Σταδιακή αναβάθμιση ηχοσυστήματος (dimifoot)


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.374
Reaction score
79.452
Χωρίς ντιρακ οκ, αλλά γιατί χωρίς σαμπ;
Να σου πώ.

Απο όσα έχω καταλάβει, για να πάρεις μια εικόνα απο έναν χώρο χρειάζεσαι πολλαπλές μετρήσεις, απο διάφορα σημεία του χώρου, απο πολλαπλές σημειακές πηγές δηλαδή. Στο πολυκάναλο βολεύει να πάρεις μέτρηση απο κάθε ηχείο χωριστά. Η παραπάνω μέτρηση είναι απο το κεντρικό, δίνει έναν μπούσουλα. Κανονικά θα έπρεπε να ανεβάζουμε 7-8 ή και παραπάνω spectrogram-RT60, απο κάθε ηχείο, και μία απο το κέντρο του δωματίου. Αλλά έτσι το παραξηλώνουμε και φεύγουμε απο το επίπεδο του χομπίστα.

Για να ανεβάσουμε μέτρηση και με το sub, πρέπει να το ευθυγραμμίσουμε χρονικά απολύτως με το ηχείο που θα βρίσκεται ακριβώς απο πάνω του, ώστε να μοιάζει με σημειακή πηγή, και να φτιάξουμε και ένα σωστο cross. Δηλαδή να ενεργοποιήσουμε ισοστάθμιση (ή να σπάσουμε τα @ρχίδι@ μας για καμιά ώρα :D).

Απο την στιγμή όμως που ενεργοποιείς ισοστάθμιση παύεις να μετράς τα χαρακτηριστικά του χώρου αυτά καθεαυτά, προσθέτοντας έναν σημαντικό επιπλέον παράγοντα που με τον αλγόριθμο του αλλοιώνει τους χρόνους αντήχησης.

Αρα αν θες να μετρήσεις το sub μόνο του ως άλλη μια σημειακή πηγή, αποδεκτό, αλλά μόνο μέχρι τα όρια που παίζει, πες 120Hz.

Η σχετικά μειωμένη ενέργεια του χώρου στους 90-105 (και λιγότερο στους 70-80), δεν ακούγεται ωραία, καλύπτεται μεν με ισοσταθμιση, αλλά παραμένει μια αίσθηση "ανικανοποίησης" (πχ πάνω στο "νταπ" της μποτας, ασχετα αν βαράει γερά στο στομάχι -60 κύκλοι). Ίσως να χρειαστεί να αφαιρέσεις κάποια υλικά απορρόφησης.
Κώστα αλήθεια βαριέμαι. Καλά τα λες, αλλά βαριέμαι να ασχοληθώ περισσότερο για να το κάνω τελείως ευθεία, θέλει πολλή δουλειά και δεν έχω όρεξη. Ας μην είναι τέλειο, μου αρκεί που είναι εντος προδιαγραφών.
 

Μηνύματα
22.268
Reaction score
15.543
τα βλεπεις αβγδ !!!
.... βαριεται και δεν θελει να ασχοληθει και μας λεει να παμε να διαβασουμε και να ξαναρθουμε !! :o



μπορεις τωρα να πεις οτι αυτος ο ανθρωπος ξερει τι γραφει ; :lolsign:
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
37.854
Reaction score
77.452
Απο όσα έχω καταλάβει, για να πάρεις μια εικόνα απο έναν χώρο χρειάζεσαι πολλαπλές μετρήσεις, απο διάφορα σημεία του χώρου, απο πολλαπλές σημειακές πηγές δηλαδή.
Γιατί να μας ενδιαφέρουν διάφορα σημεία του χώρου?
το θέμα μας δεν είναι πάντα το σημείο ακρόασης?
 


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.374
Reaction score
79.452
Γιατί να μας ενδιαφέρουν διάφορα σημεία του χώρου?
το θέμα μας δεν είναι πάντα το σημείο ακρόασης?
Σημεία διέγερσης του χώρου (ηχεία), όχι σημεία ακρόασης.
απο πολλαπλές σημειακές πηγές δηλαδή
Μην μπερδεύεσαι σαν τον Κεφάλα :p.
 
Last edited:

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
37.854
Reaction score
77.452
Σημεία διέγερσης του χώρου (ηχεία), όχι σημεία ακρόασης.
Μην μπερδεύεσαι σαν τον Κεφάλα :p.
άιντε ξεκολλάτε>:(..
μη με εμπλέκεις σε τέτοια
ρωτάω για να μάθω;):)

ποια η διαφορά?
τη συμπεριφορά του χώρου-ηχείου στο σημείο που ακούς δεν μας ενδιαφέρει?
σε τι χρησιμεύει πχ 2 μέτρα πίσω σου να ξέρεις?
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.374
Reaction score
79.452
άιντε ξεκολλάτε>:(..
μη με εμπλέκεις σε τέτοια
ρωτάω για να μάθω;):)

ποια η διαφορά?
τη συμπεριφορά του χώρου-ηχείου στο σημείο που ακούς δεν μας ενδιαφέρει?
σε τι χρησιμεύει πχ 2 μέτρα πίσω σου να ξέρεις?
Ένας χώρος μπορεί να έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά/χρόνους αντήχησης αναλόγως με το ποιο σημείο του «διεγείρεται», δηλαδή αναλόγως με το ποιο ηχείο παίζει.
Και επίσης αναλόγως με το που το μετράς.

Όλα αυτά πρέπει να λαμβάνονται υπόψιν όταν σκέφτεσαι που θα βάλεις ποιο treatment.

Και να μην επαφίεσαι στην ισοστάθμιση. Η ισοστάθμιση όσο λιγότερο δουλεύει τόσο καλύτερα. Γιατί έχει τίμημα.
 
Last edited:

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
37.854
Reaction score
77.452
Ένας χώρος μπορεί να έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά/χρόνους αντήχησης αναλόγως με το ποιο σημείο του «διεγείρεται», δηλαδή αναλόγως με το ποιο ηχείο παίζει.
Και επίσης αναλόγως με το που το μετράς.

Όλα αυτά πρέπει να λαμβάνονται υπόψιν όταν σκέφτεσαι που θα βάλεις ποιο treatment.

Και να μην επαφιεσαι στην ισοστάθμιση. Η ισοσταθμιση όσο λιγότερο δουλεύει τόσο καλύτερα. Γιατί έχει τίμημα.
δηλαδή έστω ότι μετράς κεντρικό και L-R
σε ενδιαφέρει τι θα μετράει 2 μέτρα πίσω σου?

+..κάθε ηχείο που μετράς...έχει οριοθετημένη περιοχή μέσα στην οποία κινείσαι για να δεις την ανταπόκρισή του στο όριο του συγκεκριμένου χώρου που πρέπει να το μετράς?
ή
λαμβάνεις τη συμπεριφορά του με όμοια βαρύτητα, σε κάθε σημείο του χώρου για κάθε μέτρηση του κάθε ηχείου?
δηλαδή
τα μπροστινά ηχεία τα μετράς και λαμβάνεις υπόψιν τη συμπεριφορά τους με το χώρο μέχρι ενός συγκεκριμένου σημείου γύρω από τη θέση ακρόασης ή όχι?

δηλαδή
αν το L σου δώσει ένα τάδε αποτέλεσμα σε θέση 2 μέτρα πίσω σου
και το SR μια άλλη
σε ποιανού τη μέτρηση θα εστιάσεις?
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.924
Reaction score
41.183
και το audyssey για να κάνει σωστή δουλειά θέλει μετρήσεις και γύρω από τη θέση ακρόασης
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
37.854
Reaction score
77.452
και το audyssey για να κάνει σωστή δουλειά θέλει μετρήσεις και γύρω από τη θέση ακρόασης
σωστά
αλλά εστιάζει γενικά στη θέση ακρόασης
δεν απομακρύνεις το μικ μακρυά
εδώ ο dimi αναφέρεται σε μετρήσεις εκτός αυτού του ορίου
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.374
Reaction score
79.452
δηλαδή έστω ότι μετράς κεντρικό και L-R
σε ενδιαφέρει τι θα μετράει 2 μέτρα πίσω σου?

+..κάθε ηχείο που μετράς...έχει οριοθετημένη περιοχή μέσα στην οποία κινείσαι για να δεις την ανταπόκρισή του στο όριο του συγκεκριμένου χώρου που πρέπει να το μετράς?
ή
λαμβάνεις τη συμπεριφορά του με όμοια βαρύτητα, σε κάθε σημείο του χώρου για κάθε μέτρηση του κάθε ηχείου?
δηλαδή
τα μπροστινά ηχεία τα μετράς και λαμβάνεις υπόψιν τη συμπεριφορά τους με το χώρο μέχρι ενός συγκεκριμένου σημείου γύρω από τη θέση ακρόασης ή όχι?

δηλαδή
αν το L σου δώσει ένα τάδε αποτέλεσμα σε θέση 2 μέτρα πίσω σου
και το SR μια άλλη
σε ποιανού τη μέτρηση θα εστιάσεις?
Μην μπερδεύεσαι.
Η συζήτηση αφορά τους χρόνους αντήχησης , και τα room treatments σε σχέση με τις μετρήσεις.

Όσες περισσότερες ανομοιομορφίες έχει ο χώρος, είτε από θέση διέγερσης σε θέση διέγερσης, είτε στην κάθε συγκεκριμένη θέση μέτρησης απο μια θέση διέγερσης, είτε στους υπόλοιπους δυνατούς συνδυασμούς θέσης διέγερσης/θέσης μέτρησης, τόσο το πρόγραμμα ισοστάθμισης υποβαθμίζει το τελικό αποτέλεσμα στην προσπάθειά του να κανει το αποτέλεσμα αποδεκτό.

Πρέπει να είσαι με αξιοπρεπείς μετρήσεις, και όσο το δυνατόν ομοιόμορφες ΠΡΙΝ ζητήσεις απο το πρόγραμμα ισοστάθμισης να σε βοηθήσει. Αν δεν το κάνεις αυτό, το αποτέλεσμα θα είναι μέτριο, και επιπλέον θα χειροτερεύει απότομα όσο μετακινείσαι απο το sweet spot.
 
Last edited:

stathis

Ultra Home Theater
Μηνύματα
21.631
Reaction score
36.414
σωστά
αλλά εστιάζει γενικά στη θέση ακρόασης
δεν απομακρύνεις το μικ μακρυά
εδώ ο dimi αναφέρεται σε μετρήσεις εκτός αυτού του ορίου
Κάποιοι ακριβοί παίκτες AV pro δίνουν 11 μικρόφωνα στη συσκευασία να στήσεις για μέτρηση.:D
 

Μηνύματα
5.283
Reaction score
6.429
Μετρήσεις πέρα από τα όρια των θέσεων ακρόασης έχουν να κάνουν με ενεργειακές ενδειξεις για τοποθετήσεις ηχείων και θεραπειών χώρου. Όπως είπε ο νηματοθετης.
Οι μετρήσεις σε πολλαπλές θέσεις γύρω από τη βασική είναι πρώτων για να είναι αξιοπρεπείς και οι υπόλοιπες θέσεις αλλά και για να δούμε αποκλίσεις και το βασικότερο ποια κοινά σημεία σε όλες αυτές επιμένουν να υφίστανται πικ, ντιπ ... Αυτά μπορούμε από τις πρώτες να ξέρουμε που και πως έτσι ώστε ωρις μαγικά να διορθωθούν και στις βασικές θέσεις ακροασης.. Ελπίζω να μην σας τα μπέρδεψα...
 








Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.594
Μηνύματα
2.867.150
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top