Πολυκάναλο Audio Switching και ματσάρισμα αντιστάσεων εισόδου-εξόδου

Μηνύματα
4.544
Reaction score
3.085
Στην κατηγορία "Home Cinema/Λοιπά Συνοδά και Καλώδια" έχω αναρτήσει ένα μήνυμα με τίτλο:

Ένα πείραμα με καλά αποτελέσματα και με ΜΗΔΕΝ κόστος!

Σε αυτό αναφέρω την προσπάθεια να χρησιμοποιήσω δυο επαγγελματικούς switchers της Ισραηλινής Kramer, τον VS-1202YC και τον VS-81AV, για να μπορώ να διοχετεύω κατ' επιλογήν το πολυκάναλο αναλογικό σήμα τριών ή τεσσάρων πολυκάναλων πηγών στην πολυκάναλη είσοδο του ενισχυτή μου AV.

Επειδή όμως οι αντιστάσεις εισόδου και εξόδου στους δυο switchers ποικίλουν, προβληματίζομαι. Εξηγούμαι αναλυτικά και επαναλαμβάνω και κάποια στοιχεία από το παραπάνω αναφερθέν thread:

Ο VS-1202YC διαθέτει 12 εισόδους AV (L,R Audio + Composite Video ή S-Video) που μπορούν να διοχετευτούν σε δύο διπλές ανεξάρτητες εξόδους της ίδιας διαμόρφωσης και διάταξης. Το καλό είναι πως επειδή το switcher είναι Vertical Matrix, μπορείς να στείλεις όποια είσοδο θέλεις σε όποια έξοδο επιθυμείς, έτσι ώστε να δουλεύουν δύο είσοδοι ταυτόχρονα σε δύο ξεχωριστές εξόδους.

Ο switcher στις εισόδους audio έχει σύνθετη αντίσταση 10kΩ ενώ στις εξόδους audio έχει 100Ω στο 1V.

Αντίστοιχα στις εισόδους ΚΑΙ στις εξόδους Video έχει σύνθετη αντίσταση 75Ω, με μόνη διαφοροποίηση το βολτάζ εξόδου, που για την έξοδο S-Video δίνεται στο 1V, ενώ για την έξοδο Composite δίνεται στο 0.3V.

Ο VS-81AV είναι ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ switcher. Έχει 8 εισόδους AV (L,R Audio + Composite Video) και μία μόνο έξοδο της ίδιας διαμόρφωσης. Δεν αναφέρει προδιαγραφές εισόδου ή εξόδου. Θεωρώ πως το σήμα διέρχεται αναλοίωτο, χωρίς δηλαδή να υπεισέρχεται κάποια αντίσταση (πλην εκείνης των παθητικών στοιχείων, των οποίων η αντίσταση πρέπει να θεωρείται αμελητέα), άρα η είσοδος του ενισχυτή μου θα "βλέπει" την αντίσταση εξόδου της εκάστοτε συσκευής, με την οποία θα συνδέεται κάθε φορά.

Να σημειώσω τέλος, πως η ευαισθησία εισόδου του ενισχυτή μου είναι 200mV στα 47kΩ.

Με βάση τα παραπάνω, θεωρείτε πως μπορεί να δημιουργηθεί πρόβλημα διαφοροποίησης της στάθμης από κανάλι σε κανάλι ΤΗΣ ΙΔΙΑΣ ΠΗΓΗΣ, εφ' όσον οι αντιστάσεις εισόδων και εξόδων του πρώτου switcher θα είναι διαφορετικές για κάθε κανάλι;
 

Μηνύματα
4.544
Reaction score
3.085
Απάντηση: Πολυκάναλο Audio Switching και ματσάρισμα αντιστάσεων εισόδου-εξόδου

Το είδε κανένας το μήνυμα, ρε παιδιά;

Απλή πληροφορία ζητάω
 


PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.639
Reaction score
12.225
Τα παρακάτω που αναφέρω είναι κάποιες γενικότητες που προφανώς ισχύουν στους δύο επιλογείς που αναφέρεις χωρίς να τους γνωρίζω επακριβώς.

Ο VS-81 είναι ένας μηχανικός επιλογέας, όπως αναφέρεις, σε καμία όμως περίπτωση δε πρέπει να θεωρηθεί ότι η μετάβαση του σήματος μέσω αυτού είναι ιδανική. Κάτι ανάλογο ισχύει και με τους παθητικούς προενισχυτές με τη διαφορά ότι περιέχουν και το ποτενσιόμετρο όγκου.

Όλα τα επί μέρους στοιχεία, μέσω των οποίων διέρχεται το σήμα μας, (βύσματα, καλώδια, διακόπτες) έχουν κάποια ηλεκτρικά χαρακτηριστικά.
Αυτά εξαρτώνται και από τα υλικά αυτά καθαυτά αλλά και από το τρόπο τοποθέτησης τους στη συσκευή. Άλλα λίγο άλλα περισσότερο επηρεάζουν το τελικό αποτέλεσμα. Με προσεκτική ακρόαση είμαι σίγουρος, ότι πέραν της τονικής ισορροπίας, που σίγουρα διαταράσσεται, θα παρατηρήσεις αλλαγές ακόμα και στη στάθμη. Πολύ μικρότερες βέβαια αλλά υπαρκτές.
 

Μηνύματα
4.544
Reaction score
3.085
Ματσάρισμα αντιστάσεων εισόδου-εξόδου audio και video

Τα παρακάτω που αναφέρω είναι κάποιες γενικότητες που προφανώς ισχύουν στους δύο επιλογείς που αναφέρεις χωρίς να τους γνωρίζω επακριβώς.

Ο VS-81 είναι ένας μηχανικός επιλογέας, όπως αναφέρεις, σε καμία όμως περίπτωση δε πρέπει να θεωρηθεί ότι η μετάβαση του σήματος μέσω αυτού είναι ιδανική. Κάτι ανάλογο ισχύει και με τους παθητικούς προενισχυτές με τη διαφορά ότι περιέχουν και το ποτενσιόμετρο όγκου.
Καλημέρα φίλε μου κι ευχαριστώ.

Τον VS-81AV υπάρχει πιθανότητα να ΜΗΝ τον χρησιμοποιήσω, εφ' όσον μπορέσω και λύσω το πρόβλημα της διαφοράς των τιμών εμπέδησης του VS-1202YC, που υπάρχουν ανάμεσα στα τμήματα audio και video του switcher, τόσο στις εισόδους όσο και στις εξόδους τους.

Και τούτο διότι ο VS-1202YC, μου δίνει την δυνατότητα ταυτόχρονης επιλογής (switching) 8 συνολικά καναλιών, εάν εκμεταλλευτώ την είσοδο και την έξοδο S-Video και των δύο BUS, που αυτός διαθέτει (ως γνωστόν, το S-Video έχει 2 κανάλια).

Επομένως, το ερωτηματικό μου έχει να κάνει με αυτή την διαφοροποίηση των τιμών εμπέδησης του switcher και κατά πόσον αυτή μπορεί να επηρεάσει την στάθμη (volume) των καναλιών που θα περάσουν μέσα από το video section του switcher (75Ω τόσο στην είσοδο όσο και στην έξοδό του) και θα φτάσουν στην είσοδο το ενισχυτή AV, αφού μαζί με αυτά θα περάσουν τα υπόλοιπα κανάλια από το audio section του switcher, του οποίου οι τιμές εμπέδησης διαφοροποιούνται τόσο στην είσοδο (10kΩ) όσο και στην έξοδο (100Ω στο 1V).

Όσο για τα χαρακτηριστικά του VS-81AV, επειδή όντως ως μηχανικός επιλογέας αναμένω να συμπεριφέρεται σαν παθητικό στοιχείο και επειδή (λόγω καλής κατασκευής) έχει μεγάλο bandwith (400MHz) δεν πιστεύω ότι μπορεί να επηρεάσει το αποτέλεσμα του switching, τουλάχιστον όχι περισσότερο από ότι μπορεί να το επηρεάσει ο αυξημένος αριθμός καλωδίων (interconnects).

(Κάνε ένα κλικ πάνω στα μοντέλα, για να τα δεις και να διαβάσεις τα χαρακτηριστικά τους).

Όλα τα επί μέρους στοιχεία, μέσω των οποίων διέρχεται το σήμα μας, (βύσματα, καλώδια, διακόπτες) έχουν κάποια ηλεκτρικά χαρακτηριστικά.
Αυτά εξαρτώνται και από τα υλικά αυτά καθαυτά αλλά και από το τρόπο τοποθέτησης τους στη συσκευή. Άλλα λίγο άλλα περισσότερο επηρεάζουν το τελικό αποτέλεσμα. Με προσεκτική ακρόαση είμαι σίγουρος, ότι πέραν της τονικής ισορροπίας, που σίγουρα διαταράσσεται, θα παρατηρήσεις αλλαγές ακόμα και στη στάθμη. Πολύ μικρότερες βέβαια αλλά υπαρκτές.
Καλό αυτό που λες, αλλά πριν το κάνω, θα ήθελα να έχω μια θεωρητική προσέγγιση στο θέμα.

Προς Κ. Κόγια

Κώστα, καλά να είσαι. Περιμένω όποτε μπορέσεις. Thanks.

Υ.Γ.:
Να διευκρινήσω, όπως είναι βεβαια γνωστό, πως ο ενισχυτής AV έχει μόνο ένα ρυθμιστικό στάθμης (Master Volume) για όλα τα κανάλια ταυτόχρονα, άρα δεν επιτρέπει στον χρήστη ξεχωριστή ρύθμιση στάθμης για κάθε κανάλι ξεχωριστά.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.639
Reaction score
12.225
Όντως τα 400 μεγάκυκλα εύρους αρκούν για σήμα Video πολύ υψηλής ευκρίνειας και δείχνουν κατασκευή με τη δέουσα προσοχή σε αυτό το τομέα.
Θεωρώ ότι το ζήτημα που θα πρέπει να σε απασχολήσει είναι τα 75 Ω της αντίστασης εισόδου του κυκλώματος. Εκεί ίσως χρειαστεί να επέμβεις στο κύκλωμα αλλάζοντας τη τιμή των αντιστάσεων με άλλες της τάξης των 10KΩ. Από εκεί και πέρα καλό είναι να υπάρχει το σχέδιο του κυκλώματος του μηχανήματος για να δεις αν υπάρχει τρόπος τροποποίησης του.
 


Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.123
Reaction score
20.630
Λοιπόν, αν τα έχω καταλάβει σωστά, ο μηχανικός switcher είναι ένας πολλαπλός μηχανικός επιλογέας, κι έτσι αναγκαστικά θα πρέπει να έχει κατά το δυνατόν χαμηλότερη αντίσταση σειράς και παράλληλης χωρητικότητας. Προφανώς, όπως αναφέρει και η ιστοσελίδα του κατασκευαστή, προορίζεται για σχετικά απλές εφαρμογές, με χρήση σχετικά μικρού μήκους καλωδίων πριν και μετά από αυτόν, μιας και η πηγή καλείται να οδηγήσει το άθροισμα αυτών των καλωδίων, έως την οδηγουμένη συσκευή, εν προκειμένω τον ενισχυτή.

Ο ενεργός switcher λειτουργεί σαν ενεργός προενισχυτής μοναδιαίου κέρδους, και έτσι επιτρέπει μεγαλύτερα μήκη καλωδίων, υπό την έννοιαν ότι η πηγή καλείται να οδηγήσει το καλώδιο έως τον switcher, ενώ από εκεί και μετά είναι ο swither που οδηγεί το υπόλοιπο καλώδιο έως τον ενισχυτή. Επομένως, ο switcher λειτουργεί σαν repeater, δίνοντας τάση εξόδου ίση με την τάση εισόδου, αλλά ανανεώνοντας τα ηλεκτρικά χαρακτηριστικά της γραμμής μεταφοράς του σήματος. Τα 10ΚΩ της αντίστασης εισόδου του switcher είναι μάλλον λίγα, και προφανώς είναι συνειδητή επιλογή του κατασκευαστή για την αποφυγή βόμβων, και ίσως να μην ενδείκνυται η χρήση καλωδίου μεγαλυτέρου από κάποια 2 – 3 μέτρα από την πηγή έως τον switcher, αλλά για να παρουσιασθεί απώλεια των υψηλών θα χρειαστεί πολύ μεγαλύτερο μήκος και αρκετά χωρητικό καλώδιο. Με χρήση ενός καλής ποιότητας RG59 ή κάποιου φθηνού μικροφωνοκαλώδιου της Mogami, δεν θα υπάρχει πρόβλημα. Από εκεί και μετά, από τον switcher στον ενισχυτή, με 100Ω αντίσταση εξόδου, ο switcher μπορεί να οδηγήσει τα 47ΚΩ του ενισχυτή μια χαρά, ακόμα και με 10 μέτρα καλώδιο.

Επομένως, και αναφορικά με το ενδεχόμενο διαφοράς της στάθμης μεταξύ μιας πηγής που είναι συνδεδεμένη κατ’ ευθείαν επάνω στον ενισχυτή, έναντι μιας άλλης, της οποίας το σήμα έρχεται από τον switcher, εάν υπάρχει τέτοια διαφορά, αυτό θα οφείλεται στη διαφορετική τάση εξόδου μεταξύ των δύο συσκευών, και όχι στον switcher. Θεωρητικά, (και πρακτικά), ο switcher επηρεάζει τη στάθμη της συσκευής της οποίας το σήμα μεταφέρει, αλλά επιλεκτικά, από μια σχετικά υψηλή συχνότητα και άνω, έξω και αρκετά επάνω από το ακουστικό φάσμα. Η απόκρισή του μέσα στο ακουστικό φάσμα είναι πρακτικά επίπεδη. Εδώ υπάρχει ένα χρήσιμο αρχείο Excel, που υπολογίζει την αποκοπή σε συνάρτηση με τη συχνότητα. (Κατέβασε και το manual σε pdf, είναι κατατοπιστικό).

Τέλος, όσον αφορά τη διοχέτευση του σήματος εικόνας μέσω των BNC, η ιστορία είναι γνωστή. Όσο γίνεται κοντύτερο RG59, όσο γίνεται καλύτερης ποιότητας βύσματα (για το θόρυβο), γωνιασμένο με όσο γίνεται πιο αμβλείες γωνίες (για την αποφυγή τυχόν ειδώλων), και ό,τι άλλο καλώδιο συναντά στο δρόμο του, να το τέμνει κάθετα.
 

Μηνύματα
4.544
Reaction score
3.085
Ευχαριστώ πολύ! Δυο ερωτησούλες, μόνο

.....Ο ενεργός switcher λειτουργεί σαν ενεργός προενισχυτής μοναδιαίου κέρδους, και έτσι επιτρέπει μεγαλύτερα μήκη καλωδίων, υπό την έννοιαν ότι η πηγή καλείται να οδηγήσει το καλώδιο έως τον switcher, ενώ από εκεί και μετά είναι ο swither που οδηγεί το υπόλοιπο καλώδιο έως τον ενισχυτή. Επομένως, ο switcher λειτουργεί σαν repeater, δίνοντας τάση εξόδου ίση με την τάση εισόδου, αλλά ανανεώνοντας τα ηλεκτρικά χαρακτηριστικά της γραμμής μεταφοράς του σήματος. Τα 10ΚΩ της αντίστασης εισόδου του switcher είναι μάλλον λίγα, και προφανώς είναι συνειδητή επιλογή του κατασκευαστή για την αποφυγή βόμβων, και ίσως να μην ενδείκνυται η χρήση καλωδίου μεγαλυτέρου από κάποια 2 – 3 μέτρα από την πηγή έως τον switcher, αλλά για να παρουσιασθεί απώλεια των υψηλών θα χρειαστεί πολύ μεγαλύτερο μήκος και αρκετά χωρητικό καλώδιο. Με χρήση ενός καλής ποιότητας RG59 ή κάποιου φθηνού μικροφωνοκαλώδιου της Mogami, δεν θα υπάρχει πρόβλημα. Από εκεί και μετά, από τον switcher στον ενισχυτή, με 100Ω αντίσταση εξόδου, ο switcher μπορεί να οδηγήσει τα 47ΚΩ του ενισχυτή μια χαρά, ακόμα και με 10 μέτρα καλώδιο.

Επομένως, και αναφορικά με το ενδεχόμενο διαφοράς της στάθμης μεταξύ μιας πηγής που είναι συνδεδεμένη κατ’ ευθείαν επάνω στον ενισχυτή, έναντι μιας άλλης, της οποίας το σήμα έρχεται από τον switcher, εάν υπάρχει τέτοια διαφορά, αυτό θα οφείλεται στη διαφορετική τάση εξόδου μεταξύ των δύο συσκευών, και όχι στον switcher. Θεωρητικά, (και πρακτικά), ο switcher επηρεάζει τη στάθμη της συσκευής της οποίας το σήμα μεταφέρει, αλλά επιλεκτικά, από μια σχετικά υψηλή συχνότητα και άνω, έξω και αρκετά επάνω από το ακουστικό φάσμα. Η απόκρισή του μέσα στο ακουστικό φάσμα είναι πρακτικά επίπεδη.

Τέλος, όσον αφορά τη διοχέτευση του σήματος εικόνας μέσω των BNC, η ιστορία είναι γνωστή. Όσο γίνεται κοντύτερο RG59, όσο γίνεται καλύτερης ποιότητας βύσματα (για το θόρυβο), γωνιασμένο με όσο γίνεται πιο αμβλείες γωνίες (για την αποφυγή τυχόν ειδώλων), και ό,τι άλλο καλώδιο συναντά στο δρόμο του, να το τέμνει κάθετα.
Κώστα, a thousand thanks (κατά το Ιταλικόν: mille grazie)!:624:

Έχω δύο ερωτήσεις (η πρώτη έχει δύο σκέλη):

1α) Λέγοντας ότι: "Ο ενεργός switcher λειτουργεί σαν ενεργός προενισχυτής μοναδιαίου κέρδους" ή ότι "ο switcher λειτουργεί σαν repeater, δίνοντας τάση εξόδου ίση με την τάση εισόδου, αλλά ανανεώνοντας τα ηλεκτρικά χαρακτηριστικά της γραμμής μεταφοράς του σήματος", αντιλαμβάνομαι ότι ακόμα και για την σύνδεση video (ή S-Video, για να είμαι πιο ακριβής), όπου η αντίσταση εισόδου και εξόδου του switcher είναι 75Ω, ο switcher θα διατηρήσει τα αρχικά χαρακτηριστικά του σήματος , ώστε αυτό να φτάσει στην αναλογική είσοδο του ενισχυτή πρακτικά αναλλοίωτο, άρα δεν θα τον επηρεάσει (τον ενισχυτή) στην ρύθμιση στάθμης, τηρουμένων, φυσικά όσων άλλων επισημαίνεις. Πες μου αν είναι σωστό αυτό.

1β) Τα 75Ω εισόδου του switcher δεν θα επηρεάσουν αρνητικά την έξοδο audio της όποιας πηγής (στα κανάλια που θα συνδεθούν εκεί, φυσικά) μιας και λογικά κάθε πηγή αναμένει να "δει" στην έξοδό της μια σύνθετη αντίσταση αρκετά μεγάλη; Ή μήπως αυτό δεν ισχύει, μιας και τελικά το σήμα της πηγής (πάντα για τα συγκεκριμένα κανάλια, που συνδέονται στην είσοδο video του switcher) καταλήγει έτσι κι αλλιώς σε μια είσοδο με μεγάλη αντίσταση - αυτήν του ενισχυτή;

2) Στις συνδέσεις BNC (Video), προτείνεις χρήση καλωδίου RG59, κάτι σαν το RG59B/U της Ιταλικής Cavel (του οποίου η ονομαστική σύνθετη αντίσταση είναι 50Ω) ή κάποιου φθηνού μικροφωνοκαλώδιου της Mogami.

Φαντάζομαι πως η πρότασή σου ισχύει ΚΑΙ για σύνδεση μέσω S-Video. Επίσης φαντάζομαι πως αντί για RG59 ένα καλύτερο ομοαξονικό καλώδιο τύπου SAT752F της Cavel (ονομαστική αντίσταση 75Ω) ή κάποιο αντίστοιχο καλό καλώδιο Audio (έχω αρκετό Monster Interlink 400) θα κάνει δουλειά, πάντα τηρουμένων των υπολοίπων. Σωστά;
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.123
Reaction score
20.630
Re: Ευχαριστώ πολύ! Δυο ερωτησούλες, μόνο

Κώστα, a thousand thanks (κατά το Ιταλικόν: mille grazie)!:624:

Έχω δύο ερωτήσεις (η πρώτη έχει δύο σκέλη):

1α) Λέγοντας ότι: "Ο ενεργός switcher λειτουργεί σαν ενεργός προενισχυτής μοναδιαίου κέρδους" ή ότι "ο switcher λειτουργεί σαν repeater, δίνοντας τάση εξόδου ίση με την τάση εισόδου, αλλά ανανεώνοντας τα ηλεκτρικά χαρακτηριστικά της γραμμής μεταφοράς του σήματος", αντιλαμβάνομαι ότι ακόμα και για την σύνδεση video (ή S-Video, για να είμαι πιο ακριβής), όπου η αντίσταση εισόδου και εξόδου του switcher είναι 75Ω, ο switcher θα διατηρήσει τα αρχικά χαρακτηριστικά του σήματος , ώστε αυτό να φτάσει στην αναλογική είσοδο του ενισχυτή πρακτικά αναλλοίωτο, άρα δεν θα τον επηρεάσει (τον ενισχυτή) στην ρύθμιση στάθμης, τηρουμένων, φυσικά όσων άλλων επισημαίνεις. Πες μου αν είναι σωστό αυτό.
Φυσικά, αλλά με τις όποιες (πολύ μικρές) αλλοιώσεις εισάγει ο switcher, μιας που τα κυκλώματά του είναι ενεργά. Αλλωστε, η όποια ρύθμιση της στάθμης του ήχου στον ενισχυτή δεν επηρεάζει την εικόνα, που ρυθμίζεται χωριστά.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.123
Reaction score
20.630
Re: Ευχαριστώ πολύ! Δυο ερωτησούλες, μόνο

1β) Τα 75Ω εισόδου του switcher δεν θα επηρεάσουν αρνητικά την έξοδο audio της όποιας πηγής (στα κανάλια που θα συνδεθούν εκεί, φυσικά) μιας και λογικά κάθε πηγή αναμένει να "δει" στην έξοδό της μια σύνθετη αντίσταση αρκετά μεγάλη; Ή μήπως αυτό δεν ισχύει, μιας και τελικά το σήμα της πηγής (πάντα για τα συγκεκριμένα κανάλια, που συνδέονται στην είσοδο video του switcher) καταλήγει έτσι κι αλλιώς σε μια είσοδο με μεγάλη αντίσταση - αυτήν του ενισχυτή;
Ο switcher έχει σύνθετη αντίσταση 75Ω στις εισόδους εικόνας, (όχι του ήχου), οι οποίες λειτουργούν με κυκλώματα χωριστά από αυτά των εισόδων ήχου. Άρα, ουδεμία αρνητική επήρρεια υφίσταται. Για κάθε κανάλι του switcher, η έξοδος εικόνας της πηγής οδηγεί το ενεργό κύκλωμα του switcher, το οποίο με τη σειρά του οδηγεί την αντίστοιχη είσοδο του ενισχυτή (ή της όποιας συσκευής απεικόνισης), και καθ’ όλη την πορεία του το σήμα της εικόνας οδεύει μέσα από γραμμή μεταφοράς σύνθετης αντίστασης 75Ω. Αντίστοιχα, η έξοδος ήχου της πηγής οδηγεί τα 10ΚΩ της αντίστοιχης εισόδου κυκλώματος του switcher, το οποίο με τη σειρά του οδηγεί τα 47ΚΩ εισόδου του ενισχυτή. Μέσα στον switcher, τα κυκλώματα διοχέτευσης εικόνας και ήχου είναι χωριστά.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.123
Reaction score
20.630
Re: Ευχαριστώ πολύ! Δυο ερωτησούλες, μόνο

2) Στις συνδέσεις BNC (Video), προτείνεις χρήση καλωδίου RG59, κάτι σαν το RG59B/U της Ιταλικής Cavel (του οποίου η ονομαστική σύνθετη αντίσταση είναι 50Ω) ή κάποιου φθηνού μικροφωνοκαλώδιου της Mogami.
Για την κατά το δυνατόν βέλτιστη διοχέτευσή του, το σήμα εικόνας απαιτεί σύνθετη αντίσταση 75 και όχι 50Ω. Όλα τα καλώδια τύπου RG59 είναι «75άρια», (η σελίδα της Cavel τιτλοφορείται λάθος, το RG59B/U είναι 75άρι, το λένε και οι προδιαγραφές του). 50Ω είναι τα «58άρια», RG58xx.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.123
Reaction score
20.630
Re: Ευχαριστώ πολύ! Δυο ερωτησούλες, μόνο

Φαντάζομαι πως η πρότασή σου ισχύει ΚΑΙ για σύνδεση μέσω S-Video. Επίσης φαντάζομαι πως αντί για RG59 ένα καλύτερο ομοαξονικό καλώδιο τύπου SAT752F της Cavel (ονομαστική αντίσταση 75Ω) ή κάποιο αντίστοιχο καλό καλώδιο Audio (έχω αρκετό Monster Interlink 400) θα κάνει δουλειά, πάντα τηρουμένων των υπολοίπων. Σωστά;
Σωστά. Ας είναι το καλώδιο όσο γίνεται καλύτερης ποιότητας, αλλά με τη σύνθετη αντίσταση με την οποία προδιαγράφεται το σήμα, δηλαδή 75Ω.
 

Μηνύματα
4.544
Reaction score
3.085
Thanks! Αλλά ρωτάω για σήμα Audio

Σ' ευχαριστώ και πάλι πάρα πολύ, Κώστα.

Στις απαντήσεις σου, όμως, μου μιλάς για σήμα video, ενώ έχω διευκρινήσει πως τον switcher τον θέλω αποκλειστικά για σήματα audio, άσχετο αν θα περάσω κάποια από αυτά ΚΑΙ μέσα από τις video συνδέσεις του.

Εξ ού και η ερώτηση 1β.

Μήπως κατάλαβα λάθος;
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.123
Reaction score
20.630
Α, εντάξει! Φυσικά, εκτός όλων των άλλων καλωδίων, το 75άρι καλώδιο μπορεί να χρησιμοποιηθεί κι αυτό για audio, με εξαιρετικά αποτελέσματα. Απλώς, η χρήση του είναι υποχρεωτική στη διοχέτευση του σήματος εικόνας.
 

Μηνύματα
4.544
Reaction score
3.085
OK! 75Ω και για σήμα audio, λοιπόν

Α, εντάξει! Φυσικά, εκτός όλων των άλλων καλωδίων, το 75άρι καλώδιο μπορεί να χρησιμοποιηθεί κι αυτό για audio, με εξαιρετικά αποτελέσματα. Απλώς, η χρήση του είναι υποχρεωτική στη διοχέτευση του σήματος εικόνας.
Εντάξει, Κώστα. Ευχαριστώ.

Επειδή έχω αρκετό χύμα SAT752F, προτίθεμαι να το χρησιμοποιήσω παντού, για όλες τις συνδέσεις audio των καναλιών των πηγών προς τον switcher και από αυτόν προς τον ενισχυτή.

Εκ των ανωτέρω αντιλαμβάνομαι τελικά πως η αντίσταση εισόδου του switcher δεν επηρεάζει τελικά την έξοδο audio της πηγής, σε ότι αφορά πιθανή διαφορά στάθμης μεταξύ των καναλιών της.

Σωστά;
 




Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.640
Μηνύματα
2.870.115
Members
37.937
Νεότερο μέλος
daemon76
Top