Ο θάνατος του δικάναλου σετάπ, και γιατί


Μηνύματα
16.478
Reaction score
30.451
Θα πρέπει να παραδεχτώ ότι ένα δίκιο το έχεις Χαρούλη. Οπότε πάμε άλλη μνιά προσπάθεια:




Χαιρετίζματα

Εγώ δε θέλω πολυκάναλο να στήσω
θέλω να μείνω ένας δικάναλος απλός
δε θέλω ο ήχος να μου έρχεται από πίσω
και τα βγιολιά να πετάνε διαρκώς

Χαιρετίζματα λοιπόν στα γιατρουδάκια
εγώ κρατάω το πικάπ μου και πορεύομαι
βάνω στο ΜΙΚΑΠΠΑ μου δγυό τραγουδάκια
σας αγαπάω - τον Τρίννοβ δεν παντρεύομαι

Εγώ δε θέλω να με κάνετε νεογιάπη
ούτε συνένοχο σε κόλπα οπαδικά
στη Μελίνα και τη Ρόζι στέλνω με αγάπη
τα στιχάκια μου και δγυό γλυκά φιλιά

Χαιρετίζματα λοιπόν στα γιατρουδάκια
εγώ κρατάω το πικάπ μου και πορεύομαι
βάνω στο ΜΙΚΑΠΠΑ μου δγυό τραγουδάκια
σας αγαπάω - μα Τρίννοβ δεν παντρεύομαι

Εγώ δε θέλω με τον Τρίννοβ σας να παίξω
και να ρυθμίζω τάργκετ κερβ των καναλιών
έχω ηχείο μπλουτούθ και μπορώ να την παλέψω
γιατί δεν έχω Ρέντεκο ούτε πρόβλημα μαλλιών

Χαιρετίζματα λοιπόν στα γιατρουδάκια
εγώ κρατάω το πικάπ μου και πορεύομαι
βάνω στο ΜΙΚΑΠΠΑ μου δγυό τραγουδάκια
σας αγαπάω - μα Τρίννοβ δεν παντρεύομαι

Χαιρετίζματα λοιπόν στα γιατρουδάκια
εγώ κρατάω το πικάπ μου και πορεύομαι
βάνω στο ΜΙΚΑΠΠΑ μου δγυό τραγουδάκια
σας αγαπάω - μα Τρίννοβ δεν παντρεύομαι
Βελτιώνεσαι ντιαρ!! :tongue: :tongue::tongue:
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.606
Reaction score
27.948


symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.006
Reaction score
6.782
Το γράφημα της Genelec είναι πολύ ενδιαφέρον, μπορεί όμως και να παραπλανήσει κάποιον όπως εγώ που ακόμα έχει τις έννοιες λίγο μπερδεμένες στο μυαλό του.

Βάζοντας το κάθε ηχείο τους και δίπλα την ενδεδειγμένη απόσταση ακρόασης έως και την κρίσιμη απόσταση (όπου και σταματάει το πράσινο χρώμα), είναι σαν να συνδέουν το κάθε ηχείο με μια κρίσιμη απόσταση. Όμως η κρίσιμη απόσταση είναι χαρακτηριστικό του χώρου (τα στοιχεία του οποίου αναφέρει δίπλα), όχι του ηχείου, σωστά; Άρα αν εσύ έχεις έναν χώρο όπου η απόσταση ακρόασης των 4,5 μέτρων ας πούμε είναι εντός της κρίσιμης απόστασης, δεν σημαίνει απαραίτητα πως ένα από τα μικρότερα ηχεία δεν θα μπορούσε να δώσει αρκετή ένταση ώστε να φτάσει αυτή την απόσταση (ούτε βέβαια ότι απαραίτητα θα μπορούσε).

Προφανώς αυτοί έχουν φτιάξει τα ηχεία τους με μια λογική (μεγαλύτερο μοντέλο για μεγαλύτερο χώρο κλπ.) και άρα δεν μπορούμε να περιμένουμε πως ένα από τα μικρά ηχεία θα μπορεί να καλύψει έναν τεράστιο χώρο. Αν όμως κάνουμε μερικές "εκπτώσεις" (π.χ. ότι θέλουμε headroom 10dB αντί για 20dB καθώς στις περισσότερες μουσικές ηχογραφήσεις δεν έχουμε τόσο μεγάλα peaks και αν έχουμε θα τα ακούσουμε με λίγη παραμόρφωση, ή ότι θα ακούμε σε λίγο μικρότερη ένταση) τότε θα μπορούσε ένα μικρότερο ηχείο να παίζει καλά (δεν λέω τέλεια) και να είναι εντός της κρίσιμης απόστασης, άσχετα που στο διάγραμμα φαίνεται να μην "φτάνει" μέχρι την απόσταση που θέλουμε.

Υ.Γ. Πώς εντοιχίζεις back ported ηχείο; Στέκει;
Post automatically merged:

Να συμπληρώσω επίσης πως το γράφημα δεν λαμβάνει υπόψιν ότι εσύ θα βάλεις απαραίτητα και sub.
Οπότε σου δίνει τις αποστάσεις ώστε το κάθε ηχείο να μπορεί να παίξει σωστά χωρίς τη χρήση sub.
 


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.359
Reaction score
79.407
Το γράφημα της Genelec είναι πολύ ενδιαφέρον, μπορεί όμως και να παραπλανήσει κάποιον όπως εγώ που ακόμα έχει τις έννοιες λίγο μπερδεμένες στο μυαλό του.

Βάζοντας το κάθε ηχείο τους και δίπλα την ενδεδειγμένη απόσταση ακρόασης έως και την κρίσιμη απόσταση (όπου και σταματάει το πράσινο χρώμα), είναι σαν να συνδέουν το κάθε ηχείο με μια κρίσιμη απόσταση. Όμως η κρίσιμη απόσταση είναι χαρακτηριστικό του χώρου (τα στοιχεία του οποίου αναφέρει δίπλα), όχι του ηχείου, σωστά; Άρα αν εσύ έχεις έναν χώρο όπου η απόσταση ακρόασης των 4,5 μέτρων ας πούμε είναι εντός της κρίσιμης απόστασης, δεν σημαίνει απαραίτητα πως ένα από τα μικρότερα ηχεία δεν θα μπορούσε να δώσει αρκετή ένταση ώστε να φτάσει αυτή την απόσταση (ούτε βέβαια ότι απαραίτητα θα μπορούσε).

Προφανώς αυτοί έχουν φτιάξει τα ηχεία τους με μια λογική (μεγαλύτερο μοντέλο για μεγαλύτερο χώρο κλπ.) και άρα δεν μπορούμε να περιμένουμε πως ένα από τα μικρά ηχεία θα μπορεί να καλύψει έναν τεράστιο χώρο. Αν όμως κάνουμε μερικές "εκπτώσεις" (π.χ. ότι θέλουμε headroom 10dB αντί για 20dB καθώς στις περισσότερες μουσικές ηχογραφήσεις δεν έχουμε τόσο μεγάλα peaks και αν έχουμε θα τα ακούσουμε με λίγη παραμόρφωση, ή ότι θα ακούμε σε λίγο μικρότερη ένταση) τότε θα μπορούσε ένα μικρότερο ηχείο να παίζει καλά (δεν λέω τέλεια) και να είναι εντός της κρίσιμης απόστασης, άσχετα που στο διάγραμμα φαίνεται να μην "φτάνει" μέχρι την απόσταση που θέλουμε.

Υ.Γ. Πώς εντοιχίζεις back ported ηχείο; Στέκει;
Post automatically merged:

Να συμπληρώσω επίσης πως το γράφημα δεν λαμβάνει υπόψιν ότι εσύ θα βάλεις απαραίτητα και sub.
Οπότε σου δίνει τις αποστάσεις ώστε το κάθε ηχείο να μπορεί να παίξει σωστά χωρίς τη χρήση sub.
Μην επιμένεις.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.606
Reaction score
27.948
Όχι.
Σου γράφει δίπλα τον ιδανικό όγκο δωματίου για το ηχείο και κάτω από πιο RT60 το ηχείο ελεύθερο και όχι flush mounted έδωσε αυτό το SPL.

Αυτά που σου λέει ο Κώστας αφορούν την δυνατότητα του Woofer, ανάλογα διάστασης, να μπορεί να δώσει τον απαιτούμενο για την απόσταση παλμό (αν το λέω σωστά) ώστε να βγει και να φτάσει στη θέση ακρόασης σωστά. Ότι άλλο θα έχει παραμόρφωση.
Το max SPL ή dB αφορά την δυνατότητα του ηχείου να μπορέσει να αποδώσει σωστά όλες τις συχνότητες, κυρίως χαμηλές, στο σωστό level για να υπάρχει ομαλή "παρουσίαση" όλου του φάσματος στη θέση ακρόασης.

Απλά μαθηματικά δηλαδή.

Όπου έκανα λάθος να με διορθώσει.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.006
Reaction score
6.782
Μην επιμένεις.
Δεν επιμένω ώστε να αποδείξω ότι λέω κάτι σωστό. "Επιμένω" ώστε να με διορθώσετε και να καταλάβω τι λέω λάθος. Sorry αν δίνω άλλη εντύπωση.

Καταλαβαίνω όμως πως ακόμη και σε αυτό υπάρχει ένα όριο ανοχής/αντοχής, ειδικά σε ένα "άσχετο" thread.

Οπότε σταματάω.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.329
Αρχικά για "ιδιοκατασκευή" σκεφτόμουν κι εγώ (εντοιχισμό μεγαφώνων πλήρους φάσματος, όπως το λες). Αλλά το φοβήθηκα από τεχνικής άποψης, αν δηλαδή θα εξασφαλιστεί ότι τα μεγάφωνα μεταξύ τους θα είναι σωστά ευθυγραμμισμένα κλπ.
Αυτό.
Μη το φοβάσαι.

Ζαπαντης.

Θα στο κάνει εύκολα να παίζει αυτό:

Screenshot_20181206-091830.png


Όλο το εμβαδό.
Στάνταρ.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.359
Reaction score
79.407
Δεν επιμένω ώστε να αποδείξω ότι λέω κάτι σωστό. "Επιμένω" ώστε να με διορθώσετε και να καταλάβω τι λέω λάθος. Sorry αν δίνω άλλη εντύπωση.

Καταλαβαίνω όμως πως ακόμη και σε αυτό υπάρχει ένα όριο ανοχής/αντοχής, ειδικά σε ένα "άσχετο" thread.

Οπότε σταματάω.
Απαντήθηκαν τα ερωτήματά σου ήδη προηγουμένως.

ΓΙατί δεν μειώνεις την απόσταση ακρόασης να τελειώνουμε;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.329
ΓΙατί δεν μειώνεις την απόσταση ακρόασης να τελειώνουμε;
Προφανώς, δε μπορεί.

Δεκτό.

Η λύση είναι μόνο αρεϊ.

Διότι, λόγω λοβού, θα χρειαστεί πολύ λιγότερη ηχητική περιποίηση στο χώρο ακρόασης (που είναι τραγικά ακριβή για τόσο μεγάλη απόσταση ακρόασης) και επίσης λόγω λοβού θα έχει πολύ μικρή πτώση στάθμης στην μεγάλη απόσταση ακρόασης.

Δεν υπάρχουν θαύματα...
 

Μηνύματα
14.985
Reaction score
20.661
εχω παρει μια αρχικη εγκριση απο την υπηρεσια εσωτερικης δομησης και διακοσμισης
δηλαδη εχω ξεφυγει απο το "¨καλα θα δουμε" και βρισκομαι μετα το "καλα κανε οτι θες" με διαπραγματευσεις για τα αντισταθμιστικα ( ραφια, μπαρακι, κρυσταλιερες κλπ). με την διαχυση εχουμε ακομα καποια θεματα (δεν τις εχω τις απαιτουμενες επιφανειες με τιποτα) αλλα δεν ειναι απαγορευτικο.
ειμαστε σε καλο δρομο
δικαναλος εντοιχισμενος με διπλο 9.5αρι συν 4 12αρια ανα πλευρα κατακορυφα τοποθετημενα.
σε δυο χρονια το πολυ , τα μισα θα εχουν μπει!
πελαγη ευτυχιας ναουμ.
 


Μηνύματα
14.985
Reaction score
20.661
μπορει να βρεθει μακρυα απο το εγγυς πεδιο των μαχων.

-λατρεια μου , το αποφασισα
- ωχ
- θα αλλαξουμε αυτο το επιπλο εκει στον τοιχο με τα μηχανηματα
- α ωραια να φυγουν τα μηχανηματα
- ε ναι μωρε θα φυγουν , φτανει πια
- ...(;;;;)
- και θα φυγουν και τα ηχεια απο μπροστα να μη τα βλεπουμε
- και που θα πανε;
- πουθενα θα φυγουν ΤΕΛΕΙΩΣ σε λεω
- ωχ...
- οχι σου λεω το χω μελετησει
- αυτο φοβαμαι...
- να θα μπουνε ετσι και ετσι και ετσι και θα ειναι ενα με τον τοιχο και εδω θα μπουν αυτα και εκεινα και τα αλλα
- και τα μηχανηματα;
- θα τα κρυψω να δω δα δε θα φαινονται πουθενα.
- εισαι σιγουρος;

καπως ετσι...
θελει δουλεια βεβαια τα μιλησα εισαγωγικα με ζαπ , θα ξεκινησω απο το μειν μονιτορ ναουμ και συνεχιζουμε την επεκταση. Χαλαρα χαλαρα μεχρι το πασχα θα εχω ....



.... παραγγειλει μεγαφωνα...
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.359
Reaction score
79.407
Προφανώς, δε μπορεί.

Τι "προφανώς δεν μπορεί";
Ετσι ξερά; και μετά ζητάει λινκ και βιβλιογραφία γιατί δεν παίζουν τα 8ιντσα στα 4,5 μέτρα;

Βάλε λινκ, φιλαράκι, γιατί δεν μπορείς να μειώσεις την απόσταση; και βιβλιογραφία, να καταλάβω.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.329
Είναι απλό.

Πας σε αυτή τη σελίδα:


Περνάς γρήγορα γρήγορα τα νιαρφιλντ, σφυρίζεις αδιάφορα στα μιντφιλντ, και κοιτάς τα μεϊν μονιτορς.

Εκεί είσαι.
Καλές ακροάσεις. :)
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.006
Reaction score
6.782
Ευχαριστώ πολύ όλους για τις συμβουλές, είναι υπερπολύτιμες.
Οπότε κινούμαι προς την κατεύθυνση του array και συνεχίζω τη μελέτη.

Having said that, για να το κλείσω (εντελώς) το θέμα από την πλευρά μου, την εξής παρατήρηση:

- Αυτή τη στιγμή η θέση ακρόασης είναι στα 5,5 μέτρα, σε καναπέ κολλημένο στον πίσω τοίχο και παίζουν 2 (όχι γιγαντιαία) floorstanding speakers, με απόσταση μεταξύ τους περίπου 1,5 μέτρο (δεξιά και αριστέρα από την TV) και όπου το ένα απέχει από τον πλαϊνό 1 μέτρο και το άλλο... 7! (είναι προς τη μεριά της κουζίνας, σε ενιαίο χώρο). Με μια λέξη, τραγωδία και ξέρω ότι μόλις σας προκάλεσα πολλαπλά εγκεφαλικά. Ακούω μουσική; "Αναγκαστικά", αλλά προφανώς όχι καλά. Γι'αυτό και βρίσκομαι εδώ.

- Σκέφτηκα λοιπόν να "γυρίσω" την κατεύθυνση, κάτι που έχει πάρα πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με πριν: Ισόπλευρό τρίγωνο ακρόασης (αν και με την μεγάλη απόσταση που ανέφερα πριν), ίσες αποστάσεις από πλαϊνούς τοίχους, μη ύπαρξη τοίχου πίσω από τη θέση ακρόασης, προσθήκη subs και τέλος εντοιχισμός ηχείων, με τα όποια πλεονεκτήματα μπορεί να έχει αυτό.

Θεωρώ λοιπόν, πως ακόμα κι αν δεν μπορούσα να βάλω τα κατάλληλα (ή τα σχεδόν κατάλληλα) ηχεία, πάλι θα άκουγα πάρα πολύ καλύτερα σε σχέση με πριν. Αν λοιπόν δεν είχα (που δεν έχω) πρακτικά την επιλογή να μειώσω την απόσταση ακρόασης (και να βάλω ας πούμε την πολυθρόνα πάνω στο τραπεζάκι του σαλονιού, μέσα στη μέση του χώρου), δεν θα ήταν σωστό να κάνω το καλύτερο που μπορώ; Ελπίζω μια μέρα να έχω κι εγώ τη δυνατότητα για dedicated χώρο ακρόασης, αλλά προς το παρόν, αυτόν έχω.

Με αυτή την έννοια λοιπόν, θεωρώ πως το παραγωγικό (χωρίς να λέω πως είναι υποχρέωση κανενός) είναι να προσπαθήσω να βρω το καλύτερο δυνατό, δεδομένων των περιορισμών και πως το αφοριστικό "μην το κάνεις", "δεν γίνεται", "θα είναι χάλια" κλπ. δεν βοηθάει σε κάτι (εννοώ δεν βοηθάει εμένα και όποιον άλλον διαβάζει και έχει παρόμοιους προβληματισμούς).

Κατανοώ ότι οι συμβουλές πρέπει πάντα να εξηγούν ποιός είναι ο τρόπος να πετύχουμε το ιδανικό (αλλιώς δεν θα μαθαίναμε) και θέλω πολύ να το μάθω και αυτό (άσχετα αν δεν θα μπορέσω να το κάνω στην πράξη), πρέπει όμως να υπάρχει και ένα διαχωριστικό επίπεδο μεταξύ των θεωρητικών συμβουλών για το ιδεατό και των πρακτικών για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα με βάση τους περιορισμούς. Κάποιοι το προσπαθούν και τους ευχαριστώ ιδιαιτέρως.

Just my 2c, sorry for the long post και ευχαριστώ πολύ ξανά! :)
 




Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.602
Μηνύματα
2.865.617
Members
37.933
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top