Digital Cinema στην Panasonic TM900

Μηνύματα
42
Reaction score
0
Γειά σας.
Πρόσφατα απέκτησα την TM900. Εχοντας ελάχιστη εμπειρία στον σχετικό χώρο, μπερδεύτηκα με την λειτουργία Digital Cinema. Οταν είναι ενεργοποιημένο (ΟΝ), σύμφωνα με το ενσωματωμένο info της κάμερας : "Record at 25 frames per second, making the video seem like a cinema film". Μα ούτως ή άλλως στα 25 fps γράφει απ' ότι μπόρεσα να ελέγξω τα output. Επίσης από ένα μικρό τεστάκι που έκανα (ίσως όχι αρκετά αξιόπιστο και σίγουρα όχι εκτενές) δεν μπόρεσα να δω διαφορά μεταξύ Digital Cinema ON ή OFF. Αν μπορεί κάποιος να με διαφωτίσει σχετικά με το Digital Cinema ? :108:
Ευχαριστώ, Άρης.
 

Eco

Μηνύματα
22
Reaction score
0
Απάντηση: Digital Cinema στην Panasonic TM900

Στον κινηματογράφο οι ταινίες γυρίζονται στα 24 καρέ /δευτερόλεπτο. Τα 25p (progressive frames) πλησιάζουν (στη θεωρία) την αίσθηση της κινηματογραφικής εικόνας,αλλά στην πράξη δεν αποδίδουν και πολύ ομαλά την κίνηση. Δεδομένου ότι οι λήψεις σου δεν θα μεταφερθούν σε φιλμ, προτίμησε τα 50p (ή τα 50i) της κάμερας, που σου δίνουν και ομαλότερη κίνηση. Με τα 50p γράφεις και διπλάσια πληροφορία.
 

Μηνύματα
42
Reaction score
0
Απάντηση: Digital Cinema στην Panasonic TM900

Πράγματι, δεν μπόρεσα να δω αισθητή διαφορά ανάμεσα σε Digital Cinema ON ή OFF.

Στα properties των αρχείων που παράγει η κάμερα (*.mts) βλέπω τα εξής :
Dig.Cin. OFF : 25 fps, Type : interlaced, BitRate : 12.7 Mbps
Dig.Cin. ON : 25 fps, Type : interlaced, BitRate : 14.3 Mbps
1080/50p : 50 fps, Type : progressive, BitRate : 24.2 Mbps (εδώ φαίνεται αυτό πoυ είπες : "Με τα 50p γράφεις και διπλάσια πληροφορία"

Άλλες ρυθμίσεις σχετικές με το record mode της κάμερας, δεν βρήκα. (HA1920, HG1920 κλπ αφορούν μόνο το BitRate).
Να συμπεράνω (?) ότι :
1. Η TM900 γράφει υποχρεωτικά, μόνο σε 25i ή 50p (όχι 25p ή 50i)
2. Το Digital Cinema δεν επιρεάζει το fps, ούτε το "i" ή "p", παρά μόνο αυξάνει το BitRate (επιρεάζει κάτι άλλο ?)
 

Μηνύματα
899
Reaction score
54
Απάντηση: Digital Cinema στην Panasonic TM900

Πράγματι, δεν μπόρεσα να δω αισθητή διαφορά ανάμεσα σε Digital Cinema ON ή OFF.

Στα properties των αρχείων που παράγει η κάμερα (*.mts) βλέπω τα εξής :
Dig.Cin. OFF : 25 fps, Type : interlaced, BitRate : 12.7 Mbps
Dig.Cin. ON : 25 fps, Type : interlaced, BitRate : 14.3 Mbps
1080/50p : 50 fps, Type : progressive, BitRate : 24.2 Mbps (εδώ φαίνεται αυτό πoυ είπες : "Με τα 50p γράφεις και διπλάσια πληροφορία"

Άλλες ρυθμίσεις σχετικές με το record mode της κάμερας, δεν βρήκα. (HA1920, HG1920 κλπ αφορούν μόνο το BitRate).
Να συμπεράνω (?) ότι :
1. Η TM900 γράφει υποχρεωτικά, μόνο σε 25i ή 50p (όχι 25p ή 50i)
2. Το Digital Cinema δεν επιρεάζει το fps, ούτε το "i" ή "p", παρά μόνο αυξάνει το BitRate (επιρεάζει κάτι άλλο ?)
Εν συντομία: 1) 25 fps interlaced = 50i. Η τηλεοπτική εικόνα στην Ευρώπη ακολουθεί το στάνταρ των 25 καρέ ανά δευτερόλεπτο. Αυτά τα 25 καρέ σχηματίζονται από 50 πεδία (fields). Κάθε πεδίο περιέχει μια εικόνα μισής ανάλυσης (χονδρικά). Η χρησιμότητα των 50 πεδίων έγκειται στο ό,τι η κίνηση καταγράφεται ομαλότερη. Τα interlaced συστήματα καθιερώθηκαν λόγω τεχνικών περιορισμών στις απαρχές της τηλεοπτικής εικόνας.

2) Στα 50p έχουμε εικόνες προοδευτικής σάρωσης, με απλά λόγια κάθε καρέ ή frame είναι μια πλήρης εικόνα, δηλαδή έχουμε 50 πλήρεις εικόνες το δευτερόλεπτο.
3) Είναι εντελώς απίθανο με το digital cinema on, να γράφει σε interlaced φορμά η κάμερα. Μάλλον το πρόγραμμα αναπαραγωγής δεν μας τα λέει καλά.

Όπως και αν έχει το μεγαλύτερο bitrate αποδίδει την καλύτερη εικόνα.

Αν δεν έγινα κατανοητός στη διάθεσή σου.
 

Μηνύματα
42
Reaction score
0
Απάντηση: Digital Cinema στην Panasonic TM900

Αν δεν έγινα κατανοητός στη διάθεσή σου.
Κατ' αρχήν ευχαριστώ για την απάντησή σου και για την διάθεση που έχεις για βοήθεια. Έγινες πολύ κατανοητός αλλά οι απορίες μου ...βροχή !

1. Γράφεις "25 fps interlaced = 50i". Νόμιζα ότι το "i" είναι συντομογραφία του "interlaced" και το "p" του "progressive", δηλ. "25 fps interlaced" = 25i. Προφανώς λάθος. Οπότε το "i" τι σημαίνει ?
Εκτός αν το "i" είναι συντομογραφία του "interlaced" αλλά όταν δίπλα στον αριθμό, δεν γράφουμε "fps" (π.χ. 50i) εννούμε οτι πρόκειται για fields που ανά δύο συνθέτουν (συνυφαίνουν = interlace) ένα frame, ενώ όταν πρόκειται για frames το γράφουμε σαφώς "fps" (π.χ. 25 fps) και αν ακολουθείται από την λέξη "interlaced" εννούμε οτι πρόκειται για frames με δύο πεδία. Οπότε γεννάται η απορία : Όταν γράφουμε "25 fps" εννοούμε "25 fps interlaced" ?
Για το "p" μάλλον είναι απλά τα πράγματα (?). "50p" = "50 fps prograssive. (?)

3. Γράφεις "Είναι εντελώς απίθανο με το digital cinema on, να γράφει σε interlaced φορμά η κάμερα" δηλαδή γράφει progressive ? ενώ Dig.Cin. OFF γράφει interlaced ?

Αν δεν έγινα κουραστικός και υπάρχει ακόμη διάθεση για επίλυση αποριών ...έπεται συνέχεια :112::201:
 

Μηνύματα
899
Reaction score
54
Απάντηση: Digital Cinema στην Panasonic TM900

Όταν διαβάζουμε 25fps (frames per second) σκέτο δεν ξέρουμε αν είναι i (interlaced) ή p (progressive). Αν είναι p τότε μιλάμε για 25 πραγματικά καρέ (frames). Αν είναι i τότε όντως μιλάμε για 50 πεδία (filelds).
Από εκεί συμπεραίνουμε πως όταν μας λέει το πρόγραμμα αναπαραγωγής 25fps interlaced (πεπλεγμένα) ότι εννοεί 50i.

Οι ανά τον κόσμο κινηματογραφιστές και μικρομηκάδες αναζητούσαν έναν τρόπο να γυρίζουν φτηνά τις ταινίες τους με βιντεοκάμερες και μετά να τις μεταφέρουν σε κινηματογραφικό φιλμ, για προβολή στα σινεμά.
Για τον σκοπό αυτόν ήταν πολύ βολικό να μπορούν οι κάμερες να γράφουν εικόνες προοδευτικής σάρωσης με ρυθμό 24 καρέ ανά δευτερόλεπτο. (Σε διαφορετική περίπτωση , δηλαδή στα 50i, πρέπει να γίνει απόπλεξη, ώστε να μετατραπούν σε 25 καρέ, τεχνική που δεν αποδίδει πάντα τόσο καλά, ειδικά όταν υπάρχει έντονη κίνηση στο κάδρο. Περαιτέρω τα 25 καρέ μετατρέπονται σε 24 με μια τεχνική που ονομάζεται inverse telecine).
Επειδή το τηλεοπτικό σύστημα στην Ευρώπη λειτουργούσε πάντα με 25 καρέ το δευτερόλεπτο, (αδιάφορο αν είναι p ή i) που ήταν κοντά στο κινηματογραφικό πρότυπο, πολλές από τις βιντεοκάμερες που κυκλοφορούν στην Ευρώπη περιλαμβάνουν τη δυνατότητα να γράφουν σε 25p (25 fps progressive).
Εκτός αυτού έγινε μόδα η λεγόμενη κινηματογραφική αίσθηση -film look- στη βιντεοεικόνα και μια από τις τεχνικές που χρησιμοποιούνται για να επιτευχθεί είναι η λήψη στα 24 ή 25 p.
Επειδή όμως η τεχνική καταγραφής και προβολής του κινηματογραφικού φιλμ καμία σχέση δεν έχει με την τεχνική εγγραφής και αναπαραγωγής βίντεο (πράγμα που αν αναλύσω θα γράψω ένα κατεβατό), στην πράξη το αποτέλεσμα των 24 ή 25p , δεν είναι καλό τις περισσότερες φορές, γιατί παρουσιάζει προβλήματα στην κίνηση. Ωστόσο επειδή τα σύγχρονα προβολικά διπλασιάζουν τα καρέ κατά την προβολή, πολλές φορές το πρόβλημα ξεπερνιέται.

Την κάμερά σου δεν την έχω και έτσι δεν μπορώ να σου πω υπεύθυνα, για τον ρυθμό λειτουργίας digital cinema. Ωστόσο μέχρι τώρα οι κάμερες με παρόμοιες λειτουργίες κάνουν αυτό που περιγράφω παραπάνω, δηλαδή εγγραφή σε 24, ή 25 προοδευτικά καρέ, για την επίτευξη του film look. Εξάλλου αυτό προκύπτει και από την περιγραφή που σου δίνει το "ενσωματωμένο info της κάμερας : "Record at 25 frames per second, making the video seem like a cinema film", όπως αρχικά έγραψες.
 

Μηνύματα
42
Reaction score
0
Απάντηση: Digital Cinema στην Panasonic TM900

Όλα τα παραπάνω, που μπήκες στον κόπο να γράψεις, υπήρξαν πολύ διαφωτιστικά για εμένα - πιστεύω και για πολλούς ακόμη. Αλλά... αποριών συνέχεια ! (Αν βεβαίως υπάρχει ακόμη η διάθεση).
Γράφεις : "στα 50i, πρέπει να γίνει απόπλεξη, ώστε να μετατραπούν σε 25 καρέ". Θα μπορούσαμε δηλαδή να πούμε ότι τα 50i (ή το ισοδύναμο 25 fps interlaced) κατά την απόπλεξη "εμφανίζονται" ως 25p ? Επίσης, η απόπλεξη γίνεται κάθε φορά που προβάλλεται το βίντεο κατά την στιγμή της αναπαραγωγής ?
Και τώρα στο αρχικό μας θέμα περί Digital Cinema στην ΤΜ900. Ειδικά μετά από αυτά που, με αναλυτικό και κατανοητό τρόπο, ανέλυσες παραπάνω, (και τα οποία μου ακούγονται λογικότατα) κατέβασα αρκετά προγράμματα (video converters κ.λ.π.) με τα οποία "είδα" τα properties των *.MTS files που παράγει η ΤΜ900, και όλα έδειχναν 25 fps interlaced είτε Dig.Cin. ON είτε OFF. (Στο ΟΝ είναι λίγο αυξημένο το BitRate όπως έγραψα και πιο πάνω). Αλλά ίσως το παρακούρασα το θέμα... και... έπονται και άλλες απορίες !:111:
 

Μηνύματα
899
Reaction score
54
Απάντηση: Digital Cinema στην Panasonic TM900

Το αν θα γίνει ή όχι απόπλεξη εξαρτάται από το μέσο προβολής. Κλασικά μέσα προβολής, όπως οι τηλεοράσεις CRT δεν κάνουν απόπλεξη, αφού είναι φτιαγμένα για να προβάλουν μόνο interlaced εικόνες και όχι προοδευτικής σάρωσης.
Τα σύγχρονα ψηφιακά μέσα προβολής κάνουν απόπλεξη.

Η δική σου κάμερα γράφοντας στα 50p καταφέρνει το απόλυτο (από πλευράς αριθμού καρέ). Βέβαια το τέλειο θα ήταν το bitrate των 24.2 Mbps να σκαρφάλωνε στα 36, αλλά τέτοια τερτίπια οι εταιρείες τα κρατάνε για τις επαγγελματικές τους κάμερες. (Πάντως στο διαδίκτυο το μέγιστο bitrate της κάμερας φέρεται στα 28MBPS - διόλου ευκαταφρόνητο...).
Προφανώς το dig. cinema της κάμερας δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα εφέ του τύπου film look, που ίσως ανεβάζει λίγο την στάθμη του μαύρου στην εικόνα. Αν και το bitrate των 14.3 Mbps είναι σχετικά χαμηλό, δεν μένει παρά να πειραματιστείς λίγο, για να δεις πότε λαμβάνεις το πιο ικανοποιητικό αποτέλεσμα. Ωστόσο στο διαδίκτυο αναφέρεται αυτό που σου έγραψα εξ αρχής, ότι δηλ. είναι progressive. (The TM900 also has a 24p Digital Cinema mode, which produces a film-like aesthetic, but we didn’t find this 24p setting as visually pleasing as the 24p modes Canon offers on its HD camcorders). (Tα 24p ισχύουν για Αμερική, 25p για Ευρώπη.)
(http://www.camcorderinfo.com/content/Panasonic-HDC-TM900-Camcorder-Review/Motion-Performance.htm)

Υπόψη ότι ωραία και καλά τα 50p, αλλά χρειάζονται και πολύ ισχυρό υπολογιστή, αν σκέφτεσαι περαιτέρω επεξεργασία.
 

Μηνύματα
42
Reaction score
0
Απάντηση: Digital Cinema στην Panasonic TM900

Μου φαίνεται οτι βρήκες μπελά μακράς διαρκείας ! Δεν σου λέω ευχαριστώ για την κάθε σου απάντηση (αν και το αισθάνομαι) για να μην καταντήσει λέξη χωρίς νόημα.
Συνεχίζω λοιπόν : Στην time line του προγράμματος επεξεργασίας (εν προκειμένω το Power Director 10 της Cyber Link, αλλά φαντάζομαι και σε άλλα) τα 50 fps που "έρχονται" από την κάμερα γίνονται αυτομάτως 25 fps. Δηλαδή χάνονται 25 fps ? άρα χάνεται και το πλεονέκτημα του smooth motion που δίνουν τα 50 fps ? Αν όμως στην δημιουργία output επιλέξω τα 50p επανέρχεται ή είναι δώρο άδωρο?
Επίσης, αν αυξήσω τo BitRate κατά την φάση παραγωγής output θα κερδίσω κάτι ή αφού το αρχικό αρχείο παρέχει πληροφορία με συγκεκριμένο BitRate δεν έχει νόημα η εκ των υστέρων αύξηση ?
Προσοχή, προσοχή ! Όσο απαντάς τόσο θα συνεχίζω να... ενοχλώ(?) με ερωτήσεις ...!
 

Μηνύματα
899
Reaction score
54
Απάντηση: Digital Cinema στην Panasonic TM900

Δεν με ενοχλείς και δεν χρειάζονται ευχαριστίες, δεν με υποχρεώνει κανείς να γράφω.
Στο βαθμό που μπορώ να βοηθήσω κάποιον το κάνω με ευχαρίστηση.
Θα επανέλθω, μόλις ευκαιρήσω.
 

Μηνύματα
899
Reaction score
54
Απάντηση: Digital Cinema στην Panasonic TM900

Απαντώντας στο δεύτερο ερώτημα. Η αύξηση του bitrate και έχει και δεν έχει νόημα, ανάλογα με την περίπτωση. Φυσικά και δεν προσθέτει ποιότητα η αύξηση. Έχει όμως νόημα αν αποθηκεύσεις το αρχείο χρησιμοποιώντας κάποιο άλλο codec ή φορμά ,συνήθως παλαιότερο και λιγότερο αποδοτικό (από πλευράς συμπίεσης), όπως π.χ mpeg2.
Ωστόσο , αν θες η ίδια η κάμερα να αναπαράγει τα επεξεργασμένα αρχεία, πρέπει να τα αποθηκεύεις στο ίδιο φορμά, με το ίδιο codec και να μην ξεπερνάς το ανώτατο bitrate της κάμερας.
Επίσης, όταν θέλουμε το ίδιο αρχείο να το επεξεργαστούμε περισσότερες από μια φορές, τότε ναι πρέπει να το αποθηκεύσουμε σε κάποιο φορμά λιγότερο απωλεστικό, άρα με αυξημένο bitrate, για τον απλούστατο λόγο, ότι κάθε φορά θα επανασυμπιέζεται και θα χάνει σε ποιότητα.

Στο πρώτο σου ερώτημα. Το Power Director 10 δεν το χρησιμοποιώ και παρά τα όσα υπόσχεται θα σε παρότρυνα να δοκιμάσεις το Corel Video Studio Pro (γνωστό και ως Ulead Video Studio Pro, πριν τη εξαγορά). Το μοντάζ στα 50p είναι λίγο προβληματικό. Χρειάζεται διπλάσια υπολογιστική ισχύ και δεν υποστηρίζεται από τα περισσότερα μέσα αναπαραγωγής. Δεν ξέρω πώς διαπίστωσες ότι το πρόγραμμα υποβιβάζει το σήμα σε 25 fps, αλλά μου φαίνεται περίεργο , αφού συγχρόνως μπορεί να εξάγει 50 fps.
Δεδομένου ότι βίντεο στα 50p μπορείς να "παίξεις" μόνο μέσω του pc και όχι π.χ να τα γράψεις σε bluray (το μπλου ρέυ παίζει σε 24p, 25p, 29 κόμμα κάτι p, 50i, 60i), ίσως πρέπει να πειραματιστείς με τα mode της κάμερας και να διαπιστώσεις αν πράγματι χρειάζεσαι τα 50p.
Αν τώρα το μεράκι έχει φτάσει σε δυσθεώρητα ύψη και θες, μπορώ να σου προτείνω ένα επαγγελματικό πρόγραμμα που τα 50p τα "κατάπινε" για πλάκα, πριν μας τα πασάρουν και στις ερασιτεχνικές κάμερες. Αλλά μήπως είναι νωρίς για να σε μπλέκω στα δύσκολα;
 

Μηνύματα
899
Reaction score
54
Απάντηση: Digital Cinema στην Panasonic TM900

Επίσης αν όντως το Power Director 10 μετατρέπει το βίντεο σε 25p από 50p, τότε ναι είναι δώρον άδωρον να μετατρέψει τα 25 σε 50, αφού έχει ήδη πετάξει τη μισή πληροφορία.
 

Μηνύματα
42
Reaction score
0
Απάντηση: Digital Cinema στην Panasonic TM900

Λοιπόν, καλησπέρα. Ως συνήθως (!) τα ανωτέρω θα τα "αναλύσω" ώστε να γίνουν "κτήμα μου" όπως και τα προηγούμενα - πιστεύω. Και βεβαίως θα ακολουθήσουν και πάλι διευκρινιστικές ερωτήσεις και περαιτέρω απορίες ...! Προς το παρόν προσπαθώ τα κατεβάσω trial του Corel VideoStudio Pro X4 Ultimate (ώστε να το έχω για 30 μέρες, και να μπορέσω στη συνέχεια να προγραμματίσω το έξοδο - το βρήκα στο επίσημο site 72 euro). Πληροφοριακά : ο υπολογιστής μου είναι Acer5750G, core i5 - 2410M 2.3GHZ, NVIDIA GT540 2Gb, 4.3 Gb DDR3 RAM (ελπίζω να είναι "αρκετός").
Ες αύριον η συνέχεια ! (Απόψε με χρειάζεται κόρη μου για το σχολείο !)
 

Μηνύματα
42
Reaction score
0
Απάντηση: Digital Cinema στην Panasonic TM900

Γεια χαρά. Λοιπόν... συνεχίζουμε ?
Όσον αφορά το BitRate έγινε πολύ κατανοητό.
Σχετικά με το Power Director, συμπέρανα οτι υποβιβάζει το σήμα σε 25 fps, διότι όταν εισάγω ένα αρχείο στην time line (είτε αυτό είναι 25 είτε 50p) τότε εμφανίζονται 25 καρέ για κάθε 1 sec, παρ' όλα αυτά, αν ζητήσω properties του κλιπ μέσα από την time line, μου δείχνει το αρχικό fps (25 ή 50) ενώ εμφανίζει πάντα τα 25 fps. Κάνω κάτι λάθος στν συλλογισμό μου ? Με το Corel δεν το έψαξα γιατί κάποιο πρόβλημα στον υπολογιστή μου δεν με άφησε να το εγκαταστήσω (οι προσπάθειες συνεχίζονται).
Ο τελικός μου στόχος είναι η δημιουργία DVD ή BluRay οπότε θα ήθελα να επικεντρωθούμε εκεί!
Οι επιλογές που έχω είναι : VideoCD (προφανώς το αποκλείω), DVD, BluRay και AVCHD. Το AVCHD τι είναι ? Είναι κάποιο "διαφορετικό υλικό" όπως είναι "διαφορετικό" το BluRay από το DVD ? ή απλώς μία επιλογή για τον τρόπο που θα γίνει η εγγραφή στο DVD ? Να υποθέσω οτι η "σειρά" ποιότητας είναι : BluRay - AVCHD - DVD - VideoCD ? Έχουν και διαφορά στηνκίνηση ? Στην επιλογή BluRay μου δίνει επιλογή για video encoding H.264 ή Mpeg2. Είναι κάποιο από τα δύο προτιμότερο όσον αφορά : α) την κίνηση, β) την ποιότητα, γ) το μέγεθος του output ?
Ατέρμων σειρά ερωτήσεων... (Δώσε θάρος στον χωριάτη... κ.λ.π κ.λ.π !)
 

Μηνύματα
899
Reaction score
54
Απάντηση: Digital Cinema στην Panasonic TM900

Το πρόγραμμα προφανώς 50p επεξεργάζεται, αλλά έτσι και αλλιώς από την στιγμή που πας για εγγραφή σε δισκάκι, σε 25 fps θα καταλήξεις.
Το video cd σωστά το αποκλείεις, δεν βλέπεται.
Το dvd απόκλεισέ το, γιατί δεν αξίζει τον κόπο να υποβαθμίσεις την ποιότητα σε standard definition. (δηλαδή να πάς από ανάλυση 1920Χ1080 ,σε 720Χ576).
Blu ray και μάλιστα εγγραφής δεν έχει το λάπτοπ σου, οπότε το αφήνουμε.
Μένει το AVCHD. To AVCHD (Advanced Video Coding High Definition) φτιάχτηκε για βιντεοκάμερες high definition ,που χρησιμοποιούν σκληρούς δίσκους, ή μνήμες, ή δισκάκια. Χρησιμοποιεί συμπίεση MPEG-4 AVC/H.264 και είναι συμβατό με τους δίσκους blu ray.
Το καλό είναι ότι με τα κατάλληλα προγράμματα μπορεί κανείς να γράψει αρχεία avchd σε dvd δισκάκια, τα οποία να παίζουν σε blu ray players (όχι όμως και σε dvd players). Τα κακά είναι δυο.
Πρώτον ακόμα και τα διπλής στρώσης εγγράψιμα dvd δεν χωράνε μεγάλα σε διάρκεια βίντεο.
Το δεύτερο κακό είναι, ότι για να διατηρηθεί η συμβατότητα με τα blu ray players δεν πρέπει το bitrate του αρχείου AVCHD να ξεπερνά τα 17mbps.

Για να γράψεις δισκάκια avchd που να παίζουν σε blu ray player , πρέπει το πρόγραμμα που χρησιμοποιείς να επιτρέπει την εξαγωγή σε AVCHD. (Μπορείς όμως να κάνεις την μετατροπή και με το NERO).

Με αυτά τα δεδομένα κακώς παιδεύεσαι με τα 50p και το υψηλό bitrate (εκτός αν φυλάξεις τα αρχεία στον σκληρό δίσκο), γιατί για avchd δισκάκια , αρκούν τα 25 fps με το χαμηλότερο bitrate και δεν θα γονατίζει και το λάπτοπ, το οποίο δεν είναι και τέρας ισχύος.

Στο γενικό ερώτημα H.264 ή Mpeg2, η λογική απάντηση είναι Η.264, γιατί ο codec είναι πιο αποδοτικός (μικρότερα αρχεία). Αλλά επειδή οι γενικές απαντήσεις είναι γενικές απαντήσεις σημείωσε και αυτό. Υπάρχουν ποιοτικές διαφορές στις διάφορες υλοποιήσεις των codecs από απόψεως λογισμικού. Υπάρχουν μεγάλες διαφορές στην ταχύτητα κωδικοποίησης, αλλά και στον τελικό όγκο των δεδομένων. Καλό είναι να πειραματίζεται κανείς, ανάλογα με τις ανάγκες του και το hardware, που διαθέτει.
 

Μηνύματα
42
Reaction score
0
Απάντηση: Digital Cinema στην Panasonic TM900

Νομίζω ότι καλύπτομαι από το AVCHD. Εδώ έχω δύο (υπο)επιλογές : 50i ή 24p. Υποθέτω ότι το 24p και όχι 25p ωφείλεται στο ότι το πρόγραμμα είναι για την Αμερική ? Αν είχα 25p θα ήταν (νομίζω) προτιμότερη επιλογή αντί 50i ? Τώρα τι είναι προτιμότερο 50i ή 24p ?
 

Μηνύματα
899
Reaction score
54
Απάντηση: Digital Cinema στην Panasonic TM900

Φίλε Άρη, δεδομένου ότι πολλά μέσα προβολής (λίγο παλαιότερα) δεν υποστηρίζουν 24p , καλύτερα να πας στα 50i.
Θα μπορούσα να σου δώσω μια μονολεκτική απάντηση, αλλά έλα που δεν υπάρχουν θέσφατα!
Τα 24p χρησιμεύουν στο να μεταφέρονται οι κινηματογραφικές ταινίες αυτούσιες στα δισκάκια μας, χωρίς να υποστούν μετατροπές του frame rate. (Όπως είπαμε οι κινημ. ταινίες γυρίζονται στα 24 καρέ/δευτερόλεπτο. Δεν βλέπω τον λόγο να υποστεί το δικό σου βίντεο μια μετατροπή.
Από την άλλη με τα 50i θα διατηρήσεις και το πλεονέκτημα που σου δίνουν τα 50p της λήψης στο θέμα της κίνησης.
Πολλοί θα διαφωνούσαν μαζί μου, πιστεύοντας ότι τα "P" και δη τα 24 αποτελούν πανάκεια, αλλά δεν είναι καθόλου έτσι.
 

Μηνύματα
42
Reaction score
0
Απάντηση: Digital Cinema στην Panasonic TM900

Πράγματι, θα μπορούσαμε από την αρχή να εξαντλήσουμε το θέμα, με μια απλή ερώτηση "σε τι mode να τραβάω με την κάμερα και με τι επιλογή να γράφω τα δισκάκια μου ?" και με μια απλή απάντηση "τράβα σε 1080/50p και γράψε AVCHD 50i" και "όλα καλά" !
Δεν υπάρχουν όμως θέσφατα όπως σωστά είπες, αλλά έχει και μεγάλη σημασία, όχι μόνο να κάνεις κάτι, αλλά και να ξέρεις "το γιατί" και "το πως". Αυτό βέβαια ισχύει και σε επαγελματικό επίπεδο αλλά και σε επίπεδο χόμπυ.
Αυτό που ακόμη με μπερδεύει (χωρίς όμως να έχει πρακτική σημασία) είναι, πως το πρόγραμμα επεξεργάζεται σε 50p ενώ στην time line "δείχνει" 25 fps ?
 

Μηνύματα
899
Reaction score
54
Απάντηση: Digital Cinema στην Panasonic TM900

Ειλικρινά δεν ξέρω τι κόλπα κάνει το πρόγραμμα και αν πράγματι επεξεργάζεται 50p, ή απλά... πετάει την μισή πληροφορία (25p). Είπες όμως ότι στο properties σου "ομολογεί" πως πρόκειται για 50p. Θα έλεγα να κάνεις το εξής. Ένα μικρό βίντεο 10 δευτερολέπτων στα 50 p, δοκίμασε να το εξάγεις στα 25 και μετά στα 50p. Αν δεν υπάρξει ποιοτική διαφορά κατά την αναπαραγωγή, τότε το πρόγραμμα μας εξαπατά...
Πάντως μιας και έχεις μια πολύ καλή κάμερα , θα σου έλεγα να αγοράσεις έναν εξωτερικό σκληρό δίσκο και τα πιο σημαντικά βίντεο να τα φυλάς εκεί διατηρώντας τα ατόφια.
Στο μέλλον μπορεί να τα μεταφέρεις σε bluray.

Επίσης ,το γεγονός ότι καταλήξαμε στο avchd, δεν ακυρώνει τον διάλογο, όπως σωστά επισήμανες. Όσο περισσότερα γνωρίζουμε τόσο το καλύτερο.


.....τελικά κατεβάζω την trial version του προγράμματός σου. Είμαι περίεργος να δω τι κάνει και πώς και κατά πόσο εξελίχθηκε.
 

Μηνύματα
42
Reaction score
0
Απάντηση: Digital Cinema στην Panasonic TM900

Γιάννη (υποθέτω), έκανα το τεστάκι που μου πρότεινες ! Έχουμε και λέμε (πάντα h.264) :
Από 50p σε 50p : Χωρίς ορατή (από εμένα τουλάχιστον) απώλεια ποιότητας, ούτε στην κίνηση ούτε πουθενά αλλού.
Από 50p σε 24p : Αισθητή διαφορά μόνο στην κίνηση. Κάνει ένα τρέμουλο που εγώ το λέω "πριονωτό" γιατί μου δίνει την αίσθηση της δόνησης που κάνει το πριόνι !
Από 50p σε 50i : Κίνηση χωρίς τρέμουλο (καθόλου "πριονωτό") αλλά επιφάνειες με σκιές, όπως κουρτίνες ή όπου υπάρχουν αντανακλάσεις, εμφανίζεται μία κυματοειδής κίνηση.
Προσεχώς : Έπονται και άλλα τεστάκια !
 


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.809
Μηνύματα
3.028.631
Members
38.497
Νεότερο μέλος
Κωνσταντίνος Παντός
Top