Analogue Warmth

Μηνύματα
2.274
Reaction score
968
Οι μετασχηματιστές εξόδου (audio transformers) ίσως αποτελούν τον πιο αδύναμο κρίκο των λαμπάτων υλοποιήσεων. Οι μετασχηματιστές αυτοί, θα πρέπει να διαθέτουν όσο το δυνατό μεγαλύτερη γραμμικότητα, έτσι ώστε τα τα χαμηλής στάθμης σήματα να μην επηρρεάζονται από τη μαγνητική υστέρηση, ενώ τα υψηλής στάθμης σήματα να μη φθάνουν εύκολα στο μαγνητικό κόρο των πυρήνων τους. Η δυσμενής επίδραση των δύο αυτών μηχανισμών είναι εισαγωγή παραμορφώσεων (κυρίως τρίτης τάξης), εντονώτερων στις χαμηλότερες συχνότητες, οι οποίες επιπρόσθετα μπορεί να εμφανίζονται και ως υποτονικές (με περιορισμένη/ψαλιδισμένη δυναμική περιοχή). Επίσης, θα πρέπει να παρουσιάζουν εκτεταμένη και επίπεδη απόκριση ακουστικών συχνοτήτων, γεγονός το οποίο είναι δύσκολο να επιτευχθεί με μετασχηματιστές, οι οποίοι αποτελούν από τη φύση τους επαγωγικές αντιστάσεις.

ΧΑΜΗΛΟ ΑΚΡΟ ΤΟΥ ΦΑΣΜΑΤΟΣ
Οι μετασχηματιστές που συναντώνται στις υλοποιήσεις λυχνιών, αν και δεν αποκρίνονται στα 0 Hz (dc), παρουσιάζουν όμως πολύ μικρότερη φασική παραμόρφωση στις χαμηλότερες συχνότητες (για την ίδια συχνότητα αποκοπής), ως προς τους πυκνωτές σύζευξης που χρησιμοποιούνται κατά κόρον σε υλοποιήσεις ημιαγωγών. Ειδικότερα, η κλίση αποκοπής είναι εξαιρετικά ομαλή και δεν ξεπερνά τα -6 dB/octave, που μεταφράζεται σε φασική ολίσθηση που δεν ξεπερνά τις 45 μοίρες ασυμπτωτικά στο όριο των 0 Hz.

ΥΨΗΛΟ ΑΚΡΟ ΤΟΥ ΦΑΣΜΑΤΟΣ
Εάν η αντίσταση φορτίου είναι πολύ χαμηλή, τότε η απόκριση εξόδου στις υψηλές συχνότητες είναι χαμηλής απόσβεσης (underdamped) και παρουσιάζει κορύφωση συντονισμού λίγο κάτω από τη συχνότητα αποκοπής και κωδωνισμό των μεταβατικών (η συχνότητα συντονισμού των audio transformers, συνήθως βρίσκεται στην περιοχή άνω των 100 kHz). Αντίθετα, όταν η αντίσταση φορτίου είναι πολύ υψηλή, η απόκριση εξόδου στις υψηλές συχνότητες είναι υψηλής απόσβεσης (overdamped), παρουσιάζοντας πρόωρη ομαλή αποκοπή (περιορίζοντας το φασματικό εύρος λειτουργίας στο άνω άκρο) και ακριβέστερη απόκριση των μεταβατικών. Ο ιδανικός μετασχηματιστής εξόδου σήματος, θα πρέπει να διαθέτει μηδενική αντίσταση δευτερεύοντος, γεγονός το οποίο όμως είναι αδύνατο να επιτευχθεί πρακτικά.


Πολλές περιελίξεις στο πρωτεύον τύλιγμα, αυξάνουν την αυτεπαγωγή διαρροής (leakage inductance) και την κατανεμημένη παρασιτική χωρητικότητα των περιελίξεων προς τη γείωση (παράλληλα με το πρωτεύον), με αποτέλεσμα να περιορίζεται η απόκριση των υψηλότερων ακουστικών συχνοτήτων και να κατεβαίνει χαμηλότερα η συχνότητα συντονισμού (resonant frequency) του μετασχηματιστή. Η παρασιτική χωρητικότητα μεταξύ των περιελίξεων μπορεί να εξαλειφθεί με την ενδιάμεση τοποθέτηση γειωμένου χάλκινου φύλλου ως κλωβού Faraday, με δυσμενές όμως επακόλουθο την αύξηση της αυτεπαγωγής διαρροής. Οι τεχνικές του δίμητου (bifilar) και του στρωματοποιημένου (layered) τυλίγματος καταπιέζουν την αυτεπαγωγή διαρροής.
 

Μηνύματα
2.274
Reaction score
968
Εδώ είναι ένα ενδεικτικό διάγραμμα απόκρισης συχνότητας και φάσης ενός πραγματικού audio transformer. Χαμηλά η φάση είναι υποδειγματική. Υψηλά υπάρχει ο συντονισμός που την χαλάει. Υπάρχουν όμως μετασχηματιστές με εντελώς επίπεδη απόκριση ακόμη και μέχρι 200 kHz!

 

Μηνύματα
117
Reaction score
0
Οι μετασχηματιστές εξόδου (audio transformers) ίσως αποτελούν τον πιο αδύναμο κρίκο των λαμπάτων υλοποιήσεων. Οι μετασχηματιστές αυτοί, θα πρέπει να διαθέτουν όσο το δυνατό μεγαλύτερη γραμμικότητα, έτσι ώστε τα τα χαμηλής στάθμης σήματα να μην επηρρεάζονται από τη μαγνητική υστέρηση, ενώ τα υψηλής στάθμης σήματα να μη φθάνουν εύκολα στο μαγνητικό κόρο των πυρήνων τους. Η δυσμενής επίδραση των δύο αυτών μηχανισμών είναι εισαγωγή παραμορφώσεων (κυρίως τρίτης τάξης), εντονώτερων στις χαμηλότερες συχνότητες, οι οποίες επιπρόσθετα μπορεί να εμφανίζονται και ως υποτονικές (με περιορισμένη/ψαλιδισμένη δυναμική περιοχή). Επίσης, θα πρέπει να παρουσιάζουν εκτεταμένη και επίπεδη απόκριση ακουστικών συχνοτήτων, γεγονός το οποίο είναι δύσκολο να επιτευχθεί με μετασχηματιστές, οι οποίοι αποτελούν από τη φύση τους επαγωγικές αντιστάσεις.

ΧΑΜΗΛΟ ΑΚΡΟ ΤΟΥ ΦΑΣΜΑΤΟΣ
Οι μετασχηματιστές που συναντώνται στις υλοποιήσεις λυχνιών, αν και δεν αποκρίνονται στα 0 Hz (dc), παρουσιάζουν όμως πολύ μικρότερη φασική παραμόρφωση στις χαμηλότερες συχνότητες (για την ίδια συχνότητα αποκοπής), ως προς τους πυκνωτές σύζευξης που χρησιμοποιούνται κατά κόρον σε υλοποιήσεις ημιαγωγών. Ειδικότερα, η κλίση αποκοπής είναι εξαιρετικά ομαλή και δεν ξεπερνά τα -6 dB/octave, που μεταφράζεται σε φασική ολίσθηση που δεν ξεπερνά τις 45 μοίρες ασυμπτωτικά στο όριο των 0 Hz.

ΥΨΗΛΟ ΑΚΡΟ ΤΟΥ ΦΑΣΜΑΤΟΣ
Εάν η αντίσταση φορτίου είναι πολύ χαμηλή, τότε η απόκριση εξόδου στις υψηλές συχνότητες είναι χαμηλής απόσβεσης (underdamped) και παρουσιάζει κορύφωση συντονισμού λίγο κάτω από τη συχνότητα αποκοπής και κωδωνισμό των μεταβατικών (η συχνότητα συντονισμού των audio transformers, συνήθως βρίσκεται στην περιοχή άνω των 100 kHz). Αντίθετα, όταν η αντίσταση φορτίου είναι πολύ υψηλή, η απόκριση εξόδου στις υψηλές συχνότητες είναι υψηλής απόσβεσης (overdamped), παρουσιάζοντας πρόωρη ομαλή αποκοπή (περιορίζοντας το φασματικό εύρος λειτουργίας στο άνω άκρο) και ακριβέστερη απόκριση των μεταβατικών. Ο ιδανικός μετασχηματιστής εξόδου σήματος, θα πρέπει να διαθέτει μηδενική αντίσταση δευτερεύοντος, γεγονός το οποίο όμως είναι αδύνατο να επιτευχθεί πρακτικά.


Πολλές περιελίξεις στο πρωτεύον τύλιγμα, αυξάνουν την αυτεπαγωγή διαρροής (leakage inductance) και την κατανεμημένη παρασιτική χωρητικότητα των περιελίξεων προς τη γείωση (παράλληλα με το πρωτεύον), με αποτέλεσμα να περιορίζεται η απόκριση των υψηλότερων ακουστικών συχνοτήτων και να κατεβαίνει χαμηλότερα η συχνότητα συντονισμού (resonant frequency) του μετασχηματιστή. Η παρασιτική χωρητικότητα μεταξύ των περιελίξεων μπορεί να εξαλειφθεί με την ενδιάμεση τοποθέτηση γειωμένου χάλκινου φύλλου ως κλωβού Faraday, με δυσμενές όμως επακόλουθο την αύξηση της αυτεπαγωγής διαρροής. Οι τεχνικές του δίμητου (bifilar)quote]

...επίσεις υπάρχει και η τεχνική του δίφυλλου :135:.
Πίνει ένα τσιγαράκι ο γκουρού, την ακούει και αρχίζει τη λογοδιάρροια.
 

Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: Analogue Warmth

acoustics - :624: - για άλλη μια φορά για το θέμα και τις απόψεις σου.

Τώρα μην μου πείτε ότι δεν το περιμένατε να γίνει...
Εδώ άλλοι ορκίζονται για τις διαφορές των players (software) αλλά δεν ξέρουν γιατί....:137:....
Πως ορκιζόσουν ότι "άκουγες την αλήθεια" μέχρι σήμερα αλλά βάζοντας το νέο Bi-hlibeedi κατάλαβες ότι μέχρι τώρα όλα ήταν ένα ψέμα ??!!


Πάντως σας το είχα πει....
...λίγο να το είχαμε δουλέψει, θα είχαμε βγει "μπροστά"....

+

Ντάξη.....αυτά με τις ηχογραφίσεις και τις απόψεις και την πιστή αναπαραγωγή και το τι ακούει ο ηχολήπτης και τα μουσικά όργανα κτλ.., τα έχουμε πει.
Το να μην αναγνωρίζεις την "χροιά" αλλά τις "αρμονικές" :138: είναι κάπως..., ε ?
 

Μηνύματα
117
Reaction score
0
ΑΚΡΟ ΤΟΥ ΦΑΣΜΑΤΟΣ
Οι μετασχηματιστές που συναντώνται στις υλοποιήσεις λυχνιών, αν και δεν αποκρίνονται στα 0 Hz (dc), παρουσιάζουν όμως πολύ μικρότερη φασική παραμόρφωση στις χαμηλότερες συχνότητες (για την ίδια συχνότητα αποκοπής), ως προς τους πυκνωτές σύζευξης που χρησιμοποιούνται κατά κόρον σε υλοποιήσεις ημιαγωγών. Ειδικότερα, η κλίση αποκοπής είναι εξαιρετικά ομαλή και δεν ξεπερνά τα -6 dB/octave, που μεταφράζεται σε φασική ολίσθηση που δεν ξεπερνά τις 45 μοίρες ασυμπτωτικά στο όριο των 0 Hz.
Κοπτική - ραπτική :135: απο το

Audio Transformers, Bill Whitlock, Jensen Transformers, Inc.

Παράγραφος 1.3.2 Frequency Response, Σελίδα 10

Δε λέω πάντως , ο γκουρού κάτι ψιλοκαταλάβε, πάνω κάτω κάτι έπιασε, τα μπέρδεψε λίγο, τα ξεφούρνησε όπως τον βολεύει :137:.
 

Μηνύματα
2.274
Reaction score
968
Κοπτική - ραπτική :135: απο το

Audio Transformers, Bill Whitlock, Jensen Transformers, Inc.

Παράγραφος 1.3.2 Frequency Response, Σελίδα 10

Δε λέω πάντως , ο γκουρού κάτι ψιλοκαταλάβε, πάνω κάτω κάτι έπιασε, τα μπέρδεψε λίγο, τα ξεφούρνησε όπως τον βολεύει :137:.
Εγώ αναφέρομαι στο 10σέλιδο άρθρο του περιοδικού SOUND ON SOUND του Φεβρουαρίου 2010 με τίτλο "Analogue Warmth" The Sound of Tubes, Tape & Transformers. (σελ. 108-119). Εκεί αναλύονται αυτά και άλλα.

Αυτό που εσύ αναφέρεις (http://www.jensen-transformers.com/an/Audio Transformers Chapter.pdf) παρ' επιπτόντως πρέπει να έχει κάποιο λάθος στο Figure 21....... Συμφωνείτε?
 


Μηνύματα
117
Reaction score
0
Εγώ αναφέρομαι στο 10σέλιδο άρθρο του περιοδικού SOUND ON SOUND του Φεβρουαρίου 2010 με τίτλο "Analogue Warmth" The Sound of Tubes, Tape & Transformers. (σελ. 108-119). Εκεί αναλύονται αυτά και άλλα.

Αυτό που εσύ αναφέρεις (http://www.jensen-transformers.com/an/Audio Transformers Chapter.pdf) παρ' επιπτόντως πρέπει να έχει κάποιο λάθος στο Figure 21....... Συμφωνείτε?
Ο "Analogue Warmth" :135: χρησημοποίησε αποσπάσματα απο το έγγραφο της Jensen.

Που είναι το λάθος στο 21?
 




Μηνύματα
117
Reaction score
0
Εδώ είναι ένα ενδεικτικό διάγραμμα απόκρισης συχνότητας και φάσης ενός πραγματικού audio transformer. Χαμηλά η φάση είναι υποδειγματική. Υψηλά υπάρχει ο συντονισμός που την χαλάει. Υπάρχουν όμως μετασχηματιστές με εντελώς επίπεδη απόκριση ακόμη και μέχρι 200 kHz!


Αυτό το διάγραμμα του Jensen JP-11-P-1 :135: είναι παρμένο απο το ίδιο Audio Transformers, που μέρη του χρησημοποίησε και ο παπάρας.

Tο υψιπερατό φίλτρο κάνει -3dB στα 0.25 Hz.

Η φάση τώρα, στους 20 κύκλους αποκλίνει ήδη σχεδόν μια μοίρα, οπότε στο σημείο συντονισμού .... υπολόγισε.


Το ερώτημα τώρα είναι, ένας πυκνωτής που σε συνδιασμό με το φορτίο θα κάνει το ίδιο resonance (.25 Hz) πόσο χειρότερη ολίσθηση φάση θα έχει?

Επίσεις, ποιό είναι πιο εύκολο να έχεις συντονισμό κοντά στο 0 με πυκνωτή ή με πηνίο?

Και σημειωτέον μιλάμε για "καλό" Μ/Τ (ο Jensen)

Θα αναρωτηθεί κάποιος τώρα ακούγονται όλα αυτά?
Μάλλον όχι, καθώς την περιοχή θα την κάνει ούτως ή άλλως μαντάρα το ηχείο ή/και ο χώρος.
Έχει σημασία όμως να είμαστε ακριβείς σε ότι λέμε.

Και επαναλαμβάνω, δεν αμφισβητώ οτι υπάρχουν καλοί Μ/Τ, ή οτι τέλος πάντων μπορεί σε συγκεκριμένη εφαρμογή να είναι προτειμότεροι απο τους πυκνωτές , άλλωστε και γω τους χρησημοποιώ.

Ο γκουρού όμως γράφει ανακρίβειες (όλοι οι γκουρού του κόσμου , μια απ τα ίδια:135:) για πράματα τα οποία δεν τα κατανοεί, ή τουλαχιστον όχι επαρκώς, ώστε να κάνει και "αναλύσεις".





 

Μηνύματα
117
Reaction score
0
Re: Απάντηση: Analogue Warmth

Οσο ψηλοτερη η RL τοσο μεγαλυτερο το Q του συντονισμου,δηλαδη bad news
Ορθόν.
Γιαυτό σε I/T συνήθως χρησημοποιήται και μια αντίσταση της τάξεως των μερικών Κωμ παράλληλα με τη είσοδο του επόμενου σταδίου ώστε να μικρύνει το Q του Low Pass.

Θέλεις δηλαδή υπολογισμένη με ακρίβεια αντίσταση, για την βέλτιστη απόκριση συχνότητας, για της κάθε συγκεκριμένη εφαρμογή, συμφωνα με τις παραμετρους της (πχ το R(p) της λυχνίας).

Το 21 συνεχίζω να το βλέπω σωστό, εκτός αν δεν πρόσεξα κάτι.
 


Μηνύματα
117
Reaction score
0
Που το ξέρεις, ... διάβασες το περιοδικό? Εγώ σύμπτηξη ιδεών έκανα.
Φίλε acoustics έχω διαβάσει σχεδόν οτιδήποτε κυκλοφορεί στον νετ σχετικά με Μ/Τ και νομίζω οτι μπορώ να θυμηθώ και να καταλάβω αν κάτι το έχω συναντήσει κάπου, επίσεις μπορώ να καταλάβω, αν κάποιος γράφει πράγματα για τα οποία γνωρίζει ή απλώς αντιγράφει , αναμασά, αναπαράγει ...

Το "περιδικό" όχι δεν το διάβασα απλώς σχολιάζω αυτά που μετέφερες.

ΥΓ.Τα παραπάνω δεν αναφέρονται σε καμία περίπτωση σ σένα, το ξεκαθαρίζω , μην παρεξηγηθώ.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.046
Reaction score
60.009
Απάντηση: Analogue Warmth

Τώρα μην μου πείτε ότι δεν το περιμένατε να γίνει...
Εδώ άλλοι ορκίζονται για τις διαφορές των players (software) αλλά δεν ξέρουν γιατί....:137:....
Πως ορκιζόσουν ότι "άκουγες την αλήθεια" μέχρι σήμερα αλλά βάζοντας το νέο Bi-hlibeedi κατάλαβες ότι μέχρι τώρα όλα ήταν ένα ψέμα ??!!
Πάντως σας το είχα πει....
...λίγο να το είχαμε δουλέψει, θα είχαμε βγει "μπροστά"....
+
Ντάξ.....αυτά με τις ηχογραφήσεις και τις απόψεις και την πιστή αναπαραγωγή και το τι ακούει ο ηχολήπτης και τα μουσικά όργανα κτλ.., τα έχουμε πει.
Το να μην αναγνωρίζεις την "χροιά" αλλά τις "αρμονικές" :138: είναι κάπως..., ε ?
H αντίληψη των αρμονικών της φωνής του συνομιλητή μας,μιάς μουσικής σύνθεσης ή ενός διερχόμενου αυτοκινήτου δεν είναι απλώς παράγωγο ενός αντικειμενικού συστήματος χρονομέτρησης,αλλά το ενεργό προϊόν εμφύσησης ΄΄ψυχής΄΄ στον παρόντα χρόνο,το οποίο-σύμφωνα με το σπουδαίο φιλόσοφο από το Καζακστάν...Βarasta Kuturu:142:-επενεργεί ταυτόχρονα στον υποσυνείδητο σπλαχνικό χρόνο της φυσιολογίας του ακροατή.Με άλλα λόγια,το ηχητικό συμβάν τελείται μόνο μέσα από τις εξελισσόμενες κάθε φορά συνθήκες της στιγμιαίας ανάπτυξης και εξασθένισής του,ταυτόχρονα όμως φέρει ίχνη και προμηνύματα μιας ρέουσας ακολουθίας.Για παράδειγμα,δεν μπορούμε να προφέρουμε/ακούσουμε τη λέξη ΄΄Τιμπρε΄΄ μονομιάς: το ΄΄τι΄΄ πρέπει να εξαφανιστεί για να ακολουθήσει το ΄΄μπρε΄΄,το οποίο αφενός δεν καθορίζεται αιτιολογικά από το πρώτο,είναι όμως ανούσιο χωρίς τη συγκράτησή του ως κομμάτι γνωστικού προτύπου.Αν και δεν καθορίζει αιτιατά την επόμενη συλλαβή-ήχο,ωστόσο την προαναγγέλλει ως ενδεχόμενη.Επιπρόσθετα, το ΄΄μπρε΄΄ μπορεί να θεωρηθεί μεν ως ένας διακριτός ήχος-μονάδα,την ίδια στιγμή όμως είναι και σύμπλεγμα μικρο-ήχων,ενώ σε σχέση με το ΄΄τι΄΄ συνιστά διαφορετικό όσο και παραλλαγμένο ήχο της ίδιας φωνής.Παρόμοια,η φωνή ενός μακροχρόνιου φίλου είναι ίδια και ταυτόχρονα διαφορετική με αυτήν που ακούγαμε πριν από δύο λ.χ.δεκαετίες,αφού η τωρινή εκφράζει άμεσα την παρούσα κατάστασή του και ταυτόχρονα είναι ΄΄φορτισμένη με το παρελθόν κι εγκυμονούσα το μέλλον΄΄ της εξελισσόμενης ζωής του.
Οι ήχοι λοιπόν της ανθρώπινης φωνής,ενός μουσικού οργάνου ή συσκευής αναπαραγωγής ανήκουν στον κόσμο του εφήμερου και του φευγαλέου(υπό την έννοια της συνεχούς ανανέωσης),ταυτόχρονα όμως φέρουν το στοιχείο της οικειότητας(υπό την έννοια της εικονικής σταθερότητας λόγω της ανεπαίσθητης μεταβολής).Με αυτήν την έννοια,ο ακουστός ήχος δεν συμμορφώνεται στον κενό,ομογενοποιημένο και τεμαχισμένο χρόνο της νεωτερικότητας,αλλά προσεταιρίζεται εγγενώς συσχετίζοντας ενδόμυχα τις δύο δεσπόζουσες υστερονεωτερικές εμπειρίες του χρόνου:τον στιγμιαίο χρόνο της άμεσης απόκρισης,της αυτόματης σκέψης,της συνεχούς αλλαγής και της ακαριαίας μετακίνησης στο Διαδίκτυο από τη μιά με τον ΄΄παγωμένο΄΄ χρόνο που φέρει όλα τα ίχνη της αργής αλλά διαρκώς εξελισσόμενης διάρκειας της ιστορίας του ανθρώπου,της κοινωνίας και της φύσης.Η ενδοσυσχέτιση των δύο αντιθετικών αυτών εμπειριών του χρόνου-δηλαδή της στιγμής που διαστέλλεται στην πορεία της ιστορίας και της ιστορίας που συμπυκνώνεται σε μιά στιγμή- προϋποθέτει και αναπτύσσεται μέσα από τη δυναμική αλληλενέργεια πολλών κι ετερώνυμων ρυθμών-χρόνων,η ιδιαιτερότητα των οποίων δεν προσαρμόζεται απαραίτητα σ'έναν άξονα αμοιβαίων συγκλίσεων ή σ'ένα προσχεδιασμένο σύστημα υπαγορευτικών ακολουθιών.Πράγματι,το ηχητικό/ακουστικό περιβάλλον ενός δρόμου ή του σπιτιού μας συνιστά ένα συνοθύλευμα διαρκών αλληλεπιδράσεων από ετερογενείς ήχους-διεπαφές(interconnects:126:) της ενδημικής οργάνωσης των πηγών τους και του περιβάλλοντος αποδημίας τους.
 

Μηνύματα
2.274
Reaction score
968
Re: Απάντηση: Analogue Warmth

Οσο ψηλοτερη η RL τοσο μεγαλυτερο το Q του συντονισμου,δηλαδη bad news
Ρε μάγκες, είστε σίγουροι?

Όσο μεγαλύτερη είναι η αντίσταση φορτίου (πχ του ηχείου), τόσο μεγαλύτερη δεν είναι η απόσβεση, και επομένως τόσο μικρότερο το Q, οπότε η έξαρση στην απόκριση των υψηλών εξομαλύνεται περισσότερο?

Μου διαφεύγει κάτι?
 

Μηνύματα
2.274
Reaction score
968
Μπορεί να έχετε δίκιο. Εξαρτάται πως είναι διατεταγμένα στο ισοδύναμο διάγραμμα του μετασχηματιστή τα διάφορα παρασιτικά στοιχεία (παρασιτική χωρητικότητα και αυτεπαγωγή διαρροής) ως προς την αντίσταση φορτίου.
 


Μηνύματα
74
Reaction score
1
Απάντηση: Analogue Warmth

Σκεψου το μηχανικο αναλογο(ειναι λιγο tricky)
Μεγαλη αντισταση φορτιου,σημαινει μικρη ιξωδης τριβη.Μικρη αντισταση φορτιου σημαινει μεγαλη ιξωδης τριβη(αυτο συμβαινει λογο της τοπολογιας,σε ορισμενες περιπτωσεις ειναι το αντιστροφο.Εξαρταται απο το μοντελο).Μεγαλη ιξωδης τριβη σημαινει οτι εχουμε μικροτερο
Ω/Ωn(μικροτερη συχνοτητα συντονισμου αλλα μεγαλυτερο ζ (και επομενως μικροτερο Q).
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.125
Μηνύματα
3.042.095
Members
38.533
Νεότερο μέλος
NIK DRAGON
Top