- Μηνύματα
- 25.994
- Reaction score
- 23.132
Λαμβάνοντας ως αφορμή κάποια συζήτηση σε διπλανό θέμα, περί του «επιπέδου» που πρέπει να διέπει τις συζητήσεις σε ένα forum και άλλων τινών, τελικά, αυτό που διακρίνει το AVSite δεν είναι ούτε το επίπεδο των συζητήσεων, αλλά το επίπεδο των ατόμων που το διαβάζουν καθημερινά. Προς αυτή την κατεύθυνση, αποφάσισα σήμερις να «την πω» σε κάποιον αρθρογράφο «του χώρου» που εκτιμώ ιδιαιτέρως. Στη συνημμένη εικόνα βλέπετε ένα στιγμιότυπο από ένα review του κ. Βαγγέλη Μαρκουλή. Παρατηρήστε την υπογραμμισμένη φράση. Βέβαια, μπορεί κάποιος να σκεφθεί πως για άλλη μια φορά ο Κόγιας κάνει τον έξυπνο, ότι γίνεται κακός κριτής και δεν ξέρω τι άλλο. Οκ, κρεμάω σκόρδο στην πόρτα μου, κι ας περάσουμε στο ψητό.
Φαντάζομαι πως επανειλημμένως θα έχετε διαβάσει σε διάφορα review για το τάδε εξάρτημα που είναι –και καλά- audio grade, με τον αρθρογράφο να υπονοεί πως το audio grade εξάρτημα είναι καλύτερο από κάποια άλλα που θα μπορούσαν να το υποκαταστήσουν. Συνήθως, το χαρακτηρισμό audio grade μπορεί να τον συναντήσετε σε ηλεκτρολυτικούς πυκνωτές, δηλαδή στους χείριστης ποιότητας πυκνωτές που μπορεί να συναντήσετε σε αυτόν τον πλανήτη, (και προφανώς και σε όλα τα κοντινά στο δικό μας ηλιακά συστήματα), ενώ δεν λείπουν και ημιαγωγοί αυτού του «τύπου», κυρίως ολοκληρωμένα κυκλώματα όπως οι τελεστικοί ενισχυτές. Δηλαδή, πάντοτε περνάει στον αναγνώστη το μήνυμα, ότι καλώς ο κατασκευαστής τοποθέτησε audio grade εξάρτημα –και όχι κάποιο άλλο, non audio grade, γιατί το audio grade εξάρτημα είναι καλύτερο από τα άλλα. Πρόκειται για έναν από τους πιο καλά κρυμμένους μύθους που πασσάρονται εντέχνως, κυρίως στο χώρο του «high end», όπου διάφοροι θρασείς απιθανοάσχετοι (δεν αναφέρομαι στον κ. Μαρκουλή) πουλάνε μούρη και χρεώνουν αναλόγως, συνδέοντας τον τάδε πυκνωτή ή τον δείνα ημιαγωγό με την τέχνη της μουσικής, μέσα από μια συλλογιστική για την οποία αρμόδιος είναι η Ψυχιατρική, ή η Εισαγγελική Αρχή.
Μπορεί κάποιοι από εσάς που διαβάζετε αυτές τις γραμμές να το ακούτε αυτό για πρώτη φορά, ενώ έχοντας υποστεί όλην αυτή την πλύση εγκεφάλου, θα νομίζετε ότι ο θρασύς είμαι εγώ, ή ότι είμαι κάποιος γραφικός που πάει κόντρα στο high end, ή ό,τι άλλο, ΑΛΛΑ η αλήθεια είναι ακριβώς αντίθετη, και αυτό ΔΕΝ επιδέχεται καμιά αμφισβήτηση. Και μόνον η λέξη «audio» αποδεικνύει πως αυτό το «καλό» εξάρτημα προορίζεται για χρήση στο χαμηλότερο φάσμα συχνοτήτων που υπάρχει, 0 – 20000Hz, και ως εκ τούτου, ανάλογα χαμηλές είναι και οι απαιτήσεις που έχουμε από αυτό. Μάλιστα, κάποιες φορές αυτό μπορεί να το διαπιστώσετε σε περιπτώσεις, όπου ο ρηβιούερ αναφέρει πόσο μεγάλο είναι το εύρος απόκρισης των τρανζίστορ εξόδου του ενισχυτή που δοκιμάζει, (τρανζίστορ των 50MHz, των 100MHz, κ.ο.κ.). Θυμηθείτε λοιπόν, πως όταν κάτι χαρακτηρίζεται από τον κατασκευαστή του ως «audio grade», «κατάλληλο για ηχητικές εφαρμογές», όπως αναφέρει ο κ. Μαρκουλής, είναι το περίσσευμα της βιομηχανίας ηλεκτρονικών, αυτό που εκρίθη ακατάλληλο για άλλες εφαρμογές, σε συσκευές που πάλλονται σε υψηλότερες συχνότητες. Ειδικά, όπου ακούτε και διαβάζετε για «audio grade» πυκνωτές, είναι σχεδόν σίγουρο ότι πρόκειται για ηλεκτρολυτικούς, και να είστε έτοιμοι για χαμηλή ποιότητα. Θα μου πείτε, γιατί ο κατασκευαστής δεν χρησιμοποίησε άλλη ποιότητα πυκνωτών, ας πούμε, σαν αυτούς που θα συναντήσετε σε έναν πομπό VHF της Yaesu. Η απάντηση είναι απλή: Γιατί εκείνοι οι πυκνωτές είναι ακριβότεροι.
Τελικά, όσον αφορά την περίπτωση του ενισχυτή στον οποίο αναφέρεται η εικόνα, Primaluna Prologue 6, η χρήση πυκνωτών κατάλληλων για ηχητικές εφαρμογές δεν είναι πλεονέκτημα, αλλά μειονέκτημα.
Attachments
-
86,2 KB Προβολές: 127