Τα μεγάλα παραμύθια και οι μεγάλες αλήθειες του Hi-Fi

Μηνύματα
1.755
Reaction score
877
Το νήμα θα μπορούσε να έχει κάποιον άλλον πιο ηχηρό τίτλο, αλλά χάριν ευγενείας και ευφωνίας συνεχίζω σ ένα πιο πολιτισμένο πλαίσιο…
Ξεκινώ λοιπόν χωρίς πολλές εισαγωγές και προοίμια …​
 

Μηνύματα
1.755
Reaction score
877
νο 1…ΥΠΕΡΒΟΛΗ…

Λέγεται συνήθως μετά από κάποια μικρή αναβάθμιση και αφορά κάποιο καλώδιο, ρακ, λάμπα ή κάποιο ματζούνι και εκφράζεται περίπου ως εξής…

Οι διαφορές ήταν χαώδεις υπέρ του χ καλωδίου…

Οι χρυσοπόδαρες λάμπες απογείωσαν το σύστημα…

Ο ήχος ήταν μακράν καλύτερος …

Οι πέτρες έδιωξαν το πέπλο… κλπ. κλπ.

Αναλύοντας τα παραπάνω έχουμε και λέμε λοιπόν… Με απλή λογική και με μαθηματικά τετάρτης δημοτικού…

Αν με μια αλλαγή ενός καλωδίου ή μιας λάμπας οι διαφορές ήταν χαώδεις και ο ήχος μακράν καλύτερος και το σύστημα απογειώθηκε αυτό σημαίνει πως… αν πάμε πίσω στο χρόνο κάνα – δυο αναβαθμίσεις αυτού του επιπέδου, απλά το σύστημα που είχαμε τότε, πριν τις αναβαθμίσεις αυτές δηλαδή, ήταν μια μεγάλη ΜΠΟΥΡΟΥΧΑ… αφού κατορθώσαμε και το αλλάξαμε μακράν, το απογειώσαμε και ακούσαμε χαώδεις διαφορές με τις αλλαγές που κάναμε…
 

Μηνύματα
1.755
Reaction score
877
Δεν υποστηρίζω πως η αλλαγή ενός καλωδίου ή μιας λάμπας ή ενός ρακ δεν φέρνει πολλές φορές θετικά(ή μη) αποτελέσματα… Φυσικά και υπάρχουν αλλαγές και βελτιώσεις… Το ποσοστό των βελτιώσεων αυτών κατά την ταπεινή μου γνώμη όμως ποτέ δεν ξεπερνά τέτοιο ποσοστό ώστε να μπορούμε να μιλάμε για χαώδεις διαφορές και αναδεικνύεται εμφανέστερα στα κορυφαία και ακριβά συστήματα...

Τουτέστιν, μην επενδύουμε σε δυσανάλογα ποσά και μην ψάχνουμε για μεγάλες διαφορές σε καλώδια, αν το σύστημά μας κοστίζει κάτω του πεντοχίλιαρου…
 

Μηνύματα
1.755
Reaction score
877
νο 2… ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑ ΤΗΣ ΑΚΟΗΣ…

Μια απ τις μεγαλύτερες αστοχίες(να μην πω βλακείες) που έχω ακούσει και συνεχίζω να ακούω από στόματα ειδικών, ανώτερων, έμπειρων, γκουρούδων, δασκάλων, χρυσαυτιάδων, κλπ κλπ…

Έχουμε και ξανα- λέμε…

Ο όρος κρίση είναι αυστηρά καθορισμένη και προσδιορισμένη έννοια για οποιοδήποτε αντικείμενο ή διαδικασία ή πρόκειται να κριθεί… και παραπέμπει άμεσα και αυστηρά σε….

Σπουδή, σε βάθος γνώση, εξειδίκευση, εμπειρία, καθημερινή ενασχόληση και εξοικείωση, πολύχρονη πείρα, εξειδικευμένα εργαλεία, κατάλληλο χώρο, κατάλληλες συνθήκες και εύλογο χρόνο, ορθολογικό σχεδιασμό της διαδικασίας αξιολόγησης, λεπτομερή ανάλυση των επί μέρους χαρακτηριστικών…
 

Μηνύματα
1.755
Reaction score
877
Τουτέστιν…

Πόσους ενισχυτές και ποιας τεχνολογίας και ποιας τοπολογίας… ψηφιακούς λαμπάτους ή στερεούς… και πόσες πηγές πικάπια και σιντιά και σουπερ όντια… και πόσα ηχεία κλειστά, ανοιχτά, κόρνες, μονόδρομα, πεντάδρομα. όρθια, πλαγιαστά, ντουντούκες… και πόσα καλώδια… και πόσες χιλιάδες ώρες θα πρέπει να έχει ακούσει κάποιος… και ποια είδη μουσικής… και σε τι φορμά… και σε ποιους χώρους… και σε πόσα live πρέπει να έχει πάει με ηλεκτρικές μουσικές και σε πόσα Μέγαρα… για να μπορέσει να κρίνει και να συγκρίνει έναν ήχο και τα μηχανήματα που τον αναπαράγουν ???…

Ένας άνθρωπος δηλαδή που ρωτά τη γνώμη μας για να αγοράσει κάποιο μηχάνημα, σημαίνει πως ΔΕΝ κατέχει και πολλά πράγματα... οπότε ΤΙ να πάει ν' ακούσει και ΠΩΣ θα κρίνει αν αυτό που θ' ακούσει είναι καλό όντας ψιλοάσχετος ???
 

Μηνύματα
1.755
Reaction score
877
Ή να το θέσω αλλοιώς…

Ένας θείος μου έμπορος ειδών προικός όταν είχε έρθει πρόσφατα σπίτι μου και άκουσε το σύστημα να παίζει μου λέει… Ρε συ… τι ωραία που βαράει… Πως θα γίνει να πάρουμε κάνα τέτοιο για το μαγαζί ν ακούμε τον τοπικό σταθμό που βάζει συνέχεια κάτι φοβερά λαϊκά….

Εγώ σύμφωνα με τη θεωρία του 'άκουσε πριν αγοράσεις' έπρεπε να του απαντήσω…

Θείο… θα σε στείλω στην αντιπροσωπεία να σου στήσουν ένα καλό σύστημα να το ακούσεις και αν ακούγεται καλά στ αυτιά σου να το πάρεις… Αλλιώς να πάς ν ακούσεις κι άλλα… Να εμπιστευθείς τα αυτιά σου θείο… μην ακούσεις κανέναν άλλον… Άμα είναι πάρε και τη θεία μαζί να τα ακούσει κι εκείνη να πει τη γνώμη της… Τέσσερα αυτιά είναι καλύτερα από δυο…
 

Μηνύματα
1.755
Reaction score
877
νο 3… Η ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΚΗΝΗΣ…

Παραμύθι που ακούγεται ακόμα και από ‘μπασμένους’ στο χώρο και γνώστες…

ΔΕΝ μπορούμε να μιλάμε για εικόνα, βάθος, πλάτος και γενικά διαστάσεις της σκηνής της αναπαραγόμενης μουσικής, ηλεκτρικής ή / και κλασσικής, αν αυτή είναι ηχογραφημένη με χρήση πολυκάναλης κονσόλας μίξης, ή ακόμα και με τη μικτή μέθοδο(θα την εξηγήσω παρακάτω)… Τουλάχιστον δεν μπορούμε να μιλάμε για αναπαραγωγή των φυσικών διαστάσεων της μουσικής σκηνής...

Τέτοιες ηχογραφήσεις είναι το 99,99% αυτών που ακούμε…
 

Μηνύματα
1.755
Reaction score
877
Όταν ηχογραφείται μια ορχήστρα ή ένα ηλεκτρικό σχήμα, στις περισσότερες των περιπτώσεων χρησιμοποιούνται πολλά μικρόφωνα τοποθετημένα πολύ κοντά στα όργανα τα οποία καταλήγουν σε μια κονσόλα μίξης, μέθοδος ηχοληψίας καλούμενη και close miking…

Αυτό γίνεται για πολλούς λόγους… για να ηχογραφηθούν σωστά και με λεπτομέρεια τα επί μέρους όργανα, για να μπορεί μετά την ηχογράφηση ο παραγωγός να ‘ανεβάσει’ ή να ‘κατεβάσει’ την ένταση συγκεκριμένων οργάνων ή ομάδων, να προστεθούν effects ή γενικά να διορθωθούν πράγματα, για να αναδειχθούν τα σόλο όργανα ή / και οι φωνές στο μετέπειτα μαγείρεμα (downmix to stereo)…

Εδώ θα ήθελα να προσθέσω πως το ταλέντο και οι επιλογές του παραγωγού έχουν τεράστια αξία και δίνουν μια χαρακτηριστική νότα και το στίγμα του ίδιου στο έργο... και φυσικά η παραγωγή και η μίξη είναι μια ξεχωριστή τέχνη...
 

Μηνύματα
1.755
Reaction score
877
Τα πολλά λοιπόν αυτά μικρόφωνα έχουν το θετικό να μας δίνουν τη λεπτομέρεια, όντας πολύ κοντά στα όργανα, έχουν όμως το αρνητικό να ΜΗΝ μας δίνουν τη θέση των οργάνων… Αυτό θα το καταλάβετε καλύτερα αν βάλετε τον εαυτό σας (φανταστικά) σ’ ένα κονσέρτο με μια συμφωνική, στη θέση του μικροφώνου που έχει τοποθετηθεί κοντά στο πρώτο όμποε ας πούμε… Το μόνο που θ’ ακούτε καλά θα είναι το όμποε, όποτε αυτό παίζει, ενώ θα έχετε παντελώς ψευδή ή καθόλου άποψη για το τι παίζει η υπόλοιπη ορχήστρα ακούγοντας γύρω σας ένα πανδαιμόνιο ήχων…

Γι αυτό το λόγο λοιπόν τις περισσότερες φορές, χρησιμοποιούνται και δυο επιπρόσθετα μικρόφωνα μπροστά και πάνω από την ορχήστρα για να μας δίνουν ‘κάπως’ την αίσθηση του χώρου… Αυτή είναι η μικτή μέθοδος και είναι αυτή που χρησιμοποιείται στις ηχογραφήσεις στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών…

Ο μηχανικός δηλαδή στην τελική μεταφορά του ηχογραφημένου υλικού 'μιξάρει' τους ήχους των πολλών κοντινών μικροφώνων που είναι γραμμένοι είτε μόνοι τους είτε σε ομάδες στην πολυκάναλη ταινία, μ' αυτούς των δύο μακρυνών ambient μικροφώνων, και φτιάχνει το τελικό stereo mix...
 

Μηνύματα
1.755
Reaction score
877
Aπ’ όλα αυτά λοιπόν, όπως συμπεραίνετε κι εσείς, το μεγαλύτερο μέρος της εικόνας που ακούμε είναι ψευδές και μαγειρεμένο από τα pan-pots της κονσόλας μίξης και τους επεξεργαστές του effects rack ή του recording - mixing - mastering software, σύμφωνα με τις απαιτήσεις τις επιλογές και το ταλέντο του παραγωγού... οπότε δεν είναι δυνατόν να μιλάμε για εστιασμούς, εικόνες, κινήσεις του κιθαρίστα και του τραγουδιστή πάνω στη σκηνή κλπ. κλπ. σε τέτοιες ηχογραφήσεις… Γιατί απλά ο κιθαρίστας παίζει στον ενισχυτή του, όπου με close miking και di-box, ενσύρματα ή ασύρματα, το σήμα του οδηγείται στην κονσόλα του live ή του studio... Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και με τον τραγουδιστή και με όλους τους μουσικούς, τα σήματα δηλαδή από τα μικρόφωνα ή τα όργανά τους οδηγούνται στα κανάλια της κονσόλας... οπότε όσο και να κινούνται και να βολτάρουν πάνω στη σκηνή, το σήμα ΔΕΝ αλλάζει κατεύθυνση ή ροή... Έτσι κι εμείς ακούμε πάντα το ίδιο... Αυτό το διαπιστώνουμε και στις συναυλίες, όπου ακούμε αποκλειστικά από τις ηχοστήλες της ηχητικής εγκατάστασης(ΡΑ)...

Φυσικά είναι ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΟ να μιλάμε για εικόνα και διαστάσεις σε STUDIO ηχογραφήσεις, ειδικά σε ηλεκτρικά σχήματα - συγκροτήματα καθώς και στην ηλεκτρονική μουσική...

Εδώ τα πράγματα είναι 100% μαγειρεμένα, μάλιστα τις περισσότερες φορές το τελειωμένο πολυκάναλο υλικό έχει....24 ή 32 κανάλια, τη στιγμή που οι μουσικοί είναι τρεις ή τέσσερεις...!!!
Απλά, ηχογραφούνται και άλλα όργανα από τους ίδιους μουσικούς, backing vocals, effects, κλπ... με τη μέθοδο overdub... δηλαδή ακούω τι έχω παίξει πριν στα κανάλια 1 έως 12(πχ) και γράφω ταυτοχρονα στα κανάλια 13 έως 16... και ξανά και ξανά.... (βλέπε Steely Dan...)... Εδώ υπάρχει και μια μεγάλη πρόκληση, να μπορεί δηλαδή ο ήχος του studio να μεταφερθεί στο live... Γι αυτό στα live τα ολιγομελή συγκροτήματα έχουν τη βοήθεια session μουσικών...

H μοναδική περίπτωση που θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για τις διαστάσεις της σκηνής λοιπόν, τουλάχιστον για τις πραγματικές διαστάσεις και την τοποθέτηση, είναι οι(ελαχιστότατες) εκείνες ηχογραφήσεις ζωντανής μουσικής χωρίς ουδεμία υποστήρηξη μικροφώνων και ηχητικής εγκατάστασης, με μόνο δυο(2) ειδικά μικροφωνα τοποθετημένα στη θέση ακρόασης και στο ύψος ακριβώς των αυτιών μας, μια εξομοίωση δηλαδή του τι θα ακούγαμε αν καθόμαστε εμείς στη θέση αυτή, όπου εκεί πια έχουμε όλη την χωρική πληροφορία, την τοποθέτηση των οργάνων και των μουσικών και τις αντηχήσεις του χώρου…

Εδώ τελικά απομένει να ψάξουμε για το σύστημα που θα αποδώσει την εικόνα αυτή...
 

Μηνύματα
4.690
Reaction score
1.815
Συμφωνώ απολύτως μαζί σου!
Σκέψου επίσης πόσος κόσμος που έχει πάρει πανάκριβα καλώδια ρεύματος, ακούει βαρβάτες διαφορές "προς το καλύτερο"!!! 1 μέτρο καλωδίου από τον ενισχυτή ή το CD στην πρίζα και υποτίθεται οτι το μηχάνημα εκτοξεύεται σε audiophile κατασκευή!!! Τα ατέλειωτα μέτρα καλωδίου ρεύματος στην ηλεκτρική εγκατάσταση του σπιτιού μέχρι τον πίνακα και από εκεί μέχρι το ρολόι της ΔΕΗ δεν απασχόλησαν κανένα μέχρι τώρα!!!!
Δεν πάμε καλάααααα......:623:
 

Μηνύματα
260
Reaction score
361
Απάντηση: Τα μεγάλα παραμύθια και οι μεγάλες αλήθειες του Hi-Fi

Για κάτι τέτοια ποστς γράφτηκα εδώ μέσα.

Πολύς κόσμος ξύπνησε κύριοι ευτυχώς...και ελπίζω να ξυπνήσει περισσότερος με τον καιρό.
 

Μηνύματα
291
Reaction score
7
Απάντηση: Τα μεγάλα παραμύθια και οι μεγάλες αλήθειες του Hi-Fi

Συμφωνω με ολα,απλα να προσθεσω πως αν τα μικροφωνα ειναι τοποθετημενα στη θεση ακροασης και στο υψος των αυτιων,τοτε το υλικο ενδεικνυται περισοοτερο για ακροαση μεσω ακουστικων παρα ηχειων.

Θυμαμαι μαλιστα και ενα ανδρεικελο που ειχαν κατασκευασει με μικροφωνα στη θεση των αυτιων ,το οποιο θα εξομοιωνε τις ανακλασεις του ηχου πανω στο κεφαλι και τους ωμους και θα εδινε ρεαλιστικη(για ακροαση απο ακουστικα) εγγραφη .

Για ηχογραφησεις για αναπαραγωγη απο ηχεια ,πιο λογικο ειναι τα δυο μικροφωνα να τοπθετηθουν στις δυο γωνιες ενος ισοσκελους τριγωνου οπου η τριτη κορυφη θα ειναι η θεση ακροασης.(ετσι ωστε να εξομοιωνουν τα ηχεια απο τα οποια θα αναπαραχθει το σημα)
 

Μηνύματα
5.776
Reaction score
1.188
Απάντηση: Τα μεγάλα παραμύθια και οι μεγάλες αλήθειες του Hi-Fi

Συμφωνω με ολα,απλα να προσθεσω πως αν τα μικροφωνα ειναι τοποθετημενα στη θεση ακροασης και στο υψος των αυτιων,τοτε το υλικο ενδεικνυται περισοοτερο για ακροαση μεσω ακουστικων παρα ηχειων.

Θυμαμαι μαλιστα και ενα ανδρεικελο που ειχαν κατασκευασει με μικροφωνα στη θεση των αυτιων ,το οποιο θα εξομοιωνε τις ανακλασεις του ηχου πανω στο κεφαλι και τους ωμους και θα εδινε ρεαλιστικη(για ακροαση απο ακουστικα) εγγραφη .
Οι λεγόμενες binaural ηχογραφήσεις.
 

Kotsidis John

Photography
Moderator
Μηνύματα
14.371
Reaction score
37.219
Εχεις Δικιο Μανο.
Αλλα ας μη τα ισοπεδωνουμε κ ολα.

Μπορει να ακουμε οτι εχει ηχογραφηθει βεβαια, αλλα αν μπορουμε κατι να βελτιωσουμε η αν οντως υπαρχει βελτιωση εστω κ μ αυτο που ακουμε , γιατι οχι?
 

themiloc

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.069
Reaction score
257
Μερικές διορθώσεις για τις πολυμικροφωνικές ηχογραφήσεις.
Και εξηγώ: Μία ακουστική ηχογράφηση συνόλου ή ορχήστρας, ως επι το πλείστον κλασσική, σε μία αίθουσα συναυλιών, στηρίζεται σχεδόν πάντα στο κύριο ζεύγος μικροφώνων για την ισορροπία και την θέση (αριστερά-δεξιά, μπρος πίσω). Τα κοντινά μικρόφωνα (feel) συμβάλλουν κατά ένα πολύ μικρότερο ποσοστό από τα κύρια, μόνο για να δώσουν λεπτομέρεια στο όργανο ή στην ομάδα οργάνων ή να ενισχύσουν λίγο εκεί που υπαγορεύεται από την ενορχήστρωση του κομματιού ή για σόλα. Επίσης σε ψηφιακές κονσόλες είναι δυνατή η χρονική καθυστέρηση του σήματος των κοντινών μικροφώνων ώστε να να συμπίπτει με το σήμα των κυρίως και έτσι να μην αλλοιώνεται η θέση των οργάνων. Αυτό σημαίνει οτι η σωστή τελική μίξη διατηρεί την χωρική πληροφορία και κυρίως σέβεται τις δυναμικές του συνθέτη.
Οι έμπειροι μηχανικοί ξέρουν οτι η δουλειά είναι πάντα πολύ πιο δύσκολη όταν είναι αναγκασμένοι να μην έχουν κύριο ζεύγος, λόγω πολλών θορύβων ή και κακής ακουστικά αίθουσας και το αποτέλεσμα θα είναι χειρότερο.
 

Μηνύματα
2.291
Reaction score
1.277
Και εγώ απο προσωπική μου εμπειρία θα ήθελα να πω οτι απο ένα σημείο κόστους και μετά πληρώνεις πολλά και βλέπεις ελάχιστη διαφορά.Δηλαδή μπορεί να πληρώσω ένα καλώδιο 4 φορές περισσότερο απο ένα άλλο αλλά η απόδοση του ακριβού δεν θα είναι 4 φορές καλύτερη αλλά σχεδόν ίδια.Και επίσης επειδή έχω δει σε φτηνά συστήματα να βάζουν πανάκριβα καλώδια πιστεύω πως πρέπει να υπάρχει μία σχέση τιμής 10 προς 1 μεταξύ μηχανημάτων-καλωδίων,δηλαδή σε 4 χιλιάρικα home cinema να αγοράσω 400€ καλώδια και όχι acrolink..
 

Μηνύματα
9.872
Reaction score
2.054
Απάντηση: Τα μεγάλα παραμύθια και οι μεγάλες αλήθειες του Hi-Fi

Μερικά δικά μου comments:

1) Μια απλή φωνή φτάνει για να καταλάβεις ότι ένα σύστημα είναι ορθό. Απλά πράγματα. Όλοι ξέρουμε πως ακούγεται.

2) Ένα χάλια καλώδιο είναι υπεραρκετό για να κάνει ένα ορθό σύστημα να ακούγεται λάθος.

3) Υπάρχουν και ηχογραφήσεις με πραγματικό βάθος και τότε ξεχωρίζει η ήρα από το στάρι.
 

Μηνύματα
9.872
Reaction score
2.054
Απάντηση: Re: Τα μεγάλα παραμύθια και οι μεγάλες αλήθειες του Hi-Fi

Και εγώ απο προσωπική μου εμπειρία θα ήθελα να πω οτι απο ένα σημείο κόστους και μετά πληρώνεις πολλά και βλέπεις ελάχιστη διαφορά.Δηλαδή μπορεί να πληρώσω ένα καλώδιο 4 φορές περισσότερο απο ένα άλλο αλλά η απόδοση του ακριβού δεν θα είναι 4 φορές καλύτερη αλλά σχεδόν ίδια.Και επίσης επειδή έχω δει σε φτηνά συστήματα να βάζουν πανάκριβα καλώδια πιστεύω πως πρέπει να υπάρχει μία σχέση τιμής 10 προς 1 μεταξύ μηχανημάτων-καλωδίων,δηλαδή σε 4 χιλιάρικα home cinema να αγοράσω 400€ καλώδια και όχι acrolink..
Το κόστος δεν έχει σχεδόν καμία σχέση με αυτό που ακούμε. Είναι αναγκαία συνθήκη αλλά όχι ικανή.
 

Μηνύματα
2.291
Reaction score
1.277
Α!!!και λύστε μου μία απορία,κοιτούσα κάτι furutech καλώδια τάσης πανάκριβα.Αν βάλω ένα σταθεροποιητή τάσης (300€) για στερεοφωνικά και όχι μόνο τι το χρειάζομαι το καλώδιο το ακριβό τάσης?Μια απλή τάση του Θεού 220 θα μετρώ και στις 2 περιπτώσεις..
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.133
Μηνύματα
3.043.314
Members
38.536
Νεότερο μέλος
George Markop
Top