Φύση, τοπίο, landscapes


Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
18.292
Reaction score
30.387
Απάντηση: Φύση - Τοπίο - Landscapes

Ευχαριστώ!

Η τρίτη είναι αδερφάκι με την παρακάτω, που προσωπικά μου αρέσει περισσότερο


reflections by S_end, on Flickr


Όπως και η τέταρτη είναι αδερφάκι αυτής, η οποία διαφέρει στο επιπλέον ND (πέραν του grad), στη μεγαλύτερη έκθεση και στην ελάχιστη -αλλά σημαντική όπως φαίνεται από το χρώμα- διαφορά της ώρας

a glimpse of light by S_end, on Flickr
 






Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
18.292
Reaction score
30.387
Πιο πάνω από την Πύλη Τρικάλων δεν είναι αυτό; Καλά πού το πέτυχες με τέτοιο φως?!!!!
 

Μηνύματα
122
Reaction score
18
Καλά πού το πέτυχες με τέτοιο φως?!!!!
Ε όχι και και πως το πέτυχε, εγώ θα έλεγα ότι το απέτυχε (το εγχείρημα) πολλαπλώς

και αν θέλει ο ίδιος, μπορώ να το αναλύσω λίγο παραπάνω
 


Μηνύματα
122
Reaction score
18
Konkell, για ανέλυσέ το αν θέλεις :)
Με όλο το συμπαθειο και αν δεν με γελούν τα μάτια μου και η λογική μου

Το απέτυχε (το εγχείρημα) πολλαπλώς, που εγχάραξα πριν, αναφέρεται στην αληθοφάνεια και στην ισορροπία του φωτορεαλισμου


Κατά αρχάς, αυτή η φωτογραφία, δεν μου δίνει την εντύπωση, φωτογραφίας τοπίου,
αλλά εικόνας, που έφτιαξε γραφίστας
Θεωρώ ότι η φωτογραφία σου είναι βαριά επεξεργασμένη (αν και δηλώνω άσχετος με τις τεχνικές επεξεργασίας) άρα για έμενα, παύει να είναι φωτογραφία και μετατρέπεται σε εικόνα, γραφιστικης τεχνικής
(αν δεν είναι, τότε όλα τα πριν και τα μετά, είναι εκτός τόπου και χρόνου,οπότε είναι άκυρα)


Αν ορίσουμε την φωτογραφία, να σημαίνει , γράφω το φως , εδώ το φως ,έγγραψε με λάθος προοπτική
τις ακτίνες του και την φυσική, τής μετάδοσής του
Ο ήλιος θεωρούμε -για την ανάγκη της συζήτησης, ότι είναι -σχεδόν- σημειακή πηγή φωτός, αλλά πολύ απομακρυσμένη

Δεν μπορεί να εκπέμπει ακτίνες, διαφορετικής γωνίας πρόσπτωσης, ορατής δια γυμνού οφθαλμού
(υπάρχει σχετική παραλληλία ,εν αντιθέσει με μια φωτιστική πηγή, πολύ κοντά στο θέμα μας που προκαλεί έντονη απόκλιση και άνοιγμα-μεγάλωμα της σκιάς )

Η γωνιά πρόσπτωσης στα δένδρα και βράχους πάνω αριστερά (μάλλον το φυσικό φως) δεν έχει καμία σχέση με την γωνία πρόσπτωσης των ακτίνων, πάνω αλλά και κάτω από το γεφύρι
Δειχνει σαν η εικονα, να είναι συρραφή, τριών διαφορετικών χρονικών στιγμιοτύπων

Ακόμα και ο φωτισμός στο κεφάλι του ανθρώπου, στην αριστερή πάνω πλευρά του κεφαλιού του και πάνω και πίσω, δεν δικαιολογείται από την τοποθέτησή του και την προοπτική σε σχέση με τον ήλιο και τις σκιές

Το δε περίγραμμα στην σιλουέτα του, δείχνει σαν να είναι ένθετος (ακόμα και αν πραγματικά ήταν εκεί και απλώς χρησιμοποίησες μάσκες η όπως τα λένε αυτά τα εργαλεία του διαβόλου) :biggrin:


Κάτω από το γεφύρι, γίνεται και ένας μικρός χαλασμός

1 οι ακτίνες και το φως, μοιάζουν να ξεπηδούν, μέσα από την λιθοδομή στην κάτω πλευρά τής γέφυρας (στο τόξο) λόγω τής σύγχυσης, που προκαλεί to background, ανάμεσα στον καταρράκτη και στο σημείο που κόβουν οι ακτίνες, την κορυφή του τόξου

2 ενώ υπάρχει ευρεία δυναμική περιοχή, στην πλευρά τής γέφυρας που βλέπουμε και στο τόξο -φυσιολογική υποτίθεται, λόγω τής διάθλασης-αντανάκλασης του φωτός στο νερό, αυτό έρχεται αυτόματα σε αντιπαράθεση, με την ανάγκη του ακραίου κοντράστ, που θα ήταν προϋπόθεση για να γράψουν οι ακτίνες ειδικά στην αριστερή πλευρά των ακτίνων, στο τόξο, που το κόβουν αφύσικα -πολύ απότομα

3 τέλος (και ελάσσων) για να γράψουν οι ακτίνες έτσι, προϋποθέτει, να υπάρχει υψηλή υγρασία στον χώρο- στο όριο του κορεσμού και σχεδόν όλοι μας ξέρουμε, ότι αυτό στην χώρα μας, είναι σχεδόν αδύνατο να συνυπάρξει ταυτόχρονα, με τέτοιο φως

Επειδή εγώ δεν έχω να επιδείξω, τέτοιας ποιότητος φωτογραφίες,ούτε κατά διάνοια , δεν θέλω να να φανούν τα όσα έγραψα ως αμετροέπεια και αγένεια προς εσενα
Η φωτογραφία είναι εξ ορισμού, ψευδαίσθηση ,άρα τις ψευδαισθήσεις μου μετέφερα, οπότε μην δίνεις και βαρύτητα, σε αυτά που έγραψα

keep up the good work

(πραγματικά και χωρίς κολακεία, οι περισσότερες φωτογραφίες σου στο flickr, στέκουν για βραβείο με αξιώσεις, σε διαγωνισμούς φωτογραφίας και άνετα θα μπορούσαν να κοσμούν μια έκθεση ) :hi:
:)
 

Μηνύματα
476
Reaction score
298
Σε καμία περίπτωση δε θ'αντιμετώπιζα την κριτική ως αμετροέπεια ή πολύ περισσότερο αγένεια!

Καταλαβαίνω πως φαίνεται σαν προσπάθεια φωτο-ρεαλισμού μέσω γραφιστικής και μάλιστα κάτι αντίστοιχο υπέθεσαν και μέλη της φωτογραφικής ομάδας που ανήκω. Όμως, δεν πρόκειται για γραφιστική. Η επεξεργασία είναι καθαρά φωτογραφική (για τα δικά μου δεδομένα πάντα) και περιλαμβάνει ένα ανεπαίσθητο crop για να ευθυγραμμιστεί σωστά η εικόνα, αύξηση contrast, διόρθωση ισορροπίας λευκού (που πάντα αφήνω στο auto γιατί βγάζω μονο raw) και ρύθμιση τονικότητας (λευκά, σκοτεινά και highlights) στο Lightroom. Η επεξεργασία αυτή ήταν καθολική σε όλη την εικόνα και δεν έγινε επεξεργασία τοπική πουθενά, δηλαδή βούρτσες κτλ. Ο φίλος που μου κανε τη χάρη να σταθεί μέσα στο κάδρο μου για να έχω και ανθρώπινο στοιχείο είναι και αυτός ερασιτέχνης φωτογράφος και μ'εξέπληξε και μένα με την ακινησία του στα 30'' που είχε διάρκεια η λήψη.
Στην ουσία του πράγματος τώρα που είναι το φως στη γέφυρα.. Μπορώ να σου πω οτι ήταν όντως, εκπληκτικό και μας άφησε και μας να το χαζεύουμε για ώρα! Ο λόγος που γίνεται τόσο έντονη διάχυση φωτος κάτω απο τη γέφυρα είναι η ύπαρξη υδρατμών απο την πτώση του νερού του καταρράκτη. Αν προσέξεις στο σημείο ανάμεσα στο όριο καταρράκτη και αρχής γέφυρας η πληροφορία είναι λιγοστή αλλά υπάρχει. Ο λόγος που είναι λιγοστή είναι το περιορισμένο δυναμικό εύρος του αισθητήρα της Canon μου. Σε Nikon Df απο το ίδιο σημείο υπάρχει σαφώς περισσότερη πληροφορία και το διαπίστωσα σε λήψη φίλου (4 μαζί πήγαμε το Σάββατο :D )

Δεν το συνηθίζω για πολλούς λόγους, όμως αυτή τη φορά θα δείξω και τη λήψη ακριβώς όπως βγήκε απο τη μηχανή, με λάθος white-balance και χαμηλό contrast

υγ: δεν απορρίπτω την έντονη τοπική ή μη επεξεργασία γενικά, απλά οι γνώσεις μου περιορίζονται σε μεγάλο βαθμό στο Lightroom
υγ 2ο: το Σάββατο είχαμε όντως εξαιρετικά έντονη υγρασία στην περιοχή.. Αυτή τη λήψη τη βγάλαμε σ'ενα χωράφι στην εθνική λίγες ώρες πριν https://www.facebook.com/photo.php?...24577510.53523.221253217913834&type=1&theater




 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
18.292
Reaction score
30.387
Το φως μπορεί να προέρχεται από σημειακή πηγή, αλλά ταυτόχρονα ανακλάται από τις επιφάνειες όπου προσπίπτει, διαθλάται από την ατμόσφαιρα, τα σταγονίδια κλπ. Ιδίως όταν είναι πλάγιο φως (πρωί-απόγευμα) και διασχίζει μεγαλύτερο τμήμα της ατμόσφαιρας. Επίσης η ίδια η κλίση της φωτογραφικής μας μηχανής κάνει τις παράλληλες ευθείες να συγκλίνουν (όπως συμβαίνει εάν φωτογραφίσουμε ένα κτήριο δίχως η μηχανή μας να βρίσκεται απολύτως παράλληλα με αυτό).

Δεν έχουμε δει ποτέ φως να ξεφεύγει μέσα από σύννεφα;


Mt Athos, Karakallou monastery, dawn
by S_end, on Flickr



a field, a tree
by S_end, on Flickr
 

Μηνύματα
122
Reaction score
18
DeeperBlue

Χάρηκα πολλαπλά
Κυριως από το ότι έκανα λάθος, στην κριτική μου, θεωρώντας την, εικόνα και όχι φωτογραφία

Η διαφορά, ανάμεσα σε αυτές τις δυο, βρίσκεται στον βαθμό επεξεργασίας και όπως κατάλαβα, έχουμε παρόμοια κριτήρια, για τον βαθμό επεξεργασίας
[Από την στιγμή που, οι οποιεσδήποτε τροποποιήσεις, γίνονται σε καθολικό επίπεδο με σκοπό να βελτιώσουν κάποιες τυχόν ατέλειες στην λήψη, η φωτογραφία, παραμένει φωτογραφία
Όταν αρχίζουν και μπαίνουν στην μέση (και κάτω από το χαλί ) στρωματικά επίπεδα και μάσκες , τότε η φωτογραφία, μετατρέπεται σε εικόνα (γραφίστικη τεχνική- ψηφιακή αναδημιουργία)
Αυτό βέβαια, δεν είναι κακό,αρκεί κατά την γνώμη μου πάντα, στην παρουσίαση της σε ένα φόρουμ να αναφέρεται, ώστε η χρησιμότητα, τής παρουσίασης μιας φωτογραφίας-εικόνας, να λειτουργεί και εκπαιδευτικά
Προσοχή δεν μιλάω για φωτογραφίες επαγγελματικής -η- εμπορικής διάθεσης,-η- προς έκθεση σε κάποια γκαλερί ,όπου και δεν χρειάζεται και κάποια επεξήγηση ]

Τέλος, μικρές παρατηρήσεις, σε επιμέρους θέματα

α)Η φωτογραφία με την ομίχλη είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα ,σε αυτό που είχα γράψει πριν, ότι είναι δύσκολο (και σπάνιο) να συνυπάρχουν σε ένα κοντινό πλάνο, συνθήκες κορεσμού υγρασίας και δυνατό φως
Είναι σχετικά εύκολο πχ. να φωτογραφίσουμε, μια κοιλάδα από περίοπτη θέση και να καλύπτεται από ομίχλη και να έχει και ήλιο, αλλά αυτό είναι διαφορετικό φωτογραφικό πλάνο

β)Την επίδραση του καταρράκτη σκέφτηκα και εγώ- αν και απομακρυσμένος- ότι έδρασε καταλυτικά, στην δημιουργία, αυτής τής ατμόσφαιρας
(Ίσως, αν ξαναβρεθείς σε παρόμοιο σκηνικό και με κατάλληλες συνθήκες, να μπορέσεις να φωτογραφίσεις και ένα ουράνιο τόξο, μέσα στο τόξο το γεφυριού, φωτογραφίζοντας το από την μεριά του καταρράκτη)

γ) Ένα ακόμα θετικό και ενδιαφέρον, που έχει η φωτογραφία σου, είναι το σχετικά υψηλό, επίπεδο εντροπίας
Δηλαδή, το σφιχτό σχετικά πλάνο, δεν δίνει σαφή στοιχεία προσανατολισμού και ταυτοποίησης του χωροχρόνου (είναι δύσκολο να προσδιορίσω, που είναι η ανατολή ,τι ώρα είναι και κατά συνέπεια τι εποχή είναι ) και αυτό για την συγκεκριμένη περίπτωση, νομίζω ότι λειτουργεί θετικά, προσθέτοντας στον μυστηριακό χαρακτήρα

Αρκετά το κούρασα και σάς κούρασα, με τις αναλύσεις και η υπερβολή, μας οδεύει στο να μην απολαμβάνουμε τις στιγμές

Στο δια ταύτα λοιπόν

Προσωπικά θεωρώ, ότι η φωτογραφία, στην αρχική της μορφή και από όσο μπορώ να κρίνω, από αυτό που βλέπω (λόγω σμίκρυνσης και συμπίεσης) , επειδή είναι πιο απαλή, είναι και ποιο φανταστική

και την κατατάσσω φωτογραφικά στην κατηγορία σύλληψις (κλικ) που ονομάζω...

Φωτογραφική Συνεύρεση, Ευτυχούς Συγκυρίας ;)


υγ1 Μιας και έχεις φωτογραφική παρέα και είσαι και σχετικά κοντά, θα (σας) πρότεινα (αν δεν το έχετε ήδη κάνει) μια βόλτα στην τοποθεσία Πάντα Βρέχει (Κρικελοπόταμος )
Αν και πιστεύω, ότι θέλει αρκετή οργάνωση, κατάλληλη εποχή και κυρίως σχετική αδιαβροχοποίηση ,το αποτελέσματα θα σας και θα μας αποζημιώσει

υγ2 Συγνώμη για την καθυστερημένη απάντηση
:)
 

Y

Yiannis_B

Guest

Τα σχόλια Ορέστη, κατά την γνώμη μου τα πυροδότησε η αφύσικη α-συνέχεια ανάμεσα στα σκοτεινά και φωτεινά πλάνα κάτω από την γέφυρα. Το ανθρώπινο μάτι δεν θα έβλεπε με τον ίδιο τρόπο, τουλάχιστον σε αυτό το σημείο. Μοιάζει πράγματι με κολάζ. Ή άλλαξε μηχανή, ή τεχνική...ή κάνε τίποτα άλλο στο lightroom-τοπικά...και ξανα-ανέβασε...:rolleyes: :prankster:



...πέτα και τον άνθρωπο στο ποτάμ...:roflmao:
 
Last edited by a moderator:

Μηνύματα
476
Reaction score
298
DeeperBlue

(Ίσως, αν ξαναβρεθείς σε παρόμοιο σκηνικό και με κατάλληλες συνθήκες, να μπορέσεις να φωτογραφίσεις και ένα ουράνιο τόξο, μέσα στο τόξο το γεφυριού, φωτογραφίζοντας το από την μεριά του καταρράκτη)


υγ1 Μιας και έχεις φωτογραφική παρέα και είσαι και σχετικά κοντά, θα (σας) πρότεινα (αν δεν το έχετε ήδη κάνει) μια βόλτα στην τοποθεσία Πάντα Βρέχει (Κρικελοπόταμος )
Αν και πιστεύω, ότι θέλει αρκετή οργάνωση, κατάλληλη εποχή και κυρίως σχετική αδιαβροχοποίηση ,το αποτελέσματα θα σας και θα μας αποζημιώσει
Ο ένας απο τους τέσσερις (ίσως και άλλος, δεν πρόλαβα να δω όλες τις λήψεις τους) έπιασε ουράνιο τόξο όντως!
Είναι στο πρόγραμμα το Πάντα Βρέχει αλλά θέλει οργάνωση η κάθε εκδρομή λόγω υποχρεώσεων.. ελπίζω να τα καταφέρω σύντομα. Σ'ευχαριστώ για τις σκέψεις και την ανάλυσή σου! :drinks:


Τα σχόλια Ορέστη, κατά την γνώμη μου τα πυροδότησε η αφύσικη α-συνέχεια ανάμεσα στα σκοτεινά και φωτεινά πλάνα κάτω από την γέφυρα. Το ανθρώπινο μάτι δεν θα έβλεπε με τον ίδιο τρόπο, τουλάχιστον σε αυτό το σημείο. Μοιάζει πράγματι με κολάζ. Ή άλλαξε μηχανή, ή τεχνική...ή κάνε τίποτα άλλο στο lightroom-τοπικά...και ξανα-ανέβασε...:rolleyes: :prankster:



...πέτα και τον άνθρωπο στο ποτάμ...:roflmao:

Γιάννη, είναι καθαρά θέμα αισθητήρα σ'αυτό το σημείο. Η Nikon (και η Pentax) είδα πως κατέγραψαν τα highlights καλύτερα απο την Canon. Είναι όμως και αποτέλεσμα της μεγάλης έκθεσης (30''). Η φωτογραφική όντως τα καταγράφει διαφορετικά απο το μάτι.
Έχεις δίκιο για την ανάγκη τοπικής επεξεργασίας αλλά δυστυχώς το να γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε να μη φαίνεται "δουλεμένη" έντονα η φωτογραφία ξεπερνά τις γραφιστικές μου γνώσεις.

Θ'ανεβάσω και άλλη απο το σημείο κάποια στιγμή, σας ευχαριστώ για τις σκέψεις σας ειλικρινά! :thumbsup:
 

Μηνύματα
1.220
Reaction score
3
Εχω καιρό να περάσω από το forum αλλά είδα αυτο το thread που αφορά αγαπημένο θέμα και λόγω πρόσφατου ταξιδιού είπα να ανεβάσω κάποια δείγματα. Οι φωτογραφίες είναι τραβηγμένες με HDR (Art std), που στη Canon τουλάχιστον μιλάμε για σύνθεση τριών φωτογραφιών σε μία. Οι φωτογραφίες δεν έχουν υποστεί άλλου είδους επεξεργασία (δε θυμάμαι αν έχει γίνει κάποιο cropping).
 
Last edited:

Μηνύματα
2.118
Reaction score
5.557


Για εμενα η φωτογραφια ειναι μια στιγμη,και εισαι τυχερος αν θα εισαι εκει για να την αποθανατησεις.
Στις περισσοτερες περιπτωσεις δεν χρησιμοποιω φιλτρα περαν του crop αν χρειαζεται.
 




Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.552
Μηνύματα
2.864.077
Members
37.929
Νεότερο μέλος
stergiosgk
Top