τρεις και ο κουκος...

D

deleted user 10898

Guest
εμεις οι audiophile λεει συνηθως ανηκουμε σε μια απο τις 3 κατηγοριες...
1) προσπαθουμε το αποτελεσμα της αναπαραγωγης να μοιαζει οσο γινεται στο live γεγονος.
2) προσπαθουμε το αποτελεσμα της αναπαραγωγης να ειναι οσο ποιο πιστο στο αρχικα καταγεγραμμενο στο μεσο ( master tape)
3) προσπαθουμε το αποτελεσμα απλως να μας αρεσει οσο το δυνατον ποιο πολυ (ανεξαρτητα εαν εχει σχεση με live/master tape κλπ κλπ.)

στην αρχη μου φανηκε αδιαφορο το παραπανω σχολιο απο εναν παλιο ριβιουερ του χωρου.
οσο το σκεφτομαι βλεπω ομως πως οι περισσοτεροι εδω μεσα θα μπορουσαν να "ταξινομηθουν" σε μια απο τις παραπανω κατηγοριες...
(οι υπολοιποι "αταξινομητοι" ειναι ... ο κουκος...)
τι λετε?
 

Μηνύματα
1.597
Reaction score
6
Μπραβο του,ειχε δικιο ο [παλιος reviewer.


Ο παλιος ειναι αλλιως!:126:
 

Μηνύματα
804
Reaction score
181
Το 3 πλέον.
Τα άλλα δύο στάδια αποτέλουν παρελθόν καθώς αποδεικνύονται ουτοπικά.
Ειδικά το πρώτο...
 

Μηνύματα
5.168
Reaction score
10
Συμφωνώ απόλυτα. Οι δύο βασικές κατηγορίες είναι οι δύο πρώτες, προσωπικά αμφιταλαντεύομαι πάρα πολύ αυτό το καιρό για ποια διαδρομή να διαλέξω. Είμαι σίγουρα στο Α και σκέφτομαι να την κάνω για το Β. :143:

Από την άλλη ξέρω ότι με το Α απολαμβάνω μουσική! Αν δεν συμβαίνει το ίδιο με το Β? :121: Αν το μετανιώσω? :116:

Τελικά ποιος μπορεί να είναι σίγουρος?
 

themiloc

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.069
Reaction score
257
"... να μοιαζει οσο γινεται στο live γεγονος."

Aς πούμε δυό λόγια γι αυτό το περιβόητο live.
Για πείτε, εκτός κλασσικής, ποιός είχε ποτέ την ευκαιρία να ακούσει ένα τρίο ή κουαρτέτο τζάζ χωρίς ενίσχυση και πού?
Εγώ, εκτός της αρχαίας εποχής Μπαράκου, μόνο σε ένα λιλιπούτειο μπαράκι στην Νέα Υόρκη βρήκα κάτι τέτοιο.
Στην κλασσική τώρα σπάνια οι ηχογραφήσεις γίνονται με μοναδικό σκοπό την προσομοίωση του ζωντανού, πάντοτε χρησιμοποιούνται κοντινά βοηθητικά μικρόφωνα. Κι αυτό γιατί σπάνια η ακουστική μιας αίθουσας είναι ιδανική για μία blumlein ηχογράφηση. Πάρτε παράδειγμα το Μέγαρο Θεσσαλονίκης, αν κάνεις εκει μία ηχογράφηση να μοιάζει με το ζωντανό θα στην πέταγαν στα μούτρα σαν απαράδεκτη.

Άρα αφήστε το live και κοιτάξτε μέσα στα πλαίσια της αρέσκειάς σας να διαλέξετε αυτό με το λιγώτερο χρώμα και την μεγαλύτερη δυνατή ομοιογένεια. Αυτά ελέγχονται εύκολα και σίγουρα με ένα πιάνο (κλασσικό), μία φωνή, μία κιθάρα ή ένα κοντραμπάσο.
Εξ άλλου όλοι τα έχουν λίγο πολύ ακούσει ζωντανά.
Και να είστε καχύποπτοι όταν ένα ηχείο ή ένα σύστημα σας εντυπωσιάζει πολύ απο την πρώτη στιγμή. Μία όμορφη αμακιγιάριστη γυναίκα δεν τραβάει αμέσως την προσοχή, θέλει λίγο παραπάνω χρόνο.
 


skaloumbakas

4Haris
Μηνύματα
24.751
Reaction score
1.677
Απάντηση: τρεις και ο κουκος...

εμεις οι audiophile λεει συνηθως ανηκουμε σε μια απο τις 3 κατηγοριες...
1) προσπαθουμε το αποτελεσμα της αναπαραγωγης να μοιαζει οσο γινεται στο live γεγονος.
2) προσπαθουμε το αποτελεσμα της αναπαραγωγης να ειναι οσο ποιο πιστο στο αρχικα καταγεγραμμενο στο μεσο ( master tape)
3) προσπαθουμε το αποτελεσμα απλως να μας αρεσει οσο το δυνατον ποιο πολυ (ανεξαρτητα εαν εχει σχεση με live/master tape κλπ κλπ.)

στην αρχη μου φανηκε αδιαφορο το παραπανω σχολιο απο εναν παλιο ριβιουερ του χωρου....
Εχω την εντύπωση ότι το (1) αφορά την ηχογράφηση και όχι εμάς τους "αναπαραγωγείς".
Εμας αφορούν το (2) και το (3). Νομίζω... :139:
 

Μηνύματα
5.024
Reaction score
4.300
Απάντηση: τρεις και ο κουκος...

Αληθεια ποσο μακρια μπορει να ειναι το 2 απο το 3?

Καθομαστε στο σπιτι μας και ακουμε την μουσικουλα μας. Εχουμε την αισθηση οτι οι φωνες για παραδειγμα ειναι διπλα μας, ζωντανες και το απολαμβανουμε. Στην ουσια ποτε δεν ημασταν στο στουντιο ηχογραφησεων για ν ακουσαμε πως ηταν την στιγμη εκεινη που ηχογραφουσε ο Χ καλλιτεχνης. Ουτε ειμαστε σε θεση καθε σιντι η βινυλιο που αγοραζουμε να ξερουμε το πραγματικο γεγονος που διαδραματιζεται σε καποιο στουντιο ηχογραφησης. Εμεις απλα ακουμε το αποτελεσμα μιας δουλειας και νομιζουμε οτι αυτο ειναι σαν το πραγματικο.

Στις περισσοτερες περιπτωσεις τις διαφορες μπορει να τις καταλαβουμε οταν βαλουμε 2 σιντιπλευερ (καποιας σχετικης ποιοτητας) σε αντιπαραθεση οπου θ ακουσουμε μικροδιαφορες και θα υποθεσουμε οτι το ενα σε φερνει πιο κοντα στο πραγματικο γεγονος που ειναι η ωρα της ηχογραφησης.
Υπαρχει ομως ενα αλλο ζητημα, ειναι αραγε η ωραιοποιηση του ηχου κακη? Για παραδειγμα ενας καλλιτεχνης ακουει απο ενα λαμπατο ενισχυτη και απο ενα ηχειο που χρωματιζει το δικο του τραγουδι. Λεει λοιπον πολυ καλο ακουγεται, ημουν τοσο καλος και δεν το ηξερα? Φυσικα εγινε μια ωραιοποιηση αυτου του κοματιου απο το ηχοσυστημα.

Κατα κανονα οταν μιλαμε για υψηλη πιστοτητα παρομοια γεγονοτα τα λιθοβολουμε, πρεπει ομως?
Στην ουσια οι συντριπτικη πλειοψηφια των καλλιτεχνων ψαχνει αυτην την ωραιοποιηση εκ των προτερων. Δηλαδη αγοραζει πανακριβα μικροφωνα για να βγει στην σκηνη και να ωραιοποιησει την φωνη του. Αν τραγουδησει χωρις μικροφωνο το αποτελεσμα ενδεχομενως να ειναι τραγικο γι αυτον.
Εγω που ακουω στο σπιτι την μουσικη και τ ακουω λιγο ωραιοποιημενα τι κακο εχει? Ακουω ενα πολυ καλο αποτελεσμα χωρις ομως αυτο να ειναι το "ξυραφιασμα", το "απολυτο" με το γεγονος της ηχογραφησης.
Το ελαφρυ καλωπισμα που εγινε στην ουσια εβαλε το κραγιον στην ομορφη δεσπινιδα που ειναι διπλα μας. Ειναι κατ αναγκη κακο? Αφου στην ουσια ακουγοντας την μουσικη μας θελουμε να περασουμε καλα καινα απολαυσουμε την στιγμη. Η ουσια σιγουρα κατα την γνωμη μου δεν αλλαζει.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.046
Reaction score
60.009
Απάντηση: Re: τρεις και ο κουκος...

εμεις οι audiophile λεει συνηθως ανηκουμε σε μια απο τις 3 κατηγοριες...
1) προσπαθουμε το αποτελεσμα της αναπαραγωγης να μοιαζει οσο γινεται στο live γεγονος.
2) προσπαθουμε το αποτελεσμα της αναπαραγωγης να ειναι οσο ποιο πιστο στο αρχικα καταγεγραμμενο στο μεσο ( master tape)
3) προσπαθουμε το αποτελεσμα απλως να μας αρεσει οσο το δυνατον ποιο πολυ (ανεξαρτητα εαν εχει σχεση με live/master tape κλπ κλπ.)
στην αρχη μου φανηκε αδιαφορο το παραπανω σχολιο απο εναν παλιο ριβιουερ του χωρου.
οσο το σκεφτομαι βλεπω ομως πως οι περισσοτεροι εδω μεσα θα μπορουσαν να "ταξινομηθουν" σε μια απο τις παραπανω κατηγοριες...
(οι υπολοιποι "αταξινομητοι" ειναι ... ο κουκος...)τι λετε?

*Μαχαμπχαράτα-βιβλίο πρώτο(Αντι Πάρβα)
:612:
"... να μοιαζει οσο γινεται στο live γεγονος."
Aς πούμε δυό λόγια γι αυτό το περιβόητο live.
Για πείτε, εκτός κλασσικής, ποιός είχε ποτέ την ευκαιρία να ακούσει ένα τρίο ή κουαρτέτο τζάζ χωρίς ενίσχυση και πού?
Εγώ, εκτός της αρχαίας εποχής Μπαράκου, μόνο σε ένα λιλιπούτειο μπαράκι στην Νέα Υόρκη βρήκα κάτι τέτοιο.
Στην κλασσική τώρα σπάνια οι ηχογραφήσεις γίνονται με μοναδικό σκοπό την προσομοίωση του ζωντανού, πάντοτε χρησιμοποιούνται κοντινά βοηθητικά μικρόφωνα. Κι αυτό γιατί σπάνια η ακουστική μιας αίθουσας είναι ιδανική για μία blumlein ηχογράφηση. Πάρτε παράδειγμα το Μέγαρο Θεσσαλονίκης, αν κάνεις εκει μία ηχογράφηση να μοιάζει με το ζωντανό θα στην πέταγαν στα μούτρα σαν απαράδεκτη.
Άρα αφήστε το live και κοιτάξτε μέσα στα πλαίσια της αρέσκειάς σας να διαλέξετε αυτό με το λιγώτερο χρώμα και την μεγαλύτερη δυνατή ομοιογένεια. Αυτά ελέγχονται εύκολα και σίγουρα με ένα πιάνο (κλασσικό), μία φωνή, μία κιθάρα ή ένα κοντραμπάσο.
Εξ άλλου όλοι τα έχουν λίγο πολύ ακούσει ζωντανά.
Και να είστε καχύποπτοι όταν ένα ηχείο ή ένα σύστημα σας εντυπωσιάζει πολύ απο την πρώτη στιγμή. Μία όμορφη αμακιγιάριστη γυναίκα δεν τραβάει αμέσως την προσοχή, θέλει λίγο παραπάνω χρόνο.
Σαν μιά άνοιξη που φέρνει τον κούκο...:126:
 

D

deleted user 10898

Guest
βλεπω με ενδιφερον οτι οχι μονο συμφωνειτε με την ταξινομηση αλλα ξερετε σε ποια κατηγορια ανηκετε.
για παμε...
 

D

deleted user 10898

Guest
"... να μοιαζει οσο γινεται στο live γεγονος."



Άρα αφήστε το live και κοιτάξτε μέσα στα πλαίσια της αρέσκειάς σας να διαλέξετε αυτό με το λιγώτερο χρώμα και την μεγαλύτερη δυνατή ομοιογένεια. Αυτά ελέγχονται εύκολα και σίγουρα με ένα πιάνο (κλασσικό), μία φωνή, μία κιθάρα ή ένα κοντραμπάσο.
Εξ άλλου όλοι τα έχουν λίγο πολύ ακούσει ζωντανά.
Και να είστε καχύποπτοι όταν ένα ηχείο ή ένα σύστημα σας εντυπωσιάζει πολύ απο την πρώτη στιγμή. Μία όμορφη αμακιγιάριστη γυναίκα δεν τραβάει αμέσως την προσοχή, θέλει λίγο παραπάνω χρόνο.
το να ελεγχουμε πως παιζει ακουγοντας εγγραφη απο ενα πιανο φωνη κιθαρα δεν σημαινει οτι σκοπος μας ειναι η προσεγγιση του live? αρα να προσπαθουμε γα το live αλλα χρησιμοποιωντας εγγραφες που ευκολα αντιλαμβανομαστε?
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.046
Reaction score
60.009
Απάντηση: Re: τρεις και ο κουκος...

βλεπω με ενδιφερον οτι οχι μονο συμφωνειτε με την ταξινομηση αλλα ξερετε σε ποια κατηγορια ανηκετε.
για παμε...
Πολύ σωστά διακρίνεις...Ενόσω γράφαμε,βρεθήκαμε tete a tete με την αλήθεια μας...Τώρα απομένει σε σένα να βρεις ποιός μας έδωσε το έναυσμα γι αυτό...
 

themiloc

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.069
Reaction score
257
το να ελεγχουμε πως παιζει ακουγοντας εγγραφη απο ενα πιανο φωνη κιθαρα δεν σημαινει οτι σκοπος μας ειναι η προσεγγιση του live? αρα να προσπαθουμε γα το live αλλα χρησιμοποιωντας εγγραφες που ευκολα αντιλαμβανομαστε?
Με μεμονωμένα τα παραπάνω όργανα, που μάλλον ξέρουμε πως ηχούν χωρίς ενίσχυση, είναι πιο εύκολο να καταλάβουμε τον χαρακτήρα του αναπαραγωγέα , σε σχέση με μεγάλα σύνολα και ορχήστρες. Αυτό γιατί υπάρχουν πολλοί περισσότεροι τρόποι για να γράψεις μεγαλύτερα σύνολα απ' ότι μικρότερα και μεμονωμένα όργανα και η κρίση δεν είναι εύκολη.
Ασφαλές συμπέρασμα βγαίνει με επιλεγμένες ηχογραφήσεις κουαρτέτου εγχόρδων, κλασσικού τραγουδιού με πιάνο, κλασσικής κιθάρας και κοντραμπάσου με πιάνο.
Αν μπερδέυεστε με όλα αυτά διαλέξτε οτι σας αρέσει, έστω κι αν είναι κόρνες ή full range:139:. Γούστο σας είναι εξ άλλου.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.858
Reaction score
144.884
Απάντηση: Re: τρεις και ο κουκος...

Ενόσω γράφαμε,βρεθήκαμε tete a tete με την αλήθεια μας...Τώρα απομένει σε σένα να βρεις ποιός μας έδωσε το έναυσμα γι αυτό...
:143::135::143:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.858
Reaction score
144.884
Απάντηση: τρεις και ο κουκος...

Αληθεια ποσο μακρια μπορει να ειναι το 2 απο το 3?
:444::602:

ΥΓ: Αλήθεια, συνειδητοποιείτε πόσο μακριά είναι το 1 από τα 2 και 3? (αυτό για τους υπέρμαχους του "live"...:138:)
 

Μηνύματα
4.055
Reaction score
3.972
Απάντηση: τρεις και ο κουκος...

Όπως όλες οι εμπειρίες, έτσι κ αυτή "του ακούειν μουσική" περιλαμβάνει σωρεία παραμέτρων. Η προσπάθεια κατηγοριοποίησης των ακροατών έχει νόημα μόνο για να γίνεται κουβεντούλα (άριστο το θεωρώ!!). Το σίγουρο είναι ότι το ζωντανό ή αναπαραγόμενο μουσικό γεγονός δημιουργεί μέσω του αισθητηρίου της ακοής μας ποικίλα ερεθίσματα ανάλογα με την μύηση του καθενός μας και την συναισθηματική μας ανταπόκριση. Οπότε νομίζω ότι το σημαντικό είναι η (για τον καθένα διαφορετική) πρόσληψη ευχαρίστησης.
 

Μηνύματα
509
Reaction score
2
Απάντηση: τρεις και ο κουκος...

το 3ο δαγκωτό... :417:
(υπάρχει και κατηγορία 4, που δεν ξέρει τι θέλει)
 

Μηνύματα
10.380
Reaction score
6
2 οπωσδήποτε και 3 για την extra ζάχαρη στον καφέ. :138:

Το 1 μακριάααααααααααα...... :617:

Είπαμε δεν υπάρχει μόνο η Live μουσική. Υπάρχει πολύ περισσότερη η οποία είναι audiophile.
 

Manos58

εγχειρισμένη
Μηνύματα
17.160
Reaction score
12.844
Απάντηση: τρεις και ο κουκος...

Το 1 μακριάααααααααααα......:617:
Φαντασθητε Τζουλια Αλεξανδρατου η Πετσεντακου Live χωρις διορθωσεις και φινιρισμα:626:Οσοι εχουν ηλεκτροστατικα θα πανε για μεμβρανες
Το 3 το καλο.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.046
Reaction score
60.009
Απάντηση: τρεις και ο κουκος...

Το γεγονός ότι η αντίληψη του ΄΄αρεστού΄΄(και όχι μόνο στα ηχητικά γούστα) δύναται να διαφοροποιείται γιά το ίδιο άτομο με την πάροδο του χρόνου,αποτελεί αξιοπρόσεκτη παράμετρο στην 3η κατηγορία...:126:
 


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.115
Μηνύματα
3.041.891
Members
38.533
Νεότερο μέλος
NIK DRAGON
Top