Σωστή απόδοση χρωμάτων στις εκτυπωσεις φωτο.

Μηνύματα
1.453
Reaction score
51
Ένα φαινόμενο το οποίο το συναντώ ιδιαίτερα συχνά στις εκτυπωμένες φωτογραφίες.
Διαφορά στα χρώματα.Στη ζωηρότητα της φωτογραφίας γενικότερα.
Διαφορά στο κόκκινο ας πούμε που βλέπουμε στο pc μας, με αυτό της εκτύπωσης.Που ωφείλεται αυτο, και πως μπορούμε να το διορθώσουμε στο μεγαλύτερο βέβαια βαθμό του?
Επίσης, sRGB H Adobe φωτογράφηση? (Πάντα βέβαια με δυνατότητα επεξεργασίας μετα)
Τι προτείνουν εδω οι ειδικοί που γνωρίζουν καλύτερα?
 

Μηνύματα
14.063
Reaction score
11.761
Μια καλη αρχη θα ηταν να δουμε τους color spaces:

http://en.wikipedia.org/wiki/Color_space



Ειδικοτερα

sRGB:
http://en.wikipedia.org/wiki/Srgb

AdobeRGB:
http://en.wikipedia.org/wiki/AdobeRGB

Και η συμβουλη του Ken Rockwell με την οποια συμφωνω:

http://www.kenrockwell.com/tech/adobe-rgb.htm

Εχω καταληξει να φωτογραφιζω σε sRGB. Δεν εκτυπωνω ποτε σπιτι, αν θελω κατι εκτυπωμενο, παω με καρτα μνημης σε φωτογραφειο.
 

Μηνύματα
1.940
Reaction score
1.113
Απάντηση: Σωστή απόδοση χρωμάτων στις εκτυπωσεις φωτο.

Βασικά οι μισοί "γραφίστες" δεν ξέρουν τι είναι καλιμπράρισμα. Απο τότε που βγήκαν και οι ψηφιακοί εκτυπωτές για φωτογραφεία και αυτοί που εμφανίζουν δεν ξέρουν να βλέπουν τα χρώματα.

Για να έχεις σωστό αποτέλεσμα απο τη φωτογραφική μέχρι το pc, πρέπει να έχεις ρυθμίσει την οθόνη (icc profile), πρέπει η οθόνη να μην είναι φευγάτη στα άκρα σε σχέση με τη μέση και να έχεις συγκεκριμένο contrast,brightness και φωτισμό δωματίου (κατα προτίμηση ο φωτισμός να έρχεται απο την οθόνη).

Η φωτό έρχετε πάντα σε rgb απο τη μηχανή (ccd) και το pc αν θέλεις να την κάνεις cmyk για εκτύπωση σε offset μηχανές, πρέπει να έχει σωστό profile ανταποκρινόμενο στα μελάνια που θα χρησιμοποιηθούν για εκτύπωση.

Το ίδιο ισχύει αν πρέπει να τυπωθεί σε εκτυπωτή, αλλά αρκει να παραμείνει rgb, να φιλτραριστεί με τα icc profile των μελανιων του εκτυπωτη και τελικα να τυπωθει.

Ο δε εκτυπωτης πρεπει συχνα να καλιμπράρεται. Και λόγω της ασχετοσύνης πολλών απο αυτούς που δουλεύουν τέτοιους εκτυπωτές, οι ακριβοί απο αυτούς αυτοκαλιμπράρονται (και καταφέρνουν να φτασουν το 93% περίπους της ορθής αναπαραγωγής). Για να φτάσεις το 97% θέλει συσκευές για καλιμπράρισμα και software για να τα χρησιμοποιούν.

Φυσικά ότι καλιμπράρισμα γίνει, αφορά ένα και μόνο τύπο χαρτιού, σε άλλο πρέπει να ξαναγίνει απο την αρχή
 

Μηνύματα
2.161
Reaction score
1
Με 2 λόγια.

Μην μπλέξεις με adobeRGB. Είναι καλύτερο, έχει πολλά πλεονεκτήματα, αλλά... Η Οθόνη σου δεν το δείχνει σωστά, οι εκτυπώσεις το δείχνουν ακόμα χειρότερα. Αν θές να επενδύσεις σε ΚΑΛΗ οθόνη, σε καλιμπράρισμα, και σε καλιμπράρισμα εκτυπωτή, να αλλάζεις τα color space κάθε φορά κάντο... αλλά δεν.

Βάλτα όλα σε sRGB και θα έχεις το κεφάλι σου ήσυχο. Είναι πολύ πιο κοντά στο τύπωμα (όπως βλέπεις και εσύ).
 

Μηνύματα
205
Reaction score
0
Aν πρόκειται για εκτυπωμένες σε οικιακό εκτυπωτή φωτογραφίες θα πρέπει να γίνει μετατροπή σε CYMK.
 

gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.734
Reaction score
4.424
Αν πρόκειτε για οικιακή εκτύπωση τότε sRGB.Ο Πέτρος έθεσε και τα link που τα λένε ωραία,ο xenos τα είπε πιό αναλυτικά.
Υπάρχουν ακριβέστερες μεθόδοι αλλά:
1)Ο georgespyros εξηγεί τι αγγούρι είναι.
2)Δεν ξέρω αν κάποιος οικιακός εκτυπωτης μπορεί να δώσει τέτοιες διαφορές.

Φυσικά αν χρησιμοποιείτεαι photoshop πρέπει να μάθετε τους αριθμούς στα χρώματα που αντιστοιχούν σε rgb και cmyk(για να μην βγαίνει το πρόσωπο λες και έχει ίκτερο ή το εκρού του νεκρού,πχ red 38,yellow 28,blue 10-στο cymk).

Και όπως προείπαν το Α και Ω είναι το καλιμπράρισμα οθόνης και εκτυπωτή(στον εκτυπωτη θα πρέπει να καλιμπράρετε για κάθε διαφορετικό χαρτί,οπότε είναι πιό εύκολο να βρείτε ένα συγκεκριμένο χαρτί και χρησιμοποιείτε αυτό).

Για τί μέγεθος εκτύπωσης μιλάμε?


Υ.Γ.:Αυτά τα λέει η γυναίκα(10 χρόνια photoshop σε εφημερίδες και περιοδικά,σας κάνει πιό Μπραντ Πιτ και απ τον Μπραντ Πιτ άμα λάχει:116:)
 

Μηνύματα
205
Reaction score
0
Ok, αν μιλάμε λοιπόν για PS και οικιακές εκτυπώσεις ας δοκιμάσει να μετατρέψει σε CMYK μια από αυτές που εκτύπωσε και να μας πει εντυπώσεις.
Αμέσως μετά τη μετατροπή τα primary χάνουν τη ζωντάνια τους και αυτό που βλέπουμε έρχεται πιο κοντά σ' αυτό που παίρνουμε γιατί αυτά ακριβώς τα χρώματα χρησιμοποιεί ο εκτυπωτής για να τυπώσει.
Εμπειρικά, με τον φθηνό μου εξοπλισμό
 

Μηνύματα
1.940
Reaction score
1.113
Απάντηση: Re: Σωστή απόδοση χρωμάτων στις εκτυπωσεις φωτο.

ας δοκιμάσει να μετατρέψει σε CMYK μια από αυτές που εκτύπωσε και να μας πει εντυπώσεις. ...
Με τι profile να κάνει cmyk;
Πρέπει να βάλεις το icc profile που δίνεται απο την οθόνη σου και απο τα μελάνια του εκτυπωτη σου στο photoshop.
Σε ερασιτεχνική χρήση (αν δεν έχεις τα παραπάνω) θα συνιστουσα να δοκιμάσεις τα
kodak swap coated profile και μετά το
euroscale uncoated profile και να κάνεις συγκρίσεις.
Πρέπει να ρυθμίσεις και τα GCR/UCR.

Θα πρότινα να δείς και αυτό.

να και ένας ωραίος εκτυπωτής:116:
 

Μηνύματα
1.940
Reaction score
1.113
Απάντηση: Σωστή απόδοση χρωμάτων στις εκτυπωσεις φωτο.

Για την οθόνη μπορείς να δείς κάποια πράγματα και εδώ
 

Μηνύματα
205
Reaction score
0
Re: Απάντηση: Re: Σωστή απόδοση χρωμάτων στις εκτυπωσεις φωτο.

Με τι profile να κάνει cmyk;
Πρέπει να βάλεις το icc profile που δίνεται απο την οθόνη σου και απο τα μελάνια του εκτυπωτη σου στο photoshop.
Σε ερασιτεχνική χρήση (αν δεν έχεις τα παραπάνω) θα συνιστουσα να δοκιμάσεις τα
kodak swap coated profile και μετά το
euroscale uncoated profile και να κάνεις συγκρίσεις.
Πρέπει να ρυθμίσεις και τα GCR/UCR.

Θα πρότινα να δείς και αυτό.

να και ένας ωραίος εκτυπωτής:116:
Σωστά. Δεν ξέρουμε όμως ακόμη αν μιλάει γι' αυτό που εικάζουμε. :102:

Αν έχουν έτσι τα πράγματα, μια δοκιμή στα default CMYK του PS για αρχή μπορεί να τον φέρει κοντά στο αποτέλεσμα.
 

Μηνύματα
1.453
Reaction score
51
Ευχαριστω παρα πολυ παιδια για τις χρησιμες απαντησεις που μου δωσατε.Να διευκρινισω πως τις φωτο τις εκτυπωνω εξω σε φωτογραφειο.Το προβλημα ειναι, πως το αποτελεσμα της εμφανισης δεν ειναι αυτο που βλεπω στην οθονη.Ως προσ τα χρωμματα εννοω.Mετα απο επεξεργασια στο photoshop.Eνω τα βλεπω εντονα και ζωντανα στην οθονη αλλα και στην μηχανη,ξεθωριαζουν μετα.Θελει δοκιμες να δω που πεφτει καλα.Αλλαξα τις ρυθμισεισ στο στο PS στο 'ενεργητικοι χρωματικοι χωροι'. Στο cmyk
απο 'uncoated fogra29 (iso-12647-2:2004) το εβαλα στο 'photoshop 4 default CMYK'.
Ειδα πιο κορεσμενα τα χρωματα.Ελπιζω να ειναι καλυτερα ετσι.
Με το Corel Paint Shop Pro Photo X2 παντως που δοκιμασα να καλιμπραρω την οθονη δεν εβγαλα ακρη.
 

Μηνύματα
4.547
Reaction score
4.737
Απάντηση: Σωστή απόδοση χρωμάτων στις εκτυπωσεις φωτο.

Η πιο καλή λύση είναι να βρείς ένα εκτυπωτικό κέντρο καλό και να σου δώσουν από εκει τα icc profiles που χρησιμοποιούν .Μετά με ένα καλιμπράρισμα πρώτα στην οθόνη τα περνάς και εσύ . Έτσι με μια σχετικά καλή οθόνη με pva panel θα είσαι πολύ κοντά στο να τυπώνεις ότι βλέπεις .
Αν δεν είσαι επαγγελματίας για διαφημιστικά και τεράστια project δεν νομίζω ότι αξίζει να ασχοληθείς παραπάνω από αυτά που σου είπα.
 

Μηνύματα
205
Reaction score
0
το εβαλα στο 'photoshop 4 default CMYK'.
Ειδα πιο κορεσμενα τα χρωματα.Ελπιζω να ειναι καλυτερα ετσι.
Εννοείς ότι τα είδες πιο κορεσμένα στην εκτύπωση? Γιατί λογικά στην οθόνη πρέπει να φαίνονται πιο ξεβαμένα .
Πάντως η σωστή διαδικασία για την περίπτωσή σου είναι αυτή που σου περιέγραψαν τα παιδιά με το καλιμπράρισμα.
Αν τώρα δεν βγάζεις άκρη ή σου φαίνονται βουνό όλα αυτά, μπορείς με τις (τυπωμένες) φωτογραφίες ανά χείρας να διορθώσεις όσο μπορείς τα πράγματα στην οθόνη. Όλο και κάποιο έτοιμο profile θα σε φέρει κοντά στην εκτύπωση.
Ζητώ συγνώμη από τους υπόλοιπους για τον μπακάλικο τρόπο που συστήνω, αλλά τον νιώθω τον ερασιτέχνη μια που κι εγώ τέτοιος είμαι.
:138:
 

Μηνύματα
14.063
Reaction score
11.761
Κατι παρομοιο θελω να πω και εγω. Στην πραγματικοτητα, πρεπει να επιλεξεις ενα χρωματικο προφιλ στο ps ετσι ωστε να σου φαινονται πιο ξεβαμμενα τα χρωματα στην οθονη, για να μοιαζουν με τις εκτυπωσεις. Μετα θα επεξεργαζεσαι τα χρωματα στις φωτο, π.χ. θα αυξανεις saturation και ετσι θα εχεις πιο κορεσμενα-ζωντανα χρωματα στις τυπωμενες φωτο μετα. Και ο δικος μου τροπος ειναι μπακαλιστικος, αλλα δεν ξερω καλυτερο.
 

Μηνύματα
466
Reaction score
805
Απάντηση: Re: Σωστή απόδοση χρωμάτων στις εκτυπωσεις φωτο.

Ευχαριστω παρα πολυ παιδια για τις χρησιμες απαντησεις που μου δωσατε.Να διευκρινισω πως τις φωτο τις εκτυπωνω εξω σε φωτογραφειο.Το προβλημα ειναι, πως το αποτελεσμα της εμφανισης δεν ειναι αυτο που βλεπω στην οθονη.Ως προσ τα χρωμματα εννοω.Mετα απο επεξεργασια στο photoshop.Eνω τα βλεπω εντονα και ζωντανα στην οθονη αλλα και στην μηχανη,ξεθωριαζουν μετα.Θελει δοκιμες να δω που πεφτει καλα.Αλλαξα τις ρυθμισεισ στο στο PS στο 'ενεργητικοι χρωματικοι χωροι'. Στο cmyk
απο 'uncoated fogra29 (iso-12647-2:2004) το εβαλα στο 'photoshop 4 default CMYK'.
Ειδα πιο κορεσμενα τα χρωματα.Ελπιζω να ειναι καλυτερα ετσι.
Με το Corel Paint Shop Pro Photo X2 παντως που δοκιμασα να καλιμπραρω την οθονη δεν εβγαλα ακρη.
Aγαπητέ φίλε, αυτό που είναι βασικό θεωρητικά να γνωρίζεις για τις σημαντικές αποκλίσεις που υπάρχουν μεταξύ της οθόνης και της εκτύπωσης είναι το ότι οφείλονται στη διαφορά των χρωματικών μοντέλων (color models) RGB (Red - Green - Blue) και CMYK (Cyan - Magenta - Yellow - Black). Με λίγα λόγια, οτιδήποτε βλέπεις στην οθόνη σου αποδίδεται μέσω του χρωματικού μοντέλου RGB, καθώς τα χρώματα προκύπτουν από τον συνδυασμό του κόκκινου, του πράσινου και του μπλε, γνωστό και ως αφαιρετικό μοντέλο, το οποίο είναι σε θέση να αποδώσει μια χρωματική παλέτα πολύ ευρύτερη από αυτή που μπορεί να εκτυπώσει οποιοσδήποτε εκτυπωτής, ο οποίος βασίζει τη λειτουργία του στο προσθετικό μοντέλο CMYK. Αυτό σημαίνει ότι είναι πρακτικά αδύνατο ένας εκτυπωτής να εκτυπώσει με ακρίβεια όλες τις αποχρώσεις ενός ψηφιακού ειδώλου με την υπάρχουσα τεχνολογία.
Τώρα το πόσο μπορεί να ελαχιστοποιηθεί αυτή η απόκλιση, έχει να κάνει με την ποιότητα της κάρτας γραφικών και κυρίως του μόνιτορ, καθώς και με την επίτευξη ενός σωστού καλιμπραρίσματος (calibration). Για να μη μπερδεύεσαι, επίσης, πρέπει να γνωρίζεις ότι το sRGB είναι χρωματικός χώρος (color space), ο οποίος έχει καθιερωθεί ως διεθνές πρότυπο για την πιο σωστή απόδοση των χρωμάτων μεταξύ διαφορετικών ψηφιακών συσκευών (π.χ. μια εικόνα σε ένα site να μην παρουσιάζει σημαντικές αποκλίσεις από οθόνη σε οθόνη) και διαθέτει μικρότερη χρωματική γκάμα από το Adobe RGB, για παράδειγμα.
Αναλυτικότερα σχετικά με τα χρωματικά μοντέλα, τις προδιαγραφές του μόνιτορ, διάφορους τρόπους καλιμπραρίσματος κ.ά. θα προσπαθήσω να εξηγήσω τις επόμενες μέρες που ελπίζω να έχω περισσότερο χρόνο.
 

Μηνύματα
268
Reaction score
0
Απάντηση: Re: Σωστή απόδοση χρωμάτων στις εκτυπωσεις φωτο.

Aγαπητέ φίλε, αυτό που είναι βασικό θεωρητικά να γνωρίζεις για τις σημαντικές αποκλίσεις που υπάρχουν μεταξύ της οθόνης και της εκτύπωσης είναι το ότι οφείλονται στη διαφορά των χρωματικών μοντέλων (color models) RGB (Red - Green - Blue) και CMYK (Cyan - Magenta - Yellow - Black). Με λίγα λόγια, οτιδήποτε βλέπεις στην οθόνη σου αποδίδεται μέσω του χρωματικού μοντέλου RGB, καθώς τα χρώματα προκύπτουν από τον συνδυασμό του κόκκινου, του πράσινου και του μπλε, γνωστό και ως αφαιρετικό μοντέλο, το οποίο είναι σε θέση να αποδώσει μια χρωματική παλέτα πολύ ευρύτερη από αυτή που μπορεί να εκτυπώσει οποιοσδήποτε εκτυπωτής, ο οποίος βασίζει τη λειτουργία του στο προσθετικό μοντέλο CMYK. Αυτό σημαίνει ότι είναι πρακτικά αδύνατο ένας εκτυπωτής να εκτυπώσει με ακρίβεια όλες τις αποχρώσεις ενός ψηφιακού ειδώλου με την υπάρχουσα τεχνολογία.
Τώρα το πόσο μπορεί να ελαχιστοποιηθεί αυτή η απόκλιση, έχει να κάνει με την ποιότητα της κάρτας γραφικών και κυρίως του μόνιτορ, καθώς και με την επίτευξη ενός σωστού καλιμπραρίσματος (calibration). Για να μη μπερδεύεσαι, επίσης, πρέπει να γνωρίζεις ότι το sRGB είναι χρωματικός χώρος (color space), ο οποίος έχει καθιερωθεί ως διεθνές πρότυπο για την πιο σωστή απόδοση των χρωμάτων μεταξύ διαφορετικών ψηφιακών συσκευών (π.χ. μια εικόνα σε ένα site να μην παρουσιάζει σημαντικές αποκλίσεις από οθόνη σε οθόνη) και διαθέτει μικρότερη χρωματική γκάμα από το Adobe RGB, για παράδειγμα.
Αναλυτικότερα σχετικά με τα χρωματικά μοντέλα, τις προδιαγραφές του μόνιτορ, διάφορους τρόπους καλιμπραρίσματος κ.ά. θα προσπαθήσω να εξηγήσω τις επόμενες μέρες που ελπίζω να έχω περισσότερο χρόνο.
Η καρτα γραφικων ανανεωνει γρηγορα της χρωματικες μετατροπες στο φωτοσοπ και εδω μμιλαμε για κλασματα δευτερολεπτων 1000 φορες λιγοτερο απο οτι κλινεις το ματι σου τοσο γρηγορα. Ετσι σε τεστ που εκανα δεν πεζει ρολο , μαλιστα σε macintosh με καρτα της πλακας φθηνη και 5 χρονων παλια δεν ειχα καμμια διαφορα με καινουργιο υπολογιστη και καρτα να μην βαλω τιμη και τρομαξεις.
Η καρτα δεν πεζει κανενα ρολο εδω .

Μεγαλο ρολο παιζει αρχικα η αρχικη ληψη που κανουμε με την μηχανη και εδω που τα λεμε η μηχανη εχει τυφλαμαρα οσο αναφορα το τι ειναι σωστο χρωμα ασχετα αν κανεις χρηση $3000 Η $6000 μηχανη , φυσικα ειναι λιγο καλυτερη απο μια μηχανουλα στα $500 αλλα παλι εχεις μεγαλο προβλημα αν δεν καλιμπραρεις την μηχανη σου αναλογα με τον φωτισμο περιπτωση πραγμα που ειναι απιστευτο να γινει τις περισσοτερες φορες.
Εκει που πατας πιο σταθερα ειναι στο εμπειρο ματι σου και στην ικανοτητα φωτοσοπ και μεσο ορισμενον καλιμπραρισματος που κανεις στα χρωματα της μηχανης.

Εχουμε και λεμε!
Οταν κατα μεσο ορο βγαζουμε μια φωτο με 90% σωστα χρωματα, παραληλα εχουμε μια οθονη καπου στο 80 με 90% αρτια καλιμπραρισμενη και εχουμε δημιουργισει το δικο μας προφιλ εκει καπου θα βγαλουμε πολυ αρεστα αποτελεσματα.
Φυσικα οτι και να κανεις τιποτα δεν θα ειναι 100% αλλα τουλαχιστο εισε καπου κοντα με ομορφα αποτελεσματα.

Για να κανει καποιος εκτυπωση καλη ειναι μεγαλη φασαρια και ακομη η μεγαλυτερη γκουρου στον κοσμο τυπονουνε 100 φωτογραφιες για να βγαλουνε μια στο περιπου 90% οπως την βλεπουνε στην οθονη .

Ολη η φασαρια με ατομα που εχουν προβλημα ειναι οτι ολα πανε στραβα απο την αρχη απο την ληψη της μηχανης απο το μονιτορ απο την επεξεργασια που κανουνε και απο τον πανασχετο εκτυπωτη που πανε της φωτογραφιες και κανει κλικ τον εκτυπωτη και εκτυπωνει σολο χωρις καν να ιδρωσει.

Ενας εμπειρος σωστος εκτυπωτης οταν του πας φωτογραφιες πρεπει να διαλεξει ενα προφιλ κατα μεσο ορο να σου βγαλει αποτελεσματα οχι τελιοτατα αλλα τουλαχιστο να βλεπετε η φωτογραφια.

Οπως της παλιες μερουλες με το φιλμ που κατα μεσο ορο το εκτυπωτηριο εκανε κατα ενα μεσο ορο καλουτσικα πραγματακια τωρα μαθανε να πατανε το κουμπακι print και οτι παρει ο χαρος.

Σκαλισματα δεν χρειαζονται στο Adobe RGB και εισε ΟΚ .
 

Μηνύματα
268
Reaction score
0
Απάντηση: Σωστή απόδοση χρωμάτων στις εκτυπωσεις φωτο.

Ιδου ενα παραδειγμα το πως βλεπει η μηχανη μας ασχετα αν ακομη εχουμε τους καλυτερους φακους και μηχανες .
Το λαθος ειναι ετσι οπως το βλεπει η μηχανη μας και η διαφορα οπως βλεπετε ειναι τεραστια, το ιδιο αλλα λιγοτερο γινεται και σε αλλα χρωματα οπως το μπλε του ουρανου και το πρασινο και αλλα πολλα χρωματα.

Ετσι εχουμε λαθος χρωματα μηχανης με οθονες χωρις καλιμπραρισμα , λαθος επεξεργασια σε φωτοσοπ μετα της δινουμε σε ενα εκτυπωτηριο που απλα κανουνε κλικ και οτι παρει ο χαρος και ολα πανε στραφη .





 

Μηνύματα
466
Reaction score
805
Απάντηση: Re: Σωστή απόδοση χρωμάτων στις εκτυπωσεις φωτο.

Η καρτα γραφικων ανανεωνει γρηγορα της χρωματικες μετατροπες στο φωτοσοπ και εδω μμιλαμε για κλασματα δευτερολεπτων 1000 φορες λιγοτερο απο οτι κλινεις το ματι σου τοσο γρηγορα. Ετσι σε τεστ που εκανα δεν πεζει ρολο , μαλιστα σε macintosh με καρτα της πλακας φθηνη και 5 χρονων παλια δεν ειχα καμμια διαφορα με καινουργιο υπολογιστη και καρτα να μην βαλω τιμη και τρομαξεις.
Η καρτα δεν πεζει κανενα ρολο εδω .

Μεγαλο ρολο παιζει αρχικα η αρχικη ληψη που κανουμε με την μηχανη και εδω που τα λεμε η μηχανη εχει τυφλαμαρα οσο αναφορα το τι ειναι σωστο χρωμα ασχετα αν κανεις χρηση $3000 Η $6000 μηχανη , φυσικα ειναι λιγο καλυτερη απο μια μηχανουλα στα $500 αλλα παλι εχεις μεγαλο προβλημα αν δεν καλιμπραρεις την μηχανη σου αναλογα με τον φωτισμο περιπτωση πραγμα που ειναι απιστευτο να γινει τις περισσοτερες φορες.
Εκει που πατας πιο σταθερα ειναι στο εμπειρο ματι σου και στην ικανοτητα φωτοσοπ και μεσο ορισμενον καλιμπραρισματος που κανεις στα χρωματα της μηχανης.

Εχουμε και λεμε!
Οταν κατα μεσο ορο βγαζουμε μια φωτο με 90% σωστα χρωματα, παραληλα εχουμε μια οθονη καπου στο 80 με 90% αρτια καλιμπραρισμενη και εχουμε δημιουργισει το δικο μας προφιλ εκει καπου θα βγαλουμε πολυ αρεστα αποτελεσματα.
Φυσικα οτι και να κανεις τιποτα δεν θα ειναι 100% αλλα τουλαχιστο εισε καπου κοντα με ομορφα αποτελεσματα.

Για να κανει καποιος εκτυπωση καλη ειναι μεγαλη φασαρια και ακομη η μεγαλυτερη γκουρου στον κοσμο τυπονουνε 100 φωτογραφιες για να βγαλουνε μια στο περιπου 90% οπως την βλεπουνε στην οθονη .

Ολη η φασαρια με ατομα που εχουν προβλημα ειναι οτι ολα πανε στραβα απο την αρχη απο την ληψη της μηχανης απο το μονιτορ απο την επεξεργασια που κανουνε και απο τον πανασχετο εκτυπωτη που πανε της φωτογραφιες και κανει κλικ τον εκτυπωτη και εκτυπωνει σολο χωρις καν να ιδρωσει.

Ενας εμπειρος σωστος εκτυπωτης οταν του πας φωτογραφιες πρεπει να διαλεξει ενα προφιλ κατα μεσο ορο να σου βγαλει αποτελεσματα οχι τελιοτατα αλλα τουλαχιστο να βλεπετε η φωτογραφια.

Οπως της παλιες μερουλες με το φιλμ που κατα μεσο ορο το εκτυπωτηριο εκανε κατα ενα μεσο ορο καλουτσικα πραγματακια τωρα μαθανε να πατανε το κουμπακι print και οτι παρει ο χαρος.
Μιας και αναφέρεσαι στο δικό μου μήνυμα, ζητώ συγγνώμη, αλλά πραγματικά δεν πολυκαταλαβαίνω...
Προσωπικά αναφέρθηκα στην απόκλιση μεταξύ της απεικόνισης στο Photoshop και αυτού που τελικά τυπώνεται. Η ποιότητα του φωτογραφικού ειδώλου είναι κάτι άσχετο με αυτό.

Γράφεις ότι η κάρτα δεν παίζει κανένα ρόλο και αναφέρθηκες σε "χρωματικές μετατροπές στο φώτοσοπ σε κλάσματα δευτερολέπτου". Εννοείς την ταχύτητα ανανέωσης (refresh rate) της κάρτας? Η ταχύτητα, νομίζω, δεν έχει καμιά σχέση με την ποιοτική απόδοση των χρωμάτων, δηλαδή, το πώς απεικονίζεται μια συγκεκριμένη απόχρωση στο πλαίσιο ενός ορισμένου χρωματικού χώρου (color space) στο Photoshop, (πέρα των προδιαγραφών του μόνιτορ, του περιβάλλοντος φωτισμού, του καλιμπραρίσματος κ.ά.) σχετίζεται με την εγγενή δυνατότητα που έχει το τσιπάκι μιας κάρτας γραφικών να αποδώσει πιστά συγκεκριμένα χρώματα. Για παράδειγμα, ένα τσιπάκι NVIDIA αποδίδει διαφορετικά τα χρώματα από ένα ΑΤΙ και η προσαρμογή τους πρέπει να γίνει μέσω του καλιμπραρίσματος.

Σκαλισματα δεν χρειαζονται στο Adobe RGB και εισε ΟΚ .
Θέλεις να γίνεις πιο σαφής? Εννοείς ότι δεν πρέπει να δουλεύουμε με Adobe RGB και να δουλεύουμε με άλλο color space? Στην ψηφιακή μηχανή? Στο Photoshop? Όταν στέλνουμε αρχεία για εκτύπωση? Όταν τυπώνουμε offset?
 

Μηνύματα
268
Reaction score
0
Απάντηση: Σωστή απόδοση χρωμάτων στις εκτυπωσεις φωτο.

Ναι αυτο ειπα οτι η καρτα δεν παιζει κανενα ρολο και στην περιπτωση που καλιμπραρεις την οθονη τοτε ειτε ATI & NVIDIA διαφορα μηδεν.

Οτι καρτα δοκιμασα σε αριστες οθονες μετα απο πληρες σωστο καλιμπραρισμα δεν ειδα οπτικος διαφορα ετσι ας ξεχασουμε τις καρτες.
Ακομη και να μην καλιμπραρεις ενα μεσεο-καλο μονιτορ παλι δεν θα εχεις ασχημες φωτογραφιες σε εκτυπωση ασχετα την φοβερα μικρη διαφορα που οπτικος ουτε καν τις αναγνωριζει ενα 99% του κοσμακη .

Αυτο που εννοω με το αρχικο μου κειμενο ειναι οτι αν απο το Α μεχρι το Ω ειναι λιγο λιγο σωστα εχεις καλο αποτελεσμα σε εκτυπωση.

Στην μηχανη επιλογη καλυτερη εκτος απο το RGB ΔΕΝ εχουμε και το καλυτερο ειναι οταν ανοιγουμε ενα Raw μεσω Photoshop ειναι να επιλεγουμε το ProPhoto RGB 16 Bit και εκει δες το Histogram να καταλαβεις το γιατι .

Οσο αφορα την εκτυπωση εδω εξαρτατε που τυπωνεις τα περισσοτερα εκτυπωτηρια απλα πατανε το κουμπακι και οτι τυπωνει οτι παρει ο χαρος.

Σε εκτυπωτηριο παντα το δινουμε σε Adobe RGB και το τυπωνει σε προφιλ αναλογα το χαρτι που εχει αυτος.

Αποτελεσματα χαλια οταν δνεις σωστες φωτογραφιες δεν πρεπει να περνουμε απο το εκτυπωτηριο αλλα αν θελουμε 100% αυτο που θελουμε οπως ακριβως θελουμε εμεις τοτε θελει δικο μας εκτυπωτη δικα μας προφιλ αναλογα το χαρτι και βαλε.


Με λιγα λογια θελει πολυ δουλεια.
 

Μηνύματα
466
Reaction score
805
Απάντηση: Σωστή απόδοση χρωμάτων στις εκτυπωσεις φωτο.

Ναι αυτο ειπα οτι η καρτα δεν παιζει κανενα ρολο και στην περιπτωση που καλιμπραρεις την οθονη τοτε ειτε ATI & NVIDIA διαφορα μηδεν.
Κάτι για ταχύτητα έλεγες. H διαφορά χρωματικής απόδοσης ATI και NVIDIA αναφέρθηκε απλώς ως παράδειγμα για εξηγήσω ότι η ποιότητα της κάρτας γραφικών δεν είναι αμελητέα.

Οτι καρτα δοκιμασα σε αριστες οθονες μετα απο πληρες σωστο καλιμπραρισμα δεν ειδα οπτικος διαφορα ετσι ας ξεχασουμε τις καρτες.
Ακομη και να μην καλιμπραρεις ενα μεσεο-καλο μονιτορ παλι δεν θα εχεις ασχημες φωτογραφιες σε εκτυπωση ασχετα την φοβερα μικρη διαφορα που οπτικος ουτε καν τις αναγνωριζει ενα 99% του κοσμακη.
Μήπως μιλάμε για κάτι διαφορετικό? Αναφέρεσαι σε καλιμπράρισμα με ειδικό πρόγραμμα και hardware (π.χ. Spyder) ή διόρθωση μέσω gamma κ.λπ.? Μα εάν έβλεπε κανείς έτσι απλά διαφορές, τότε οι βεντούζες τι λόγο ύπαρξης θα είχαν? Το θέμα δεν είναι να μην έχεις άσχημες φωτογραφιες, όπως λες, το θέμα είναι να έχεις πιστές εκτυπώσεις.

Σε εκτυπωτηριο παντα το δινουμε σε Adobe RGB και το τυπωνει σε προφιλ αναλογα το χαρτι που εχει αυτος.
Αυτό σηκώνει μεγάλη συζήτηση. Μιλώντας για εκτυπώσεις φωτογραφιών για οικιακή χρήση, πολλοί φωτογράφοι θεωρούν ότι με sRGB έχεις μεγαλύτερη ακρίβεια. Γι αυτό και τίθεται θέμα για τι χρήση προορίζεται μια ψηφιακή εικόνα.

Αποτελεσματα χαλια οταν δνεις σωστες φωτογραφιες δεν πρεπει να περνουμε απο το εκτυπωτηριο αλλα αν θελουμε 100% αυτο που θελουμε οπως ακριβως θελουμε εμεις τοτε θελει δικο μας εκτυπωτη δικα μας προφιλ αναλογα το χαρτι και βαλε.

Με λιγα λογια θελει πολυ δουλεια.
Απ' ό,τι κατάλαβα μιλάς καθαρά εμπειρικά και για οικιακής χρήσης εκτυπώσεις.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.905
Μηνύματα
3.033.630
Members
38.519
Νεότερο μέλος
gperdik
Top