Χρειάζεται «συντήρηση» ένα σύστημα home cinema ????

Μηνύματα
98
Reaction score
0
Έχω αγοράσει πριν από 7 συναπτά έτη ένα σύστημα που αποτελούνταν από έναν A/V Marantz SR4200 με ηχεία B&W VM-1 και ένα sub B&W AS-1.

Το καλοκαίρι, κατά την διάρκεια βαψίματος άλλαξα την θέση των ηχείων έτσι ώστε τα μπρός πήγαν πίσω και το αντίθετο για να αλλάξουν ρόλους (κεντρικά <-> περιφεριακά) και καθάρισα τις απολήξεις των καλωδίων σύνδεσης τους.


Χρειάζεται να κάνω κάτι και για τον ενισχυτή ;;; (άνοιγμα καπακιού, φύσημα κλπ ;;; )
Δεν είναι τοποθετημένος σε ντουλάπι αλλά εκτεθειμένως σε ανοικτού τύπου ραφιέρα.

Ευχαριστώ.

Χρειάζεται να κοοιτάξω κάτι άλλο ;;;
 

Μηνύματα
4.544
Reaction score
3.085
Συντήρηση. Μόνο εάν ξέρεις τί κάνεις!

Η λέξη "συντήρηση" έχει βασικό νόημα για μηχανήματα που έχουν κινούμενα μέρη.

Θα έλεγα, όμως, πως συσκευές όπως CD/DVD Players δεν επιδέχονται συντήρηση από τους χρήστες, διότι απαιτούν γνώσεις, βιβλίο service (το οποίο συνήθως έχουν τα τμήματα συντήρησης των αντιπροσωπειών και των εξειδικευμένων καταστημάτων) και εργαλεία.

Για συσκευές με ακίνητα μέρη, η καλύτερη συντήρηση είναι η καθαριότητα και η αποφυγή της απραξίας.

Όσο αφορά στον ενισχυτή AV, θα μπορούσες να ανοίξεις το καπάκι του (ΠΡΟΣΟΧΗ! αφού τον έχεις σβύσει και αποσυνδέσει πλήρως από το ρεύμα ΚΑΙ τα καλώδια των ηχείων και των υπολοίπων συσκευών) και με μια ηλεκτρική σκούπα με το ρουξούνι το μυτερό και ένα μαλακό πινέλο, ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΣΤΕΓΝΟ και ΚΑΘΑΡΟ να ξεσκονίσεις απαλά τις πλακέτες του και έτσι να τον "φρεσκάρεις".

ΠΡΟΣΟΧΗ! Το ρουξούνι της σκούπας πρέπει να απέχει από τα ηλεκτρονικά μέρη τουλάχιστον 2-3 εκατοστά, για να μην δημιουργήσει ιονισμό και κάψεις καμιά πλακέτα ή κανένα ολοκληρωμένο. Το πινέλο πολύ απαλά και ΟΠΟΥ φτάνει μόνο. Μην το πιέσεις εκεί που νομίζεις πως δεν καθάρισε. Υπάρχει κίνδυνος να κάνεις ζημιά.

ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΟΝΟ ΑΝ ΞΕΡΕΙΣ ΤΙ ΚΑΝΕΙΣ

Τις συνδέσεις RCA μπορείς να τις ψεκάσεις με ένα ειδικό καθαριστικό επαφών (ρώτα τα ειδικά καταστήματα γι αυτό) και μετά να βάλεις και να βγάλεις τα βύσματα 2-3 φορές μέσα-έξω. Μ' αυτό τον τρόπο διώχνεις τις όποιες κατακαθισμένες βρωμιές και οξειδώσεις που αναπόφευκτα δημιουργούνται ή συσσωρεύονται με το χρόνο.

Πάνω-κάτω το ίδιο μπορείς να κάνεις και στις συνδέσεις των καλωδίων των ηχείων (και στις δυο πλευρές: ενισχυτής & ηχεία).

Τα ηχεία μπορείς να τα ελέγξεις στις αναρτήσεις των κώνων. Αυτές πρέπει να είναι μαλακές και εύκαμπτες. Πολλά ηχεία έχουν ανάρτηση από αφρώδες ελαστικό υλικό, το οποίο "ξεφτάει" με τα χρόνια και φθείρεται, αρχίζοντας κυριολεκτικά να μαδάει σαν να είναι από πολυκαιρισμένο, καμμένο ύφασμα.

Κάτι τέτοιο, αν συμβεί καταστρέφει την σωστή κινητικότητα των κώνων και το ηχείο παραμορφώνει, μέχρι που δεν ακούγεται πια. Αυτό απαιτεί ειδικό τεχνίτη, ο οποίος αλλάζει την ανάρτηση και κάνει το ηχείο καινούργιο.

Πέραν των παραπάνω, δεν νομίζω να θέλεις κάτι άλλο.

Ελπίζω να βοήθησα.
 

Μηνύματα
98
Reaction score
0
Ναι, βοήθησες και με το παραπάνω.
Τα περί καθαρισμού του ενισχυτή τα γνωρίζω λόγο επαγγέλματος, κομπιούτερ, αφού καθαρίζονται με παρόμοιο τρόπο.

Oι απολήξεις του ενισχυτή όντως θέλουν προσοχή αφού όλες σχεδόν και περισσότερο αυτές που είναι εκτεθειμένες παρουσιάζουν μια αλλοίωση στο χρώμα τους.


Τα ηχεία είναι φιξαρισμένα και δεν μπορώ να τα ανοίξω, το αναφέρει κιόλας στις οδηγίες τους και θέλουν τεχνικό, αλλά γενικότερα δεν ταλαιπωριούνται από υψηλές εντάσεις λόγο μικρών παιδιών κλπ.
(αργότερα που θα γίνουν έφηβοι θα έχω έχω ένα θέμα, αλλά αργεί αυτό :) )

Και πάλι ευχαριστώ.
 

Μηνύματα
4.544
Reaction score
3.085
Βύσματα ενισχυτή & έλεγχος των κώνων των ηχείων

Ναι, βοήθησες και με το παραπάνω.
..............Oι απολήξεις του ενισχυτή όντως θέλουν προσοχή αφού όλες σχεδόν και περισσότερο αυτές που είναι εκτεθειμένες παρουσιάζουν μια αλλοίωση στο χρώμα τους.

Τα ηχεία είναι φιξαρισμένα και δεν μπορώ να τα ανοίξω, το αναφέρει κιόλας στις οδηγίες τους και θέλουν τεχνικό, αλλά γενικότερα δεν ταλαιπωριούνται από υψηλές εντάσεις λόγο μικρών παιδιών κλπ.
(αργότερα που θα γίνουν έφηβοι θα έχω έχω ένα θέμα, αλλά αργεί αυτό :) )

Και πάλι ευχαριστώ.
Οι απολήξεις RCA είναι συνήθως επικασσιτερωμένες ή επινικελωμένες στις μεσοχαμηλής κατηγορίας συσκευές ή επιχρυσωμένες στις υψηλής κατηγορίας.

Από αυτές, οι πρώτες είναι οι πιο ευάλωτες στη σκουριά, μιας και ο κασσίτερος (ο γνωστός μας γυαλιστερός τενεκές του λαδιού είναι επικασσιτερωμένος) είναι το πιο εύκολα προσβαλλόμενο μέταλλο (από αυτά που χρησιμοποιούνται για επιμεταλλώσεις προστασίας, βέβαια) και είναι οι συνδέσεις που βρίσκει κανείς σε συσκευές, όπως λ.χ. ο δέκτης της NOVA ή οι φτηνές no-name συσκευές , που πουλιούνται στα καταστήματα ηλεκτρικών ειδών. Αυτό φυσικά δεν αποκλείει την ύπαρξη επικασσιτερωμένων βυσματων και σε επώνυμες συσκευές.

Η επινικέλωση (και σπάνια η επιχρωμίωση) είναι σαφώς πιο ανθεκτική στη σκωρίαση, μιας και το νικέλιο είναι ουσιαστικά αδρανές στην οξείδωση.

Όλα αυτά στη θεωρία. Στην πράξη, πολλοί παράγοντες παίζουν ρόλο, κυριώτερος των οποίων είναι το πάχος της ίδιας της επιμετάλλωσης. Αυτό συνήθως είναι μερικά μικρά (εκατ/στά του μέτρου, των οποίων η επίστρωση γίνεται με την "ψυχρή" μέθοδο του γαλβανίσματος, άρα είναι πολύ ευάλωτη) και επειδή από κάτω βρίσκεται κοινό σιδεράκι, στην πρώτη "στραβή" (π.χ. υγρασία επί μακρό χρονικό διάστημα, συνδυασμένη με μεσουψηλή θερμοκρασία και σκόνη, που λειτουργεί σαν σφουγγάρι και την κρατάει εγκλωβισμένη) και η επιμετάλλωση πάει περίπατο. Μετά είναι ζήτημα ωρών η σκουριά στο σιδεράκι που είναι από κάτω.

Τέλος, υπάρχει και η επιχρύσωση. Κι αυτή, βέβαια είναι πολλών ποιοτήτων, με χειρότερη αυτή των φτηνιάρικων βυσμάτων που βρίσκουμε στα ηλεκτρονικά καταστήματα, και η οποία δεν αντέχει περισσότερο από την επινικέλωση. Στα καλά μηχανήματα όμως, τα επιχρυσωμένα βύσματα αποδεδειγμένα αντέχουν για πολλά χρόνια στην οξείδωση.

Σε αυτά, ο ψεκασμός με το ειδικό σπρέϋ είναι γιατρός.


Για τα ηχεία, μια παρατήρηση. Δεν χρειάζεται να ανοίξεις τα κουτιά, εκτός και αν αυτό απαιτείται για να αφαιρέσεις το μπροστινό ηχοδιαπερατό ύφασμα. Αν αυτό αφαιρείται εύκολα, άλλο τόσο εύκολος είναι και ο έλεγχος της ανάρτησης του υλικού των κώνων.

Να διευκρινήσω κάτι.

Όταν λέω "ανάρτηση του υλικού των κώνων", εννοώ έναν ελαστικό δακτύλιο, ο οποίος βρίσκεται στην περιφέρεια του κώνου του μεγαφώνου και ο οποίος ουσιαστικά ενώνει το υλικό της μπάφλας του κώνου (όποιο και αν είναι αυτό - χαρτί, κέβλαρ, ελαφρό μέταλλο, ίνες από συνθετικό υλικό και ότιδήποτε άλλο) με τον μεταλλικό σκελετό του μεγαφώνου.

Αυτός ο δακτύλιος συναντάται κυρίως στις μονάδες των χαμηλών και μεσαίων (γούφερ και midrange) και χρησιμεύει στο να μπορεί ο (κυρίως) κώνος να κινείται ελεύθερα, διατηρώντας όσο γίνεται, την απαραίτητη σχετική ακαμψία του.

Όπως είπα, είναι από ελαστικό, πολλές φορές αφρώδες, εύκαμπτο υλικό και φυσικά είναι αυτός που δέχεται τις περισσότερες καταπονήσεις λόγω διαρκούς κίνησης.

Αν μπορείς, λοιπόν, να βγάλεις το πανί, θα πρέπει να είσαι σε θέση να τον δεις.
 

Μηνύματα
98
Reaction score
0
Ευχαριστώ για τα στοιχεία σχετικά με την οξείδωση των ακροδεκτών στον ρααδιοενισχυτή.

«Δυστυχώς» λόγο στενότητας είχα διαλέξει το μικρότερο μοντέλο της Marantz εκείνη την εποχή και από ότι είδα τελικά είχε μεγάλη διαφορά στην απτή ποιότητα (εξωτερικά υλικά) σε σχέση με τα ακριβότερα μοντέλα.
Τέλοσπάντως, από άποψη ποιότητας ήχου τουλάχιστον δεν υπάρχουν παράπονα.

Για τα ηχεία τώρα, τα VM-1 έχουν μεταλλικό δικτυωτό κάλλυμα μπροστά και πουθενά δεν υπάρχουν βίδες για να ανοίξει, μάλλον είναι κουμπωτά τα καπάκια του μπρός/πίσω, αλλά δεν πρόκειτε να κάτσω να τα ανοίξω.
 

argi

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
30.024
Reaction score
6.876
βοηθειααααααααααααααααααααα
παλι αρχισατε
τι λετε ωρε:pc:
 

Μηνύματα
4.544
Reaction score
3.085
Για τα ηχεία τώρα, τα VM-1 έχουν μεταλλικό δικτυωτό κάλλυμα μπροστά και πουθενά δεν υπάρχουν βίδες για να ανοίξει, μάλλον είναι κουμπωτά τα καπάκια του μπρός/πίσω, αλλά δεν πρόκειτε να κάτσω να τα ανοίξω.
Αν είναι το δικτυωτό απλά "κουμπωτό" θα σου συνέστηνα να το ξεκούμπωνες για να κάνεις έναν έλεγχο. Ζήτημα δευτερολέπτων είναι.

Έτσι ησυχάζεις ότι η ανάρτηση των κώνων είναι εντάξει.

Αν όμως θέλει "βασιλικά έξοδα" τότε ΟΚ. Άστο και το μέλλον θα δείξει.

Εννοώ αυτόν τον δακτύλιο, που σημειώνεται με την ένδειξη surround στην παρακάτω απλοποιημένη εικόνα:



Ή μια άλλη εικόνα:



Εδώ ο δακτύλιος φαίνεται πιο καθαρά, είναι κυματοειδούς σχήματος και δέιχνει πως αναρτάται από τον μεταλλικό σκελετό το κυρίως υλικό του μεγαφώνου, το διάφραγμα.

Αυτός είναι που υποφέρει από τον χρόνο (και την κίνηση, φυσικά).
 

Μηνύματα
1
Reaction score
0
Πως θα μπορουσε να συντηρηθει η ανάρτηση του υλικού των κώνων, (εννοώ τον ελαστικό δακτύλιο, ο οποίος βρίσκεται στην περιφέρεια του κώνου του μεγαφώνου)? Μηπως αν το περνουσα με λιγο βαζελινη η οποια υποτιθεται οτι τρεφει το λαστιχο? Ξερει κανεις αλλο τροπο?
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • rose.athens
    Not in the mood Mod
  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.621
Μηνύματα
2.868.329
Members
37.940
Νεότερο μέλος
geo kok
Top