Ποιος είναι ο τομέας που καθορίζει εντονότερα το τελ. ηχητ. αποτέλεσμα ;;;;

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Επαναφέρω ένα μείζον θέμα που για προφανείς λόγους καθίσταται ιδιαίτερα επίκαιρο !
Ποιο τμήμα παίζει τον κύριο ρόλο στην "ηχητική ποιότητα" μιας "ψηφιακής πηγής"; Το τροφοδοτικό , το τμήμα clocking-χρονισμού-διαχείρισης του jitter, τα DAC's , το αναλογικό στάδιο εξόδου ,η ύπαρξη-ανυπαρξία οversampling , κάτι άλλο ; Εξυπακούεται ότι όλα παίζουν τον ρόλο τους. Ποιο όμως παίζει τον κυρίαρχο ρόλο ;







 


Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Η ερώτηση, όσο κι αν φαίνεται απλή, είναι εξαιρετικά δύσκολη. Ως εκ τούτου θα απαντήσω διπλωματικά. :616:
Για το μέσο σύστημα, το αναλογικό στάδιο εξόδου είναι το πιο σημαντικό από όλα.

...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.458
Reaction score
145.812
Απάντηση: Ποιος είναι ο τομέας που καθορίζει εντονότερα το τελ. ηχητ. αποτέλεσμα ;;;;

ΙΜΗΟ τα DAC's. Όλα τα υπόλοιπα, αυτά τα τσιπάκια των DAC's "πλαισιώνουν" ώστε να φτιάξουν ένα αρμονικό και λειτουργικό αποτέλεσμα, άρα η συνεργασία των παραπάνω κρίνει το αποτέλεσμα, το οποίο όμως δε μπορεί να "ξεπεράσει" την "πηγή", που στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν είναι άλλη από τα DAC's.

{κόγιας mode on}
φυσικά, αν έχει καλή τιμή (αυτό που λέει κι ο Κόγιας) είναι ΟΚ, και βοηθάει στο προμόσιον να διαφημίζουν και για "διακριτά" εξόδου. Α, η τάξη "α" είναι πάντα της μοδός, αρκεί να συνδυάζεται με καλά βύσματα (τα BNC απαγορεύονται δια ροπάλου)...

Τέλος, ένα χοντρό (με όμορφη κάλτσα) καλώδιο ρεύματος, αναβαθμίζει την στερεοφονική εικόνα και ελαττώνει τον κόκκο.
{κόγιας mode oφφφφ}
 

Manos58

εγχειρισμένη
Μηνύματα
17.160
Reaction score
12.845
Απάντηση: Ποιος είναι ο τομέας που καθορίζει εντονότερα το τελ. ηχητ. αποτέλεσμα ;;;;

Ο σχεδιαστης του.

Προσφατο παραδειγμα εδειξε οτι ενω κατα τμημα τιποτα δεν "ξεχωριζε" και ολοι ειχαν να κανουν καποια παρατηρηση το αποτελεσμα ειναι ονειρικο.

Κουιζ: ποιο ειναι ?

ΥΓ Το καλυτερο Sabre το φτιαχνει ο Weiss.(Toυλαχιστον ετσι λενε)
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Η ερώτηση, όσο κι αν φαίνεται απλή, είναι εξαιρετικά δύσκολη. Ως εκ τούτου θα απαντήσω διπλωματικά. :616:
Για το μέσο σύστημα, το αναλογικό στάδιο εξόδου είναι το πιο σημαντικό από όλα.

...
Άρα για ένα καλό σύστημα δέν μετράει τόσο το αναλογικό στάδιο αλλα ας πούμε το clock?
 

Μηνύματα
2.537
Reaction score
1.848
Απάντηση: Ποιος είναι ο τομέας που καθορίζει εντονότερα το τελ. ηχητ. αποτέλεσμα ;;;;

νομίζω ότι θα συμφωνήσω με τον Τσαρουχίτο τον μικρό.

Είχα ακούσει ένα παμπάλαιο λαμπάτο sonic frontiers και είχα πάθει κωλούμπρα.

Ντάξει, δεν "έβλεπα" τι βρακί φορούσε ο ντράμερ, αλλά έπαιζε "κατευθείαν στην καρδιά"!
 

Car_Audio_Test

Επαγγελματίας
Editor
Μηνύματα
2.299
Reaction score
870
Απάντηση: Ποιος είναι ο τομέας που καθορίζει εντονότερα το τελ. ηχητ. αποτέλεσμα ;;;;

Αν έπρεπε να διαλέξω ένα θα ήμουν μεταξύ του DAC και του τρανσπόρτερ.
Αλλά το κάθε επί μέρους κομμάτι αφήνει και το δικό του στίγμα (πιο μόνιτορ, πιο αναλογικό κλπ) οπότε ο συνδυασμός αυτών θα δώσει το τελικό ηχητικό αποτέλεσμα.
 


Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: Ποιος είναι ο τομέας που καθορίζει εντονότερα το τελ. ηχητ. αποτέλεσμα ;;;;

Προσωπική μου άποψη είναι ότι ούτε το ρολόι ,ούτε τα dac αποτελούν την κύρια αιτία διαμόρφωσης της ηχητικής συμπεριφοράς. Εκείνο που καθορίζει αποφασιστικά αυτή την συμπεριφορά είναι το αναλογικό στάδιο εξόδου. Σίγουρα όλα τα υποσυστήματα συνεισφέρουν ,όπως επίσης και η ιδανική σύνθεση τους ,αλλά το αναλογικό στάδιο συνεισφέρει καθοριστικά.

Έχοντας δοκιμάσει (σχολαστικότατα και όχι μέσα από ολιγόλεπτες-πρόχειρες δοκιμές ) μέσα σε 2 χρόνια πάνω από 27 dac+ cd-sacd players καταλήγω πλέον εκεί. Και οι δοκιμές αφορούσαν σε υλοποιήσεις με ΑΚΜ , BURR BROWN , ESS SABRE ,τα κλασικά αρχαία SILVER CROWN 1541-1543 της Phillips κ.λπ,κ.λπ.. Και φυσικά υλοποιήσεις με jitter που η συμπεριφορά τους (ανάλογα με την συσκευή) υπήρξε από εξαιρετική μέχρι "θεωρητικά" απαράδεκτη.
 

Μηνύματα
1.606
Reaction score
685
Απάντηση: Re: Ποιος είναι ο τομέας που καθορίζει εντονότερα το τελ. ηχητ. αποτέλεσμα

Η ερώτηση, όσο κι αν φαίνεται απλή, είναι εξαιρετικά δύσκολη. Ως εκ τούτου θα απαντήσω διπλωματικά. :616:
Για το μέσο σύστημα, το αναλογικό στάδιο εξόδου είναι το πιο σημαντικό από όλα.

...
συμφωνω 100%
 

Μηνύματα
4.356
Reaction score
1.772
Απάντηση: Re: Ποιος είναι ο τομέας που καθορίζει εντονότερα το τελ. ηχητ. αποτέλεσμα

το αναλογικο και οι τροφοδοσιες.
 

tyler durden

Μη ριβγιούερ
Μηνύματα
5.697
Reaction score
2.743
Απάντηση: Ποιος είναι ο τομέας που καθορίζει εντονότερα το τελ. ηχητ. αποτέλεσμα ;;;;

η ερωτηση οντως δεν ειναι τοσο απλη. Μια δημοφιλης απαντηση θα ηταν το DAC. Υπαρχουν πηγες παραπλησιας τιμης, με τη μια απο τις 2 να χει καλυτερο dac, αλλα η αλλη να εχει καλυτερο overall ηχο
 

Costas Coyias

Επίτιμο μέλος
Μηνύματα
26.100
Reaction score
23.326
Απάντηση: Ποιος είναι ο τομέας που καθορίζει εντονότερα το τελ. ηχητ. αποτέλεσμα ;;;;

Σοβαρέψου ! :114: Περιμένω από εσένα καλύτερη συνεισφορά στο thread .....
Οκ, έχεις δίκιο. Λοιπόν, κατά σειρά...

1. Η φύση του ακροδέκτη. Εντάξει, μπορεί να αποτελεί διύλιση του κώνωπος, αλλά ένα σωστό βύσμα (75 ή 110Ω, αναλόγως της τοπολογίας), είναι σημαντική προϋπόθεση. Επομένως, για τη συνηθισμένη μονοτ(ρ)ελή ηλεκτρική σύνδεση, πρέπει να αποκλείεται το βύσμα RCA, όσο κι αν χρυσίζει στο φως του δειλινού. Προσωπικά, προτιμώ την οπτική σύνδεση, που δεν υποφέρει από (ενδεχομένους) βρόχους γείωσης. (Βρόχους, όχι βρόγχους...)

2. Το ψηφιακό interface, που πρέπει να κάνει επαναχρονισμό του σήματος. Η ψηφιακή σύνδεση SPDIF διοχετεύει σήμα real time, οπότε δεν υπάρχει δυνατότητα resend data (όπως στο USB, το Firewire, Serial ATA κλπ.). Φυσικά, η ποιότητα μιας τέτοιας σύνδεσης (USB, Firewire), που είναι πλέον συνήθης σε κάποιους DAC, παίζει το ρόλο της, αλλά η αναζήτηση τυχόν jitter εκεί, στο σήμα του διαύλου, είναι σαν να βρήκες κακοτεχνία στο καινούργιο σου αυτοκίνητο, και να ρίχνεις το φταίξιμο στον καφετζή του εργοστασίου.

3. Το ψηφιακό φίλιτρο, υπό συνθήκη, δηλαδή υπό την προϋπόθεση πως αυτό υλοποιεί υπερδειγματοληψία, όπερ κοινός κανών σε πλείστες όσες υλοποιήσεις, σχεδόν σε όλες. Υπερδειγματοληψία = παρεμβολή πλαστών δειγμάτων, δειγμάτων που δεν υπάρχουν, και επομένως πρέπει να μπουν με έναν και μόνον τρόπο: Μαντεψιά. Και όσο πιο χαμηλή είναι η συχνότητα των πρωτογενών δειγμάτων (λέγε με CD), τόσο πιο δύσκολη είναι αυτή η δουλειά. (Είναι πολύ δύσκολο να μαντέψεις ποιες μέρες θα βρέξει μέσα στο Μάιο. Είναι το ίδιο δύσκολο να μαντέψεις ποιες μέρες θα βρέξει στους Μάηδες των επομένων 200 ετών, αλλά και λάθος να κάνεις, δεν έγινε και τίποτε). Εδώ υπάρχουν δύο λύσεις. Είτε έτοιμο φίλιτρο, είτε καστομιά με επεξεργαστή FPGA, και καθείς επιλέγει αυτό που θέλει και μπορεί, υπό το εκάστοτε συγκεκριμένο πλαίσιο κόστους.

4. Ο επεξεργαστής, δηλαδή το κύκλωμα DAC. Εύκολη η λύση, καθώς σήμερα υπάρχουν πάμπολλα λαμπρά τσιπάκια, και σε λογική τιμή. Όχι σαν κάποτε, που ένας Ultra Analog κόστιζε όσο ένα CD player. H εμμονή κάποιων στα αρχαία TDA1541 δεν είναι παρά γραφική. Όχι ότι ένα τέτοιο τσιπ δεν δουλεύει σωστά. Αλλά είναι παράδοξο, τουλάχιστον για μένα, οι θιασώτες τους να τα δουλεύουν για ήχο, και για για να γράφουν δυό σελίδες στο Word θέλουν τετραπύρηνο επεξεργαστή με ενσωματωμένο ελεγκτή μνήμης. Διχασμός πσοσωπικότητας ή, απλώς, απωθημένα;

5. Ο τελεστικός I/V.

6. To αναλογικό κύκλωμα εξόδου, και το αναλογικό φίλτρο, που δεν πρέπει να έχει ηλεκτρολυτικούς. Που μπορεί να υλοποιείται είτε με διακριτά εξαρτήματα, είτε με τελεστικούς, είτε με λάμπες. Αν η σχεδίαση είναι σωστή, θα παίζει πολύ καλά, ανεξαρτήτως τεχνολογίας.

7. Το μπούγιο. Κάργα πυκνωτές εξομάλυνσης, διπλές και τριπλές σταθεροποιήσεις, να βλέπουν οι ρηβγιούερς και να έχουν να λένε, ειδικά αν ο μετασχηματιστής τροφοδοσίας είναι καμιά 500ριά βατ. (Και εξακόσια να είναι, ακόμα καλύτερα, ενώ από 1000 και πάνω μπαίνουμε στο ultra hi-end).

8. Το σασί. Που πρέπει να είναι το προσήκον. Προσήκον με τί; Με την...

9. ...τιμή. Παράδειγμα: παίρνουμε ένα βουβάλι, το βάζουμε μέσα στο σασί ενός Medea, και τους φεύγει ο τάκος. Παίρνουμε έναν DACmagic και τον βάζουμε μέσα στο σασί ενός Medea, και γίνεται το έλα να δεις. Κι αν πει κανένας, "πώς παίζει έτσι άρχημα το Medea καλέ;", εμένα να με κάνετε αστεροναύτη.

Τώρα, πιο είναι το πιο σημαντικό... Πρώτον, ο DAC. Αν είναι κάτι περιποιημένο, όχι αυτά τα τσιπάκια που έχουν οι ενισχυτές AV, που κάνουν και αυτό και εκείνο και το άλλο, θα είναι όλα εντάξει έως εκεί. Αν υπάρχει εκεί πρόβλημα, το πράγμα δεν διορθώνεται με τίποτα. Και επειδή σε έναν αυτόνομο DAC, το περιποιημένο τσιπ είναι μάλλον δεδομένο, μαζί και με όλα τα προηγούμενα - αλλιώς η μηχανή κινδυνεύει να μην παίζει, να μη βγάζει καθόλου ήχο, όλα παίζονται στο αναλογικό κύκλωμα, μιας και αυτό δίνει -σχεδόν εις ολόκληρον- την ηχητική ταυτότητα της συσκευής. Εδώ το θέμα είναι υποκειμενικό, μιας και πολλοί άνθρωποι είναι συνηθισμένοι σε έναν ήχο εσφαλμένο, εκλαμβάνοντας την ασάφεια ή την πληθωρικότητα των μεσοχαμηλών ως "καλά σώματα". Τρέχα γύρευε δηλαδή...


(Ξέχασα το αποσπώμενο καβλώδιο ρεύματος, οπότε βάλτε το κάπου εκεί ανάμεσα...)
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.956
Reaction score
13.441
Re: Απάντηση: Ποιος είναι ο τομέας που καθορίζει εντονότερα το τελ. ηχητ. αποτέλεσμα

Πιστεύω πως κάνοντας μια προσωπική ιστορική αναδρομή θα γίνω καλύτερα κατανοητός.
Την πρώτη μου ψηφιακή πηγή την αναβάθμισα πριν από 17 περίπου χρόνια. Από τότε μέχρι σήμερα αδυνατώ να θυμηθώ πόσες πηγές έχω <<πειράξει>>.
Να διευκρινίσω πως λέγοντας <<πείραγμα>> δεν εννοώ τις αστειότητες που υπάρχουν στο διαδίκτυο που μιλάνε για αύξηση χωρητικότητας σε όποιο πυκνωτή υπάρχει στο κύκλωμα και αλλαγή τελεστικών.

Στην αρχή λοιπόν ψαχνόμουν, και ρωτώντας, στα πως και τα γιατί μέχρι να βρω άκρη στο πως επηρεάζει το κάθε τι το τελικό ηχητικό αποτέλεσμα.

Κάποια στιγμή λοιπόν έκανα το εξής...
Σταδιακές αλλαγές μέχρι να εντοπίσω το τμήμα εκείνο που έχει την μεγαλύτερη επιρροή στο τελικό αποτέλεσμα.

Για να μην κουράζω λοιπόν με λεπτομέρειες...

Το μεγάλο ΜΠΑΜ γίνεται όταν αλλαχθεί το αναλογικό στάδιο σε συνδυασμό με μια <<βαρβάτη>> τροφοδοσία.
Εκεί πραγματικά μεταμορφώνεται ο ήχος.
Απόδειξη?
Η άμεση σύγκριση, πριν από δύο χρόνια περίπου, ενός αρχαίου αλλά καραπειραγμένου Marantz 63SE (αγοράστηκε μεταχειρισμένο για 80 ευρώ) που έφτιαξα σε φίλο μου, με ένα Esoteric των 5500 ευρώ.
Έπεσε κλάμα...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.458
Reaction score
145.812
Απάντηση: Ποιος είναι ο τομέας που καθορίζει εντονότερα το τελ. ηχητ. αποτέλεσμα ;;;;

Το μεγάλο ΜΠΑΜ γίνεται όταν αλλαχθεί το αναλογικό στάδιο σε συνδυασμό με μια <<βαρβάτη>> τροφοδοσία.
Πίτερ, η προσωπική ιστορική σου αναδρομή, θα μπορούσε να έχει κι άπειρες εντελώς αντίθετες εμπειρίες, αν είχες ασχοληθεί και με άλλα "πραγματάκια".:126:

Τες πα, δε το λέω αυτό για να "αμφισβητήσω" τρόπον τινά την "άποψή" σου, η οποία βασίζεται σε εντελώς συγκεκριμένα κι αδιαμφισβήτητα γεγονότα, αλλά για να σου δώσω το "στίγμα" πως υπάρχουν κι άλλοι πολλοί τομείς που μπορούν να δώσουν παρόμοιες "εμπειρίες".

Και προφανώς, η προσωπική εμπειρία του καθενός μας, μπορεί μεν να είναι χρήσιμη, αλλά λόγω περιορισμών, δεν αποτελεί "θέσφατο" για "αδιαμφισβήτητα" συμπεράσματα. Είναι απλές αναφορές.

Εν πάσι περιπτώσει, για να επανέλθω στο θέμα, νομίζω πως η "κοινή πρακτική" της "αναβάθμισης" που εφαρμόζουν οι μεγάλοι κατασκευαστές στις μηχανές τους, δίνει σαφή απάντηση στην ερώτηση του Βασίλη μας. Και δε ξέρω κανένα κατασκευαστή που τα τελευταία 10 χρόνια να αλλάζει μόνο αναλογικά στάδια εξόδου ή/και <<βαρβάτα τροφοδοτικά>> και να εμφανίζει το νέο του, αναβαθμισμένο μηχάνημα στην αγορά.:135:

Άλλωστε, πολλές τεχνικές παράμετροι της τελικής συσκευής, είναι αμιγώς εξαρτώμενες από τα DAC's, και καθορίζουν πολλά από τα αναφερόμενα "τεχνικά χαρακτηριστικά" ολόκληρης της συσκευής, όπως το αγαπημένο μας δυναμικό εύρος, ή το εύρος δειγματοληψιών που αναγνωρίζονται, κλπ κλπ κλπ.

Και να μη ξεχνάμε πως μιλάμε για τα DAC's, κι όχι για το DAC. Ο συνολικός αριθμός των παράλληλων σε κάθε κανάλι DAC είναι καθοριστικής σημασίας για την ακρίβεια της μετατροπής, καθώς αντιστασούλες είναι και ανοχές έχουν...

Τέλος, θα ήθελα να κάνω μια μικρή παρένθεση για να εξηγήσω το "γιατί" πολλοί "πιστεύουν" τόσο πολύ στο αναλογικό στάδιο εξόδου, και ΙΜΗΟ αυτό οφείλεται στην ανεπαρκή σχεδίαση των επόμενων σταδίων. Κάτι, που σε καλές συσκευές, δεν ισχύει. Γι'αυτό και ο "πονηρός" bro μου, απάντησε έτσι, αλλά έχω την αμυδρά εντύπωση πως πολύ λίγοι κατανόησαν τι είπε το άτομο....:138::137:
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Re: Απάντηση: Ποιος είναι ο τομέας που καθορίζει εντονότερα το τελ. ηχητ. αποτέλεσμα

costas EAR;1294954 Εν πάσι περιπτώσει said:
σαφή[/U] απάντηση στην ερώτηση του Βασίλη μας. Και δε ξέρω κανένα κατασκευαστή που τα τελευταία 10 χρόνια να αλλάζει μόνο αναλογικά στάδια εξόδου ή/και <<βαρβάτα τροφοδοτικά>> και να εμφανίζει το νέο του, αναβαθμισμένο μηχάνημα στην αγορά.:135:
Φυσικά και είναι έτσι!!Μόνο που το λάθος της σκέψης σου είναι οτι πολύ απλά τα dac δέν έχουν κάνει άλματα όπως εσφαλμένα πιστεύεις εσύ που τα σκαλίζεις ολημερίς.
Τεχνολογικό άλμα ορίζεται να πάμε απο τον pentium στον core i7 και όχι να φτιάξουμε κατα 2% την παραμόρφωση.Και φυσικά εκεί υπάρχουν μετρήσεις που τις κάνουν με "χρονόμετρο" και τα αποτελέσματα είναι...αναμενόμενα.
Τεχνολογικό άλμα δέν είναι ο νέος κινητήρας να έχει τα ίδια specs με +2 άλογα.
Τεχνολογικό άλμα δέν είναι η μετάβαση απο pentium σε pentium mmx.
Τεχνολογικό άλμα δέν είναι απο 13in οθόνη να πάμε σε 14in οθόνη.
Άλμα είναι να πάμε απο 22crt σε 40lcd full hd.

Φυσικά εννοείται οτι η αγορά πρέπει να είναι διακριτή.Πρέπει πάντα να υπάρχει το επόμενο τσίπ που θα είναι ν bit και θα κοστίζει v^10 παραπάνω χρήματα το οποίο φυσικά θα σπρώξει την έρευνα και τα κότερα των κατασκευαστών.

Ανάπτυξη τεχνολογικής εφαρμογής σημαίνει διπλασιασμός των επιδόσεων της κάθε γενιάς και όχι στασιμότητα στο medea του 2002.Δέν είναι καθόλου τυχαίο οτι όλοι οι παραδοσιακοί κατασκευαστές στηρίζουν την ποιότητα τους σε καλή τροφοδοσία και καλό διακριτό στάδιο εξόδου.

Φυσικά με τα παραπάνω αναφέρομαι σε παραδοσιακά dac σαν αυτά που συζητάμε και όχι σε όπλα τύπου metric.Απλά δικάναλα, μή παραμετροποιήσημα dac.
Και γι αυτό φυσικά μιλάει και ο Βασίλης.Με τα άπειρα τέστ που έχει κάνει έχει καταλάβει πλήρως το παιχνίδι των διαφορών.
Και φυσικά αυτές είναι διαφορές που φαίνονται σε οποιοδήποτε σύστημα, ανεξαρτήτως πολιτικών πεποιθήσεων κ.τ.λ.:107:
 

D

deleted user 10898

Guest
Να συνεισφερω και εγω στο νημα του φιλου μου του κυριου Βασιλη.

1. inerface
δεν ειναι τομεας, ειναι ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ.
δεν πρεπει να αγοραζει κανεις σημερα dac εαν δεν εχει ασυγχρονη usb συνδεση, firewire συνδεση, ή εχει αποδεχθει οτι θα τροφοδοτει την s/pdif με καποιο εξωτερικο τυπου Hiface κλπ.
επαιζε ρολο, τωρα πλεον δεν παιζει, ειναι προυποθεση.

2.anti jitter μηχανισμοι.
οταν το 1 ειναι οπως πρεπει, καλα ειναι να υπαρχουν αλλα οχι τοσο απαραιτητοι οσο οταν το 1 πασχει.
παλιες υλοποιησεις, οπως ενα απλο upsampling και τελειωσαμε, (τυπου benchmark)στην συγχρονη εποχη εχουν ξεπεραστει.
εκπληκτικα αποτελεσματα εχει ο επαναχρονισμος (reclocking) με μεγαλα Buffer (naim,psaudio) ή χωρις ιδιαιτερα μπαφερ αλλα καινοτομιες οπως sabre (αναλυτικοτερα σε λιγο)

3.Dac τσιπακι.
απλα τα πραγματα σημερα, ομως μετα απο ατελειωτες δοκιμες χρονο και χρημα της diy κοινοτητας.
ολα μα ολα τα ΔΣ (ολα τα μοντερνα τσιπακια) ήταν υποδεεστερα των πραγματικων πολυμπιτων , παλιοτερα του ad1865n πχ και μεχρι σημερα του 1704.
ετσι, επρεπε να βρεις υλοποιηση με αυτα οι οποιες σπανιζαν στις μεσοχαμηλες κατηγοριες τιμων. εκει εγκειται και το οτι τα διαφορετικα dac τσιπακια ελαχιστο ρολο επαιζαν στο τελικο αποτελεσμα και η απαξιωση που ακολουθησε.
μεχρι... την μερα.. που η diy παλι... ανακαλυψε το sabre!
(το οποιο ειναι και receiver kai reclocker kai dac)
ως προς το dac τμημα ειχε πλακα πριν απο καποιες μερες που επεσαν να το φανε λεγοντας πως ηταν 6μπιτο...
το εργαλειο εχει οκτω dac τυπου ΔΣ εξελιγμενης μορφης που διαχειροζονται 6μπιτ το καθε ενα αντι για ενα οπως ενα τυπικο ΔΣ... για περισσοτερα στο white paper της εταιριας...
ετσι, το dac τσιπ και αφου εχουμε ασυγχρονο ιντερφεισ και αξιολογο μηχανισμο μειωσης jitter, εχει λιγο ή περισσοτερο ακουστες διαφορες ΧΟΝΔΡΙΚΑ εαν ειναι πολυμπιτο sabre ή ΔΣ με τις 2 πρωτες κατηγοριες να ειναι αυτες που πρεπει να ψαξουμε.

4.αναλογικο σταδιο και τροφοδοσια.
οτι ειπε ο Τσαντουλης.
ολα τα λεφτα.
κανει τεραστια τσιπακια να τσιριζουν και μετριοτητες να κελαηδανε.
δωστε βαση σε αυτο και για εναν αλλο λογο. προσεγμενο αναλογικο τμημα σημαινει σχεδον παντα και προσοχη στα προηγουμενα. το αντιθετο δεν ισχυει....

συνοψιζω...
σε ενα dac με Interface που σεβεται τον εαυτο του ή που εχει φροντισει ο κατασκευαστης να μειωνει τα σφαλματα χρονισμου, το τσιπακι σε ενα μικρο ποσοστο και το αναλογικο σε πολυ περισσοτερο θα δωσουν τον χαρακτηρα.

αυτα τα ολιγα απο εναν απειρο χομπιστα καταναλωτη hi fi dac και λοιπων παραφερναλιων....
 

D

deleted user 10898

Guest
Re: Απάντηση: Ποιος είναι ο τομέας που καθορίζει εντονότερα το τελ. ηχητ. αποτέλεσμα

και με βαση αυτα που εγραψα παραπανω να σχολιασω....

Οκ, έχεις δίκιο. Λοιπόν, κατά σειρά...

1. Η φύση του ακροδέκτη. Εντάξει, μπορεί να αποτελεί διύλιση του κώνωπος, αλλά ένα σωστό βύσμα (75 ή 110Ω, αναλόγως της τοπολογίας), είναι σημαντική προϋπόθεση. Επομένως, για τη συνηθισμένη μονοτ(ρ)ελή ηλεκτρική σύνδεση, πρέπει να αποκλείεται το βύσμα RCA, όσο κι αν χρυσίζει στο φως του δειλινού. Προσωπικά, προτιμώ την οπτική σύνδεση, που δεν υποφέρει από (ενδεχομένους) βρόχους γείωσης. (Βρόχους, όχι βρόγχους...)

οπτικη συνδεση δεν επικρατησε επειδη ηταν ουσιαστικα αδυνατη η ασυγχρονη επικοινωνια και ετσι το extra jitter της μετατροπης συν το εγγενες του υπολογιστη που εστελνε το σημα λογω απαραδεκτου ρολογιου την εκανε αναξια λογου. εξαιρεσεις τα κορυφαια οπτικα συστηματα της weiss και ο meitner που σε υλοποιησεις πανακριβες εδειξαν τον δρομο.

2. Το ψηφιακό interface, που πρέπει να κάνει επαναχρονισμό του σήματος. Η ψηφιακή σύνδεση SPDIF διοχετεύει σήμα real time, οπότε δεν υπάρχει δυνατότητα resend data (όπως στο USB, το Firewire, Serial ATA κλπ.). Φυσικά, η ποιότητα μιας τέτοιας σύνδεσης (USB, Firewire), που είναι πλέον συνήθης σε κάποιους DAC, παίζει το ρόλο της, αλλά η αναζήτηση τυχόν jitter εκεί, στο σήμα του διαύλου, είναι σαν να βρήκες κακοτεχνία στο καινούργιο σου αυτοκίνητο, και να ρίχνεις το φταίξιμο στον καφετζή του εργοστασίου.

εκει ειναι το μονο τμημα που ψαχνουμε το jitter. ειδικα εαν δεν εχεις sabre μετα.λες " το ψηφιακο ιντερφασε δεν πρεπει να κανει κανενα επαναχρονισμο", μηπως θες να πεις κατι αλλο? αλλο ο συγχρονισμος αλλο ο επαναχρονισμος

3. Το ψηφιακό φίλιτρο, υπό συνθήκη, δηλαδή υπό την προϋπόθεση πως αυτό υλοποιεί υπερδειγματοληψία, όπερ κοινός κανών σε πλείστες όσες υλοποιήσεις, σχεδόν σε όλες. Υπερδειγματοληψία = παρεμβολή πλαστών δειγμάτων, δειγμάτων που δεν υπάρχουν, και επομένως πρέπει να μπουν με έναν και μόνον τρόπο: Μαντεψιά. Και όσο πιο χαμηλή είναι η συχνότητα των πρωτογενών δειγμάτων (λέγε με CD), τόσο πιο δύσκολη είναι αυτή η δουλειά. (Είναι πολύ δύσκολο να μαντέψεις ποιες μέρες θα βρέξει μέσα στο Μάιο. Είναι το ίδιο δύσκολο να μαντέψεις ποιες μέρες θα βρέξει στους Μάηδες των επομένων 200 ετών, αλλά και λάθος να κάνεις, δεν έγινε και τίποτε). Εδώ υπάρχουν δύο λύσεις. Είτε έτοιμο φίλιτρο, είτε καστομιά με επεξεργαστή FPGA, και καθείς επιλέγει αυτό που θέλει και μπορεί, υπό το εκάστοτε συγκεκριμένο πλαίσιο κόστους.

ρε δασκαλε θα μας τρελανεις? το upsampling δεν γινεται για να γεμισουμε τις καμπυλες, γινεται για να μεταφερουμε τα φιλτρα και το θορυβο εξω απο το ακουστο φασμα. ε?

4. Ο επεξεργαστής, δηλαδή το κύκλωμα DAC. Εύκολη η λύση, καθώς σήμερα υπάρχουν πάμπολλα λαμπρά τσιπάκια, και σε λογική τιμή. Όχι σαν κάποτε, που ένας Ultra Analog κόστιζε όσο ένα CD player. H εμμονή κάποιων στα αρχαία TDA1541 δεν είναι παρά γραφική. Όχι ότι ένα τέτοιο τσιπ δεν δουλεύει σωστά. Αλλά είναι παράδοξο, τουλάχιστον για μένα, οι θιασώτες τους να τα δουλεύουν για ήχο, και για για να γράφουν δυό σελίδες στο Word θέλουν τετραπύρηνο επεξεργαστή με ενσωματωμένο ελεγκτή μνήμης. Διχασμός πσοσωπικότητας ή, απλώς, απωθημένα;

ολα τα πολυμπιτα παιζουν καλυτερα απο ολα τα ΔΣ. εκτος απο το sabre. τι σχεση εχουν οι τετραπυρηνοι?

5. Ο τελεστικός I/V.

6. To αναλογικό κύκλωμα εξόδου, και το αναλογικό φίλτρο, που δεν πρέπει να έχει ηλεκτρολυτικούς. Που μπορεί να υλοποιείται είτε με διακριτά εξαρτήματα, είτε με τελεστικούς, είτε με λάμπες. Αν η σχεδίαση είναι σωστή, θα παίζει πολύ καλά, ανεξαρτήτως τεχνολογίας.

συμφωνω

7. Το μπούγιο. Κάργα πυκνωτές εξομάλυνσης, διπλές και τριπλές σταθεροποιήσεις, να βλέπουν οι ρηβγιούερς και να έχουν να λένε, ειδικά αν ο μετασχηματιστής τροφοδοσίας είναι καμιά 500ριά βατ. (Και εξακόσια να είναι, ακόμα καλύτερα, ενώ από 1000 και πάνω μπαίνουμε στο ultra hi-end).

8. Το σασί. Που πρέπει να είναι το προσήκον. Προσήκον με τί; Με την...

9. ...τιμή. Παράδειγμα: παίρνουμε ένα βουβάλι, το βάζουμε μέσα στο σασί ενός Medea, και τους φεύγει ο τάκος. Παίρνουμε έναν DACmagic και τον βάζουμε μέσα στο σασί ενός Medea, και γίνεται το έλα να δεις. Κι αν πει κανένας, "πώς παίζει έτσι άρχημα το Medea καλέ;", εμένα να με κάνετε αστεροναύτη.

Τώρα, πιο είναι το πιο σημαντικό... Πρώτον, ο DAC. Αν είναι κάτι περιποιημένο, όχι αυτά τα τσιπάκια που έχουν οι ενισχυτές AV, που κάνουν και αυτό και εκείνο και το άλλο, θα είναι όλα εντάξει έως εκεί. Αν υπάρχει εκεί πρόβλημα, το πράγμα δεν διορθώνεται με τίποτα. Και επειδή σε έναν αυτόνομο DAC, το περιποιημένο τσιπ είναι μάλλον δεδομένο, μαζί και με όλα τα προηγούμενα - αλλιώς η μηχανή κινδυνεύει να μην παίζει, να μη βγάζει καθόλου ήχο, όλα παίζονται στο αναλογικό κύκλωμα, μιας και αυτό δίνει -σχεδόν εις ολόκληρον- την ηχητική ταυτότητα της συσκευής. Εδώ το θέμα είναι υποκειμενικό, μιας και πολλοί άνθρωποι είναι συνηθισμένοι σε έναν ήχο εσφαλμένο, εκλαμβάνοντας την ασάφεια ή την πληθωρικότητα των μεσοχαμηλών ως "καλά σώματα". Τρέχα γύρευε δηλαδή...


(Ξέχασα το αποσπώμενο καβλώδιο ρεύματος, οπότε βάλτε το κάπου εκεί ανάμεσα...)

7.8.9 τυπικος απολαυστικος κογιας
ΒΡΙΣΕ ΜΕ ημιθεε να αγιασω...
 

D

deleted user 10898

Guest
Re: Απάντηση: Ποιος είναι ο τομέας που καθορίζει εντονότερα το τελ. ηχητ. αποτέλεσμα

Εν πάσι περιπτώσει, για να επανέλθω στο θέμα, νομίζω πως η "κοινή πρακτική" της "αναβάθμισης" που εφαρμόζουν οι μεγάλοι κατασκευαστές στις μηχανές τους, δίνει σαφή απάντηση στην ερώτηση του Βασίλη μας. Και δε ξέρω κανένα κατασκευαστή που τα τελευταία 10 χρόνια να αλλάζει μόνο αναλογικά στάδια εξόδου ή/και <<βαρβάτα τροφοδοτικά>> και να εμφανίζει το νέο του, αναβαθμισμένο μηχάνημα στην αγορά.:135:

ολοι οι κατασκευαστες που σεβονται τον εαυτο τους εχουν φτιαξει ΑΡΙΣΤΑ αναλογικα σταδια εδω και δεκα χρονια και δεν χρειαζονται να αναβαθμισουν τιποτα απο αυτα. οταν χρειαζονται το κανουν (weisss)

Άλλωστε, πολλές τεχνικές παράμετροι της τελικής συσκευής, είναι αμιγώς εξαρτώμενες από τα DAC's, και καθορίζουν πολλά από τα αναφερόμενα "τεχνικά χαρακτηριστικά" ολόκληρης της συσκευής, όπως το αγαπημένο μας δυναμικό εύρος, ή το εύρος δειγματοληψιών που αναγνωρίζονται, κλπ κλπ κλπ.

Και να μη ξεχνάμε πως μιλάμε για τα DAC's, κι όχι για το DAC. Ο συνολικός αριθμός των παράλληλων σε κάθε κανάλι DAC είναι καθοριστικής σημασίας για την ακρίβεια της μετατροπής, καθώς αντιστασούλες είναι και ανοχές έχουν...

Τέλος, θα ήθελα να κάνω μια μικρή παρένθεση για να εξηγήσω το "γιατί" πολλοί "πιστεύουν" τόσο πολύ στο αναλογικό στάδιο εξόδου, και ΙΜΗΟ αυτό οφείλεται στην ανεπαρκή σχεδίαση των επόμενων σταδίων. Κάτι, που σε καλές συσκευές, δεν ισχύει. Γι'αυτό και ο "πονηρός" bro μου, απάντησε έτσι, αλλά έχω την αμυδρά εντύπωση πως πολύ λίγοι κατανόησαν τι είπε το άτομο....:138::137:
τι ενοεις τα επομενα σταδια?
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.585
Μηνύματα
3.056.101
Members
38.576
Νεότερο μέλος
Eleni Sousani
Top