Σχεδιασμος ηχειων

Μηνύματα
4.219
Reaction score
2.248
Απάντηση: Σχεδιασμος ηχειων

off-topic

Μάνο στην ΗΧΟΔΟΜΗ θα πας για ακρόαση ή θα στείλεις τον παλμογράφο σου ; :142:
 

Μηνύματα
5.011
Reaction score
4.250
Απάντηση: Σχεδιασμος ηχειων

τέλος, όσο άξιος μάστορας κι αν είναι ο κατασκευαστής του οποιουδήποτε ηχείου, κι όσο μαγικά αυτιά κι αν έχει στο όποιο βόισινγκ κι αν κάνει, όλα αυτά παν καρφί στον κάλαθο των αχρήστων αν ο χώρος δεν έχει τον επιθυμητό χρόνο αντήχησης (RT60) στο ακουστό φάσμα, κι αυτό είναι κάτι που μετριέται, ασχέτως του τι λεν οι χαλιεντάδες, κουφοί ή όχι - αδιάφορο.

κάποτε νομίζω (είμαι φύσει αισιόδοξος) πως θα γίνει αντιληπτό ότι ο χρόνος αντήχησης (RT60) είναι καθαρόαιμο χαρακτηριστικό του χώρου κι όχι συνυφασμένο με το εκάστοτε ηχείο του χαλιεντά ή ριβιούερ. δηλαδή, δε χρειάζεται να κάνεις ισοστάθμιση χώρου με οποιοδήποτε ισορροπημένο ηχείο αν ο χώρος είναι ΟΚ. Ό,τι ηχείο και να βάλεις σε αυτό το χώρο, θα παίξει τέλεια, ως προβλέπεται δηλαδή.

διότι τελικά, είτε σας αρέσουν οι χροιές είτε όχι, δεν ακούτε το ηχείο σας αλλά το χώρο σας. κι αυτό μετράει κι ο αγαπητός Σταματάκος, το χώρο του μετράει, κι όχι το ηχείο. (όσο μάλιστα λιγότερο κατευθυντικό είναι το ηχείο, τόσο μεγαλύτερη είναι αυτή η αλήθεια)


και εν είδη "συμπεράσματος", δις ιζ λάιφ, κι όποιος δεν αντέχει τους κουφούς σχεδιαστές, δεν μπορεί να συζητήσει μαζί μου, καθώς θα εκτιμούσα ιδιαίτερα και θα εμπιστευόμουν τυφλά έναν εντελώς κουφό ριβιούερ!

Συμφωνω αλλα και διαφωνω!!

Δηλαδη Κωστα αν δεν υπαρχει το ηχειο ο χωρος δεν ακουγεται, ετσι απλα!! Και όλα τα ηχεια δεν θα παιξουν ιδια σε οποιοδηποτε χωρο κι αν τα πεταξουμε. Ακομη και σε χαλια χωρους το ένα ηχειο θα ακουγεται διαφορετικα από το άλλο.

Είναι βεβαια φυσικο σε έναν φροντισμενο χωρο να αναδεικνυονται οι αρετες του κάθε ηχειου (και τα κουσουρια του). Όμως εκει ακριβως θα φαινεται ως επι το πλειστον και η διαφορετικοτητα του κάθε ηχειου.

Βεβαια νομιζω ότι ολοι λιγο πολύ συμφωνουν για την σπουδαιοτητα του φροντισμενου χωρου. Όμως επειδη λιγοι είναι οι τυχεροι που εχουν την δυνατοτητα για να κανουν επεμβασεις, ετσι για οσους δεν μπορουν να ξεπερασουν καποια προβληματα, τοτε αναγκαστικα μενουν σε οσο το δυνατον καλλυτερες συσκευες (κατά την αποψη τους).


Μπορουν να κανουν κατι άλλο? Αντε και να παρουν κανα μηχανημα για ισοσταθμιση χωρου. Τωρα να σου πω και άλλο. Πιστευεις πως αν εγω αγορασω ένα τετοιο μηχανημα, θα μπορεσω να το κανω να λειτουργησει όπως πρεπει? Αυτό παλι είναι ένα άλλο προβλημα. Δεν είναι ευκολα τετοια μηχανηματα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.344
Reaction score
144.148
Απάντηση: Σχεδιασμος ηχειων

η "αξία" της "ακρόασης" οπουδήποτε, είναι ιδιαίτερα προσφιλές (για μένα) θέμα για συζήτηση.

όπως και η "έννοια" του "hi-end".


:145:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.344
Reaction score
144.148
Απάντηση: Σχεδιασμος ηχειων

Κωστα αν δεν υπαρχει το ηχειο ο χωρος δεν ακουγεται, ετσι απλα!!
λάθος. ο χώρος ακούγεται και χωρίς ηχεία.


Και όλα τα ηχεια δεν θα παιξουν ιδια σε οποιοδηποτε χωρο κι αν τα πεταξουμε.
ναι, γιατί ηχείο από ηχείο διαφέρουν. αλλά το ίδιο ηχείο αν το πετάξουμε σε 10 χώρους διαφορετικούς, που όμως όλοι θα έχουν τους ίδιους χρόνους αντήχησης, τότε ίδια θα ακουστούν. συνήθως όμως, επειδή κάθε χώρος έχει τα δικά του διαφορετικά προβλήματα, είναι αδύνατο να προβλέψεις πως θα ακουστεί ένα ηχείο σε ένα χώρο, και το ίδιο ηχείο ακούγεται εντελώς διαφορετικά σε διαφορετικούς χώρους.


Ακομη και σε χαλια χωρους το ένα ηχειο θα ακουγεται διαφορετικα από το άλλο.
φυσικά, και ακόμη χειρότερα, αυτό που έγραψα παραπάνω: σε διαφορετικούς χάλια χώρους, το ίδιο ηχείο θα ακούγεται εντελώς διαφορετικά, κι όλες οι διαφορετικές εκδόσεις του αποτελέσματος (του ίδιου αυτού ηχείου) θα είναι χάλια, αλλά το "χάλια" έχει τόσες τυχαίες μορφές και διαστρεβλώσεις, που όλο και κάποια από αυτές τις μορφές θα σου φανεί ...σωστή! (αλλά δε παύει να είναι χάλια - μαύρα χάλια δηλαδή, ανεξαρτήτως καλωδίων και λοιπών μαντζουνιών...:137::138:)
 

Μηνύματα
220
Reaction score
342
Απάντηση: Σχεδιασμος ηχειων

Meyer Sound Speakers and Phase Response.
Since the HPF and LPF slopes introduce “Phase Deviation / Phase Shift / Group Delay”
the final phase response of a Speaker System may differ from one model to other.
The issue is more complex, since the “natural / original” phase response of transducer is
not “flat”, and the relative internal position of the transducers inside the cabinet in a lot
of cases is not identical.
The previous 2 factors will require a process to “align” the phase response at Crossover
Points.
Since the final application may differ there may be a lot of several approaches to
speaker Systems:
Single way System
2 way System
3 way System
4 way System
This lead to an impressive number of possibilities of “Phase Responses” of each
System.
In order to minimize the phase differences it’s between Speaker Systems it’s necessary
to “Equalize” the Phase/Time differences.
The tool for doing this is named “All-Pass Filter”.

o meyer ειναι ενας σοβαρος κατασκευαστης ηχειων P.A. και οχι μονο....
στο σεμιναριο,μας απεδιξε αυτα που εχει γραψει ο harry olson (φυσικα με το sim 3 analyzer και ψηφιακο processor:105:
 

Μηνύματα
5.011
Reaction score
4.250
Απάντηση: Σχεδιασμος ηχειων

Κωστα σε χωρο χωρις ηχεια το πολυ - πολυ ν ακουσεις καμμια μυγα η κουνουπι που πεταει. Στην καλλυτερη περιπτωση ν ακουσεις και το περπατημα της κατσαριδας:142:

Ασχετο, γιατι το εν λογω θρηντ δεν μπηκε στην σωστη κατηγορια? (Ηχεια)
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.046
Reaction score
60.008
Απάντηση: Σχεδιασμος ηχειων

ρε φίλε... για κάντο μας λιανά να το καταλάβουμε γιατί απ' τη μια εμείς μπερδευτήκαμε και απ' την άλλη εσύ καταντάς γραφικός...
Αν κατάλαβα καλά συγκρίνεις τον Μπετόβεν με τον τύπο που σχεδιάζει τα Tidal και τον τυφλό τούρκο ζωγράφο με τον Πικάσσο ας πούμε ???
Αυτό θέλω κι εγώ,να φανώ γραφικός στα μάτια αυτών που δεν το καταλαβαίνουν.Οπότε τώρα πρέπει να κατάλαβες το γραφόμενό μου.:612:
...σε χωρο χωρις ηχεια το πολυ - πολυ ν ακουσεις καμμια μυγα η κουνουπι που πεταει. Στην καλλυτερη περιπτωση ν ακουσεις και το περπατημα της κατσαριδας:142:
Ασχετο, γιατι το εν λογω θρeντ δεν μπηκε στην σωστη κατηγορια? (Ηχεια)
Ας μην ξεχνάμε τη συνιστώσα του θορύβου υποβάθρου,ή ΄΄θορύβου βάθους΄΄ όπως θα επεσήμαινε και η υπερσυντονίστρια...:137:
http://www.orpheus-acoustics.com/silence.asp


Η ανάγκη εμπέδωσης των τεχνικών συμπερασμάτων απαιτεί μάλλον την έκθεσή τους σε όσο το δυνατόν περισσότερες γειτονικές κατηγορίες.
 

D

deleted user 10898

Guest
Re: Απάντηση: Σχεδιασμος ηχειων

ΑΛΕΞ ολα αυτα τα εχει γιατι με τοσα διαφορετικα ριμπον στο καθε πανελ για να επιτυχει καλη step response θελει και κανα θυμιατο (ηλεκτρικο κροσσ δηλαδη...)
εκει ειναι και η μαγκια του λιπινσκι, αντε μην αρχισω να ψαχνω μετρησεις...
Βιάζεσαι...
όσο για το πολυπόθητο στεπ ρισπονς, αν ποτέ αποφασίσουμε να συμπεριλάβουμε και την απόσταση ακρόασης στη μέτρηση ώστε να έχει αξία η μέτρηση (αυτό ισχύει για την συντριπτική πλειοψηφία των ηχείων με μόνες εξαιρέσεις κάτι μονόδρομες παλιατζούρες σα τα κουάντ) θα γίνει αμέσως αντιληπτό πως ο μόνος τρόπος να φέρεις το (σικ) πολυπόθητο αποτέλεσμα είναι με ενεργό κρος και μετακίνηση του χρονισμού των μονάδων είτε με αλγόριθμο που ερμηνεύεται στο χρήστη ως αλλαγή φάσης του κάθε δρόμου με βήμα το πολύ 1 μοίρας, είτε με αλγόριθμο που ερμηνεύεται στο χρήστη με χρονική καθυστέρηση ή/και αντιστοιχία απόστασης (προσομοίωση μετακίνησης εμπρός-πίσω με βήμα το πολύ 1 cm).

τα υπόλοιπα είναι για να σκοτώνουμε την ώρα μας...:142::138::137:
ποιος βιαζεται? :138:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.344
Reaction score
144.148
Απάντηση: Σχεδιασμος ηχειων

Κωστα σε χωρο χωρις ηχεια το πολυ - πολυ ν ακουσεις καμμια μυγα η κουνουπι που πεταει. Στην καλλυτερη περιπτωση ν ακουσεις και το περπατημα της κατσαριδας:142:
κι όμως, η ηχητική του χώρου μετριέται χωρίς ηχεία, με κρουστικούς ήχους από μπιστόλες!:138:

επίσης μπορείς να παράγεις κι άλλους κρουστικούς ήχους, πχ χτυπώντας 2 ξύλα μεταξύ τους.

τα ηχεία, δε χρειάζονται.:126:

ο χώρος έχει την "ταυτότητά του", τον "φτιάχνεις", και μετά βάλε μέσα όποιο ηχείο θες, θα παίξει "παπάδες"...:143:
 

Μηνύματα
8.255
Reaction score
3.500
Απάντηση: Σχεδιασμος ηχειων

Η ακουστική συμπεριφορά ενός χώρου είναι αυτή που μετριέται.

Η ζωή όμως δεν μετριέται αναλόγως του αριθμού των αναπνοών που παίρνουμε αλλά από τις στιγμές που μας κόβουν την ανάσα.
Ετσι και με τα Tidal ...
 

D

deleted user 10898

Guest
Re: Απάντηση: Σχεδιασμος ηχειων

Η ακουστική συμπεριφορά ενός χώρου είναι αυτή που μετριέται.

Η ζωή όμως δεν μετριέται αναλόγως του αριθμού των αναπνοών που παίρνουμε αλλά από τις στιγμές που μας κόβουν την ανάσα.
Ετσι και με τα Tidal ...
τι ειπε ο ανθρωπος.. ποιηση...
ελπιζω να μην παθω τιποτα απο βδομαδα που θα τα ακουσω, γιατι εαν μετρανε τοσο καλα και σου κοβουν και την ανασα...
 

D

deleted user 10898

Guest
Re: Απάντηση: Σχεδιασμος ηχειων

όσο για το πολυπόθητο στεπ ρισπονς, αν ποτέ αποφασίσουμε να συμπεριλάβουμε και την απόσταση ακρόασης στη μέτρηση ώστε να έχει αξία η μέτρηση (αυτό ισχύει για την συντριπτική πλειοψηφία των ηχείων με μόνες εξαιρέσεις κάτι μονόδρομες παλιατζούρες σα τα κουάντ) θα γίνει αμέσως αντιληπτό πως ο μόνος τρόπος να φέρεις το (σικ) πολυπόθητο αποτέλεσμα είναι με ενεργό κρος και μετακίνηση του χρονισμού των μονάδων είτε με αλγόριθμο που ερμηνεύεται στο χρήστη ως αλλαγή φάσης του κάθε δρόμου με βήμα το πολύ 1 μοίρας, είτε με αλγόριθμο που ερμηνεύεται στο χρήστη με χρονική καθυστέρηση ή/και αντιστοιχία απόστασης (προσομοίωση μετακίνησης εμπρός-πίσω με βήμα το πολύ 1 cm).

τα υπόλοιπα είναι για να σκοτώνουμε την ώρα μας...:142::138::137:
μονοδρομες παλιαντζουρες ε? καλα να παθεις να προσπαθεις να μαζεψεις τα αμαζευτα με τα διαφορετικα ριμπον των μπαλκονοπορτων σου.

να σε πω.
τα 1.7 εχουν παντου quashi ribbon. λενε ολοι οτι ειναι τα ποιο ομοιογενη.
αυτο συνεπαγεται και kαλή step response? ιδιο ribbon στη ιδια "μπαφλα", το xover δεν νομιζω να κανει μεγαλη ζημια...
 

Μηνύματα
8.255
Reaction score
3.500
Απάντηση: Re: Απάντηση: Σχεδιασμος ηχειων

τι ειπε ο ανθρωπος.. ποιηση...
ελπιζω να μην παθω τιποτα απο βδομαδα που θα τα ακουσω, γιατι εαν μετρανε τοσο καλα και σου κοβουν και την ανασα...
Όποιος δεν έχει φίλο admin ή καπετάνιο, δεν πουλάει ούτε ταξιδεύει, απλώς αναγκάζεται να γράφει ποιήματα για να ζήσει !
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.344
Reaction score
144.148
Απάντηση: Re: Απάντηση: Σχεδιασμος ηχειων

μονοδρομες παλιαντζουρες ε? καλα να παθεις να προσπαθεις να μαζεψεις τα αμαζευτα με τα διαφορετικα ριμπον των μπαλκονοπορτων σου.

να σε πω.
τα 1.7 εχουν παντου quashi ribbon. λενε ολοι οτι ειναι τα ποιο ομοιογενη.
αυτο συνεπαγεται και kαλή step response? ιδιο ribbon στη ιδια "μπαφλα", το xover δεν νομιζω να κανει μεγαλη ζημια...
όχι, δε κάνει μεγάλη ζημιά. κάνει όλη τη ζημιά.:137::138:

το υπόλοιπο, είναι η απόσταση ακρόασης. αλλά αυτό, στα επόμενα επεισόδια...:126:
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.428
Προσοχή στο μαξιλάρι του καναπέ που έχετε στη πλάτη σας.
Φροντίστε να είναι πάντα το ίδιο ώστε να μην αλλάζει η απόκριση και πάει η μέτρηση τσάμπα.:138::138::138:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.344
Reaction score
144.148
Απάντηση: Σχεδιασμος ηχειων

εκεί στο καματερό έχετε μαξιλάρια στον καναπέ ακροάσεών σας? ααα, έτσι εξηγείται γιατί ακούτε από πικαπ...:143::135::138:
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.428
Re: Απάντηση: Σχεδιασμος ηχειων

εκεί στο καματερό έχετε μαξιλάρια στον καναπέ ακροάσεών σας? ααα, έτσι εξηγείται γιατί ακούτε από πικαπ...
Με εκπλήσσει ευχάριστα το γεγονός ότι κατανόησες τη λέξη <<καναπές>>, εκτός και αν την γκουγκλάρισες!
Έχουν φτάσει και στη Θεσσαλονίκη?:142::142::142:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.344
Reaction score
144.148
Απάντηση: Σχεδιασμος ηχειων

βρε αϊ σιχτίρ, που θα τα βάλεις με τη σαλλλλονίκη...:143::138::137::135:
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.428
Τώρα χωρίς πλάκα.
Καλές και οι μετρήσεις και οι ισοσταθμίσεις και όλα τα σχετικά αλλά...

Πονάει λιγάκι η μέση σου βρε Χριστιανέ και θέλει να αράξεις λίγο ποιο ξαπλωτά στον καναπέ (αφορά τη νότια Ελλάδα:126:).
Αλλαγή γωνίας ακρόασης στον κατακόρυφο άξονα ίσον θάνατος!
Πάνε περίπατο και τα πολικά διαγράμματα των ηχείων σου και οι ισοσταθμίσεις στο συγκεκριμένο σημείο.

Και αν ας πούμε την ώρα που εσύ ακούς μουσική έρθει σπίτι η πεθερά (τη γυναίκα μπορεί και να την έχεις καταφέρει) και καθίσει παραδίπλα σου στον καναπέ (ισχύει το παραπάνω).
Τι κάνεις?
Της βάζεις χέρι και της λες: Δεν πας παραπέρα γιατί οι 400 κύκλοι έχουν 3db πτώση με εσένα σε αυτή τη θέση?:126:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.344
Reaction score
144.148
Απάντηση: Σχεδιασμος ηχειων

χωρίς πλάκα, αυτά που γράφεις ειναι λάθος. έχεις παρεξηγήσει το θέμα μέτρησης και το έχεις στο μυαλό σου μόνο ως σημειακό στη θέση ακρόασης, κάτι που δεν έχει καμιά σχέση με την πραγματικότητα της συμπεριφοράς του χώρου στο ακουστό φάσμα, αλλά και κάτι που και στη θεωρία και στην πράξη, είναι εντελώς άχρηστο.:144:
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.905
Μηνύματα
3.033.619
Members
38.519
Νεότερο μέλος
gperdik
Top