- Μηνύματα
- 17.971
- Reaction score
- 59.724
Ο δόκιμος τρόπος ν'ακούσεις πέραν πάσης αμφιβολίας όλες τις εγκλίσεις σε μια άρτια δικαναλική παραγωγή είναι να καθόσουν ακριβώς στη θέση του ηχητικού μηχανικού στο δωμάτιο επισκόπησης βάζοντάς σου αυτός να έπαιζε το τελειωτικό αρχείο. Οποιεσδήποτε άλλες συνθήκες σε δικούς μας χώρους και setup θα έχουν κάποιο βαθμό απόκλισης στην επαναληπτικότητα ως προς την άποψη του υπευθύνου για δεδομένη παραγωγή. Τέτοια φαινόμενα ισχύουν σε πολύ μικρότερο βαθμό για ορθά εγκατεστημένα immersive setup χάρη στην επεξεργασία objects που ξεφεύγει από τις παραδοσιακές διαδικασίες παραγωγής. Όπως σημειώθηκε προηγουμένως οι δοκιμές δεν βλάπτουν το χόμπι παρά μόνο οι προκαταλήψεις.Εκτός απο αυτά που σου αναφέρει ο wnet και άσχετα με το τι θεωρείς υποκειμενικά ότι είναι επιτυχία απο τις ακροάσεις σου, υπάρχουν και πολλοί άλλοι λόγοι που αφορούν το πως ακριβώς γίνεται η στέρεο μίξη που η προσπάθεια να εισάγεις κεντρικό ηχείο χωρίς να υπάρχει περιεχόμενο (σήμα) για αυτό και χωρίς να το έχει συνυπολογίσει ο μηχανικός ήχου και μιξάρει ή κάνει παραγωγή ή επιλογή οργάνων και ενορχήστρωση με αυτό υπόψιν ... το πιθανότερο είναι να μην ακούς σωστά και σίγουρα όχι αυτό που έχει επιλέξει ο μηχανικός. Δεν ξέρω τι γνώμη έχουν οι ασχολούντες με την audio αναπαραγωγή για αυτό που σου λέω και εάν γνωρίζουν τι ακριβώς συμβαίνει κατά την παραγωγή και μίξη stereo.
Οι επιλογές του για να σου παράξει το phantom center , το βάθος , το πλάτος , την παρουσία ,την σχέση και θέση των οργάνων μεταξύ τους ακόμη και των δυναμικών και η αντίθεση που χρησιμοποιεί σε όλα αυτά μεταξύ του L και R καναλιού καθορίζουν τεχνικά και αισθητικά το αποτέλεσμα. Ακόμη και η μονοφωνικότητα που πιθανόν να επιλέξει τοποθετώντας κάποια όργανα και την φωνή συνήθως στο κέντρο θα οδηγήσει σε διαφορετικό (μεγαλύτερο) βάθος στο κέντρο συγκριτικά με τα άλλα σημεία του soundstage που ακούς όταν κάνεις την αναπαραγωγή και δεν εξαρτάται μόνο απο την ένταση που θα επιλέξεις. Όταν μια φωνή ή όργανο είναι στο κέντρο αλλά και λόγω της μονοφωνικότητας ο άνθρωπος την αντιλαμβάνεται να είναι σε μεγαλύτερο βάθος. Εάν πει να μετακινηθεί π.χ. δεξιά αυτή θα έρθει πιο κοντά του αυξανοντας την παρουσία αλλά και το ιμερσιβ αισθημα. Ακόμη και η επιλογή του pre delay του sustain της νότας (στην φωνή ή σε όργανο ιδίως στο κέντρο) και προς ποιά διευθυνση εντός της vitrual σκηνής αλλά και με τι καθυστέρηση αυτή θα εμφανιστεί συγκριτικά με το αρχικό transient επηρρεάζεται Εάν επίσης πεί (κατι πολύ σύνηθες) να επιλεξει να δώσει έναν σκοτεινό τόνο και χροιά είτε με EQ είτε με τοποθέτηση ενός σκοτεινού οργάνου δεξιά λόγω ενορχήστρωσης και ενός πιο φωτεινού αριστερά για να σου δώσει μεγαλύτερη αίσθηση του πλατους σκηνής και αυτό θα παραβιαστει λογικά κατά την ανπαραγωγή που κάνεις. Όλη η ισορροπία των επιλογών του ...αλλάζει (την αλλάζεις). Ακόμη και όταν επιλέγει (και αυτό σύνηθες στις καλές παραγωγές και μίξεις) να κόψει χαμηλές συχνότητες απο την μπότα που συνήθως τοποθετεί στο κέντρο ακριβώς επειδή αυτή τυχαίνει να είναι η πιο μουσικά απασχολημένη συγκριτικά π.χ. με το μπάσο που μπορεί να το εχει αριστερά και σαν λιγότερο απασχολημένο του ενισχύει το χαμηλό ή το αντίθετο. Αυτό μάλιστα αλλάζει κατά την διάρκεια του τραγουδιού και ανάλογα τι συχνοτικό περιεχόμενο καλείται κάθε ένα απο τα δύο αυτά όργανα (ντράμς και μπάσο) να παίξει κάθε στιγμή. Το να μην ακούγεται κάτι είτε απο μακρυά είτε απο κοντά τόσο καθαρά όσο θα ήθελες .... είναι αυτό ακριβώς που θέλει ο μηχανικός. Έτσι δημιουργείται η αντίθεση και σου τραβαει την προσοχή σε ένα όργανο κάθε φορά και καπάκι ύστερα σου φέρνει ένα αλλο στη προσοχή σου όταν παυει αυτό να παίζει κ.ο.κ συνεχώς rotation. Το ιδιο κάνει επιλέγοντας και κάποια απο αυτά να είναι dry και κάποια να είναι wet συγχρόνως (no rotation εδω, προαποφασισμενο). Και αυτό αλλάζει και την εστίαση αλλά και την θέση που το ακούς εντός της σκηνής καθώς το dry πάει πιο μπροστά. Όλα αυτά σαν αίσθηση και επιλογή τους εξαρτώνται απο τις επιλογές του που σχετιζονται με όλα τα όργανα. Εγω με αυτά που ξέρω απο το πως δημιουργείται η στέρεο μίξη είναι σίγουρο ότι αλλάζουν με την χρήση του κεντρικού όπως την κάνεις.
Έχω εξηγήσει ότι είναι θέμα χαρακτήρα , μου αρέσουν οι εναλλαγές αλλά σε ουσιαστικές παραμέτρους αντί κάποιων παραδοσιακών που έχω απαρνηθεί....
Οσο για τον @Bhutia ευφυης και διαβασμενος και εμπειρος, δεν υπαρχει καμια αφμισβητηση, αλλα οπως ειναι εμφανες ακομα ασχολειται με το δικαναλο
...
Last edited: