Τα ανάποδα βήματα της προβολής.

Βαγγέλης Λάμπρου

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.695
Reaction score
277
Χρώμα

Καιρός ήταν. Εδώ η τεχνολογία τα κατάφερε. Ξεφύγαμε πλέον από τα λίγα nm κορύφωσης κάθε χρώματος που έχουν τα CRT πολύ απλά με τη χρήση λάμπας τύπου Xenon έναντι UHP.Αυτού του είδους οι λυχνίες, οι Xenon, παράγουν το λευκό φως με ευρύτερη φασματικά χρωματική άθροιση με συνέπεια οι αποχρώσεις σε κάθε χρώμα να μην είναι απλά πιο δυνατές σε ένταση αλλά και πιο πλούσιες που είναι το βασικό αγκάθι των υπολοίπων τεχνολογιών.
Όσοι δεν έχουμε συνηθίσει μια τόσο διαφορετική προσέγγιση χρώματος στην οθόνη μας, σίγουρα θα παραξενευτούμε από το πλούτο και τη δύναμη. Πιθανότατα τα χρώματα να σας ξαφνιάσουν και αρνητικά αφού γνωστές σκηνές θα μοιάζουν αλλιώτικες και παραπλανητικές με βάση τη χρωματισμό.
Αφού όμως οι υλοποιήσεις με λαμπτήρες Xenon είναι ελάχιστες και αφού φαίνεται ότι για καθαρά οικονομικούς λόγους δεν θα ισχυροποιηθεί η παρουσία τους στο μέλλον, ας δούμε το βασικό ανταγωνισμό που είναι και το 99% της παραγωγής.

Το πρόβλημα λοιπόν στα ακριβά DLP που θα βρεθούν αντιμέτωπα με τα CRT είναι το γνωστό κόκκινο και οι αποχρώσεις του. Στα μονότσιπα μηχανήματα το κόκκινο εξαρτάται από την ποιότητα της λάμπας, την ισχύ της και την απόδοση της στο βάθος χρόνου. Τα υπόλοιπα χρώματα φιλτράρονται και μάλιστα ισχυρότατα εφόσον μιλάμε για αντίστοιχα ισχυρές φωτεινότητες. Ακόμη όμως και στις καλύτερες υλοποιήσεις δημιουργούνται προβλήματα και επιπλοκές. Τι γίνεται όταν για παράδειγμα αρχίσει αν εξασθενεί η λάμπα; Το κόκκινο φίλτρο του χρωματικού τροχού παραμένει ο ίδιο με συνέπεια να αλλάζει η φασματική έκταση εκπομπής του χρώματος. Αυτό έχει σαν επακόλουθο το κόκκινο να πορτοκαλίζει, κάτι για το οποίο παραπονιούνται οι περισσότεροι απαιτητικοί χρήστες. Σε προηγούμενης γενιάς μηχανήματα μάλιστα, ακόμα και οι πιο ακριβοί μόνοτσιποι προβολείς δεν είχαν βάθος σε αυτό το χρώμα παρά μόνο απόχρωση.
Καλό θα ήταν να μην μπερδέψετε το χρωματικό τρίγωνο CIE με τη φασματική απόδοση που συζητάμε. Το τρίγωνο αποτυπώνει αν η συσκευή είναι ικανή να αποδώσει το ακριβές κόκκινο μετρώντας μια μόνο συγκεκριμένη τιμή. Αν ο Χ κατασκευαστής έφερνε την απόδοση του ακριβές κόκκινου πολύ κοντά στα όρια ώστε να αριστεύσει στις μετρήσεις αλλά λόγω λαμπτήρα άφηνε το μεγαλύτερο εύρος των διαδοχικών αποχρώσεων με τις εντάσεις τους off, πως θα απέδιδε τις διαβαθμίσεις;
Για να μη μακρηγορώ, η κατάσταση μπορεί να βελτιωθεί σε κάποια βασικά σημεία εφόσον το menu του προβολέα ή του scaler το επιτρέπει, ώστε με αλλεπάλληλες φασματικές μετρήσεις εκπομπής λευκού φωτός (και όχι σημείων επί του τριγώνου CIE), να μετριάσουμε λίγο την ένταση κάποιου χρώματος για να βοηθήσουμε κάποιο άλλο. Οι μετρήσεις όμως χρειάζονται να γίνουν με φασματογράφο και όχι με τον απλό τριχρωματικό αναλυτή (τη γνωστή βεντούζα) και φυσικά να μην περιμένουμε θαύματα αλλά κάποιες ουσιαστικές βελτιώσεις.


Με τη σειρα από τα αριστερά προς τα δεξιά
Barco CineMax -- Sony Ruby W100 -- Projection Design 1080
(Παρατηρήστε το πλούσιο χρώμα του εκρηκτικού Sony, ελέω xenon φυσικά, τις ακμές με βάθος (αλλά χωρίς διαβαθμιση) σε όλα τα χρώματα του CRT και τη σχεδόν ανύπαρκτη κόκκινη διαβαθμιση του ολοκαινουργιου DLP1080 με λάμπα όμως UHP)


Οι CRT λυχνίες από την άλλη δεν διαφέρουν από την απόδοση των λυχνιών UHP παρά μόνο στο ότι η κορύφωση των χρωμάτων και ιδιαίτερα του κόκκινου έχει μεγαλύτερο βάθος και ένταση και ότι υπάρχει σταθερή αποτύπωση των διαβαθμίσεων στη διάρκεια ζωής της λυχνίας. Ουσιαστικά δεν είναι μικρή η διαφορά που προσφέρει η CRT έναντι της UHP, αλλά αφού υπάρχουν στο εμπόριο πλέον οι Xenon, μπαίνουν καθαρά σε 2η μοίρα.
Τεχνικά η επίστρωση κάθε λυχνίας CRT έχει φωσφορούχα επικάλυψη που στα χτυπήματα των ηλεκτρονικών και ανάλογα της έντασης τους, αποδίδουν την ένταση του χρώματος τους. Η επίστρωση μπορεί να διαφέρει από λυχνία σε λυχνία όχι μόνο στην χρωματική απόχρωση αλλά και από το χρόνο διέγερσης που χρειάζεται από τον πυροβολισμό των ηλεκτρονίων μέχρι την πλήρη εκπομπή τους. Έτσι αρκετά χρόνια τώρα έχουν κατηγοριοποιηθεί και αριθμηθεί. Για παράδειγμα άλλο τύπο φοράει ο Cine9 της Barco που το ζητούμενο του είναι η πιστότητα αποτύπωσης και άλλη ο Barco 909 που έχει ως πρώτο μέλημα την φωτεινή απόδοση ως προβολέας Flight Simulator και Planetarium.

Οι περισσότεροι που έχουν δει CRT και μιλάνε λοιπόν για αληθινό χρώμα δεν είναι μαγεμένοι. Απλά έχουν παρατηρήσει περισσότερο βάθος και ένταση στα χρώματα αλλά δεν έχουν εστιάσει στις διαφορές με προβολή από λαμπτήρα Xenon !!

Λόγω ότι βρίσκομαι σε θερινές διακοπές, δεν έχω μαζί μου φασματικά διαγράμματα από κάθε τύπο λυχνίας για να σας παραπέμψω. Θα τα προσθέσω όμως αργότερα μόλις γυρίσω.

2 b continued
 

Βαγγέλης Λάμπρου

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.695
Reaction score
277
Ανάλυση
Θα τελειώσουμε με το μεγάλο μέτωπο των σημερινών μαχών.
Αν η μάχη του λευκού έχει χαθεί για τα CRT από την ισχύ των αστράπτων τρίτσιπων και αν το μαύρο αντίθετα είναι το μεγάλο τους όπλο, ενώ το χρώμα ανάλογα με τη περίπτωση αλλάζει στρατόπεδα, η ανάλυση είναι το σημερινό μέτωπο της μητέρας όλων των μαχών.

Η ανάλυση πλέον βαδίζει στην Full HD βασιλική της θέση 1920x1080 έστω και προε το παρόν μόνο στις ακριβές υλοποιήσεις. Όμως μπροστά μας ανοίγεται το πιο ελπιδοφόρο μέλλον που περιμένουν οι περισσότεροι. Το 720 θα μοιάζει τόσο φτωχό που ακόμη και όσοι επένδυσαν προσφάτως σε τέτοιες υλοποιήσεις δεν θα αργήσουν να «ξανα-επενδύσουν».



Πολλοί αναρωτιούνται αν προσφέρει η τεχνολογία των CRT τέτοια ανάλυση.
Και εννοούν τη «καθαρή ανάλυση» και όχι απλά αν μπορεί να δεχτεί και αν δείξει σε για πχ το 1080i, αφού έτσι τα καταφέρνει και ένας απλός DLP 480 γραμμών.

Ξεκινώντας θα έλεγα ότι οι CRT έχουν ένα ασύγκριτο πλεονέκτημα σε σχέση με τα ψηφιακά. Μπορούν να προβάλουν εικόνα σε όποια ανάλυση τους ζητηθεί και να τη δείξουν άρτια δίχως τη παραμόρφωση που παρουσιάζουν τα ψηφιακά. Ποια παραμόρφωση;

Αλήθεια έχετε παρατηρήσει σε σύνδεση ΗΥ πόσο θολή παρουσιάζεται η εικόνα του ψηφιακού προβολέα όταν δεν είναι στην εγγενή ανάλυση του panel; Και πόσο ξεκάθαρη και αναλυτική γίνεται όταν προβάλει τη σωστή ανάλυση; Το ίδιο πρόβλημα παρουσιάζεται είτε ο προβολέας φοράει panel 1080 είτε 720 είτε matterhorn. Καμία απολύτως αλλαγή. Φυσικό είναι λοιπόν όλοι οι χρήστες να προσπαθούν να «κλειδώσουν» τον προβολέα τους στην ανάλυση του panel είτε με σύνδεση ΗΥ είτε με το DVDp ώστε να πάρουν τη ευκρινέστερη δυνατόν εικόνα. Πάνω και κάτω από αυτή την ανάλυση καραδοκούν τα γνωστά προβλήματα.



Οι CRT από την άλλη δεν έχουν συγκεκριμένη ανάλυση. Μπορούν να δεχθούν και να προβάλουν οποιαδήποτε ανάλυση με την ίδια ευκρίνεια αρκεί να μπορούν να τις οδηγήσουν τα ηλεκτρονικά τους. Για να γίνω πιο σαφής φανταστείτε τα CRT σαν μια οριοθετημένη επίπεδη χάρτινη επιφάνεια που μπορούμε να τραβήξουμε κάθετες και οριζόντιες γραμμές με ένα στυλό. Όταν τραβήξουμε τόσες γραμμές που θα αρχίσουν οι καινούργιες να ακουμπάνε πάνω στις ήδη υπάρχουσες, βρίσκουμε και την ουσιαστικά μέγιστη «ανάλυση» του προβολέα. Πάνω από αυτή το Overlapping (οι γραμμές που πέφτουν η μια στην άλλη) θα μαλακώσει την εικόνα και θα μειώσει την αναλυτικότητα παρόλο που η προβολή θα μείνει σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα.

Για τους πιο ερευνητικούς απλά αναφέρω ότι δύο είναι οι παράμετροι που στοιχειοθετούν τη μέγιστη ανάλυση της λυχνίας CRT. Το μέγεθος της επιφάνεια της λυχνίας που είναι επικαλυμμένη με φώσφορο και τα ηλεκτρονικά που οδηγούν την εκπομπή των ηλεκτρονίων. Αν παραλληλίσουμε μάλιστα με το επάνω παράδειγμα οι παράμετροι μεταμορφώνονται στις διαστάσεις της επίπεδης χάρτινης επιφάνειας και το πάχος της γραμμής που αφήνει το στυλό.

Κάποιο θα λέγανε ότι οι δύο παράμετροι ενεργούν σε αντίθεση. Μειώνεις το πάχος της γραμμής….κερδίζεις, αυξάνεις την επιφάνεια…..πάλι κερδίζεις. Μακάρι να ήταν έτσι όμως. Από κάποιο σημείο και μετά μας περιορίζει και η παράπλευρη λαμπρότητα της φωσφορικής επίστρωσης του σημείου που θα δεχθεί χτύπημα ηλεκτρονίου με συνέπεια να μην μπορεί να διαχωριστεί (οπτικά) η γειτονική επιφάνεια. Μάλιστα η «παράπλευρη λαμπρότητα» δεν περιορίζεται, οπότε ερχόμαστε σε αδιέξοδο.
Παράλληλα δεν υπάρχει όφελος να οδηγείτε με super ηλεκτρονικά μια μικρή λυχνία (σε ιντσάζ) αφού θα μας περιορίσει το μέγεθος της, και έτσι έχει καθιερωθεί μια αντιστοιχία χρήσης από όλους τους κατασκευαστές που δίνει φυσικά και παρόμοια αποτελέσματα ανάλυσης.

Έτσι για λυχνίες 7” έχουμε μέγιστη πραγματική ανάλυση 1280x1024, για λυχνίες 8” 1700x1200 και για λυχνίες 9” 2500x2000. Ένας σοβαρός περιορισμός για να πάρουμε αυτές τις αναλύσεις επί της οθόνης είναι ότι θα πρέπει να έχει προηγηθεί ένα εξαιρετικό Setup τόσο κατά την εγκατάσταση όσο και κατά τη ρύθμιση.
Για παράδειγμα λίγο πιο μακριά να τοποθετηθεί ο προβολέας από την ακριβή του θέση μειώνουμε την ωφέλιμη επιφάνεια με συνέπεια να μην υπάρχει διαθέσιμος «χώρος» για την εκπομπή της ανάλυσης. Λίγο πιο κοντά να τοποθετηθεί και οι παραμορφώσεις των φακών δεν θα δώσουν ισορροπημένη εικόνα στις άκρες.
Με βάση τις παραπάνω αναλύσεις θα είδατε ότι μόνο ο προβολέας 9” είναι ικανός για πλήρη αποτύπωση του 1080. Προσέξτε όμως κάτι που βάση τη πείρα μου έχω αντιληφθεί σε διάφορα Setup. Όταν εκπέμψει είτε 8” είτε 9” προβολέας σε οθόνη 4:3 με διαγώνιο μέχρι 106 ίντσες δεν υπάρχει περίπτωση να αντιληφθούμε τη διαφορά ανάλυσης.

Το ευχάριστο είναι ότι λόγω ανυπαρξίας Pixel στα CRT μπορούμε να μετακινήσουμε τη θέση θέασης όσο κοντά θέλουμε (ή όσο αντέχουμε) αν δεν μπορούμε να μεγαλώσουμε την οθόνη λόγω περιορισμών χώρου. Έτσι μπορούμε απολαύσουμε και Δεν πρόκειται να δούμε Pixels, κουτάκια και γραμμές είτε καθόμαστε στο ένα είτε στα 5 μέτρα. Ανάλογα βέβαια το είδος της μέσου που παρακολουθούμε η εικόνα θα δείχνει πιο συμπαγής όσο αυξάνουμε την απόσταση αφού όσο κοντύτερα καθόμαστε τόσο θα αποκαλύπτονται και οι ατέλειες της.

Ξεχνώντας όμως για λίγο τις «τελικές ταχύτητες» και τις μέγιστες αναλύσεις ουσιαστικά δεν ενδιαφέρουν και πολύ παρά μόνο για στατιστικές, οι CRT προσφέρουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα. Ανάλογα με το είδος του μέσου (VCR, DVD, HDTV) μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ΑΚΡΙΒΩΣ πολλαπλάσια (ή ακόμη και την ίδια) ανάλυση και Refresh rate ώστε να πάρουμε ομαλότατη κίνηση.
Για παράδειγμα ένα DVD κινηματογραφικής ταινίας PAL σε ένα 9άρη CRT θα προβληθεί με εξαιρετική ποιότητα σε ανάλυση 1440x1152@72Hz.
Να δούμε τι αντιπροσωπεύει αυτή η περίεργη ανάλυση; Ένα DVD είναι γραμμένο σε ανάλυση 720x576, σωστά; Και η κινηματογραφική ταινία είναι γραμμένη σε 24 Frames per Second, σωστά;

Λίγη αριθμητικούλα…
720+720=1440
576+576=1152
24x3=72

Όλα τα παραπάνω είναι ακριβή ακέρια πολλαπλάσια.
Στα Hz μάλιστα τριπλασιάσαμε το εύρος για να μην πέσουμε πάνω στα 50Hz που εμφανίζεται κάποιο flickering στους πιο ευαίσθητους από εμάς. Με τέτοια ανάλυση και συγχρονισμό παίρνουμε και την ομαλότερη κίνηση στην προβολή DVD. Η γνωστή ανάλυση 1280x720 ή και η 1920x1080 τουλάχιστον στον DVD δεν είναι ακέραιες πολλαπλάσιες με συνέπεια να ψάχνουμε διακαώς για τη καλύτερη κίνηση.

Ξαναγυρίζοντας για να κλείσω το θέμα πάλι στα συν και πλην της ανάλυσης να εξετάσουμε όμως το μεγάλο όπλο της ψηφιακής προβολής. Η χειρουργική ακρίβεια που πιθανότατα θα έχετε ακούσει. Τα Pixel έχουν συγκεκριμένη σταθερή θέση και όταν προβάλλεται σήμα στην ίδια ανάλυση με αυτή του Panel η ακρίβεια αποτύπωσης είναι «υστερικά καθαρή». Απόλυτα ξεκάθαρη και διαυγής.
Εκεί τα παλιότερης γενιάς CRT χάνουν, ιδιαίτερα στις πολύ υψηλές αναλύσεις (πχ. 1080) και η ψηφιακή τεχνολογία παίρνει κεφάλι.
Παλιότερης γενιάς CRT σε pattern ανάλυσης όπως αυτού του Nokia Monitor Test θα έχουν στις γωνίες τους αυτή την πτώση ανάλυσης, χαρακτηριστικό παλιότερων ηλεκτρονικών οδήγησης.



Όμως ένας Electrohome 9500LC Ultra, Barco Cine9 και Sony VPH-G90U θα δώσουν με την ίδια ακρίβεια την αναλυτικότατα του Ruby ή του Projection Design που είδαμε πρόσφατα αρκεί να έχουν τοποθετηθεί και ρυθμιστεί σωστά κάτι όχι και τόσο εύκολο.

CRT ή Digital λοιπόν ?
Όταν έρθει η ώρα της επιλογής, όλοι μας διαλέγουμε χαρακώματα, συμμάχους και εχθρούς. Ξεπερνώντας όμως τις γνωστές προκαταλήψεις, ελπίζω να έδωσα λίγες απαντήσεις στα νεότερα μέλη μας, ξεχωρίζοντας τα συν και τα πλην κάθε τεχνολογίας.
 

ΑΝΔΡΕΑΣ Κ.

Ιδρυτής
Μηνύματα
30.058
Reaction score
729
Νομιζω πως ειναι απο τις καλυτερες παρουσιασεις που εχουν γινει στο AVSite και σαφως θα παει μονιμα στην κορυφη.
Σαν πρωην φιλος των CRT προβολεων ομως-ο οποιος πηγε στην αλλη πλευρα πριν μερικα χρονια- θεωρω πως εχω το δικαιωμα να εκφρασω ορισμενες αποψεις σχετικα με τα οσα μας περιεγραψε ο Βαγγελης.
Ξεκαθαριζω απο την αρχη πως δεν ειμαι φιλος των "τριων" πλεον.
Τρια τσιπ , τρια tubes , τρια οτιδηποτε.
Και γιατι?
Μα διοτι τα τρια πρεπει να γινουν ενα και οταν γινονται ενα ποτε , μα ποτε δεν ειναι αψογα.
Παρατηρηστε καλα εναν τριτσιπο LCD.Ολο και καποια αποκλιση θα εχει.
Το ιδιο και στους πανακριβους τριτσιπους DLP!
Σημερα εβλεπα στον 777 και στις γωνιες ορισμενων αντικειμενων με λιγη προσοχη εβλεπες το προβλημα.
Εαν παμε στους CRT το προβλημα φαινεται ακομα περισσοτερο.
Ας μας πει ο Βαγγελης , η οποιος αλλος φιλος διαθετει αναλογικο προβολεα , εαν εχει δει ποτε την τελεια συγκλιση.
Και εδω ειναι ολα προφανη.Να λιγο κοκκινο ξεφευγει απο αριστερα.
Και αυτο το μπλε στα δεξια?

Εαν καποιος με εβαζε με το ζορι να στοιχηματισω για το μελλον των βιντεοπροβολεων στην σημερινη τους μορφη(εννοω προ μελλοντικων ολογραμματικων μορφων) τοτε θα τα επαιζα ολα στους τριτσιπους DLP.
Η φωτεινοτητα , το βαθος και η ανεση της θεασης ειναι one of a kind.
Οτιδηποτε αλλο παιξει διπλα τους θα φανει λιγο.
Το ανησυχο ματι ομως θα δει τα προβληματα της ατελους συγκλισης.
"Τοτε γιατι τριτσιπο και οχι μονοτσιπο?" θα αναρωτηθει ο βιαστικος αναγνωστης.
Μα διοτι υπαρχει ενα ποσοστο χομπιστων που ενοχλειται απο το notorius rainbow.
Kαι φυσικα δεν ειναι τοσο επιφανειακο διοτι αλλο να διαθετεις ενα τσιπ στο χρωμα και αλλο ενα τσιπ για τα τρια και με την βοηθεια του τροχου να γινεται ο διαχωρισμος και αναπαραγωγη της υπολοιπης παλετας.

Οποτε , αδιεξοδο?
Μα φυσικα , τιποτα δεν ειναι τελειο στον κοσμο της εικονας.
Αλλιως θα ειχαμε μια τεχνολογια μονο και δεν θα χρειαζοταν να βγαζουμε τα ματια ο ενας στον αλλον σχετικα με το ποια ειναι η καλυτερη η ποια θα υπερισχυση.

Εχω νεα για εσας φιλοι μου.
Εχουμε πολυ και μακρυ δρομο μπροστα μας.
Εαν στον ηχο αγγιζουμε την ολοκληρωση στην εικονα δεν ειμαστε παρα στην αρχη ακομα.
Και με τις καθοδικες λυχνιες καναμε την καλυτερη δυνατη εναρξη.
Γκολ απο τα αποδυτηρια!
Να ευχομαστε οπως η συνεχεια ειναι αναλογη της εναρξης.
Μεχρι το τελος της περιοδου και εως την στιγμη που θα το σηκωσουμε το τιμημενο(που θα μας παει?) οι CRT βιντεοπροβολεις θα μεινουν στην καρδια μιας "hi end" μειοψηφιας που διψα για ρυθμισεις , την ιεροτελεστια του στησιματος της εκαστοτε αναλυσης , το ανεβασμα στην σκαλα γιατι ξεφυγε το focus.
Δεν σας θυμιζει κατι?
Απλα στην "αλλη" μερια παιζουν με βελονες , βραχιονες και βαρη αναγνωσης.

Ρομαντικοι παντα θα υπαρχουν... :wink:
 

Βαγγέλης Λάμπρου

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.695
Reaction score
277
Η συζήτηση όπως εξελίσσετε μου αρέσει τα μάλα διότι ξεφεύγει από τα στενά «ρατσιστικά» πλαίσια του τύπου «αυτό που έχω, αυτό υποστηρίζω»

Το πιο ωραίο και το πιο «ρομαντικό» στην προβολή είναι ότι ξεκίνησε με εξαιρετικές προδιαγραφές πριν από πολλά χρόνια, άλλαξε πορεία και προσπαθεί να φτάσει τις εξαιρετικές εικόνες που μας έχει χαρίσει από τότε.

Εμπορικά δεν υπάρχει αντίπαλος στα ψηφιακά, αυτό το ξέρουν όλοι αλλά ελάχιστα ενδιαφέρει τους purists. Ποιοτικά όμως, η υψηλή πιστότητα έχει το upper limit. Σε ένα ελεγχόμενο από φως χώρο, σε ένα Dedicated Home Theater ή κάπου που ο ιδιοκτήτης δεν θα προβληματιστεί με τη μεγάλη παρουσία του, η εικόνα που θα δώσει ένα τελευταίας γενιάς καλο-σεταρασμένο CRT πιστεύω ότι δεν έχει αντίπαλο.
Τα 45 Nits τους είναι αρκετά, το μαύρο και η δυναμική περιοχή είναι εκπληκτικά, το χρώμα εξαιρετικό. Δεν παύει όμως είναι απαιτητικό όχι μόνο σε συνοδά, καλώδια, Scaler αλλά και σε χώρο. Τα καλά CRT δεν είναι φθηνά, όπως και τα απαιτητικά συνοδά τους και θα πρέπει ο υποψήφιος αγοραστής να ελέγξει πολλούς παραμέτρους πριν την αγορά τους

Αντίθετα το μέχρι πρότινος στενό δρομάκι των ψηφιακών υλοποιήσεων έχει ασφαλτωθεί σε λεωφόρο και κακά τα ψέματα περνάνε μεγάλες στιγμές. Δεν είναι μόνο ότι έχει αναβαθμιστεί η ποιότητα τους, είναι ότι απλά πλέον με 2000 ευρώ κυκλοφορούν εκπληκτικά DLP των 1280x720. Μικρές διαστάσεις, μεγάλη εικόνα, λίγα χρήματα

Για τους ρομαντικούς όπως λέει ο Αντρέας πάντα θα υπάρχει η ιεροτελεστία, το ψάξιμο του τέλειου, το Focus, η αλλαγή καλωδίου για το ανεπαίσθητο τρέμουλο, το νέο scaler. Αλλά τα CRT δεν θα μας αποζημιώνουν μόνο με την απολαυστική εικόνα τους αλλά περισσότερο με τη Nirvana που βυθιζόμαστε μαζί τους.
 

ΑΝΔΡΕΑΣ Κ.

Ιδρυτής
Μηνύματα
30.058
Reaction score
729
Περιμενα μεγαλυτερη συμμετοχη σε αυτο το θεμα.
Εμπρος καλοπαιδα :wink: , δεν υπαρχει λογος να φοβαστε.
Κανεις δεν θα κρινει τις οποιες θεσεις σας.
Αντε , ειδικα εσεις οι νεοι.Για να σας δω :)

Ειδικα οταν εχουμε ενα θεμα που αγγιζει ολους μας και οπως ειπε ο Βαγγελης "ξεφεύγει από τα στενά «ρατσιστικά» πλαίσια του τύπου «αυτό που έχω, αυτό υποστηρίζω»...
 

ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΚΟΥΚΟΥΡΑΚΗΣ

απο-Συντονιστής
Μηνύματα
3.197
Reaction score
195
Αντε, επειδη ειμαι νεος, να απαντησω... :lol:

Πριν απο μερικα χρονια ελεγα οτι, αν ειχα λεφτα, θα επαιρνα 2 stacked 9ιντσους, σουπερ ντουπερ scaller και καλωδια και θα ημουν απολυτα ικανοποιημενος.
Σημερα, αν ειχα λεφτα, θα επαιρνα ενα τριτσιπο dlp 1080 και θα ημουν απολυτα ικανοποιημενος.
Γιατι? Γιατι ολα αυτα τα χρονια καταλαβα, οτι μου αρεσει οχι μονο η ποιοτητα, αλλα και το μεγεθος (οθονης εννοω και μην ακουσω τιποτα εξυπναδες...). :lol:
Και μεγαλο μεγεθος οθονης σημαινει οτι πρεπει να εχουμε μεγαλη φωτεινοτητα. Και μονο με ψηφιακα μπορουμε να πετυχουμε τοσο μεγαλες φωτεινοτητες.
Η ποιοτητα εικονας, εχει φτασει στους ψηφιακους σε απιστευτα επιπεδα. Ειδικα τωρα με το HD, η κινηματογραφικη αισθηση ειναι δεδομενη.
Η ευκολια, οταν παιζεις σε ενα τοσο υψηλο επιπεδο τιμης δεν νομιζω οτι παιζει ρολο. Απλα καλεις τον ειδικο και ξεμπερδευεις... :wink:
Οσο για τους ρομαντικους... Ε εκει, δεν μπορω να πω τιποτα. Απλα, οι CRT ειναι αξεπεραστοι σαν μηχανηματα που εχουν αφησει ιστορια... Και σβηστοι να ειναι, σε γεμιζουν δεος...

Τωρα που το ξανασκεφτομαι, θα επαιρνα και ενα CRT αν ειχα λεφτα... Μονο και μονο για να τον βλεπω... :wink:
 

Βαγγέλης Λάμπρου

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.695
Reaction score
277
Μόλις συμπληρώθηκαν και τα φασματικά διαγράματα του CineMax, του Ruby και του Projection1080 στο Post που έγραψα για το χρώμα.
Αξίζει να δείτε τις εμφανέστατες διαφορές μεταξύ τους για καταλάβετε την Αυτοκρατορική συμπεριφορα της λυχνίας Xenon.
Τώρα αν κάνει ένα χιλιάρικο το κομμάτι...είναι άλλο καπέλο :lol:
 

Μηνύματα
1.790
Reaction score
2
Μια ερώτηση: Λέτε οτι το σημείο αναφοράς στην τεχνολογία της προβολής είναι οι CRT.
Και έρχομαι να ρωτήσω: Γιατι όχι οι μηχανές προβολής φιλμ που χρησιμοποιούνται στον κινηματογράφο; Άλλωστε αυτός δεν είναι ο σκοπός της βιντεοπροβολής, να δημιουργήσουμε έναν "προσωπικό κινηματογράφο";

Αν θεωρήσουμε λοιπόν οτι οι μηχανές προβολής φιλμ είναι (ή πρέπει να είναι) το σημείο αναφοράς, τότε τι γίνεται με το μαύρο; Υπάρχει απόλυτο μαύρο απο την στιγμή που το φιλμ δεν μπορεί να κόψει τελείως το φως του προβολέα; ( ή μήπως μπορεί; Δεν είμαι σίγουρος γι' αυτό.)
 

ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΚΟΥΚΟΥΡΑΚΗΣ

απο-Συντονιστής
Μηνύματα
3.197
Reaction score
195
Οι CRT ειναι το σημειο αναφορας στο HC. Το φιλμ ειναι γενικα το σημειο αναφορας, μεχρι προσφατα τουλαχιστον. Εως τωρα, κανενα μεσο προβολης δεν μπορουσε να αποδοσει οπως το κινηματογραφικο φιλμ, σε οθονες κινηματογραφου. Μπορει να κανουμε συγκρισεις με τον κινηματογραφο για το HC αλλα μη ξεχναμε οτι στον κινηματογραφο, εχουμε ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ οθονες, αρα και περισσοτερες απωλειες στην ποιοτητα εικονας. Σκεψου πως θα εδειχνε το κινηματογραφικο φιλμ σε μια οθονη 100"!!!
Το βασικο πλεονεκτημα του κινηματογραφικου φιλμ, ειναι, οτι αποτελει και το software και το hardware ταυτοχρονα. Εχουμε δηλαδη μερικες εικονες αναλυσης αρκετων μεγαπιξελ, χωρις συμπιεση που ανανεωνονται στην οθονη, χωρις διπλασιασμο, upscale ή downscale. Χρωματικες αποδοσεις και κλιμακες ειναι υπερανω κριτικης επισης, γιατι μιλαμε για καθαρα αναλογικη προβολη. Το θεμα του μαυρου τωρα, θελει ψαξιμο, καθως δεν ειναι ολες οι κοπιες της ιδιας ποιοτητας. Σαφως και το φιλμ δεν εμποδιζει 100% το φως να περασει, αλλα και με τον χρονο και την φθορα της κοπιας, υπαρχει επιδεινωση του φαινομενου.
Μονο οι CRT (προς το παρον) μπορουν να προσφερουν CR της ταξης του 80.000:1 σε οθονη προβολης...
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.186
Μηνύματα
3.004.365
Members
38.426
Νεότερο μέλος
ΧΡΗΣΤΟΣ ΔΟΞΑΣ
Top