υπερθερμανση τελικου λογω μεγαλου μηκους καλωδιων

Μηνύματα
3.385
Reaction score
10
Re: Απάντηση: υπερθερμανση τελικου λογω μεγαλου μηκους καλωδιων

Ολα τα προβλήματα τα ρίχνουμε στα καλώδια τελικά. Δεν ακούμε πρίμα, φταίνε τα καλώδια. Είναι σκληρά τα μεσαία, φταίνε τα καλώδια. Δεν υπάρχει εικόνα...άλλαξε τα καλώδια. Ζεσταίνεται ο ενισχυτής? Μα φυσικά...τα καλώδια. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, μας απασχόλησε η ...μεγάλη χωρητικότητα των καλωδίων σύνδεσης τελικού- ηχείων. Τώρα διαβάζω ότι μπορεί να ευθύνεται και...η διατομή.
Να μου επιτρεψεις να σου πω οτι τα συμπερασματα ειναι δικα σου και μονο δικα σου.
Ο φιλος μας, οπως γραφει, μεχρι χτες επαιζε με Α καλωδια χωρις προβλημα και μετα την αλλαγη λογω αποστασης, αρχισαν τα προβληματα.
Εμεις τι επρεπε να του πουμε να κοιταξει, το ψυγειο μηπως ???

Η παρεμβαση σου ομως μου εδωσε και μια αλλη ιδεα :
Μηπως η πριζα που συνδεεται ο τελικος στο νεο σπιτι ειναι πολυ φορτωμενη η τελικα υπαρχει καποιο προβλημα με το ρευμα που παει στο τελικο ?
Να υποθεσω φυσικα οτι ο τελικος δεν επαθε τιποτα κατα τη μετακομιση.
 

Μηνύματα
250
Reaction score
39
Απάντηση: Re: Απάντηση: υπερθερμανση τελικου λογω μεγαλου μηκους καλωδιων

Να μου επιτρεψεις να σου πω οτι τα συμπερασματα ειναι δικα σου και μονο δικα σου.
Ο φιλος μας, οπως γραφει, μεχρι χτες επαιζε με Α καλωδια χωρις προβλημα και μετα την αλλαγη λογω αποστασης, αρχισαν τα προβληματα.
Εμεις τι επρεπε να του πουμε να κοιταξει, το ψυγειο μηπως ???

Η παρεμβαση σου ομως μου εδωσε και μια αλλη ιδεα :
Μηπως η πριζα που συνδεεται ο τελικος στο νεο σπιτι ειναι πολυ φορτωμενη η τελικα υπαρχει καποιο προβλημα με το ρευμα που παει στο τελικο ?
Να υποθεσω φυσικα οτι ο τελικος δεν επαθε τιποτα κατα τη μετακομιση.

Δεν προσπαθώ να επιβάλω καμμία γνώμη.
Εάν τα συμπεράσματά μου γύρω από την τιμή χωρητικότητας και αντίστασης των καλωδίων είναι εσφαλμένα, θα ήθελες να μας το εξηγήσεις? Που είναι το λάθος κατά την σεβαστή γνώμη σου?

Κι εάν θέλεις μας εξηγείς πως μία πρίζα προκαλεί υπερθέρμανση σε έναν τελικό????? Ακόμα κι εάν κάποιος τον κλείνει και τον ανοίγει, αυτός μπορεί να υπερθερμανθεί????


Προσπαθείς να αποδώσεις άτοπο στον συλλογισμό μου ότι δεν φταίνε τα καλώδια, επειδή αυτός πείραξε μόνο τα καλώδια. Και συνεχίζεις και εσύ ο ίδιος και αναζητείς άλλες αιτίες όπως η μεταφορά,και η πρίζα. Μα, αυτό ήθελα να πω. Οτι μπορεί να φταίνε κι άλλα πράγματα. Οτι η χωρητικότητα των καλωδίων και η αντίσταση είναι ο τελευταίος ύποπτος.
 

Μηνύματα
2.274
Reaction score
968
Τα νορμάλ καλώδια ηχείων έχουν μικρή χωρητικότητα και δεν αποτελούν πρόβλημα για κανέναν ενισχυτή (εκτός εάν έχουμε να συνδέσουμε μήκος 100 μέτρα). Ακόμη και το απλό καλώδιο ρεύματος (μπαλαντέζας) έχει χωρητικότητα μόλις μερικών δεκάδων pF/m. Όμως, τα εξεζητημένα καλώδια φθάνουν μερικές χιλιάδες pF/m. Αν έχεις κιόλας συνολικά κάποια μέτρα μήκος μπορείς να φθάσεις πολύ άνετα αρκετά nF! (πχ τα Goertz έχουν 5 nF/m)

Για να μη μιλάμε στον αέρα, είναι σημαντικό πρώτα να βρεθούν τα ηλεκτρικά χαρακτηριστικά των συγκεκριμένων καλωδίων. Περίεργο που δεν τα αναφέρει ο κατασκευαστής. Γιατί άραγε?
 

Μηνύματα
250
Reaction score
39
Απάντηση: Re: υπερθερμανση τελικου λογω μεγαλου μηκους καλωδιων

Τα νορμάλ καλώδια ηχείων έχουν μικρή χωρητικότητα και δεν αποτελούν πρόβλημα για κανέναν ενισχυτή (εκτός εάν έχουμε να συνδέσουμε μήκος 100 μέτρα). Ακόμη και το απλό καλώδιο ρεύματος (μπαλαντέζας) έχει χωρητικότητα μόλις μερικών δεκάδων pF/m. Όμως, τα εξεζητημένα καλώδια φθάνουν μερικές χιλιάδες pF/m. Αν έχεις κιόλας συνολικά κάποια μέτρα μήκος μπορείς να φθάσεις πολύ άνετα αρκετά nF! (πχ τα Goertz έχουν 5 nF/m)

Για να μη μιλάμε στον αέρα, είναι σημαντικό πρώτα να βρεθούν τα ηλεκτρικά χαρακτηριστικά των συγκεκριμένων καλωδίων. Περίεργο που δεν τα αναφέρει ο κατασκευαστής. Γιατί άραγε?
Πολύ σωστά. Βέβαια και αυτή η τιμή της χωρητικότητας των εξεζητημένων καλωδίων που αναφέρεις θεωρείται μικρή ώστε να δημιουργεί πρόβλημα σε έναν ενισχυτή.
Μάλιστα το εικονικό φορτίο ( Dummy load ) που έχουμε στο εργαστήριο γιά μετρήσεις ενισχυτών, μπορεί να έχει χωρητική συνιστώσα κάπoιων δεκάδων νανοφαράντ. Είναι πολύ χρήσιμο γιά να βλέπει κανείς την συμπεριφορά του ενισχυτή σε τετραγωνικούς παλμούς. ( Ringing ).
Προσπαθώ να θυμηθώ ποιό παλιό περιοδικό έκανε τεστ ενισχυτών, δοκιμάζοντάς τους με χωρητικό φορτίο δεκάτων (!) του μικροφαράντ. Καταραμένο Αλτσχάιμερ...
 

Μηνύματα
2.274
Reaction score
968
Re: Απάντηση: Re: υπερθερμανση τελικου λογω μεγαλου μηκους καλωδιων

Βέβαια και αυτή η τιμή της χωρητικότητας των εξεζητημένων καλωδίων που αναφέρεις θεωρείται μικρή ώστε να δημιουργεί πρόβλημα σε έναν ενισχυτή.
...
Άλλο τα 10 pF, άλλο τα 100 pF, άλλο το 1nF, άλλο τα 10 nF και άλλο τα 100 nF. Σε κάθε δεκαπλασιασμό της τιμής, η χωρητική αντίσταση του καλωδίου γίνεται 10 φορές μικρότερη, φέρνοντας πλησιέστερα τον οποιοδήποτε ενισχυτή σε συνθήκες υπερηχητικού ταλαντωτή, σε συνδυασμό βέβαια και με άλλους παράγοντες (μέγεθος αρνητικής ανάδρασης, εμπέδηση ηχείων, κτλ). Για όλους τους ενισχυτές υπάρχουν οι συνθήκες λειτουργίας που μπορεί να τους φέρουν στην κατάσταση αυτή. Και από τις πρώτες ενδείξεις είναι η υπερθέρμανση και η αναίτια ενεργοποίηση των κυκλωμάτων προστασίας (αν έχουν).
 

Μηνύματα
250
Reaction score
39
Απάντηση: υπερθερμανση τελικου λογω μεγαλου μηκους καλωδιων

Ο LM1875 είναι ένας τελεστικός ενισχυτής των 20W , τιμής περίπου 10-15 Ευρώ. Αυτός μπορεί και οδηγεί αμιγώς χωρητικό φορτίο 100 νανοφαραντ. Εάν βάλουμε σε σειρά και ωμικό, τότε μπορεί να οδηγήσει μεγαλύτερη χωρητικότητα. Και είναι ένας απλός, φθηνός τελεστικός ισχύος. ( δεν είναι ειδικά σχεδιασμένος γιά δύσκολα φορτία).

http://www.national.com/ds/LM/LM1875.pdf

Ενας ICE μπορεί και οδηγεί μέχρι 470 νανοφαράντ. Και το τονίζει η εταιρεία. Οτι λόγω συγκεκριμένης σχεδίασης (τάξη D ) δεν μπορεί να οδηγήσει ιδιαίτερα μεγάλες χωρητικότητες. Και δεν χρειάζεται, γιατί τέτοιες τιμές χωρητικότητας είναι απλησίαστες από τα συνήθη συστήματα.

http://www.icepower.bang-olufsen.com/files/solutions/icepower1000aspdata.pdf



Δηλαδή τα λίγα δέκατα μικροφαρΑντ δεν αποτελούν πρόβλημα για έναν ενισχυτή. Οχι μόνο δεν πρέπει να αποτελούν αιτία ταλάντωσης, αλλά θα πρέπει να είναι δοκιμασμένη και η καλή του εργαστηριακή συμπεριφορά σε τέτοια φορτία.


Τώρα εάν υπάρχουν καλώδια με τρελές χωρητικότητες, εάν τα μήκη τους είναι πραγματικά τεράστια, εάν κάποιοι ενισχυτές δεν είναι δοκιμασμένοι σε σύνθετα φορτία και πραγματικές συνθήκες λειτουργίας, όλα αυτά αποτελούν μάλλον ατυχείς σχεδιάσεις, πραγματικά εκτός λογικών ορίων.
 

Μηνύματα
2.274
Reaction score
968
Παρόλα αυτά:

"The LM1875 is designed to be stable when operated at a
closed-loop gain of 10 or greater, but, as with any other
high-current amplifier, the LM1875 can be made to oscillate
under certain conditions. These usually involve printed circuit
board layout or output/input coupling......"

και

"With its low output impedance, the ICEpower1000ASP is designed to be unaffected by loudspeaker loading
characteristics. However, care should be taken with purely capacitive loads...."


Πρόκειται για σχεδιάσεις με εξαιρετικά περιορισμένη και προβληματική απόκριση συχνότητας (..... και φάσης) προς όφελος της σταθεροτητας. Δεν είναι κάτι το μεμπτό αυτό, ειδικά για όποιον θεωρεί ότι τον ικανοποιούν οι σχετικά μέτριες επιδόσεις .....
 

Μηνύματα
2.274
Reaction score
968
Η χωρητικότητα των καλωδίων είναι απλά μία παράμετρος που αυξάνει την πιθανότητα αστάθειας. Οπωσδήποτε θα πρέπει να συνυπολογίζονται και άλλες παράμετροι, όπως η προβληματική σχεδίαση των ενισχυτών, η οδήγηση δύσκολων φορτίων, οι υψηλές θερμοκρασίες λειτουργίας, η ενδεχόμενη παρουσία ισχυρών παρεμβολών RF. Όμως, ο χρήστης, εφ΄όσον καταλάβει κάποιο πρόβλημα, αυτό που μπορεί να ελέγξει περισσότερο είναι το καλώδιο ηχείων, να βάλει ένα ζόμπελ ή να χρησιμοποιήσει μικρότερο μήκος (πχ τοποθετώντας τους τελικούς ενισχυτές δίπλα στα ηχεία). Ακόμη και να βάλει ένα απλό καλώδιο χαμηλού κόστους.
 

Μηνύματα
250
Reaction score
39
Απάντηση: Re: υπερθερμανση τελικου λογω μεγαλου μηκους καλωδιων

Η χωρητικότητα των καλωδίων είναι απλά μία παράμετρος που αυξάνει την πιθανότητα αστάθειας. Οπωσδήποτε θα πρέπει να συνυπολογίζονται και άλλες παράμετροι, όπως η προβληματική σχεδίαση των ενισχυτών, η οδήγηση δύσκολων φορτίων, οι υψηλές θερμοκρασίες λειτουργίας, η ενδεχόμενη παρουσία ισχυρών παρεμβολών RF. Όμως, ο χρήστης, εφ΄όσον καταλάβει κάποιο πρόβλημα, αυτό που μπορεί να ελέγξει περισσότερο είναι το καλώδιο ηχείων, να βάλει ένα ζόμπελ ή να χρησιμοποιήσει μικρότερο μήκος (πχ τοποθετώντας τους τελικούς ενισχυτές δίπλα στα ηχεία). Ακόμη και να βάλει ένα απλό καλώδιο χαμηλού κόστους.
Εδωσα δύο παραδείγματα ενισχυτών. Ενός πολύ φθηνού και ενός ειδικής σχεδίασης, με ευαισθησία στην οδήγηση τέτοιων φορτίων. Και οι δύο μπορούν να οδηγήσουν χωρητικότητες μερικών δεκάτων μικροφαράντ. Και οι δύο ανήκουν στην χαμηλή κλίμακα, όσον αφορά το επίμαχο θέμα. Αδικα ασχολήθηκες με τον ένα και αδιαφόρησες με τον άλλον. Δεν έχει ιδαίτερο νόημα. Θα μπορούσε κανείς να αναφέρει δεκάδες άλλους ενισχυτές.

Το θέμα είναι ότι οι χωρητικότητες αυτές ΔΕΝ πρέπει να θεωρούνται επικίνδυνες. Και το μεγαλύτερο θέμα είναι ότι ένας καταναλωτής που ξοδεύει κάποιες χιλιάδες ευρώ γιά ενισχυτή και καλώδια ΔΕΝ πρέπει να ασχολείται με εξωτερικές παρεμβάσεις και πατέντες. Εάν όντως υπάρχει πρόβλημα τέτοιου είδους, αυτό σημαίνει ατελή σχεδίαση. Η τα καλώδια εμφανίζουν απαράδεκτα μεγάλη χωρητικότητα, η ο ενισχυτής δεν μπορεί να οδηγήσει συνηθισμένες χωρητικότητες, η και τα δύο. Ολα αυτά ( εάν συμβαίνουν ), ποσώς ενδιαφέρουν κάποιον που πλήρωσε γιά να τα αποκτήσει. Δεν είναι υποχρεωμένος να πάρει κολητήρι στο χέρι και να επέμβει, η να μάθει τι είναι το Ζόμπελ. Ούτε η τηλειατρική που κάνουμε αυτή την στιγμή δίχως στοιχεία, είναι αποδεκτή. Απλά χρησιμοποιούμε ένα πρόβλημα και ανοίξαμε κουβέντα. Τα μηχανήματα σχεδιάζονται με κάποιες προδιαγραφές. Ο κάθε καταναλωτής έχει δικαίωμα να μάθει. Δεν έχει όμως υποχρέωση να λύσει προβλήματα κακής σχεδίασης.
 

Μηνύματα
2.274
Reaction score
968
Re: Απάντηση: Re: υπερθερμανση τελικου λογω μεγαλου μηκους καλωδιων

Εδωσα δύο παραδείγματα ενισχυτών. Ενός πολύ φθηνού και ενός ειδικής σχεδίασης, με ευαισθησία στην οδήγηση τέτοιων φορτίων. Και οι δύο μπορούν να οδηγήσουν χωρητικότητες μερικών δεκάτων μικροφαράντ. Και οι δύο ανήκουν στην χαμηλή κλίμακα, όσον αφορά το επίμαχο θέμα. Αδικα ασχολήθηκες με τον ένα και αδιαφόρησες με τον άλλον. Δεν έχει ιδαίτερο νόημα. Θα μπορούσε κανείς να αναφέρει δεκάδες άλλους ενισχυτές.
Δεν κατάλαβα με ποιον ασχολήθηκα και με ποιον αδιαφόρησα. Και στα δύο αποσπάσματα επισημαίνεται ξεκάθαρα ότι χρειάζονται προσοχή στην οδήγηση χωρητικών φορτίων.

Το θέμα είναι ότι οι χωρητικότητες αυτές ΔΕΝ πρέπει να θεωρούνται επικίνδυνες. Και το μεγαλύτερο θέμα είναι ότι ένας καταναλωτής που ξοδεύει κάποιες χιλιάδες ευρώ γιά ενισχυτή και καλώδια ΔΕΝ πρέπει να ασχολείται με εξωτερικές παρεμβάσεις και πατέντες. Εάν όντως υπάρχει πρόβλημα τέτοιου είδους, αυτό σημαίνει ατελή σχεδίαση. Η τα καλώδια εμφανίζουν απαράδεκτα μεγάλη χωρητικότητα, η ο ενισχυτής δεν μπορεί να οδηγήσει συνηθισμένες χωρητικότητες, η και τα δύο. Ολα αυτά ( εάν συμβαίνουν ), ποσώς ενδιαφέρουν κάποιον που πλήρωσε γιά να τα αποκτήσει. Δεν είναι υποχρεωμένος να πάρει κολητήρι στο χέρι και να επέμβει, η να μάθει τι είναι το Ζόμπελ. Ούτε η τηλειατρική που κάνουμε αυτή την στιγμή δίχως στοιχεία, είναι αποδεκτή. Απλά χρησιμοποιούμε ένα πρόβλημα και ανοίξαμε κουβέντα. Τα μηχανήματα σχεδιάζονται με κάποιες προδιαγραφές. Ο κάθε καταναλωτής έχει δικαίωμα να μάθει. Δεν έχει όμως υποχρέωση να λύσει προβλήματα κακής σχεδίασης.
Τα μεγάλου μήκους καλώδια υψηλής χωρητικότητας αποτελούν ενδεχόμενο πρόβλημα για τους ενισχυτές μοναδιαίου κέρδους σε συχνότητες από μερικές εκατοντάδες kHz και άνω, δηλαδή για τους περισσότερους ενισχυτές ημιαγωγών της αγοράς. Τα παραδείγματα που ανέφερες είναι εξεζητημένα και δεν εκπροσωπούν τη συντριπτική πλειοψηφία.
 

Μηνύματα
250
Reaction score
39
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: υπερθερμανση τελικου λογω μεγαλου μηκους καλωδιων

Τα μεγάλου μήκους καλώδια υψηλής χωρητικότητας αποτελούν ενδεχόμενο πρόβλημα για τους ενισχυτές μοναδιαίου κέρδους σε συχνότητες από μερικές εκατοντάδες kHz και άνω, δηλαδή για τους περισσότερους ενισχυτές ημιαγωγών της αγοράς. Τα παραδείγματα που ανέφερες είναι εξεζητημένα και δεν εκπροσωπούν τη συντριπτική πλειοψηφία.

Δεν υπάρχουν τελικοί ενισχυτές με μοναδιαίο κέρδος ( Buffer ). Μπορεί όλοι οι ενισχυτές να χρησιμοποιούν στάδιο μοναδιαίου κέρδους. Πάντοτε όμως σαν τελικό στάδιο, προγενέστερων σταδίων με κέρδος τάσεως και χρήση ολικής ανάδρασης. Αυτή είναι και η σχεδιαστική φιλοσοφία όλων των ενισχυτών ισχύος. (Εξαίρεση αποτελεί ο Soulution, που ακολουθεί μία διαφορετική φιλοσοφία. Ισως και κάποιοι ενισχυτές πολύ μικρής ισχύος, με μία βαθμίδα ενίσχυσης, όπως οι Zen.) Όπως κι αν έχει όλοι οι ενισχυτές έχουν και οφείλουν να έχουν επαρκή περιθώρια ευστάθειας για να οδηγούν σύνθετα φορτία. Δεν μιλάμε γιά ειδικές περιπτώσεις, αλλά γιά βασικές απαιτήσεις οδήγησης. Εάν θέλαμε να οδηγήσουμε ένα ηλεκτροστατικό ηχείο που πιθανόν εμφανίζει χωρητικότητες μεγάλες, η ένα μαγνητοστατικό δεκάτων του Ωμ, τότε μιλάμε γιά ειδική εφαρμογή.Τα λίγα όμως μέτρα καλωδίου δεν πρέπει να προκαλούν πρόβλημα σε έναν τελικό ενισχυτή. Ειδικά σε ενισχυτή που ο καταναλωτής τον χρυσοπληρώνει.

Κάποιοι προενισχυτές, ειδικά λυχνίας, έχουν στάδιο μοναδιαίου κέρδους στην έξοδο. Δίχως ολική ανάδραση. Κάποιοι δεν έχουν ούτε αυτό. Σε τέτοιες περιπτώσεις υπάρχει πρόβλημα οδήγησης μεγάλων καλωδίων, υψηλής χωρητικότητας. Μιλάμε όμως για προενίσχυση. Τότε δεν πρέπει να είναι σε απόσταση ο τελικός από τον προενισχυτή.

Πάντως, όποιος γνωρίζει προβλήματα ταλάντωσης τελικού ενισχυτή λόγω χωρητικότητας καλωδίων, ας τα καταθέσει στον τόπο αυτό. Οποιος επίσης γνωρίζει τελικούς ενισχυτές με μοναδιαίο κέρδος, η ενισχυτές που να ταλαντώνουν με χωρητικότητα λίγων δεκάτων του μικροφαράντ. Είναι χρήσιμο να ενημερωνόμαστε και να αποφεύγουμε κακοσχεδιασμένα και ατελή μηχανήματα. ( η πιό διπλωματικά μηχανήματα με ιδιαιτερότητες). Αυτός είναι κι ένας καλός λόγος ύπαρξης του τόπου αυτού. Η τεκμηριωμένη ενημέρωση.
 

Μηνύματα
2.274
Reaction score
968
Ίσως μπερδεύτηκες με τη διατύπωση. Δεν μιλάω για ενισχυτές μοναδιαίου κέρδους. Ξαναγράφω το επίμαχο σημείο:

"Τα μεγάλου μήκους καλώδια υψηλής χωρητικότητας αποτελούν ενδεχόμενο πρόβλημα για τους ενισχυτές με μοναδιαίο κέρδος σε συχνότητες από μερικές εκατοντάδες kHz και άνω, δηλαδή για τους περισσότερους ενισχυτές ημιαγωγών της αγοράς."

Δεν ξέρω αν έγινε κατανοητό, σε όλους τους ενισχυτές το κέρδος πέφτει με την αύξηση της συχνότητας. Σε κάποια συχνότητα όλοι οι ενισχυτές παρουσιάζουν μοναδιαίο κέρδος.
 

Μηνύματα
250
Reaction score
39
Απάντηση: υπερθερμανση τελικου λογω μεγαλου μηκους καλωδιων

Αναφέρεσαι στις συνθήκες ταλάντωσης ενός ενισχυτή. Στις θεμελιώδεις θεωρητικές συνθήκες της ευστάθειας. Αυτό δεν ισχύει ''για τους περισσότερους ενισχυτές ημιαγωγών '', αλλά γιά όλους τους ενισχυτές ( λαμπάτους και ημιαγωγών), με κάποιο κέρδος τάσης και αρνητική ανάδραση. Είναι πολύ γενικό. Είναι θέμα όλων των ενισχυτών του κόσμου αυτού και όχι μόνο.

Είναι σαν να λέμε ότι όλα τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσεως μπορεί να ανεβάσουν θερμοκρασία άνω των τάδε βαθμών. Και η δική μου τοποθέτηση είναι ότι ο σχεδιαστής πρέπει να μεριμνεί ώστε να μην ανεβάσουν θερμοκρασία. Πολύ απλά. Εάν γνωρίζεις παραδείγματα ενισχυτών που έχουν τέτοια θέματα ταλάντωσης λόγω χωρητικού φορτίου κάποιων δεκάτων του μικροφαράντ, θα πρέπει να γνωστοποιηθεί στους καταναλωτές. Κανένα αυτοκίνητο δεν πρέπει να ανεβάζει θερμοκρασία σε έναν ανήφορο. Και κατ΄επέκταση κανένας τελικός ενισχυτής, δεν πρέπει να ταλαντώνει κάτω από λογικές συνθήκες. Δεν συζητάμε γιά παράλογες περιπτώσεις δεκάδων μέτρων καλωδίου, ούτε γιά ηλεκτροστατικά ηχεία. Οπως δεν συζητάμε να υπερφορτώσουμε ένα αυτοκίνητο μικρού κυβισμού και να ανέβουμε κλίση 45 μοιρών γιά ώρες. Είναι λίγο άκομψος ο παραλληλισμός, αλλά είναι ίσως ένας απλός τρόπος να κατανοήσουν όσοι δεν κατέχουν από ηλεκτρονική θεωρία, ότι έργο ενός σχεδιαστή είναι η απροβλημάτιστη λειτουργία των μηχανημάτων, κάτω από μέσες και δύσκολες συνθήκες. Κι όχι μόνον στην...ευθεία.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.877
Reaction score
144.920
Απάντηση: υπερθερμανση τελικου λογω μεγαλου μηκους καλωδιων

βρε συ acoustics, αντί να λες τα ίδια και τα ίδια στον ΚΚ, δεν απαντάς καλύτερα σε αυτό που σε ρώτησα? (ποστ 32)
 

Μηνύματα
2.612
Reaction score
1.685
Απάντηση: υπερθερμανση τελικου λογω μεγαλου μηκους καλωδιων

Τελικα τι απο αλλα αυτα θα πρεπει να μεινουν στον "νηματαρχη" για να δει που και γιατι εχει προβλημα?

....Μηπως οι συνομιλητες με τον διπλα συνονοματο μου (Κυριο Κωνσταντινου) θα πρεπει πρωτα να γνωριζουν περισσοτερα περι του "ποιος ειναι" ?, διαφορετικα ισως κινδυνευσουν απο τον "πελεκυ" της γνωσης του....
 

Μηνύματα
250
Reaction score
39
Απάντηση: υπερθερμανση τελικου λογω μεγαλου μηκους καλωδιων

βρε συ acoustics, αντί να λες τα ίδια και τα ίδια στον ΚΚ, δεν απαντάς καλύτερα σε αυτό που σε ρώτησα? (ποστ 32)
Μην καταστρέφεις την μαγεία και τον αποκρυφισμό που υπάρχει σε κάποια θέματα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.877
Reaction score
144.920
Απάντηση: υπερθερμανση τελικου λογω μεγαλου μηκους καλωδιων

:135::143::143::138:
 

Μηνύματα
250
Reaction score
39
Απάντηση: υπερθερμανση τελικου λογω μεγαλου μηκους καλωδιων

Τελικα τι απο αλλα αυτα θα πρεπει να μεινουν στον "νηματαρχη" για να δει που και γιατι εχει προβλημα?

....Μηπως οι συνομιλητες με τον διπλα συνονοματο μου θα πρεπει πρωτα να γνωριζουν περισσοτερα περι του "ποιος ειναι" ?, διαφορετικα ισως κινδυνευσουν απο τον "πελεκυ" της γνωσης του....
1. Η κουβέντα δεν γίνεται απλοκλειστικά γιά να λυθεί το συγκεκριμένο πρόβλημα. Αλλωστε γιά να δουλέψει η τηλειατρική χρειάζονται πληροφορίες που δεν υπάρχουν.

2, Μέσα από κάποιο θέμα, ανοίγονται κεφάλαια πολύ χρήσιμα γιά όλους.

3. Τόν πέλεκυ της γνώσης δεν πρέπει να τον φοβόμαστε. Η γνώση είναι θησαυρός κι όχι φόβος.

4. Στους δημοκρατικούς τόπους όλοι είμαστε ίσοι. Ολων η γνώμη είναι πολύτιμη. Αρκεί να είναι εμπεριστατωμένη.
 

Μηνύματα
2.274
Reaction score
968
Re: Απάντηση: υπερθερμανση τελικου λογω μεγαλου μηκους καλωδιων

Αναφέρεσαι στις συνθήκες ταλάντωσης ενός ενισχυτή. Στις θεμελιώδεις θεωρητικές συνθήκες της ευστάθειας. Αυτό δεν ισχύει ''για τους περισσότερους ενισχυτές ημιαγωγών '', αλλά γιά όλους τους ενισχυτές ( λαμπάτους και ημιαγωγών), με κάποιο κέρδος τάσης και αρνητική ανάδραση. Είναι πολύ γενικό. Είναι θέμα όλων των ενισχυτών του κόσμου αυτού και όχι μόνο.
Άντε μπράβο. Νομίζω συνεννοηθήκαμε!

Είναι σαν να λέμε ότι όλα τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσεως μπορεί να ανεβάσουν θερμοκρασία άνω των τάδε βαθμών. Και η δική μου τοποθέτηση είναι ότι ο σχεδιαστής πρέπει να μεριμνεί ώστε να μην ανεβάσουν θερμοκρασία. Πολύ απλά. Εάν γνωρίζεις παραδείγματα ενισχυτών που έχουν τέτοια θέματα ταλάντωσης λόγω χωρητικού φορτίου κάποιων δεκάτων του μικροφαράντ, θα πρέπει να γνωστοποιηθεί στους καταναλωτές. Κανένα αυτοκίνητο δεν πρέπει να ανεβάζει θερμοκρασία σε έναν ανήφορο. Και κατ΄επέκταση κανένας τελικός ενισχυτής, δεν πρέπει να ταλαντώνει κάτω από λογικές συνθήκες. Δεν συζητάμε γιά παράλογες περιπτώσεις δεκάδων μέτρων καλωδίου, ούτε γιά ηλεκτροστατικά ηχεία. Οπως δεν συζητάμε να υπερφορτώσουμε ένα αυτοκίνητο μικρού κυβισμού και να ανέβουμε κλίση 45 μοιρών γιά ώρες. Είναι λίγο άκομψος ο παραλληλισμός, αλλά είναι ίσως ένας απλός τρόπος να κατανοήσουν όσοι δεν κατέχουν από ηλεκτρονική θεωρία, ότι έργο ενός σχεδιαστή είναι η απροβλημάτιστη λειτουργία των μηχανημάτων, κάτω από μέσες και δύσκολες συνθήκες. Κι όχι μόνον στην...ευθεία.

Δεν διαφωνώ σε αυτό. Ακόμη όμως και ένα αυτοκίνητο που συνήθως δεν ανεβάζει θερμοκρασία, μπορεί να βρεθεί σε συνθήκες που θα τινάξει τα πέταλα!
 

Manos58

εγχειρισμένη
Μηνύματα
17.160
Reaction score
12.844
Απάντηση: υπερθερμανση τελικου λογω μεγαλου μηκους καλωδιων

Τελικα τα στοιχεια των καλωδιων δεν τα ξερει κανεις?

Κολοεταιρειες.Ολο φρου-φρου κι'αρωματα kαι speed of light.......μη χε....
 


Staff online

  • PeterMeni
    DIY - "Επαγγελματίας"
  • Zizik
    Safety Last
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.130
Μηνύματα
3.042.346
Members
38.534
Νεότερο μέλος
Drizzt
Top