Χαμηλό Βαρομετρικό....

Μηνύματα
4.496
Reaction score
2
Kαλό είναι κάποια πράγματα τουλάχιστον μεταξύ μας να τα διευκρινίζουμε,πρός αποφυγεί παρερμηνειών.

Λοιπόν μέχρι στιγμής συμφωνούμε,ότι μπάσσο είναι οι συχνότητες απο 600 κύκλους και κάτω.
Αυτό ορθώς και λογικά μπορούμε να το χωρίσουμε σε υποκατηγορίες,midbass,και subbass,ή ανώτερο και κατώτερο χαμηλό.
Σίγουρα πιστεύω ότι δεν γνωρίζουμε πόσο χαμηλό μας χρειάζετε,όμως αναλόγως με τον χώρο,τίς εντάσεις και τις μουσικές μας προτιμήσεις,επιλέγουμε και το ανάλογο ηχείο,που θα κατεβαίνει αρκετά χαμηλά.
 

Μηνύματα
15.090
Reaction score
20.914
το ποσο χαμηλο μας χρειαζεται εκ πρωτης οψεως ειναι αρκετα απλο: οσο υπαρχει!
επειδη βεβαια ειναι ουτοπικο κατι τετοιο θα ελεγα οτι οι πιο λογικες απαιτησεις μας θα οριστουν απο το ειδος της μουσικης που ακουμε.
θα μπορουσαμε να δεχτουμε οτι για καποια ηδη μουσικης η απουσια απο τα 60 και κατω δεν γινεται αισθητη.
ο χωρος παλι εχει και αυτος τα κολπα του, αλλα με εχει πεισει η λογικη καποιων οτι το μπουμαρισμα ειναι κατα κυριο λογο θεμα οδηγησης.(το επιχειρημα ηταν ενα διπλο 8" στα 70 λιτρα, ακρετα μεγαλο ηχειακι δηλαδη, στα 15 τετραγωνικα και σε μεγαλες πραγματικα σταθμες δεν μπουμαριζε, ενω το χαμηλο του θα το ελεγα αβυσσαλεο ,τηρουμενων των αναλογιων).
πιστευω ομως οτι τα 45Hz (-3dB)δεν ειναι ουτοπικα για κανενα χωρο αρκει να οδηγουμε σωστα και να στησουμε ψιλοσωστα.
επισης τα 45 θα ικανοποιησουν παρα πολυ κοσμο σε πολλα ηδη μουσικης.
φυσικα οσοι ειχαν εμπειρια σε τιποτα πραγματικες 20αρες (η εστω οσοι μπορουμε να τις φανταστουμε) θα ηταν λιγο ψευτες να πουν οτι δεν θα τις ηθελαν σπιτι τους.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.452
Reaction score
125.913
Αν ξεφύγουμε πάντως απο την μανία των συχνοτήτων και το αχόρταγο αυτί μας το χορτάσουμε (έστω με πρίμα), και αν, λέω αν, αναλογιστούμε τις διαστάσεις του δωματίου που ακούμε μουσική, και αν βάλουμε κάτω και κανά τύπο και κάτσουμε να υπολογίσουμε στη θέση ακρόασης τι μπορεί να ακούσουμε, πιθανά και να βρεθούμε προ εκπλήξεως.

Πχ, σε ένα τυπικά καλό χώρο, με μήκος δωματίου περί τα 6μ, οπότε 1 μέτρο απέχει η μπάφλα του γούφερ από τον πίσω τοίχο και τουλάχιστον ,5 μέτρο το αυτί μας από τον πίσω τοίχο, έχουμε απόσταση 4,5 μέτρα το αυτί μας από το μεγάφωνο, και πιθανά με μεγάλο άνοιγμα ή λίγο πιο μεγάλο δωμάτιο να πάμε στα 5 μέτρα, ε, κάτω από κάποιο συχνοτικό όριο, αδυνατεί να παίξει οποιοδήποτε σύστημα, όχι να παίξει και χωρίς παρατράγουδα, απλά να παίξει. Οι 20 κύκλοι είναι απλά φαντασίωση σε τέτοιο χώρο!

Συνολικά στην μουσική νομίζω ότι κάτω από τα 30hz ποτέ δε θα τα χρειαστούμε. Αν κάνουμε μια ΠΟΛΥ μικρή παραχώρηση (ακουστή) και πάμε σε ηχείο απόκρισης 35 κύκλων και πάνω, μπορεί σε ΕΛΑΧΙΣΤΑ μουσικά σημεία να υπάρχει κάποιο μόλις υποφαινόμενο έλλειμα, αλλά τα κέρδη είναι μάλλον περισσότερα, αφού ο ενισχυτής δουλεύει πιο χαλαρά, με λιγότερο ripple, ο χώρος πιέζεται λιγότερο και τα σκρίνια τρίζουν ακόμα λιγότερο, και η ψυχοακουστική υπερίσχυση των υψηλών συχνοτήτων μας δίνει αίσθηση μεγαλύτερης ανάλυσης ή διαφάνειας.

Το αποκαλούμενο "βαθύ χαμηλό" κατά την άποψή μου κυμαίνεται από τους 30 έως τους 55 κύκλους, ενώ από κει και κάτω μιλάμε μάλλον για υποηχητικές δονήσεις με περίεργους συντονισμούς και στάσιμα σε διαφορετικά δωμάτια, αλλά και ακυρώσεις. Κάποιες φορές ευχάριστα πάντως...

Το τυπικό μπάσσο παίζει από 55 έως και 70, ενώ μετά μπαίνουμε στο χαμηλομεσαίο, μέχρι τους 200 κύκλους περίπου, που μας δίνει γενικά την αίσθηση του "σώματος". Από κει και πάνω είναι τα μεσαία.

Έτσι νομίζω τουλάχιστον, και έτσι καταλαβαίνω από CD με τόνους που έχω γράψει για λόγους μετρήσεων. Παρακαλώ διορθώστε με αν έχετε άλλη άποψη βιώσημη σε φυσιολογικό χώρο κι όχι σε γήπεδο ή δωμάτιο 18 μέτρων.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.452
Reaction score
125.913
Ας δούμε τι κάνουνε επαγγελματικά ηχεία.

Τυπική απόκριση συχνότητας ενεργών επαγγελματικών ηχείων με 12 ιντσο ή 15ιντσο γούφερ σε πλαστική καμπίνα μπας ριφλέξ (πχ αυτά που βλέπουμε σε μαγαζιά ανοιχτά ή κλειστά που βγάζουν πολύ και δυνατό μπάσσο) είναι από 60-70 κύκλους και πάνω.

Τα τεράστια επαγγελματικά σάμπ, παίζουνε από 35-40 κύκλους και πάνω, μέχρι 90-100 συνήθως.

Όλες οι τιμές αυτές απόκρισης είναι στα -3db.

Ας πάμε σε επώνυμα παραδείγματα.

Όλα είναι της γνωστής Behringer.


Active 2 way reference studio monitor B2031
2 high power amps 150 & 75 watts
8 3/4 long throw woofer
50hz-21khz

Με αυτό πχ οι ηχολήπτες γράφουνε τα CD μας, άρα αυτοί κάτω από 50 κύκλους καν δε ξέρουνε τι έχει μέσα η μουσική...

Ultrawave B300
active 225watt/75watt
15' long throw woofer
50hz-18khz


Eurolive B1020
300watt passive
10' woofer
55hz-18khz

Eurolive B1220
400watt passive
12' woofer
50hz-18khz

Eurolive 1520
400watt passive
15'woofer
50hz-18khz


B1500x
passive subwoofer
15' woofer
42hz-250hz

B1800x
passive subwoofer
18' woofer
42-250hz

Άρα, σε ένα μαγαζί, ντίσκο, ντεκαντάνς, κλειστό, που έχει αραδιασμένα τα 18' ιντσα τα επαγγελματικά, που μπαίνεις μέσα και πονάει το τύμπανό σου από το μπάσσο και πάει να σπάσει ο σπλήνας σου, κάτω από 40 κύκλους δεν έχει.

Όποιος κατάλαβε κατάλαβε.
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
1. Ρε χαμένε 12 και κάτι είμασταν ακόμη σπίτι μου, πότε πρόλαβες?
2. Ερώτηση:

- Αν ένα ηχείο πάει βάσει χαρακτηριστικών μέχρι τους 30 κύκλους, τι επιπτώσεις έχει αυτό στις λίγο πιο πάνω συχνότητες?
Εννοώντας ότι ακόμη και να κόψεις με κάποιο τρόπο (λέμε τώρα), οτιδήποτε κάτω από τους 40 κύκλους, αυτές οι συχνότητες δεν θα παίζουν καλύτερα, άνετα...? :roll:
 

Μηνύματα
2.679
Reaction score
5
Δεν ξέρω από που να ξεκινήσω γιατί το θέμα χαμηλές συχνότητες και πως τις αντιλαμβανόμαστε είναι τεράστιο.
Σε γενικές γραμμές πάντως ένα καλό ηχείο με βαθύ χαμηλό πρέπει να είναι ικανό να αναπαράγει με σωστή έκταση και το υπόλοιπο φάσμα μέχρι και τις ανώτερες ψιλές συχνότητες που επίσης είναι δύσκολο να τις ακούσουμε αλλά και να αναπαραχθούν σωστά.
Αυτό που ο εγκέφαλος μας θα πρέπει να αντιλαμβάνεται είναι η ισορροπία σε αυτό που ακούει.
Αβυσσαλέο χαμηλό δίχως μεγάλη έκταση στις ψιλές συχνότητες αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να αντιληφθούμε το χαμηλό ως υπερβολικό.
Σίγουρα όταν αποκόπτεις χαμηλές συχνότητες από κάποιο ηχείο αυτό αναπαράγει το υπόλοιπο φάσμα με μεγαλύτερη ακρίβεια και άνεση αλλά αυτό αν δεν γίνει με ισορροπία στο φάσμα το ηχείο μπορεί να αποκτήσει άλλο χαρακτήρα όπου πολλοί θα τον ερμηνεύσουν διαφορετικά. Κάποιος έμπειρος ίσως αντιληφθεί ότι λείπουν οι χαμηλές αλλά κάποιος άλλος ίσως το αντιληφθεί σαν καλύτερη ανάλυση διότι απουσιάζει ένα κομμάτι του φάσματος και ακούει πιο έντονα κάποιο άλλο.
 

Μηνύματα
4.496
Reaction score
2
Μιά μικρή παρατήρηση.
Τα σημερινά ηχεία,κατεβαίνουν χαμηλά,πολύ χαμηλά,όμως δεν μας λένε συνήθως,πόσο - db είναι αυτό,καθώς που και πόσο + db είναι.
Σε άλλο tread,ο Κώστας ΕΑR,αναρωτήθηκε και κάναμε κουβέντα επ'αυτού για τα σημερινά ηχεία, που έχουν μπάσσο!!! :lol:
 

Μηνύματα
2.679
Reaction score
5
Το ερώτημα είναι τα σημερινά ηχεία έχουν μπάσο? Η μήπως δεν έχουν μεσαίες και ψηλές συχνότητες?
 



Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.649
Μηνύματα
2.870.781
Members
37.928
Νεότερο μέλος
Spirand
Top