- Μηνύματα
- 28.176
- Reaction score
- 60
Χωρίς σύνορα η δίωξη παραβατών ΚΟΚ
Την πανευρωπαϊκή δίωξη όσων διαπράττουν σοβαρές παραβάσεις του ΚΟΚ επιδιώκει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με πρότασή της, που ανοίγει το δρόμο για τη δίωξη των παραβατών όπου και αν διαπράξουν το αδίκημα.
Σήμερα, αν και υπάρχουν μηχανισμοί για το σκοπό αυτό σπάνια χρησιμοποιούνται, με αποτέλεσμα ένας οδηγός που παραβιάζει τον ΚΟΚ σε άλλη χώρα, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων, είναι βέβαιος ότι δεν θα αντιμετωπίσει συνέπειες.
Στο εξής, εφ’ όσον εγκριθεί η πρόταση της Επιτροπής και δημιουργηθεί ο κατάλληλος μηχανισμός ανταλλαγής δεδομένων σε όλες τις χώρες, η επιβολή ποινής θα είναι περίπου αυτόματη, καθώς η τροχαία του κάθε κράτους θα έχει άμεση πρόσβαση στα στοιχεία του οδηγού και του αυτοκινήτου από τη χώρα ταξινόμησής του.
Οι παραβάτες θα τιμωρούνται, με βάση τη νομοθεσία της χώρας στην οποία διέπραξαν την παράβαση, με πρόστιμο ή και ποινική δίωξη, όμως δεν θα επιβαρύνεται ο φάκελός τους στο «πόιντ σύστεμ» ούτε θα είναι δυνατόν να τους αφαιρεθεί το δίπλωμα.
Προς το παρόν το σύστημα θα αφορά μόνο εκείνους που παραβιάζουν το όριο ταχύτητας, οδηγούν μεθυσμένοι, δεν φορούν ζώνη ασφαλείας ή και παραβιάζουν κόκκινο σηματοδότη, αδικήματα κοινά σε όλες τις χώρες και τα οποία φέρονται να ευθύνονται για το 75% των ατυχημάτων πανευρωπαϊκά. Εν τω μεταξύ τα στοιχεία της Επιτροπής για τα τροχαία, καταδεικνύουν το βασικότερο ίσως ελληνικό πρόβλημα, την υψηλότατη θνησιμότητα των τροχαίων στην Ελλάδα, με περίπου 1.600 νεκρούς το χρόνο ή 149 ανά εκατομμύριο πληθυσμού, που είναι η τέταρτη χειρότερη επίδοση μεταξύ των 27 της Ευρωπαϊκής Ενωσης και σχεδόν το διπλάσιο του ευρωπαϊκού μέσου όρου, ένδειξη, μεταξύ άλλων, αποτυχίας του συστήματος άμεσης δράσης για την περίθαλψη των τραυματιών. Χειρότεροι από εμάς είναι η Εσθονία (με 152 θανάτους ανά εκατομμύριο πληθυσμού), η Λεττονία (με 177) και η Λιθουανία (με 223). Στην καλύτερη θέση βρίσκεται η Μάλτα με μόνο 25 θανάτους από τροχαία ανά εκατομμύριο πληθυσμού.
Σημειώνεται ότι αρνητικά είναι και τα επιμέρους στοιχεία για τους ηλικιωμένους και τα παιδιά, όπου η Ελλάδα εμφανίζει τη χειρότερη και δεύτερη χειρότερη επίδοση στην Ε.Ε. αντίστοιχα, με 201 θανάτους ανά εκατομμύριο στους άνω των 64 ετών και 40,8 στους κάτω των 14, περισσότερο από το διπλάσιο του ευρωπαϊκού μέσου και στις δύο κατηγορίες.
Στην Ελλάδα έχουμε κάθε χρόνο περί τις 17.000 ατυχήματα. Στην Ευρώπη, συνολικά, λαμβάνουν χώρα πάνω από 1.277.000 τροχαία ετησίως. Τα περισσότερα ατυχήματα, αριθμητικά, λαμβάνουν χώρα στη Γερμανία (327.984).
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Την πανευρωπαϊκή δίωξη όσων διαπράττουν σοβαρές παραβάσεις του ΚΟΚ επιδιώκει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με πρότασή της, που ανοίγει το δρόμο για τη δίωξη των παραβατών όπου και αν διαπράξουν το αδίκημα.
Σήμερα, αν και υπάρχουν μηχανισμοί για το σκοπό αυτό σπάνια χρησιμοποιούνται, με αποτέλεσμα ένας οδηγός που παραβιάζει τον ΚΟΚ σε άλλη χώρα, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων, είναι βέβαιος ότι δεν θα αντιμετωπίσει συνέπειες.
Στο εξής, εφ’ όσον εγκριθεί η πρόταση της Επιτροπής και δημιουργηθεί ο κατάλληλος μηχανισμός ανταλλαγής δεδομένων σε όλες τις χώρες, η επιβολή ποινής θα είναι περίπου αυτόματη, καθώς η τροχαία του κάθε κράτους θα έχει άμεση πρόσβαση στα στοιχεία του οδηγού και του αυτοκινήτου από τη χώρα ταξινόμησής του.
Οι παραβάτες θα τιμωρούνται, με βάση τη νομοθεσία της χώρας στην οποία διέπραξαν την παράβαση, με πρόστιμο ή και ποινική δίωξη, όμως δεν θα επιβαρύνεται ο φάκελός τους στο «πόιντ σύστεμ» ούτε θα είναι δυνατόν να τους αφαιρεθεί το δίπλωμα.
Προς το παρόν το σύστημα θα αφορά μόνο εκείνους που παραβιάζουν το όριο ταχύτητας, οδηγούν μεθυσμένοι, δεν φορούν ζώνη ασφαλείας ή και παραβιάζουν κόκκινο σηματοδότη, αδικήματα κοινά σε όλες τις χώρες και τα οποία φέρονται να ευθύνονται για το 75% των ατυχημάτων πανευρωπαϊκά. Εν τω μεταξύ τα στοιχεία της Επιτροπής για τα τροχαία, καταδεικνύουν το βασικότερο ίσως ελληνικό πρόβλημα, την υψηλότατη θνησιμότητα των τροχαίων στην Ελλάδα, με περίπου 1.600 νεκρούς το χρόνο ή 149 ανά εκατομμύριο πληθυσμού, που είναι η τέταρτη χειρότερη επίδοση μεταξύ των 27 της Ευρωπαϊκής Ενωσης και σχεδόν το διπλάσιο του ευρωπαϊκού μέσου όρου, ένδειξη, μεταξύ άλλων, αποτυχίας του συστήματος άμεσης δράσης για την περίθαλψη των τραυματιών. Χειρότεροι από εμάς είναι η Εσθονία (με 152 θανάτους ανά εκατομμύριο πληθυσμού), η Λεττονία (με 177) και η Λιθουανία (με 223). Στην καλύτερη θέση βρίσκεται η Μάλτα με μόνο 25 θανάτους από τροχαία ανά εκατομμύριο πληθυσμού.
Σημειώνεται ότι αρνητικά είναι και τα επιμέρους στοιχεία για τους ηλικιωμένους και τα παιδιά, όπου η Ελλάδα εμφανίζει τη χειρότερη και δεύτερη χειρότερη επίδοση στην Ε.Ε. αντίστοιχα, με 201 θανάτους ανά εκατομμύριο στους άνω των 64 ετών και 40,8 στους κάτω των 14, περισσότερο από το διπλάσιο του ευρωπαϊκού μέσου και στις δύο κατηγορίες.
Στην Ελλάδα έχουμε κάθε χρόνο περί τις 17.000 ατυχήματα. Στην Ευρώπη, συνολικά, λαμβάνουν χώρα πάνω από 1.277.000 τροχαία ετησίως. Τα περισσότερα ατυχήματα, αριθμητικά, λαμβάνουν χώρα στη Γερμανία (327.984).
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ