Ποια είναι, λοιπόν, τα κριτήρια;

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.411
Reaction score
125.600
To ξέρω καλέ, εγώ μετέφερα τα μηνύματα. Άντε, πείτε για τα κριτήρια! Εκτός από ικανότητα για υψηλή στάθμη με χαμηλές παραμορφώσεις μέσα σε χώρο με τον κατάλληλο RT60, τί άλλο χρειάζεται;
Εξαρτάται από τα κοινωνικοοικονομικά σου δεδομένα σε συνδυασμό και με την οικογενειακή σου κατάσταση.

Αναλόγως δηλαδή της προέλευσης της παντόφλας, σημαντικό κριτήριο μπορεί να είναι το υψηλό waf ή το υψηλό vfm, ή και τα δύο αν είσαι λόγου χάριν μίζερος παντρεμένος.:p:D

Αν είσαι φιλόσοφος, καλλιτέχνης, μανεκεν, γλάστρα σε πρωινάδικο, γκέι ή ποδοσφαιριστής, βασικό κριτήριο είναι η εμφάνιση, με τάσεις από μινιμαλιστική ως καρακιτσάτη ντατσουνίστα.

Οι κοντοί συνήθως θέλουν ψηλά ηχεία, κι οι ψηλοί κοντά. Είναι θέμα ανασφάλειας ή ανταγωνιστικότητας. Εδώ το κριτήριο θα μπορούσε να είναι η χρησιμότητα του βιάγκρα, σε άμεση αναλογία με το μέγεθος του ηχείου, ή και το αντίστροφο, το μέγεθος του ηχείου να δείχνει τη χρησιμότητα του βιάγκρα στον εκάστοτε ιδιοκτήτη του ηχείου.

Αντιστρόφως ανάλογο ως κριτήριο είναι με το μαλλί. Ο καράφλας θέλει μεγάλο ηχείο, ψηλό, για να μη χρειάζεται να σκύβει και φαίνεται το ροξάκι, η καράφλα ντε. Ο μαλλιάς βολεύεται και με κοντό, σκύβει χωρίς πρόβλημα. Αλλού έχει το αναλογικό πρόβλημα ο μαλλιάς, στο βάρος του ενισχυτή, το οποίο ως κριτήριο είναι ανάλογο της πυκνότητας της τριχοφυΐας, πράγμα που σχετίζεται και με τη σύγκριση με διάφορα υποείδη του Homo habilis, ή και συγγενικά είδη του μόνου επιζών είδους του sapiens. Εδώ σε σώζει η φαλάκρα, το μέγεθος της οποίας είναι αντιστρόφως ανάλογο του μεγέθους και του βάρους του ενισχυτή.

Περισσότερα κριτήρια στον απογευματινό καφέ.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.393
Reaction score
79.529
μα δεν έχουμε πεί πως το RT60 είναι συνάρτηση χώρου - ηχείου ;
Όχι, όχι, όχι. Όχι.
Μόνο του χώρου.

- στον κατάλληλο χώρο και με τα κατάλληλα ενισχυτικά , νομίζω πως το klipschorn ή το everest θα μπορούσαν να πληρούν τις εν λόγω προϋποθέσεις
Πολυ καλά ηχεία και τα δυο.
Σε σαλονοκουζίνα με μπουφέδες και κρυσταλλιερες δεν πρόκειται να παίξουν ποτέ υποδειγματικά , οτι ενισχυτικά και να τους βάλεις.

Δηλαδη, αυτο που λες "στον κατάλληλο χώρο", αποκλείει σχεδον ολα τα οικογενειακά σαλόνια τυπικού ελληνικού διαμερίσματος για να "παίξουν υποδειγματικά" που θελει ο @Dimitrisnt
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.411
Reaction score
125.600
Υπόδειγμα πολίτη ήταν κι αυτός που πήρε το ούζι και καθάρισε ένα σχολείο με παιδιά μια ωραία πρωία.

Κι ο Μιχαλολιάκος είναι υπόδειγμα πολίτη στην Ελλάδα, όπως κι ο Βενιζέλος, αρχηγοί κομμάτων ντε, βουλευτές, πρωθυπουργός κι έτσι!

Το definition έχει κενά στο "υποδειγματικός" ήχος.

Καλύτερα να μείνουμε στην "υψηλή πιστότητα αναπαραγωγής", που δεν έχει κενά. ;)

Είναι δηλαδή πολύ ευχάριστο να πετάς σα σκουπίδι ένα λαμπατο ενισχυτή των 250.000€ διότι λόγω απαράδεκτα υψηλών ολικών αρμονικών παραμορφώσεων δε μπορεί να χαρακτηριστεί ως "υψηλής πιστότητας αναπαραγωγής" μηχάνημα, αλλά ως παραμορφωσιομηχανή.

Χωρίς άλλα επιχειρήματα. Απλά πράγματα, εύκολα κατανοητά. ;)
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.393
Reaction score
79.529
Βασικά η equal loudness contour κατά ISO στα 80 ντεσιμπέλ, όπου η περιοχή μεγάλης ευαισθησίας του αυτιού μας βρίσκεται σε στάθμη 75 ντεσιμπέλ, απαιτεί 120 ντεσιμπέλ στους 20 κύκλους, διαφορά 45 ντεσιμπέλ.

Τέτοια διαφορά gain αν τη δώσεις με loudness θα κλιπαρουν όλα αυτά τα γελοία ενισχυτικά ακουστικών που τα πουλάνε για ενισχυτικά ηχείων, αγνοώντας τις βασικές αρχές απαίτησης ισχύος για οικιακή χρήση του γκρουπ Harman που ισχύουν από πριν γεννηθεί ο Μητσοτάκης που μόλις μας άφησε.

Πιο λογική επιλογή είναι η equal loudness contour κατά ISO στα 100 ντεσιμπέλ, που έχει μέγιστη απαιτούμενη στάθμη στους 20 κύκλους 128 ντεσιμπέλ και στους 30 κύκλους 120 ντεσιμπέλ, με την περιοχή ευαισθησίας του αυτιού στα 95 ντεσιμπέλ, διαφορά αποδεκτή σε σύστημα που θες στους 30 να τα δίνει κανονικά, οπότε 25 ντεσιμπέλ διαφοράς τα βρίσκεις, όχι βέβαια με ενισχυτικες βαθμίδες ακουστικών.

Δηλαδή, σε χαμηλές στάθμες, δεν είναι ότι δε "γεμίζει" το ηχείο ή δε παίζει σωστά το γουφερ ή αργεί να φορτώσει λόγω ευαισθησίας του γουφερ και τέτοιες μπούρδες. Δεν ακούει το αυτί. Δεν.

Ξέρω, παπαριά. :p
(Το έφερα εδώ το ερώτημα)

Εαρ, νομίζω πως δεν πρέπει να συγχέονται τα target curves με τις καμπύλες ακουστότητος.

Αλλο πράγμα η λειτουργία Loudness για χρήση σε χαμηλές στάθμες (πχ κάτω απο 75db), και αλλο τα target curves. Σε αυτές τις χαμηλές στάθμες, οπως λες, δεν ακούγονται τα μπάσα οπως επίσης και οτι ειναι πάνω απο 8000Hz περιπου.

Το ηχοσύστημα εχει υποχρέωση να αναπαράγει στο target curve δηλαδη σε αυτο

IMG_0915.JPG


Και σε πιο πειραματικά επιβεβαιωμένη εκδοχή, σε ενα απο αυτα, πες αυτο με τις παυλιτσες.
IMG_0914.PNG


Αυτές οι καμπύλες απέχουν κατα πολυ απο την παρακατω

IMG_0916.PNG


Η λειτουργία Loudness δεν ειναι για να εξομοιώνει την target curve με την εκαστοτε Fletcher Manson, αλλα για να την προσαρμόζει.

Συμφωνείς;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.411
Reaction score
125.600
Συμφωνώ.

Απλώς δείχνω το πρόβλημα.

Το ενδεδειγμένο ταργκετ κερβ, που προφανώς δεν επιδέχεται αμφισβήτησης ή κριτικής, καταλήγει σε μια διαφορά της τάξης των 10-15 ντεσιμπέλ, και το διάγραμμα των bruel & kjaer δείχνει την ομαλή πορεία από 60-70 κύκλους ως 20 χιλιοκυκλους να έχει 6 ντεσιμπέλ διαφορά, χωρίς πολλά πολλά στις χαμηλές συχνότητες.

Συνεκτιμώνται όμως οι γραμμές ακουστοτητας για την ίδια την αντίληψη των χαμηλών συχνοτήτων, οι οποίες δείχνουν σε πολύ χαμηλές στάθμες διαφορές της τάξης των 80 ντεσιμπέλ, ενώ σε υψηλότερες στάθμες οι διαφορές φτάνουν τα 25 ντεσιμπέλ.

Συνεκτιμώνται και οι αληθινές στάθμες των φυσικών οργάνων, και να θυμίσω ότι η μπότα ξεπερνάει τα 130 ντεσιμπέλ μόνη της, χωρίς την υπόλοιπη ορχήστρα.

Συνεκτιμώντας δηλαδή όλες τις αποδεδειγμένες παραμέτρους, εκτιμώ ως υποχρεωτικό το καλιμπραρισμα κατά bruel & kjaer για αληθινές στάθμες οργάνων (135 ντεσιμπέλ), και φίλτρο loudness μεταβαλλόμενου gain αναλόγως στάθμης ακρόασης.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.393
Reaction score
79.529
και φίλτρο loudness μεταβαλλόμενου gain αναλόγως στάθμης ακρόασης.
Σου έχω ένα ωραίο:

Μέτρηση του Fletcher Manson Loudness του Emotiva, και τις αλλαγές σε μεταβαλόμενη στάθμη.

Προσέξτε πως αυτομάτως τονίζονται τα μπάσα (και τα πρίμα!) σε χαμηλή στάθμη και πως ισιώνει σε μεγαλύτερη:

Loudness.jpg
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.411
Reaction score
125.600
Δείχνει αξιοπρεπέστατο.

Το ζητούμενο είναι ανεβάζοντας τη στάθμη να μην ακούς αλλαγές τονικότητας.

Δηλαδή, να το ακούς ακριβώς το ίδιο, ανεξαρτήτως στάθμης.

Δηλαδή, οι υπαρκτές διαφοροποιήσεις τονικότητας του ηχοσυστήματος αναπαραγωγής από το μεταβαλλόμενο φίλτρο λαουντνες σε διαφορετικές στάθμες, θα πρέπει να ισοσταθμίζουν πλήρως τις υπαρκτές διαφοροποιήσεις τονικότητας του αυτιού σε διαφορετικές στάθμες, ώστε σε κάθε περίπτωση στάθμης να ακούς το προβλεπόμενο κατά bruel & kjaer, το οποίο είναι το σωστό ταργετ κερβ που πρέπει να ακούς, το "φλατ" του αυτιού.

Έγινα σαφής;
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.411
Reaction score
125.600
Το ενδιαφέρον όλων μας, νομίζω ότι σιγά σιγά θα πρέπει να επικεντρωθεί εδώ, ώστε να καταλάβουμε τι μας αρέσει να ακούμε, και γιατί:



Και θα πρέπει να τοποθετήσουμε τους εαυτούς μας στη συνεχόμενη γραμμή του "all listeners", κι αφήστε τα μεγαλεία των χρυσών αυτιών (θα το σχολιάσω στο τέλος).

Η συνεχόμενη γραμμή στο άνωθεν γράφημα δίνει ένα κέρδος ~8 ντεσιμπέλ στο φάσμα από 30 έως 60 κύκλους (~6 ντεσιμπέλ για τους χρυσαυτιαδες, διαφορά ασήμαντη) που στη συνέχεια πέφτει ομαλά στα ~5 ντεσιμπέλ στους 120 κυκλους, από όπου πέφτει στη συνέχεια στα ~2 ντεσιμπέλ στους 200 κύκλους για να σβήσει στους 2-3 χιλιοκυκλους.

Αυτό είναι όλο κι όλο το "κόλπο", αυτό μας "αρέσει" όλους να ακούμε.

Κάτω από 30 κύκλους, αδιάφορο, πτώση, βλέπετε τα σχεδιαγράμματα. Κάτω από 20, δε μπήκαν καν στον κόπο να μετρήσουν οι επιστήμονες..

Και όσοι θεωρούν εαυτόν χρυσαυτιά, για να φτάσουν να χαρακτηρίζονται "trained listeners", δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια ομαλή πτώση στα πρίμα, που ξεκινά από 1800 κύκλους και ομαλά φτάνει στα -4 ντεσιμπέλ στους 7-8 χιλιοκυκλους, μέχρι κει που σίγουρα ακούς, μετά δε πολυακους, δώσε κάνα ντεσιμπέλ κέρδος μέχρι τους 12 μπας και το ακούσεις, και μετά άστο να πάει στο δγιάολο. Κι είσαι χρυσαυτιάς. Αυτό είναι.

Δηλαδή, ο χρυσαυτιάς θέλει 4 ντεσιμπέλ λιγότερα πρίμα.

Οκ?

Προσωπικά, όταν ακούω Moby, τα 4 ντεσιμπέλ στα πρίμα δε θέλω να τα χάσω για κανέναν λόγο, οπότε κλάνω τους χρυσαυτιαδες στα μούτρα.
Σε φωνές και κλασσική, τασσόμαστε όλοι με τους χρυσαυτιαδες.
Σε ποπ ροκ τζαζ ηλεκτρονική ρεγγε κλπ, οι χρυσαυτιαδες παρακαλουνται να περάσουν οξω. Ευγενικά: Περάστε έξω κύριε.. trained listener μη χε..:p:D
 
Last edited:


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.622
Μηνύματα
2.868.418
Members
37.940
Νεότερο μέλος
geo kok
Top