Τα μεγάλα παραμύθια και οι μεγάλες αλήθειες του Hi-Fi

themiloc

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.069
Reaction score
257
Re: Απάντηση: Τα μεγάλα παραμύθια και οι μεγάλες αλήθειες του Hi-Fi

Μερικά δικά μου comments:

1) Μια απλή φωνή φτάνει για να καταλάβεις ότι ένα σύστημα είναι ορθό. Απλά πράγματα. Όλοι ξέρουμε πως ακούγεται.

2) Ένα χάλια καλώδιο είναι υπεραρκετό για να κάνει ένα ορθό σύστημα να ακούγεται λάθος.

3) Υπάρχουν και ηχογραφήσεις με πραγματικό βάθος και τότε ξεχωρίζει η ήρα από το στάρι.
Συμφωνώ μαζύ σου στο 1 & 2. Διαφωνώ όμως στο 3.
Δεν έχω προσωπικά ακούσει ποτέ από κανένα καλώδιο, ανεξαρτήτως τιμής, να μετατρέπει κάτι καλό σε χάλια και το αντίθετο.
 

Μηνύματα
1.755
Reaction score
877
Μερικές διορθώσεις για τις πολυμικροφωνικές ηχογραφήσεις.
Και εξηγώ: Μία ακουστική ηχογράφηση συνόλου ή ορχήστρας, ως επι το πλείστον κλασσική, σε μία αίθουσα συναυλιών, στηρίζεται σχεδόν πάντα στο κύριο ζεύγος μικροφώνων για την ισορροπία και την θέση (αριστερά-δεξιά, μπρος πίσω). Τα κοντινά μικρόφωνα (feel) συμβάλλουν κατά ένα πολύ μικρότερο ποσοστό από τα κύρια, μόνο για να δώσουν λεπτομέρεια στο όργανο ή στην ομάδα οργάνων ή να ενισχύσουν λίγο εκεί που υπαγορεύεται από την ενορχήστρωση του κομματιού ή για σόλα. Επίσης σε ψηφιακές κονσόλες είναι δυνατή η χρονική καθυστέρηση του σήματος των κοντινών μικροφώνων ώστε να να συμπίπτει με το σήμα των κυρίως και έτσι να μην αλλοιώνεται η θέση των οργάνων. Αυτό σημαίνει οτι η σωστή τελική μίξη διατηρεί την χωρική πληροφορία και κυρίως σέβεται τις δυναμικές του συνθέτη.
Οι έμπειροι μηχανικοί ξέρουν οτι η δουλειά είναι πάντα πολύ πιο δύσκολη όταν είναι αναγκασμένοι να μην έχουν κύριο ζεύγος, λόγω πολλών θορύβων ή και κακής ακουστικά αίθουσας και το αποτέλεσμα θα είναι χειρότερο.
:444:
 

Μηνύματα
738
Reaction score
8
Απάντηση: Τα μεγάλα παραμύθια και οι μεγάλες αλήθειες του Hi-Fi

SUDOCU Eξαιρετικο το αρθρο σου!!!
Θα το τυπωσω να δωσω & σε καποια φιλαρακια
που τους λεω περιπου τα ιδια κατι χρονια τωρα..
 

Μηνύματα
5.026
Reaction score
4.305
Απάντηση: Re: Απάντηση: Τα μεγάλα παραμύθια και οι μεγάλες αλήθειες του Hi-Fi

Συμφωνώ μαζύ σου στο 1 & 2. Διαφωνώ όμως στο 3.
Δεν έχω προσωπικά ακούσει ποτέ από κανένα καλώδιο, ανεξαρτήτως τιμής, να μετατρέπει κάτι καλό σε χάλια και το αντίθετο.
Μαλλον εννοεις οτι διαφωνεις στο "2"

Συμφωνω. Ενα καλο ηχειο θα ακουστει εξαιρετικα και με ενα πολυ φτηνο καλωδιο. Για να χαλασει ο ηχος θα πρεπει το καλωδιο ειναι χαλασμενο. Αν χαλασει ο ηχος του ηχειου απο ενα φτηνο καλωδιο σημαινει πολυ απλα οτι το ηχειο ειναι ....για τα μπαζα!
 

Μηνύματα
5.026
Reaction score
4.305
Απάντηση: Τα μεγάλα παραμύθια και οι μεγάλες αλήθειες του Hi-Fi

Παντως Μανο η τρισδιαστατη εικονα στον ηχο ειναι μια πραγματικοτητα.
Ενδεχομενως να μην εισπρατεται σε ολες τις ηχογραφησεις, ομως δεν σημαινει οτι δεν υπαρχουν και τετοιες ηχογραφησεις.
Επισης αυτο το προνομιο (το να ακους τρισδιαστατα εκει που υπαρχει) δεν ανηκει μονο στα ακριβα συστηματα. Ισως ομως ειναι ενας παραγοντας οπου ενα συστημα κρινεται σε σχεση με καποιο αλλο.
 

Μηνύματα
1.755
Reaction score
877
Re: Απάντηση: Τα μεγάλα παραμύθια και οι μεγάλες αλήθειες του Hi-Fi

Παντως Μανο η τρισδιαστατη εικονα στον ηχο ειναι μια πραγματικοτητα.
Ενδεχομενως να μην εισπρατεται σε ολες τις ηχογραφησεις, ομως δεν σημαινει οτι δεν υπαρχουν και τετοιες ηχογραφησεις.
Επισης αυτο το προνομιο (το να ακους τρισδιαστατα εκει που υπαρχει) δεν ανηκει μονο στα ακριβα συστηματα. Ισως ομως ειναι ενας παραγοντας οπου ενα συστημα κρινεται σε σχεση με καποιο αλλο.
Μα δε διαφωνούμε πως υπάρχουν οι 'διαστάσεις της σκηνής' στις ηχογραφήσεις...

Αυτό που λέω εγώ είναι πως τις περισσότερες φορές είναι πλασματικές και κατασκευασμένες, οπότε δεν έχουμε μέτρο αναφοράς...

Το κυριότερο όμως που ήθελα να τονίσω, γράφοντας για το 'παραμύθι' των σκηνικών διαστάσεων, αφορά τις ηλεκτρικές και studio ηχογραφήσεις... όπου εκεί τα πράγματα είναι 100% κατασκευασμένα...
 

Μηνύματα
5.026
Reaction score
4.305
Απάντηση: Τα μεγάλα παραμύθια και οι μεγάλες αλήθειες του Hi-Fi

Υπαρχει και κατι ακομη.

Μερικες φορες ακουμε σε ενα ηχοσυστημα (πχ το δικο μας) το αγαπημενο μας συγκροτημα. Μετα βαζουμε να παιξει το DVD με το ιδιο συγκροτημα και την ιδια μουσικη. Σιγουρα το σιντι σαν ποιοτητα μπορει να ακουγεται καλλυτερο, ομως το dvd ενδεχομενως να μας προσφερει μεγαλυτερη συγκινηση.

Ο λογος ειναι οτι η οπτικη εικονα οι κινησεις του τραγουδιστη η του κιθαριστα σε μεταφερουν με εναν διαφορετικο τροπο εκει που ενδεχομενως θελει σε καθοδηγησουν οι καλλιτεχνες.

Περισοτερο μ αρεσει να βλεπω τον Andre Reu η την Sara Brightman απ οτι να βαζω και να ακουω το σιντι. Αυτο δεν συμβαινει με ολους του καλλιτεχνες αλλα με καποιους που φροντιζουν παρα πολυ την σκηνικη παρουσια. Και τι γινεται τοτε?

Το ταπεινο dvd σου προσφερει μεγαλυτερη απολαυση απο το πανακριβο πικαπ η ντακ η σιντιπλαιυερ. Αυτο ειναι κατι που αρκετος κοσμος χαιενταδικος δεν το υποφερει. Στην ουσια αποριπτει την συγκεκριμενη παραμετρο.

Ακουστε για παραδειγμα το "la campanella" Evgeni Kissin και δειτε κι ακουστε το ιδιο κομματι απο το dvd. Οσο καλλυτερη κι αν ειναι η ποιοτητα του σιντι, σε καμμια περιπτωση δεν θα πλησιασει την συγκινηση που θα σου προσφερει το dvd, οταν βλεπεις τον ιδιο καλλιτεχνη να παιζει πιανο και τα δαχτυλο του να κανουν ασυληπτα πραγματα που ειναι φτωχη η φαντασια μας να τα φτιαξει απο μονη της. Και αυτο ειναι ενα πολυ μικρο παραδειγμα για ενα κομματι που εχει μονο ενα πιανο.

Εαν δεις για παραδειγμα την Sara Brightman στην συναυλια που ειχε δωσει στο MGM του Las Vegas να λεει το Ave Maria, θα ξεχασεις τα παντα, οτι για παραδειγμα μπορει καποιοι ανθρωποι να το εχουν πει πολυ καλλυτερα. Και φυσικα ουτε για ενα δευτερολεπτο δεν θα σε περασει απο το μυαλο σου να το ακουσεις το ιδιο κομματι απο σιντι πικαπ κλπ. Απλα σου σηκωνεται η τριχα καγκελο, μενεις με το στομα ανοιχτο κι οταν τελειωνει λες γαμω και τα μηχανηματα κι ολλα. Ποσο στο διαλο κανει το εισητηριο να παω εκει. Ποσο τυχεροι ηταν οσοι παρευρεθηκαν στην εν λογω συναυλια?

Ξερω ξεφυγα καπως απο την εξαιρετικη τοποθετηση του Μανου, αλλα πιστευω κατ ουσια ειμαι μεσα στο θεμα, καλο το χαιεντ, αλλα την μουσικη την απολαμβανουμε με πολλους τροπους, δεν ειναι μονοδρομος το χαιεντ. Και τελικα ισως να υπαρχουν κι αλλες λυσεις που ενδεχομενως ειναι μπροστα μας και εθελοτυφλουμε.
 

Μηνύματα
1.469
Reaction score
815
Πολύ καλή η προσέγγιση μπράβο. Θέλω όμως να ρωτήσω κάτι. Για ποιά σκηνή μιλάμε π.χ. στπ Μέγαρο στις πρώτες τρείς σειρές; στις 10-14; στα διαζώματα; στα θεωρεία;
Ομως όταν ακούω μουσική, επειδή ως επι το πλείστον όταν ακούω συμφωνική μουσική η διάταξη της ορχήστρας είναι συγκεκριμένη θέλω να ακούω μια διαστρωμάτωση και ένα τρισδιάστατο και ας είναι και φτιαχτό, όπως και την σταθερότητα στην διάταξη των οργάνων στην σκηνή και όχι να αλλάζουν θέση κάθε λίγο και λιγάκι. Δεν μου αρέσει να ακούω τα μεγάλα τύμπανα μέσα στην ορχήστρα και μπροστά μου όταν στην πλειονότητα είναι πίσω απο την ορχήστρα, ή τις μεγάλες άρπες, ούτε και τα κοντρα μπάσα να κυριαρχούν στο άκουσμα, αυτά κάθε σοβαρή ηχογράφηση πρέπει να τα παρέχει και κάθε μηχανικός ηχου πρέπει να τα ξέρει και επίσης κάθε σύστημα που απαιτεί να το αγοράσω πρέπει να μου τα προσφέρει, είναι εκ των ουκ ανευ.
Οσες φορές πήγα σε χώρους που έχουν πλάτος (π.χ. στην location sound) άκουγα τριασδιάστατη σκηνή και με πολύ καλή διαστρωμάτωση. Σε χώρους με όχι αρκετό πλάτος αυτήν την εικόνα δεν την εισέπραξα. Και όλα αυτά με δικά μου δισκάκια που ακούω πολύ τακτικά. Δεν μπορώ να ακούω μπούγιο ορχήστρες. Οπότε ο μηχανικός οφείλει να διευθετήσει και να εγγράψει και πληροφορίες χώρου για την αναπαράταση της σκηνής τρισδιάστατα έστω και εικονικά.ΙΜΗΟ
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.133
Μηνύματα
3.043.314
Members
38.536
Νεότερο μέλος
George Markop
Top