Alex_Zapantis
Επαγγελματίας
- Μηνύματα
- 3.070
- Reaction score
- 3.369
Βρε ζαβολιάρη , άλλο "το βρήκα" 13 χιλιάρικα, και άλλο κοστίζει 13 χιλιάρικα:Τα Dynaudio confidence c4 είναι παθητικά. Τα focus 600xd είναι ενεργά. Το κοστος του πρωτου είναι πλέον στα 13 χιλιαρικα. Το κόστος του δευτερου 12.500. Άκουσε τα διπλα διπλα και θα καταλάβεις το λόγο που προτιμώ τα παθητικά ακόμα.
Μια ένδειξη της πραγματικής διαφοράς κόστους εδώ:
http://www.analogueseduction.net/all-speakers/dynaudio-confidence-c4-platinum-speakers.html
€18,505.40
€15,421.16 Exc. VAT
http://www.analogueseduction.net/all-speakers/60xd.html
€10,495.60
€8,746.34 Exc. VAT
Όπου βέβαια με επαρκή οδήγηση (και EQ) τα πρώτα θα παίζουν σαφώς καλύτερα λόγω:
1. Καλύτερων - "δυνατότερων" μεγαφώνων
2. Τρόπου ακτινοβολίας που μοιάζει με ακτινοβολία line array δίχως το ηχείο να είναι τυπικό line array, που οδηγεί (μεταξύ άλλων) και σε λιγότερο καταστρεπτική αλληλεπίδραση με έναν τυχαίο untreated χώρο.
Alex_Zapantis said:...
Σκοπός του λοιπόν δεν είναι απλά "να ακυρώσει το χαμηλο προς τα πίσω" , αλλά και το να "στενέψει" όσο το δυνατόν ομοιόμορφα το λοβό ακτινοβολίας του ηχείου και στα μεσαία, ώστε το ηχείο να επηρεάζεται λιγότερο από τις πλευρικές ανακλάσεις [οι οποίες σημειωτέον είναι πολύ λιγότερο βλαπτικές και "αφύσικες" από τις κατακόρυφες (τα αυτιά μας είναι στα πλάγια του κεφαλιού και όχι το ένα στο μέτωπο και το άλλο στο σαγόνι) - ενδέχεται δε, οι πλευρικές ανακλάσεις ντε!, να αποδεικνύονται ενίοτε και ευφωνικές...]
...
...
ας μην ξεχνάμε όμως ότι στο μέσο σπίτι δεν παύει να ακούμε 30% τα ηχεία και 70% τον χώρο
...
...
τα ενεργά είναι το μέλλον...ας μην γελιόμαστε.....πλέον η τεχνολογία βοηθά στο να ακούμε σε παραπάνω ποσοστό την ηχογράφηση μέσω των ηχείων μας και σε λιγότερο τον χώρο... με ένα σωρό καλούδια dsp που βάζουν ώστε να μας κάνουν την ζωή ευκολότερη
η διαφορά μεταξύ κατασκευαστών παθητικών-ενεργών είναι στο ότι οι πρώτοι παραδοσιακά ψάχνουν να βγάλουν ένα συνολικά στρωμένο-ισορροπημένο αποτέλεσμα από το ηχείο (αδιαφορώντας για τους υπόλοιπους παράγοντες της ακρόασης..που πλέον γνωρίζει ο μέσος χρήστης και τρώγεται να τις αντιμετωπίσει).... διοχετεύοντας και καταναλώνοντας (και άσκοπα πολλές φορές) ενέργεια σε πυκνωτές,αντιστάσεις και πηνία..
ενώ οι δεύτεροι ασχολούνται στο πως θα προγραμματίσουν το ηχείο να στέλνει στρωμένο ήχο εκεί που είναι ο ακροατής ξεπερνώντας τους περιορισμούς του χώρου και της τοποθέτησης
...
Οπότε και η στοχευμένη αλληλεπίδραση ενός ηχείου με το χώρο όπως αυτή προκύπτει από το σχεδιασμό του ηχείου είναι αποτέλεσμα της συνολικής αρχιτεκτονικής του και όχι απλά του αν αυτό "φοράει" ενεργό ή παθητικό crossover.
Βεβαίως η ύπαρξη ενεργού crossover κάνει γενικά πολύ ευκολότερη την επίτευξη υψηλότερου "ταβανιού" τόσο στα χαμηλά και μεσαία όσο και στα υψηλά κοστολόγια.
Κατά τα άλλα, εξετάζουμε κάθε υλοποίηση ξεχωριστά, και πάντα στα πλαίσια της κατηγορίας τιμής της.
Δηλαδή δεν κρίνουμε μόνο την τεχνολογία (και ειδικά μακροσκοπικά) αλλά και την υλοποίηση.
Είναι δύο διαφορετικά ηχεία Άλεξ....άλλα γούφερ,άλλα και παραπάνω μιντ τουίτερ
Αν ήταν τα ίδια σε δύο διαφορετικές υλοποιήσεις με παθητικό και ενεργό κρος
θα μπορούσαμε να βγάλουμε άλλα συμπεράσματα και από θέμα κόστους και από θέμα απόδοσης
...
Last edited: