Τι ειδαμε απο τον Optoma HD81LV?

Μηνύματα
2.791
Reaction score
1
Τον περασμένο Νοέμβρη, Ο Optoma HD81 τάραξε τα νερά της High Definition βιντεοπροβολής, ως ο πρώτος DLP που προκάλεσε τη μονοκρατορία του Sony VPL-VW100 (Ruby). Απέναντι στο χρώμα και το μαύρο - σήματα κατατεθέντα - του SXRD βασιλιά, παρέταξε 600 lumens περισσότερα, τη ζηλευτή ευκρίνεια του μονότσιπου DC3 και τον all-in-one εξωτερικό Gennum VXP scaler εξαιρετικών επιδόσεων.

Έκτοτε, η αγορά εμπλουτίστηκε με εκπροσώπους όλων των τεχνολογιών, LCD, DLP, SXRD ακόμη και D-ILA. Ο πήχης ανέβηκε, και μαζί με αυτόν οι προσδοκίες μας. Δυστυχώς για τους κατασκευαστές, ευτυχώς για μας τους καταναλωτές.

Περιοριζόμενοι στο στρατόπεδο των DLP, το μεγάλο "αγκάθι" - αντίπαλος αν προτιμάτε - της Optoma, δεν είναι άλλος από την BenQ. Η εταιρία αυτή μπορεί και διαθέτει μοντέλα εφάμιλλης απόδοσης σε χαμηλότερες τιμές. Έτσι έγινε με τον W10000 ο οποίος - λίγο μετά την εμφάνιση του Epson TW1000 - αναβαπτίστηκε σε W9000.

H Optoma απάντησε, κάπως καθυστερημένα ίσως, με τον HD80 που είδαμε πρόσφατα, ουσιαστικά μία cut-off έκδοση του HD81 χωρίς τον εξωτερικό επεξεργαστή. Και αφού εξασφάλισε τα νώτα της (μιας και οι HD80 / W9000 παίζουν στα σημεία), ήρθε η ώρα της αναβάθμισης. Μια αναβάθμιση που ακούει στο όνομα HD81-LV, ή αλλιώς HD81 on steroids.

Ο LV είναι ένας μαύρος 81 με ονομαστική φωτεινότητα 2500 lumens έναντι 1400 του προκατόχου του. Δεν αμφιβάλλω ότι μπορεί και να συνοδεύεται από αναβαθμισμένο firmware. Το μεγάλο του όπλο, όμως, είναι τα 2500 lumens. Φαίνεται πως η Optoma αφουγκράζεται τον παλμό της αγοράς ο οποίος χτυπά στο ρυθμό του εξωπραγματικού contrast ratio και του άπλετου φωτός. Το αξιοσημείωτο είναι πως η φωτεινότητα εκτοξεύεται στα +1100 lumens διατηρώντας την ίδια - φαινομενικά - λάμπα UHP ισχύος 300W. Όπως επίσης και το ότι ο λόγος αντίθεσης παραμένει στο 10000:1.

Ομολογώ πως ήμουν πολύ περίεργος να δω πως "φαίνονται" τα 2500 lumens στην πράξη και τι επίπτωση έχουν αυτά στην ποιότητα της εικόνας. Σύμφωνα με την τυποποίηση ANSI και σε συνθήκες bat cave, η φωτεινότητα αυτή μπορεί να καλύψει ~11 τ.μ οθόνης, ήτοι 200" σε αναλογία 16:9 (4,43 x 2,49 μ.). Επειδή, όμως, η περίσσια φωτεινότητα είναι δώρον-άδωρον χωρίς μηχανισμό ελέγχου της, ήμουν εξίσου περίεργος να δω πως αυτό το "θηρίο" θα συμπεριφερθεί στο ασφυκτικό περιβάλλον των 92".

Δεν ξέρω το κατά πόσο η ονομαστική φωτεινότητα του LV ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Για να είμαι ειλικρινής, περίμενα μεγαλύτερη διαφορά εναλλάσσοντας μεταξύ των δύο ακραίων θέσεων της ίριδας (16 συνολικά). Με την έννοια του 2500=2x1250, ή κάτι τέτοιο. Αυτό όμως δε σημαίνει τίποτα. Ποιος μου εγγυάται ότι τα 1200 του W9000 είναι όντως τόσα; Η ουσία είναι ότι υπήρχε διαφορά και μάλιστα εμφανέστατη. Οι μπάρες του letterbox εναλλάσσονταν μεταξύ σκούρου και ανοικτού γκρι. Το αξιοθαύμαστο είναι ότι η εναλλαγή της ίριδας, ακόμη και μεταξύ των ορίων της, δεν φάνηκε να έχει επίπτωση στην ομοιομορφία φωτεινότητας, κάτι που δυστυχώς δεν μπορώ να πω και για τον BenQ. O W9000 εμφάνιζε έντονο πρόβλημα στην πάνω δεξιά γωνία, με την ίριδα κλειστή. Κάτι που αποδεικνύει πως η υλοποίηση της ίριδας ως μηχανισμό ελέγχου της πηγής φωτός δεν είναι τόσο απλή όσο φαίνεται. Βέβαια, για να είμαι ακριβής, και το παιχνίδι με την ίριδα του LV δεν ήταν αναίμακτο. Υπήρχαν σημάδια αποχρωματισμού στην ανοικτή θέση (λογικό), γεγονός που οδηγεί στη σκέψη πως εάν επιλέγαμε τη ρύθμιση "auto" θα είχαμε εκπλήξεις. Αυτό, όμως, είναι αναμενόμενο και δεν με απασχολεί. Η ίριδα πρέπει να ρυθμίζεται άπαξ ανάλογα με το χώρο. Επίσης, δεν μου αρέσουν οι αυτόματες ίριδες γιατί καμία δεν δουλεύει σωστά. Συνεπώς, η ίριδα του LV (στη θέση manual) κάνει δουλειά και συμπεριφέρεται ως οφείλει. Και σε αυτό ακριβώς το σημείο έγκειται η επιτυχία του LV: Όχι μόνον διαθέτει απόθεμα ισχύος, ικανό να καλύψει τη μεγαλύτερη οθόνη που ένα σαλόνι (ακόμη και playroom) μπορεί να έχει, αλλά δίνει και τη δυνατότητα οδήγησης μιας συμβατικής 92άρας, χωρίς ποιοτικές παραχωρήσεις. Πράγμα το οποίο σημαίνει πως ο κάτοχος οθόνης συμβατικής διαγωνίου δεν θα ανησυχήσει ποτέ για την αναπόφευκτη απώλεια φωτεινότητας της λάμπας. Μπορεί να ξεκινήσει από τη θέση 16 και να μειώνει κατά ένα, κάθε 200 ώρες, καλύπτοντας έτσι και με το παραπάνω την αναμενόμενη ζωή της.

Όσον αφορά το χρώμα, το pattern του κορεσμού είχε τόση απόκλιση μεταξύ των δύο, όση και η μέρα με τη νύχτα. Τα χρώματα του LV ήταν υπέρ το δέον κορεσμένα, ενώ του 9000 το αντίθετο. Και στις δύο περιπτώσεις, λανθασμένα. Περιέργως πως, η διαφορά αυτή δεν πέρασε στην κινούμενη εικόνα, όχι σε τέτοιο βαθμό και όχι σε όλες τις σκηνές. Δυστυχώς, οι προβολείς αυτοί θέλουν πολλή δουλειά για να έρθουν. Η κλίμακα του γκρι στον 9000 ήταν αξιοθαύμαστη, όχι όμως και του LV. Παρόλα αυτά, κατά τη θέαση ταινιών, βρεθήκαμε να ασχολούμαστε περισσότερο με τον BenQ παρά με τον Optoma. Στη διάρκεια των ρυθμίσεων φάνηκε ξεκάθαρα το πόσο περίπλοκη και απατηλή είναι η όρασή μας. Πράγμα που, ειλικρινά, με έβαλε σε σκέψεις περί της κρατούσας μεθοδολογίας. Μπορεί κανείς να παιδεύεται με τις ώρες ρυθμίζοντας με patterns και να μη μπορεί να επιτύχει το αποτέλεσμα 5 λεπτών ρύθμισης με βάση γνώριμες σκηνές.

Η κίνηση, και στις δύο περιπτώσεις, τυπικά ανεπαρκής. Δυστυχώς, δεν βλέπω πρόοδο σε αυτόν τον τομέα. Ήταν και παραμένει η αχίλλειος πτέρνα της τεχνολογίας. Όπως και το μαύρο... Χωρίς να ενοχλεί, δεν ενθουσιάζει. Οι θιασώτες του true black πρέπει να κοιτάξουν αλλού. Η απόπλεξη του 1080i σήματος δε φάνηκε να προβληματίζει κανέναν από τους δύο. Σύμφωνα με τις μαρτυρίες δύο παριστάμενων, το RBE ήταν εντονότερο στον BenQ.

Σύμφωνα με τη γενική παραδοχή, ο LV ήταν ένα κλικ ευκρινέστερος του 9000. Δική μου εκτίμηση είναι πως το μεγαλύτερο μέρος αυτής της διαφοράς οφείλονταν στη ρύθμιση του contrast καθώς και στη διαφορετική θερμοκρασία λευκού. Δυστυχώς, λόγω τεχνικών προβλημάτων, δεν μπορέσαμε να διαπιστώσουμε του λόγου το αληθές σε γνώριμες φωτεινές σκηνές με χιόνια, κλπ. Οι φακοί όμως των προβολέων είχαν μια άλλη διαφορά που είχε αντίκτυπο στο βάθος πεδίου. Ο Optoma απεικόνιζε αντικείμενα και πρόσωπα στο κέντρο της σκηνής, και ιδιαίτερα σε δεύτερο πλάνο, στενότερα απ' ότι ο BenQ. Δεν γνωρίζω ποιος ήταν ακριβέστερος, προτίμησα όμως την άποψη του 9000, κι ας ήταν ελαφρώς πιο flat από εκείνην του LV. Μου φάνηκε πιο φυσική.

Οι ρυθμίσεις, και στους δύο προβολείς, είναι πληθωρικές. Ο BenQ διαθέτει πληρέστερο CMS, ο Optoma όμως θα ικανοποιήσει στο έπακρο τους φίλους των post-processing φίλτρων, τα οποία διατίθενται εν αφθονία. Δοκιμάσαμε ένα από αυτά, το "B/W expansion". Στη θέση 5, ζωντάνευε με μιας την εικόνα, ανεξάρτητα από τη σκηνή. Δεν κατάλαβα τι ακριβώς έκανε, αλλά μου θύμησε unsharp masking. Δυστυχώς, τίποτε δεν έρχεται δωρεάν και κάθε φορά που κάναμε pause για φωτογράφηση βλέπαμε έντονα τεχνουργήματα. Οι αλλοιώσεις του φίλτρου δεν ήταν εμφανείς σε κίνηση, μου άφηνε όμως μια γεύση έντονης ψηφιακής επεξεργασίας.

Εν κατακλείδι:

Ο Optoma HD81-LV είναι η καλύτερη πρόταση σε όσους, για τον α' ή β' λόγο, αποζητούν φωτεινότητα: μεγάλη οθόνη, περιβάλλον φωτισμός, ή απλά απόθεμα ισχύος. Ισχύς πλήρως ελεγχόμενη, που δε συνοδεύεται από παραχωρήσεις στο λόγο αντίθεσης, κάτι που θα έβλαπτε ανεπανόρθωτα την ποιότητα της εικόνας του. Θα πρέπει, όμως, να σημειωθεί πως ο προβολέας αυτός (όπως άλλωστε και ο προκάτοχός του) είναι από τους πλέον δύστροπους όσον αφορά την εγκατάσταση. Είναι long-throw, έχει μικρό zoom, δεν παρέχει vertical shift και έχει μεγάλο offset. Κάντε τους υπολογισμούς σας για να μη βρεθείτε προ εκπλήξεως.
 

Μηνύματα
22.270
Reaction score
15.543
Απάντηση: Re: Τι ειδαμε απο τον Optoma HD81LV?

Να πω και εγω την αποψη μου μιας και ετυχε να βρεθω.....
Και τα δυο μηχανακια παιζουν.
Προσωπικα......επειδη το μεγεθος εικονας εχει να κανει με την αποσταση θεασης ......η ποιο σωστη επιλογη αγορας προβολεα ειναι ο beng.....
Δηλαδη 100" που ειναι το ποιο φυσιολογικο στα σαλονια μας με αποσταση τα 4 μετρα που ειναι το σωστο...θα το παρεις απο τον beng σε θεμα φωτεινοτητας..και χαμηλα και ψηλα....
Και τα δυο μηχανακια παντως θελουν δουλιτσα σε ρυθμιση....

Σχετικα τωρα με αυτα που γραφει ο Νικος....

Όσον αφορά το χρώμα, το pattern του κορεσμού είχε τόση απόκλιση μεταξύ των δύο, όση και η μέρα με τη νύχτα. Τα χρώματα του LV ήταν υπέρ το δέον κορεσμένα, ενώ του 9000 το αντίθετο. Και στις δύο περιπτώσεις, λανθασμένα.
Περιέργως πως, η διαφορά αυτή δεν πέρασε στην κινούμενη εικόνα, όχι σε τέτοιο βαθμό και όχι σε όλες τις σκηνές. Δυστυχώς, οι προβολείς αυτοί θέλουν πολλή δουλειά για να έρθουν. Η κλίμακα του γκρι στον 9000 ήταν αξιοθαύμαστη, όχι όμως και του LV. Παρόλα αυτά, κατά τη θέαση ταινιών, βρεθήκαμε να ασχολούμαστε περισσότερο με τον BenQ παρά με τον Optoma. Στη διάρκεια των ρυθμίσεων φάνηκε ξεκάθαρα το πόσο περίπλοκη και απατηλή είναι η όρασή μας. Πράγμα που, ειλικρινά, με έβαλε σε σκέψεις περί της κρατούσας μεθοδολογίας. Μπορεί κανείς να παιδεύεται με τις ώρες ρυθμίζοντας με patterns και να μη μπορεί να επιτύχει το αποτέλεσμα 5 λεπτών ρύθμισης με βάση γνώριμες σκηνές.
Συμφωνω οτι ηταν αλλου γι'αλλου τα χρωματα....
Τα γκρι προσωπικα θεωρω οτι δεν ηταν σωστα και στα δυο μηχανακια...
Και ειμαι καθετα αντιθετος σχετικα με τον προβληματιζμο του Νικου οτι δεν πρεπει να γινεται η ρυθμιση με πατερνς αλλα με σκηνες.....

Η εικονα πρεπει να ρυθμιζεται μονο με πατερνς.....
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.644
Reaction score
9.216
Απάντηση: Τι ειδαμε απο τον Optoma HD81LV?

Κατά την παραλαβή της καινούριας μου Stewart χθες, είχα κι εγώ την ευκαιρία να δω τους Benq W9000 και Optoma 81LV σε αντιπαράθεση. Ο Ανδρέας, σαν καλός δάσκαλος, μου ανάθεσε ως… εργασία για το σπίτι να γράψω τις εντυπώσεις μου. Ορίστε τις λοιπόν!
<o:p> </o:p>
Κατ’ αρχήν πρέπει να παρατηρήσω ότι τα δύο μηχανήματα δεν είναι άμεσα ανταγωνιστικά: ο W9000 είναι ένας κλασσικός 1080p DLP (με πολύ καλή τιμή, ωστόσο). Ο κυριότερος αντίπαλός του είναι ο Optoma HD80, εξ ου και το πολύ εύστοχο προηγούμενο συγκριτικό.
Αντίθετα, ο 81LV έχει δύο συγκριτικά πλεονεκτήματα, που από μόνα τους αρκούν για να του δώσουν το χαρακτηρισμό «Ειδική Αγορά». Το ένα είναι η εξαιρετική (για προβολέα home-cinema) φωτεινότητά του, που του επιτρέπει να χρησιμοποιείται είτε με τεράστια οθόνη είτε παρουσία αρκετού περιβάλλοντος φωτισμού. Το άλλο είναι ο εξωτερικός επεξεργαστής Gennum. Αυτός, αφενός διευκολύνει τη συνδεσμολογία με τις συσκευές αναπαραγωγής, καθώς εκείνες συνδέονται στο Gennum και όχι στον κυρίως προβολέα, αφετέρου προσφέρει κάποιες μοναδικές δυνατότητες επεξεργασίας του σήματος –αλλά περισσότερα γι’αυτό σε λίγο.
Προσωπικά δε δίνω σημασία στην εμφάνιση ενός προβολέα, οφείλω όμως να παραδεχτώ ότι ο 81LV με τις καμπύλες γραμμές του και το μαύρο χρώμα του, δείχνει πολύ πιο μοντέρνος από το τετράγωνο κουτί που είναι ο W9000.
Αυτό που είναι πιο σημαντικό όμως, είναι ότι ο Benq είναι πολύ ογκώδης και βαρύς, σε βαθμό που ίσως κάποιες βάσεις οροφής ή ράφια να μην επαρκούν για να τον εξυπηρετήσουν.
Πάντως και οι δύο έχουν -σαν DLP που είναι- ιδιαίτερες απαιτήσεις για την τοποθέτησή τους, με τον Optoma να είναι ο πιο δύστροπος.
<o:p> </o:p>
Πρέπει να πω ότι στα μηχανήματα είχαν γίνει κάποιες βασικές ρυθμίσεις από τα παιδιά του συγκριτικού και από τον Ανδρέα σε δεύτερη φάση, όχι όμως σε επίπεδο ISF και αυτά είναι δύο μηχανήματα που κραυγάζουν για τέτοιου επιπέδου calibration.
Εγώ δεν έκανα κάποια επιπλέον ρύθμιση, είχα όμως μαζί μου το δισκάκι με τα patterns του Peter Finzel, για να δοκιμάσω την απόδοση των προβολέων σε κάποια επιμέρους θέματα που με ενδιέφεραν (κίνηση και απόπλεξη κυρίως).
Θα έλεγα πάντως ότι όπως ήταν ρυθμισμένοι, ο Benq είχε μια αρκετά κοκκινωπή απόχρωση, ενώ ο Optoma μπλέδιζε ελαφρά. Να πω την αμαρτία μου και ας πέσει ο… zoglair να με πλακώσει, δεν είμαι φαν των 6500Κ, προτιμώ κάτι κοντά στα 7000Κ, οπότε και η ρύθμιση του Optoma μου άρεσε καλύτερα. Επίσης, η φωτεινότητα στον Optoma φαινόταν να μην είναι απόλυτα σωστή, καθώς τα χαμηλά IRE στο σχετικό pattern, χάνονταν μέσα στο μαύρο.
Ας δούμε λοιπόν αναλυτικά την απόδοση καθενός:
<o:p> </o:p>
Κοντράστ<o:p></o:p>
Ο 81LV χρησιμοποιεί την αντίστροφη από τον JVC μέθοδο για να βελτιώσει το κοντράστ του: αντί να χαμηλώνει το μαύρο, αυξάνει το λευκό, εκμεταλλευόμενος τη φωτεινότητα του. Το αποτέλεσμα είναι πραγματικά καλό και του δίνει το πλεονέκτημα έναντι του Benq. Τώρα, τι θα γινόταν απέναντι στον ίδιο τον JVC, είναι άλλη υπόθεση…
<o:p> </o:p>
Ευκρίνεια<o:p></o:p>
Με την πρώτη ματιά ήταν προφανής η μεγαλύτερη ευκρίνεια του Optoma, έναντι του επίσης πολύ ευκρινούς Benq. Αυτό πιστεύω ότι οφείλεται σε δύο πράγματα: το ένα είναι το καλύτερο κοντράστ που προανέφερα και το άλλο πιστεύω ότι είναι ο Gennum. Η εικόνα που δίνει μου θυμίζει το Pixel Plus των Philips.
Για την απίθανη περίπτωση που δε γνωρίζετε περί τίνος πρόκειται, να αναφέρω ότι είναι ένα σύστημα βελτίωσης της εικόνας που βελτιώνει την απόδοση των περιγραμμάτων των αντικειμένων και το κοντράστ, δίνει τρισδιάστατη όψη ακόμα και σε τηλεοπτικό σήμα και… χαρίζει το λευκό που ξεχωρίζει.
Οι φίλοι που είναι οπαδοί της «φυσικής/κινηματογραφικής» εικόνας ή που τους αρέσει να ψειρίζουν με πάτερνς την εικόνα για τεχνουργήματα και άλλα ελαττώματα, πιθανόν να διαφωνήσουν μαζί μου και ίσως να έχουν εν μέρει δίκιο. Ωστόσο, πρέπει να αναφέρω ότι μια -παλαιά πλέον- <st1:metricconverter productid="32”" w:st="on">32”</st1:metricconverter> CRT Pixel Plus πρώτης γενιάς που έχω, συνεχίζει να προκαλεί το ενδιαφέρον όσων τη δουν και αυτό κάτι σημαίνει. Φανταστείτε τώρα ένα πολύ εξελιγμένο τέτοιο σύστημα τελευταίας γενιάς και θα καταλάβετε γιατί περίπου μιλάω.
<o:p> </o:p>
Απόπλεξη<o:p></o:p>
Εδώ η υπεροχή του Optoma ήταν συντριπτική, τουλάχιστον με αυτά τα συνοδά (ο splitter του Ανδρέα δουλεύει με 1080i) και στο αντίστοιχο πάτερν του Finzel. Ο Optoma είχε τέλεια απόπλεξη, χωρίς τρέμουλο ή μείωση της οξύτητας. Ο Benq είχε τραγική απόδοση, με τις λεπτές οριζόντιες γραμμές να τρεμοπαίζουν τόσο στο κινούμενο, όσο και στο ακίνητο κομμάτι της εικόνας. Βέβαια σε κανονική θέαση, το μόνο που παρατήρησα ήταν μείωση της ευκρίνειας σε κάποια μέρη του πλάνου που περιείχαν κίνηση, αλλά η αλήθεια είναι πως δεν έτυχε κάποια ιδιαίτερα δύσκολη σκηνή.
<o:p> </o:p>
Κίνηση<o:p></o:p>
Μια που μιλάμε για κίνηση, να πω ότι και οι δύο προβολείς την απέδιδαν ικανοποιητικά για τα ισχύοντα της κατηγορίας, δηλαδή… σχεδόν ομαλή.
Πάντως και οι δύο υποστηρίζουν ικανοποιητικά τα 24p.
<o:p> </o:p>
Μαύρο και σκοτεινά πλάνα<o:p></o:p>
Αυτό είναι το κομμάτι που με προβλημάτισε περισσότερο. Στα δικά μου μάτια, το μαύρο και των δύο ήταν απλά ικανοποιητικό, με τον Optoma μάλιστα να υπολείπεται του Benq! Στο πάτερν της φωτεινότητας ο Optoma έδειχνε χάλια (χαμηλά IRE άφαντα), που σημαίνει ότι το μαύρο του δεν έχει μεγάλα περιθώρια βελτίωσης, δεδομένου και ότι η ίριδα ήταν σχεδόν εντελώς κλειστή (14/16). Όμως, στα σκοτεινά πλάνα έδειχνε καλύτερα από το Benq -να σκίζεις τα πάτερνς σου! Τι άλλο να υποθέσω παρά το ότι η μεγάλη φωτεινότητα (άρα και κοντράστ) σε συνεργασία με το Gennum έκαναν και πάλι το θαύμα τους!
<o:p> </o:p>
Χρώματα<o:p></o:p>
Σχετικά με τα χρώματα δεν έχω πολλά να πω πέραν όσων είπα στην εισαγωγή, γιατί είναι σε μεγάλο βαθμό θέμα ρυθμίσεων. Η αίσθηση που έχω αποκομίσει (κυρίως από συνομιλίες με τρίτους), είναι ότι σε έναν καλορυθμισμένο Optoma μάλλον θα είναι σωστότερα από ότι σε έναν καλορυθμισμένο Benq.
<o:p> </o:p>
SDE και Rainbow<o:p></o:p>
To SDE -όπως ήταν αναμενόμενο- ήταν πρακτικά ανύπαρκτο και στους δύο προβολείς.
Το Rainbow όμως ήταν μια άλλη υπόθεση. Πρέπει να πω ότι ο μόνος προβολέας όπου έχω δει ποτέ λίγο rainbow, είναι ένας παμπάλαιος Infocus DLP γραφείου.
Έβαλα ένα πάτερν όπου λευκά γράμματα σκρολάρουν ταχύτατα πάνω σε μαύρο φόντο. Στον Optoma ήταν ολόλευκα και ευκρινέστατα. Στον Benq το Rainbow μου ήταν πολύ εμφανές (ο Αντρέας ως συνήθως δεν έβλεπε τίποτα), ενώ λόγω και της κακής απόπλεξης η ευκρίνεια πήγαινε περίπατο με την ίδια ταχύτητα που έτρεχαν τα γράμματα. Στην κανονική παρακολούθηση δεν εντόπισα σε κανένα σημείο Rainbow, αλλά δεν έτυχε και κάποια πολύ δύσκολη σκηνή. Πάντως είναι κάτι που πρέπει να δώσουν πολλή προσοχή οι πιθανοί αγοραστές του Benq, φέρνοντας μαζί και το έτερόν τους ήμισυ για τεστ, αν δε θέλουν να βλέπουν τις ταινίες μόνοι τους.
<o:p> </o:p>
Λοιπά ζητήματα<o:p></o:p>
Και οι δύο προβολείς είχαν αρκετό θόρυβο, με αυτόν του Benq να είναι έως και ενοχλητικός ενίοτε. Πάντως, προσωπικά προτιμώ την υψηλή ευκρίνεια και ας υπάρχει και λίγος θόρυβος.
Κάποιος άλλος φίλος που ήταν στο συγκριτικό ανέφερε κάτι για κλιπάρισμα στον Optoma. Όπως ήταν ρυθμισμένα τα μηχανήματα, εγώ ίχνη κλιπαρίσματος είδα μόνο στον Benq, σε μια σκηνή από το Finzel που είναι σχεδόν καρμπόν αυτής του DVE με το πάνινγκ πάνω από τα πιάτα. Εκεί που ο κρυφός φωτισμός με νέον ήταν πολύ έντονος, ο Optoma έδειχνε απλά λευκό, ενώ ο Benq έπαιρνε αποχρώσεις ροζ και κίτρινες.
Αξίζει να σημειωθεί επίσης η συντριπτικά καλύτερη απόδοση του Optoma σε σήμα χαμηλής ανάλυσης, υποθέτω και πάλι χάρις στο Gennum. Αυτό πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη απ’ όσους σκοπεύουν να βλέπουν και DVD ή τηλεόραση.
Τέλος, για λόγους πληρότητας, να αναφέρω ότι κάποια στιγμή εμφανίστηκε έντονο flickering στον Benq, το οποίο πιθανόν να οφείλεται στο ρεύμα, με αποτέλεσμα να αναγκαστεί ο Ανδρέας να σβήνει κλιματιστικά και να αλλάζει πολύμπριζα.
<o:p> </o:p>
Δια ταύτα<o:p></o:p>
Στο κομμάτι της απόδοσης, τώρα θα ξεκινήσω λέγοντας ότι -στα δικά μου μάτια- ο Optoma υπερείχε από λίγο έως πολύ σε όλους τους τομείς, εκτός του μαύρου. Αν συνυπολογίζουμε όμως ότι εντούτοις και στα σκοτεινά έδειχνε καλύτερα και ότι η επιφάνεια προβολής του ήταν κάτω από <st1:metricconverter productid="90”" w:st="on">90”</st1:metricconverter> (άρα και το μαύρο του φωτεινότερο από ότι σε μια μεγαλύτερη οθόνη), θα έλεγα ότι ούτε εκεί υστερούσε έναντι του Benq.
Νομίζω ότι πρόκειται για ένα προβολέα-μπαλαντέρ που μπορεί να κάνει σχεδόν τα πάντα ικανοποιητικότατα. Παράλληλα, υιοθετεί μια νέα φιλοσοφία -θεμιτή για μένα- που βασίζεται στην εκτεταμένη ψηφιακή βελτίωση της εικόνας (παρεμπιπτόντως, μπορεί και να απενεργοποιηθεί).
Και με το σπαρτιάτικο Benq τι γίνεται λοιπόν, είναι άχρηστος; Κάθε άλλο, το μηχάνημα είναι ευκρινέστατο και το μαύρο του είναι ικανοποιητικό, ενώ η τιμή του είναι κατά τουλάχιστον 2.000€ χαμηλότερη. Αυτό όμως που του χρειάζεται απαραίτητα, είναι καλή πηγή σήματος 1080p, πράγμα που σημαίνει ότι η χρήση ενός πολύ καλού upscaling player ή ενός HTPC είναι επιβεβλημένη. Επιβεβλημένη είναι επίσης η δοκιμή για Rainbow.
Απαραίτητη είναι επίσης -και για τα δύο μηχανήματα- μια ISF calibration, ενώ το τέλειο ταίρι τους είναι μια γκρίζα οθόνη υψηλού κοντράστ.
 


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.677
Μηνύματα
2.869.783
Members
37.944
Νεότερο μέλος
MORPH
Top