Πικάπ Μάζας

Μηνύματα
283
Reaction score
114
Γεια στο φόρουμ, εδώ και κάνα 8μηνο με αφορμή ένα κουτί γεμάτο από δίσκους που βρήκα σε ένα ράφι στην αποθήκη , μου ήρθε η ιδέα να φτιάξω ένα πικάπ. Αλλά όχι ένα απλό πικάπ, στόχος ήταν να φτιαχτεί ένα πικάπ μάζας με το χαμηλότερο δυνατό budget χρησιμοποιώντας μόνο scrap υλικά. Κάτι που θα ικανοποιήσει την κατασκευαστική μου ανησυχία την οπτική μου, και ίσως να παίζει και κάνα δίσκο ώστε να ικανοποιηθεί και το αυτί η τουλάχιστον ο εγωισμός μου .

Η αλήθεια είναι ότι όσο έπαιρνε μορφή όλο και έμπαινα στον πειρασμό να χρησιμοποιήσω υλικά που έπρεπε να αγοράσω, πηγάδι για το πλατό , βραχίονα μοτέρ , αλλά επέμενα στην ανακύκλωση. Αγοραστήκαν κάποια κομμάτια αλλά το budget μέχρι και σήμερα που συζητάμε είναι περίπου στα 130 ευρώ ένα παλιό Kenwood μου έδωσε μοτέρ και ένα παλιό connoisseur bd2 to πηγάδι και το πλατό που τώρα είναι υποπλατό πια .

Αυτό που ανακάλυψα στην πορεία είναι ότι δεν χρειάζεται να βιάζεσαι το κατάλληλο κομμάτι θα βρεθεί και θα μπει εκεί που πρέπει να μπει , επίσης τα κομμάτια ορίζουν την κατασκευή και το σχέδιο , δεν το σχεδιάζεις και προχωρείς , σχεδιάζεται μόνο του ανάλογα με το τι βρίσκεις. Αλλιώς θα πρέπει να πληρώνεις. Έχεις τα μάτια σου ανοιχτά και χρησιμοποιείς τα πάντα.

Το αποκορύφωμα ήταν το ξεκαθάρισμα κάποιων αποθηκών εδώ στη δουλειά δουλεύω σε εργοστάσιο, οπού μου έδωσε κάποια κομμάτια για τη βάση του βραχίονα και τον βραχίονα.

Όλη η κατασκευή βασίζεται σε ένα μειωτήρα στροφών από γερανό, ναι καλά διαβάσατε είπαμε μάζας, από εκεί ξεκίνησαν όλα. Ανεβάζω μια φωτογραφία που βρίσκομαι σήμερα , και θα ξεκινήσω να ανεβάζω φωτογραφίες με τα σταδία μέχρι εδώ. Αυτή τη στιγμή φτιάχνω το βραχίονα παράλληλης μετατόπισης , φαντάζομαι με το τέλος της παρουσίασης να είναι έτοιμο και το πικάπ.

Και ίσως να λυθούν εδώ μαζί σας τεχνικά προβληματάκια που υπάρχουν ακόμη.

Καλό σας απόγευμα φεύγω από τη δουλειά και πάω να κόψω πλεξιγκλάς :)
 

Attachments


Μηνύματα
125
Reaction score
147
Ένα μεγάλο μπράβο για την ευρηματικότητα και το μεράκι σου. Αυτές οι χειροποίητες κατασκευές είναι ένα υπέροχο ταξίδι για το χόμπι μας. Εύχομαι ότι καλύτερο ως προς το ηχητικό αποτέλεσμα ! :)
 

T

Tadakis

Guest
Όσο το διάβαζα μου ερχόταν αναγούλα από τη παράδοξη προσέγγιση. Όταν είδα τη φωτογραφία όλα έστρωσαν. ΜΠΡΑΒΟ!!!! Πες μας λίγα λόγια παραπάνω για το βραχίονα παράλληλης μετατόπισης.!
 

Vakis2000

Κλιψ κλαψ
Μηνύματα
8.391
Reaction score
9.458
Διπλή χαρά όταν φτάσεις με το καλό στο τέλος: Μοναδικότητα & προσωπική εργασία!
 

Μηνύματα
100
Reaction score
17
Διπλή χαρά όταν φτάσεις με το καλό στο τέλος: Μοναδικότητα & προσωπική εργασία!
κατ αρχάς συγχαρητήρια για το κουράγιο σου. Ως διπλωματούχος μηψχανολόγος μηχανικός (αλλά όχι ειδικός σε ελαφρές κατασκευές) η μόνη συμβολή που έχω να σου δώσω είναι οτι για την μετάδοση της κίνησης μόνο ιμάντας "παίζει"-σε καμία περίπτωση γραναζοκίνηση, για ευνόητους λόγους (αλλα νομίζω το έχεις ήδη καταλάβει αν κρίνω απο αυτό που φτιάχνεις) Καλή συνέχεια!
 

Μηνύματα
283
Reaction score
114
Σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια , είναι πραγματικά όμορφη διαδρομή όλο αυτό και κρατάει και το μυαλό απασχολημένο και μακριά από άλλα προβλήματα.

Φίλε tadakis δυστυχώς ο βραχίονας μπήκε πάνω το ΣΚ αλλά ήταν μεγάλη αποτυχία καθώς το μεγάλο του βάρος δεν επιτρέπει την κίνηση του, θα ανεβάσω Φώτο να δεις την υλοποίηση, να θυμίσω ότι η προσπάθεια έγινε μονό με υλικά που ήδη είχα συγκεντρώσει. Αλλαγή σχεδίου σε κάτι πιο απλό και ελαφρύ.

Jordan72 Σε ευχαριστώ πολύ , αλλά πίστεψε με έχει πεδίο δράσης για εσένα εδώ καθώς μόνο ελαφριά κατασκευή δεν τη λες πια , έχει φτάσει τα 40 περίπου κιλά . Ναι η κίνηση είναι με ιμάντα ,θα δεις παρακάτω πως μεταφέρεται η κίνηση , το πρόβλημα μου είναι ότι δεν έχω ακόμα αποφασίσει ο ιμάντας τι υλικό θα είναι καθώς θα πρέπει να είναι κάτι που δεν κοστίζει και φτιάχνεται εύκολα, έχει καλή αντοχή και καλό grip, όπως θα δεις παρακάτω χρησιμοποίησα απλή κλωστή, ένα κόμπος για να ενωθεί.. και παίζει , η μεγάλη μάζα του πλατό διατηρεί μια χαρά τις στροφές αλλά νομίζω ότι μόλις αποκτήσει τις στροφές του μοτέρ η κλωστή απλά πατινάρει χωρίς κανέναν έλεγχο. Πιθανότατα να είναι αυτό το ζητούμενο καθώς η κλωστή απλά συντηρεί τις στροφές… απορία είναι αυτό.

Ανεβάζω κάποιες φωτογραφίες από τα πρώτα βήματα, το αρχικό σχέδιο ήταν πιο απλό , δικύλινδρο δείτε τα σχέδια και θα καταλάβετε. Ένας φίλος τζαμάς που έκοψε αρχικό το πλατό, μου είπε καμιά 80αρια ευρώ να πάμε σε υδροκοπη, η τζάμπα αν το κάνω εγώ με το χέρι, διάλεξα το δεύτερο, είπαμε χαμηλό budget, αυτό είχε και σαν αποτέλεσμα στην πορεία να αλλάξει ο σχεδιασμός καθώς όσο και αν προσπάθησα δεν κατάφερα ποτέ να στρώσω τις ατέλειες στον κύκλο και στην περιστροφή.
 

Attachments

  • 210,9 KB Προβολές: 0
  • 233,8 KB Προβολές: 0
  • 226,8 KB Προβολές: 0
  • 176 KB Προβολές: 0

Μηνύματα
283
Reaction score
114
Τα πιστόνια θα φιλοξενούσαν βραχίονα και μοτέρ, η διάμετρος του μειωτήρα είναι 30,5 εκατοστά το πλατό του connoisseur είναι 26 εκατοστά και χώρεσε τέλεια μέσα στην εσοχή, στο ύψος βγαίνει περίπου ένα εκατοστό έξω και αφήνει χώρο για τον ιμάντα , στην πορεία σκέφτηκα να αναστρέψω το πλατό και εμφανίστηκε το πάνω μέρος η εγκοπή του ιμάντα πράγμα πολύ βολικό. Το τρίγωνο που κραταει το πηγάδι ρυθμίζεται στο ύψος ώστε να μπορεί να ευθυγραμμιστεί το πλατό ανεξάρτητα από το υπόλοιπο σύστημα.
 

Attachments

  • 217,5 KB Προβολές: 0
  • 188,4 KB Προβολές: 0
  • 230,1 KB Προβολές: 0
  • 173 KB Προβολές: 0

Μηνύματα
283
Reaction score
114
Άρχισε το βάσανο του πλατό έφτασα σε ένα καλό επίπεδο αλλά τελικά δεν έμεινα ικανοποιημένος. το πιστόνι για το βραχίονα στερεώθηκε γυαλίστηκε μπήκε ο σωλήνας για να στηρίζει το βραχίονα σε θέση rest, και πήγε για ηλεκτροστατική βαφή ο μειωτήρας καθώς ωραίο το μεταλλικό του χρώμα αλλά είχε πολλές ατέλειες και λεκέδες που δεν μου άρεσαν. Άρχισε να δείχνει όμορφο!
 

Attachments

  • 222,5 KB Προβολές: 1
  • 160,7 KB Προβολές: 1
  • 193,2 KB Προβολές: 1
  • 193 KB Προβολές: 1


Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
19.032
Reaction score
53.535
- :hi: . . . ο ορισμός του industrial πλατό , το πηγάδι από τι υλικό είναι ;
 

Μηνύματα
283
Reaction score
114
- :hi: . . . ο ορισμός του industrial πλατό , το πηγάδι από τι υλικό είναι ;
Ναι είναι ιδιαίτερο το Design του.. :)

Από εδώ https://www.vinylengine.com/library/connoisseur/bd1.shtml η πληροφορία,

The main turntable bearing is of phosphor bronze and incorporates a hard steel thrust ball reducing friction and wear to a minimum.
[DOUBLEPOST=1494240675][/DOUBLEPOST]Καθοριστική στιγμή στο σχέδιο ήταν όταν αποφάσισα ότι δεν μου αρέσει το πλατό , τα πιστόνια είχαν ύψος 15 εκατοστά , ο μειωτήρας 10 , αποφάσισα να χρησιμοποιήσω έναν δεύτερο μειωτήρα που είχα με ύψος 5 εκατοστά. Από την κάτω πλευρά τοποθετήθηκε ξύλο ώστε να κλείσε η τρυπά και να ακουμπήσει πάνω στο υποπλατο το νέο πλατό.
Φύγανε τα πόδια και χρησιμοποίησα βάση να στηριχτεί όλη η κατασκευή. Αρχικά μια πλακά αλουμινίου πάχους 1 εκατοστού που εξυπηρετούσε μέχρι τότε ως βάση για κεριά, και στη συνεχεία δυο ώστε όλη η κατασκευή να είναι πάνω σε κάτι και να μην εξέχει τίποτα. Λόγο χώρου πια τα δυο πιστόνια μεταφέρθηκαν από την ιδία πλευρά. Και έφτιαξα τον πρώτο μου βραχίονα, και οι πρώτες νότες ακούστηκαν στο χώρο. Συγγνώμη Μπέμπα Μπλανς.. για λόγους ερευνητικούς και μόνο θυσιάστηκες.

Εκείνη τη μέρα ο μικρός μου γιος έκανε και το πρώτο σχόλιο "Μπαμπά ακούγεται χάλια"

 

Attachments

  • 151,3 KB Προβολές: 0
  • 186,6 KB Προβολές: 0

Μηνύματα
515
Reaction score
660
Πάντως συγχαρητήρια για το κουράγιο σου , όποιο και να ναι το αποτέλεσμα είναι κάτι που έφτιαξες μόνος σου με μεράκι και αγάπη και οι προσπάθειες αυτές είναι αξιέπαινες πάντα .
Άλλωστε το πικάπ πιο πολύ είναι συναίσθημα και όπως και να παίζει η ψυχική ευφορία δε συγκρίνεται με καμιά υψηλής ποιότητας αναπαραγωγή .
Καλή συνέχεια στη δημιουργία
 

Μηνύματα
283
Reaction score
114
Πάντως συγχαρητήρια για το κουράγιο σου , όποιο και να ναι το αποτέλεσμα είναι κάτι που έφτιαξες μόνος σου με μεράκι και αγάπη και οι προσπάθειες αυτές είναι αξιέπαινες πάντα .
Άλλωστε το πικάπ πιο πολύ είναι συναίσθημα και όπως και να παίζει η ψυχική ευφορία δε συγκρίνεται με καμιά υψηλής ποιότητας αναπαραγωγή .
Καλή συνέχεια στη δημιουργία
Πραγματικά είναι όπως το λες σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λογία , όπως λέει και η σύντροφός μου αν δεν παίξει μπορούμε να πάρουμε ένα άλλο να είναι κάπου κρυμένο να παίζει τους δίσκους και αυτό να το βλέπουμε μόνο να γυρνάει.
[DOUBLEPOST=1494243942][/DOUBLEPOST]Αγόρασα ένα παλιό kenwood χρειαζόμουν μοτέρ, μου βγήκε τετράγωνο βέβαια… πάει το μπροστινό πιστόνι, και από δύναμη ? θα γύριζε το πλατό ? δοκιμή πριν από οτιδήποτε σε προσωρινή βάση από κοιλοδοκο 8Χ8 που μετά έγινε μόνιμη με λίγη ηλεκτροκολληση και αυτοκόλλητο κάρμπον, για βάση του έβαλα μια παλιά θήκη αλουμίνιου εξωτερικού σκληρού δίσκου. Γνήσιο τεκνό των 80’s το θέλω το λαμπάκι μου. Πρόσοψη ναι.. αλλά σκέτη ? γιατί όχι στροφόμετρο ? internet - κινεζιά – στροφόμετρο - display, 8 ευρώ. Και ναι είναι από παλιό κασετόφωνο ένα υπέροχο μαύρο αλουμινένιο πορτάκι που ούτε θυμάμαι που το είχα βρει.


 

Attachments

  • 216,9 KB Προβολές: 0
  • 198,7 KB Προβολές: 0
  • 220,9 KB Προβολές: 0
  • 245,4 KB Προβολές: 0

Μηνύματα
376
Reaction score
250
Γεια στο φόρουμ, εδώ και κάνα 8μηνο με αφορμή ένα κουτί γεμάτο από δίσκους που βρήκα σε ένα ράφι στην αποθήκη , μου ήρθε η ιδέα να φτιάξω ένα πικάπ. Αλλά όχι ένα απλό πικάπ, στόχος ήταν να φτιαχτεί ένα πικάπ μάζας με το χαμηλότερο δυνατό budget χρησιμοποιώντας μόνο scrap υλικά. Κάτι που θα ικανοποιήσει την κατασκευαστική μου ανησυχία την οπτική μου, και ίσως να παίζει και κάνα δίσκο ώστε να ικανοποιηθεί και το αυτί η τουλάχιστον ο εγωισμός μου .

Η αλήθεια είναι ότι όσο έπαιρνε μορφή όλο και έμπαινα στον πειρασμό να χρησιμοποιήσω υλικά που έπρεπε να αγοράσω, πηγάδι για το πλατό , βραχίονα μοτέρ , αλλά επέμενα στην ανακύκλωση. Αγοραστήκαν κάποια κομμάτια αλλά το budget μέχρι και σήμερα που συζητάμε είναι περίπου στα 130 ευρώ ένα παλιό Kenwood μου έδωσε μοτέρ και ένα παλιό connoisseur bd2 to πηγάδι και το πλατό που τώρα είναι υποπλατό πια .

Αυτό που ανακάλυψα στην πορεία είναι ότι δεν χρειάζεται να βιάζεσαι το κατάλληλο κομμάτι θα βρεθεί και θα μπει εκεί που πρέπει να μπει , επίσης τα κομμάτια ορίζουν την κατασκευή και το σχέδιο , δεν το σχεδιάζεις και προχωρείς , σχεδιάζεται μόνο του ανάλογα με το τι βρίσκεις. Αλλιώς θα πρέπει να πληρώνεις. Έχεις τα μάτια σου ανοιχτά και χρησιμοποιείς τα πάντα.

Το αποκορύφωμα ήταν το ξεκαθάρισμα κάποιων αποθηκών εδώ στη δουλειά δουλεύω σε εργοστάσιο, οπού μου έδωσε κάποια κομμάτια για τη βάση του βραχίονα και τον βραχίονα.

Όλη η κατασκευή βασίζεται σε ένα μειωτήρα στροφών από γερανό, ναι καλά διαβάσατε είπαμε μάζας, από εκεί ξεκίνησαν όλα. Ανεβάζω μια φωτογραφία που βρίσκομαι σήμερα , και θα ξεκινήσω να ανεβάζω φωτογραφίες με τα σταδία μέχρι εδώ. Αυτή τη στιγμή φτιάχνω το βραχίονα παράλληλης μετατόπισης , φαντάζομαι με το τέλος της παρουσίασης να είναι έτοιμο και το πικάπ.

Και ίσως να λυθούν εδώ μαζί σας τεχνικά προβληματάκια που υπάρχουν ακόμη.

Καλό σας απόγευμα φεύγω από τη δουλειά και πάω να κόψω πλεξιγκλάς :)
Συγχαρητήρια φίλε εύγε :)
 

Μηνύματα
283
Reaction score
114
Είχα σκεφτεί πως θέλω να φτιάξω το βραχίονα, είχα μαζέψει ότι μικροεξαρτημα μπορούσα από παλιούς δίσκους (τέλεια ρουλεμάν), όταν έπεσα πάνω σε βίντεο που έδειχναν DIY βραχίονες παράλληλης μετατόπισης και άλλαξα γνώμη. Μου φαινόταν δύσκολο.. είχα αφήσει και λίγο το προτζεκτ γιατί είχα και κάποιες αυξημένες υποχρεώσεις και η κούραση μόνο δουλειά μηχανουργείου δεν με άφηνε να κάνω. Μια παλέτα όμως γεμάτη μηχανολογικό υλικό μου τράβηξε την προσοχή κάποιο πρωί εδώ στο εργοστάσιο. Ρώτησα τον υπεύθυνο και μου είπε είναι σκράπ , είχε πει τη λέξη κλειδί. Τα μάζεψα όλα όμως.. μόνο τα ξύλα της παλέτας άφησα. Έτσι άρχισα να φτιάχνω το βραχίονα , πρώτα η βάση , κόψιμο βίδωμα μέτρημα ποτέ όμως τρύπημα η μάλλον μόνο όταν ήταν απαραίτητο , προτιμούσα να χρησιμοποιώ της έτοιμες τρύπες και να εκμεταλλεύομαι την ακρίβεια που κάποιος άλλος είχε φροντίσει για μένα. Η κάτω ράγα είναι του βραχίονα, η πάνω κάρμπον είναι για να μπουν τα καλώδια που θα καταλήγουν δεξιά στην έξοδο, όλη η κατασκευή των δυο ράγων μπορεί και ρυθμίζεται πάνω κάτω καλύπτοντας έτσι την VTA ρύθμιση αν τη λέω σωστά σύμφωνα με αυτά που έχω διαβάσει εδώ στο φόρουμ και γενικά.

Όλη η βάση του βραχίονα στηρίζεται από μια μεγάλη βίδα στη βάση και έχει τη δυνατότητα να στρέφεται ολόκληρη , έτσι ώστε να παραλληλίζονται οι ράγες σε όλο τους το μήκος με το κέντρο και την ακτίνα του δίσκου. Ο βραχίονας λόγο του σφικτήρα που τον συγκρατεί μπορεί να ρυθμίζεται εμπρός πίσω, αλλά και ως προς τον άξονα του (αζιμούθιο Κεφαλής), μόλις σφίξουν οι δυο βίδες σφίγγουν και τα ρουλεμάν πάνω του και όλο το σύστημα σταθεροποιείται.

Στα της κίνησης τώρα, έχω κάψει ήδη τη μια λύση, βαγονάκι με το στέλεχος του βραχίονα νά κρέμεται από κάτω, θα ανεβάσω φωτογραφίες το βραδύ πολύ βαρύ σύστημα δεν κουνιέται με τίποτα, φυσικά η δοκιμή έγινε χωρίς κεφαλή, γιατί δεν έχω κεφαλή :) . Έχω όμως headshell, άλλα 8 ευρώ, το βύσμα πάνω στο βραχίονα είναι προίκα από το kenwood. Στήριξα τη γνώστη βελόνα ραψίματος και δεν … εδώ είναι κάθε βοήθεια δεκτή πια , και κάπου εδώ τελειώνει και η παρουσίαση, τα ποστ θα είναι πια ανάλογα της προόδου, ελπίζω να μη σας κούρασα καλό σας απογευμα.
 

Attachments

  • 300,7 KB Προβολές: 1
  • 260 KB Προβολές: 1
  • 181,9 KB Προβολές: 1
  • 261,6 KB Προβολές: 1







ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.902
Μηνύματα
3.033.354
Members
38.518
Νεότερο μέλος
mrkgeo
Top