- Μηνύματα
- 59.010
- Reaction score
- 145.061
Δε χρειάζεται ενισχυτή, ένα media player.. 
BEST ANSWER AWARD!Στο (σωστό) πνεύμα του "όσο γίνεται καλύτερο 2.1 για τώρα και επέκταση σε πολυκάναλο αργότερα", δες και την αποψάρα μου:
Μια που πιάσαμε τον @melina, αυτός είχε αγοράσει ένα Presonus Eris 66 για κεντρικό, αλλά τελικά (σωστά) αποφάσισε να πάει σε full Yamaha HS-7 setup, οπότε το πουλάει.
Πας και του το παίρνεις.
Μετά πας στο Νάκα και πάιρνεις κι άλλο 1, και μαζί παίρνεις κι ένα Presonus Temblor T-10.
Από την κάρτα ήχου του PC σου (ή από μία φτηνή και καλή εξωτερική - υπάρχουν) και ανάλογα με το τι εξόδους έχει και το τι θα αποφασίσεις για το bass management, κάνεις τα ακόλουθα:
1. Ρυθμίζεις το πρόγραμα αναπαραγωγής έτσι ώστε το περιεχόμενο του καναλιού .1 (sub) να πηγαίνει στα Left και Right ηχεία τα οποία θεωρούνται ως Fullrange.
Μετά, τραβάς 2 καλώδια RCA (ή XLR αν οι συσκευές σου υποστηρίζουν κάτι τέτοιο) για Left και Right και τα βάζεις στις αντίστοιχες εισόδους του SUB.
Μετά, τραβάς άλλα 2 καλώδια RCA (ή XLR αν οι συσκευές σου υποστηρίζουν κάτι τέτοιο) για Left και Right και τα βάζεις στις αντίστοιχες εισόδους των Eris 66 αυτή τη φορά.
Μ' αυτόν τον τρόπο έχεις "κόψει" από τα κυρίως ηχεία τις συχνότητες κάτω από 80Hz ελαφρώνοντας το φορτίο τους.
Επίσης, ρυθμίζεις το Low Pass Filter στην "πλάτη" του Sub έτσι ώστε να "κόβει" από αυτό τις συχνότητες της περιοχής άνω των 80Hz περίπου.
Και λέω "της περιοχής άνω των 80Hz περίπου" επειδή:
α. Τα ρυθμιστικά που έχουν τα ηχεία αυτής της κατηγορίας τιμής δεν έχουν και την απόλυτη ακρίβεια - και δεν πειράζει.
β. Τα δωμάτια με ύψος γύρω στα 2.7m (η πλειοψηφία των δωματίων στα ελληνικά σπίτια) παρουσιάζουν mode στα 63Hz λόγω ύψους. Αν η περιοχή 60-75Hz παρουσιάζει έντονο τονισμό στη θέση ακρόασης λόγω παρόμοιων μεγεθών των υπολοίπων διαστάσεων του χώρου (είτε των υποπολλαπλασίων τους - επίσης διόλου απίθανο στα ελληνικά σπίτια) ή, και, λόγω της τοποθέτησης των ηχείων - sub, μπορείς να κάνεις την εξής πονηριά:
Να μη ρυθμίσεις το Low Pass Filter στην "πλάτη" του Sub να αποκόπτει από αυτό τις συχνότητες της περιοχής άνω των 80Hz, αλλά π.χ. τις συχνότητες της περιοχής άνω των 70Hz ή άνω των 65Hz, περιορίζοντας έτσι τη "βρωμιά" που προσθέτουν τα ενδεχόμενα mode.
Αν μάλιστα το κάνεις αυτό "παίζοντας" ταυτόχρονα με τη θέση των ηχείων - sub, τότε μπορεί να καταλήξεις σε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα χωρίς τη λύση εξωτερικής ισοστάθμισης, και, σχεδόν σίγουρα, ανώτερο από αυτό που θα σου έδινε ο συνδυασμός εξωτερικής ισοστάθμισης - απρόσεκτης τοποθέτησης ηχείων.
"Και όμως η Γη γυρίζει" που λέει και ο costas EAR...
Για να σε δω να κάνεις κάτι ανάλογο με παθητικά ηχεία...
2. Εναλλακτικά, τραβάς 3 καλώδια RCA (ή XLR αν οι συσκευές σου υποστηρίζουν κάτι τέτοιο) από την πηγή σου, και τροφοδοτείς έτσι απευθείας τα Left / Right ηχεία και το Sub.
Απλά, σε αυτήν την περίπτωση, θα πρέπει να ρυθμίσεις το πρόγραμα αναπαραγωγής έτσι ώστε το περιεχόμενο του καναλιού .1 (sub) καθώς και το περιεχόμενο χαμηλών συχνοτήτων από τα Left / Right ηχεία να πηγαίνει απευθείας στο Sub, και κάτι τέτοιο να γίνεται ει δυνατόν και στις ταινίες και στη μουσική.
Εννοείται, πως και στις δύο παραπάνω περιπτώσεις θα πρέπει να ταιριάξεις τις στάθμες κυρίως ηχείων - Sub "παίζοντας" με τα περιστροφικά ρυθμιστικά που γράφουν "Input Gain" και βρίσκονται στην "πλάτη" των ηχείων - Sub.
Αν τα παραπάνω σου φαίνονται δύσκολα, τότε θα πρότεινα να προσλάβεις κάποιον επαγγελματία να το αναλάβει.
...
Σε δεύτερη φάση μπορείς να αγοράσεις έναν ολοκληρωμένο AV με εξόδους προενίσχυσης, π.χ. Yamaha RX-V781 ή Yamaha RX-V860, και επιπλέον (ει δυνατόν ίδγια) ενεργά ηχεία και για τα υπόλοιπα κανάλια.
Σε τρίτη φάση, πουλάς τον ολοκληρωμένο AV, και αγοράζεις προενισχυτή AV, π.χ. αυτόν (τότε θα τον βρίσκεις και μεταχειρισμένο).
Ιδού μια πολύ καλή πρόταση λίγο πάνω από το budget σου με πολύ σαφές και συμβατό upgrade path.
Εγω κάτι τέτοιο θα έκανα.
Καλή συνέχεια.
Για τι εντάσεις αναφέρεσαι ;, μπορώ να πάω στο Denon 2300W , τον βρίσκω με 430Ε.Φίλε μου μην πιστεύεις τι λένε τα specs, όλοι ψεύδονται. Παλιά είχα τον denon x2000 (που ήταν το επόμενο μοντέλο από το δικό σου αντίστοιχο με τον τωρινό 2300) με τα zensor3, vokal kai zensor1. Ντάξει στις ταινίες ψιλοκαλά έπαιζε αλλά αν έβαζες να ακούσεις μουσική η αδυναμία οδήγησης ήταν πολύ εμφανής. Αν ήμουν στην θέση σου θα πήγαινα να ακούσω ηχεία πρώτα και αφού κατέληγα σε ποιά τότε θα έπαιρνα έναν ενισχυτή ο οποίος θα είχε απαραίτητα pre out ώστε να βάλεις κανα τελικό πιο μετά τουλάχιστον για τα l,r . Mπορεί να σου φαίνεται κάπως το σκεπτικό αλλά μακροπρόθεσμα θα γλυτώσεις λεφτά έτσι.
Tελικά επιλέχθηκε ο Μarantz 5012 με Dali.Φίλε μου μην πιστεύεις τι λένε τα specs, όλοι ψεύδονται. Παλιά είχα τον denon x2000 (που ήταν το επόμενο μοντέλο από το δικό σου αντίστοιχο με τον τωρινό 2300) με τα zensor3, vokal kai zensor1. Ντάξει στις ταινίες ψιλοκαλά έπαιζε αλλά αν έβαζες να ακούσεις μουσική η αδυναμία οδήγησης ήταν πολύ εμφανής. .
Αυτό που λες για την ισχύ ενισχυτή και ηχείων το εξηγεί ωραία εδώΤα όμορφα ηχεία ΄΄καίγονται΄΄...ομορφότερα από την επιδρομή συνιστωσών παραμόρφωσης κατά τα φαινόμενα αποκοπής σε περίπτωση όπου η διαθέσιμη ισχύς δεν θα επαρκεί ως προς τις στάθμες ακρόασης και το ενεργειακό περιεχόμενο του προγράμματος και...δυσκολότερα άμα υπάρχει υπερεπάρκεια διαθέσιμης ισχύος.
Ηθικόν Δίδαγμα: θ'απαιτηθεί στην πράξη ανώτερη τιμή ισχύος από εκείνη που θα θεωρούσες αρκετή και δη υπό συνθήκες πολυκάναλης οδήγησης.
Επίσης ο υποφαινόμενος αδυνατεί να διανοηθεί ικανοποιητική διαρρύθμιση πολυκάναλου συστήματος με τις υπάρχουσες στη γραφική απεικόνιση ασυμμετρίες και αστοχίες στην ευθυγράμμιση.Και ποια διάσταση λέμε έχει η διαγώνιος στην (HD ή UHD) οθόνη...