Οχι αλλο letterbox... The tutorial

Μηνύματα
1.895
Reaction score
786
Ανδρεα, εχεις απολυτο δικιο! :oops: Η δικαιολογια μου ειναι οτι περιμενω το public release του DVD Rebuilder 0.7 το οποιο αναμενεται αρχες Ιανουαριου και φαινεται οτι θα εχει καποιες σημαντικες αλλαγες.

Ειχες επιτυχια με το DVD2DVDR?
Καποιος αλλος που να δοκιμασε? Προβληματα ή/και παρατηρησεις?
 

Μηνύματα
8.676
Reaction score
6
Θεμιστοκλής δεν εχω βρει ως τωρα να ξανακανω δοκιμη.
Τις επομενες μερες θα παρω μια αδειουλα και ετσι θα εχω τον χρονο να ασχοληθω περισσοτερο.
Παντως δεν ανυσηχω εφοσον το εχεις εσυ δοκιμασει και δουλευει θα δουλεψει και σε μενα .
 

Μηνύματα
8.676
Reaction score
6
Το λοιπον. Χτες πριν πεσω για υπνο εβαλα το dvd2dvdr να κανει αλλο ενα τεστ (Παλι Abyss).
Σημερα το πρωι λοιπον τι ειδα;
Αυτη την φορα τα πραγματα ηταν καλυτερα οσον αφορα το φαινομενο με τις οριζοντιες γραμμες που εβλεπα. Οι φορες που εμφανιζόντουσαν ηταν πολυ λιγες (την ειδα βεβαια στο γρηγορο).
Παντως με την 1.8.1. version εχω αλλα βάσανα και δεν ξερω αν τα εχει συναντήσει κανεις ως τωρα με αυτην την εκδοση.
Απιστευτος ασυχρονισμος των υποτίτλων με την εικονα. Εχω δουλεψει με dvd2dvdr σε τέσσερις προηγούμενες εκδόσεις και ποτε δεν ειχα αντιμετωπίσει τετοιο προβλημα.
Επισης οταν παει να μου ανοιξει το ifo edit για το multiplexing κολλά και κλείνει και ετσι το κανω manual.
Αυτα τα δυο προβληματάκια εγιναν και τις δυο φορες που δοκιμασα την συγκεκριμένη version .
Θεμιστοκλή, την διαδικασια αυτη μηπως την εχεις δοκιμασει με την 1.4.5. ή την 2.0.0.;
 

Μηνύματα
10.483
Reaction score
7
Σε αυτο μην εισαι απολυτος.
Καποτε ο Στελιος ηταν το ιδιο σιγουρος πως ποτε δεν προκειται να υπαρξουν δισκακια DL.
Aλλα αυτο που λενε μεγαλη μπουκια φαε μεγαλη λεξη μην πεις ...
τωρα που το λες... τα Hi-MD Mini Disc χωρητικοτητας 1GB που χρησιμοποιει η sony στα νεα MD player της, εχουν 3 layer (που με καποιον τροπο αποθηκευουν με συνεργασια 1GB data) και ειναι επανεγγραψιμα

Δειτε εδω την τεχνολογια...

http://www.canon.com/technology/detail/device/dwdd/

και δειτε τι λεει...

The DWDD system will allow large volumes of data-up to 22 GB-to be recorded on one side of a 120 mm disk without the need for a blue laser diode (LD) or high NA pick-up lens. Disk capacity will rival that of next-generation DVDs using a blue LD, the equivalent of 10 hours of video in compressed MPEG-2 format.
 

Μηνύματα
132
Reaction score
0
Για καποιον που τον ενδιαφερει να αντιγραφει ταινιες σε DL στην καλυτερη δυνατη ποιοτητα! βοηθουν σε κατι αυτα τα προγραμματα ή κανει την ιδια δουλεια το dvddecrypter σε iso image?
 

Μηνύματα
8.676
Reaction score
6
Θοδωρή εγω θα λεγα να συνεχισεις να προτιμας το dvddecrypter .
Ολα τα παραπανω αναφέρονται πιο πολυ στην μετατροπη του letterbox σε anamorfic.
Τωρα να παιρνεις καθε dvd και να το παιρνας 4 pass για να βελτιώσεις πιθανα λάθη του ... εε δεν είναι και κατι που αξιζει τον κοπο.
Πολυς χρονος και τα αποτελέσματα δεν δα και τοσο ορατά (σε tv).
 




Μηνύματα
8.676
Reaction score
6
Δεν καταλαβα τι ακριβως θες να πεις ,αλλα ολα τα παραπανω δεν αναφερονται μονο για dvd5.
Επισης αν κανεις λιγη υπομονη σε λιγο θα υπαρχουν περισσοτερες πληροφοριες σχετικα με dl (dual break κλ).
 

Μηνύματα
132
Reaction score
0
Ισως νε με μπερδεψε η τελευταια παραγραφος που γραφεις "Για να χρησιμοποιησουμε ολον τον διαθεσιμο χωρο ενος DVDR Dual Layer ....."
Φανταζομαι πως αν μια ταινια ειναι σε 16:9 δεν χρειαζεται το ολο εγχειρημα ετσι δεν ειναι ή μηπως βελτιωνεται και η ποιοτητα;
 

Μηνύματα
8.676
Reaction score
6
Θοδωρη θα προσπαθησω να σε ξεμπερδεψω.
Ολα τα παραπανω δεν αναφερονται στην μετατροπη της εικονας απο 4:3 σε 16:9.
Ο λογος γινετε για την μετατροπη εικονας απο letterbox σε αναμορφικο.
Ο οδηγος που εφτιαξε ο φιλος μας Θεμιστοκλης λειτουργει σε πρωτη φαση πιο ευκολα οταν γινετε η συμπιεση με το CCE και το αποτελεσμα χωρα σε dvd5.
Με καποιες παραλαγες το ιδιο αποτελεσμα μπορουμε να παρουμε χωρις συμπιεση ωστε να μπορουμε να το βαλουμε σε dvd9.
Σε περιπτωση που δεν γνωριζεις την διαφορα του letterbox απο το αναμορφικο, δες το dvd του Τατανικου η το dvd Abyss που ειναι letterbox.
Τελος το CCE εχει την ικανοτητα να βελτιωνει καποια λαθη της εικονας αλλα ειναι κατι που διαρκει πολλες ωρες και δεν νομιζω πως αξιζει η αναμονη.
Πιστευω να καταφερα να σε ξεμπερδεψω.
Αν οχι παλι εδω ειμαστε.
 

Μηνύματα
132
Reaction score
0
Η αληθεια ειναι πως την διαφορα δεν την γνωριζω ακριβως, δηλαδη η εργασια γινεται για ταινιες που ειναι σε letterbox, υτο που φενεται; Τα υπολοιπα τα καταλαβα οκ, για αυτες τις παραλαγες ελεγα και γω για δισκακι 9, ευχαριστω.
 

Μηνύματα
8.676
Reaction score
6
Πολυ απλα.
Οι ταινιες με letterbox εχουν πολυ πιο χοντρες μαυρες μπαρες πανω και κατω στην εικονα.
Δεν σου εχει τυχη ποτε ταινια που να αναρωτιεσαι για τα μεγαλα μαυρα πανω και κατω;.
Στο letterbox ειναι πολυ μεγαλα αυτα τα μαυρα. Ενω στο αναμορφικο μεν βλεπεις μαυρες μπαρες πανω και κατω αλλα σε πιο slim εκδοση ,πιο λεπτες.
 

Μηνύματα
1.895
Reaction score
786
Θοδωρη, οι διαφορες μεταξυ letterbox και αναμορφικου format γινονται αισθητες σε widescreen (16:9) οθονες ή προβολεις. Εκει το letterbox ειναι πραγματικος μπελας, καθως η εικονα καταλαμβανει ενα μικρο μερος μονο της οθονης και υπαρχουν μπαρες οχι μονο πανω-κατω, αλλα και δεξια-αριστερα! Με την μετατροπη απο letterbox σε αναμορφικο που περιγραφουμε πιο πανω, καταφερνουμε (χονδρικα) να "γεμιζει" η 16:9 οθονη εξαφανιζοντας τις δεξια-αριστερα μπαρες, χωρις να κανουμε zoom και αλλα κολπα απο το player ή την TV (με τα οποια χανουμε και σε ποιοτητα αλλα συνηθως και τους μισους υποτιτλους). Ειναι πραγματικα ΑΠΕΡΙΓΡΑΠΤΟ να εχεις οθονη 16:9 και να προσπαθησεις να παρακολουθησεις ταινια letterbox, καθως αν εχεις ας πουμε 32" οθονη, η ταινια θα καταλαμβανει τις 24" μολις!

Σε οθονες PC ή TV/προβολεις 4:3, το letterbox και το αναμορφικο format εχουν ακριβως το ιδιο οπτικο αποτελεσμα, οποτε αν εχεις τετοια συσκευη (οπως πιστευω) και δεν προκειται στο μελλον να πας σε 16:9, δεν αξιζει τον χρονο σου η μετατροπη.
 

Μηνύματα
202
Reaction score
0
Παιδιά θα παρακαλέσω όποιος έχει την καλοσύνη να με βοηθήσει να καταλάβω 2-3 πράγματα γιατί αδυνατώ να καταλάβω ακόμα (μάλλον δεν την παλεύω :?):

Τελικά, σε μια 16/9 τηλεόραση γίνεται να πάρω εικόνα από μια ταινία και η εικόνα αυτή να πιάνει όλη μα όλη την οθόνη της τηλεόρασης; Να μην υπάρχουν δηλαδή πουθενά μαύρες μπάρες, ούτε πανω-κάτω ούτε δεξια-αριστερά;

Π.χ. πριν λίγο είδα το Gladiator και είχε κάτι μικρές μπάρες (ο θεός να τις κάνει μικρές) πάνω-κάτω. Αυτές, υπάρχει τρόπος να φύγουν ώστε η εικόνα να εμφανίζεται απ' άκρη σε άκρη της τηλεόρασης;

Μη μου πείτε την ιστορία με το letterbox, αυτή θέλω να πιστεύω ότι την κατάλαβα.

Αν τελικά αυτό που ρωτάω δε γίνεται, μπορείτε να μου πείτε γιατί δε γίνεται; Δηλαδή γιατί οι εταιρίες παραγωγής ταινιών του Hollywood δε φροντίζουν η εικόνα του DVD να είναι πλήρως συμβατή με την 16/9 τηλεόραση;
 

Μηνύματα
8.676
Reaction score
6
Λοιπον ο Gladiator ειναι απο τις ταινιες που εχουν μπαρες πανω κατω αλλα δεν τις θεωρω μεγαλες για tv 16 9. Ειναι νορμαλ.
Αν βλεπεις πολυ χοντρες μπαρες κοιτα στο setup (Ρυθμισεις) του dvd σου μηπως εχεις δηλωμένη tv, 4:3 αντι 16¨9.
Συνηθως πανω σε καθε δισκακι η ακομα και στην κασετινα του dvd αναγράφεται το πλαισιο η αλλιως οι διαστασεις της εικονας που περιέχονται σε αυτο.
Π.χ. στο Μονομαχο πανω (στην κασετινα) γραφει 1:2.35 anamorphic.
Επισης στην ταινια the Mummy παρομοια γραφει 2.35:1 anamorphic το ιδο πραγμα ειναι.
Τα παραπανω σημαίνουν πως η ταινια εχει μεταφερθεί σε dvd χωρις να υποστει καποιο κοψιμο στην εικονα (Συνηθως απο τα πλαινα).
Οι ταινιες Aliens και signs (Οιωνος) στο πισω μερος της κασετινας τους αναγραφουν
1.85:1.
Aυτο σημαινει πως εχουν υποστει ενα μικρο κοψιμο εικονας απο τα πλαινα, τετοιο ωστε να ταιριαζουν ακριβως σε μια tv 16:9. Για αυτο και σε αυτες τις δυο ταινιες δεν βλεπεις μαυρες μπαρες.
Οντως σε καποιες ταινιες δεν μπορεις να αποφυγεις τις μπαρες αν και αυτο δεν ειναι κακο.
Ισα ισα με αυτό τον τροπο παιρνεις το πληρες κηνιματογραφικο πλαισιο.
Καταλαβαινω μεν πως μπορει να σε ενοχλουν ,ομως σε αντιθετη περιπτωση θα εβλεπες κομμένη εικονα απο τα πλαινα για να χωρεσει η εικονα ακριβως στην tv σου.

Τωρα "γιατί οι εταιρίες παραγωγής ταινιών του Hollywood δε φροντίζουν η εικόνα του DVD να είναι πλήρως συμβατή με την 16/9 τηλεόραση;" θα σου πω πως υπαρχουν πολλες ταινιες ακριβως κομμενες για 16:9.
Παρολα αυτα ευτηχως που δεν ειναι οι περισσότερες ,καθως η πλειοψηφία πιστευω αναζητα την πληρες εικονα και οχι την κομμένη.
Πιστευω να σε ξεμπερδεψα.
Αν οχι μην διστασεις να επανέλθεις.
 

Μηνύματα
202
Reaction score
0
Παίρνω λοιπόν το θάρρος που μου δίνεις και ξαναρωτώ:

Λες:
Παρολα αυτα ευτηχως που δεν ειναι οι περισσότερες ,καθως η πλειοψηφία πιστευω αναζητα την πληρες εικονα και οχι την κομμένη.
Γιατί όμως η πλήρης εικόνα να μην είναι εξαρχής 16/9 αλλά μας παιδεύουν με τις αναμορφικές παραγωγές;
Εννοώ ότι οι κάμερες εγγραφής των studios να είναι και αυτές σε 16/9 και όχι αναμορφικές, έτσι ώστε να μην υπάρχουν έστω και αυτές οι μικρές μαύρες μπάρες στη 16/9 τηλεόραση.

Εμένα βασικά δε με απασχολεί ποιο πρότυπο θα έπρεπε να επικρατήσει. Με ενδιαφέρει όμως η πλήρης συμβατότητα εικόνας από την κάμερα εγγραφής του Χολυγοντιανού studio μέχρι την τηλεόρασή μου. Η πλήρης εικόνα στην κάμερα εγγραφής να είναι η ίδια πλήρης εικόνα στην τηλεόρασή μου.
Αν θέλανε αναμορφική εικόνα, ας βγάζανε και αναμορφικές τηλεοράσεις.

Έχω κάπου άδικο ή είναι κάτι που δεν καταλαβαίνω (ακόμα);
 

Μηνύματα
8.676
Reaction score
6
Φιλε μου το κινηματογραφικο πλαισιο στην μορφη που το γνωριζουμε υπαχει παρα πολλα χρονια.
Δεν θα ρθουν ξαφνικα η τηλεορασεις για να το αλλαξουν.
Πιθανοτατα καποια μερα μπορεσουν να φτιαξουν tv που το πλαισιο τους να ειναι ιδιο με αυτο του κινηματογραφικο.
Ειχα διαβασει πριν μερικους μηνες πως η philips η Sony (δεν θυμαμαι ακριβως) βλεπει με θετικο ματι την κατασκευη τετοιων tv.
Καποια μερα θα γινει και αυτο που επιθυμεις.
Φανταζομαι πως η επομεη γενια των πλασμα tft η lcd tv θα εχουν το ιδιο μακρόστενο πλαισιο με αυτων των σκοτεινών αιθουσών.
 

Μηνύματα
268
Reaction score
0
didymos said:
Γιατί όμως η πλήρης εικόνα να μην είναι εξαρχής 16/9 αλλά μας παιδεύουν με τις αναμορφικές παραγωγές;
Εννοώ ότι οι κάμερες εγγραφής των studios να είναι και αυτές σε 16/9 και όχι αναμορφικές, έτσι ώστε να μην υπάρχουν έστω και αυτές οι μικρές μαύρες μπάρες στη 16/9 τηλεόραση.

Εμένα βασικά δε με απασχολεί ποιο πρότυπο θα έπρεπε να επικρατήσει. Με ενδιαφέρει όμως η πλήρης συμβατότητα εικόνας από την κάμερα εγγραφής του Χολυγοντιανού studio μέχρι την τηλεόρασή μου. Η πλήρης εικόνα στην κάμερα εγγραφής να είναι η ίδια πλήρης εικόνα στην τηλεόρασή μου.
Αν θέλανε αναμορφική εικόνα, ας βγάζανε και αναμορφικές τηλεοράσεις.

Έχω κάπου άδικο ή είναι κάτι που δεν καταλαβαίνω (ακόμα);
Φίλε didymos επέτρεψέ μου μια και μάλλον έχεις μπερδευτεί.
Το αν η μεταφορά μίας ταινίας γίνετε με αναμορφικό τρόπο προκειμένου να προβληθεί στην τηλεόραση δεν έχει να κάνει με το αν η τηλεόρασή σου είναι 16:9 αλλά με το τηλεοπτικό στάνταρ (PAL/SECAM/NTSC) που είναι 4:3.
Στο κινηματογράφο έχουν επικρατήσει διάφορα στάνταρ ανάλογα με την αίσθηση που θέλει να μας μεταφέρει ο κάθε σκηνοθέτης με την ταινία του. Υπάρχουν το 2,35:1 (βλέπε Μονομάχο), το 1,85:1 (βλέπε Jurassic Park), το 1,66:1 (χρησιμοποιείτο παλαιότερα πολύ από τον ευρωπαϊκό κινηματογράφο) αλλά και πιο extreme που φτάνουν το 2,78:1!!(αν μιλάμε για 2,35:1 σε μία οθόνη που έχει ύψος 1μέτρο το πλάτος θα είναι 2,35μέτρα).
Το πρόβλημα είναι πως όλα αυτά θα μεταφερθούν στην τηλεόρασή μας.
Όταν όλες οι τηλεοράσεις ήταν 4:3 (για να το πούμε με κινηματογραφική ορολογία 1,33:1) υπήρχαν δύο τρόποι για την μεταφορά τους: το Letterbox, όπου στο κάδρο της μακρόστενης κινηματογραφικής ταινίας πρόσθεταν μαύρες μπάρες πάνω και κάτω προκειμένου να γεμίσουν το τετράγωνο τηλεοπτικό πλαίσιο στο ύψος, μια και το πλάτος ήταν δεδομένο, και το pan & scan, όπου επιλέγανε το κομμάτι εκείνο που ήθελαν να δείξουν γεμίζοντας πλήρως το τηλεοπτικό πλαίσιο στο ύψος και πετώντας ουσιαστικά την πληροφορία που περίσσευε δεξιά-αριστερά από το αρχικό κινηματογραφικό πλάνο.
Με την έλευση των 16:9 τηλεοράσεων (1,78:1 με την κινηματογραφική ορολογία) μας προέκυψε και το anamorphic όπου ουσιαστικά συμπιέζουν την ταινία κατά πλάτος τόσο όσο χρειάζεται μία wide TV προκειμένου η τηλεόραση να την αποσυμπιέσει κατά την αναπαραγωγή και να γεμίσει το πλάνο της.
Αν στην wide TV σου δεις μια anamorphic εικόνα χωρίς αυτή την αποσυμπίεση θα δεις ότι η εικόνα σου είναι 4:3 (σαν των τηλεοπτικών καναλιών με μαύρες μπάρες δεξιά-αριστερά) αλλά παραμορφωμένη με αποτέλεσμα όλα να δείχνουν ψιλόλιγνα!!
Αν δούμε μία ταινία 1,85:1 σε 16:9 τηλεόραση ποπλύ απλά οι μπάρες θα είναι εξαιρετικά μικρές ή μπορεί να έρθει αναλογία της τηλεόρασης 16:9 κόβοντας ελάχιστα στο πλάτος την εικόνα (το 1,85:1 να γίνει 1,78:1),
Σε μια πιο μακρόστενη ταινία όμως οι μπάρες θα υπάρχουν.
Το να ζητάμε από τον κινηματογράφο να ασπαστεί το μέγεθος εικόνας της τηλεόρασης με βρίσκει αντίθετο γιατί είναι σαν να ζητάμε από τον κινηματογράφο να γίνει τηλεόραση. Άλλη είναι η μαγεία του ενός μέσου και άλλη η άλλη.
Προσπάθησε να σκεφτείς τις εικόνες του Μονομάχου όχι τόσο μακρόστενες αλλά πιο τετράγωνες, ένα κομμάτι της μαγείας θα έχει χαθεί. Άσε που εκ των πραγμάτων η ανθρώπινη όραση έχει μεγαλύτερη ανάπτυξη κατά πλάτος παρά κατά ύψος. Απλά ο κινηματογράφος έρχεται πιο κοντά στην ανθρώπινη όραση.
Το να βγουν συσκευές 2,35:1 το βλέπω δύσκολο, κάποτε ήταν για τεχνικούς λόγους που τώρα με τις plasma και lcd τεχνολογίες ξεπεράστηκαν. Το πρόβλημα είναι ποιος θα βάλει στο σπίτι του μια τηλεόραση με τέτοιους λόγους πλευρών οι οποίες θα είναι και προβληματικές στην δημιουργία τηλεοπτικών προγραμμάτων (σκέφτεσαι τον Χ παρουσιαστή να λέει ειδήσεις σε 2,35:1!!! Τι στούντιο θα χρειάζεται και τι σκηνικά;;; Άσε που μάλλον δεν είναι και ότι καλύτερο αισθητικά).
Άσε δε που και το στάνταρ της HDTV είναι 16:9
Αλλά και να έβγαιναν τέτοιες οθόνες τι θα γινόταν με τις ταινίες που είναι γυρισμένες σε 1,85:1, θα βλέπαμε μπάρες δεξιά αριστερά;
Μην μπλέκουμε δύο διαφορετικά μέσα που άλλους σκοπούς εξυπηρετεί το καθένα.
Ας μην απαγορέψουμε στον κινηματογράφο να είναι ανεξάρτητος από την τηλεόραση, μάλλον θα βγούμε κερδισμένοι…
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.665
Μηνύματα
3.058.886
Members
38.588
Νεότερο μέλος
dark2030@
Top