Build Your Dreams (BYD)

Μηνύματα
1.191
Reaction score
1.778
Για να τα λέμε όλα, όσο η φόρτιση γίνεται στο σπίτι η διαφορά είναι χαώδης. Όταν μπαίνουν στην εξίσωση οι ταχυφορτιστές στα ταξίδια (γιατί κανείς δεν θέλει να του σπάνε τ' @@ στην αναμονή) με 0,55 € την κιλοβατώρα, το πράγμα αλλάζει. Πολύ.

Η αναλογία οικιακής φόρτισης και ταχυφορτιστών παίζει καθοριστικό ρόλο, αν μιλάμε για οικονομία έναντι των θερμικών.
η διαφορά στο κόστος ενέργειας είναι χαώδης όσο κινείσαι εντός πόλης, ακόμη και αν φορτίζεις σε δημόσιους φορτιστές πχ κάθε φορά που πας στο μάρκετ για ψώνια

στα ταξίδια η διαφορά σχεδόν εξανεμίζεται όσο μιλάμε για αυτοκινητόδρομο (εγώ που πάω αργά πάλι γλιτώνω)

αν μιλάμε για επαρχιακές οδούς πάλι υπάρχει σημαντική οικονομία με το ηλεκτρικό


με id3 την προηγούμενη εβδομάδα και μετακίνηση μέρα (= μονίμως a/c σε καύσωνα και σχεδόν όλο με ήλιο) για μετακίνηση
Αθήνα -> Πλαταμώνας -> Βόλος -> Αθήνα δηλαδή όλο αυτοκινητόδρος πλην 20 χλμ,
με ταχύτητα 115-120 (ναι πάω 25 χλμ πιο αργά από ότι πριν, δε με νοιάζει όμως)

κόστος ρεύματος ήταν 58 ευρώ
με 92% εκκίνηση από το σπίτι (= κόστος νυχτερινού), και τα υπόλοιπα σε "ταχυφορτιστές" στην Εθνική
θα μπορούσα να απλώσω τη μπαλαντέζα σε Πλαταμώνα και Βόλο και να γλιτώσω 10-15 ευρώ
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.388
Reaction score
7.632
1500 ευρώ το χρόνο δεν δικαιολογούν αλλαγή αυτοκινήτου συχνά , το προτιμάς φυσικά όταν έρθει η ώρα (εφόσον σου αρέσει) αλλά δεν κάνει απόσβεση.
Στα διπλά και πάνω βέβαια αλλάζει άρδην το θέμα
Τι σημαίνει "αλλαγή αυτοκινήτου συχνά";

Μια φορά θα πας από θερμικό σε ηλεκτρικό.

Ας πούμε λοιπόν ότι πριν 2 χρόνια αγόρασες θερμικό κατηγορίας Atto στα 27Κ. Έχεις την επιλογή σήμερα να το πουλήσεις για 23Κ γιατί κρατάνε πολύ καλά οι τιμές στα σχετικά οικονομικά μεταχειρισμένα. Αλλά πες και 22Κ ή και 21, δεν θα τα χαλάσουμε εκεί.

Το πουλάς, αγοράζεις το Atto με 5Κ χοντρικά, έχεις καινούργιο αυτοκίνητο και γλιτώνεις 2Κ τον χρόνο.

Δεν μπορώ να σκεφτώ με ποιο σκεπτικό ΔΕΝ συμφέρει να κάνεις αυτή την αλλαγή. Κερδισμένος από όλες τις πλευρές (εφόσον σε εξυπηρετεί το ηλεκτρικό φυσικά, άλλο αυτό).
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
53.771
Reaction score
133.213
αυτό το περίφημο αλλάζω αυτοκίνητο με καλή μεταπωλητική αξία κάθε 6 χρόνια.
Με αυτό το "περίφημο" της 6-ετιας, χάνεις 50% της αρχικής αξίας του αυτοκινήτου σου κατά την πώληση.

Αν το κρατήσεις τα διπλάσια χρόνια (12-ετια) πρακτικά έχεις χάσει όλα τα λεφτά που έδωσες όταν το πήρες (πολύ χαμηλή αξία μεταπώλησης, αυξημένα έξοδα συντήρησης παλιού αυτοκινήτου).

Το ίδιο πράμα είναι.

Αν το κρατήσεις πάνω από 12-ετια, είσαι με ένα παλιό και μάλλον επικίνδυνο αυτοκίνητο (σε σχέση με τα σύγχρονα, που συνεχώς βελτιώνονται σε πολλαπλές παραμέτρους ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας), όπως η συντριπτική πλειοψηφία της Ελλάδας (καθώς έχουμε μέση ηλικία στόλου ΙΧ 17-ετιας, παλιατζουρες).

Άμα το κρατήσεις 4-ετια ή 5-ετια, είσαι συνεχώς με ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, πλησιάζεις την τακτική των πλουσιότερων βορειοευρωπαίων.

Στην Ελλάδα, λόγω φτωχοποιησης, θεωρείται καλή επιλογή να πάρεις ένα ΙΧ και να το κρατήσεις 35 χρόνια. Σούπερ. Δε χάνεις λεφτά με αλλαγές αυτοκινήτων. Λεφτά, που δυστυχώς, δεν έχεις. Φτωχοποιηση. Πρακτικά δεν έχεις επιλογές, όλοι θα ήθελαν ένα καινούριο ΙΧ. Δεν είναι χαζοί οι βορειοευρωπαίοι, απλώς πλουσιότεροι είναι.
 
Last edited:

Μηνύματα
16.181
Reaction score
22.786
και μάλλον επικίνδυνο αυτοκίνητο
αυτό είναι μεγάλο παραμύθι , τα αυτοκίνητα της τελευταιάς 20ετίας είναι ασφαλέστατα για όσο διάστημα συντηρούνται σωστά. Έχουν φρένα, γκάζι ,ηλεκτρονικά αερόσακους και ένα κάρομλκς
δεν είμαστε δεκαετία του 80 ούτε καν του 90.
παλιατζούρα είναι ένα όχημα που δεν συντηρείται, αυτό μπορεί να είναι εύκολα ένα όχημα 4ετίας.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
53.771
Reaction score
133.213
αυτό είναι μεγάλο παραμύθι , τα αυτοκίνητα της τελευταιάς 20ετίας είναι ασφαλέστατα για όσο διάστημα συντηρούνται σωστά. Έχουν φρένα, γκάζι ,ηλεκτρονικά αερόσακους και ένα κάρομλκς
δεν είμαστε δεκαετία του 80 ούτε καν του 90.
παλιατζούρα είναι ένα όχημα που δεν συντηρείται, αυτό μπορεί να είναι εύκολα ένα όχημα 4ετίας.
Έχουν αλλάξει (αρκετές φορές) στην τελευταία 20-ετια οι προδιαγραφές των κρας τεστ, δηλαδή ένα αυτοκίνητο που ήταν 5-αστερο προ 20-ετιας, τώρα είναι 0-άστερο.

Ένα σύγχρονο φτηνό κινέζικο 5-αστερο ΙΧ, καλώς ή κακώς είναι σαφώς ασφαλέστερο από οποιοδήποτε 5-αστερο προ 20-ετιας, ανεξαρτήτως κόστους του παλιού.
 

Μηνύματα
16.181
Reaction score
22.786
σο γουατ;
απο την άλλη ένα 5αστερο όχημα με 400+ άλογα έχει περισσότερες πιθανότητες να εμπλακεί σε ατύχημα απλά γιατί είναι πιο γρήγορο.
δεν μπορείς να λες οτί μπέμπα του βαρώνου είναι επικίνδυνη για κίνηση στο δρόμο, είναι αστείο στερείται λογικής.
 

Μηνύματα
996
Reaction score
2.780
Με τιμή κιλοβατώρας 0,09€ στο μπλε πρόγραμμα της Elpedison, αυτό μεταφράζεται σε 220€
Είσαι σίγουρος ότι μόνο το ΦΠΑ δεν έχεις βάλει; Έχεις βάλει τις ρυθμιζόμενες δηλαδή;
Μη μου χαλάς το στρογγυλό ποσό με τέτοιες λεπτομέρειες. :roflmao:
Εγώ να μην στο χαλάω αλλά θα στο χαλάσει ο λογαριασμός. Αν το 0,09€ που λες είναι το ανταγωνιστικό σκέλος, υπολόγισε τελικά περίπου τα διπλάσια από αυτά που λες. Όχι ότι αλλάζει κάτι ιδιαίτερα (σε σχέση με το θερμικό) απλά να αποφύγεις την έκπληξη.
Όχι, δεν είναι τόσο, το κοίταξα μόλις: σε χρέωση ενέργειας 61€ στον τελευταίο λογαριασμό, οι επιπλέον χρεώσεις μαζί με το ΦΠΑ είναι 17€. Μιλάμε πάντως για 16,4*150=2.460kWh το χρόνο, με αυτούς τους τελείως ενδεικτικούς υπολογισμούς που παραθέτω, για να περάσω το νόημα.
Λοιπόν, για να είμαστε ακριβείς, επειδή μιλάμε για €€€ και οικονομία :whistling:.
Για καταναλώσεις εώς 1600 - 2000kWh/4μηνο (αν υποθέσουμε οτι ένα νοικοκυριό με EV είναι σ' αυτή την κατηγορία) , με βάση την εξουσία , οι πρόσθετες χρεώσεις ανά kWh έχουν ως εξής:

Χωρίς νυχτερινό ρεύμα προσθέστε 0,0836553€ στην τιμή της kWh σας.
Με νυχτερινό ρεύμα προσθέστε 0,046552€ στην τιμή της kWh σας.

Έτσι, παίρνοντας σα παράδειγμα το φίλο μας τον MAX , με σταθερή τιμή 0,09€/kWh (δηλαδή 0,0954€ πληρωτέα με το ΦΠΑ), το συνολικό κόστος της φόρτισης θα είναι 0,1790553€/kWh χωρίς νυχτερινό μετρητή και 0,141952 €/kWh με νυχτερινό μετρητή.

Για όποιον είναι ένα μαζοχιστικό σπασικλάκι όπως εγώ :biggrin:, ευχαρίστως αναλύσω τον υπολογισμό :o😭...
 

Μηνύματα
1.341
Reaction score
1.149
η διαφορά στο κόστος ενέργειας είναι χαώδης όσο κινείσαι εντός πόλης, ακόμη και αν φορτίζεις σε δημόσιους φορτιστές πχ κάθε φορά που πας στο μάρκετ για ψώνια
Άμα σας πάρουν χαμπάρι οι 7 αδελφές θα σας βομβαρδίσουν.
Άλλο ένα μείον των ηλεκτρικών,
Ας ελπίσουμε να μην είσαστε δίπλα μας.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.120
Reaction score
29.840
Χωρίς νυχτερινό ρεύμα προσθέστε 0,0836553€ στην τιμή της kWh σας.
Με νυχτερινό ρεύμα προσθέστε 0,046552€ στην τιμή της kWh σας.

Έτσι, παίρνοντας σα παράδειγμα το φίλο μας τον MAX , με σταθερή τιμή 0,09€/kWh (δηλαδή 0,0954€ πληρωτέα με το ΦΠΑ), το συνολικό κόστος της φόρτισης θα είναι 0,1790553€/kWh χωρίς νυχτερινό μετρητή και 0,141952 €/kWh με νυχτερινό μετρητή.

Για όποιον είναι ένα μαζοχιστικό σπασικλάκι όπως εγώ :biggrin:, ευχαρίστως αναλύσω τον υπολογισμό :o😭...
Do it :biggrin:
 

Μηνύματα
7.409
Reaction score
1.483
Έχουν αλλάξει (αρκετές φορές) στην τελευταία 20-ετια οι προδιαγραφές των κρας τεστ, δηλαδή ένα αυτοκίνητο που ήταν 5-αστερο προ 20-ετιας, τώρα είναι 0-άστερο.

Ένα σύγχρονο φτηνό κινέζικο 5-αστερο ΙΧ, καλώς ή κακώς είναι σαφώς ασφαλέστερο από οποιοδήποτε 5-αστερο προ 20-ετιας, ανεξαρτήτως κόστους του παλιού.
Κύρια διαφορά είναι η προσθήκη τεστ για πεζούς καθώς και η συμπερίληψη συστημάτων ασφαλείας στον εξοπλισμό του αυτοκινήτου. Στην πράξη τα δεκαετίας - δεκαπενταετίας έχουν μικρές διαφορές σε σχέση με τα καινούρια.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.120
Reaction score
29.840
Αυτό ακριβώς. Πλέον, αυτοκίνητο που δεν έχει συστήματα ασφαλείας για πεζούς δεν παίρνει 5 αστέρια.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
53.771
Reaction score
133.213
δεν μπορείς να λες οτί μπέμπα του βαρώνου είναι επικίνδυνη για κίνηση στο δρόμο, είναι αστείο στερείται λογικής.
Η μπέμπα του βαρώνου, Ε; 🤣😁😜

Οκ, να σου πω τι δεν έχει η μπέμπα του βαρώνου;

Έχει τους αερόσακους που έχει το Τέσλα; Κουρτίνες παραθύρων; Γονάτων; Κλπ;

Αυτούς που έχει, ανοίγουν το ίδιο αξιόπιστα και γρήγορα με τους σύγχρονους;

Έχει συστήματα να πατάνε αυτόματα φρένο εάν πεταχτεί μπροστά σου πεζός, ποδήλατο, μηχανάκι, αυτοκίνητο;

Και στην όπισθεν ισχύουν αυτά στο Τέσλα.

Έχει lane assist, να σε κρατάει εντός λωρίδας κυκλοφορίας; (Και χωρίς ενεργοποιημένο το auto pilot ή το cruise control).

Ενεργητική ασφάλεια: τι επιτάχυνση έχει για προσπέρασμα; Τι φρενάρισμα στα 100χλμ/Ω; Τα συστήματα ευστάθειας εκείνης της εποχής, συγκρίνονται με τα σημερινά; Στις στροφές τι συστήματα ευστάθειας έχει;

Κλπ κλπ κλπ.

Στα σύγχρονα αυτοκίνητα, άμα τρακάρεις, το αυτοκίνητο παίρνει τηλέφωνο εκεί που του έχεις πει. Του βαρώνου που θα πάρει τηλέφωνο; 🤣😁😜

Είναι ένα παλιό αυτοκίνητο, σαφώς υποδεέστερης ασφάλειας, είτε όσον αφορά πεζούς, είτε όσον αφορά τους επιβάτες του οχήματος, και με περισσότερες πιθανότητες τράκας.

Επικίνδυνο; Ναι. Για πολλούς λόγους.

Ένα σύγχρονο Τέσλα, είναι κλάσεις ασφαλέστερο αυτοκίνητο, σε κάθε τομέα, τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τους πεζούς, και με τα συστήματα ευστάθειας, ελέγχου, κλπ, που διαθέτει, είναι κορυφαίας ασφάλειας γενικά. Η δε 4-κινηση, προσφέρει κι άλλες παραμέτρους ασφάλειας, τόσο σε στροφές, όσο και σε ολισθηρά οδοστρώματα.

Αυτά τα πράγματα, ήταν επιστημονική φαντασία προ 20-ετιας. Τι συζητάμε τώρα; Αν έχει δυνατές λαμαρίνες το παλιό; 🤣😁😜

Τώρα, αν τρέχεις σα παλαβός επειδή έχεις Τέσλα, είσαι άξιος της μοίρας σου. Και με παλιατζούρες μια χαρά μπορείς να τρέχεις σα παλαβός.
 

Μηνύματα
16.181
Reaction score
22.786
το κλάσεις ασφαλέστερο/ταχύτερο/κλαιν είναι ένα συμπέρασμα σύγκρισης, το να κατατάσεις όμως στην κατηγορία των αργών/επικίνδυνων κλπ με απόλυτα κριτήρια είναι ανακριβές και στερείται λογικής.
στοιχείωδης σωστή οδήγηση με μηδενικές ή ελάχιστες παραχωρήσεις σε ταχύτητα και άνεση είναι ένας accident free συνδιασμός με μηδενικές πιθανότητες εμπλοκής σε ατύχημα πήριοντ.
άμα μου πει οτι ναι αλλά αν πεταχτεί ένα ελάφι ή σου την πέσει μια νταλίκα και τελικά εμπλακείς σε ατύχημα η εμπιερία έχει δείξει οτι δεν είναι πολλές οι περιπτώσεις που ένα όχημα θα σώσει τον ιδιοκτήτη του αν είναι μλκς η γκαντέμης.
είναι πολλά τα υπερφρούρια ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας που έχουν τυχτεί σε δέντρα ή γίνανε αμφίβια ή τα βγάζανε με 4 γερανούς κάτω από ένα φορτηγό και κανένα δεν προστάτεψε τον οδηγό του.
σε απλούστερες περιπτώσεις εμπλοκής σε ατύχημα, τυπική χρήση ζώνης σε όλους τους επιβάτες σε συνδιασμό με αερόσακο τεχνολογίας του 90 έβγαλαν τα λεφτά τους.
δεν υπάρχει θέμα ασφάλειας χρόνια τώρα. ο κίνδυνος απο τον ίδιο τον οδηγό πλεόν είναι πολλαπλάσιος των ορίων του οχήματος. zastava kaput.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
53.771
Reaction score
133.213
στοιχείωδης σωστή οδήγηση με μηδενικές ή ελάχιστες παραχωρήσεις σε ταχύτητα και άνεση είναι ένας accident free συνδιασμός με μηδενικές πιθανότητες εμπλοκής σε ατύχημα πήριοντ.
Υπό αυτούς τους όρους, όλα τα κρας τεστ και τα συστήματα ασφαλείας, ευστάθειας, κλπ, είναι άχρηστα. Ούτε abs ούτε τίποτα. Είμαι ασφαλής. Εγώ κι ο Τσακ Νόρις.

ο κίνδυνος απο τον ίδιο τον οδηγό πλεόν είναι πολλαπλάσιος των ορίων του οχήματος.
Αυτό εννοείται ότι ισχύει. Ανέκαθεν.
Από τα άλογα με τα κάρα.

Το θέμα είναι πως κατατάσσεται σε επίπεδα ασφαλείας (αντικειμενικά, με τα διεθνή πρότυπα) ένα όχημα του χθες, σε σύγκριση με τα σημερινά 5-αστερα, φουλ στα συστήματα ασφαλείας.

Τα υπόλοιπα είναι αερολογίες.
 

Μηνύματα
16.181
Reaction score
22.786
Ανέκαθεν.
οχι ανέκαθεν
δεν ισχύει αυτό, τα παλιότερα αυτοκίνητα είχαν σοβα΄ρα θέματα ασφαλείας, είχαν φρένα που δεν επαρκούσαν που πέφτανε οταν ζεσταινόντουσαν, δεν είχαν ισχύ για ένα προσπέρασμα , δεν είχαν στοιχειώδη ηλεκτρονικά ABS για παράδειγμα, να μπορείς να φρενάρεις σε ένα μέτριο οδόστρωμα χωρίς να έχεις κερδίσει 2 παγκόσμια πρωταθληματα ραλλυ, δεν είχαν στοιχειώδες TCS , δεν είχαν καλά φώτα, δεν δεν δεν και το χειρότερο ήταν οτι το οδικό δίκτυο ήταν σε τέτοια κατάσταση που τα παραπάνω ήταν απαραίτητα.
τίποτα απο αυτά δεν ισχύει πλέον, ενα καλοσυντηριμένο (σιχαμένο) Α3 18άρι του 00, είναι ασφαλέστατο , δεν υπάρχει κανένα θέμα ασφαλείας και ας μην βρίσκεις γύφτο να το αγοράσει γιατί είναι 24ετών.
είπαμε να κάνουμε το ΙΧ καταναλωτικό προϊόν το δουλέψει το μαγαζί αλλά μην τρελαθούμε κι όλας.
μεγαλύτερο πρόβλημα είναι που γίναν τα άλογα στραγάλια και εκεί που ο μέσος οδηγός είχες πρόσβαση σε 100-120 άλογα στα 1200 κιλά , πλέον με ψέμματα αγοράζει 160+ στα 1400κιλά (και λιγότερα αν δεν θέλει μεγάλο όχημα) και βρίσκεται πριν την στροφή με χλμ που δεν ξέρει πως να διαχειριστεί.
κανονικά όπως έχουμε διαχωρισμό στα διπλώματα μοτοσυκλέτας με την ισχύ θα έπρεπε να είχαμε και για τα ΙΧ , το πως θα γίνουν όλα ίσωμα είναι θέμα, αλλά δεν γίνεται με το ίδιο δίπλωμα να οδηγείς αυτοκίνητο με 100 άλογα και με 400.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.229
Reaction score
83.041
Τα έχουμε ξανασυζητήσει τα σημερινά διεθνή πρότυπα των αστεριών.
Δεν έχουν απόλυτη συσχέτιση με την ασφάλεια των επιβατών. Πολύ φρου φρου και αρώματα. Και τι θα γίνει αν πατήσεις έναν σκύλο, αυτός εκτιναχθεί, κάνει γκελ σε μια αγελάδα, και μετά χτυπήσει έναν πεζό.
 




Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.966
Μηνύματα
2.924.332
Members
38.117
Νεότερο μέλος
tasnt
Top