DIY-Ηχεία δαπέδου «ακουστικής ανάρτησης»

Μηνύματα
396
Reaction score
1.206
Τα ηχεία που παρουσιάζω είναι η απάντηση σε μια διπλή πρόκληση και βρίσκονται στο στάδιο της συναρμολόγησης. Έπρεπε ν’ αντικατασταθούν τα PL301 (ELEKTOR-KEF) από μια νέα σχεδίαση που ταυτόχρονα θα ήταν και συνολική αναβάθμιση.
1656739222294.jpeg

Κι αυτά διατηρώντας την ίδια αρχή «φόρτισης» χαμηλών, που ελάχιστα σύγχρονα κορυφαία ηχεία υιοθετούν κι ακολουθούν.
1656739244266.jpeg

Το εγχείρημα φάνταζε αδύνατο, διότι η αγορά δεν προσφέρει αρκετά μεγάφωνα κατάλληλα για χρήση σε κλειστή καμπίνα (ακουστικής ανάρτησης). Ακόμα κι αν βρεθεί κάποιο που «υπόσχεται» , όλο και σε κάποιο «σκόπελο» θα «χτυπήσεις» (ή χαμηλό Qts ή υψηλή fs ή μικρό SPL ή συνδυασμό όλων αυτών) που με μαθηματική ακρίβεια οδηγεί σε ογκώδη καμπίνα κι «αναιμικό» μπάσο.

Η λύση δόθηκε από ένα 12ιντσο της κινεζικής SB-acoustics που είναι «κομμένο και ραμμένο» για «κλειστές καμπίνες», «γραμμές μεταφοράς» και 4ης τάξης «band-pass subwoofers».
http://sbacoustics.com/wp-content/uploads/2020/02/12in-SB34NRX75-6.pdf
Η εκπληκτική ποιότητα κατασκευής αυτού του μεγαφώνου, οδήγησε στην ανάγκη επιλογής αντίστοιχης ποιότητας και δυνατοτήτων squawker και tweeter. Ύστερα από ικανό χρόνο αναζήτησης και συγκρίσεων κατέληξα στην ισραηλινή MOREL.
https://www.morelhifi.com/wp-content/uploads/2020/01/CAT328-110.pdf

Στο crossover αποφεύχθηκαν τα πολύπλοκα δικτυώματα και χρησιμοποιήθηκαν μόνο τ’ απολύτως απαραίτητα εξαρτήματα που εξασφάλιζαν τόσο τη λειτουργία όλων των μεγαφώνων εντός της «γραμμικής περιοχής» τους, όσο και την «εξισορρόπηση» των διαφορών φάσης μεταξύ των τριών ανεξάρτητων φίλτρων.

Η καμπίνα, λόγω αρχής λειτουργίας, κρατήθηκε κατασκευαστικά στο απλούστερο δυνατό επίπεδο. Φυσικά κανένας συμβιβασμός στο πάχος της ξυλείας των προσόψεων και στην τοποθέτηση μεταλλικών «ενισχύσεων» σε «στρατηγικά» σημεία των εσωτερικών τοιχωμάτων, προς εξάλειψη των ιδιοσυντονισμών.

Το ηχοαπορροφητικό είναι υαλομάμβακας, «μοιρασμένος» σε δυο κατάλληλες θήκες μάλλινου κετσέ, για τον κυρίως θάλαμο και δύο αντίστοιχες θήκες για τον υποθάλαμο. Μια «κουρτίνα» πτυχωτού κετσέ πέριξ της «περιοχής» του woofer κι ανάμεσα στα «μαξιλάρια» υαλοβάμβακα, συμπληρώνει τη μέριμνα για τον περιορισμό της ενέργειας των «στάσιμων» εντός της καμπίνας. Ο όγκος των απορροφητικών έχει συνυπολογιστεί στον τελικό καθορισμό του τελικού όγκου «φόρτισης».
 

Attachments





Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *
  • n_olympios
    Μαντιναδόρος!
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • spylab
    Shalom

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.595
Μηνύματα
2.867.235
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top