Ρυθμισεις Βιντεοπροβολεα

Μηνύματα
10.483
Reaction score
7
Καταρχην, Γιαννη, 5 τα ξημερωματα και δεν κοιμασαι? Εισαι καλα? Θα κανεις μαυρους κυκλους κατω απο τα ματια...

Επι του θεματος...

ΕΡΩΤΗΣΗ... Αφου οι προβολεις ΔΕΝ παιζουν out-of-the-box σωστα ή μπορει να παιξουν καλυτερα με τις ρυθμισεις, ΓΙΑΤΙ οι εταιριες ΔΕΝ τους ρυθμιζουν απο το εργοστασιο?
 



Μηνύματα
30.532
Reaction score
49
Καταρχην, Γιαννη, 5 τα ξημερωματα και δεν κοιμασαι? Εισαι καλα? Θα κανεις μαυρους κυκλους κατω απο τα ματια...

Επι του θεματος...

ΕΡΩΤΗΣΗ... Αφου οι προβολεις ΔΕΝ παιζουν out-of-the-box σωστα ή μπορει να παιξουν καλυτερα με τις ρυθμισεις, ΓΙΑΤΙ οι εταιριες ΔΕΝ τους ρυθμιζουν απο το εργοστασιο?
Ποιές 5 μιλάς?
Εχθές κοιμήθηκα στις........7 το πρωί!!!
Και ξύπνησα στις 10!!!
(θα ζητήσω ένσημα απ' τον Αντρέα!!)




Θέλω να πιστεύω πως οι εταιρίες ΔΕΝ κάνουν τις ρυθμίσεις άψογες από το εργοστάσιο γιατί κάθε σπίτι που θα μπει ένας προβολέας έχει διαφορετικές συνθήκες προβολής σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο.

Επομένως βάζουν σαν default ρυθμίσεις αυτές που αποδίδουν τον τυπικά καλό μέσο όρο. Αφήνοντας τον ιδιοκτήτη να επέμβει και να "φέρει" τις ρυθμίσεις στις προδιαγραφές του χώρου του αλλά και.......των ματιών του!
 


Βαγγέλης Λάμπρου

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.695
Reaction score
277
Λοιπόν,
μου φαίνεται ότι με τη βοήθεια των ερωταπαντήσεων δώσατε μόνοι σας τις σωστές απαντήσεις.
Αν και ξεφεύγουμε από το θέμα, θα κάνω μια μικρή παρένθεση.

Επαναλαμβάνω και μάλιστα θα επιμείνω, ότι μηχάνημα που να παίζει με ΣΩΣΤΗ εικόνα out of the box δεν έχω δει ακόμη. Υπάρχουν μηχανήματα με καλή απόδοση όπως για πχ ο Infocus 5700 αλλά και σε αυτόν υπάρχουν πάρα πολλά που επιδέχονται βελτίωσης.

Να ξεκαθαρίσω, όπως έχω κάνει πολλές φορές ότι ΔΕΝ τα γράφω αυτά για να…εργάζομαι περισσότερο. Δεν το έκανα από τη 1η στιγμή που ξεκίνησα αυτό το Hobby ΚΑΙ επαγγελματικά, ούτε σκοπεύω να το κάνω τώρα.
Απλά μου αρέσει να λέω αλήθειες και ….ας πονάνε μερικές φορές.

1η Αλήθεια
’νθρωπος, που είναι σε οποιαδήποτε θέση, στο κύκλο εργασιών του Home Theater, ο οποίος θα ισχυριστεί ότι κάποια συσκευή (προβολέας, plasma κλπ) παίζει Out The Box με ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ απόδοση, τόσο που δεν υπάρχει κανένας λόγος μετέπειτα ρύθμισης, απλά λέει ψέματα για να μη τρομάξει ο καταναλωτής και χάσει την πώληση. Και αυτό γιατί:

Α. Δεν μπορεί γνωρίζει ΟΥΤΕ ο ίδιος, αν όντως παίζει καλά αλλά κρίνει με βάση το «μάτι» του, οπότε για διερωτηθείτε, ΠΩΣ ξέρει αν όντως παίζει καλά;
Με την εμπειρία;
Ας γελάσω καλύτερα….
Ο «πατέρας της εικόνας» Joel Silver δήλωσε στο σεμινάριο που παρακολούθησα, ότι δεν χρησιμοποιεί ΟΥΤΕ ο ίδιος τα μάτια του ΑΛΛΑ ούτε βγάζει συμπεράσματα για μια εικόνα αν δεν την μετρήσει ΠΡΩΤΑ για να δει τις παραμέτρους της. Μπορεί τα μάτια μας να είναι ο δικαστής….αλλά ποτέ οι ένορκοι!!!!!

Β. Αν ήταν έτσι τέλεια τα μηχανήματα γιατί οι εταιρίες τα φορτώνουν με ρυθμιστικά; Να μια ερώτηση που μπορείτε να τους κάνετε στους εξυπνήδιδες για να εισπράξετε το αγελαδινό βλέμμα απορίας στο πρόσωπο τους.
Αν όντως λοιπόν παίζουν τέλεια ή περίπου τέλεια, Out of the box, θα χρειαζόμασταν ναι ή όχι ένα Remote με μοναδικές επιλογές τα On/Off και τις επιλογές εισόδων;
Αφού όμως τα υπομενού των προβολέων είναι δαιδαλώδη και δη εκεί που γράφει συνήθως Image ή Picture αυτό τι μπορεί να σημαίνει;


2η Αλήθεια:
Ξέρουμε άραγε την πραγματικά καλή εικόνα για να τη αναζητήσουμε; Αν όχι τότε ΟΛΕΣ οι εικόνες μπορεί να είναι καλές.
Εγώ πριν από 3 χρόνια με τον MT1040 ήμουν τρελά ευτυχισμένος με την εικόνα του. Δεν μιλάω για τους φίλους που έρχονταν σπίτι και πάθαιναν σοκ. Μιλάω για μένα που τον έβλεπα κάθε μέρα.
Μάλιστα τω καιρό εκείνο, βαθμολογούταν με 8,9 σε εικόνα βίντεο με τα δεκάρια να τα κατέχουν τα γνωστά 9άρια. Σήμερα θα έλεγα ότι το 5 είναι ένας τρομερά επιεικής βαθμός.

Η διαφορά του ΤΟΤΕ με το ΤΩΡΑ είναι ότι σήμερα ΓΝΩΡΙΖΩ και όχι ότι το μηχάνημα έχασε ξαφνικά 4 μονάδες.So Simple. Απλά Γνωρίζω.

Η 3η Αλήθεια για σήμερα λοιπόν είναι απλή και έχει μορφή ερώτησης.

Θέλουμε να μάθουμε;
Αν δεν θέλουμε να μάθουμε, πάντα θα υπάρχει ένας κακοήθης που θα ξέρει δυο πράγματα παραπάνω και φυσικά θα εξασκεί τη τέχνη που ξέρει 100% καλύτερα από εμάς.
Να μας χαϊδεύει τα αυτιά και εμείς να το γλεντάμε.

Εμένα δεν με πειράζει να του δίνω τα χρήματα μου, πάντα κάποιος θα το κάνει αυτό στην αλυσίδα του καταναλωτισμού, με πειράζει όμως αφάνταστα που θα νομίζει ότι η δουλεία του είναι να με πιάνει για βλάκα.
Λοιπόν, Group, Θέλουμε τελικά να μάθουμε;
:lol:
 



ΑΝΔΡΕΑΣ Κ.

Ιδρυτής
Μηνύματα
30.058
Reaction score
729
Βαγγελη, εδω δεν υπαρχουν κακοηθεις.
Αλλα ακομα και εαν υπαρξουν τους στελνουμε απο εκει που ηρθαν.
Πες μας φιλε.Ολοι θελουμε να μαθουμε :wink:
 



Βαγγέλης Λάμπρου

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.695
Reaction score
277
Κολλημένοι φίλοι της εικόνας, όπως και εγώ, γιατί να το κρύψωμεν άλλωστε;;;
Δώστε μου λιγάκι χρόνο να γράφω!!!!

Είναι τόσα πολλά και από κάπου θα πρέπει να αρχίσουμε. Και για μια φορά, αν μας δοθεί η δυνατότητα, ας αρχίσουμε σωστά.

Λοιπόν είχαμε μείνει στην ερώτηση: Ποια είναι τα στοιχεία που κάνουν μια καλή κινηματογραφική εικόνα ;

Λοιπόν μόνοι σας απαντήσατε στην ερώτηση που έθεσα ενώνοντας κομματάκια του puzzle.
Ας τα αξιολογήσουμε όμως.

Α. Το Μέγεθος.
Μια καλή εικόνα για να ονομάζεται κινηματογραφική ΠΡΕΠΕΙ να έχει μεγάλο μέγεθος. Βέβαια με το μεγάλο μέγεθος ξεκινάνε και τα προβλήματα. Του τύπου: ορατά pixels, screen door effect , πτώση φωτεινότητας, ανομοιομορφία φωτεινότητας, προβλήματα από φακούς αλλά και άλλα που όταν η εικόνα είναι μικρή δεν φαίνονται αλλά όταν μεγαλώνει αποκαλύπτονται εξαπίνης!!!!!!

Β. Καλό Contrast Ratio
To γνωστό νούμερο xxxx:1, νομίζατε ότι θα έλειπε; Μάλιστα η αναλογία της αντίθεσης είναι από τα βασικότερα στοιχεία που απαρτίζουν μια καλή εικόνα και δεύτερη στην ιεραρχία μετά το μέγεθος. Γραφώ φυσικά ΓΙΑ ΤΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ αναλογία και όχι φαινόμενα τύπου μέτρησης σε σκοτεινούς θαλάμους, τύπου μαύρης τρύπας, που κάνουν συνήθως οι κατασκευαστές. Μη ρωτάτε αδίκως, φυσικά αυτά τα νούμερα είναι πλασματικά γιατί με τον τρόπο αυτό αξιοποιούν τη χαμηλή στάθμη φωτός του σκοτεινότερου δυνατόν περιβάλλοντος και όχι τη δυνατότητα του μηχανήματος σε κανονικό χώρο προβολής

Γ. Καλή Χρωματική Επάρκεια αλλά και Διαχείριση
Τα χρώματα που μπορούν να προβληθούν θα πρέπει να καλύπτουν τις απαιτήσεις του προτύπου που θα παρακολουθήσουμε και αν είναι δυνατόν να το υπερκαλύπτουν. Το HD που έρχεται καλπάζοντας ουσιαστικά περικλείει τα πρότυπα του NTSC και PAL, οπότε εφόσον καλύπτει η απόδοση της συσκευής τις απαιτήσεις του HD, είμαστε σίγουρα έτοιμοι για το αύριο.
Θα πρέπει όμως η συσκευή να μπορεί να διαχειρίζεται σωστά τα χρώματα και να μη παρατηρούνται ανομοιομορφίες, ούτε λόγω τύπου (συχνό φαινόμενο στα LCD), ούτε λόγω προβληματικού Software αποκωδικοποίησης.
Τα χρώματα παίζουν τεράστιο ρόλο για την πειστικότητα της εικόνας στα μάτια μας την ώρα που παρακολουθούμε. Αν δεν υπάρχουν τα φυσικά χρώματα του κανονικού περιβάλλοντος τότε δυστυχώς το παιχνίδι τελειώνει πολύ νωρίς.

Θα μου επιτρέψετε να συνεχίσω αύριο, να μας δει και το σπίτι μας καθόλου!!!!!
 


Μηνύματα
30.532
Reaction score
49
Άντε και καλή συνέχεια (επιτρέψτε μου να συμπληρώσω........)

(μπας και δούμε μια καλύτερη μέρα κι εμείς σιγά-σιγά :wink: :roll: :roll: )
 


Μηνύματα
16
Reaction score
0
Καλή εικόνα: Αυτή που "ταιριάζει" στο σύστημά μας.

Καλύτερη εικόνα: Αυτή που προσαρμόζεται στις ιδιαιτερότητες του σπιτιού μας.

Αριστη εικόνα: Αυτή που υπόσχεται να μας δώσει το επόμενο μοντέλο/αναβάθμιση. Αλλά, τελικά η Ιθάκη (της εικόνας) αποδεικνύεται (sic), οτι είναι μόνο ο δρόμος προς αυτήν.



P.S. B. Λάμπρου, Καλό Δρόμο!
 

Βαγγέλης Λάμπρου

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.695
Reaction score
277
Δ. Καλή κίνηση
Και δεν εννοώ το κυκλοφοριακό!!!! Μπαίνοντας σε αληθινά δύσκολους δρόμους, σε προβλήματα που προσπαθούν να λυθούν πολλά χρόνια , θα σας παρουσιάσω πολύ απλά τη ρίζα του κακού. Τα καρέ του κινηματογράφου είναι 24 ανά δευτερόλεπτο, και των τηλεοπτικών PAL και NTSC, 25 και περίπου 30, αντίστοιχα.
Χαοτικές εξισώσεις και τρικ, λέγε με DCDi για να μετατρέψουμε τα κινηματογραφικά καρέ σε τηλεοπτικά δυστυχώς δεν αρκούν, αφού ακόμη και σήμερα τα προβλήματα υπάρχουν και φαίνονται πάρα πολύ εύκολα. Στο NTSC  έχουμε το γνωστό σπάσιμο ένεκα 3:2 Pull down, όταν η κάμερα κάνει οριζόντιο panning που μοιάζει με ξαφνική γρήγορη και αργή κίνηση, στο PAL λόγω 2:2 όταν έχουμε «βαριά» επεξεργασία εικόνας (αυτό είναι καλό, μη κουνάτε αρνητικά το κεφάλι!) έχουμε το γνωστό Lip delay, όπου δηλαδή οι ηθοποιοί κινούν τα χείλια τους αλλά καθυστερεί να ακουστεί η φωνή τους και τέλος έχουμε και το κοινό πρόβλημα με τις διαγώνιες κινούμενες ακμές το γνωστό και ως jagging.
Αυτά μόνο 3 από τα πολλά προβλήματα που μερικά λύνονται και άλλα όχι.
Πολλά «φρούτα» λοιπόν μπορούν να φορτωθούν στη σακούλα μας για αυτό και εμείς θα πρέπει να ξέρουμε να διαλέγουμε τι να αγοράζουμε.

Ε. Καλή χωροταξική διαρρύθμιση και χρωματισμός
Δεν αργούμε να καταλάβουμε, συνήθως όμως αφότου στήσουμε το σύστημα μας, ότι το στοιχείο που ουσιαστικά λειτουργεί σαν βαρόμετρο στην απόδοση του συστήματος είναι ο χώρος μας. Και αν οι audiophiles μετακινώντας ένα βιβλίο από το ράφι ούρλιαζαν «Εύρηκα-Εύρηκα» για τη ηχητική αποκάλυψη που δημιουργούσε στις χαμηλές συχνότητες, στη βιντεοπροβολή προετοιμαστείτε για απανωτά σοκ βλέποντας κατακόρυφη απόδοση στο σύστημα σας που για παράδειγμα θα δημιουργήσει ένα κάδρο με χρυσή κορνίζα ή ένας γυαλιστερά βαμμένος τοίχος. Γνωρίζοντας εδώ ότι ο συμβιβασμός θα είναι ο μεγάλος αντίπαλος μας (με κατάσκοπο και τη συμβία μας) πρέπει να παλέψουμε ώστε να έχουμε το πάνω χέρι σε αυτή την άνιση μάχη  παραχωρώντας όσο το δυνατόν λιγότερα για να απολαύσουμε το δυνατόν περισσότερα!!!!!

ΣΤ. Ο θεατής
Το πιο σπουδαίο μέρος της καλής κινηματογραφικής αλυσίδας στην εικόνα είστε ΕΣΕΙΣ. Αν δεν έχετε εμπειρία, θα πρέπει να αποκτήσετε. Μην  νομίζετε ότι με τη θέαση 10 προβολέων θα καταλάβετε τι σημαίνει καλή ή κακή εικόνα, γιατί πολύ απλά μπορώ να σας δείξω τον ίδιο προβολέα να παίζει με 10 διαφορετικές ρυθμίσεις και μπορεί να σας αρέσουν και όλες !!!! Τι θέλω να πω;
Αναπτύξετε την  ΠΟΛΥ δύσκολη αίσθηση της κριτικής στην εικόνα.
Και γράφω πολύ δύσκολη γιατί
α. Το μάτι είναι αναίσθητο
β. Γρήγορα συνηθίζει στη καλή ή κακή εικόνα και μένει εκεί δημιουργώντας νέο πρότυπο όρασης.

Πως θα καλλιεργήσετε λοιπόν αυτή την αίσθηση;
Tip: Βρείτε ένα καλό κινηματογράφο και δείτε 20 ταινίες αποτυπώνοντας στον εγκέφαλο σας την εικόνα του.
Αυτό είναι το πρότυπο σας. Αποστηθίστε το.

Θα πρέπει αν ξεχάσετε ότι ξέρατε και να πείτε στον ευατό σας:
I dont want Home Cinema
I want the Cinema to my Home !!!!!


Any questions?
 

ΑΝΔΡΕΑΣ Κ.

Ιδρυτής
Μηνύματα
30.058
Reaction score
729
Μπραβο Βαγγελη, εξαιρετα!
Α-Β της οπτικης απολαυσης οχι μονο για αρχαριους αλλα και για αρκετα προχωρημενους :oops:

Θα ηθελα να σταθω σε ενα συγκεκριμενο σημειο:

. Το μάτι είναι αναίσθητο β. Γρήγορα συνηθίζει στη καλή ή κακή εικόνα και μένει εκεί δημιουργώντας νέο πρότυπο όρασης.
To ματι οντως συνηθιζει την κακη εικονα και μαλιστα την αποδεχεται ως φυσιολογικη.
Θα προτεινα στους φιλους-περα απο την λυση που προτεινει ο Βαγγελης- μολις εχουν τις πρωτες αμφιβολιες να παρουν τον προβολεα τους υπο μαλης(εαν ειναι αυτο δυνατον) και να τρεξουν σε καποιον φιλο τους η ενα φιλοξενο καταστημα για να συγκρινουν

Απαραιτητη διαδικασια για να καταλαβουν τι εχαναν τοσο καιρο!
 

Χρήστος Ακρατόπουλος

Επίτιμο μέλος
Μηνύματα
14.836
Reaction score
53
Επίσης πριν από κάθε σύγκριση προ της αγοράς καλή θα ήταν μια επίσκεψη σε έναν καλό κινηματογράφο...

Άλλωστε αυτό προσπαθούμε να αντιγράψουμε σπίτι τους...
 

Μηνύματα
30.532
Reaction score
49
Επίσης πριν από κάθε σύγκριση προ της αγοράς καλή θα ήταν μια επίσκεψη σε έναν καλό κινηματογράφο...

Άλλωστε αυτό προσπαθούμε να αντιγράψουμε σπίτι τους...
Όλα καλά και συμφωνώ με τους προλαλήσαντες!
Αλλά.......................
Που θα βρούμε ΚΑΛΟ κινηματογράφο?
Και ποιός μας λέει ότι είναι όντως καλός?


Απ' την μέρα που έβαλα τον 5700 στο σπίτι μου, ακόμα και με τις βασικές ρυθμίσεις, παίζει ΠΟΛΥ ΚΑΛΥΤΕΡΑ από τους κινημ/φους της Πάτρας!
Και όχι μόνο οπτικά αλλά και.....ηχητικά το σύστημά μου με ικανοποιεί ΠΟΛΥ περισσότερο απ' ό,τι έχω δει εκτός σπιτιού μου!!!

Βαγγέλη συνέχησε την καλή δουλειά.......
(Αααα.......πολύ ωραίο το άρθρο σου για τα χρώματα στον ΗΧΟ)
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.856
Μηνύματα
3.030.897
Members
38.508
Νεότερο μέλος
Ioanniss
Top