Gebreselassie
Μαύρος!
- Μηνύματα
- 31.217
- Reaction score
- 3.896
Δεν ξέρω αν εννοείς κάτι άλλο που δεν καταλαβαίνω...
Χμ...g.kar said:...Τα αποτελέσματα που θα πάρεις θα είναι ίδια σε ότι αφορά την απόκριση συχνότητας που στη συνέχεια θα θελήσεις να διορθώσεις με το equalizer....Τα όργανα μέτρησης καταλαβαίνουν μόνο τις διαφορές στάθμης σε σχέση με τη συχνότητα...
Έγραψες! Επιτέλους ένα post που συμφωνώ σε όλα!g.kar said:Νίκο καλημέρα.
Το πείραμα με τις μετρήσεις που αναφέρει ο καρντάσης το έχω κάνει και με πολύ εξειδικευμένο πανάκριβο εξοπλισμό σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο.
Ήταν αδύνατον να εντοπιστούν διαφορές σε επίπεδο διαφορών καλωδίων. Επίσης ήταν αδύνατον να εντοπιστούν διαφορές μεταξύ ενός ενισχυτή αξίας 300 € και ενός αξίας 10.000 ευρώ. Η συνολική αρμονική παραμόρφωση και στους δύο ενισχυτές ήταν της τάξης του 0,003% , παραμόρφωση που δεν γίνεται αντιληπτή από τον άνθρωπο.
Και ξέρεις γιατί ?
Γιατί είναι αδύνατον με τεχνητά σήματα, όπως ροζ θόρυβο ή ημίτονα, να βγάλεις ασφαλή συμπεράσματα για την ακουστική συμπεριφορά ενός συστήματος.
Μέχρι ένα σημείο, μπορείς βέβαια να καταλάβεις αν ένα ηχείο τονίζει τις υψηλές ή τις χαμηλές συχνότητες. Αυτή η μέτρηση είναι ένας μπούσουλας και για πολλούς η ικανή συνθήκη για να απορρίψεις το 70% των ηχείων της αγοράς.
Όλες αυτές οι μετρήσεις είναι βέβαια στατικές και δεν μπορούν να μας πουν πολλά για τη δυναμική συμπεριφορά του ηχείου μας όταν αυτό οδηγείται από ένα καθαρό μουσικό σήμα. Άλλο πράγμα ο ροζ θόρυβος άλλο πράγμα η μουσική.
Βέβαια όταν γίνει μια μέτρηση με ροζ θόρυβο και ένα ηχείο μπουμάρει +12 dB στις χαμηλές ή πικάρει +12dB στις υψηλές συχνότητες τότε δεν το χρησιμοποιείς για μουσική γιατί είναι σίγουρο ότι και με τη μουσική θα έχει προβλήματα. Όπως είπα η μέτρηση με στατικά τεχνικά σήματα είναι ένας μπούσουλας.
Για την αξιολόγηση καλωδίων η μέτρηση που προτείνετε εσύ και ο καρντάσης είναι τελείως λάθος και αυτή παραμένει η άποψή μου.
Πάρε για παράδειγμα έναν ενισχυτή Krell FBI και έναν Gryphon Diablo και μέτρησέ τους με μικρόφωνα και ροζ θόρυβο με τα ίδια ηχεία και με τα ίδια μικρόφωνα . Τα αποτελέσματα που θα πάρεις θα είναι ίδια σε ότι αφορά την απόκριση συχνότητας που στη συνέχεια θα θελήσεις να διορθώσεις με το equalizer. Και οι δύο ενισχυτές είναι dead flat όταν τους μετράς με απλά ερασιτεχνικά όργανα.
Μόνο το αυτί μας είναι σε θέση να καταλάβει τις μικροδιαφορές σε σχέση με τη συχνότητα και σε σχέση με το χρόνο που οι συχνότητες αυτές φτάνουν στο αυτί μας.
Πάντα με φυσικούς ήχους ή μουσική και όχι με ροζ θόρυβο.
Για παράδειγμα , αν ποτέ ακούσεις με τα αυτιά σου ένα πρόγραμμα με ροζ θόρυβο δεν θα καταλάβεις καμία διαφορά σε οτιδήποτε δοκιμάσεις . Τα όργανα μέτρησης καταλαβαίνουν μόνο τις διαφορές στάθμης σε σχέση με τη συχνότητα. Το αυτί μας δεν κάνει μόνο αυτό. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος εξετάζει και την θέση της ηχητικής πηγής λαμβάνοντας υπ’όχιν τον χρόνο που μεσολαβεί για να φτάσει το ακουστικό σήμα στο αυτί μας. Το μικρόφωνο και το equalizer μετράει μόνο το πλάτος σε σχέση με τη συχνότητα. Αυτή είναι και η σημαντικότερη διαφορά.
Για την αξιολόγηση καλωδίων τα όργανα απλά δεν μπορούν να μας δώσουν το αποτέλεσμα που θέλουμε, που είναι ο εντοπισμός τους ηχητικού χαρακτήρα κάθε καλωδίου. Ο ηχητικός χαρακτήρας ενός καλωδίου δεν εξαρτάται μόνο από το πλάτος του σήματος σε σχέση με τη συχνότητα.
Γιώργο και το μικρόφωνο μετράει αν θέλουμε την θέση της ηχητικής πηγής χρησιμοποιόντας την φάση του σήματος. Το θέμα εγκέφαλος - ψυχοακουστική είναι αρκετά πιο μπλεγμένο απ' ότι νομίζουμε.g.kar said:Μόνο το αυτί μας είναι σε θέση να καταλάβει τις μικροδιαφορές σε σχέση με τη συχνότητα και σε σχέση με το χρόνο που οι συχνότητες αυτές φτάνουν στο αυτί μας.
Πάντα με φυσικούς ήχους ή μουσική και όχι με ροζ θόρυβο.
Για παράδειγμα , αν ποτέ ακούσεις με τα αυτιά σου ένα πρόγραμμα με ροζ θόρυβο δεν θα καταλάβεις καμία διαφορά σε οτιδήποτε δοκιμάσεις . Τα όργανα μέτρησης καταλαβαίνουν μόνο τις διαφορές στάθμης σε σχέση με τη συχνότητα. Το αυτί μας δεν κάνει μόνο αυτό. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος εξετάζει και την θέση της ηχητικής πηγής λαμβάνοντας υπ’όχιν τον χρόνο που μεσολαβεί για να φτάσει το ακουστικό σήμα στο αυτί μας. Το μικρόφωνο και το equalizer μετράει μόνο το πλάτος σε σχέση με τη συχνότητα. Αυτή είναι και η σημαντικότερη διαφορά.
costas EAR said:Περαστικά σας.........
Δεν είπε κανείς ότι το Valhala ή άλλο καλώδιο που δοκιμάσαμε καλύπτει τις προδιαγραφές που θέτει η NASA. Που το είδατε αυτό γραμμένο ?Αντώνης K. said:Και μην μου αρχίσετε για την Nasa γιατί αυτή θεσπίζει ειδικές προδιαγραφές σε όλα τα εξαρτήματα της, που για τα καλώδια το κύριο είναι η θωράκιση να μην είναι εύφλεκτη και να αντέχει σε υψηλές θερμοκρασίες. Όπως γίνεται και στα αεροπλάνα.![]()
![]()
![]()
Μιχάλη, μπράβο σου γιατί κατάλαβες ακριβώς αυτά που έγραψα για το Valhala.mixalis kanakakis said:δεν ειπαμε οτι ειναι το καλυτερο στο κοσμο.....
αλλα τουλαχιστον ειναι απο τα καλυτερα........κατι που παραδεχετε και ενας εχθρος τους......![]()
Να το ακουσεις πρώτα . Από φωτογραφίες μην κρίνεις ποτέ στη ζωή σου καλώδια. Ούτε γυναίκες.Αντώνης K. said:Εγώ ένα πράγμα ξέρω, οποίος ψάχνει τα καλώδια ποτέ δεν πρόκειται να λύσει τα οποία προβλήματα του συστήματος του, ούτε θεωρώ τα VALHALLA σαν το απόλυτο καλώδιο για να ξεκινήσει κάποιος να ψάχνει για μηχανήματα που θα ταιριάξουν με τα VALHALLA. Αυτό επειδή αναφέρθηκε ότι είναι σαν 10 καλώδια hi end μαζί. Και να σας πω και κάτι άλλο, ούτε σαν σχεδίαση τώρα που τα είδα μου γέμισαν το μάτι.