Ο θάνατος του δικάναλου σετάπ, και γιατί

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.377
Reaction score
79.471
Καταλάβατε; ή να τα επαναλάβει; ερωτήσεις; :D

Σε έναν κλειστό συναυλιακό χώρο οι κύριες δέσμες συνθηματικών θα ήταν δύο : η πρώτη του άμεσου ήχου και η δεύτερη με τις συνολικές ανακλαστικές συνιστώσες (πρώιμες και πεδίο αντήχησης) προερχόμενες από τα τοιχωματικά όρια του χώρου.
Αυτές οι δύο πηγές καλούνται ν'αναπαραγάγουν όχι μόνο τις μουσικές δομές από το εγγεγραμμένο έργο αλλά παράλληλα και το σύνολο των συνιστωσών που ανταποκρίνονται στην ενσωματωμένη χωρική αντίληψη για το ίδιο το γεγονός.
Και αυτό είναι που κάνει την δικαναλική ακρόαση "άπιστη" αναπαραγωγή: Το ότι η χωρική πληροφορία που προσπαθούν να αναπαράγουν τα ηχεία του δικάναλου φτάνει στα αυτιά μας μετά απο ανακλάσεις (στις καλύτερες συνθήκες) διαχυτικών διατάξεων.
Δηλαδή σε αυτή την περίπτωση ακούμε τα χαρακτηριστικά του συναυλιακού χώρου απο ανακλάσεις του δικού μας χώρου. Δηλαδή ακούμε τον δικό μας χώρο :roflmao:

Αντιθέτως, στο πολυκάναλο ακούμε ανακλάσεις της ηχογράφησης απο άμεση ακτινοβολία όλων των surrounds και ανυψωμένων surrounds ηχείων, δηλαδή είμαστε πολύ πιο "μέσα" στην πραγματικότητα της συναυλίας.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.499
Πρέπει μάλλον να το ακούσετε για να το πιστέψετε, εφόσον η θεωρία έχει αναλυθεί πλήρως, δεν έχω προσωπικά κάτι άλλο να προσθέσω.

Χθες βράδυ έλιωσα στο δικάναλο Spotify σε auro 3d από το γνωστό σύστημα 7.5.4 σε ατελείωτη πληθώρα διαφορετικών μουσικών, και είναι πραγματικά πρωτόγνωρη και απερίγραπτη η χειροπιαστή πιστότητα αναπαραγωγής σε κάθε γνωστή πτυχή του Hi-Fi.

Απολαύστε υπεύθυνα.


 

Akis_G

Τηγανιτοειδές (κόντρα πλακέ) μπάσο!
Μηνύματα
2.313
Reaction score
7.826
Πάμε λοιπόν πίσω στην ουσία του θέματος...

Βασικό επιχείρημα των αμετανόητων δικαναλικών είναι ότι η ακροαματική μας αντίληψη ανταποκρίνεται φυσικότερα στο να επισκοπούμε νοητώς ένα μουσικό γεγονός που θα εκτυλισσόταν μπροστά αντί όπισθεν ή από άλλες κατευθύνσεις.Και ως αφοριστικό επιστέγασμα προβάλλεται η ιδέα των ΄΄ιπτάμενων βιολιών΄΄.

Τί ισχύει όμως στην πραγματικότητα; Όποτε παρακολουθούμε μια ζωντανή εκδήλωση σε ανοικτό χώρο κι εφόσον δεν θα βρισκόμασταν στο επίκεντρο του μουσικού συνόλου,τότε πράγματι τα κύρια συνθηματικά της εκτέλεσης θα έρχονταν από μπροστά.Πλην όμως θα εξακολουθούσαν να υφίσταται δευτερεύουσα πληροφορία οφειλόμενη σε περιβαλλοντικές συνθήκες και το συνυπάρχον κοινό που θα μας παρείχε μια γενικευμένη χωρική αίσθηση του γεγονότος.

Σε έναν κλειστό συναυλιακό χώρο οι κύριες δέσμες συνθηματικών θα ήταν δύο : η πρώτη του άμεσου ήχου και η δεύτερη με τις συνολικές ανακλαστικές συνιστώσες (πρώιμες και πεδίο αντήχησης) προερχόμενες από τα τοιχωματικά όρια του χώρου.
Η δεύτερη δέσμη γίνεται εξίσου σημαντική με τον άμεσο ήχο σε τέτοιες περιπτώσεις,αφού η περιεχόμενη ενέργεια και ο χρόνος στον οποίο θα φτάνει εκείνη παρέχουν σε δεδομένο ακροατή την απαραίτητη πληροφορία όχι μόνο για το χώρο όπου συμβαίνει το μουσικό γεγονός αλλά και για τη σύσταση του ίδιου του έργου.

Είναι προφανές ότι οι συνιστώσες που αποτελούν τη δεύτερη δέσμη θα έρχονται απ'όλες τις δυνατές κατευθύνσεις κατά τη διάρκεια του ζωντανού γεγονότος.Είναι δε χαρακτηριστικό ότι σ'ένα ηχογραφημένο έργο ο αρμόδιος ηχητικός μηχανικός θα είχε την διακριτική ευχέρεια να διαμορφώνει κατά την παραγωγή το περιεχόμενο της δεύτερης δέσμης κατά τρόπον ώστε να προσδίδει ανάλογα με την εκάστοτε περίπτωση μια χωρική αίσθηση που θα έκρινε ο ίδιος σκόπιμη.Οι υπεύθυνες για την ολική χωρική αίσθηση συνιστώσες ανήκουν κυρίως στις κατώτερες χαμηλές και τις ανώτατες υψηλές οκτάβες.Και η στάθμη τους είναι εξ ορισμού αρκετά κατώτερη σε σύγκριση μ'εκείνη από την ίδια τη μουσική εκτέλεση.

Παίρνοντας για παράδειγμα μια συνεχόμενη μέση στάθμη αναπαραγωγής τάξης 85 dB στη θέση ακρόασης οι στιγμιαίες κορυφές σ'ένα πρόγραμμα με υγιές εύρος δυναμικής ζώνης θα έφταναν μέχρι τα 110 dB περίπου ενώ οι εξειδικευμένες συνιστώσες για τη χωρική αίσθηση θα βρίσκονται σε στάθμες γύρω στα 50-55 dB.Έχοντας κιόλας δεδομένο ότι στους τυπικούς οικιακούς χώρους η συνεχής συνιστώσα από το θόρυβο υποβάθρου λαμβάνει συνήθως τιμές 45-50 dB,κατανούμε πόσο απαραίτητη γίνεται μια ικανή διαχείριση ισχύος από δεδομένο setup προκειμένου να κρατιόταν αλώβητο το ΄΄κουτσουρεμένο΄΄ δυναμικό εύρος των 60 dB που θα μπορούσε τουλάχιστον να ισχύει κατά τις περισσότερες περιπτώσεις στην πράξη.

Τί άλλο συμβαίνει όμως κατά την κλασσική δικαναλική αναπαραγωγή στηριζόμενη μονάχα σε δύο ηχητικές πηγές ευρισκόμενες μπροστά στον ακροατή;Αυτές οι δύο πηγές καλούνται ν'αναπαραγάγουν όχι μόνο τις μουσικές δομές από το εγγεγραμμένο έργο αλλά παράλληλα και το σύνολο των συνιστωσών που ανταποκρίνονται στην ενσωματωμένη χωρική αντίληψη για το ίδιο το γεγονός.

Κι εδώ βεβαίως επεμβαίνουν κάποια πρόσθετα δεδομένα,όπως ότι η πλειοψηφία των τυπικών οικιακών χώρων δεν διαθέτει κατάλληλη ακουστική συμπεριφορά και ότι τα οικιακά setup στην πλειοψηφία τους διακρίνονται από ανεπαρκή διαχείριση ισχύος και περιλαμβάνουν ηχεία έχοντα διαφοροποιημένες την απόκριση συχνότητας αλλά και τη διασπορά σε σχέση με τα ηχεία mastering στην εκάστοτε παραγωγή.Χώρια και η αναπαραγωγή σε στάθμες διαφορετικές από εκείνες δεδομένης διαδικασίας mastering.Έστω όμως και αν προσπεραστούν τα προηγούμενα,εμφανίζεται αμείλικτο το τελειωτικό στοιχείο,ότι δηλαδή το ακουστικό μας σύστημα θα προσπαθεί ν'αναπλάσει μια τρισδιάστατη χωρική αίσθηση ως προς πληροφορίες που θα έρχονταν κανονικά απ'όλες τις κατευθύνσεις έχοντας όμως στη διάθεσή του μονάχα δύο συγκεκριμένες ηχητικές πηγές ευρισκόμενες σε σταθερή μπροστινή θέση.

Και η κατάληξη είναι ότι στην πλειοψηφία των οικιακών setup δεν το καταφέρνουμε,με αποτέλεσμα η ιδεώδης τρισδιάστατη χωρική αίσθηση να εκφυλίζεται στην αντίληψη μιας ηχητικής σκηνής περιοριζόμενης μεταξύ των δύο ηχείων.Και αυτό αφού οι Ψυχοακουστικοί όροι υπαγορεύουν ότι η ακουστική μας αντίληψη καθώς θα μέναμε καρφωμένοι στην κορυφή ενός στερεοφωνικού τριγώνου θα προσηλώνεται αναγκαστικώς στις πραγματικές ηχητικές πηγές που θα έχει μπροστά του.

Όλοι βεβαίως είμαστε εξοικειωμένοι με την ποθητή συνθήκη ΄΄εξαφάνισης των ηχείων΄΄.Ακόμα και όταν αυτό κατορθώνεται στο πλαίσιο ενός δικαναλικού setup,η παραγόμενη ηχόσφαιρα στην πλειοψηφία των master αναπτύσσεται γύρω από το τμήμα που ορίζεται από τις θέσεις των ίδιων των ηχείων.Για να προκύψει ηχόσφαιρα με επίκεντρο τη θέση ακρόασης θα πρέπει να έχουν χρησιμοποιηθεί κατά την παραγωγή εξειδικευμένες τεχνικές ηχογράφησης και μίξης - οι οποίες έχουν θιγεί σε παρελθόντα σχετικά θέματα.

Τί δεν καταλαβαίνουμε λοιπόν όπως λέει και η δημοφιλής έκφραση;Ότι η δικαναλική αναπαραγωγή όσο γοητευτική και να προκύπτει,σε οποιοδήποτε μουσικό γεγονός,όσο ΄΄βαρβάτες΄΄ και να ήταν οι εμπλεκόμενες συσκευές,όσο ποιοτικά και...κατευθυντικά τα χρησιμοποιούμενα καλώδια δεν παύει να είναι μια...παρά φύσιν ακροαματική εμπειρία.Και ακόμα μικρότερης πιστότητας προς το καταγεγραμμένο έργο όσο μεγαλύτερη η ανεπάρκεια δεδομένου setup να πιάνει απαραμόρφωτα τις αποκαλούμενες ΄΄ρεαλιστικές στάθμες΄΄ ή όσο στενότερη και ανομοιόμορφη ανάμεσα στις συχνοτικές ζώνες η πολική απόκριση των ηχείων.Τα ηχοσυστήματα με τη ΄΄μαγική΄΄ απόδοση σε χαμηλές στάθμες είναι άχρηστα από άποψη στερεοφωνικής πιστότητας.Ο καλύτερος τρόπος να γινόταν πιο φυσική η ακροαματική διαδικασία είναι ο εμπλουτισμός με περισσότερες ηχητικές εστίες που θα παρείχαν άμεσο ήχο από διαφορετικές κατευθύνσεις.

Και υπό ποιους όρους θα εξακολουθούσε να έχει κάποια αξία η δικαναλική ακρόαση;

Παροχή ικανής ισχύος και διαχείριση από τα ηχεία : θα θέλαμε το σύστημα ν'ανταποκρίνεται απαραμόρφωτα στις αυξημένες απαιτήσεις που θα προέκυπταν ιδίως στις χαμηλές οκτάβες από μια διαδικασία ισοστάθμισης που θα τόνωνε την απόκριση για ν'αυξανόταν η χωρική αίσθηση στο μουσικό γεγονός.

Η απόκριση του συστήματος πάνω σε δεδομένη θέση ακρόασης και στάθμη αναφοράς όχι χαμηλότερη από να προσομοιάζει όσο δυνατόν περισσότερο την αντίστοιχη καμπύλη ίσης ακουστότητας για τη συγκεκριμένη στάθμη.
Ομοιόμορφη διασπορά της επιθυμητής απόκρισης από τα ηχεία σε μεγάλο εύρος ιδίως στο οριζόντιο επίπεδο.Και μαζί με την ευρεία διασπορά ο εμπλουτισμός της ακουστικής συμπεριφοράς από το χώρο με έντονες διαχυτικές ιδιότητες σε μεσαίες και υψηλές οκτάβες,ώστε να διατηρείται ισορροπημένο σε πληθώρα θέσεων το προκύπτον πεδίο αντήχησης.

Κι εφόσον θα είχαμε καταφέρει την ιδεώδη απόκριση από τα ηχεία και υπό ευρεία διασπορά έχοντας κιόλας προσθέσει ικανά διαχυτικά στοιχεία στην ακουστική συμπεριφορά του χώρου,τότε θα υπήρχε η ευχέρεια να βρεθεί ο ακροατής σε θέσεις διαφορετικές από την κορυφή του στερεοφωνικού τριγώνου.Και κατ'αυτόν τον τρόπο ν'αμβλυνόταν ο βαθμός προσήλωσης στις άμεσες ηχητικές εστίες εντός του δωματίου.Τί δεν καταλαβαίνουμε;Ότι η φυσικότητα σε μια αμιγώς δικαναλική ακρόαση έρχεται με τη φυγή του ακροατή από τη θέση sweet spot εάν κι εφόσον η σύσταση της ενιαίας οντότητας επιτρέπει κάτι τέτοιο.Μα πόση πλάκα πια μας κάνει ο...θεός της υψηλής πιστότητας.;)

Γι αυτούς τους λόγους ηχεία όπως τα Beolab 90 Lexicon SL-1 γίνονται τόσο απαραίτητα ιδίως κατά τις δικαναλικές ακροάσεις.
Γιά τέτοιους επίσης λόγους μέλη όπως ο vet που ακροάται τα Beolab 5 με την παρεχόμενη από αυτά ευρύτητα sweet spot είναι σε θέση να έχουν ανώτερη φυσικότητα κατά τη δικαναλική αναπαραγωγή και μάλιστα υπό ποικιλία εντάσεων.
Και οσον αφορα την ηχογραφηση σε studio?
Αυτή δηλαδή κατά την οποια, ακουστικα οργανα ηχογραφούνται σε ακρως ελεγχομενο (συνηθως εντονα απορροφητικο) ηχητικα περιβάλλον, ή ακομα περισσοτερο, όταν ηλεκτρονικα παραγομενοι ηχοι περνανε κατευθείαν στην κονσολα και μιξαρονται με σκοπο να αναπαραχθουν σε στερεοφωνικα συστηματα?
Δηλαδη το 80% της υπάρχουσας δισκογραφιας?
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Και οσον αφορα την ηχογραφηση σε studio?
Αυτή δηλαδή κατά την οποια, ακουστικα οργανα ηχογραφούνται σε ακρως ελεγχομενο (συνηθως εντονα απορροφητικο) ηχητικα περιβάλλον, ή ακομα περισσοτερο, όταν ηλεκτρονικα παραγομενοι ηχοι περνανε κατευθείαν στην κονσολα και μιξαρονται με σκοπο να αναπαραχθουν σε στερεοφωνικα συστηματα?
Δηλαδη το 80% της υπάρχουσας δισκογραφιας?
Εάν δεν ισχύουν στο δικό μας χώρο παρεμεφερείς συνθήκες και setup μ'εκείνα του mastering,τότε θα μπορούσαμε με τα δικά μας να επιτύχουμε ένα πολύ ελκυστικό και χορταστικό αποτέλεσμα,όχι απαραιτήτως εκείνο που επισκόπησαν οι συντελεστές δεδομένης παραγωγής.Πόση άλλη πλάκα να μας κάνει ο...άγνωστος θεός.:sneaky:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.499
Και οσον αφορα την ηχογραφηση σε studio?
Αυτή δηλαδή κατά την οποια, ακουστικα οργανα ηχογραφούνται σε ακρως ελεγχομενο (συνηθως εντονα απορροφητικο) ηχητικα περιβάλλον, ή ακομα περισσοτερο, όταν ηλεκτρονικα παραγομενοι ηχοι περνανε κατευθείαν στην κονσολα και μιξαρονται με σκοπο να αναπαραχθουν σε στερεοφωνικα συστηματα?
Δηλαδη το 80% της υπάρχουσας δισκογραφιας?
Το ερώτημά σου, όσον αφορά φυσικά όργανα, έχει απαντηθεί εμπράκτως από την pmc στην στουντιακη ηχογράφηση του Μάιλς. ;)

Όσον αφορά ηλεκτρονικά όργανα, οι πληροφορίες χώρου συνήθως προστίθονται, όπως και στα φυσικά όργανα πολύ συχνά. Ο μαστερας έχει τα κατάλληλα εργαλεία στα χέρια του.

Εννοείται βέβαια ότι τα ηλεκτρονικά όργανα έχουν απεριόριστες δυνατότητες πολυκάναλου, ενώ ακόμα και στο δικάναλο, είτε σε ηλεκτρικά είτε σε φυσικά όργανα, έχουν υπάρξει σοβαρές προσπάθειες ψευδοπολυκάναλου ήχου, με αρκετά μεγάλη επιτυχία μάλιστα, όπως το γνωστό amused to deth του Ρογήρου.
Σκέψου όμως ότι με αυτά τα παιχνίδια της φάσης, που μπορεί να καταφέρει το δικάναλο να σου βγάζει κάτι από πίσω δεξιά σου, σκέψου τι μπορεί να καταφέρει το immersive setup. Μέχρι και κάτω από το δάπεδο μπορεί να σου βγάλει εστίαση πηγής. Πλήρης σφαίρα, είναι εντελώς εφικτή.

Καλημέρα..
 

Akis_G

Τηγανιτοειδές (κόντρα πλακέ) μπάσο!
Μηνύματα
2.313
Reaction score
7.826
Το ερώτημά σου, όσον αφορά φυσικά όργανα, έχει απαντηθεί εμπράκτως από την pmc στην στουντιακη ηχογράφηση του Μάιλς. ;)

Όσον αφορά ηλεκτρονικά όργανα, οι πληροφορίες χώρου συνήθως προστίθονται, όπως και στα φυσικά όργανα πολύ συχνά. Ο μαστερας έχει τα κατάλληλα εργαλεία στα χέρια του.

Εννοείται βέβαια ότι τα ηλεκτρονικά όργανα έχουν απεριόριστες δυνατότητες πολυκάναλου, ενώ ακόμα και στο δικάναλο, είτε σε ηλεκτρικά είτε σε φυσικά όργανα, έχουν υπάρξει σοβαρές προσπάθειες ψευδοπολυκάναλου ήχου, με αρκετά μεγάλη επιτυχία μάλιστα, όπως το γνωστό amused to deth του Ρογήρου.
Σκέψου όμως ότι με αυτά τα παιχνίδια της φάσης, που μπορεί να καταφέρει το δικάναλο να σου βγάζει κάτι από πίσω δεξιά σου, σκέψου τι μπορεί να καταφέρει το immersive setup. Μέχρι και κάτω από το δάπεδο μπορεί να σου βγάλει εστίαση πηγής. Πλήρης σφαίρα, είναι εντελώς εφικτή.

Καλημέρα..
Όχι, δε μιλαω για remastering.
To remastering της αρχικης ηχογράφησης με σκοπο να αναπαραχθεί σε πολυκαναλο συστημα, είναι προφανως η σωστη διαδικασια (και όχι η χρηση, ενός γενικου upmixing αλγοριθμου, που όλα τα σφαζει όλα τα μαχαιρωνει, από τον τελικο χρηστη :))
Μενει να γινει αυτό (το remastering της δισκογραφιας).
Είναι σαν το remastering για cd ή πιο προσφατα για dsd, που εγινε σε παλιες ηχογραφήσεις, που ειχαν πρωτομιξαρισθει για βινυλιο ή ...κασσετα:gotcha:.
Προφανως το αποτέλεσμα ηταν εξαιρετικο, όπως (ειμαι σιγουρος ότι θα) είναι και τωρα του Μάιλς που αναφέρεις.
Τωρα, για ηχογραφήσεις που εγιναν με την πολυκαναλη αναπαραγωγη κατά νου, δεν εχω αμφιβολιες.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.499
Όχι, δε μιλαω για remastering.
Ούτε γω απαραιτήτως.

Φυσικά είναι το καλύτερο, αλλά ήθελα να τονίσω πως ακόμα και η μονοφωνικη στουντιακη ηχογράφηση του Μάιλς, εμπεριείχε τον στουντιακο χώρο και τις αντηχησεις του, τις οποίες επιχειρησαν με ανορθόδοξο τρόπο να επανεγγραψουν σε νέο πολυκάναλο μάστερ.

Ο ορθόδοξος τρόπος, είναι η εφαρμογή ενός immersive plugin στα διαθέσιμα streams της αρχικής ηχογράφησης, με το χάδι της προσωπικότητας του εκάστοτε μαστερά.

Δεν είναι ούτε τα plugin τυχαία. Όλα είναι αποτελέσματα μελετών και έρευνας.

Στο σπίτι μας, χρησιμοποιούνται οι consumer εκδόσεις των plugin αυτών, με μικρές έως καθόλου δυνατότητες παραμετροποίησης (ένταση φίλτρου immersive στο auro 3d) ενώ στο στουντιακο επίπεδο, η παραμετροποίηση είναι στο φουλ.

Αυτή είναι η μόνη διαφορά.

Δηλαδή, εφαρμόζοντας upmixing στο χώρο μας,τρόπον τινά κάνουμε ένα remastering με default values, ενώ στο στούντιο παίζουν με κάθε παράμετρο κατά το δοκούν.

Προσωπικά δεν καίγομαι για να πάρω το ριμαστερ οπουδήποτε κορυφαίου μαστερά, ασχέτως αν το εκτιμώ και θα το ήθελα. Καίγομαι όμως για να πάρω τα αρχικά στριμ της κάθε ηχογράφησης, τα οποία είναι περισσότερα από 2 ακόμα και στα μονοφωνικά τραγούδια που έχουμε διαθέσιμα..

Ας τα πάρω και ξέρω τι θα τα κάνω. Το downmixing δε θέλω.
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.377
Reaction score
79.471
Και οσον αφορα την ηχογραφηση σε studio?
Αυτή δηλαδή κατά την οποια, ακουστικα οργανα ηχογραφούνται σε ακρως ελεγχομενο (συνηθως εντονα απορροφητικο) ηχητικα περιβάλλον, ή ακομα περισσοτερο, όταν ηλεκτρονικα παραγομενοι ηχοι περνανε κατευθείαν στην κονσολα και μιξαρονται με σκοπο να αναπαραχθουν σε στερεοφωνικα συστηματα?
Δηλαδη το 80% της υπάρχουσας δισκογραφιας?
Στην περίπτωση που αναφέρεις, δεν υπάρχει πραγματικό γεγονός-χώρος προς αναπαραγωγή, ή μερικές φορές
οι πληροφορίες χώρου συνήθως προστίθονται
Οπότε δεν μας ενδιαφέρει και τόσο πολύ να αναπαράγουμε σωστά πληροφορίες χώρου/ανακλάσεις/ εικόνα της ηχογράφησης, διότι αυτή δεν υπάρχει στην πραγματικότητα. Και αν υπάρχει, σε άλλες εγγραφές, είναι γραμμένη λάθος, σε μόνο δυο κανάλια :gotcha:.

Πληροφορίες χώρου απο δυο πηγές μπροστά;;;; :roflmao::roflmao::roflmao:

:lolsign::lolsign::lolsign:

Οπότε, όπως λένε και οι χαϊεντάδες, το αναπαράγουμε το δικάναλο όπως μας αρέσει περισσότερο :D.
Δηλαδή με upmixing :D

Το βασικό είναι να συνειδητοποιήσει ο χρήστης πόσο παντελώς λάθος είναι το δικάναλο, πόσο παλαιολιθικός τρόπος αναπαραγωγής μουσικής. Τότε καταλαβαίνει πως η πιστή αναπαραγωγή του όσον αφορά τον χώρο δεν έχει κανένα νόημα. Κανένα.

Οπως δεν έχει νόημα η αναπαραγωγή μονοκάναλου απο μόνο ένα ηχείο. Ετσι δεν είναι; το ξέρετε πως το mono είναι παλαιολιθικό, πχ ένας παλιός δίσκος τζαζ εγγραφής 1950, και έχετε προαποφασίσει να το αναπαράγετε λάθος, δηλαδή σε stereo. Αυτό δεν κάνετε; παραδεχτείτε το :roflmao:

Δεν σβήνετε το ένα ηχείο, και να το βάλετε στο κέντρο να σας κοιτάει. Οχι, δεν το κάνετε αυτό. Το ακούτε σε δυο ηχεία. Stereo ενώ είναι mono. Δηλαδή "λάθος", όχι πιστά. Σκέφτεστε "αφού έχω δυο ηχεία, γιατί να μην τα βάλω να παίξουν και τα δυο, πιο ωραία ακούγεται"

Ε, φανταστείτε πόσο λάθος βλέπω εγώ την αναπαραγωγή απο δυο μόνο ηχεία, ενώ μπορώ να χρησιμοποιήσω έντεκα 8-)
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.499
Είναι ευτυχές γεγονός ότι οι συμφωνίες του Μπετόβεν υπό τον γνωστό κορυφαίο μαέστρο, κυκλοφόρησαν σε immersive φορμάτ, και είναι επίσης γεγονός ότι από τότε υπήρχαν τα πολλαπλά μικρόφωνα και τα πολλαπλά στριμ ήχου, στην αρχική μουσική εκτέλεση.

Μέχρι τώρα, μας πότιζαν με downmixing όλων των διαθέσιμων αυτών stream ήχου, είτε σε μονοκάναλο, είτε σε δικάναλο.

Τώρα επιτέλους, μας έδωσαν τον αρχικό ηχογραφημένο πλούτο.

Ας τον δώσουν και χωρίς την ταμπέλα του dolby atmos, αυτό ζητάω, να μας το δώσουν και ξέρω να το παίξω στο σύστημα. Ανάθεμα στο downmixing, που λόγω αντικειμενικών και δεδομένων περιορισμών, αποτελεί bottleneck για να πάρουμε αυτό που από τότε υπάρχει.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.377
Reaction score
79.471
Πληροφορίες χώρου απο δυο πηγές μπροστά;;;; :roflmao::roflmao::roflmao:
Χωνέψτε το, απο δυο πηγές δεν παίρνετε πληροφορία χώρου. Παίρνετε πληροφορίες επιφάνειας.
Ολα τα άλλα, "σηκώθηκε η Πασπαλά, έκατσε η Πασπαλά", είναι ψευδαίσθηση, η οποία επηρεάζεται πάρα πολύ απο τις ανακλάσεις του δωματίου σας, δεν είναι πραγματική πληροφορία του μέσου.

Αν θέλετε πληροφορία χώρου, αληθινή, μόνο πολυκάναλες ηχογραφήσεις, σε σωστό πολυκάναλο σεταπ.
 

Akis_G

Τηγανιτοειδές (κόντρα πλακέ) μπάσο!
Μηνύματα
2.313
Reaction score
7.826
Ούτε γω απαραιτήτως.

Φυσικά είναι το καλύτερο, αλλά ήθελα να τονίσω πως ακόμα και η μονοφωνικη στουντιακη ηχογράφηση του Μάιλς, εμπεριείχε τον στουντιακο χώρο και τις αντηχησεις του, τις οποίες επιχειρησαν με ανορθόδοξο τρόπο να επανεγγραψουν σε νέο πολυκάναλο μάστερ.

Ο ορθόδοξος τρόπος, είναι η εφαρμογή ενός immersive plugin στα διαθέσιμα streams της αρχικής ηχογράφησης, με το χάδι της προσωπικότητας του εκάστοτε μαστερά.

Δεν είναι ούτε τα plugin τυχαία. Όλα είναι αποτελέσματα μελετών και έρευνας.

Στο σπίτι μας, χρησιμοποιούνται οι consumer εκδόσεις των plugin αυτών, με μικρές έως καθόλου δυνατότητες παραμετροποίησης (ένταση φίλτρου immersive στο auro 3d) ενώ στο στουντιακο επίπεδο, η παραμετροποίηση είναι στο φουλ.

Αυτή είναι η μόνη διαφορά.

Δηλαδή, εφαρμόζοντας upmixing στο χώρο μας,τρόπον τινά κάνουμε ένα remastering με default values, ενώ στο στούντιο παίζουν με κάθε παράμετρο κατά το δοκούν.

Προσωπικά δεν καίγομαι για να πάρω το ριμαστερ οπουδήποτε κορυφαίου μαστερά, ασχέτως αν το εκτιμώ και θα το ήθελα. Καίγομαι όμως για να πάρω τα αρχικά στριμ της κάθε ηχογράφησης, τα οποία είναι περισσότερα από 2 ακόμα και στα μονοφωνικά τραγούδια που έχουμε διαθέσιμα..

Ας τα πάρω και ξέρω τι θα τα κάνω. Το downmixing δε θέλω.
:thumbsup:

Στην περίπτωση που αναφέρεις, δεν υπάρχει πραγματικό γεγονός-χώρος προς αναπαραγωγή, ή μερικές φορές


Οπότε δεν μας ενδιαφέρει και τόσο πολύ να αναπαράγουμε σωστά πληροφορίες χώρου/ανακλάσεις/ εικόνα της ηχογράφησης, διότι αυτή δεν υπάρχει στην πραγματικότητα. Και αν υπάρχει, σε άλλες εγγραφές, είναι γραμμένη λάθος, σε μόνο δυο κανάλια :gotcha:.

Πληροφορίες χώρου απο δυο πηγές μπροστά;;;; :roflmao::roflmao::roflmao:

:lolsign::lolsign::lolsign:

Οπότε, όπως λένε και οι χαϊεντάδες, το αναπαράγουμε το δικάναλο όπως μας αρέσει περισσότερο :D.
Δηλαδή με upmixing :D

Το βασικό είναι να συνειδητοποιήσει ο χρήστης πόσο παντελώς λάθος είναι το δικάναλο, πόσο παλαιολιθικός τρόπος αναπαραγωγής μουσικής. Τότε καταλαβαίνει πως η πιστή αναπαραγωγή του όσον αφορά τον χώρο δεν έχει κανένα νόημα. Κανένα.

Οπως δεν έχει νόημα η αναπαραγωγή μονοκάναλου απο μόνο ένα ηχείο. Ετσι δεν είναι; το ξέρετε πως το mono είναι παλαιολιθικό, πχ ένας παλιός δίσκος τζαζ εγγραφής 1950, και έχετε προαποφασίσει να το αναπαράγετε λάθος, δηλαδή σε stereo. Αυτό δεν κάνετε; παραδεχτείτε το :roflmao:

Δεν σβήνετε το ένα ηχείο, και να το βάλετε στο κέντρο να σας κοιτάει. Οχι, δεν το κάνετε αυτό. Το ακούτε σε δυο ηχεία. Stereo ενώ είναι mono. Δηλαδή "λάθος", όχι πιστά. Σκέφτεστε "αφού έχω δυο ηχεία, γιατί να μην τα βάλω να παίξουν και τα δυο, πιο ωραία ακούγεται"

Ε, φανταστείτε πόσο λάθος βλέπω εγώ την αναπαραγωγή απο δυο μόνο ηχεία, ενώ μπορώ να χρησιμοποιήσω έντεκα 8-)
Δε συμφωνω με όλα.
Σαφως εχει νοημα η αναπαραγωγή μονοκαναλου.
Αυτος ηταν ο σκοπος αυτης της ηχογράφησης.
Πιστοτητα αναπαραγωγης της ηχογράφησης, όχι του γεγονότος.
Τωρα, αν υπαρχει πληροφορια στα master tapes, μακαρι να βγει πολυκαναλη.

Παράδειγμα:)p):
Μπορεις να προσθεσεις χρωμα, ομιλια και να μετατρεψεις σε 3D και 4K μια ταινια του Τσαρλι Τσαπλιν.
Σιγουρα θα γινει πιο ρεαλιστικη, εντυπωσιακη, θα σε βαλει μεσα στη δραση.
Δεν ειχε γυριστει με αυτά κατά νου όμως.
Θα είναι μια διαφορετικη εμπειρια.
Δες Avengers καλυτερα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.499
Μπορεις να προσθεσεις χρωμα, ομιλια και να μετατρεψεις σε 3D και 4K μια ταινια του Τσαρλι Τσαπλιν.
Σιγουρα θα γινει πιο ρεαλιστικη, εντυπωσιακη, θα σε βαλει μεσα στη δραση.
Δεν ειχε γυριστει με αυτά κατά νου όμως.
Θα είναι μια διαφορετικη εμπειρια.
Δες Avengers καλυτερα.
Σωστά.
Το πρόβλημα στον ήχο είναι ότι η αρχική ηχογράφηση στα μάστερ τειπς είναι έγχρωμη και 3d, και μας την μοίρασαν ασπρόμαυρη και 2d. Είναι ηχογραφημένη σαν avengers και μας την έδωσαν σα Τσάρλι Τσάπλιν, λόγω του περιορισμού του μέσου.

Η πιο πιστή προσέγγιση του αρχικού πολυκάναλου μάστερ τειπ, είναι μέσω των αλγορίθμων upmixing.

Η πιο πιστή απόδοση του δικαναλου σήματος, είναι επίσης μέσω των αλγορίθμων upmixing.

Ένα στερεοφωνικό μικρόφωνο σε κεφάλι κουκλας στη θέση ακρόασης, θα μετρήσει πιο πιστά το δικάναλο περιεχόμενο σε upmixing setup, παρά σε δικάναλο.
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.377
Reaction score
79.471
Δε συμφωνω με όλα.
Σαφως εχει νοημα η αναπαραγωγή μονοκαναλου.
Αυτος ηταν ο σκοπος αυτης της ηχογράφησης.
Πιστοτητα αναπαραγωγης της ηχογράφησης, όχι του γεγονότος.
Τωρα, αν υπαρχει πληροφορια στα master tapes, μακαρι να βγει πολυκαναλη.

Παράδειγμα:)p):
Μπορεις να προσθεσεις χρωμα, ομιλια και να μετατρεψεις σε 3D και 4K μια ταινια του Τσαρλι Τσαπλιν.
Σιγουρα θα γινει πιο ρεαλιστικη, εντυπωσιακη, θα σε βαλει μεσα στη δραση.
Δεν ειχε γυριστει με αυτά κατά νου όμως.
Θα είναι μια διαφορετικη εμπειρια.
Δες Avengers καλυτερα.
Όπως εχω αναφέρει και παλιότερα, το Kind of Blue που έγινε Atmos, και κανονικά κυκλοφορούσε ως mono, είναι γραμμένο σε τρικάναλο. Δηλαδη έγινε downmix σε mono. Ειναι σωστό αυτο; Εχει νόημα;

Εδώ και δεκαετίες οι κονσόλες των στούντιο ειναι πολυκάναλες, οι εγγραφές ειναι πολυκάναλες, και μας πουλάνε downmix.

Ξυπνήστε πατριώτες, βγείτε στους δρόμους, μας κοροϊδεύουν :roflmao:
Εκδικηθείτε με upmix σε όλα.
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Όπως εχω αναφέρει και παλιότερα, το Kind of Blue που έγινε Atmos, και κανονικά κυκλοφορούσε ως mono, είναι γραμμένο σε τρικάναλο. Δηλαδη έγινε downmix σε mono. Ειναι σωστό αυτο; Εχει νόημα;

Εδώ και δεκαετίες οι κονσόλες των στούντιο ειναι πολυκάναλες, οι εγγραφές ειναι πολυκάναλες, και μας πουλάνε downmix.

Ξυπνήστε πατριώτες, βγείτε στους δρόμους, μας κοροϊδεύουν :roflmao:
Εκδικηθείτε με upmix σε όλα.
Και ακόμα αναμένουμε απάντηση μετά μεγάλης αδημονίας...;)
https://www.avsite.gr/forum/threads...α-και-για-κλάματα.153273/page-17#post-2368216
Ερώτηση:
Πες αλήθεια: το ακούς μονοκάναλα; Σβήνεις το ενα ηχείο;
Καλέ μας...Dimifooter,μπορεί κάποιος ΄΄πονηρός΄΄ να σου απαντήσει ότι ναι μεν δεν απενεργοποιεί το δεύτερο κανάλι,αλλά έχει διαρρυθμίσει setup και την ενιαία του οντότητα κατά τρόπον ώστε να μπορεί να εισπράττει ομοιογενές ακροαματικόν αποτέλεσμα...απομακρυνόμενος από την κορυφή του κανονικού στερεοφωνικού τριγώνου (sweet spot).:sneaky:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.499
Ερώτηση:
Πες αλήθεια: το ακούς μονοκάναλα; Σβήνεις το ενα ηχείο;

Σβήσε τα 10 ηχεία εσύ κι άκου από το ένα που θα μείνει.. Το πίσω κάτω δεξιά. Σιγά τώρα.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.499
έχει διαρρυθμίσει setup και την ενιαία του οντότητα κατά τρόπον ώστε να μπορεί να εισπράττει ομοιογενές ακροαματικόν αποτέλεσμα...απομακρυνόμενος από την κορυφή του κανονικού στερεοφωνικού τριγώνου (sweet spot).:sneaky:
Και άλλες ιστορίες επιστημονικής φαντασίας στη χώρα των θαυμάτων...:p

Τες πα, σε πάω μια κόντρα στο πόσο αληθοφανές ακούγεται το μουσικό γεγονός όχι μόνο εκτός του σουιτ σποτ, αλλά ιδίως και πέραν του χώρου ακρόασης, είτε μια χορωδία είτε μια ροκιά, έξω εντελώς από το χώρο ακρόασης, στις σκάλες, πιο πάνω στο άλλο επίπεδο όλο, μέχρι και στον πάνω όροφο ή και 5-6 μέτρα έξω μακριά στην αυλή.
Έχω και γκάζια για να το υποστηρίξουν αυτό.
:D
Άκου κει ευρύ στερεοφωνικό σουιτ σποτ....:gotcha:

Νταξ, μπεολαμπ, ξέρω. Οκ.8-)
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Και άλλες ιστορίες επιστημονικής φαντασίας στη χώρα των θαυμάτων...:p
Τες πα, σε πάω μια κόντρα στο πόσο αληθοφανές ακούγεται το μουσικό γεγονός όχι μόνο εκτός του σουιτ σποτ, αλλά ιδίως και πέραν του χώρου ακρόασης, είτε μια χορωδία είτε μια ροκιά, έξω εντελώς από το χώρο ακρόασης, στις σκάλες, πιο πάνω στο άλλο επίπεδο όλο, μέχρι και στον πάνω όροφο ή και 5-6 μέτρα έξω μακριά στην αυλή.
Έχω και γκάζια για να το υποστηρίξουν αυτό.:D
Άκου κει ευρύ στερεοφωνικό σουιτ σποτ....:gotcha:
Νταξ, μπεολαμπ, ξέρω. Οκ.8-)
...Και Lexicon SL1 και μόνιτορ φέροντα ομοαξονικές μονάδες,για να μην ξεχνιόμαστε.
Κατά τα άλλα,είναι ηλίου φαεινότερον ότι είσαι μεγάλος...γκαζοφονιάς.:lolsign:
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.599
Μηνύματα
2.867.364
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top