Ο κατακερματισμός της αγοράς και η πληθώρα αντιπροσωπειών

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Eνα ενδιαφέρον θέμα προέκυψε

στο γνωστό "δυσώδες" thread !

Είναι φυσιολογικός ο απίθανος αριθμός των αντιπροσώπων hiend

ηχητικών συσκευών στην χώρα μας ;

Είναι υπέρ της αγοράς και του καταναλωτή;

Γιατί αυτό είναι σχεδόν αποκλειστικά Ελληνικό φαινόμενο ;

Ποια είναι τα + και ποια τα - αυτού του φαινομένου ;

Μια πλουραλιστική παράθεση απόψεων θα ήταν ενδιαφέρουσα!!!
 

Μηνύματα
16.004
Reaction score
14
2000 αντιπροσωπείες, 2000 διαφορετικές γνώμες, 2000 διαφορετικοί τρόποι για τον επίδοξο πελάτη, να ξοδέψει μια περιουσία.

Οι συσκευές high end αποτελούν μια ελιτιστική αγορά που απευθύνεται σίγουρα σε λίγες πωλήσεις και όχι μαζικές όπως στα απλά ηλεκτρονικά, άρα το κέρδος (φαντάζομαι) ανα πουλημένο κομμάτι δεν θα είναι 3 και 60 όπως στα περισσότερα της σειράς, και ετσι αναπόφευκτα αφήνει πολλά μικρά κομματάκια πιττας για να χορτάσουν και τα 2000 στόματα. Αρα κάποιος καταλήγει οτι τα 2000 στόματα για να συνεχίσουν να ταϊζονται θα πρέπει να τρώνε καλά σε κάθε γεύμα..... και όσο ποιό αραιό είναι το κάθε γεύμα απο το επόμενο... τόσο μεγαλύτερο και επιτακτικό το γδύσιμο του κάθε πελάτη.

Εχω ακούσει απο άτομα του χώρου οτι το κέρδος στα HighEnd είναι απο 25-45% και σε αρκετές φορές και ακόμα υψηλότερο. Αυτό το κέρδος είναι λογικό? Η είναι για να καλύπτει οτι δεν πουλάμε 2 συσκευες την μέρα αλλά μια τον μήνα και αυτό αν μας εκατσε το ΛΟΤΤΟ πρώτα!!
 

Μηνύματα
89
Reaction score
0
Πιστεύω ότι μπορώ να σας δώσω μία ιδέα για τους λόγους που οδήγησαν πολλά καταστήματα λιανικής να περάσουν στο χώρο της εισαγωγής.

1ον) Τα καταστήματα λιανικής που επιθυμούν να σέβονται τον εαυτό τους, το επάγγελμα τους, το χόμπι τους, είχαν και έχουν ένα μεγάλο στοκ προϊόντων να κάθεται περιμένοντας τον πελάτη να περάσει και να τα ακούσει.
Η βοήθεια γι αυτό από τους αντιπροσώπους ήταν ελάχιστη έως μηδενική.
Ποτέ δεν υπήρχε μία βοήθεια οικονομική (δε γράφω για μεγαλύτερη διάρκεια διακανονισμού, δε βοηθάει, το κόστος του προϊόντος παραμένει κόστος) π.χ. το demo σε μικρότερη τιμή.
Ενώ διατηρούνται οι τιμές εξωτερικού, το κάθε μαγαζί παίρνει ή έπαιρνε από 20 έως 30% έκπτωση.
Τι σημαίνει αυτό?... για να γίνει η απόσβεση ενός demo πρέπει να πουληθούν τουλάχιστον 4 κομμάτια από το είδος.
Αν τώρα μιλήσουμε για καταναλωτικές εταιρίες τύπου Pioneer, Denon, Yamaha… αφήστε το καλύτερα, θα καταργηθεί το μοντέλο και απόσβεση δε θα έχεις κάνει!!!
2ον) Η διαφήμιση ενός καταστήματος σε μηνιαία βάση έχει ένα μεγάλο κόστος, κόστος που θα μπορούσαν να μοιράζονται με τον αντιπρόσωπο ή τους αντιπροσώπους.
3ον) Οι περισσότεροι αντιπρόσωποι έχουν και λιανική, με αποτέλεσμα σε «μεγάλα» συστήματα το κατάστημα να μη μπορεί να «παίξει» γιατί προκειμένου να χάσει την πώληση η αντιπροσωπεία κάνει γενναίες εκπτώσεις, εκπτώσεις που τα μαγαζιά μπορεί να μην είδαν ποτέ!
Αφήστε τώρα το «παιχνίδι» της «τράμπας» που ο αντιπρόσωπος έχοντας και το «καρπούζι» (κέρδος λιανικής) και το μαχαίρι (κέρδος εισαγωγής) μπορούσε να δώσει τιμές απαγορευτικές για ένα μαγαζί.
4ον) Σε μία χώρα όπως η Ελλάδα, υπάρχει υπερπροσφορά προϊόντων, οπότε πολλοί αντιπρόσωποι «έπαιξαν» ένα ύπουλο παιχνίδι, δίνοντας σε ανθρώπους άσχετους εργασιακά αλλά σχετικούς με το «άθλημα» του Hi Fi/ Hi End ποσοστά, καλύτερες τιμές για επικείμενες αγορές τους αρκεί να μπορούσαν να επηρεάσουν μερίδα καταναλωτών και να πουλήσουν προϊόντα τους.
5ον) Οι αντιπρόσωποι επέτρεψαν να γίνει μεγάλο παιχνίδι πωλήσεων, μέσω περιοδικών, στερώντας ένα κέρδος για τα μαγαζιά, σημαντικό για την επιβίωσή τους.
6ον) Με τα παιχνίδια των εκπτώσεων, ανάλογα του τζίρου, βοήθησαν δυνατές, οικονομικά, αλυσίδες να τραβήξουν την προσοχή από τα μικρότερα καταστήματα και ταυτόχρονα επέτρεψαν στις αλυσίδες να περάσουν τις επιπλέον εκπτώσεις στην τελική τιμή του προϊόντος.
Αποτέλεσμα αυτού, να δυναμώσουν πολύ οι «αλυσίδες», σιγά σιγά να κλείνουν τα μικρότερα καταστήματα και οι ΙΔΙΕΣ οι αντιπροσωπείες να γίνονται έρμαια των «αλυσίδων»!!!

Μπορώ να σας αναφέρω και άλλα ακόμα, νοιώθω όμως ότι ήδη καταχράστηκα πολύ το χώρο του AV Site.
Υπόσχομαι όμως ότι θα συνεχίσω λίγο αργότερα :- )
 

Μηνύματα
644
Reaction score
7
Καταρχήν δε συμφωνώ με τον όρο ‘κατακερματισμός’, διότι αλλιώς θα είχαμε μονοπωλιακό χαρακτήρα διακίνησης προιόντων, πληθώρας κατασκευαστών παγκοσμίως. Από την άλλη και νομικά πλέον δεν υπάρχει αποκλειστική αντιπροσώπευση σε κανένα είδος, που ξεκίνησε το 2002 αρχικά με τα αυτοκίνητα και που τελικά αφορούσε όλα τα προιόντα, με νόμο της ΕΕ. Όμως θα ξεκινήσω από τα γενικά για την αγορά audio στην Ελλάδα όπως εγώ την ζώ και όπως οριοθετείται σε σχετικές μελέτες που έγιναν για ενδιαφερόμενους να επενδύσουνν στο αντικείμενο:
  • Η αγορά audio μηχανημάτων στην Ελλάδα είναι υπερσυγκεντρωμένη στην Αθήνα και με ένα πολύ μικρό ποσοστό παρουσίας στην Θεσ/νίκη.
  • Η παρουσία καταστημάτων πώλησης στην υπόλοιπη Ελλάδα είναι ανύπαρκτη εκτός κάποιων φωτεινών εξαιρέσεων σε Ηράκλειο, Πάτρα, Λάρισα και Γιάννενα.
  • Η αγορά έχει από όλα και αντιπροσωπείες μαμούθ αλλά και αντιπροσωπείες ειδικών κατασκευών και τάσεων και γενικότερα είναι πολυσχιδής αγορά.
  • Πολύ λίγοι εισαγωγείς δημιούργησαν δίκτυο πωλήσεων οπότε η διακίνηση κατά κύριο λόγο από πραγματοποιείται από τους ίδιους.
  • Ντόπιοι κατασκευαστές μετρημένοι στα δάκτυλα του ενός χεριού. Φυσικά δεν μπορούν να ικανοποιήσουν την ζήτηση, πόσο μάλλον που μερικοί είναι προσανατολισμένοι κυρίως προς τις αγορές της Ε.Ε.
  • Σοβαρές επενδύσεις σε εγκαταστάσεις, after sales support, marketing μηδαμινές (δεν ξέρω αν δικαιολογείται και από το μέγεθος της αγοράς).
  • Αγοραστικό κοινό, σίγουρα μεγαλύτερο από πριν 2 δεκαετίες, αλλά σίγουρα ελάχιστα εκπαιδευμένο σε ζωντανές εκτελέσεις και γενικώς στα περί της μουσικής. Ανεκπαίδευτο στα της μουσικής αφού μόλις πρόσφατα μπήκε η μουσική στην υποχρεωτική εκπαίδευση και μόλις την τελευταία δεκαετία η μέση ελληνική οικογένεια πληρώνει για την μουσική εκπαίδευση των νέων οι οποίοι ακόμα σίγουρα δεν είναι καταναλωτές (αντίθετα είναι καταναλωτές μουσικών οργάνων). Άρα καταναλωτές χωρίς ιδιαίτερο ποιοτικό κριτήριο στην επιλογή μηχανημάτων, ως επί το πλείστον.
  • Ο ειδικός έντυπος τύπος στην χώρα δεν είναι αμιγώς audio. Η audio κοινότητα στην Ελλάδα δεν μπορεί να συντηρήσει ένα αμιγώς audio περιοδικό. Αυτό φαίνεται και από την πορεία των δύο πιο ιστορικών περιοδικών που πλέον έγιναν ποικίλης ύλης. Η καινούρια προσπάθεια μακάρι να επιτύχει να μακροημερεύσει και να γίνει το περιοδικό της audio κοινότητας.
  • Ο διαδυκτιακός τύπος για το audio εκπροσωπείται από ένα δικτυακό τόπο όχι όμως με υψηλή αναγνωσιμότητα. Επίσης υπάρχουν και δύο forums με audio-video προσανατολισμό, που όμως και αυτά δεν μπορούν να σταθούν αμιγώς στο av και έτσι παρατηρείται οι εκτός av κατηγορίες να παρουσιάζουν μεγαλύτερη θεαματικότητα από όλες τις υπόλοιπες μαζί. Οι audio κατηγορίες παρουσιάζουν από μηδαμινή συμμετοχή στο ένα μέχρι σχεδόν μηδαμινή στο άλλο. Βέβαια εκεί υπάρχουν άλλα προβλήματα που δεν είναι της παρούσης.
  • Το audio consulting σαν ανεξάρτητη υπηρεσία είναι στα σπάργανα αν όχι ανύπαρκτη. Οι πωλητές όμως και οι αντιπρόσωποι παρέχουν υπηρεσίες consulting, μη έχοντας τις περισσότερες φορές τα προσόντα ή κινούμενοι από συμφέροντα.
  • Η αγορά είναι σε μικρό μεν βαθμό, αλλά βαίνει αυξανόμενη η επιρροή της από τις διαδυκτιακές πωλήσεις. Το διαδίκτυο πλέον επηρεάζει σημαντικά την τιμολογιακή πολιτική όλων των εισαγωγέων.
  • Ανεξαρτησία-συμπόρευση αγοράς av και αγοράς audio. Η αγορά av παίρνει σημαντικό κομμάτι της audio.
  • Δεν έχει εμφανισθεί εξειδικευμένο μάρκετινγκ στον έντυπο και τον διαδικτυακό τύπο, ούτε στην τηλεόραση αλλά ούτε και στα διάφορα market places (sites, ΜΜΜ, γήπεδα, δρόμοι κλπ).
  • Εκθέσεις υπάρχουν 2 και είναι ετήσιες.
  • Δεν υπάρχουν audio parks.

Έτσι λοιπόν έχουμε μια αγορά, μη βασικών καταναλωτικών αγαθών, μιας μικρής χώρας. Πριν 2 δεκαετίες η προσφορά ήταν μαζεμένη σε χέρια λίγων, με αποτέλεσμα αφενός να μην εκπροσωπείται επαρκώς αλλά και οι τιμές να είναι στα ύψη και να παίζονται διάφορα παιχνίδια. Η αγορά είναι ένα δυναμικό σύστημα, ότι δεν ταιριάζει το αποβάλλει. Μέχρι στιγμής απέβαλε τα σχήματα μαμούθ, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι με το σημερινό σχήμα λειτουργεί τέλεια. Είναι όμως το μακροβιότερο σχήμα διότι αριθμεί σχεδόν 20ετία με αυτό το σχήμα. Η αγορά αυτοδιορθώθηκε κάμποσες φορές, και ως προς το σύστημα διάθεσης και ως προς το σύστημα προμήθειας. Είδαμε και non consumer brand names να μπαίνουν στις αλυσίδες για διάθεση αλλά η αγορά να μην το αποδέχεται με αποτέλεσμα να το αποβάλλει. Από την άλλη δεν υπάρχει καμία σιγουριά στην συμπεριφορά των λίγων εισαγωγών ως προς την εκπροσώπηση και μάλιστα την σωστή εκπροσώπηση όλων των brand names. Σήμερα στην ύπαρξη των μικρών εισαγωγέων οφείλουμε την αντιπροσώπευση στην αγορά ονομάτων όπως kora, air tight, soundlab, atmαsphere κλπ (η ονοματολογία είναι ενδεικτική που σημαίνει μηχανήματα υψηλής ποιότητας αλλά με μικρό εμπορικό ενδιαφέρον στην Ελλάδα) που είναι πάρα πολλά. Πως θα είχαμε τόσα set ενισχυτικά, ηχεία πλήρους φάσματος και ένα σωρό άλλες τεχνολογίες. Οι μελέτες δείχνουν ότι και στον οικιακό ήχο αλλά και στον επαγγελματικό ήχο, υπάρχει χώρος επιβίωσης μικρών ολοκληρωμένων σχημάτων με πλήρη οργάνωση. Αντίθετα τα αποτελέσματα δείχνουν ότι μεγάλα σχήματα που δεν είναι ρυθμιστές της αγοράς δεν είναι βιώσιμα, για να γίνουν βιώσιμα απαιτούν υψηλό βαθμό οργάνωσης με υπέρογκα κόστη επένδυσης και λειτουργίας που δεν δικαιολογούνται στην Ελληνική αγορά.Η λέξη κλειδί όμως είναι η 'ρυθμιστές' που για να γίνεις ρυθμιστής δεν είναι σίγουρο ότι θα χρησιμοπιείς πάντα θεμιτά μέσα, ειδικά όταν έχεις την οικονομική δύναμη.
Θα αναφέρω μερικά παραδείγματα :
Μία μεγάλη μονάδα μόλις έφερε σε πέρας την καμπάνια εισαγωγής στην αγορά ενός μοντέλου (δεν αναφέρω ονόματα για ευνόητους λόγους), μόλις άρχισε να πουλάει το μοντέλο και άρχισε να φέρνει πίσω τα λεφτά που ξοδεύτηκαν για αυτό, αρχίζουν οι παράλληλες εισαγωγές, με παγκόσμια εγγύηση, κάποιες πωλήσεις κατευθείαν από το ιντερνετ, με αποτέλεσμα ο εισαγωγέας να ……….
Γνωστά τα παιχνίδια, από τις πολλές αντιπροσωπεύσεις κάποιες μάρκες να θάβονται και κάποιες να υπερπροβάλλονται όχι πάντα με γνώμονα την ποιότητα.
Αλήθεια υπάρχουν επιχειρηματίες που ενδιαφέρονται να επενδύσουν τα ποσά που χρειάζονται για να ιδρύσουν επιχειρήσεις γίγαντες στο audio;
* Τα περισσότερα στοιχεία προέρχονται από μελέτες που έγιναν από επιχειρηματίες που ενδιαφέρονταν να δημιουργήσουν σχήματα στο εν λόγω αντικείμενο, που είχα πρόσβαση λόγω επαγγέλματος. Όλες ήταν πελατών μου.
 

ΑΝΔΡΕΑΣ Κ.

Ιδρυτής
Μηνύματα
30.058
Reaction score
730
Ο διαδυκτιακός τύπος για το audio εκπροσωπείται από ένα δικτυακό τόπο όχι όμως με υψηλή αναγνωσιμότητα. Επίσης υπάρχουν και δύο forums με audio-video προσανατολισμό, που όμως και αυτά δεν μπορούν να σταθούν αμιγώς στο av και έτσι παρατηρείται οι εκτός av κατηγορίες να παρουσιάζουν μεγαλύτερη θεαματικότητα από όλες τις υπόλοιπες μαζί. Οι audio κατηγορίες παρουσιάζουν από μηδαμινή συμμετοχή στο ένα μέχρι σχεδόν μηδαμινή στο άλλο. Βέβαια εκεί υπάρχουν άλλα προβλήματα που δεν είναι της παρούσης..
Βαγγελη, δεν γνωριζω γιατι συνεχιζεις να επιμενεις σε αυτο το θεμα αλλα θα ηθελα να σε ενημερωσω πως εκει που αφορα το AVSite ισχυουν τα παρακατω(και μπορεις να τα διαπιστωσεις και μονος σου):

Eαν εξαιρεσουμε την γενικη κατηγορια "Διχως ορια και θεμα"...

-Πρωτη κατηγορια σε συμμετοχη μηνυματων(προσοχη, δεν εννοω εναρξη θεματων, αλλα συμμετοχη μεσω συζητησεων):"Hi End Audio"
1,086threads 25,172posts

-Oι κατηγοριες "Audio" και "Hi End Audio" εχουν απο τα υψηλοτερα ποσοστα συνεχομενης παρακολουθησης αναγνωστων διχως συμμετοχη(δευτερες μονο της κατηγοριας "Projectors")

Δεν ξερω και δεν με αφορα τι συμβαινει σε αλλα φορα, παντως στο AVSite ετσι εχουν τα πραγματα.
Εαν δεν θελει καποιος να το δει για δικους του λογους μπορει να ξεκινησει την προταση του με το "γνωμη μου ειναι πως το AVSite παρουσιαζει μηδενικη συμμετοχη...κλπ κλπ"
 


Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Βαγγέλη εκτός από μερικές διαπιστώσεις, δεν επισημαίνεις το πρόβλημα ούτε βλέπω να παίρνεις θέση. Εγώ θα ήθελα να ρωτήσω αν υπάρχει άλλος χώρος προϊόντων τεχνολογίας που να έχει τόσους αντιπροσώπους. Μιας και προέρχομαι από τον χώρο της πληροφορικής, θα σας πω ότι με νούμερα ίσως και εκατονταπλάσια, οι βασικοί αντιπρόσωποι είναι το πολύ 10. Το γεγονός ότι ο κάθε πικραμένος πήγε και βρήκε μια μπράντα του πωπού και την έφερε για να βγάζει 40% και όχι 25% κέρδος, μαζί με την άρνηση για εισαγωγή πραγματικών υπηρεσιών στα μαγαζιά τους, είναι κατ' εμέ το μεγαλύτερο πρόβλημα στην εν λόγω αγορά. Το υπερβολικό πλήθος των αντιπροσώπων σε μια αγορά που δεν δικαιολογείται από τα νούμερα, έχει συμβάλει στα φαινόμενα που όλοι μας ακούμε και βλέπουμε.

Όταν μια αγορά στηρίζεται στην "τράμπα" τότε κάθε άλλο παρά υγιής είναι. Έτσι γίνεται και το καλύτερο πεδίο δράσης των εκάστοτε επιτηδείων...
 


Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.999
Reaction score
23.134
...
4ον) Σε μία χώρα όπως η Ελλάδα, υπάρχει υπερπροσφορά προϊόντων, οπότε πολλοί αντιπρόσωποι «έπαιξαν» ένα ύπουλο παιχνίδι, δίνοντας σε ανθρώπους άσχετους εργασιακά αλλά σχετικούς με το «άθλημα» του Hi Fi/ Hi End ποσοστά, καλύτερες τιμές για επικείμενες αγορές τους αρκεί να μπορούσαν να επηρεάσουν μερίδα καταναλωτών και να πουλήσουν προϊόντα τους.
...
...
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.999
Reaction score
23.134
Ένας ακόμη παράγων είναι ο πολυκερματισμός των κατασκευαστών. Εν αντιθέσει με την προ 30ετίας εποχή, σήμερα είναι πολύ εύκολο για τον καθένα, να στήσει μια εταιρεία και να αναθέσει το κατασκευαστικό μέρος στην Κίνα. Δεν θα εκλαγώ εάν διαπιστωθεί, ότι όλοι αυτοί οι νεόκοποι με τα μέχρι ποιητικού σημείου μουράτα brand names είναι κατ' ουσίαν ένα γραφείο με το αφεντικό, μια γραμματέα, και ένα fax για να επικοινωνεί με τον Κινέζο φασονατζή. Είμαι υπερβολικός;
 


Μηνύματα
559
Reaction score
1
Από την άλλη και νομικά πλέον δεν υπάρχει αποκλειστική αντιπροσώπευση σε κανένα είδος, που ξεκίνησε το 2002 αρχικά με τα αυτοκίνητα και που τελικά αφορούσε όλα τα προιόντα, με νόμο της ΕΕ.
Φίλε Ευάγγελε, θα απαντήσω ένα προς ένα τα βασικά σημεία του μηνύματος σου.

Ξεκινάω από το παραπάνω, λέγοντας σου ότι έχεις δίκαιο ως προς την ψήφιση του συγκεκριμένου νόμου της ΕΕ, ωστόσο δεν θα πρέπει να παραβλέπουμε τα ιδιωτικά συμφωνητικά μεταξύ εταιριών και αντιπροσώπων, που εξασφαλίζουν αποκλειστικότητες άλλοτε κατά χώρα και άλλοτε κατά περιοχή, ανάλογα με το μέγεθος της αγοράς.
Το ίδιο ισχύει και για την Ελληνική αγορά του Hi Fi, όπου υπάρχουν ιδιωτικά συμφωνητικά με αντιπροσώπους τα οποία τους εξασφαλίζουν την αποκλειστική εισαγωγή-διανομή σε όλη την Ελλάδα, ακριβώς για τον λόγο του ότι δεν χωρούν δύο αντιπρόσωποι σε μια χώρα 10 εκατομμυρίων κατοίκων και με την παρούσα πληθυσμιακή κατανομή.
 

Μηνύματα
925
Reaction score
0
Απάντηση: Ο κατακερματισμός της αγοράς και η πληθώρα αντιπροσωπειών

Μια ερώτηση: Γιατί έχουμε 2 εκθέσεις κάθε χρόνο? :crazy_3: :crazy_3: :crazy_3: :happy_5: :happy_5: :happy_5:
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.999
Reaction score
23.134
...

Ντόπιοι κατασκευαστές μετρημένοι στα δάκτυλα του ενός χεριού. Φυσικά δεν μπορούν να ικανοποιήσουν την ζήτηση, πόσο μάλλον που μερικοί είναι προσανατολισμένοι κυρίως προς τις αγορές της Ε.Ε.
...
Αυτό είναι η πλέον ορθή στρατηγική. Εν πολλοίς, το μέγεθος της Ελληνικής αγοράς δεν μπορεί να απορροφήσει πωλήσεις σε επίπεδο τέτοιο, ώστε να είναι βιώσιμη μια ελληνική κατασκευαστική επιχείρηση, πόσο μάλλον εάν συνυπολογίσουμε τα μύρια όσα γραφειοκρατικά εμπόδια που αυτή αντιμετωπίζει, και τα οποία για έναν Ευρωπαίο είναι απλώς για γέλια. Βέβαια, ειδικά όσον αφορά τα ηχεία, τα οποία, ως προϊόν, είναι εκ φύσεως απλούστερα και έχουν πολύ μικρότερες κατασκευαστικές δυσκολίες από οποιοδήποτε άλλο προϊόν του κλάδου, το επίπεδο της απόδοσης που έχουν φθάσει οι Έλληνες κατασκευαστές καλύπτει πλήρως το τιμολογιακό φάσμα έως και τις 6-7000€. Μέχρις αυτού του σημείου, δεν υπάρχει κανένας λόγος για να αγοράσει κανείς κάτι άλλο από Audio Spectrum ή Mythos Audio, πέρα από το προσωπικό γούστο.

Από κει επάνω δε, και από τιμολογιακής, αλλά και από κατασκευαστικής πλευράς, οι ξένοι κατασκευαστές που ξεπερνούν τους Έλληνες είναι ελάχιστοι, καθώς το παιχνίδι παίζεται σε δύο πολύ βασικά σημεία: στους κινητήρες και τις καμπίνες. Όσον αφορά τους κινητήρες, οι επιλογές είναι πραγματικά λίγες, (B&W, Focal, Dynaudio, Seas, Scanspeak, Eton), ενώ στις καμπίνες υπάρχουν περισσότερες παρουσίες, καθώς η ξυλουργική κατεργασία απαιτεί χαμηλότερη εκειδίκευση.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.999
Reaction score
23.134
Re: Απάντηση: Ο κατακερματισμός της αγοράς και η πληθώρα αντιπροσωπειών

Μια ερώτηση: Γιατί έχουμε 2 εκθέσεις κάθε χρόνο? :crazy_3: :crazy_3: :crazy_3: :happy_5: :happy_5: :happy_5:
Είναι και αυτό ένας τρόπος για να παραθιάζεται ο χαϊεντάς, ότι ξεχωρίζει από το λαουτζίκο. Οι ξένοι δεν έχουν τέτοια κόμπλεξ...
 

Μηνύματα
559
Reaction score
1
  • Η αγορά audio μηχανημάτων στην Ελλάδα είναι υπερσυγκεντρωμένη στην Αθήνα και με ένα πολύ μικρό ποσοστό παρουσίας στην Θεσ/νίκη.
  • Η παρουσία καταστημάτων πώλησης στην υπόλοιπη Ελλάδα είναι ανύπαρκτη εκτός κάποιων φωτεινών εξαιρέσεων σε Ηράκλειο, Πάτρα, Λάρισα και Γιάννενα.
Δυστυχώς έτσι είναι τα πράγματα, γιατί πολύ απλά και το μεγαλύτερο ποσοστό του πληθυσμού της χώρας είναι συγκεντρωμένο στην Αθήνα (5,3 εκατομμύρια κάτοικοι) και στη Θεσσαλονίκη (1,1 εκατομμύρια κάτοικοι).
Αυτό το γεγονός οφείλεται στα πολιτικά κακουργήματα που διέπραξαν κάποιοι τετραπέρατοι ηγέτες της χώρας στο παρελθόν και αυτή την ώρα εμείς πληρώνουμε την δική τους λαλακία.
Μπορώ να παραδεχθώ ότι ο Έλληνας ανέκαθεν χαρακτηριζόταν από αστυφιλικές τάσεις, κάτι που συνέβαινε και συμβαίνει με τους κατοίκους κάποιων άλλων χωρών. Παρόλα αυτά, δεν έχω ακούσει σε καμία άλλη χώρα να χαρίστηκαν κυριολεκτικά ή να πουλήθηκαν για ένα πίτουρο, τόσα πολλά οικόπεδα μέσα και γύρο από το κέντρο της πρωτεύουσας.

Τέλος πάντων, για να μην εκνευριστώ με τους παπατζήδες που μας κυβερνάνε τόσα χρόνια, θα παραμείνω στο θέμα μας και θα σου πω έτσι απλά ότι συμφωνούμε και στα δύο αυτά χαρακτηριστικά της αγοράς, τα οποία έθιξες στο μήνυμα σου.
 

Μηνύματα
559
Reaction score
1
  • Η αγορά έχει από όλα και αντιπροσωπείες μαμούθ αλλά και αντιπροσωπείες ειδικών κατασκευών και τάσεων και γενικότερα είναι πολυσχιδής αγορά.
  • Πολύ λίγοι εισαγωγείς δημιούργησαν δίκτυο πωλήσεων οπότε η διακίνηση κατά κύριο λόγο από πραγματοποιείται από τους ίδιους.
Συμφωνούμε και σε αυτό. Μου κάνει εντύπωση που εχθές μου έγραψες ότι δεν συμφωνείς και σήμερα γράφεις ακριβώς τα ίδια με αυτά που σου έγραψα και εγώ!!! Δες το πρώτο και το τρίτο επιχείρημα. Η μόνη μας διαφορά είναι ότι εγώ σου εξηγώ και το πρόβλημα που δημιουργείται μετά από αυτό που εσύ και εγώ αναφέρουμε.
Πρώτον, έχουμε πάμπολλους αντιπροσώπους για το μέγεθος της αγοράς μας.

Δεύτερον, ένας μεγάλος αριθμός από αυτούς τους αντιπροσώπους, «μάζεψε» εταιρίες χωρίς να βασιστεί στο γούστο του και στις ανάγκες της αγοράς, αλλά απλά και μόνο επειδή αυτές είχαν απομείνει από τους άλλους αντιπροσώπους.

Τρίτον, όπως ανέφερα και στο προηγούμενο μήνυμα, το γεγονός ότι οι ίδιοι οι αντιπρόσωποι είναι και λιανέμποροι, τους αναγκάζει να περιορίσουν το εύρος του συμβουλευτικού τους ρόλου και τους κλείνει στο κλουβί των δικών τους εταιριών, που στις περισσότερες περιπτώσεις δεν matchάρουν και τόσο καλά.

Τέταρτον, έχουμε αρκετούς καταναλωτές που διψάνε για δοκιμές και ακροάσεις, αλλά δεν μπορούν να βρουν τις συσκευές που θέλουν στον ίδιο χώρο. Για παράδειγμα, αν κάποιος θελήσει να δοκιμάσει το CD-4 της Hegel, με τον Orchestra της Jadis, τα 803 της B&W και τα καλώδια της XLO (ένα setup που σκοτώνει για τα λεφτά του), πείτε μου εσείς τώρα που θα μπορούσε να το ακούσει πριν το αγοράσει;;;
 

Μηνύματα
559
Reaction score
1
  • Ντόπιοι κατασκευαστές μετρημένοι στα δάκτυλα του ενός χεριού. Φυσικά δεν μπορούν να ικανοποιήσουν την ζήτηση, πόσο μάλλον που μερικοί είναι προσανατολισμένοι κυρίως προς τις αγορές της Ε.Ε.
Το πρόβλημα με τους περισσότερους (το ξανατονίζω: με τους περισσότερους) ντόπιους κατασκευαστές, όπως έχω αναφέρει και στους ίδιους σε κατ' ιδίαν μας συζητήσεις, είναι ότι δεν έχουν καταφέρει να κερδίσουν τον Έλληνα καταναλωτή και να πάρουν την πρώτη ώθηση από την ίδια τους την χώρα, όπως συμβαίνει με τις περισσότερες ξένες εταιρίες.
Κατά την άποψη μου, οι βασικοί λόγοι κρύβονται πίσω από τρεις παράγοντες:
1) Εξωτερική σχεδίαση και γενική εμφάνιση του προϊόντος

2) Ποιότητα φινιρίσματος, και
3) Ποιότητα κατασκευής

Δυστυχώς, είναι πολύ λίγοι οι Έλληνες κατασκευαστές που έχουν επενδύσει στους παραπάνω τρεις παράγοντες. Κατά την άποψη μου ως καταναλωτής, αυτοί οι παράγοντες είναι πολύ σημαντική και μερικές φορές επηρεάζουν σημαντικά την τελική επιλογή του καταναλωτή.
Από την άλλη, όσοι επένδυσαν σε αυτούς τους τρεις παράγοντες και κατάφεραν συγχρόνως να πετύχουν ένα πολύ καλό ηχητικό αποτέλεσμα, ανταμείφθηκαν από την αγορά και με το παραπάνω (βλ. Audio Spectrum).
 

Μηνύματα
559
Reaction score
1
  • Σοβαρές επενδύσεις σε εγκαταστάσεις, after sales support, marketing μηδαμινές (δεν ξέρω αν δικαιολογείται και από το μέγεθος της αγοράς).
Αυτό είναι αποτέλεσμα της έλλειψης επαγγελματισμού. Όπως σου έγραψα σε εκείνο το μήνυμα που μου είπες ότι διαφωνείς (που από ότι βλέπω τελικά συμφωνείς), κάποιοι είχαν ως διακαή πόθο να γίνουν αντιπρόσωποι και αυτό είναι που κυνήγησαν με κάθε τρόπο. Το πρόβλημα είναι ότι "την είδαν λάθος" την δουλειά και από ότι φαίνεται, έμειναν μονάχα στο περιτύλιγμα και στα εύκολα του επαγγέλματος. Δηλαδή, στο να κάνουν μια εισαγωγή, να στήσουν ένα σύστημα σε όποιο χώρο βρουν (ακόμα και στην κουζίνα του σπιτιού τους) και στη συνέχεια να αγοράσουν ένα κουτάκι Cohiba και να αρχίσουν τα τηλέφωνα.

Δυστυχώς για εμάς τους καταναλωτές, οι περισσότεροι από αυτούς δεν σκέφθηκαν ποτέ τι σημαίνει επάρκεια σε stock, after sales service, after sales support, marketing, service manuals, ανταλλακτικά κλπ. κλπ.

Από ότι βλέπω, συμφωνούμε και εδώ.
 

Μηνύματα
559
Reaction score
1
  • Αγοραστικό κοινό, σίγουρα μεγαλύτερο από πριν 2 δεκαετίες, αλλά σίγουρα ελάχιστα εκπαιδευμένο σε ζωντανές εκτελέσεις και γενικώς στα περί της μουσικής. Ανεκπαίδευτο στα της μουσικής αφού μόλις πρόσφατα μπήκε η μουσική στην υποχρεωτική εκπαίδευση και μόλις την τελευταία δεκαετία η μέση ελληνική οικογένεια πληρώνει για την μουσική εκπαίδευση των νέων οι οποίοι ακόμα σίγουρα δεν είναι καταναλωτές (αντίθετα είναι καταναλωτές μουσικών οργάνων). Άρα καταναλωτές χωρίς ιδιαίτερο ποιοτικό κριτήριο στην επιλογή μηχανημάτων, ως επί το πλείστον.
Συμφωνούμε. Αυτός είναι ένας ακόμα παράγοντας στρέβλωσης, όπου εδώ φταίμε εμείς οι ίδιοι, όπως πολύ σωστά αναφέρεις.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.063
Μηνύματα
3.039.660
Members
38.524
Νεότερο μέλος
Vaslamp
Top