1080i vs 1080p

Μηνύματα
1.122
Reaction score
0
Μα προφανως θελουμε να δεχεται 1080p το μεσο προβολης για να αποφυγουμε οποιεσδηποτε μετατροπες(=αλοιωσεις) σε σημα 1080p μεχρι να φτασει στην οθονη μας.
Με υλικο 1080p, πηγη που να μπορει να δωσει στην εξοδο της 1080p, και μεσο προβολης που να μπορει να παρει απο την εισοδο του 1080p και να εχει 1920χ1080 αναλυση, δεν θα γινεται ΚΑΜΙΑ επεμβαση απο ΚΑΝΕΝΑ scaler(+deinterlacer) και θα εχουμε την καλυτερη δυνατη ποιοτητα. Σε λιγο καιρο αυτο δε θα ειναι δυσκολο, και να πανε να βαλουν τους crystalio των 1000αδων ευρω στον *BEEP* τους.....δε θα τους εχουμε καμια αναγκη.
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
40.472
Reaction score
99.897
Στην ερώτηση "γιατί οι TV δε δέχονται 1080p σήμα, οι κατασκευαστές απαντούν ότι δε χρειάζεται γιατί δεν υπάρχει μέχρι στιγμής τέτοιο σήμα. Στην πραγματικότητα το κάνουν για λόγους οικονομίας, μιας και γλιτώνουν το κόστος των ηλεκτρονικών που χρειάζονται για κάτι τέτοιο.
Χαρακτηριστικό απόσπασμα από το http://www.hdmi.org/ :

Q. What version of HDMI does a consumer need to view 1080p content?

HDMI has always supported 1080p resolution, starting from version 1.0 in 2002. However, as with many functions that HDMI enables (such as DVD-Audio and SACD), it is up to the manufacturer to choose whether to implement 1080p in the device. Some TV and device manufacturers have chosen not to implement 1080p in their products because 1080p content has not been widely available, and because changing the internal electronics of the device to support 1080p would increase cost.

Viewing 1080p resolution requires at minimum that the HDTV have a display supporting the 1080p pixel resolution. Today, many HDTVs use display technologies (such as PDP, LCD, and microdisplay screens) designed for 720p pixel resolution.

In addition, many of today’s 1080p HDTVs support only 720p or 1080i on the HDMI input, then perform video processing to up-convert the 720p/1080i signal to 1080p. This is now changing, as 1080p content is becoming increasingly available, and HDTVs fully supporting 1080p in the display and HDMI electronics have begun to reach the market in early 2006.
Έτσι κι αλλιώς ότι και σήμα να δεχτεί μια LCD TV θα το μετατρέψει σε progressive για να το "παίξει". Και για να επανέλθουμε στο αρχικό ερώτημα, δεν υπάρχει διαφορά μεταξύ 1080i και 1080p, όταν βλέπουμε ταινίες και HD εκπομπές που είναι "τραβηγμένες" στα 24 frames/sec progressive. Το 1080p/24 υπάρχει μέσα στο 1080i/60 σήμα. Με de-interlacing και 3:2 pulldown έχουμε εικόνα 1080p/60.
Αν το de-interlacing γίνει σωστά τότε 1080i και 1080p έχουν το ίδιο και το αυτό οπτικό αποτέλεσμα. Βέβαια πολλές εταιρείες TV για να μειώσουν το κόστος χρησιμοποιούν φτηνές υλοποιήσεις de-interlacing και το αποτέλεσμα δεν είναι το επιθυμητό. Ένα πολύ ενδιαφέρον test υπάρχει στο παρακάτω link:
http://hometheatermag.com/hookmeup/0506halfrez/
Η μόνη περίπτωση που υπάρχει ορατή διαφορά μεταξύ 1080i και 1080p είναι όταν η TV λαμβάνει true 1080p/60 σήμα , δηλαδή από το PC και μάλλον από το PS3 απ' ότι φημολογείται μέχρι στιγμής.
 

Βαγγέλης Λάμπρου

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.695
Reaction score
277
B said:
Μα προφανως θελουμε να δεχεται 1080p το μεσο προβολης για να αποφυγουμε οποιεσδηποτε μετατροπες(=αλοιωσεις) σε σημα 1080p μεχρι να φτασει στην οθονη μας.
Με υλικο 1080p, πηγη που να μπορει να δωσει στην εξοδο της 1080p, και μεσο προβολης που να μπορει να παρει απο την εισοδο του 1080p και να εχει 1920χ1080 αναλυση, δεν θα γινεται ΚΑΜΙΑ επεμβαση απο ΚΑΝΕΝΑ scaler(+deinterlacer) και θα εχουμε την καλυτερη δυνατη ποιοτητα.
Ακριβώς!

Αλλά για πονηρευτεύτει λίγο ακόμη. Και ποιός σας υπόσχεται οτι ακόμη και το DVD player των 2000 και 3000 που δίνει 1080p θα έχει και καλύτερο de-interlacing από την υλοποιηση που κρύβει μέσα της η Flat TV;

Απαντάω: Κανένας !

Αξίξει λοιπόν η υστερία για κάτι που ΙΣΩΣ χρησιμοποιήσουμε, πριν καλά-καλά ανακαλύψουμε τι σημαίνει 1080.
Φυσικά θα με βαλετε στη θέση μου, απαντώντας: Αμα το βρίσκω ρε φίλε γιατι να μην το πάρω!

Θα προτείνω όμως, τουλάχιστον σήμερα, δώστε περισσότερη σημασία σε άλλα Features κατα την αγορα της TV ή Projector.
Για να μας κάνει τη διαφορα μόνο ο αποπλέκτη ΑΠΕΧΟΥΜΕ παρα πολύ.
 

Μελίδης Μιχάλης

Πρόεδρος ΕΒΒΕ
Μηνύματα
31.271
Reaction score
30.977
Βαγγέλης Λάμπρου said:
Γιατι θέλουμε να δέχεται 1080p το μέσο προβολής μας;
Γιατι ολοι ρωτάνε για αυτό;

Ξέρουμε γιατι το θέλουμε δηλαδή; Είναι είναι απλά της μόδας...όπότε και γιατι να μην το ζητήσουμε;

Οσο για του τίτλους Michael, να ου στείλω απάνω ένα 300άρι, φτάνει;
Στείλε PM με διεύθυνση που να αποστείλω, please
Οσο για Θεσαλλονίκη, Σεπτέμβρη το βρίσκω να κάθετε καλά, αφού θα έχουν γυρίσει και όλοι οι κατεργαρέοι στους πάγκους τους.
Χρειάζεται τουλάχιστον 500άρης σκληρός. Δυστυχώς μερικές ταινίες είναι μεγάλα αρχεία π.χ. Gladiator 20 GB, ΤROY 20 GB, The lord of the rings 3 20 GB, The english patient 16 GB, Last samurai, True Lies, Terminator 2 κ.λ.π.
 

Μηνύματα
531
Reaction score
0
Για να δούμε μερικούς απλούς υπολογισμούς:
1080i -> 1920x540 = 1036800
1080p -> 1920x1080 = 2073600
720p -> 1280x720 = 921600
Διαφορά στην πληροφορία:
1080i από 720p 12,5%
1080p από 1080i 100%
1080p από 720p 125%

Τώρα είναι ίσως πιο κατανοητό ότι 720p και 1080i περιέχουν σχεδόν την ίδια πληροφορία ενώ το 1080p περιέχει την διπλάσια.
Άρα διαφορές θα δούμε.
Επίσης τα ηλεκτρονικά των συσκευών πρέπει να είναι καλύτερα και γρηγορότερα για να μπορούν να διαχειριστούν τον διπλάσιο όγκο πληροφορίας.
Επομένως τα χαμηλής τιμής 1080p είναι χειρότερα από τα μέσης τιμής 720p/1080i players/projectors.
Το ίδιο ισχύει και για τις χαμηλότερες αναλύσεις 720p σε σχέση με 480p...
Και συνεπώς το τελευταίο σχόλιο του ΒΛ είναι σωστό :D

Όπως επίσης είναι φανερό ότι η ανάλυση και μόνον δεν κάνει την διαφορά... :wink:
 

Μηνύματα
2.489
Reaction score
1
Ωραια ολα αυτα αλλα αν δεν τα δουμε και στην πραξη δεν θα ξερουμε πραγματικα την διαφορα :wink:


Παντως αυτο μου κανει εντυπωση
δεν υπάρχει διαφορά μεταξύ 1080i και 1080p, όταν βλέπουμε ταινίες και HD εκπομπές που είναι "τραβηγμένες" στα 24 frames/sec progressive. Το 1080p/24 υπάρχει μέσα στο 1080i/60 σήμα. Με de-interlacing και 3:2 pulldown έχουμε εικόνα 1080p/60.
Αν το de-interlacing γίνει σωστά τότε 1080i και 1080p έχουν το ίδιο και το αυτό οπτικό αποτέλεσμα
μα ολος ο πολεμος για την θεαση ταινιων δεν γινεται? Αφου οι ταινιες "τρεχουν" στα 1080p/24, και αυτο ισουτε ή ακομα χειροτερα βρισκεται μεσα στα 1080i/60 ποιος ο λογος υπαρξης του p?
Γιατι ολοι πεσαμε (και θα πεσουνε και αλλοι οταν γινουν φθηνοτερα) στα 1080p?


Η μόνη περίπτωση που υπάρχει ορατή διαφορά μεταξύ 1080i και 1080p είναι όταν η TV λαμβάνει true 1080p/60 σήμα , δηλαδή από το PC και μάλλον από το PS3 απ' ότι φημολογείται μέχρι στιγμής.
Εδω μαλλον θα εννοεις μονο για τα παιχνιδια, ετσι?
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
40.472
Reaction score
99.897
smooth criminal said:
μα ολος ο πολεμος για την θεαση ταινιων δεν γινεται? Αφου οι ταινιες "τρεχουν" στα 1080p/24, και αυτο ισουτε ή ακομα χειροτερα βρισκεται μεσα στα 1080i/60 ποιος ο λογος υπαρξης του p?
Όλες οι "μοντέρνες" TVs (LCD, Plasma, DLP, LCOS ) είναι progressive. Για να δείξουν εικόνα μετατρέπουν το interlaced σήμα σε progressive. Έτσι είναι η τεχνολογία τους. Το λογικό θα ήταν να ήταν όλες οι συσκευές progressive και να ησυχάζαμε. :)
Όμως ο παράγοντας κόστος, λόγω αυξημένου bandwidth πληροφορίας, συμβατότητα, καθώς και η "κληρονομιά" της CRT τεχνολογίας, κάνουν το interlacing απαραίτητο.
Με την έλευση των HD discs (HD DVD, Blue-Ray) το de-interlacing έχει (θεωρητικά τουλάχιστον) να αντιμετωπίσει λιγότερα προβλήματα από το DVD. Γιατί το encoding από το original 1080p/24 "υλικό" γίνεται χωρίς ενδιάμεσα στάδια και οι δείκτες (flags) της διαδικασίας telecine είναι πάντα στη σωστή θέση.

smooth criminal said:
Η μόνη περίπτωση που υπάρχει ορατή διαφορά μεταξύ 1080i και 1080p είναι όταν η TV λαμβάνει true 1080p/60 σήμα , δηλαδή από το PC και μάλλον από το PS3 απ' ότι φημολογείται μέχρι στιγμής.
Εδω μαλλον θα εννοεις μονο για τα παιχνιδια, ετσι?
Ναι, αναφέρομαι μόνο στα παιχνίδια. Δεν πιστεύω στα επόμενα χρόνια να γίνει broadcasting 1080p/60 σήματος, θα είναι οικονομικά ασύμφορο. Ούτε να υπάρξουν discs με 1080p/60 περιεχόμενο λόγω του τεράστιου αποθηκευτικού χώρου που απαιτείται και λόγω του ότι προς το παρόν δε γυρίζεται καμιά ταινία σε 1080p/60.
 

Μηνύματα
327
Reaction score
0
Μελίδης Μιχάλης said:
Αν είχα χρόνο για 20 μην. κάθε μέρα θα παντρευόμουνα κιόλας.
Εγώ δεν χάθηκα. Εδώ είμαι. Εσύ πότε θα ανέβεις;
Έχω 60 τίτλους σε HD με ελληνικούς υπότιτλους.
Διαθέσιμοι με μια απλή επίδειξη ταυτότητος.
Μιχάλη .......σαν καλό παιδί που είσαι θα διαθέσεις τις 60 ταινίες σε HD που έχεις (γιάμ...γιάμ... :)) , με ελληνικούς υπότιτλους (γιάμ...γιάμ...γιάμ :)) για την δημιουργία του 3ου HD σκληρού δίσκου?
Και γώ στο Γύθειο ουζάκι,χταποδάκι,σύγκιλνο Μάνης όποτε θέλεις κερνάω στο λιμάνι με τις ψαρόβαρκες. :lol: :lol: :lol:
 

Μηνύματα
1.122
Reaction score
0
Βαγγέλης Λάμπρου said:
B said:
Μα προφανως θελουμε να δεχεται 1080p το μεσο προβολης για να αποφυγουμε οποιεσδηποτε μετατροπες(=αλοιωσεις) σε σημα 1080p μεχρι να φτασει στην οθονη μας.
Με υλικο 1080p, πηγη που να μπορει να δωσει στην εξοδο της 1080p, και μεσο προβολης που να μπορει να παρει απο την εισοδο του 1080p και να εχει 1920χ1080 αναλυση, δεν θα γινεται ΚΑΜΙΑ επεμβαση απο ΚΑΝΕΝΑ scaler(+deinterlacer) και θα εχουμε την καλυτερη δυνατη ποιοτητα.
Ακριβώς!

Αλλά για πονηρευτεύτει λίγο ακόμη. Και ποιός σας υπόσχεται οτι ακόμη και το DVD player των 2000 και 3000 που δίνει 1080p θα έχει και καλύτερο de-interlacing από την υλοποιηση που κρύβει μέσα της η Flat TV;

Απαντάω: Κανένας !

Αξίξει λοιπόν η υστερία για κάτι που ΙΣΩΣ χρησιμοποιήσουμε, πριν καλά-καλά ανακαλύψουμε τι σημαίνει 1080.
Φυσικά θα με βαλετε στη θέση μου, απαντώντας: Αμα το βρίσκω ρε φίλε γιατι να μην το πάρω!

Θα προτείνω όμως, τουλάχιστον σήμερα, δώστε περισσότερη σημασία σε άλλα Features κατα την αγορα της TV ή Projector.
Για να μας κάνει τη διαφορα μόνο ο αποπλέκτη ΑΠΕΧΟΥΜΕ παρα πολύ.
Κανεις δε μου υποσχετε τι deinterlacing θα κανει το dvd-player, αλλα αυτο δεν με απασχολει καθολου....
Δεν θελω 1080p για να βλεπω DVD....το θελω για τα νεα μεσα και για futureproofing.
Αν ηθελα να βλεπω DVD παιρνω και προβολεα με 600 ευρω και το συνδεω με s-video καλωδιο....
 

MAD

Σιαρτάκιας
Μηνύματα
5.259
Reaction score
1.168
Εάν υπήρχαν διαφορές, δέν θα ήταν αισθητές καί στις χαμηλότερες αναλύσεις?
Η ανάλυση 576i από την 576p στόν CRT μου δέν έχει καμμία διαφορά στην ποιότητα
εικόνας, άρα έχει δίκιο ο βαγγέλης νομίζω!!
 

Μηνύματα
2.489
Reaction score
1
Δηλαδη με ολα τα παραπανω μπορει να συμπερανει κανεις οτι η διαφορα i με p θα ειναι δυσνοητη και θα φαινεται στην γρηγορη κινηση?
 

Μηνύματα
1.122
Reaction score
0
η θεωρια αυτο λεει....στο ενα ειναι σα να βλεπεις με 30fps και στο αλλο με 60 ας πουμε....σε αργες σκηνες το ιδιο smooth θα ειναι η κινηση αλλα σε γρηγορες λογικα θα εiναι λιγο καλυτερα με progressive.

Παντα ομως μετραει και το τι υλικο θα παιζεις οπως υποθηκε παραπανω.....γιατι αμα η ταινια στο δισκακι blueray ειναι γυρισμενη σε 25 fps, δεν πα να μπορεις να αναπαραγεις 60? δεν υπαρχουν για να τα δειξεις....
 

MAD

Σιαρτάκιας
Μηνύματα
5.259
Reaction score
1.168
Έχω 60 τίτλους σε HD με ελληνικούς υπότιτλους.
Διαθέσιμοι με μια απλή επίδειξη ταυτότητος.

Μιχάλη στείλε pm πού μπορώ να σε βρώ?
 

Μηνύματα
13.106
Reaction score
164
Μιλώντας θεωρητικά, υπάρχου δύο κρίσιμοι παράγοντες στη σύγκριση i με p:
α) Αν το πρωτογενές υλικό είναι "καθαρό" interlaced, δηλαδή τα δύο fields είναι διαφορετικά μεταξύ τους, όπως αν έχουν τραβηχτεί από Interlaced κάμερα ή αν έχουν φτιαχτεί από υπολογιστή με κατάλληλες ρυθμίσεις. Τα transfer από video (δηλαδή οι ταινίες DVD) δεν είναι καθαρόαιμα interlaced μιας και τα δύο fields είναι ίδια και αυτή είναι η συντριπτική πλειοψηφία περιπτώσεων που μας αφορά. Αν το υλικό δεν είχε fields από την αρχή, δεν είναι δυνατόν να δημιουργηθούν στη συνέχεια. Στην περίπτωση της τηλεόρασης πχ που οι κάμερες τραβούν Interlaced η εικόνα δημιουργείται από "μισά" καρέ που κάθε ένα έχει διαφορετική φάση της κίνησης. Για να γίνω πιο κατανοητός, έστω ότι έχουμε ένα αντικείμενο που περιστρέφεται 250 μοίρες σε ένα δευτερόλεπτο.
-Αν γυριστεί σε film, τότε κάθε frame θα διαφέρει από το προηγούμενο κατά 10 μοίρες δηλαδή:
1ο frame: 1o field 0 μοίρες, 2ο field 0 μοίρες
2ο frame: 1ο field 10 μοίρες, 2ο field 10 μοίρες
3ο frame: 1o field 20 μοίρες, 2ο field 20 μοίρες κοκ
-Αν γυριστεί με video κάμερα, κάθε frame θα διαφέρει από το προηγούμενο κατά 10 μοίρες, αλλά θα υπάρχουν και τα ενδιάμεσα fields που έχουν καταγραφεί ανά 5 μοίρες:
1ο frame: 1o field 0 μοίρες, 2ο field 5 μοίρες
2ο frame: 1ο field 10 μοίρες, 2ο field 15 μοίρες
3ο frame: 1o field 20 μοίρες, 2ο field 25 μοίρες κοκ
Έτσι η κίνηση φαίνεται πολύ πιο ομαλή.
β) Αν η συσκευή αναπαραγωγής σαρρώνει progressive ή Interlaced. Οι CRT τηλεοράσεις μας σαρρώνουν Interlaced (δηλαδή πρώτα σχηματίζουν την εικόνα από τις μονές γραμμές και μετά από τις ζυγές), οι TFT, Plasma, DLP, LCD κτλ, σαρώνουν progressive (πρώτα την 1η γραμμή, μετά τη 2η, 3η κοκ).

Στην περίπτωση που το αρχικό υλικό είναι interlaced, η επεξεργασία έχει γίνει ως interlaced και βλέπουμε στην τηλεόραση Interlaced η κίνηση είναι σημαντικά ομαλότερη από το progressive, παρατηρείστε πχ πόσο ομαλά κινούνται τα γραφικά των τηλεοπτικών σταθμών. Η ανάλυση όμως είναι χειρότερη μιας και η εικόνα αποτελείται από δύο διαφορετικές εικόνες μισής ανάλυσης, και αυτό φαίνεται σε στατικά γραφικά με καμπύλες, πχ λεπτοί κύκλοι. Επιπλέον σε πολύ λεπτές οριζόντιες γραμμές παρουσιάζεται τρεμόπαιγμα (flickering) μιας και η γραμμή εμφανίζεται field παρά field και όχι συνέχεια.
Αν το αρχικό υλικό είναι progressive και έχει γίνει στη συνέχεια interlaced τα δύο fields είναι ίδια, η κίνηση είναι πιο σπασμωδική.


Στις TFT κτλ υποθέτω ότι πάντα γίνεται ένα είδος deinterlace στο τηλεοπτικό σήμα ώστε να μπορεί η εικόνα να είναι ευδίακριτη, μιας και η σάρρωση γίνεται σειριακά. Αυτό φαίνεται αν δούμε τηλεοπτικό πρόγραμμα στην οθόνη του pc μας, χωρίς καμία επεξεργασία, βλέπουμε κάτι τέτοιο:

Στις TFT η εικόνα είναι συμπαγής, που με κάνει να οδηγηθώ στο συμπέρασμα ότι πάντα γίνεται ένα είδος deinterlace πριν την τελική προβολή.
Όμως το deinterlace αυτό γίνεται συνδυάζοντας δύο εικόνες μισής ανάλυσης (τα fields) για να φτιάξουμε μια είκόνα πλήρους ανάλυσης (frame) με αποτέλεσμα η εικόνα να έχει μικρότερη ευκρίνεια σε σχέση με ένα υλικό που είναι από την αρχή prgressive, άρα πλήρους ανάλυσης.
Το ερώτημα που γεννιέται είναι το εξής: Σε περίπτωση που έχουμε πχ 1080i transfer από φιλμ, τα δύο fields είναι ίδια μεταξύ τους. Στην τελική προβολή γιατί να είναι χειρότερο το i από το αντίστοιχο p, αφού τα δύο fileds είναι ακριβώς τα ίδια και επομένως περιέχουν όλη την πληροφορία της τελικής εικόνας;
Υποθέτω ότι πρακτικά τα δύο fileds να διαφέρουν κάπως μεταξύ τους για λόγους τεχνικής φύσης, όπως πχ όχι πλήρη σύμπτωση των δύο fields κατά το transfer από το film (πχ τα δύο fields να είναι λίγο μετακινημένο το ένα σε σχέση με το άλλο), ίσως να παίζει ρόλο και η συμπίεση, ή η μεταφορά του σήματος ή κάτι άλλο που μου διαφεύγει. Θεωρητικά πάντως και υπό ιδανικές συνθήκες δεν βλέπω λόγο γιατί το i να είναι χειρότερο από το p όταν το αρχικό υλικό είναι progressive. Πρακτίκά βέβαια τα πράγματα αλλάζουν.

Κλείνοντας συνοψίζω αυτά που έγραψα:
-Σε τηλεοπτικό σήμα το i έχει καλύτερη κίνηση (μιας και περιέχει ενδιάμεσες φάσεις της κίνησης) αλλά χειρότερη ανάλυση (γιατί φτιάχνεται από δύο μισές εικόνες)
-Σε ταινίες, η κίνηση δεν έχει διαφορά, αλλά πρακτικά η p εικόνα εμφανίζεται πιο συμπαγής.
Ουφ! Αυτά! :)
 

ΑΝΔΡΕΑΣ Κ.

Ιδρυτής
Μηνύματα
30.058
Reaction score
731
Δεν κρυβω πως ξεκινησα αυτο το θεμα περισσοτερο για να εκτιμησω καποιες καταστασεις.
Επισης δεν κρυβω πως ηταν το πρωτο θεμα που κοιταξα με την επιστροφη μου σημερα τα ξημερωματα.
Το μονο που μπορω να πω ειναι πως νοιωθω πολυ υπερηφανος και θα το "βουλωσω" για να μην πω περισσοτερα :wink:

Θελω ομως να ριξετε μια ματια εδω:
http://blog.hometheatermag.com/geoffreymorrison/0807061080iv1080p/

αλλα και σε αυτες τις ερωτοαπαντησεις που αφορουν το θεμα
http://blog.hometheatermag.com/geoffreymorrison/
 

Μηνύματα
1.122
Reaction score
0
Εγω κραταω αυτην την παραγραφο :
"When it comes to movies (as in HD DVD and Blu-ray) there will be no visible difference between the 1080i signal and the 1080p signal, as long as your TV correctly de-interlaces 1080i. So even if you could input 1080p, you wouldn't see a difference (because there is none)"

Αλλα προσθετω το εξης : ΟΚ στο 95% των περιπτωσεων (ταινιες) η διαφορα θα ειναι ανυπαρκτη και μενει το 5% που θα ειναι κανενα παιχνιδι αποι PC ή PS3. Ομως αφου ολα τα σημερινα μεσα προβολης (DLP/LCD/LCOS projectors, LCD-TVs, Plasma, Rear projection TVs) ειναι απο φυσην τους progressive, πιο το νοημα να μην υποστηριζουν 1080p αυτα που θα αγορασουμε?
Εφοσον εχουν 1920χ1080 αναλυση (και αυτο ειναι που κοστιζει κυριως στην κατασκευη τους, το Panel...), δεν υπαρχει κανενας λογος να παρουμε τα μοντελα που ο κατασκευαστης τσιγκουνευτηκε στον video processor και στη θυρα HDMI και μπορουν να δεχτουν μεχρι 1080i (και δεν εχουν ουσιαστικη διαφορα τιμης, πλασαρονται και αυτα ακριβα επειδη εχουν τα 1080 panels)...

Οι μονοι που μπορουν να επωφεληθουν απο το παραπανω συμπερασμα ειναι καποιοι αμερικανοι που ειχαν παρει πριν 5 χρονια CRT τηλεορασεις με 1080i αναλυση....γιατι εδω δε νομιζω να ειδαμε ποτε τετοιες...Αυτοι λοιπον μπορουν να μην πεσουν στην παγιδα να αγορασουν καινουρια τηλεοραση μονο για το 1080p αν βλεπουν μονο ταινιες....αλλα για εμας δεν λεει τιποτα...
 

Μηνύματα
13.106
Reaction score
164
Από το πρώτο λινκ του Αντρέα:
"The first frame of film is doubled, the second frame of film is tripled, the third frame of film is doubled and so on, creating a 2,3,2,3,2,3,2 sequence. It basically looks like this: 1a,1b,2a,2b,2c,3a,3b,4a… Each number is the original film frame. This lovely piece of math allows the 24fps film to be converted to be displayed on 60Hz products (nearly every TV in the US, ever)."
Εδώ υπάρχει λάθος, αν κατάλαβα καλά τι προσπαθεί να πει:
Κάθε frame χωρίζεται σε δύο fields: το 1 στα 1α και 1β, το 2 στα 2α και 2β κοκ δημιουργώντας την ακολουθία 1α1β2α2β3α3β4α4β κοκ
To fields του πρώτου, τρίτου , πέμπτου frame, δηλαδή τα 1α1β, 3α3β, 5α5β κοκ, μένουν απείραχτα.
Τα ένα field του δεύτερου, τέταρτου, έκτου κοκ frame διπλασιάζεται, εναλλάξ, μία το α, μία το β (ή πιο σωστά ονομάζονται upper/lower ή even/odd), δηλαδή έχουμε την ακολουθία:
1α1β 2α2α2β 3α3α 4α4β4β
Έπειτα αλλάζουν θέση ώστε τα α και β να είναι διαδοχικά:
1α1β 2α2β2α 3β3α 4β4α4β κοκ
και τελικά συνδυάζονται ανά δύο σε frames
(1α1β)(2α2β)(2α3β)(3α4β)(4α4β)
Έτσι από τα αρχικά 4 frames φτιάξαμε 5 και από τα 24 του φιλμ, 30 για το NTSC που είναι το μεγάλο πρόβλημα.
Το 1ο, 2o και το 5ο frame είναι όπως τα αρχικά 1,2 και 4, το 3 και 4 είναι μίξη δύο fields διαφορετικών frames που δεν δημιουργεί πρόβλημα στις interlaced οθόνες.
Επειδή μία εικόνα είναι χίλιες λέξεις:

Αυτή η διαδικασία ονομάζεται 3:2 pulldown
Για να παίξει αυτό σε progressive συσκευή θα πρέπει να ακολουθηθεί η αντίστροφη διαδικασία που ονομάζεται reverse telecine, όπου "πετιούνται" τα fields που δημιουργήθηκαν στο 3:2 pulldown, τα frames επανασυτίθενται και από 5 αρχικά interlaced frames φτιάχνονται 10 progressive frames, που επειδή το progressive παίζει 60 Frames το δευτερόλεπτο (ενώ το interlaced 60 fields το δευτερόλεπτο), δεν έχουμε αλλαγή του frame rate. Και σε εικόνα:

Στην πρώτη σειρά είναι τα 4 αρχικά frames του film, στη δεύτερη τα fields που δημιουργήθηκαν από το 3:2 pulldown με σημειωμένα αυτά που πετάγονται στο inverse telecine, στην τρίτη επανασυντίθενται και στην τέταρτη τα frames που παίζουν 60 frames/second. Αυτά :)
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
40.472
Reaction score
99.897
Θα ήθελα να προσθέσω μερικές παρατηρήσεις και συμπεράσματα στο θέμα:

Αναφέρω ξανά κάτι που είπα και σε προηγούμενο post και πιστεύω ότι είναι πολύ σημαντικό. Το de-interlacing θα είναι πιο απλό στο Blue Ray και το HD DVD, απ' ότι ήταν στο DVD. Και αυτό λόγω της διαφορετικής διαδικασίας στο επίπεδο του disc authoring. Στο DVD ο encoder παίρνει σχεδόν πάντα interlaced σήμα 480i60 (και στις ταινίες) και χρησιμοποιεί αλγόριθμους για να υπολογίσει τη σωστή θέση των "flags" τα οποία με τη σειρά τους θα δώσουν τα "fields" για το MPEG-2. Στο HiDef authoring ο encoder παίρνει σήμα 1080p/24 και βάζει τα flags στην τέλεια θέση, χωρίς "υποθέσεις" μέσω αλγόριθμων.

Αν κρίνω ότι οι πολλές 1920x1080 TVs δέχονται μέχρι 1080i σήμα, αυτό δείχνει την τσιγκουνιά των εταιρειών να συμπεριλάβουν τα έξτρα ηλεκτρονικά στο κύκλωμα του HDMI για να δεχτεί το 1080p σήμα με το αυξημένο bandwidth. Το θεωρώ απαράδεκτο TVs επώνυμων κατασκευαστών που έχουν αρκετές χιλιάδες € να κάνουν "οικονομία" σε αυτό το θέμα με τη δικαιολογία ότι δεν υπάρχει ακόμα progressive "πηγή", την εποχή που τα Blue Ray και τα HD DVD players είναι ήδη στην αγορά... Εκτός κι αν θεωρούν ότι πρέπει να αλλάζουμε TV δύο φορές το χρόνο.

Το όλο θέμα με το HDMI έχει ένα αρνητικό αποτέλεσμα για τους καταναλωτές. Βλέπω ότι στο μέλλον θα μας εξαναγκάζουν να αλλάζουμε συσκευές, καθώς θα βγαίνουν νέα updates (1.3, 1.4 κλπ) που θα προσθέτουν νέες δυνατότητες. Εξάλλου και στο επίσημο site http://www.hdmi.org/ το λένε ξεκάθαρα στο παρακάτω απόσπασμα:
Q. What is the life expectancy of HDMI?
HDMI is an evolving standard and changes to meet the needs of the market. HDMI has capacity to spare, and can incorporate new technology advancements and capabilities long into the foreseeable future.
Βλέπω να μπερδευόμαστε αρκετά όταν οι προστασίες HDCP και AACS εφαρμοστούν πιο αυστηρά με τα Blue Ray και τα HD DVD. Το HDMI χρειάζεται, αλλά δε σημαίνει ότι ταυτόχρονα υποστηρίζει και το HDCP σε όλες τις συσκευές. Η λύση; Αγορά εξ' αρχής των συσκευών αυτών με υποστήριξη HDCP. Ή αναμονή για το "σπάσιμο" της προστασίας, ώστε να μπορούμε να αντιγράφουμε τα discs που αγοράσαμε, σε νέα χωρίς την προστασία για να δούμε true HD...
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
177.048
Μηνύματα
3.070.436
Members
38.640
Νεότερο μέλος
roque
Top