Που μπορώ να βρω τάπες για τα bass reflexes;

Μηνύματα
2.806
Reaction score
1.391
Η δική μου πατέντα ήταν με καπάκια από σπρέι...
Το βάζω μεσα σε μακριά κάλτσα με το επάνω μέρος του να πάει στη μύτη της ..
Αφού σφίξει βάζω το περίσσευμα της Κάλτσας στο κοίλο του καπακιου..
 

Vakis2000

Κλιψ κλαψ
Μηνύματα
8.383
Reaction score
9.449
Πολλές εταιρείες συμπεριλαμβάνουν στην συσκευασία και τάπες! Πχ Monitor Audio.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.428
Στην σειρά rf της klipsch υπάρχουν 2 οπές πίσω των 10cm εκάστη. Έχω προσέξει λοιπόν, ανάλογα με ποια ταπώνουμε με αφρολέξ, αλλάζει το αποτέλεσμα. Πάντως, άνετα μπορούμε να παίξουμε. Με αυτόν το τρόπο δε, άνετα διορθώνουμε οποιαδήποτε προβλήματα χώρου.
Σε καμία περίπτωση δεν διορθώνεις πρόβλημα του χώρου με αυτόν τον τρόπο.
Είναι το ένα λάθος επάνω στο άλλο.
Ο χώρος σου κάλλιστα μπορεί να έχει έναν ενοχλητικό συντονισμό σε εύρος μόνο 6-7 Hz.
Με το να ταπώσεις τον σωλήνα <<θάβεις>> όλο το βαθύ χαμηλό του ηχείου σου. Θα έπρεπε να εντοπίσεις που ακριβώς έχεις θέμα και να ασχοληθείς με αυτό.

Η λογική <<Πονάει χέρι, κόβει χέρι>> ποτέ δεν μου άρεσε.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.428
Επειδή όσο και αν έψαξα δεν βρήκα κάτι σχετικό στο διαδίκτυο ας πρωτοτυπήσουμε και εδώ...
Αυτή την εποχή τελειώνω ένα τρίδρομο ηχείο, με sub 10 ιντσών και σωλήνα συντονισμού.
Έκανα μια μέτρηση λοιπόν με τον σωλήνα ελεύθερο και μια με ταπωμένο.

Η αναλογία του πριν και του μετά είναι σωστή. Απλά η απόλυτη στάθμη είναι ενδεικτική και όχι απόλυτη, αλλά με μικρή απόκλιση.
Η στάθμη εδώ δεν μπορεί να μετρηθεί ιδανικά με μία μόνο μέτρηση.
Συμβαίνει αυτό λόγο του μεγάλου μήκους κύματος των συχνοτήτων της περιοχής.
Η τοποθέτηση του μικροφώνου για μέτρηση κοντινού πεδίου είναι προβληματική και θα έπρεπε να βγει αθροιστικά η στάθμη μεγαφώνου-σωλήνα.
Θεωρώ πως το αποτέλεσμα είναι καλύτερα κατανοητό έτσι.

Έχω ανοίξει πολύ την κλίμακα του πλάτους, ενώ εστίασα μόνο στις συχνότητες που δουλεύει το subwoofer και ο σωλήνας μαζί, που είναι οι 150 Hz περίπου.
Η συχνότητα διαχωρισμού του κυκλώματος είναι οι 110 κύκλοι.
Ο σωλήνας εδώ είναι συντονισμένος στους 30 Hz (κίτρινος ενδείκτης).

Βλέπουμε πως στη συχνότητα συντονισμού του σωλήνα, έχουμε μεγάλη απώλεια στάθμης, η οποία ελαττώνεται όσο ανεβαίνουμε στο φάσμα, ενώ από κάποιο σημείο και επάνω, πρακτικά, μηδενίζεται η διαφορά.

reflex tapped.png
 
Last edited:

Vakis2000

Κλιψ κλαψ
Μηνύματα
8.383
Reaction score
9.449
Μάλιστα,

Πάντως πριν γράψω αυτά, ασχολήθηκα φυσικά αρκετά. Όχι με μετρήσεις της παραπάνω μεθόδου, αλλά με το αυτί:

Ξεκίνησα με ένα κομμάτι που με ενοχλεί το χαμηλό., (Προαναφέρω ότι δεν είναι εύκολο διότι αυτά που με ενδιαφέρουν έχουν αναλογικές ως επι το πλείστον εγγραφές (και αρκετά παλιές). Βρήκα σε κάποια ηλεκτρονικά σύγχρονα), με τα ηχεία ελεύθερα πίσω (τις οπές τους εννοώ).

Κατόπιν απομόνωσα ένα εκ το δύο ηχείων. Πράγματι, το πρόβλημα εμφανίζεται στο αριστερό! (Ίσως επειδή δίπλα ακριβώς ευρίσκεται το sub?) ... Τέλος πάντων. Στην συνέχεια άρχισα να ταπώνω τις δύο του οπές . Πρώτα την πάνω, και κατόπιν την πιο χαμηλά. Πρόσεξα ότι ταπώνοντας τη επάνω, πράγματι βελτιώθηκε η κατάσταση! Στην συνέχεια άρχισα να ελευθερώνω λίγο λίγο την πυκνότητα του αφρολέξ, μέχρι το σημείο που άρχιζε να εμφανίζεται το πρόβλημα πάλι. Έτσι από τις τέσσερις, έχει ταπωθεί ελαφρά η μία.

20171211_094103.jpg

Προσέξτε δεξιά την εκτόνωση (οπή μπασρεφλεξ του sub).
Αυτά!
 
Last edited:

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.428
Μάλιστα,

Πάντως πριν γράψω αυτά, ασχολήθηκα φυσικά αρκετά. Όχι με μετρήσεις της παραπάνω μεθόδου, αλλά με το αυτί:

Ξεκίνησα με ένα κομμάτι που με ενοχλεί το χαμηλό., (Προαναφέρω ότι δεν είναι εύκολο διότι αυτά που με ενδιαφέρουν έχουν αναλογικές ως επι το πλείστον εγγραφές (και αρκετά παλιές). Βρήκα σε κάποια ηλεκτρονικά σύγχρονα), με τα ηχεία ελεύθερα πίσω (τις οπές τους εννοώ).

Κατόπιν απομόνωσα ένα εκ το δύο ηχείων. Πράγματι, το πρόβλημα εμφανίζεται στο αριστερό! (Ίσως επειδή δίπλα ακριβώς ευρίσκεται το sub?) ... Τέλος πάντων. Στην συνέχεια άρχισα να ταπώνω τις δύο του οπές . Πρώτα την πάνω, και κατόπιν την πιο χαμηλά. Πρόσεξα ότι ταπώνοντας τη επάνω, πράγματι βελτιώθηκε η κατάσταση! Στην συνέχεια άρχισα να ελευθερώνω λίγο λίγο την πυκνότητα του αφρολέξ, μέχρι το σημείο που άρχιζε να εμφανίζεται το πρόβλημα πάλι. Έτσι από τις τέσσερις, έχει ταπωθεί ελαφρά η μία.
Μια χαρά και πολύ καλά έκανες αφού αυτό σε ευχαριστεί περισσότερο.
Το ότι περιγράφεται παραπάνω το τι και το πως δεν σημαίνει πως είσαι σε σχολείο και με το πρώτο <<λάθος>> απ'το αυτί και στο δάσκαλο.
Αλίμονο αν περισσότερο σε στρεσάρει και λιγότερο σου δημιουργεί ευφορία η ακρόαση μουσικής.
Αρκετή καταπίεση έχουμε από όλα τα υπόλοιπα γύρω μας.

Αν η επιλογή είναι μεταξύ δύο καταστάσεων, όπου στη μία το άκουσμα γίνεται κουραστικό και ανυπόφορο, ενώ στην άλλη ευχάριστο, χάνοντας βέβαια κάποια πληροφορία, σαφώς και επιλέγεις την δεύτερη.

Το ηχείο σου έχει ανεξάρτητες καμπίνες για κάθε μονάδα χαμηλών ή απλά δύο σωλήνες?
 

Vakis2000

Κλιψ κλαψ
Μηνύματα
8.383
Reaction score
9.449
Απλώς 2 Σωλήνες.

Οποιαδήποτε επέμβαση σε αυτές, έχει άμεσο αποτέλεσμα στο ηχητικό φάσμα. Με άλλα λόγια έχει γίνει πραγματικά μελέτη επάνω σε αυτό το θέμα από τον κατασκευαστή.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.876
Μηνύματα
3.031.939
Members
38.511
Νεότερο μέλος
ztv
Top