Ψηφιακή Ισοστάθμιση - Προσωπικές εμπειρίες

Μηνύματα
385
Reaction score
7
Το θέμα έχει ξανανοίξει παλαιότερα.
Ο λόγος που το ανοίγω ξανά είναι ότι με ενδιαφέρουν ΜΟΝΟ οι προσωπικές εμπειρίες μελών με ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ μηχανάκια.

Δεν με απασχολεί σε πρώτη φάση ούτε η θεωρία ούτε η βαθύτερη επιστήμη του πράγματος.

Αυτό που με ενδιαφέρει είναι :
Να μας πείτε όσοι (ή πόσοι) έχετε προσωπικές εμπειρίες με μηχανάκια του είδους (ασχέτως τιμής) που έκαναν ή ΔΕΝ έκαναν δουλειά στο σύστημά σας και στο χώρο σας.
Επειδή βέβαια είναι προφανές πως το μηχανάκι που δεν έκανε δουλειά μάλλον δε θα μεταπωληθεί εύκολα μετά
(ειδικά αν ο κάτοχος του το αναφέρει εδώ και πει την αλήθεια) μπορείτε απλά να αναφέρετε ότι χρησιμοποιήσατε μια τέτοια συσκευή (χωρίς να αναφερθεί το μοντέλο απλά η τιμή) αλλά ΔΕΝ σας έδωσε αυτά που περιμένατε.

Το θέμα πάντως πιστεύω ότι είναι ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΟ αλλά επειδή οι συσκευές αυτές είναι δύσκολο να συγκριθούν και να κριθούν (εδώ σε θέλω μάστορα) δεν αγοράζονται εύκολα αφενός και δεν τραβάνε το ενδιαφέρον της ίντριγκας αφετέρου.

Επίσης δεν εμφανίζονται καθόλου συχνά στον τύπο. (?!)
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Πολύ ωραίο θέμα, παρακαλώ όσους έχουν ασχοληθεί να μας διαφωτίσουν με την εμπειρία τους.

Ένας ψηφιακός ισοσταθμιστής είναι μέρος και του δικού μου συστήματος. Η ψηφιακή έξοδος του transport οδηγείται σε sample rate converter και κατόπιν, το πλέον 24 bit 96kHz σήμα διοχετεύεται σε ψηφιακό ισοσταθμιστή. Εντυπώσεις μετά από εσάς...
 

Μηνύματα
385
Reaction score
7
Sample rate converter ? Τι είναι τούτο πάλι?
Λαικά μπορείς να το περιγράψεις ? Το πουλάνε κάπου ? Το έχεις φτιάξει μόνος σου ? Τι κάνει ?
Χωρίς αυτό δεν.. μπορείς ?

Νίκο κάνε την αρχή με τις εντυπώσεις. Αφενός είσαι ο μόνος σίγουρος ότι έχει τέτοιο πράγμα (εννοώ και για τον ισοσταθμιστή) και αφετέρου αμα περιμένουν όλοι τους υπόλοιπους δε θα γράψει κανείς.
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Έχουν και άλλοι μην βιάζεσαι. Από ότι ξέρω έχουν χρησιμοποιήσει/δοκιμάσει πολλοί. :wink:

Το sample rate converter είναι αυτό που ακριβώς λέει ο τίτλος. Βάζεις από τη μία σήμα "x" ανάλυσης και το παίρνεις από την άλλη σε "y" ανάλυση. Ο δικός μου έχει πολλές επιλογές. Εγώ τον "ποτίζω" με σήμα από την ψηφιακή έξοδο του cd, δηλαδή 16 bit μέγεθος λέξης και 44,1kHz ρυθμό δειγματοληψίας και παίρνω στην έξοδο 24 bit/96kHZ, το οποίο και δίνω στον ισοσταθμιστή. Όλα σε συνδέσεις AES/EBU.

Το γιατί κάνω υπερδειγματοληψία στο σήμα μην το ρωτάς... Το γιατί είναι θέμα standard των επαγγελματιών και επειδή όλοι λένε ότι η επεξεργασία στο ψηφιακό σήμα είναι καλό να γίνεται σε όσο μεγαλύτερη ανάλυση γίνεται, έτσι κάνω κι εγώ. Μιας και πραγματικά δεν έχω κάτσει ποτέ να ακούσω διαφορές, εξήγηση δεν έχω... 8) 8)
 



Μηνύματα
499
Reaction score
14
Νίκος Τσαρουχάς said:
Εγώ τον "ποτίζω" με σήμα από την ψηφιακή έξοδο του cd, δηλαδή 16 bit μέγεθος λέξης και 44,1kHz ρυθμό δειγματοληψίας και παίρνω στην έξοδο 24 bit/96kHZ,
Αυτό δεν μπορεί να γίνει πολύ εύκολα και απο ένα pc?
 

Μηνύματα
2.489
Reaction score
384
Εκανα μια ερωτηση στον κατασκευαστη του PARC www.rivesaudio.com
ενα χρονο πριν, εαν ηταν προτιμοτερο η χρηση του Behringer. Οριστε η απαντηση του...

I would use the PARC between the DAC and power amp for best performance. Most digital ones are not that great even remaining in the digital domain.

Εχοντας και τα δυο, ομολογω πως το PARC ειναι οντως "διαφανο".
Καποια στιγμη θα κανω Α-Β, απλα δεν εχω χρονο τωρα.

Μπαμπη, ο λογος που δεν εμφανιζονται στα περιοδικα τετοια μηχανηματα, ειναι γιατι το 99% των καταναλωτων δεν θα μπορουσε να το χρησιμοποιησει. Ουτε ο Reviewer δεν θα ηξερε :p
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
298
Διαβάζω για το PARC και διαπιστώνω ότι είναι ένας αναλογικός παραμετρικός ισοσταθμιστής τριών περιοχών. Μια και, από ό,τι συμπέρανα από τη φωτό με τα μικρόφωνα, διαθέτεις super-duper χώρο ακρόασης, φαντάζομαι ότι τα προβλήματα ακουστικής που αντιμετωπίζεις είναι λίγα και μικρά. Αυτό όμως δεν είναι εφαρμόσιμο στη συντριπτική πλειοψηφία των χώρων.
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Δεν ξέρω το μηχάνημα. Δημήτρη έτσι είναι? ΔΗλαδή πρόκειται για ένα παραμετρικό eq, όχι για ψηφιακό ισοσταμιστή χώρου? Γιατί η διαφορά είναι προφανώς τεράστια...
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
298
http://www.rivesaudio.com/files/parcom.pdf
Κατά τη γνώμη μου το ζητούμενο είναι άλλο. Το ζητούμενο δεν είναι μία συμβατική συχνοτική ισοστάθμιση, αλλά επέμβαση σε χρονικά φαινόμενα. Όχι EQ δηλαδή αλλά DSP. Κάτι που τα αναλογικά κυκλώματα δεν μπορούν να κάνουν.
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Ακριβώς. Ένα τέτοιο εργαλείο δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για διόρθωση χώρου αλλά μόνον για συχνοτική διόρθωση απόκρισης μηχανών.
 

Μηνύματα
385
Reaction score
7
Δεν πειράζει. Ας είναι και αναλογικό. Κι αυτό μου κάνει σαν εμπειρία.
Κι επειδή δεν με ενδιαφέρει ΑΠΟΛΥΤΑ η ψηφιακή ισοστάθμιση θα ήθελα να μετατραπει ο τίτλος του topic σε "ΙΣΟΣΤΑΘΜΙΣΗ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ - Προσωπικές Εμπειρίες" ώστε να επεκτείνουμε το εύρος του θέματος.
Το τελικό αποτέλεσμα είναι που με ενδιαφέρει άσχετα με το αν γίνεται αναλογικά ή ψηφιακά αρκεί να έχει υψηλού επιπέδου αποτέλεσμα (χωρίς να "αλλοιώνει" ακουστά το σήμα ή να προσθέτει κουρτίνες θόρυβο κλπ γνωστά).

Εντύπωση μου κάνει που ούτε ο Δημήτρης έχει κάνει Α-Β (!) ούτε ο Νίκος για το μαραφέτι το coverter (!!!!!).
(Εδώ ο άλλος κάνει Α-Β μουστάρδας με μαρμελάδα πάνω στα καλώδια..)

Και καλά ρε παιδιά ο άλλος ακούει μια διαφορά που έστω προέρχεται από τη φαντασία του και αγοράζει το αναθεματισμένο το καλώδιο των 5000, εσείς αρκείστε στη θεωρία και τα βάζετε αυτά στην αλυσίδα σας ? :shock:
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Φίλε Μπάμπη κατ' αρχάς εμείς είμαστε φυσιολογικοί άνθρωποι... :lol: :lol:

Τώρα, A-B έχει γίνει φυσικά και αφορά στο με ή χωρίς ψηφιακή ισοστάθμιση. Είπαμε, τα αποτελέσματα... αργότερα. Για άλλο θέμα είπα ότι δεν έκατσα να ακούσω διαφορές. Λες να έβαλα κάτι στην αλυσίδα μου χωρίς να το αξιολογήσω? :wink:

- Τώρα για να μην μπερδευόμαστε, ισοστάθμιση ΧΩΡΟΥ, ΔΕΝ γίνεται με αναλογικό μαραφέτι, όπως πολύ σωστά είπε ο RDoherty.

Η δε λειτουργία του αναλογικού eq δεν έχει καμία απολύτως σχέση με αυτή του ψηφιακού, άρα η σύγκριση του behringer με το parc είναι σαν να συγκρίνουμε αυγά με κρέας.

- Tελικά, μάλλον χρειάζονται πολλά περισσότερα πράγματα ξεκαθάρισμα από ότι νόμιζα.

Stay tuned... :wink:
 

Μηνύματα
385
Reaction score
7
Νίκος Τσαρουχάς said:
Ακριβώς. Ένα τέτοιο εργαλείο δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για διόρθωση χώρου αλλά μόνον για συχνοτική διόρθωση απόκρισης μηχανών.
Δηλαδή η συχνοτική διόρθωση απόκρισης μηχανής έμμεσα δεν μπορεί να σημαίνει και "διόρθωση χώρου" σε εισαγωγικά ? Πέραν από το επιστημονικά εξηγούμενο, πρακτικά δεν μπορώ με την διόρθωση που μου δίνει το EQ (έστω και αναλογικά ή άσχετα) να "βοηθήσω" το σύστημα να ανταποκριθεί "καλύτερα" σε συγκεκριμένο χώρο ?
 


Μηνύματα
5.087
Reaction score
14
Μπάμπης Θ. said:
Και καλά ρε παιδιά ο άλλος ακούει μια διαφορά που έστω προέρχεται από τη φαντασία του και αγοράζει το αναθεματισμένο το καλώδιο των 5000, εσείς αρκείστε στη θεωρία και τα βάζετε αυτά στην αλυσίδα σας ? :shock:
Μεγάλο πράγμα ο υποκειμενισμός.


Μπάμπης Θ. said:
Δηλαδή η συχνοτική διόρθωση απόκρισης μηχανής έμμεσα δεν μπορεί να σημαίνει και "διόρθωση χώρου" σε εισαγωγικά ? Πέραν από το επιστημονικά εξηγούμενο, πρακτικά δεν μπορώ με την διόρθωση που μου δίνει το EQ (έστω και αναλογικά ή άσχετα) να "βοηθήσω" το σύστημα να ανταποκριθεί "καλύτερα" σε συγκεκριμένο χώρο ?
Μπορείς να το ..."βοηθήσεις"... και πιθανότατα σε κάποιες περιπτώσεις χώρων να επιτύχεις την επιθυμιτή διόρθωση.
Όμως...όπως αναφέρθηκε και από τους προλαλήσαντες χωρίς δυνατότητα επέμβασης σε χρονικά φαινόμενα δεν μπορείς να δώσεις "απόλυτες" λύσεις σε όλες τις περιπτώσεις.
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Ως έναν πολύ μικρό βαθμό... :lol:
Βασικά, δεν μπορείς να κάνεις διόρθωση χώρου. Πασαλείμματα θα κάνεις.
Ένας αναλογικός ισοσταθμιστής κάνει αυτό που κάνουν τα ρυθμιστικά μπασοπρίμων σε έναν ενισχυτή.

Το δικό μας πρόβλημα όμως δεν είναι να φιάξουμε τις αποκρίσεις του συστήματος αλλά να εξαλείψουμε τα προβλήματα του χώρου μας και το βασικότερο, να αποκτήσουμε το βασικότερο προσόν που μπορεί να έχει ένα σύστημα. Την στερεοφωνία.

Για να γίνει αυτό χρειάζονται πολλά περισσότερα πράγματα από ένα αναλογικό ρυθμιστικό…
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
298
Το πρόβλημα επιτείνεται από το ότι το σήμα του ηχείου φτάνει στα αυτιά μας πρώτο και οι αντανακλάσεις μετά. Συνεπώς ο κίνδυνος να ισοσταθμίσει κανείς "υπερβολικά" το ηχείο μεταφράζεται σε "λάθος" απόκριση για τα λίγα μικροδευτερόλεπτα που μεσολαβούν μέχρι να γίνει ακουστή η ηχητική υπογραφή του δωματίου, αυτή που ισοσταθμίσαμε.
 

Μηνύματα
385
Reaction score
7
Το ότι μπορεί να υπάρχει το ιδανικό ή το καλύτερο δεν σημαίνει ότι παύει να υπάρχει το καλό.
Και το "καλό" θα πρέπει να μου δώσει εμένα στο χώρο μου το "βαθμό" βελτίωσης που επιδιώκω και επιθυμώ.

Γιατί πρέπει να σβήσουμε από τη λίστα κάτι που μπορεί να μας βοηθήσει έστω και εως ένα βαθμό ?
Επίσης παρόλη τη θεωρία της απόλυτης λύσης ας τη δούμε πρώτα πρακτικά και μετά ας κρίνουμε.
Εδώ ο άλλος από την RIVES λέει ότι και η ψηφιακή ισοστάθμιση έχει πολλά προβλήματα.
Επειδή όμως αυτός πουλάει κάτι άλλο και δεν τον πιστεύουμε ας δούμε αν έχει κάνει κάποιος συγκριτικά
με το PARK πχ και με ένα ψηφιακό μαραφέτι αντίστοιχου κόστους. Ενδιαφέρον θα 'χε.

Το μικρό του ενός Νίκο, μπορεί να είναι να είναι μεγάλο για έναν άλλο.
(Και δεν έχεις ακούσει ούτε το PARK ή κάτι αντίστοιχο, ή έχεις και μας το φυλάς για μετά και αυτό ? 8))

Μεγάλο πράγμα όντως ο υποκειμενισμός. Ολες οι διχόνοιες από αυτόν προέρχονται.
 


Staff online

  • Zizik
    Safety Last
  • xfader
    Segregation supporter
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.876
Μηνύματα
3.031.871
Members
38.510
Νεότερο μέλος
who7
Top