Το Τελικό Στάδιο?....

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Και τι απάντησε? :

- Στερεοφωνικός τελικός...
- Μονομπλόκ...
- Γεφυρωμένος-οι...
- Διενίσχυση...
- Πολυενίσχυση...


It's driving me crazy! Please HELP!

Ποιά τα πλεονεκτήματα του κάθε τρόπου?
Εσείς τι κάνετε ρε παιδιά?
 

Μηνύματα
3.092
Reaction score
666
Στερεοφωνικός τελικός. Τέτοιον χρησιμοποιώ.

Τα μονομπλόκ είναι κατά τη γνώμη μου η καλύτερη λύση ειδικά για εφαρμογές όπου απαιτείται κυρίως υψηλή ισχύς και επιπλέον δεν έχουμε παρεμβολές του ενός καναλιού στο άλλο.

Ο γεφυρωμένος τελικός είναι κυρίως για επαγγελματικές εφαρμογές (νομίζω ότι σχεδόν όλοι οι επαγγελματικοί τελικοί έχουν δυνατότητα γεφύρωσης) και εδώ η ισχύς παίζει πρωταρχικό ρόλο γι' αυτό δύο απλοί στερεοφωνικοί τελικοί γεφυρώνονται έτσι ώστε να γίνουν δύο μονοφωνικοί τελικοί με τριπλασιασμό(περίπου) της αποδιδόμενης ισχύος σε σχέση με την απλή στερεοφωνική έκδοση. Νομίζω ότι έχουν περιορισμό στην αντίσταση των συνδεόμενων ηχείων μετά τη γεφύρωση ειδικά αυτοί που είναι για οικιακή χρήση.

Διενίσχυση και πολυενίσχυση δεν χρησιμοποιώ.

Διενίσχυση: Η τροφοδότηση με ισχύ κάθε ακουστικού κλάδου του ηχείου ξεχωριστά.
Ένας τελικός για τις χαμηλές/μεσαίες συχνότητες (woofer, mid woofer) κι άλλος ένας ίδιος κατά προτίμηση για τις υψηλές (tweeters).
Μερικά ηχεία προσφέρουν δυνατότητα τριενίσχυσης ειδικά αν είναι τριών δρόμων.
Υπάρχει οριζόντια και κάθετη διενίσχυση.
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Ξοην έχω την αίσθηση ότι κάτι ξέρεις και μου το κρύβεις :wink:

Κυκλοφορεί κι ένας κακός τύπος ανάμεσά μας που ετοιμάζει κάτι σε πολυενίσχυση...

Για λέγε, για λέγε :!:
 

Μηνύματα
3.092
Reaction score
666
Ξοην έχω την αίσθηση ότι κάτι ξέρεις και μου το κρύβεις :wink:

Κυκλοφορεί κι ένας κακός τύπος ανάμεσά μας που ετοιμάζει κάτι σε πολυενίσχυση...

Για λέγε, για λέγε :!:

Νίκο δεν ξέρω τίποτα. Πάντως ό,τι κι αν είναι αυτό θα το μάθουμε που θα πάει! :lol:
 

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
305
Έχω ακούσει τριενίσχυση αλλά δεν μπορώ να πώ ότι άκουσα τρομερες διαφορές. Για να δεις αν αξίζει να προσφύγεις στην πολυενίσχυση θα πρέπει κατα την γνώμη μου
α) Να έχεις εξαντλήσει οποιαδήποτε άλλη προσπάθεια βελτίωσης του συστήματος
β) Σίγουρα να βάλεις ενεργά crossover παρακάμπτωντας αυτά των ηχείων σου
γ) να έχεις απολύ καλό συνδιασμό ηχείων/ενισχυτικών...
 

Μηνύματα
3.092
Reaction score
666
Η άποψή μου είναι ότι η διενίσχυση- πολυενίσχυση δεν κάνει για καθαρόαιμο οικιακό audio. Χάνεται η ομοιογένεια του ακούσματος κάτι που δεν συμβάλλει στην πιστή και αληθοφανή αναπαραγωγή της μουσικής.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.121
Reaction score
143.585
Γιάννη μη λες μεγάλες κουβέντες...

Η "ομοιογένεια" του ακούσματος δεν έχει καμμιά απολύτως σχέση με την πολυενίσχυση.

Στην πολυενίσχυση φεύγει το παθητικό κρος και μπαίνει ενεργό κρος και έχεις έναν ενισχυτή για κάθε δρόμο. Ότι κάνει το παθητικό, το ίδιο ακριβώς κάνει το ενεργό. Με καλύτερο τρόπο μεν, αλλά το ίδιο. Ουδεμία αλλαγή.

Προφανώς αν οι ενισχυτές είναι ίδιοι, δεν υπάρχει κανένα θέμα απώλειας ομοιογένειας.

Τα ωφέλη πολλά, τα μειονεκτήματα 2: 1.χρειάζεσαι πολλούς ίδιους τελικούς (4 ή 6 ή και παραπάνω), 2.σαφώς περισσότερα χρήματα.

Αν θες το ξανασυζητάμε, αλλά να έχεις επιχειρήματα "στεγανά" κι όχι γενικά να πετάς ένα "χάνεται η ομοιογένεια" χωρίς ουσιαστικά να λες κάτι.

Και το οικιακό audio είναι εκεί που πάνε όλα τα λευτά και τα περίεργα, στα επαγγελματικά μια διενίσχυση ή τριενίσχυση είναι δεδομένη ιδίως στα PA λόγω κόστους και ασφάλειας. Και συνήθως μιλάμε για ενεργά ηχεία.

Φιλικά,
Κώστας
 

Μηνύματα
3.092
Reaction score
666
Η άποψή μου νομίζω ότι ήταν σαφής και δεν χρειάζεται να αποδείξω τίποτα.
Ούτε δοκιμαστής συσκευών είμαι ούτε μηχανικός ήχου. Θεωρώ ότι ο "κατακερματισμός" (αν μου επιτρέπετε την έκφραση) του σήματος και η διαίρεσή του σε συχνοτικές περιοχές είναι εις βάρος της ομοιογένειας του ακούσματος. Είμαι οπαδός της purist σχολής και του less is more.
 

GF

Μηνύματα
941
Reaction score
27
Ειχα..... Πολυενισχυση - Τρικαναλο με παθητικο διδρομο για δορυφορους και ενεργο 24dB/oct LR αναμεσα στο δορυφορο και το σαμπγουφερ. :)
Εχω.... Παθητικο διδρομο. :|
Θα εχω .... Ενεργο τριδρομο με ψηφιακο κρος και τρεις δικαναλους τελικους! :D
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.121
Reaction score
143.585
"ο "κατακερματισμός" (αν μου επιτρέπετε την έκφραση) του σήματος και η διαίρεσή του σε συχνοτικές περιοχές " γίνεται έτσι και αλλιώς, σε κάθε ηχείο, στο παθητικό κρος.

Ζήτω οι full range κόρνες!
 

Μηνύματα
3.092
Reaction score
666
Εξαρτάται από τα στοιχεία του κρος και τις κλίσεις/αποκοπές που έχει. Δηλ. ένα μινιμαλ κρος με πηνίο και πυκνωτή μόνο κάνει το φαινόμενο λιγότερο ακουστό.
Πάντως σε σχέση με ένα full range μεγάφωνο η διαφορά είναι ακουστή.
 

Μηνύματα
277
Reaction score
0
Εγώ θα σας μεταφέρω την προσωπική μου εμπειρία στην αναζήτηση του «καπετάνιου» για τους Ναυτίλους μου (802Ν). Βασική προϋπόθεση ήταν όλες οι εναλλακτικές να είναι αντίστοιχου κόστους. Οι εναλλακτικές που προέκυψαν ήταν οι ακόλουθες:
1- 2 Classe CA201(2*200w), καθένας γεφυρωμένος για κάθε ηχείο
2- 2 Classe CA201(2*200w), ένας για κάθε ηχείο όπου ένα κανάλι οδηγούσε τα χαμηλά και ένα τα μεσαία-υψηλά
3- 1 Classe CA401 (2*400w)
4- 2 Classe CAM 350 (1*350w)

Από αυτές τις συγκεκριμένες εναλλακτικές η καλύτερη ΓΙΑ ΕΜΕΝΑ ήταν η (4). Μεταξύ (1) και (2) προτιμούσα τη (2), μεταξύ (1) και (3) προτιμούσα την (3), ενώ μεταξύ (2) και (3) δεν υπήρχε ξεκάθαρο αποτέλεσμα.

Το αποτέλεσμα που έχω καταλήξει, χωρίς να ισχυρίζομαι οτι έχει την ισχύ απόλυτου κανόνα, είναι ότι:
Α- στα πλαίσια της ίδιας εταιρίας
Β-για αντίστοιχου κόστους λύσεις
Γ-για απαιτητικά φορτία
η καλύτερη λύση είναι η μονομπλόκ επιλογή.

Τέλος να σημειώσω οτι δεν μπήκα στον πειρασμό να δοκιμάσω τους ενισχυτές (3) και (4) στην λογική της (2) σύνδεσης.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.750
Μηνύματα
3.026.349
Members
38.489
Νεότερο μέλος
Nikos88
Top