Ποδήλατο

Μηνύματα
9.376
Reaction score
9.718
Χρήστο, μην ακούω π@π@ριες, κι εγώ από επαρχία είμαι...
Αυτά να πάει να τα πεί το μπαρμπάδι στον καφενέ στα φιλαράκια του.
Δε βγαίνουμε για προπόνηση για να ακούμε την μ@λ@κια του καθενός....
σταμάτα ρε να εξάπτεσαι, απόλαυσε τις χαρές του ποδηλάτου, τον καλοσυνάτο οδηγό που βγαίνει μπροστά σου αναστροφή , αυτόν που με αγαλίαση ψυχής σου ανοίγει την πόρτα στα μούτρα, τον φιλεύσπλαχνο φορτηγατζή που σε περνάει στο μέτρο και καβάλα χαλαρά ρε

άσε που αν έχεις 170+ στην ανηφόρα και θελήσεις να ρίξεις μπινελίκια πάς αυτομάτως 190 χωρίς να το καταλάβεις.

ειρήνη υμίν!
Μια κι είστε πολλοί μαζεμένοι αυτή τη στιγμή να ρωτήσω: ποια είναι η μικρότερη σχέση που χρησιμοποιείτε? Φτάνετε ακόμα και σε 1 (πχ 34/34Τ)? Υπάρχει περίπτωση να χρειαστεί κάποιος (όχι προ φυσικά) σχέση μικρότερη από 1.3 και σε τι κλίση περίπου?
θα σου απαντήσω εγώ - μη δίνεις σημασία στον μπρέτσο σε αυτό το θέμα

ναι μάναμ μου και η 1 έχει ψυχή , δεν την αφήνουμε παραπονεμένη , να μην δει και αυτή χαρά στο γρανάζι της;

όσο περνάει ο καιρός βέβαια η χρήση της θα είναι σε πιο ζόρικες καταστάσεις.
πχ μπορεί τώρα σε ένα ταπεινό 5% να βάλεις 1η , αλλά μετά από καλή προπόνηση αυτή θα μπαίνει στο 10% και μετά στο 15% κλπ

επιπλέον όταν θα ανεβαίνεις την γνωστή σου ανηφόρα των 15% ο στόχος σου θα είναι να βάλεις έστω και για λίγο 3η και να σηκωθείς όρθιος.

(τώρα ο άλλος θα σου πει η 1η δεν θα μπαίνει ποτέ, ότι θα είσαι πάντα με 3η και πάνω και αν σου τύχει κάτι τότε μόνο να την βάλεις και άλλα τέτοια)
 

bretsos

Μπάμιας Ρεβιθούλης Τσουκνιδούλης Φετούλης
Μηνύματα
5.586
Reaction score
17.913
Μια κι είστε πολλοί μαζεμένοι αυτή τη στιγμή να ρωτήσω: ποια είναι η μικρότερη σχέση που χρησιμοποιείτε? Φτάνετε ακόμα και σε 1 (πχ 34/34Τ)? Υπάρχει περίπτωση να χρειαστεί κάποιος (όχι προ φυσικά) σχέση μικρότερη από 1.3 και σε τι κλίση περίπου?
Όλα τα παραπάνω εξαρτώνται από τη φυσική κατάσταση του αναβάτη και το είδος του ποδηλάτου.
Εγώ προσωπικά με gear ratio 1.4 πάω παντού με road bike.

IMG_20210419_150510.jpg
 

Μηνύματα
1.458
Reaction score
2.932
Εγώ την δουλεύω πολύ την πρώτη. Και πιο μεγάλη πρώτη να είχα πάλι θα την δούλευα... Και οι πρώτες έχουν ψυχή...
Στο καφενέ θα σου έβγαζαν μια μερίδα προβατίνα και θα σου πέρναγαν τα νεύρα, έτσι κάνουμε εμείς στα χωριά στους τροφαντούς, τους χτυπάμε εκεί που πονάνε :lolsign:
Δεν καταλαβαίνω την έννοια της λέξεως τροφαντός....φαγωσιμο είναι?
 

Μηνύματα
1.843
Reaction score
3.383
Όλα τα παραπάνω εξαρτώνται από τη φυσική κατάσταση του αναβάτη και το είδος του ποδηλάτου.
Εγώ προσωπικά με gear ratio 1.4 πάω παντού με road bike.

View attachment 209707
Εγώ δεν έχω κάνει μεγάλες ανηφόρες αλλά όσες κάνω στην αθήνα πχ συγγρού και λ. αλεξάνδρας ποτέ δεν έτυχε να κουμπώσω κάτι μικρότερο από 1.4. Μάλιστα πλέον την συγγρού από παραλία μέχρι σύνταγμα την κάνω με 1.7 - 2. Θα αλλάξω drivetrain στο ποδήλατο και σκεφτόμουν να φτάσω μέχρι σχέση 1 αλλά πλέον βλέπω πως μάλλον θα μου είναι τελείως άχρηστη. Ψάχνω να δω λοιπόν που θα είναι καλύτερο να σταματήσω ώστε να έχω περισσότερα γρανάζια σε χρήσιμες σχέσεις. Γι αυτό ρωτάω να πάρω γνώμες, γνωρίζοντας φυσικά πως δεν έχουμε την ίδια φυσική κατάσταση όλοι μας εδώ.
Εγώ την δουλεύω πολύ την πρώτη. Και πιο μεγάλη πρώτη να είχα πάλι θα την δούλευα... Και οι πρώτες έχουν ψυχή...

Δεν καταλαβαίνω την έννοια της λέξεως τροφαντός....φαγωσιμο είναι?
Ναι αλλά ποια είναι η πρώτη σου? Μπορεί να έχεις πχ 34/28Τ δλδ 1.21.
 


bretsos

Μπάμιας Ρεβιθούλης Τσουκνιδούλης Φετούλης
Μηνύματα
5.586
Reaction score
17.913
Εγώ δεν έχω κάνει μεγάλες ανηφόρες αλλά όσες κάνω στην αθήνα πχ συγγρού και λ. αλεξάνδρας ποτέ δεν έτυχε να κουμπώσω κάτι μικρότερο από 1.4. Μάλιστα πλέον την συγγρού από παραλία μέχρι σύνταγμα την κάνω με 1.7 - 2. Θα αλλάξω drivetrain στο ποδήλατο και σκεφτόμουν να φτάσω μέχρι σχέση 1 αλλά πλέον βλέπω πως μάλλον θα μου είναι τελείως άχρηστη. Ψάχνω να δω λοιπόν που θα είναι καλύτερο να σταματήσω ώστε να έχω περισσότερα γρανάζια σε χρήσιμες σχέσεις. Γι αυτό ρωτάω να πάρω γνώμες, γνωρίζοντας φυσικά πως δεν έχουμε την ίδια φυσική κατάσταση όλοι μας εδώ.
Το είδος του ποδηλάτου?
Μπροστά έχεις τριπλετα?
Ποια η κλιμάκωση?
 

Μηνύματα
9.376
Reaction score
9.718
εγώ έχω 36/34 και στον Υμηττό την χρειάζομαι (ακόμα) σε κάποια σημεία.
θεωρητικά μέχρι το καλοκαίρι θα μπορούσα να απαλλαγώ από το 34 πίσω (δοκίμασα πρόσφατα να ανέβω με 25 και 27 και μου βγήκε εκτός από 2 σημεία που έπεσα στην ανάγκη της πρώτης) αν φάω λίγες μπάμιες γαλαξία...
 

bretsos

Μπάμιας Ρεβιθούλης Τσουκνιδούλης Φετούλης
Μηνύματα
5.586
Reaction score
17.913
Εγω Υμηττό ανεβαίνω 39/19-21 (2.1 ratio) τη περίοδο που ο γαλαξίας φέρνει good stuff εποχής :lolsign:
 

Μηνύματα
1.843
Reaction score
3.383
Το είδος του ποδηλάτου?
Μπροστά έχεις τριπλετα?
Ποια η κλιμάκωση?
Αυτές είναι οι σχέσεις μου

38-48 // 11-32Τ

3.45 4.36
2.92 3.69
2.53 3.20
2.11 2.67
1.81 2.29
1.58 2
1.36 1.71
1.19 1.5

Έχω κι ένα δίσκο 28αρη (ναι τριπλέτα έχω) αλλά δεν τον έχω χρησιμοποιήσει ποτέ. Τώρα σκέφτομαι να πάω σε μονό δίσκο 42άρη και 11 γρανάζια πίσω που ακόμα ψάχνομαι αν θα είναι 11-42, 11-36 ή 11-32Τ.
 


xfader

Imbecility rules
Administrator
Μηνύματα
26.264
Reaction score
46.735
Μια κι είστε πολλοί μαζεμένοι αυτή τη στιγμή να ρωτήσω: ποια είναι η μικρότερη σχέση που χρησιμοποιείτε? Φτάνετε ακόμα και σε 1 (πχ 34/34Τ)? Υπάρχει περίπτωση να χρειαστεί κάποιος (όχι προ φυσικά) σχέση μικρότερη από 1.3 και σε τι κλίση περίπου?

Όλα καθορίζονται από το στροφάρισμα. Ακόμα και σε μεγάλη ανηφόρα θα πρέπει να μην πέφτεις κάτω από 75-80 rpm/min και να μπορείς να συντηρήσεις τις στροφές αυτές σε όλη τη διάρκεια.

Παλιά που δεν υπήρχαν βατόμετρα και καρδιοσυχνόμετρα όλα γίνονταν βάσει "αίσθησης" του ποδηλάτη με την προϋπόθεση ότι είχε κάποιες βασικές γνώσεις. Αν έπεφταν πολύ οι στροφές σε ανηφόρα, τότε "έσκαγε" γρήγορα και καταλάβαινε ότι την επόμενη φορά θα έπρεπε να ρίξει τη μούρη του και να βάλει πιο ελαφρύ πάτημα. :biggrin:
 

bretsos

Μπάμιας Ρεβιθούλης Τσουκνιδούλης Φετούλης
Μηνύματα
5.586
Reaction score
17.913
11-32 πίσω με 42 μπροστα.
Για το είδος του ποδηλάτου που έχεις εντός πόλης θα είναι το πιο ιδανικό. (πιστεύω)
 


Μηνύματα
1.843
Reaction score
3.383
Όλα καθορίζονται από το στροφάρισμα. Ακόμα και σε μεγάλη ανηφόρα θα πρέπει να μην πέφτεις κάτω από 75-80 rpm/min και να μπορείς να συντηρήσεις τις στροφές αυτές σε όλη τη διάρκεια.

Παλιά που δεν υπήρχαν βατόμετρα και καρδιοσυχνόμετρα όλα γίνονταν βάσει "αίσθησης" του ποδηλάτη με την προϋπόθεση ότι είχε κάποιες βασικές γνώσεις. Αν έπεφταν πολύ οι στροφές σε ανηφόρα, τότε "έσκαγε" γρήγορα και καταλάβαινε ότι την επόμενη φορά θα έπρεπε να ρίξει τη μούρη του και να βάλει πιο ελαφρύ πάτημα. :biggrin:
Αυτό κάνω, όταν δεν μπορώ να έχω 80+ κατεβάζω σχέση. Το έχω μάθει αυτό διαβάζοντας το νήμα. Μάλιστα παρατηρώ πως και σε ευθείες προτιμώ να έχω 100rpm παρά 80-85, μου αρέσουν οι "ελαφρές" σχέσεις.
 


Μηνύματα
1.843
Reaction score
3.383
11-32 πίσω με 42 μπροστα.
Για το είδος του ποδηλάτου που έχεις εντός πόλης θα είναι το πιο ιδανικό. (πιστεύω)
Εκεί μάλλον καταλήγω κι εγώ, θα έχει 11-12-13-14-15-17-19-22-25-28-32 άρα πολλές σχέσεις για κάθε δρόμο εκτός ίσως από μεγάλες ανηφόρες. Ε εκεί το πολύ πολύ να πέφτουν οι στροφές.
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
9.974
Reaction score
13.298
Αυτό κάνω, όταν δεν μπορώ να έχω 80+ κατεβάζω σχέση. Το έχω μάθει αυτό διαβάζοντας το νήμα. Μάλιστα παρατηρώ πως και σε ευθείες προτιμώ να έχω 100rpm παρά 80-85, μου αρέσουν οι "ελαφρές" σχέσεις.
Οι "ελαφριές" σχέσεις "γυμνάζουν" (=καταπονούν) κυρίως καρδιά και πνεύμονες και λιγότερο τα πόδια συγκριτικά με τις "βαριές". Οπότε, πρακτικά, σε μεγάλες διαδρομές (insert distance in km here) όταν "χρειαστείς" τα πόδια σου για να ανέβεις μια ανηφόρα/να "γκαζώσεις" σε μια ευθεία κτλ, θα έχεις αποθέματα δύναμης. Επίσης, στην πολλή χρήση, οι "βαριές" σχέσεις καταπονούν και τις αρθρώσεις - κυρίως γόνατα και ισχία - οπότε, γενικά, καλό είναι να αποφεύγονται.

Συμπερασματικά, "δουλεύουμε" κυρίως με μικρό δίσκο μπροστά κι όλο το εύρος των ταχυτήτων πίσω - εκτός από τις 3 πιο βαριές τις οποίες χρησιμοποιούμε με τον μεγάλο δίσκο μπροστά για να μην καταπονούμε την αλυσίδα.
 

bretsos

Μπάμιας Ρεβιθούλης Τσουκνιδούλης Φετούλης
Μηνύματα
5.586
Reaction score
17.913
Επίσης, στην πολλή χρήση, οι "βαριές" σχέσεις καταπονούν και τις αρθρώσεις - κυρίως γόνατα και ισχία - οπότε, γενικά, καλό είναι να αποφεύγονται.
Εγώ ξέρω πως οι βαριές σχέσεις καταπονούν όλο το ποδήλατο, όπως αλυσίδα, γρανάζια, τροχούς, σκελετό και δεν σωνεις να πλερώνεις αναλώσιμα... :biggrin: :lolsign:
 

Diylover

Φτιάχτε ενεργά!!!
Μηνύματα
509
Reaction score
1.672
Καλά, μετά τα δικά σας, τα δικά μου είναι σαν ορεκτικό, αλλά είμαι περήφανος! Αν μου το έλεγε κάποιος ότι θα εκανα αυτή τη διαδρομή πριν 2 χρόνια, θα γελαγα με τη ψυχή μου, αλλά πως τα φέρνει ο χρόνος..! :dance2:

Εδώ η πρώτη μου σερί βόλτα του Υμηττού, με λίγο ανάβαση Καισαριανη. Ακολούθησα και τη διαδρομή του Πάνου από την έξοδο Καισαριανης, στην στροφή της κατεχακη με αττικής οδού και αφού έφτασα 401 εκανα το γύρο του βουνού.

Πήγε πολύ καλά, είμαι χαρούμενος που επιτέλους αρχιζω και ανεβάζω ρυθμό.


2C252609-ACF6-4EE3-BA6E-D316E8B9DDDE.jpeg


Το δικό μου μοτεράκι
A0A9A747-EDF3-494F-B2A5-83FBB60B9A08.jpeg


4945996F-DB3D-4DCE-977C-BD0E5DF36EDE.jpeg
 



Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • xfader
    Imbecility rules
  • spylab
    Wile E. Coyote Συντονιστής Θρησκευτικών

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
159.639
Μηνύματα
2.502.995
Members
35.986
Νεότερο μέλος
LuiXVI
Top