BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

Μηνύματα
5.168
Reaction score
10
Παρατηρώ συνεχώς συγκεκριμένα άτομα σε διάφορα forum, να εκθειάζουν αυτό που έχουν στη κατοχή τους και να ρίχνουν στο καιάδα οτιδήποτε διαφέρει στο ελάχιστο.

Έλεος έχετε αρχίσει και γίνεστε κουραστικοί.
 

skaloumbakas

4Haris
Μηνύματα
24.751
Reaction score
1.677
Απάντηση: Re: Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

Ακριβώς! Γι αυτό είπα κι εγώ να το τυπώσω για να φτιάξω ένα καινούργιο ματ για το πλατώ του SR-929 :135:

Είσαι ευπρόσδεκτος να έρθεις με τους δίσκους σου (ελπίζω να τους έχεις σε καλή κατάσταση) να το ακούσεις όποτε θέλεις.
Κερνάω ουισκάκι ή μπύρες. Οτι προτιμάς. :114:

Ετσι μπράβο. :119:
Κατ'αρχην κάθε απόγευμα είμαι ελεύθερος εκτός από ΠΣΚ.
Στείλε μου PM για το ποιά μέρα μπορείς και σε ευχαριστώ για την πρόσκληση!
Αν μένεις Ν. Σμύρνη μπορεί να βρεθούμε και με τον Τσαντουλή αν θέλει και μπορεί (και δεν έχει και καμιά άλλη κόρη να παντρέψει...)

Και βεβαίως, ζητώ συγνώμη
 

Μηνύματα
5.776
Reaction score
1.187
Απάντηση: Re: Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

Και βεβαίως, ζητώ συγνώμη
Βεβαίως και ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΛΟΓΟΣ να ζητήσεις συγγνώμη!

Δεν θα χαλάσουμε τις καρδιές μας! :102:

Ολοι το ίδιο χόμπυ έχουμε για να χαιρόμαστε...

Θα συνεννοηθούμε...
 


skaloumbakas

4Haris
Μηνύματα
24.751
Reaction score
1.677
Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

Μικρή διακοπή γιατί μιλάει η Πετρούλα και επανέρχομαι...
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Επίσης σχετικά με την ποιότητα του mk2 δέν σας καταλαβαίνω...Μου λέτε οτι αν δώ stanton θα καταλάβω τη διαφορά ενω με ένα hi end σε σύγκριση με mk2 το hi end είναι λούστρα και φιγούρα.Μα καλά μήπως μιλάμε άλλη γλώσσα??Έχω δεί και stanton και mk2 και πραγματικά ουδεμία διαφορά.Χρησιμοποιούμε τη μέθοδο σύγκρισης του καρπουζιού όπου γουστάρουμε???Τα carbonάτα hi end πικάπ με τους βραχίονες -όχι τον τσίγκινο του mk2 - μου δείχνουν μία "μικρή" διαφορά στην ποιότητα.Τα mk2 με τα numark που η μόνη διαφορά είναι στο χρώμα...άλλα λόγια να αγαπιόμαστε...
Originally Posted by teachertza
Μπορείς να αναλύσεις γιατί είναι καλύτερο απο ένα stanton???Έχει καλύτερη απορόφηση κραδασμών μήπως??Και αν ναι πώς?Τί καινοτομίες έχει σε σχέση με ένα stanton.Το ευθύγραμμο head-shell δέν λέει κάτι αφού αυτό ρυθμίζεται..."Αστεία πλαστικά" τί σημαίνει??Πρίν λίγο κοροιδεύατε οτι στους hi end αρέσουν τα λούσα και τα χρυσάφια.

Συγνώμη που συμπεριφέρομαι έτσι απέναντι σε ένα μύθο αλλα δέν δέχομαι ως αριστούργημα ένα πλαστικό κουτί με ένα μοτέρ και τέσσερα ποδαράκια ως μόνωση για τους κραδασμούς.Τουλάχιστον αν υπάρχει κάτι άλλο πείτε το...



Ας το πούμε λοιπόν πολύ γρήγορα πριν με πάρει ... είδηση ο κ. Τσαντουλής!

1)wow & flutter: S:<0,15 % T:0,01%
2)rumble: S:-60 db T:-78 db
3)σασί: S: πλαστικό Τ: κράματα αλουμινίου

και άλλα πολλά!

(Το STANTON κατασκευάστηκε για επαγγελματική χρήση, με έμφαση στις δυνατότητες για ωραία ... scrats! Ωχ! ανατρίχιασα!).

:107:
 


Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Originally Posted by teachertza
Μπορείς να αναλύσεις γιατί είναι καλύτερο απο ένα stanton???Έχει καλύτερη απορόφηση κραδασμών μήπως??Και αν ναι πώς?Τί καινοτομίες έχει σε σχέση με ένα stanton.Το ευθύγραμμο head-shell δέν λέει κάτι αφού αυτό ρυθμίζεται..."Αστεία πλαστικά" τί σημαίνει??Πρίν λίγο κοροιδεύατε οτι στους hi end αρέσουν τα λούσα και τα χρυσάφια.

Συγνώμη που συμπεριφέρομαι έτσι απέναντι σε ένα μύθο αλλα δέν δέχομαι ως αριστούργημα ένα πλαστικό κουτί με ένα μοτέρ και τέσσερα ποδαράκια ως μόνωση για τους κραδασμούς.Τουλάχιστον αν υπάρχει κάτι άλλο πείτε το...



Ας το πούμε λοιπόν πολύ γρήγορα πριν με πάρει ... είδηση ο κ. Τσαντουλής!

1)wow & flutter: S:<0,15 % T:0,01%
2)rumble: S:-60 db T:-78 db
3)σασί: S: πλαστικό Τ: κράματα αλουμινίου

και άλλα πολλά!

(Το STANTON κατασκευάστηκε για επαγγελματική χρήση, με έμφαση στις δυνατότητες για ωραία ... scrats! Ωχ! ανατρίχιασα!).

:107:
Μου αρέσουν οι μετρήσεις του mk2 αλλα δέ μου δείχνει κάποιος την αντικραδασμική ικανότητα και τις αντίστοιχες ενός stanton.Κάτσε να δώ...

technics sl 1200
torque (1.5 kgf·cm )

stanton ST.150/STR8.150
Direct Drive/16pole, 3phase, brushless DC motor
torque More than 4.5kg.cm
Less than 0.1% WRMS (JIS WTD) with 33 1/3rpm ουσιαστικά λέει less διότι είναι ανούσιο για το αυτί να πούμε παρακάτω.

Και μεγαλύτερη ροπή το stanton.Κάτσε βρε!!!!!Να το παρουμε!!!!:103:
 

Μηνύματα
5.776
Reaction score
1.187
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

Το πικαπ είναι μεταλλαγμένο,παίζει και cd?:140:
Ναι έχει κρυφτεί ένα CDάκι από κάτω... :111:
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Μου αρέσουν οι μετρήσεις του mk2 αλλα δέ μου δείχνει κάποιος την αντικραδασμική ικανότητα και τις αντίστοιχες ενός stanton.Κάτσε να δώ...

technics sl 1200
torque (1.5 kgf·cm )

stanton ST.150/STR8.150
Direct Drive/16pole, 3phase, brushless DC motor
torque More than 4.5kg.cm
Less than 0.1% WRMS (JIS WTD) with 33 1/3rpm ουσιαστικά λέει less διότι είναι ανούσιο για το αυτί να πούμε παρακάτω.

Και μεγαλύτερη ροπή το stanton.Κάτσε βρε!!!!!Να το παρουμε!!!!:103:

'Oπως σου εξήγησα το STANTON είναι καθαρά επαγγελματικό! Και η ροπή έχει μόνο αυτή την αξία! Στα audiophile χαραχτηριστικά είναι επιεικώς απαράδεκτο!


:107:
 

G60

Μηνύματα
245
Reaction score
0
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

Ναι έχει κρυφτεί ένα CDάκι από κάτω... :111:
Να' σαι καλά φίλε μου να το χαιρεσαι το εργαλείο,αυτό στην εποχή του ήταν ferrari.
Ούτε σήμερα δεν μπορούν να βγάλουν τέτοια μηχανήματα.
Αυτό (και πολλά άλλα) ήταν η τρανή απόδειξη των σχιστομάτηδων τις δεκαετίες 70 και 80 το τι μπορούσαν να κάνουν αν το ήθελαν.
Μηχανήματα που ουδέποτε μπόρεσαν να αντιγράψουν οι αμερικανοευρωπαίοι....
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
η technics το μόνο που λέει για κραδασμούς
Vibration Resistant Construction
A die-cast aluminum body, heavy rubber base, and a lack of unnecessary components or empty space allow the 1200MK2 to absorb unwanted vibrations that could otherwise interfere with the sound.

πιας το αυγό και κούρευτο...
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
'Oπως σου εξήγησα το STANTON είναι καθαρά επαγγελματικό! Και η ροπή έχει μόνο αυτή την αξία! Στα audiophile χαραχτηριστικά είναι επιεικώς απαράδεκτο!


:107:
γιατί???????

και ένα άλλο
More than 1.6 kgf.cm stanton...αν το μόνο που σε ενοχλεί είναι αυτό.Σαν ίδια να μου φαίνονται....Απορώ βέβαια ένας audiophile τί το θέλει το pitch control αλλα,.,,,δέν βαριέσαι...
 

skaloumbakas

4Haris
Μηνύματα
24.751
Reaction score
1.677
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

Να' σαι καλά φίλε μου να το χαιρεσαι το εργαλείο,αυτό στην εποχή του ήταν ferrari.
Ούτε σήμερα δεν μπορούν να βγάλουν τέτοια μηχανήματα.
Αυτό (και πολλά άλλα) ήταν η τρανή απόδειξη των σχιστομάτηδων τις δεκαετίες 70 και 80 το τι μπορούσαν να κάνουν αν το ήθελαν.
Μηχανήματα που ουδέποτε μπόρεσαν να αντιγράψουν οι αμερικανοευρωπαίοι....
Κάτσε βρε πρώτα να το ακούσω... Και βέβαια, μετά θα υπάρξει ανταπόδοση με ακρόαση στο δικό μου σπίτι.

Για να δούμε τι μπορεί να κάνει (η μάλλον να βελτιώσει) και ένας... Ελληνας αμα θέλει... :126:

Να ξέρετε βέβαια ότι άμα κάτι μου αρέσει το λέω!
ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΔΥΣΦΗΜΩ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΤΟ ΧΟΜΠΥ ΜΑΣ
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!

Κάτσε βρε πρώτα να το ακούσω... Και βέβαια, μετά θα υπάρξει ανταπόδοση με ακρόαση στο δικό μου σπίτι.
Θα ανοίξουν πολλά σαγόνια όταν ακούσετε το πικάπ του incognito...
 

G60

Μηνύματα
245
Reaction score
0
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!

Κάτσε βρε πρώτα να το ακούσω... Και βέβαια, μετά θα υπάρξει ανταπόδοση με ακρόαση στο δικό μου σπίτι.

Για να δούμε τι μπορεί να κάνει (η μάλλον να βελτιώσει) και ένας... Ελληνας αμα θέλει... :126:

Να ξέρετε βέβαια ότι άμα κάτι μου αρέσει το λέω!
ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΔΥΣΦΗΜΩ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΤΟ ΧΟΜΠΥ ΜΑΣ
Eσύ τυχερός είσαι,θα κάνεις ακουστική θεραπεία με sansui.
Εμείς οι βόρειοι ποιόν να βρούμε με τέτοιο εργαλείο....
Παιδιά προσκελέστε με,μόνο μπύρα πίνω:138:
 

G60

Μηνύματα
245
Reaction score
0
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!

Θα ανοίξουν πολλά σαγόνια όταν ακούσετε το πικάπ του incognito...
Ανεβάστε μια φωτό να το δούμε τουλάχιστον να δούμε άμα αξίζει η επίσκεψη:114:
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!

Ανεβάστε μια φωτό να το δούμε τουλάχιστον να δούμε άμα αξίζει η επίσκεψη:114:
στο κρατάμε για έκπληξη...:143:
 

skaloumbakas

4Haris
Μηνύματα
24.751
Reaction score
1.677
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: BELT DRIVE VS DIREC

Eσύ τυχερός είσαι,θα κάνεις ακουστική θεραπεία με sansui.
Εμείς οι βόρειοι ποιόν να βρούμε με τέτοιο εργαλείο....
Παιδιά προσκαλέστε με,μόνο μπύρα πίνω:138:
Αμα θέλετε μπορείτε να οργανωθείτε και υπάρχουν και καλά πικάπ και καλά ψηφιακά στα Βόρεια!

Βγάλτε αρχηγό τον Κοστας ΕΑR και μη σας νοιάζει τίποτα... :119:
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.931
Reaction score
22.987
Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

Λοιπόν, παρά το γεγονός πως το θέμα εξεφυλίσθη σε αντιπαράθεση του στυλ, ποιος την έχει πιο μεγάλη, και έλα σπίτι μου να ακούσεις πόσο μεγάλη την έχω, θέλω να σας γράψω μια – δυό κουβέντες. Παραμένοντας στο επίκεντρο του θέματος, η απόδοση της μετάδοσης κίνησης στο πλατώ ενός πικάπ έχει τρεις απλούς και εν πολλοίς εύκολα υλοποιήσιμους στόχους:

Σταθερότητα της γωνιακής ταχύτητας, (του ρυθμού περιστροφής). Αυτός ο στόχος μετράται ως ποσοστιαία διακύμανση και ως προδιαγραφή είναι γνωστός ως wow & flutter. Στις υλοποιήσεις με ιμάντα, ο στόχος αυτός επιτυγχάνεται πάρα πολύ εύκολα με τη χρήση ενός συγχρόνου ηλεκτρικού κινητήρα AC, το οποίου ο ρυθμός περιστροφής εξαρτάται από τη συχνότητα του εναλλασσομένου ρεύματος που καταναλώνει, και του οποίου η κίνηση μεταδίδεται στο πλατώ μέσω κάποιας μορφής ιμάντα, και με σχέση μετάδοσης πολύ μικρότερη από τη μονάδα. Εάν το πλατώ είναι μικρής μάζας, (και επομένως έχει σχετικά μικρή ροπή αδρανείας), τότε είναι εφικτή η χρήση σχετικά ολιγόστροφου κινητήρα με πολλούς πόλους, συνήθως 16 ή 24. Εάν το πλατώ είναι πιο βαρύ, έως και πολύ βαρύ, σαν αυτές τις γελοίες γκασγκάνες, τις οποίες χρησιμοποιούν οι νεόκοποι κατασκευαστές χάριν εντυπωσιασμού, αλλά και διότι ο πελάτης τους πρέπει να βλέπει τα χρήματα που καλείται να πληρώσει, τότε χρησιμοποιείται 4πολικός (και ως εκ τούτου πολύστροφος) κινητήρας, και μάλιστα με πολύ ακόμη μικρότερη σχέση μετάδοσης, ώστε να μπορεί να εκκινήσει το πλατώ σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα, χωρίς ηλεκτρικές (θερμικές) και μηχανικές καταπονήσεις. Αυτός ο τρόπος σταθεροποίησης της περιστροφής του κινητήρα του πικάπ είναι απόλυτα ικανοποιητικός, δεδομένου ότι ο κινητήρας τροφοδοτείται από το δίκτυο ηλεκτροδότησης, του οποίου η συχνότητα του ρεύματος είναι απολύτωε σταθερή, ανεξαρτήτως τί μπορεί να ισχυρίζεται ο κάθε άσχετος που θα ξεφυτρώσει μπροστά σας από το πουθενά, και θα σας πει για το κακό το ρεύμα της κακιάς ΔΕΗ, και άλλες τέτοιες μαλακίες. Η αλήθεια είναι πως το ρεύμα που καταναλώνει ο κινητήρας ενός τέτοιου πικάπ προέρχεται από την ηλεκτρική ενέργεια που παράγουν, όχι μια, αλλά πολλές γεννήτριες, καθεμιά από τις οποίες ελέγχεται με κάποιου είδους κύκλωμα servo, το οποίο ελέγχει τις στροφές της γεννήτριας και αναλόγως μεταβάλλει την ισχύ της ενεργειακής εισροής της, είτε πρόκειται για υδατόπτωση, είτε για ατμό που προέρχεται από την κατανάλωση κάποιου είδους καυσίμου, που μπορεί να είναι από το ταπεινό πετρέλαιο στα μπεκ μιας ντηζελομηχανής, μέχρι έναν πυρηνικό αντιδραστήρα, ενώ η ανεμογεννήτρια ελέγχεται με συνεχή μικρορρύθμιση του βήματος του έλικα. Επιπροσθέτως, κάθε γεννήτρια που θα κληθεί να μπει στο δίκτυο παραγωγής (αυτό που οι σάξωνες ονομάζουν power grid), θα αναγκαστεί να «κλειδώσει» στη συχνότητα όλων των άλλων, και μ’ αυτόν τον τρόπο, η συχνότητα του δικτύου είναι σταθερότατη, ένα απόλυτα αξιόπιστο σημείο αναφοράς για πάρα πολλούς από τους αυτοματισμούς που χρησιμοποιεί η βιομηχανία. Επειδή, όμως, η βιομηχανική πρακτική είναι κάτι που ο πολύς κόσμος δεν αντιλαμβάνεται -και εν πολλοίς δεν το ενδιαφέρει κιόλας, απόδειξη της αξιοπιστίας του ηλεκτρικού δικτύου είναι το γεγονός πως οι κορυφαίοι τόρνοι που έχει στη διάθεσή της η δισκογραφική βιομηχανία, αυτοί της Neumann, φέρουν οδοντωτή οδήγηση, προερχομένη από σύγχρονο κινητήρα, και απόδειξη αυτού είναι εφοδιάζονταν με διαφορετικό κινητήρα, αναλόγως της συχνότητας του δικτύου, (50 ή 60Hz).

Η άλλη λύση είναι η άμεση οδήγηση του πλατώ, όπου ο άξονάς του αποτελεί προέκταση του άξονα του κινητήρα. Σε αυτήν την περίπτωση, επειδή ο ρυθμός περιστροφής του κινητήρα είναι πολύ αργός, μόλις 33,3 ή 45 στροφές, άντε και 78 σε κάποιες εξαιρετικές περιπτώσεις, η σταθεροποίηση της περιστροφής είναι πολύ πιο δύσκολη υπόθεση, χωρίς αυτό να σημαίνει πως είναι ανέφικτη. Και σ’ αυτήν την περίπτωση χρησιμοποιείται σύγχρονος κινητήρας εναλλασσομένου ρεύματος, με τη διαφορά πως αυτό προέρχεται από ειδικό κύκλωμα, και έχει συχνότητα ανάλογη του του επιθυμητού ρυθμού περιστροφής και αντιστρόφως ανάλογη των πόλων του. Και εδώ είναι αναγκαστική η χρήση κυκλώματος servo, το οποίο ανιχνεύει τη γωνιακή ταχύτητα του πλατώ και αναλόγως αυξομειώνει στιγμιαία τη συχνότητα του ρεύματος που παράγει, μια διαδικασία που πραγκατοποιείται χιλιάδες φορές το δευτερόλεπτο.

Από αυτές τις λύσεις, ο μεν ιμάντας επιτυγχάνει wow & flutter περίπου από 0.07% έως 0.1%, και κατά την εποχή της ακμής των φωνογραφικών δίσκων ήταν γενικά απαιτητό να είναι κάτω από 0.1%. Δεδομένης της ακρίβειας των 50Hz του δικτύου, από εκεί και μετά τα πάντα εξαρτώνται από την κατασκευαστική ακρίβεια του ιμάντα, ο οποίος πρέπει να έχει κατά το δυνατόν ομοιόμορφο πάχος καθ’ όλο το μήκος του, όμως επίσης και ομοιογενή δομή, ώστε η ελαστικότητά του να είναι παντού η ίδια. Έναντι αυτής της επίδοσης, μια σωστή υλοποίηση άμεσης οδήγησης είναι ανώτερη, καθώς επιτυγχάνει wow & flutter τυπικά γύρω στο 0.04%, ενώ υπάρχουν και υλοποιήσεις που κατεβαίνουν ακόμη και στο έξοχο 0.025%. Κοντολογίς, και παρά το γεγονός πως ένα σωστό πικάπ με άμεση οδήγηση επιτυγχάνει σταθερότητα πολύ υψηλότερη από ένα αντίστοιχο με ιμάντα, η βελτίωση αυτή δεν αποτελεί και χαρακτηριστικό εκ των ων ουκ άνευ, καθώς η υποδέστερη επίδοση μιας υλοποίησης με ιμάντα είναι ήδη απολύτως ικανοποιητική, ακόμη και με πολύ αυστηρά κριτήρια.

Ο δεύτερος στόχος της μετάδοσης κίνησης σε ένα πικάπ είναι η ακρίβεια της γωνιακής ταχύτητας. Λέμε πως ένας δίσκος LP πρέπει να περιστρέφεται με 33.3 στροφές ανά λεπτό, αλλά αυτό είναι απλώς κάτι το ιδεατό, καθώς δεν χρειάζεται, δεν είναι απαραίτητο. Εάν σας τύχει να έχετε το ίδιο τραγούδι σε δύο ή περισσότερες διαφορετικές εκδόσεις, είτε του ιδίου δίσκου, είτε σε διαφορετική έκδοση, ας πούμε σε κάποιο άλμπουμ και σε κάποιο best of, ή σε δίσκο 45 στροφών, ή ακόμα και σε διαφορετικό μέσο, βινύλιο και CD, το πιθανότατο είναι ότι καθεμιά από αυτές θα παίζει σε διαφορετικό τόνο (pitch), είτε γιατί το δικό σας πικάπ χάνει λίγο σε ακρίβεια, είτε γιατί η μια έκδοση είναι πειραγμένη κατά το mastering, είτε για διαφόρους συναφείς λόγους. Εάν όμως δεν έχετε κάποια τέτοια σύμπτωση στη δισκοθήκη σας, κατεβάστε κάτι που το έχετε και σε βινύλιο, και κάντε τη σύγκριση δίπλα – δίπλα, για να διαπιστώσετε του λόγου το αληθές. Εάν παρ’ ελπίδα βγει κάποιος και σας πει πως δεν γίνονται αυτά τα πράγματα, μην τον πιστέψετε. Είναι τόσες οι δυνατότητες και τόσα τα στάδια από τα περνά μια αναλογική παραγωγή, που είναι πρακτικά αδύνατο να ξέρετε εάν ένας δίσκος είναι στο σωστό τόνο, κάτι που θα μπορούσατε να ελέγξετε μόνον εάν ο δίσκος είχε ας πούμε ένα δοκιμαστικό track με τον Α440 και τον συγκρίνετε με το πιάνο σας, που πρέπει να είναι και σωστά χορδισμένο. Όμως, πόσοι τέτοιοι δίσκοι υπάρχουν. Έχετε υπ’ όψη σας κάποιον; Έστω, έναν! Και, ακόμα χειρότερα, μπορεί να ακούτε έναν δίσκο σε λάθος τόνο, όχι επειδή φταίει το δικό σας πικάπ, αλλά διότι ο δίσκος παρήχθη επί τούτου σε λάθος τόνο, είτε επειδή ο παραγωγός θέλησε να συντομεύσει ή να επιμηκύνει κάποιο track, επειδή θέλησε να το κάνει λίγο πιο «ζωντανό» ή νωχελικό, είτε για οποιονδήποτε άλλο λόγο, ακόμη και από αφηρημάδα, καθώς μπορεί ακόμα και να ξέχασε το μαγνητόφωνο ένα ημιτόνιο πάνω ή κάτω. (Όλα τα μεγάλα αναλογικά μαγνητόφωνα έχουν μικρομετρική ρύθμιση ταχύτητας τουλάχιστον ±5%, ενώ τα ίδια μαγειρέματα μπορεί να έχουν συμβεί και σε αμιγώς ψηφιακές παραγωγές). Πάντως, και σε λάθος τόνονα ακούτε το δίσκο, αυτό δεν πειράζει, καθώς η αρμονία των φθόγγων δεν επηρεάζεται στο παραμικρό, αρκεί το πικάπ να έχει ικανή επίδοση στη σταθερότητα, και όχι στην ακρίβεια της περιστροφής του.

Ο τρίτος στόχος που πρέπει να επιτυγχάνει ένα σωστό σύστημα μετάδοσης είναι η κατά το δυνατόν αθόρυβη περιστροφή του πλατώ, αλλά αυτό έχει έμμεση -και μόνον- σχέση με τον τρόπο μετάδοσης. Αυτή η επίδοση μετράται ως rumble, και αν έχει μέγεθος ανώτερο των 65dB, το πικάπ είναι μια χαρά. Ένα πικάπ άμεσης οδήγησης, όχι απλώς είναι καλύτερο, αλλά εγγενώς καλύτερο σε αυτόν τον τομέα, καθώς η έδραση του πλατώ και του άξονα του κινητήρα είναι ένα και το αυτό, και θα πρέπει κάποιος να είναι πολύ αφελής ή εντελώς βλάκας, για να πιστέψει πως ένας κατασκευαστής είναι σε θέση να φτιάξει μοτέρ με σερβομηχανισμό ακριβείας, αλλά δεν μπορεί να εδράσει τον άξονα σωστά. Αυτά είναι αστεία πράγματα. Εκτός αυτού, ούτε η μετάδοση με ιμάντα πάσχει σε αυτόν τον τομέα, καθώς ο κινητήρας του είναι πολύ μικρός και με ελαχίστους κραδασμούς, οι οποίοι μπορούν να αποσβεσθούν με την τοποθέτησή του μέσα σε κλωβό με αφρώδες υλικό, ενώ εάν το πικάπ φέρει ανάρτηση, τότε δεν υπάρχει καν πρόβλημα. Η τοποθέτηση του μοτέρ σε θέση έξω από το σασί γίνεται για λόγους εντυπωσιασμού.

Και κάτι τελευταίο, ως σημείωση. Όλοι η ηλεκτροκινητήρες που έχουν μαγνητικό σύστημα, και στα μικρά μοτέρ σαν αυτά των πικάπ, αυτή η λύση είναι μονόδρομος, έχουν «κόμπους» στην περιστροφή τους, κάθε φορά που κάποιος μαγνητικός πόλος τοποθετείται μπροστά στον πυρήνα του αντιστοίχου τυλίγματος. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως η περιστροφή τους είναι ασταθής, καθώς όταν λειτουργούν υπό φορτίο, έχουν να αντιμετωπίσουν ικανή ροπή αδρανείας, πράγμα που εξομαλύνει πλήρως αυτό το φαινόμενο, είτε με ιμάντα, είτε με άμεση οδήγηση. Αν αυτό το χωράει το μυαλό σας, εντάξει, αν δεν το χωράει, ξέρω ‘γώ; Πάτε για ψάρεμα.

Και λίγη Ιστορία. Η έλευση της τεχνολογίας microgroove το 1948, συνάντησε πικάπ που είχαν οδήγηση με τροχαλία, κάτι που διατηρήθηκε περίπου έως το 1975, ενώ στο μεταξύ ο ιμάντας είχε ήδη κάνει την εμφάνισή του στην εκπνοή της 10ετίας του ’60, προσφέροντας ασύγκριτα πιο αθόρυβη οδήγηση, έναντι της απαράδεκτα θορυβώδους τροχαλίας. Όταν παρουσιάσθηκε η άμεση οδήγηση με σερβομηχανισμό, όλοι έτριβαν τα μάτια τους με τις καταπληκτικές επιδόσεις της στο θέμα του wow & flutter και του rumble, κυρίως σε ιαπωνικά μοντέλα, τα οποία ακολούθησαν κάποια ευρωπαϊκά. Όμως, αυτές οι υλοποιήσεις στη συντριπτική τους πλειοψηφία έπασχαν από προβλήματα ακουστικής ανάδρασης, καθώς ελάχιστα ήταν τα μοντέλα που είχαν σασί κάποιας ικανής μάζας, ώστε να παρουσιάζουν αναισθησία σε εξωγενείς κραδασμούς. Το πρόβλημα αυτό έλυσε το Linn Sondek με την ανάρτησή του, ενώ λίγο αργότερα, η Dual παρουσίασε το θρυλικό 505, που ήταν πάμφθηνο, είχε οδήγηση με ιμάντα και ανάρτηση, και έτσι ήταν αναίσθητο σε αναδράσεις, είχε καλής ποιότητας κεφαλή, και έπαιζε πραγματικά καλά. Προς το τέλος της δεκαετίας του ’80 εμφανίσθηκαν τα Systemdeck και τα Manticore, που είχαν λογική τιμή, ανάρτηση, ήταν ανοικτά στην επιλογή βραχίονα, όπως και στο παλαιότερο TD160, και προσέφεραν εξαιρετικές επιδόσεις, σε τιμή υποπολλαπλάσια αυτής του Linn. Παράλληλα, όλα αυτά τα χρόνια η Matsushita παρήγαγε συνεχώς το SL1200 στις διάφορες εκδόσεις του, που έχει άμεση οδήγηση, εξαιρετική σταθερότητα και αξιόλογη αναισθησία στην ανάδραση, η οποία όμως δεν συγκρίνεται με αυτήν της ανάρτησης. Όμως, αυτό το χαρακτηριστικό εκτιμήθηκε δεόντως από τους επαγγελματίες, καθώς ένα σασί που πλέει στην ανάρτησή του είναι το τελευταίο που θα ήθελε ένας επαγγελματίας. Από το 1990 και μετά μας προέκυψαν όλοι αυτοί οι νεόκοποι με τα εντυπωσιακά μοντέλα και τις αστρονομικές τιμές, επιβεβαιώνοντας τον Φυσικό νόμο που λέει πως όλοι μας είμαστε γελοίοι, μέχρι να βρεθεί κάποιος ακόμη πιο γελοίος.

Συνοψίζοντας, είτε πρόκειται για ιμάντα, είτε για άμεση οδήγηση, αμφότερες οι λύσεις είναι ορθές, με την άμεση οδήγηση να δημιουργεί το πρόσθετο πρόβλημα της δυσκολίας στην ακουστική απομόνωση του πικάπ, κάτι που είναι παιχνίδι σε ένα πικάπ με ιμάντα και ανάρτηση. Αν αυτές οι δύο λύσεις δεν σας αρέσουν, δεν πειράζει, πάρτε κάτι χειρότερο και πιο εντυπωσιακό, με ακίδες και χωρίς ανάρτηση, με πλατώ πολλών κιλών, με ακρυλικό πλατώ φωτιζόμενο σε διάφορα χρώματα και σχέδια, και άλλες τέτοιες αηδίες. Δεν φταίει κανένας άλλος, η Linn και η Oracle φταίνε, γιατί αν έβγαζαν τα μοντέλα τους στα 1500 – 2000 ευρώ, θα τους είχαν πάρει τα σώβρακα. Μπορεί να μην το κάνουν επειδή είναι ίσως αδύνατο να πείσεις το νεοφερμένο κόσμο να ξεφύγει από τα ελεφάντινα πλατώ, τα πλαστικάκια, τις ακίδες, τα εξωτερικά μοτέρ κι όλες αυτές τις αηδίες.

(Να έχετε υπ’ όψη σας πως μπορείτε να πείτε ό,τι θέλετε για το δικό μου Systemdeck, δεν θα με πειράξει. Το πικάπ μου δεν είναι προέκταση –πόσο μάλλον υποκατάστατο- του πουλιού μου, δεν υπάρχει ανάγκη άλλωστε)…
 


Staff online

  • xfader
    Segregation supporter
  • rose.athens
    Not in the mood Mod
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.860
Μηνύματα
3.031.115
Members
38.508
Νεότερο μέλος
koskef
Top