Ο Ηλίας του 16ου (2008)

Μηνύματα
15.834
Reaction score
1.213
Re: Απάντηση: Ξεκινά ο νέος «Ηλίας του 16ου»

Βασικά εγώ δεν μπορώ να καταλάβω σε τι αποσκοπούν όλα αυτά τα "remakes" σε κινηματογράφο και θέατρο.

Πιστεύουν δηλαδή οι ηθοποιοί της ταινίας ότι θα ξεπεράσουν τις αρχικές ερμηνείες;

Γιατι οχι ?Λιγοι σπουδαιοι ηθοποιοι επαιξαν σε remakes και εβαλαν την δικια τους πινελια ?

Μήπως ο σκηνοθέτης έχει μία διαφορετική άποψη να αναδείξει;

Γιατι το αποκλειεις ?

Μήπως ο σκηνογράφος;

Γιατι το αποκλειεις ?

Η όλη φάση είναι Νταλαρισμός αίσχιστου είδους.

Δεν συμφωνω...:137:

Και ολοι θα εχουμε παραδειγματα remakes στο μυαλο μας που τα προτιμουμε απο τις αρχικες ταινιες.
 

Μηνύματα
8.676
Reaction score
6
Απάντηση: Ο Ηλίας του 16ου (2008)

Υπάρχουν απειρα παραδείγματα και στην μουσική ( μια που αναφέρθηκε ο ακατονόμαστος ) αλλα και στον κινηματογράφο που η διασκευή μετα από χρόνια υπήρξε εφάμιλλη, καλύτερη η και αδιάφορη σε σχεση με την πρωτότυπη δημιουργία.
Μονο για τους δυο πρώτους λόγους δεν μπορω είμαι αρνητικός σε αυτου του ειδους τις διασκευές…
 

Μηνύματα
2.611
Reaction score
13
Βλέποντας το trailer μόνο μια λέξη μου ήρθε στο μυαλό..."αδιάφορο"..
Πάλι καλά που επέλεξαν να μην κοπιάρουν το παλιό γιατί εκεί θα γελούσαν και οι πέτρες...
Τηλεοπτικής αισθητικής σκηνοθεσία σε ένα γνωστό κείμενο..
"Ο Λάκης ο γλυκούλης του 16ου.."
 

Μηνύματα
28.176
Reaction score
50
Η κριτικη του Δανικα !

Νεκροί σώζουν ζωντανούς.

Ύστερα από πενήντα χρόνια, Σακελλάριος και Γιαννακόπουλος «επιστρέφουν» με το σενάριο το θρυλικό και ξελασπώνουν από την ανυποληψία και την πληξάρα το ελληνικό καφενείο το κινηματογραφικό!
Δύο οι πυλώνες του Σινεμά. Πριν από τη σκηνοθεσία, πριν απ΄ όλα τα τεχνικά. Σενάριο και καστ. Έτσι και οι σιδερόβεργες των θεμελίων αντέξουν σε κάθε σεισμό, τότε ο σκηνοθέτης πίνει το καφεδάκι του και παριστάνει τον τροχονόμο των ηθοποιών. Υπερβολές; Μπορεί. Αν όμως δείτε το ριμέικ του «Ηλία», θα καταλάβετε τι θέλω να πω. Άχρωμη, άγευστη, αμήχανη και εντελώς απρόσωπη η σκηνοθεσία του Νίκου Ζαπατίνα.

Και τι μ΄ αυτό; Απλώς το παλικάρι έχασε μεγίστη ευκαιρία να υπογράψει αριστούργημα μοναδικό. Παρ΄ όλα αυτά, τα γέλια από το δεύτερο ημίχρονο και μετά σε κάνουν να κυλιέσαι στο πάτωμα και να κινδυνεύεις να πάθεις έμφραγμα από τα κακαρίσματα τα πολλά. Πού οφείλεται αυτό; Πρώτα στο ιδιοφυές σενάριο των δύο νεκρών και αμέσως μετά στον Πέτρο Φιλιππίδη, ο οποίος καταφέρνει στα ίσια να κερδίσει μια θέση στο πλευρό του Κώστα Χατζηχρήστου χωρίς να τον αντιγράψει ούτε λεπτό.

Όπως καταλαβαίνετε, ένα το μοναδικό κριτήριο κάθε κωμωδίας, ανεξαρτήτως προέλευσης, ονομάτων και ιστορίας. Το γέλιο. Αυτονόητο. Γελάς; Ε, είναι καλή. Δεν γελάς; Για τα μπάζα η δουλειά. Τόσο απλά. Όλα τ΄ άλλα απλώς φλυαρίες, εγκεφαλικοί αυνανισμοί και σχηματικές θεωρίες. Έχουμε και λέμε λοιπόν. Ο Πετράν ξελασπώνει τον Ζαπατίνα.

Οι δύο μεγάλες σκηνές, η πρώτη μέσα στο σπίτι της χαρτοπαίκτρας της Αλέκας και η δεύτερη στο αστυνομικό τμήμα όπου παραδίδει μαθήματα αθάνατης ελληνικής πονηριάς επιπέδου Οδυσσέα, σε στέλνουν αδιάβαστο από τα γέλια. Ο Θανάσης Τσαλταμπάσης, ο Θωμάς ντε, δηλαδή ο Θανάσης Βέγγος, στο πρώτο ημίχρονο αμήχανος και σχεδόν «αόρατος». Από τη στιγμή που συλλαμβάνεται και πέφτει πάνω στον Ηλία, ανάβει τη μηχανή και ενσωματώνεται στο κλίμα. Η σύγκριση με τον Βέγγο τον αδικεί. Εδώ που τα λέμε δεύτερο Βέγγο η Ελλάδα δεν έχει βρει. Αν τώρα προσθέσω σε όλα αυτά και την Μπαζάκα, που παίζει την Αλέκα με το δικό της στυλ, καθώς και τον πάντα σωστό και καλό Αντώνη Αντωνίου (τον Λάμπρο), τότε καταλήγω πως πλειοψηφικά το καστ μια χαρά, να ΄ναι καλά όλα τα παιδιά.

Για να τελειώνω με την «κατασκευή», δυο λόγια για τη σκηνοθεσία, την άχρωμη και γραφική. Χωρίς ίχνος ρίσκου, χωρίς έμπνευση μικρή. Τη μια στιγμή να μαϊμουδίζει Αθήνα του ΄50 και την άλλη να παριστάνει τη σημερινή. Μα πώς μπορεί! Το κείμενο πλούσιο σε αφορμές και σε πολυεπίπεδες κοινωνικές αναφορές. Ακόμα και ένα ταλαντούχο μειράκιον κινηματογραφικής σχολής θα σκάλι ζε τα πάντα από την αρχή. Λάθος επιλογή.

Άφησα τελευταία τη σεναριακή γραφή. Σπουδαία στιγμή. Το ριμέικ μ΄ έκανε να δω και να απολαύσω μια ιστορία απίστευτα πολυεπίπεδη, ουσιαστική και αυθεντική. Προσέξτε τη διαβολεμένη διαδικασία, όπου δράση, ίντριγκα και χαρακτήρες διαπλέκονται αρμονικά με την κοινωνία. Έτσι σκόρπια όπως τα εξέλαβα βλέποντας την ταινία. Ο Ηλίας, ο Θωμάς και ο Βαγγέλης (Κώστας Αποστολάκης) εξ ανάγκης καταστρώνουν αυτήν την άπαικτη ληστεία.

Η οποία παρεμπιπτόντως αναφέρεται στο ιταλικό «Ο κλέψας του κλέψαντος». Εξ ανάγκης, γιατί άνεργοι, χωρίς ψωμί. Αντιθέτως η ερίτιμος κυρία Αλέκα μετά του ευυπόληπτου συζύγου της κλέβουν και εξαπατούν για να ικανοποιήσουν το βίτσιο τους και τη χαρτοπαικτική τους μανία. Έτσι το κατώτερο προσωπικό αναδεικνύεται σε ανώτερο και τούμπα η ταξική διάταξη της κοινωνίας. Δεν τελειώσαμε. Ανώτερος ο δείκτης ευφυΐας του Ηλία απ΄ αυτόν του αξιωματικού της Αστυνομίας. Αίλουρος Οδυσσέας, κατευθείαν απόγονος του Καραγκιόζη και του Θεάτρου Σκιών. Ο κλασικός τύπος της ελληνικής περιπέτειας. Διαφεύγει, επιβιώνει και διαρκώς τα καταφέρνει. Ακολουθεί δικά του μονοπάτια. Ασύλληπτος και πονηρός. Αμ, πώς αλλιώς! Η μεταμφίεση του Ηλία κλασική συνταγή. Κλεφτρόνι ο αστυνομικός. Έξω κούκλα, μέσα πανούκλα. Ποιος ο κλέφτης, ποιος ο αστυνομικός; Μα ο κλέφτης είναι τίμιος και σωστός. Αντιθέτως ο αστυνομικός, δηλαδή ο νόμος, κωθώνι και αραχτός. Ποιος λοιπόν ο καλός; Εδώ σε θέλω. Αυτός ο σημειολογικός ο άξονας ο τρομερός. Καταλάβατε παιδιά της βαριάς κουλτούρας; Οι αθάνατοι ημών πρόγονοι παραδίδουν από τον τάφο τους μαθήματα σημειολογίας. Έτσι ακριβώς.

Γιατί αν κάνουμε μια απλή αναγωγή, τότε ολόκληρη η φτωχή πλην τιμία Ελλάς είναι αυτός ο Ηλίας με τον οποίο γελάς. Μαϊμού του νόμου από τη μια. Η γάτα του δρόμου από την άλλη. Μέσα, έξω και πλαγίως. Έτσι πορευόμαστε τους τελευταίους αιώνες. Έτσι υπάρχουμε, έτσι διαφεύγουμε, έτσι επιβιώνουμε. Ο Ηλίας σύμβολο μιας πρωτοφανούς, ελληνικής παραδοξολογίας. Κοινωνία, ο Ηλίας σου είμαι!
 

Μηνύματα
8.676
Reaction score
6
Απάντηση: Ο Ηλίας του 16ου (2008)

Πάντως οι κριτικοί εκείνης της εποχής ( 50 - 60) κατακεραύνωναν τους δημιουργούς για την ποιότητα των ταινιών τους

Τελικά πουθενά δεν τους πιάνεις…
 

Μηνύματα
10.188
Reaction score
62
Παλιά οι κριτικές με επηρρέαζαν. Τώρα έχω σταματήσεις να ακούω αποιάδήποτε κριτική. Τη μόνη κριτική, που ακούω είναι τη δικιά μου...
 

Μηνύματα
28.176
Reaction score
50
Απάντηση: Ο Ηλίας του 16ου (2008)

Κυκλοφορει 16/3/2009 σε dvd απο την ODEON
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.316
Μηνύματα
2.858.280
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top