματα...
Και είναι και το άλλο ζήτημα: Aς τον "αυτόν" να λέει, θα τον λοιδωρίσουμε εύκολα, θα βάλουμε άλλους δέκα να γράψουν τα αντίθετα, χα,χα. Δεν έχετε καταλάβει γενικά τί παιγνίδι παίζεται? Εχω πει από πολύ παλιά, να εμπιστεύεστε ΜΟΝΟ τα αυτάκια σας.
Για να μην το γενικεύουμε όμως, μιλάμε για εξαιρέσεις απάτης. Δεν μιλάμε για την περίπτωση που κάποιος κατασκευαστής να θεωρεί ότι η δημιουργία του αξίζει παραπάνω και κάνει απλά διαφορετική κοστολόγηση. Αυτό είναι δικαίωμά του.
Πάντως, μπορώ να πω εδώ μία παρατήρηση. Ειδικά για τις κεφαλές, οι πιο τίμιοι (και φυσικά και μεγάλοι δάσκαλοι-μάστορες) είναι οι Ιάπωνες. Και επίσης μία άλλη...πολύ σοβαρή. Προσέξτε την υπόθεση "αναβελόνωση". Σε αυτή τη στιγμή παρακαλώ μη με ρωτήσετε το γιατί. Προτιμήστε να πετάξετε τη κεφαλή σας ( και ας πονά αυτό) και να πάρετε μία σφραγισμένη, παρά να την αναβελονώσετε....

Β.Λ
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Βαγγέλη σε ευχαριστώ για την κατάθεση της άποψής σου.
Κατά την δική μου άποψη υπάρχουν σοβαροί χομπύστες, τόσο βινυλιάκηδες όσο και ψηφιακάκηδες, που τουλάχιστον ξέρουν τι ψάχνουν (ή έτσι νομίζουν). Θα μου επιτρέψεις να επιμείνω λίγο παραπάνω διότι όπως έχω γράψει και παλαιότερα, διαβάζοντας μια κατηγορία hi end (όχι μόνον εδώ αλλά και αλλού), θα δει κανείς ένα σκασμό αναλύσεις και τεχνικά και περίεργα για τα ψηφιακά, ενώ για τα αναλογικά μιλούν ελάχιστοι. Όλοι ομιλούν για ψηφιακά φορμά, για δειγματοληψίες, για jitter κλπ, λες και είναι η δεύτερή τους φύση. Καλώς ή κακώς δεν το εξετάζω διότι όπως και αλλού κάποιοι γνωρίζουν, κάποιοι δεν γνωρίζουν αλλά νομίζουν ότι γνωρίζουν, κάποιοι δεν θέλουν καν να μάθουν... και πάει λέγοντας.


Τοιουτοτρόπως τα ψηφιακά έχουν λίγο ή πολύ απομυθοποιηθεί και πιστεύω ότι πλέον, δύσκολα μπορείς να εξαπατήσεις κάποιον με κάτι εμφανώς υπερτιμημένο. Βρίσκω σημαντικό το να εμβαθύνουμε όσο μπορούμε στο θέμα, όχι για κανέναν άλλο λόγο αλλά για να προστατευτούν πρώτα όσοι έχουν την τύχη (χεχε  :lol:) να μας διαβάζουν. Πιο άσχετος από όλους με αυτά εγώ και πρώτο πρώτο έθιξα το θέμα των κεφαλών, διότι μου κάνει ειλικρινά εντύπωση, πρώτον, το τι μπορεί να κρύβει ένα τόσο δα σκατουλάκι και να κοστίζει 6.000€ και δεύτερον, γιατί δεν διαμαρτύρεται κανείς, όλα αυτά τα χρόνια που η... τέχνη που είπες κι εσύ, εξακολουθεί να είναι τόσο ακριβή... 8)

Σε αυτό το θέμα η δική σου βοήθεια είναι κάτι παραπάνω από το ζητούμενο, φυσικά είναι ευπρόσδεκτη και η άποψη οποιουδήποτε άλλου γνώστη του θέματος.

Θα ήθελα να μάθω λοιπόν μερικά πολύ συγκεκριμένα πράγματα:
1. Τα μετρήσιμα τεχνικά χαρακτηριστικά των κεφαλών, αυτά που διαχωρίζουν πχ την Colibri από την πλέμπα, εν ριπή οφθαλμού και χωρίς ακρόαση (αν γίνεται δηλαδή κάτι τέτοιο).
2. Αν οι ηχητικές διαφορές είναι ανάλογες των χρηματικών, κάτι που στα ψηφιακά εν μέρει ΜΟΝΟ έχει καταρριφθεί κι αυτό στις υψηλές κατηγορίες τιμών.
3. Το αν στους αναλογικούς κύκλους ο κόσμος είναι εξοικειωμένος με αυτές τις τιμές που βλέπω στα περιοδικά και μου πέφτει το σαγώνι. Για μένα, έναν γνήσιο ψηφιακάκια 8), είναι άξιον απορίας πως μπορεί κόσμος να δίνει 2-3.000€ για μια κεφαλή και να ισχυρίζεται από την άλλη ότι όλα τα cd transport πχ παίζουν το ίδιο...


Ελπίζω να μην ζητάω πολλά, αν είναι δυνατόν, ας επικεντρωθούμε αρχικά στις κεφαλές. Αργότερα θα ήταν καλό να επεκταθούμε και να αναλύσουμε και άλλα θέματα επί των αναλογικών. Παρόλο ψηφιακάκιας, να ξέρετε ότι πραγματικά μου τη σπάει που δεν μιλάμε σχεδόν ποτέ για αναλογικά. Ρίχνω ευθέως την ευθύνη σε εσάς τους βινυλιοlovers, γιατί είναι προφανές ότι κρατάτε τις γνώσεις σας για τον εαυτό σας.
Κάποτε πχ θα ήθελα να οργανώσετε ένα θέμα, που να ασχολείται με το βήμα προς βήμα στήσιμο ενός οποιουδήποτε αναλογικού συστήματος, την ρύθμιση πλατώ - βραχίονα - κεφαλής, να αναλύσετε όρους, τεχνικά θέματα, να μας ξεστραβώσετε τέλος πάντων...
Άντε να δούμε.
 


Μηνύματα
78
Reaction score
0
Νίκο,
Δεν μίλησα για στείρα μετρήσιμα χαρακτηριστικά των κεφαλών, αλλά μετρήσεις επί του συνόλου ενος συστήματος αναπαραγωγής βινυλίου. Για παράδειγμα, μέτρηση συντονισμού ανάρτησης, μέτρηση συντονισμού συστήματος κεφαλής-βραχίονα κ.λπ.Το τί μετρά μία κεφαλή στο πάγκο είναι καθαρά θέμα του κατασκευαστή. Το θέμα είναι να δούμε πώς αυτή μετρά στο συγκεκρυμένο μας σύστημα. Βέβαια, το πώς την έχει φιάξει μία κεφαλή ένας κατασκευαστής πάιζει τον πρωταρχικό ρόλο. Πώς έχει τυλίξει τα πηνία, τί είδους μαγνήτες έχει βάλει, τί σχήμα έχει δώσει στο διαμάντι κλ.π. Υπάρχουν δεκάδες προσεγγίσεις στο θέμα και δεν σημαίνει ότι Μπορεί να φαντάζει κουφό, αλλά μία σοβαρή κεφαλή στοιχίζει περισσότερο από ένα καλό cd player! .
1. γιατί απευθύνεται σε περιορισμένης κλίμακας αγοράς και σχεδόν πάντα χειροποίητη
2. επείδή απευθύνεται σε τέτοια αγορά, ο μελλοντικός αγοραστής θα συμβάλλει αναγκαστικά ( με την αγορά της κεφαλής) και στην όποια μελλοντική έρευνα του μικρού κατασκευαστή.
(Οι όποιες έρευνες στα ψηφιακά από τους περισσότερους high-end κατασκευαστές περιορίζεται στα "πέριξ" και όχι στο hardcore αυτών. Την έρευνα την κάνουν ΜΟΝΟ οι πολύ μεγάλες εταιρίες (πχ, Phillips, Sony) και αυτές αξίζουν τά εύσημα και να μην τις υποτιμούμε. Αυτές παράγουν τεχνολογία, οι υπόλοιποι ακολουθούν και περιμένουν με ανοικτό το στόμα να τους πετάξουν κανένα κοκαλάκι οι μεγάλοι (χα,χα). Αυτή είναι η αλήθεια. Προσωπικά δεν έχω δεί πιο τρομερές κατασκευές από κάτι θηριώδη Super Audio Cd της Sony...αυτά είναι high -end. Κάνω διαφήμηση? Σιγά μην έχει τέτοια ανάγκη η Sony...)
3. Αφού είναι χειροποίητη, θέλει ειδικά "μαστόρια" με συσσωρευμένη εμπειρία χρόνων (να παρακαλούμε να έχουν μεταδώσει τις γνώσεις τους αφού οι περισσότεροι είναι πάνω από τα ...60)

B.Λ
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Πολύ ωραία, Βαγγέλη μαζί σου.
Θέλω απλά να κάνουμε ορισμένα πράγματα όσο πιο πολύ συγκεκριμένα γίνονται. Εγώ μάλλον αποτελώ καλό παράδειγμα μιας και είμαι εντελώς εκτός κλίματος, οπότε θα σου πω ξεκάθαρα τι κυκλοφορεί στην εκτός χώρου πιάτσα. Ότι αφορά σε σωστό αναλογικό είναι black magic, γι αυτό μην αγγίζετε, φωνάξτε κανέναν ειδικό...

Γενικώς είναι ελάχιστες είναι οι περιπτώσεις που έχω διαβάσει σοβαρά άρθρα (ειδικά σε φόρα) για θέματα που αφορούν αναλογικά συστήματα. Συνήθως ακούω γενικολογίες ή θεωρήματα άνευ τεκμηρίωσης και νομίζω ότι αφ' ενός ο κόσμος διψάει να μάθει αφ' ετέρου μιλάμε για ούτως ή άλλως πολύ ενδιαφέροντα τεχνικά θέματα. Όχι τίποτε άλλο να μαθαίνουμε κι εμείς οι νεότεροι (τα πιπίνια) τίποτα... 8)

Πάντως αν καταλαβαίνω καλά, το αν μια κεφαλή είναι ακριβή ή όχι, έχει να κάνει μόνον με το πως παίζει (υποκειμενικό αλλά τι πιο λογικό) αφού λίγο ή πολύ δεν νομίζω ότι με αυτά που ακούω μπορώ να συγκρίνω εύκολα δύο υλοποιήσεις. Ολίγον ρευστόν βέβαια, αν είναι έτσι...

- Παρακαλώ συνεχίστε, που είναι οι υπόλοιποι κεφαλοβραχιονοπλατωπικαπάκηδες?... :roll: :lol:




p.s. Γιώργο, νόμιζα ότι το είχα ξεκαθαρίσει. Κάποτε (πιτσιρικάς) ναι, τώρα όχι. Ποτέ δεν ασχολήθηκα σοβαρά με τα αναλογικά.
 

Ultra Audio

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.824
Reaction score
2.237
Vagelis Lazarou said:
OΠάντως, μπορώ να πω εδώ μία παρατήρηση. Ειδικά για τις κεφαλές, οι πιο τίμιοι (και φυσικά και μεγάλοι δάσκαλοι-μάστορες) είναι οι Ιάπωνες. Και επίσης μία άλλη...πολύ σοβαρή. Προσέξτε την υπόθεση "αναβελόνωση". Σε αυτή τη στιγμή παρακαλώ μη με ρωτήσετε το γιατί. Προτιμήστε να πετάξετε τη κεφαλή σας ( και ας πονά αυτό) και να πάρετε μία σφραγισμένη, παρά να την αναβελονώσετε....

Β.Λ
Στο πρώτο συμφωνώ περί Ιαπώνων και ειδικά Denon, Dynavector κλπ όπου παίζουν πολλές φορές τα λεφτά τους.
Στο δεύτερο Βαγγέλη μπορείς να γίνεις πιο σαφής? νομίζω έχει ενδιαφέρον.
 

Μηνύματα
6.454
Reaction score
205
Νίκο, η υποκειμενικότητα στην αξιολόγηση μιας συσκευής ήχου υπάρχει και στα αναλογικά συστήματα.
Η θεωρία της φυσικής και ειδικότερα η δυναμική βάζουν τους κανόνες και στη συνέχεια εμείς οι άνθρωποι προσπαθούμε να μετρήσουνε με όργανα  κάποιες παραμέτρους που πιστεύουμε ότι πάιζουν τον σημαντικότερο ρόλο στην ηχητική ταυτότητα ενός αναλογικού συστήματος.  Δεν μπορούμε να μετρήσουμε τα πάντα, αλλά προσεγγίζουμε κατά ένα μεγάλο ποσοστό την πραγματικότητα.
Αυτό που εξακολουθούμε να μην μπορούμε να πούμε με σιγουριά -και να το αποδείξουμε στη συνέχεια - είναι πιο άκουσμα πλησιάζει περισσότερο ηχητικά το πρωτότυπο (master tape).
Το ίδια υποικειμενικά κριτήρια που ισχύουν στα ψηφιακό ισχύουν και στα αναλογικά.

Τις καλές εποχές του βινυλίου, ο John Travolta χόρευε ακούγοντας μουσική από ένα επαγγελματικό πικάπ που είχε μια κεφαλή σαν αυτές που προτιμούν οι DJs. Στην καλύτερη περίπτωση μία Stanton με βουρτσάκι.
Με την ίδια κεφαλή εμείς οι παλαιότεροι χορεύαμε στην Disco μέχρι το πρωϊ με τις καλύτερες γκόμενες.
Ξέραμε τότε για κεφαλές και βραχιονες και ιδιοσυντονισμούς ?

Σήμερα αγοράζει ο κάθε μαγκούφης ένα πανάκριβο πικάπ και κάθεται και το ακούει μόνος του στο σπίτι.
Ποια κεφαλή να πάρω μέχρι τα 1.000 € ?   Θα ταιριάζει με το phono ή θα χάνω σε χαμηλές ?  Κάνει κακό να τον παίζω συνέχεια με το ενα χέρι ή να αλλάζω χέρι ?

Κάποτε ακούγαμε τα βινύλια και για να μην πηδάει η βελόνα  βάζαμε πενηνταράκια επάνω στο κέλυφος της κεφαλής. Τώρα λίγο να ξεφύγουν τα γραμμάρια ανάγνωσης ή το antiskating  σκοτώνουμε άνθρωπο.

Θέλετε πολύ καλό ήχο από πικάπ ?  Υπάρχουν ολοκληρωμένα πικάπ κάτω από τα 1.500 € που ακούγονται καταπληκτικά και πάιζουν ευχάριστα τα πάντα.  Διαθέστε τα χρήματα που σας περισσεύουν για αγορά δίσκων κι όχι για ακριβές κεφαλές.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.655
Μηνύματα
2.870.974
Members
37.929
Νεότερο μέλος
axil
Top