ansi contrast VS on/off contrast

Μηνύματα
12.991
Reaction score
8.350
Απάντηση: ansi contrast VS on/off contrast

ο optoma 83 Δημητρη παιζει ιδια μαυρα με τον optoma 33

αν σου λεει κατι αυτο........
δεν μου λεει γιατι δεν εχω δει τον 33,παντως ο 83 δεν ειναι ιδιο μηχανακι με τον 82 γιατι εβλεπα ρεηνμπο στον 83 που δεν βλεπω στον δικο μου,που ειναι και περιεργο.Κατι κανανε για να τον κανουν 3D.
Δεν προσπαθω να πω οτι ο 82 εχει καλο μαυρο ,που δεν εχει αλλα απ οσο τον ειδα ουτε ο Παννυ5000
εχει καλο μαυρο.Και οι δυο στα ιδια μου φανηκαν.
 

ΑΝΔΡΕΑΣ Κ.

Ιδρυτής
Μηνύματα
30.058
Reaction score
731
Απάντηση: ansi contrast VS on/off contrast

Κωστα, με απλα λογια

Εχουμε αυτη την σκηνη(που την ξερουμε ολοι καλα)


Εχουμε τρεις προβολεις, διαφορετικης τεχνολογιας αλλα ισης αξιας(περιπου).
Παιζουμε στο ιδιο μεγεθος οθονης και εχει καλιμπραρει ο ιδιος calibrator

Σε ακουω...
 


loggeo

Projectors
Moderator
Μηνύματα
7.719
Reaction score
9.783
Νομίζω ότι οι σκηνές αυτές είναι φτιαγμένες για dlp Ανδρέα, αν και με τις μαύρες μπάρες πάνω κάτω θα έχεις ένα θέμα.:121:
 

loggeo

Projectors
Moderator
Μηνύματα
7.719
Reaction score
9.783
Re: Απάντηση: ansi contrast VS on/off contrast

Το θέμα είναι πως διαχειρίζεται ένας dlp τις απαιτητικές σε shadow detail σκηνές και τα μικτά σκοτεινά πλάνα. Εκεί υπάρχει θέμα δυστυχώς κι εκεί είναι που έμεινε στάσιμη η ΤΙ.
Γενικά η απόσταση dlp με άλλες τεχνολογίες έχει μειωθεί (σε ansi), αλλά δε νομίζω να ξεπεραστεί ποτέ ο dlp.
Δυστυχώς ή ευτυχώς όμως η εικόνα θέλει κι άλλα πράγματα, αλλιώς θα είχαν αφανιστεί οι άλλες τεχνολογίες.
 

Μηνύματα
12.991
Reaction score
8.350
Απάντηση: ansi contrast VS on/off contrast

αν κατεβουν κι αλλο οι Ντιλα,θαναι δυσκολα τα πραγματα για τους DLP,ηδη με το 3D που βαλανε ακριβυναν επικινδυνα.Εμενα ο δικος μου μου αρεσει πιο πολυ απο τους Ντιλα και τους LCDστα φωτεινα και μεσοφωτεινα,κι ας λεει ο Κωστας οτι θελει.Απλα οταν ερxονται τα σκοταδια μουρχεται να τον σβησω και να βαλω παλι τον CRT:116:
 

loggeo

Projectors
Moderator
Μηνύματα
7.719
Reaction score
9.783
Re: Απάντηση: ansi contrast VS on/off contrast

αν κατεβουν κι αλλο οι Ντιλα,θαναι δυσκολα τα πραγματα για τους DLP,ηδη με το 3D που βαλανε ακριβυναν επικινδυνα.Εμενα ο δικος μου μου αρεσει πιο πολυ απο τους Ντιλα και τους LCDστα φωτεινα και μεσοφωτεινα,κι ας λεει ο Κωστας οτι θελει.Απλα οταν ερxονται τα σκοταδια μουρχεται να τον σβησω και να βαλω παλι τον CRT:116:
Στα φωτεινά κι εγώ λάτρευα τον in83 (αρκεί να ήταν ακίνητη η κάμερα:105:). Ε ναι εκεί οι dlp δεν έχουν αντίπαλο. Κατά τ' άλλα όμως...
 

Μηνύματα
12.991
Reaction score
8.350
Απάντηση: ansi contrast VS on/off contrast

ναι ,αλλα και οι ντιλα εχουν ενα προβληματακι.Ειναι καλυτεροι "οβερολ" που λεει και ο Κωστας:116:αλλα σε τιποτα δεν σε κερδιζουν πραγματικα.Στα φωτεινα ,οπως ειπα προτιμω τον DLP και στα σκοτεινα ,καλοι ειναι,αλλα αμα εχεις ζησει δεκα χρονια με crt, το μαυρο τους δεν σε εντυπωσιαζει καθολου.Αυτα σκεφτηκα οταν ειδα τον Χ30,ενα πολυ καλο μηχανακι σε ολα,αλλα τελικα μου αφησε μια ανοστη γευση.:117:
 

Μηνύματα
1.496
Reaction score
1
Οι DLP πολύ δύσκολα θα ξεπεραστούν σε ansi (δηλαδή διαχείρησης φωτός) απο τις άλλες τεχνολογίες.
Ο λόγος είναι ότι στα μαύρα pixel ο DLP διαχειρίζεται το φώς απλά κατευθύνοντας το εκτός φακού ,με την τεχνική του να κουνάει το συγκεκριμένο καθρεφτάκι του πρός άλλη γωνία.
Οι LCD αυτό που κάνουν είναι να αποροφούν αυτό το φώς ή να το εγκλωβίζουν δημιουργώντας όμως το φαινόμενο "halo" (διάχυση φωτός) όπως το ονομάζουν οι Γερμανοί του test που ανέβασε ο Κώστας.
Στα παραπάνω εάν προσθέσουμε και το γεγονός ότι στο DMD οι αποστάσεις μεταξύ των pixel (καθρεφτάκια) είναι μηδαμινές ενώ στους LCD αξιοπρόσεκτες μπορούμε να κατανοήσουμε καλύτερα το θέμα διάχυσης του φωτός απο λευκά pixel στα μαύρα.

Αν βάλουμε δύο τετράγωνα ,ένα μαύρο και ένα άσπρο σε ένα LCD θα διαπιστώσουμε ότι δεν έχουν ξεκάθαρα περιγράμματα.Το λευκό τετράγωνο εισβάλει ελαφρώς στο μαύρο. Ενώ σε έναν DLP τα δύο τετράγωνα ξεχωρίζουν απόλυτα το ένα απο το άλλο.
Αυτό δεν οφείλεται μονάχα στην ευκρίνεια του DLP άλλα και στο φαινόμενο που περιέγραψα παραπάνω.

Αυτό κάνει τους LCD να έχουν αδύναμο μαύρο στα pixel που βρίσκονται κοντά σε αυτά με το φώς ,και κατεπέκταση αδύναμο ansi.

Οσο όμως απομακρυνόμαστε απο τα pixel που έχουν φώς τόσο το μαύρο επανέρχεται και αν απομακρυνθούμε πολύ, τότε θα δούμε καλύτερο μαύρο αφού πλέον αρχίζουμε να πλησιάζουμε στα νούμερα του on/off.

Δηλαδή σε μιά σκηνή που έχουμε μιά λάμπα π.χ στην επάνω δεξιά γωνία και όλη η υπόλοιπη οθόνη είναι μαύρη ,τότε οι προβολείς με υψηλό on/off θα δώσουνε πολύ βαθύ μαύρο στην κάτω αριστερή γωνία και θα το χάνουν σταδιακά μέχρι την πάνω δεξιά (γύρω απο το φώς) .
Oι προβολείς με υψηλό ansi θα παίξουνε θαυμάσιο μαύρο γύρω απο την λάμπα (στα δεξιά) ,άλλα όσο απομακρυνόμαστε πρός κάτω αριστερά το μαύρο τους δεν θα φτάνει στα πολύ καλά επίπεδα του προβολέα με μεγάλο on/off.

Το μάτι μας όμως σε μια σκοτεινή σκηνή εστιάζει στα φωτεινά σημεία (αυτά θέλει και ο σκηνοθέτης να δείξει) και το contrast που διακρίνουμε περισσότερο είναι ανάμεσα στη φωτεινό σημείο και στο μαύρο γύρω του . Τα περιφεριακά σημεία της σκηνής τα βλέπουμε και εμείς περιφεριακά,δεν εστιάζουμε πάνω τους οπότε δεν μπορούμε π.χ να δούμε το μεγάλο on/off που περιέγραψα παραπάνω .
Δηλαδή είναι αδύνατο να εστιάσουμε πάνω αριστερά στην οθόνη και ταυτόχρονα κάτω δεξιά για καταλάβουμε την μεγάλη αντίθεση,άρα το on/off πάει περίπατο.

Αυτά όσο αφορά θέαση ταινίας. Τώρα κάνοντας σύγκριση δύο προβολέων ,έναν με υψηλό ansi και έναν με υψηλό on/off ,τότε εσκεμένα κάνουμε pause σε σκοτεινή σκηνή και εστιάζουμε στο απόλυτο μαύρο και όχι έκει που θα κοιτάζαμε βλέποντας απλά την ταινία (σε φωτεινά σημεία της σκοτεινής σκηνής) ,και φυσικά βγάζουμε το λανθασμένο (κατά τη δική μου άποψη) συμπέρασμα ότι ο προβολέας με το υψηλό on/off έχει πολύ καλύτερο μαύρο.
Δυστυχώς όμως αυτό το μαύρο το βλέπουμε ελάχιστα σε σκηνές ταινιών ,ενώ το μαύρο του ansi το βλέπουμε σχεδόν σε όλες (μαύρα κουστούμια ,μαύρα αυτοκίνητα,κ.τ.λ).

Οπως για παράδειγμα τις φωτογραφίες που ανέβασε ο Αντρέας.

Τώρα θα μου πείς ότι όλα αυτά είναι και υποκειμενικά .
Σε κάποιον μπορεί να του αρέσει να βάζει σκοτεινές σκηνές και να εστιάζει στο απόλυτο μαύρο απολαμβάνωντας το βαθύ μαύρο που αποδίδει ο προβολέας του σε σχέση με τον άλλον που είδε στην έκθεση και να είναι τρισευτυχισμένος ,ή σε θέαση ταινίας να εστιάζει και να απολαμβάνει το πόσο μαύρες είναι οι μπάρες πάνω και κάτω απο την εικόνα.

Αυτά είναι θέμα γούστου..:126:
 

Μηνύματα
1.496
Reaction score
1
Γιαυτό όσοι έχουνε έναν καλό DLP προβολέα παρόλο που έχουν σίγουρα διαπιστώσει ότι στα μαύρα ο προβολέας τους δέν πετάει ,τίποτα δεν τους χαλάει κατά τη θέαση ταινίας και απολαμβάνουν υψηλό contrast κατά τη θέαση ταινίας ,το οποίο καμιά φορά δεν μπορούν να το εξηγήσουν :126:

Αυτό είναι το ansi contrast.
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
49.302
Reaction score
104.393
Απάντηση: ansi contrast VS on/off contrast

Ουφ, τώρα στα γεράματα με έβαλε ο Κωστάκης να διαβάζω. :202:

Τι λέει λοιπόν το σεντόνι με απλά ελληνικά:

Έχουμε 2 προβολείς, έναν Lcos και ένα dlp. Στο κλασσικό pattern σκακιέρα



ο lcos έχει ansi contrast 250:1 και ο dlp 500:1. Όμως , ο lcos έχει μεγαλύτερο on/off contrast. Έτσι, σε σκηνές που είναι περισσότερο το μαύρο, από ότι η κλασσική σκακιέρα, ο lcos λόγω του μεγαλύτερου on/off contrast επικρατεί. Πώς?

Βάζουμε ένα pattern (ή κατ' αναλογία μια σκηνή) με περισσότερο μαύρο από λευκό. Ας πούμε αυτήν



Αν μετρήσουμε το ansi contrast του lcos, μετρώντας διπλανά τετράγωνα της σκακιέρας, θα παραμείνει στα 250:1. Τί γίνεται όμως αν πάρουμε μετρήσεις λευκού-μαύρου σε περιοχές που απέχουν, όπως εδώ?



Τότε το contrast ανεβαίνει από τα 250:1 στα 800:1!! Ανέβηκε ξαφνικά το ansi contrast του lcos? Όχι, εδώ παίζει ρόλο το μεγαλύτερο on/off contrast του lcos. Γι' αυτό σε σκοτεινές σκηνές παίζει πλέον ρόλο το μεγαλύτερο on/off contrast ενός προβολέα.
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
49.302
Reaction score
104.393
Απάντηση: Re: Απάντηση: ansi contrast VS on/off contrast

Ελπίζω να φαίνονται οι εικόνες.
 

Μηνύματα
1.496
Reaction score
1
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: ansi contrast VS on/off contrast

Ελπίζω να φαίνονται οι εικόνες.
Γιάννη μπορείς να ανεβάσεις και την εικόνα με τον αυτοκινητόδρομο?μου είναι λιγάκι δύσκολο να το κάνω..
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
49.302
Reaction score
104.393
Απάντηση: Re: ansi contrast VS on/off contrast

Τώρα θα μου πείς ότι όλα αυτά είναι και υποκειμενικά .
Σε κάποιον μπορεί να του αρέσει να βάζει σκοτεινές σκηνές και να εστιάζει στο απόλυτο μαύρο απολαμβάνωντας το βαθύ μαύρο που αποδίδει ο προβολέας του σε σχέση με τον άλλον που είδε στην έκθεση και να είναι τρισευτυχισμένος ,ή σε θέαση ταινίας να εστιάζει και να απολαμβάνει το πόσο μαύρες είναι οι μπάρες πάνω και κάτω απο την εικόνα.

Αυτά είναι θέμα γούστου..:126:
Δυστυχώς, περιλαμβάνομαι κι εγώ σ' αυτούς που σιχαίνομαι τις μαύρες μπάρες που δεν είναι μαύρες, αλλά γκρι. Γι' αυτό και έβαλα masking, και ησύχασα.:114:
 

Μηνύματα
1.496
Reaction score
1
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: ansi contrast VS on/off contrast

Πώπω νιώθω ότι τα κατεβατά που γράφω δεν τα διαβάζει κανείς..:411:
 

Μηνύματα
1.496
Reaction score
1
Re: Απάντηση: Re: ansi contrast VS on/off contrast

Δυστυχώς, περιλαμβάνομαι κι εγώ σ' αυτούς που σιχαίνομαι τις μαύρες μπάρες που δεν είναι μαύρες, αλλά γκρι. Γι' αυτό και έβαλα masking, και ησύχασα.:114:
Ολοι τις σιχαινόμαστε Γιάννη ,άλλο πράγμα εννοώ..
 


Μηνύματα
12.991
Reaction score
8.350
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: ansi contrast VS on/off contrast

Πώπω νιώθω ότι τα κατεβατά που γράφω δεν τα διαβάζει κανείς..:411:
μα φιλε Νικο,αυτα τα λεμε δεκα χρονια τωra,μη βλεπεις που ο Κωστας εκανε οτι δεν καταλαβαινει ,επειδη τον ειχε πιασει κατι με τους CRT.Τωρα εχει κανει στροφη 180μοιρες και ξαφνικα ανεκαλυψε το ον/0φ.(θελει και μπαουλακι σπιτι του:116:).
Παντως και οι δυο πλευρες εχουν και δικιο και αδικο.Το απολυτο μαυρο το βλεπεις μια χαρα,εγω τοβλεπα μια χαρα στονCRT τοσα χρονια.Αλλα απ την αλλη,εχεις δικιο που λες οτι μια χαρα μπορεις να ζεις και με ενα καλο ΑΝΣΙ,πραγμα που διαπιστωνω με τον DLP μου τωρα.
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
49.302
Reaction score
104.393
Απάντηση: Re: ansi contrast VS on/off contrast

Πώπω νιώθω ότι τα κατεβατά που γράφω δεν τα διαβάζει κανείς..:411:
Μην ανησυχείς, τα διαβάζω εγώ. :116:
Διάβασα ας πούμε αυτό:

...Οι LCD αυτό που κάνουν είναι να αποροφούν αυτό το φώς ή να το εγκλωβίζουν δημιουργώντας όμως το φαινόμενο "halo" (διάχυση φωτός) όπως το ονομάζουν οι Γερμανοί του test που ανέβασε ο Κώστας.
Στα παραπάνω εάν προσθέσουμε και το γεγονός ότι στο DMD οι αποστάσεις μεταξύ των pixel (καθρεφτάκια) είναι μηδαμινές ενώ στους LCD αξιοπρόσεκτες μπορούμε να κατανοήσουμε καλύτερα το θέμα διάχυσης του φωτός απο λευκά pixel στα μαύρα.
Από το 2007 που γράφτηκε το...γερμανικό σεντόνι, άλλαξαν πολλά με τα πάνελ των lcd, με αποκορύφωμα τα τελευταίας γενιάς d9. Δυστυχώς, δεν άλλαξε τίποτα με τα πάνελ της ΤΙ.....
 

Μηνύματα
1.496
Reaction score
1
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: ansi contrast VS on/off contrast

Ναι αυτή..thanks

Εδώ μπορούμε να δούμε με εικόνα πλέον αυτά που περιέγραψα στο προηγούμενο μακροσκελες μου ποστ.
Στο κόκκινο σημεία αριστερά ο LCOS αποδίδει καλύτερο μαύρο άρα και υψηλότερο contrast (1400:1 αντί 1200:1 του DLP αν θυμάμαι καλά) ,πάντα φυσικά σε σχέση με το κόκκινο σημείο στα δεξιά (φώτα αυτοκινήτου)
Πόσοι απο όσους κοιτάζουν αυτή τη φωτογραφία (φανταστείτε τη κιόλας στις 100+ ίντσες) μπορούν να εστιάσουν ταυτόχρονα στα φώτα του αυτοκινήτου(στη μια μερια της οθόνης) και στο μαύρο σημείο (στα αριστερά της οθόνης) για να δούνε αυτό το υψηλότερο contrast??
Aν εστιάσουμε τα φώτα του αυτοκινήτου τότε το μαύρο σημείο δεξιά το βλέπουμε περιφεριακά. Το ίδιο αντιστρόφως.Δηλαδή το υψηλό contrast μεταξύ αυτών των δυο σημείων δεν το βλέπουμε ποτέ ,μόνο να το μετρήσουμε μπορούμε.

Αντιθέτως το μαύρο που είναι πάνω απο τα αυτοκίνητα το βλέπουμε πεντακάθαρα και μάλιστα αυτό είναι το μαύρο που θα δώσει υψηλή αντίθεση στα μάτια μας βλέποντας αυτή τη σκηνή (εκεί εστιάζουμε ασυναίσθητα βλέποντας αυτή τη σκηνή -γιατί πολύ απλά εκεί βλέπουμε κάτι)
Εκεί ο LCOS έχει 250:1 contrast και ο DLP 500:1 (υποθετικά νούμερα πάντα)

Αν τα παιδιά που έκαναν το τέστ έπερναν μέτρηση απο εκεί ο DLP θα τον ξεβράκωνε τον LCOS κανονικώς.

Τώρα όπως είπα και πρίν υπάρχουν κάποιοι που αντί να δούνε την ταινία θα καθήσουν να εστιάσουν στα αριστερά της εικόνας (που δεν έχει κανένα απολύτως νόημα) απλά για να απολαύσουν το βαθύ μαύρο που βγάζει εκεί ο προβολέας τους (που όντως βγάζει) ή σε ταυτόχρονη προβολή θα θαυμάσουν το βαθυτερο μαύρο του LCOS στο αριστερό σκοτεινό σημείο σε σχέση με έναν DLP.
 


Staff online

  • xfader
    Segregation supporter
  • Zizik
    Safety Last
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.970
Μηνύματα
3.068.765
Members
38.631
Νεότερο μέλος
Manosmathiou
Top