- Μηνύματα
- 30.073
- Reaction score
- 29.815
Ωχ αμάν !
Πως με κάρφωσες έτσ' ρέυ..Απόλαυση στο φόρουμ πάνω από ένα πισί; Βγες έξω να ξεσκάσεις με τα φιλαράκια σου, να πιεις τα ούζα σου, να περάσεις ωραία, τι κάθεσαι δω;
Α, ξέρω ..
View attachment 292220
Ποιο ιμερσιβ, ποια σαμπ, άσε άσε...
Άπατο!Μιλάμε για βαθύ χαμηλό..
View attachment 292224
Πάντα είχα μια απορία. Πως στην ευχή εκείνα τα γαμ...να κουνούπια ή κάτι μαύρες χοντρές μύγες που μπαίνουν στο σπίτι, ακούγονται με τόση ευκρίνεια παρά το θόρυβο περιβάλλοντος! Πόσα dB βγάζουν; χα χαΤο λοιπόν, να εξηγήσω το εξής απλό:
Αυτό που λέει ο φαλακρός πράκτωρ, είναι προφανώς δυσνόητο, γι'αυτό θα κάνω μια προσπάθεια σα να το λέω σε 5-χρονο.
Αν και πολλές μουσικές είναι συμπιεσμένες, με μικρό δυναμικό εύρος, ωστόσο, στη σύγχρονη πραγματικότητα των ηχογραφήσεων, υπάρχουν πολλές εξαιρετικές ηχογραφήσεις με πραγματικό δυναμικό εύρος μεγαλύτερο από 20 dB, κι έδειξε μια ηχογράφηση με 23 dB, κι έχουμε δείξει κι άλλες με 26dB δυναμικό εύρος.
Τα 26 ντεσιμπέλ δυναμικό εύρος, σημαίνει πως στο ίδιο μουσικό αρχείο, εάν η μέση στάθμη ας πούμε πως είναι στα 80 dB SPL, τότε οι στιγμιαίες κορυφές (πχ ένα κρεσεντο με κρουστά) θα φτάνουν τα 106 dB SPL, ενώ ταυτόχρονα τα χαμηλά περάσματα (πες ότι παίζει ένα φλάουτο) θα είναι στα 54 dB SPL.
Στα 54 πραγματικά υπάρχει ζόρι να ακούσεις τι γίνεται. Πρόκειται για πολύ χαμηλή στάθμη.
Δηλαδή, υπάρχει ένα εύρος +-26 dB SPL πέριξ της μέσης στάθμης της μουσικής αυτής. Για μεγάλα χρονικά διαστήματα μπορεί να παίζει εκεί στα -26dB από τη μέση στάθμη, και θα πρέπει να ακούς τι διατανο παίζει.
Κι αν ανέβει η στάθμη, θα πρέπει να μη σκάσει κάνα γουφερ, να μη τα τιναξει το στέρεο.
Σε συστήματα που δεν μπορούν να ανεβάσουν κορυφές στάθμης αναφοράς, τα 105 dB SPL, κι ας πούμε ότι φτάνουν μέχρι τα 100 dB SPL μέγιστη στάθμη στη θέση ακρόασης, τότε τα χαμηλά περάσματα της μουσικής θα βρίσκονται 2*26=52 dB χαμηλότερα, στα 48 dB SPL θα παίζει. Τι νομίζετε ότι ακούτε στα 48?
Κάντε μια δοκιμή, βάλτε ένα κομμάτι που παίζει σε νορμάλ στάθμη, μέση στάθμη, και κατεβάστε το volume κατά 26 dB να δείτε τι θα ακούτε. Ποια μπάσα και ποιες χροιές... Τσάι και συμπάθειο..
Η ασυμπίεστες μουσικές, έχουν πολύ μεγάλο δυναμικό εύρος, και αυτό για να αναπαραχθεί, δεν είναι απλή υπόθεση.
Δεν λέμε να αναπαραχθεί "καλά" ή "ποιοτικά" ή δεξερωγωτι άλλο, λέμε απλώς να τα καταφέρει, έστω κι αν ιδρώσει. Να ακούς τι γίνεται στα χαμηλά περάσματα, και να μη πάρεις τα γουφερ στο χέρι όταν θα παίξουν στο τέρμα όλα μαζί τα όργανα μιας μεγάλης ορχήστρας.
Η άλλη λύση, είναι να δυναμώνεις το volume στα χαμηλά περάσματα και να το χαμηλώνεις στο ψηλά, δηλαδή να κάνεις εσύ "συμπίεση" των δυναμικών, γιατί δε μπορεί να τα βγάλει το σεταπ.
Ο πόλεμος της δυναμικής συμπίεσης ήταν επιβεβλημένη στρατηγική μια εποχή, διότι το αποτέλεσμα ήταν ταμάμ για ανεπαρκή συστήματα, για ψεύτικα ηχεία σε αυτοκίνητα, για ηχεία της πλάκας σε πισί, και για τα ηχεία του κινητού τηλεφώνου. Σύγχρονες σοβαρές παραγωγές, με πλούσιο συχνοτικο περιεχόμενο και με πραγματικά μεγάλο δυναμικό εύρος, απαιτούν πολύ υψηλές δυνατότητες αναπαραγωγής max SPL απλώς για να καταφέρουν να παίξουν, άσε το αν σ'αρεσουν οι χροιές, αν παίζει λέμε.
Απλώς να καταφέρει να το παίξει.
Νομίζετε πως είναι απλό κι εύκολο;
Δυστυχώς δεν είναι καθόλου απλό, και είναι πραγματικά δύσκολο να επιτύχεις ασυμπιεστη και απαραμόρφωτη αναπαραγωγή υψηλού δυναμικού εύρους στην αγαπημένη σου mlp, θέλει πολλά σαμπ, με σοβαρές ικανότητες max SPL, θέλει σοβαρό εμβαδό στα μεγάφωνα, και πολλά βατ θα πέσουν στον αγώνα για να βγουν αυτά τα υψηλά δυναμικά, απλώς δεν γίνεται με 50 και κατό βατ, δεν είναι εφικτό.
Πάντα είχα μια απορία. Πως στην ευχή εκείνα τα γαμ...να κουνούπια ή κάτι μαύρες χοντρές μύγες που μπαίνουν στο σπίτι, ακούγονται με τόση ευκρίνεια παρά το θόρυβο περιβάλλοντος! Πόσα dB βγάζουν; χα χα
Πάει η ανεμελιά, η χαρά να ακούς χωρίς να μετράς χιλιοστά και να διαβάζεις ατελείωτους πίνακες και pdf..
Μας έχ'τε κάμει τη ζωή μαύρη ρέυ..
Τεχνοφρίκουλες..
Εδώ είμαστε ρέυ..
Happiness..
View attachment 292213
Δεν ξέρω ( δεν με απασχολεί και δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω ) αν ο real time kernel που τρέχει το daphile είναι hard ή soft, αλλά η ουσία του real time kernel είναι ότι εκτελεί τις διεργασίες κατά την ορισμένη προτεραιότητα. Υποθέτω ότι η ανάγνωση ενός μουσικού αρχείου είναι στις πρώτες του προτεραιότητες όταν μιλάμε για το daphile... Μπορεί να έχουμε ασύγχρονα dacs, αλλά αυτά θα επεξεργαστούν τις πληροφορίες που θα πάρουν απο τον υπολογιστή, όταν ο υπολογιστής τους τις στείλει. Άρα, η σπουδαιότητα της ανταπόκρισης του kernel έχει να κάνει με το κατά πόσο πιο γρήγορα μπορεί ο υπολογιστής να επεξεργαστεί και να στείλει τη πληροφορία στο dac.
Δεν είναι ένα χαρακτηριστικό το οποίο κοστίζει για να το έχει κάποιος, όλο το project του daphile είναι δωρεάν και απλά παρέχεται η δυνατότητα αντί του κλασικού kernel, κάποιος να εγκαταστήσει τον real time. Προσωπικά, ακόμα και αν κάποιος ισχυριστεί ότι η διαφορά που άκουσα είναι placebo, δεν επηρεάζει αρνητικά σε καμία περίπτωση το τελικό αποτέλεσμα. Αυτό που εγώ άκουσα είναι ένα σύστημα να παίζει "αέρινα" με μια αυξημένη αίσθηση ελέγχου και αναλογιζόμενος τις αδυναμίες του χώρου μου, πολύ κοντά ίσως και στα ίσια με συστήματα πολλαπλάσιας αξίας και σε καλύτερους χώρους. Παίζει δηλαδή τόσο καλά που υποψιάζομαι ότι κάτω απο ιδανικές συνθήκες χώρου, κανείς δεν θα πίστευε ότι παίζει ένα δωρεάν λογισμικό.
Ένα άλλο χαρακτηριστικό του Daphile είναι αυτό:
" "Daphile" has native support (without third party drivers) for USB Audio Class 2.0 - UAC2
so the kernel can communicate directly with your UAC2 compatible DAC "
Και αυτός είναι ο λόγος που ο δημιουργός του daphile προτείνει την απενεργοποίηση της onboard μονάδας ήχου, Στο περιβάλλον linux για το οποίο συζητάμε, δεν εμπλέκονται ο alsa και ο pulseaudio και επικοινωνεί απευθείας με το dac, βλέποντάς το σαν τη μοναδική έξοδο ήχου. Αυτή η ενέργεια ( απενεργοποίηση της onboard κάρτας ήχου ) έχει σημαντικό αντίχτυπο στο τελικό αποτέλεσμα. Guarantee που λεν και στο χωριό μου.
Στα πιο πρακτικά ζητήματα τώρα, όσες φορές έχω προτείνει το Daphile, πάντα λαμβάνω την απάντηση ότι δεν θέλει κάποιος να δεσμεύσει έναν υπολογιστή μόνο για την αναπαραγωγή μουσικής, θέλει να σερφάρει στο internet παράλληλα με την ακρόαση μουσικής, δεν του αρέσει το περιβάλλον χρήσης του Daphile. Προσωπικά, δεν θέλω να έχω μια οθόνη να λειτουργεί στον χώρο μου όταν ακούω μουσική, άρα δεν με πειράζει που είναι headless. Τα κάνω όλα απο το κινητό σαν να ήταν ένα τηλεχειριστήριο, ενώ δεν με πειράζει και να έχω αφιερωμένο ένα μηχάνημα μόνο για την αναπαραγωγή της μουσικής όταν είναι η ώρα να ακούσω μουσική. Τέλος, δεν σερφάρω όταν ακούω μουσική και αν θελήσω να σερφάρω, μπορώ να έχω το λαπτοπ δίπλα μου, σιγά τα λάχανα. Τις άλλες ώρες ( το dual boot να είναι καλά ), το μηχάνημα παίζει μια χαρά τις ταινιούλες στο kodi. Ομως, υπάρχουν αρκετοί που ήδη έχουν αφιερωμένα μηχανήματα στην αναπαραγωγή μουσικής, είτε μιλάμε για pc's, είτε μιλάμε για streamers.
Tidal, spotify, qobuz και youtube που έχω δοκιμάσει στο Daphile, τα παίζει για πλάκα, ενώ τουλάχιστον στον i5 nuc ( ακόμα και στον i3 ) παίζει ακόμα και τα dsd τοπικά αρχεία χωρίς κολλήματα και... λόξυγγες. Προφανώς το gui του απέχει απο αυτό των αποκλειστικών εφαρμογών, δεν εμφανίζει ας πούμε τα εικονίδια των albums στην αναζήτηση, αλλά όταν χρειάστηκε να ψάξω με βάση κάτι τέτοιο, απλούστατα άνοιξα ένα δεύτερο tab στον browser μου, μπήκα στη σελίδα της πλατφόρμας ( π.χ. qobuz ), βρήκα αυτό που έψαχνα, έκανα copy paste τον σύνδεσμο στο daphile και άρχισα να ακούω το αλμπουμάκι μου.
Δεν είστε υποχρεωμένοι να δοκιμάσετε το daphile και ούτε κάνω κάποιου είδους προσηλυτισμό. Υποψιάζομαι όμως ότι αν το Daphile χρεωνόταν καμιά τετρακοσαριά ευρώ, θα είχαν πέσει όλοι με τα μούτρα να το πάρουν και να το δοκιμάσουν, ενώ τώρα για αρκετούς είναι "out of the question" με τις παραπάνω αναφερθείσες δικαιολογίες. Είναι και γ@μώ τα λογισμικά και αν ακόμα δεν υπερέχει έναντι των jriver και λοιπών χρεώσιμων εφαρμογών ( αφήνω στην άκρη το roon γιατί δεν το έχω χρησιμοποιήσει / κατανοήσει πως λειτουργεί ), τα παίζει τουλάχιστον στα ίσια. Λαμβάνοντας υπ'όψιν το γεγονός ότι δεν έχει κάποια χρεώση, εγώ έχω βρει ( προφανώς ) τον νικητή.
Ο συγκεκριμένος αν βρεθεί σε περιβάλλον 16.00 Hz θα τα αμολύσει στην κυριολεξία16 Hz στο σαλονι ;;
Μονο εδω...
και τι σε κάνει να πιστεύεις ότι δεν έχει βρεθεί?Ο συγκεκριμένος αν βρεθεί σε περιβάλλον 16.00 Hz θα τα αμολύσει στην κυριολεξία
άρα δεν ξέρεις να απαντήσεις..Ρώτα τον Τσελέντη γιατί βαριέμαι να στα εξηγώ
Ε, σου είπα πρέπει να μιλάς για πιο παλιά. Εγώ 18 ήμουν το '85 -'86.To 1974 στα 19 μου, όντας Φοιτητής, άνοιξα Δισκάδικο Στην Καλλιθέα. Έτσι γνωρίζω το θέμα καλά... Μην νομίζετε κάτι αξιόλογο φυσικά, όμως τα δισκάδικα τα παρακμιακά σαν το δικό μου, είχαν παρά ταύτα πολύ καλό εισόδημα, προερχόμενο από την εγγραφή μεμονωμένων κομματιών σε κασέτα.
Εκείνη την εποχή λοιπόν πράγματι, ήταν σχεδόν αδύνατο (εκτός από 2 - 3 καταστήματα στο Κέντρο της Αθήνας, τα οποία έκαναν μεν εισαγωγές, όμως μόνο κλασικού ρεπερτορίου πχ Deutsche Grammofon κλπ), να βρεθεί πραγματικά καλή εγγραφή στην Χώρα μας.....