Πόσο Συνεισφέρει Το Κάθε Κομμάτι Ενός Συστήματος Στον Ηχητικό Χαρακτήρα Του;

Μηνύματα
2.885
Reaction score
50
Η ερώτησή μου είναι πάνω κάτω αυτή που γράφω στο subject, δηλαδή κατά πόσο συνεισφέρει κάθε κομμάτι ενός συστήματος (ας πούμε σύστημα home cinema) στον τελικό ηχητικό χαρακτήρα του. Όταν λέω ηχητικό χαρακτήρα εννοώ κατά πόσο ο τελικός ήχος θα είναι "ζεστός" ή "οξύς" ή προσανατολισμένος προς home cinema ή προς μουσική. Τα παραπάνω έχουν άμεση σχέση με αυτό που λέμε αποδοτικό "ματσάρισμα" ηχείων/συσκευών. Πχ λέμε ότι τα τάδε ηχεία είναι πολύ bright (συγγνώμη για κάποιους αγγλικούς όρους, δεν είμαι σίγουρος για τη μετάφραση στα ελληνικά) άρα χρειάζονται ένα πολυκάναλο (σε περίπτωση που μιλάμε για home cinema) με πιο "ζεστό" ήχο για να γίνει μια εξισορρόπηση. Αντίστοιχα αν τα ηχεία μας έχουν warm sound πιθανόν να ταίριαζαν πιο εύκολα με ένα πιο bright πολυκάναλο. Έστω λοιπόν το εξής (σχετικά συνηθισμένο) setup:

dvd player
ολοκληρωμένος πολυκάναλος
δικάναλος τελικός ενισχυτής
5.1 ηχεία

Φυσικά το παραπάνω σύστημα θα μπορούσε να διαφοροποιηθεί αντί για ολοκληρωμένο πολυκάναλο και τελικό δικάναλο να έχουμε πολυκάναλο προενισχυτή και 5κάναλο τελικό (ή με περισσότερα κανάλια), απλά γράφω κάτι σχετικά "αντιπροσωπευτικό". Δε θα ήθελα ν' αφήσω μόνο ένα ολοκληρωμένο πολυκάναλο χωρίς τελικό για να δούμε κατά πόσο τα προενισχυτικά τμήματα και ο τελικός ενισχυτής συμβάλλουν ξεχωριστά στον ηχητικό χαρακτήρα του συστήματος.

Με βάση το προηγούμενο setup λοιπόν, σε τι ποσοστό θα λέγατε ότι συμβάλει η κάθε συσκευή στον τελικό ηχητικό χαρακτήρα ενός συστήματος; Προσωπικά δεν είμαι ο πλέον κατάλληλος για ν' απαντήσω, γι' αυτό θα ήθελα τη γνώμη σας. Απ΄ όσο μπορώ να κρίνω πάντως θα έλεγα ότι τα ηχεία παίζουν το μεγαλύτερο ρόλο (ας πούμε ένα 60%), το dvd το μικρότερο (ας πούμε 10%) και τώρα ως προς τον προ-τελικό... ιδού η απορία! Μεγαλύτερη συμβολή έχει ο προενισχυτής ή ο τελικός; Ή συναντιούνται κάπου στη μέση (πχ προενισχυτής με brigh ήχο και τελικός πιο "ζεστός" θα συνδυάζονταν καλύτερα με bright ή warm sounded ηχεία;

Καταλαβαίνω βέβαια ότι κάτι τέτοιο εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, πχ άλλοι προενισχυτές έχουν μεγαλύτερη συμβολή και άλλοι μικρότερη. Επίσης αυτό εξαρτάται φαντάζομαι και από τα υπόλοιπα components (πχ ανάλογα με τα ηχεία αλλιώς μπορεί να συνεισφέρει ο ίδιος τελικός σε κάποια περίπτωση και αλλιώς σε άλλη). Ωστόσο σε πολύ γενικές γραμμές πρέπει να υπάρχει ένας γενικός "κανόνας".

PS: Ίσως το thread αυτό να ήταν πιο κατάλληλο στην κατηγορία Audio, απλά επειδή μιλάω πιο συγκεκριμένα για πολυκάναλο σύστημα το έθεσα εδώ...[/spoiler]
 

Μηνύματα
2.679
Reaction score
5
Έτσι πολύ επιγραμματικά για μένα δεν υπάρχει μαρσάρισμα μηχανημάτων εκτός από τα ηχεία και τον χώρο.
Ορισμοί όπως ζεστός, οξύς, ήχος ξουράφι, αυτά εμένα μου φέρνουν στο μυαλό κακά μηχανήματα.
Κάθε μηχάνημα τις αλυσίδας αναπαραγωγής ανάλογα με το κόστος του είναι υπόχρεο να κρατά κάποιες ισορροπίες, αυτή η ισορροπία για μένα ονομάζετε ουδέτερος ηχητικός χαρακτήρας. Τουλάχιστον για τον ενισχυτή και τα ηχεία αυτός πρέπει να είναι νόμος απαράβατος.
Εκεί που μπορείς να πειραματιστείς λίγο είναι η πηγή ώστε να φέρεις τον ήχο στα μέτρα του συστήματος και ίσως στα γούστα σου.
Το δύσκολο είναι να εντοπίσεις την ουδετερότητα μετάξι ηχείων και ενισχυτή αν δεν έχεις προηγούμενη εμπειρία από κανένα από τα δύο. Εδώ παίζει μεγάλο ρόλο και ο παράγοντας εμπειρία.
Αν υπάρχει ουδετερότητα μετάξι ηχείων και ενισχυτή ο κακός ηχητικός χαρακτήρας της πηγής εύκολα ανιχνεύεται νοούμενου ότι υπάρχει εμπειρία ουδετερότητας στο σύστημα από της διάφορες άλλες πήγες.
 

Μηνύματα
2.885
Reaction score
50
Ok, αλλά παρόλαυτά πολλές φορές ακούμε πχ "μη συνδυάσεις τα τάδε ηχεία με Yamaha ενισχυτή (για παράδειγμα), θέλουν κάτι πιο μουσικό, αλλιώς θα έχουν πολύ οξύ ήχο". Και φυσικά δε μιλάω για entry level κατηγορίες ούτε στο θέμα των ηχείων ούτε στου ενισχυτή. Είναι γνωστό πχ ότι οι Marantz είναι πιο μουσικοί πολυκάναλοι απ' τους Yamaha... Παρόλαυτά και τα δυο μηχανήματα έχουν αντιπροσώπους σε αρκετά υψηλές έως πολύ υψηλές κατηγορίες τιμής όπου οι παραπάνω χαρακτηρισμοί συνεχίζουν να τους ακολουθούν.

PS: Προφανώς η επιλογή των κατασκευαστών ήταν τυχαία...
 

Μηνύματα
2.679
Reaction score
5
Ας μου εξηγήσει κάποιος τον όρο μουσικότητα γιατί εγώ δεν τον αντιλαμβάνομαι.

Αν κατάλαβα καλά αν ακούω μουσική αντιλαμβάνομαι μουσικότητα, τότε αν ακούσω μια ταινία τη χαρακτήρα θα της δώσει?
 

Μηνύματα
2.885
Reaction score
50
Μη νομίζεις ότι κι εγώ καταλαβαίνω ακριβώς τους όρους "ψυχρό" άκουσμα ή "θερμό" άκουσμα. Ένας κι αυτός ένας από τους λόγους που άνοιξα το thread, επειδή περισσότερο ακούω τους όρους αυτούς από άλλους και όχι από προσωπική εμπειρία...
 

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
301
Μεγάλη συζήτηση το τι είναι "θερμό" ή "ψυχρό"...

Μια παρατήρηση μόνο...Όλες αυτές οι κρίσεις είναι καθαρά υποκειμενικές...
Όλες οι γνώμες καλώς ή κακώς είναι πολωμένες και μάλιστα πολλές φορές άσχημα...
Οπότε ο καθένας ακούει τα αυτιά του και εμπιστεύετε την κρίση του...Η παραφιλολογία περί ακουστικών εντυπώσεων αλλά και οι λεκτικές ακροβασίες για να περιγράψουμε ένα άκουσμα πολλές φορές καταντάν από κουραστικές μέχρι γελοίες... (π.χ. Ken Kessler που ορισμένες φορές καταντά γελοίος)

Τώρα όσοι δεν εμπιστεύοντε τα αυτάκια τους και τα ματάκια τους, και εμπιστεύονται τον "ειδικό τύπο" ας πρόσεχαν!!!
 


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.665
Μηνύματα
2.871.320
Members
37.929
Νεότερο μέλος
axil
Top