EV ταξίδια και φορτίσεις

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
31.008
Reaction score
90.269
Με 180δες είμαστε μια χαρά.
Πρεπει να προλαβαίνεις και να κατουρήσεις, με τους 400δες δεν γίνεται.
Οι 50δες είναι άχρηστοι. Οι 22δες είναι ανέκδοτο πρέπει να απαγορευτούν. Μόνο για μέσα στην πόλη.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.169
Reaction score
143.663
Όπως και να'χει, τουλάχιστον στην παρούσα φάση, οι δημόσιοι φορτιστές στα ΣΕΑ είναι υπεραρκετοί για τα EV που κυκλοφορούν, και τα ταξίδια στους αυτοκινητόδρομους με EV, δεν είναι πρόβλημα.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
31.008
Reaction score
90.269
Έκανα πλάνο για την επιστροφή, στάσεις κυρίως σε 100+ και μια 30λεπτη για φαγητό σε 50ρη.
Για να δούμε πως θα βγει.
 

Μηνύματα
3.525
Reaction score
11.651
Με 180δες είμαστε μια χαρά.
Πρεπει να προλαβαίνεις και να κατουρήσεις, με τους 400δες δεν γίνεται.
Οι 50δες είναι άχρηστοι. Οι 22δες είναι ανέκδοτο πρέπει να απαγορευτούν. Μόνο για μέσα στην πόλη.
Άμα έχεις και προστάτη ….. έφτασες στο 100% :roflmao:
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
31.008
Reaction score
90.269
Σημαντικό μάθημα.
Δεν έχει νόημα η ταχύτητα του φορτιστή αν είσαι γεμάτος, τουλάχιστον στα μη Tesla.
Σημαντική ε επιλογή των στάσεων

IMG_5241.jpeg


106 έδινε χτες όταν ήμουν άδειος.
 

Μηνύματα
1.497
Reaction score
2.308
Βασικά αν αυξηθεί η ισχύς δεν χρειάζεται να αυξηθεί ο αριθμός. Πάνω από 6 400αριδες ανά ΣΕΑ δεν χρειάζεται η εθνική. 2 5 λεπτές στάσεις χρειάζονται σχεδόν όλοι και δεν χρειάζεται να είναι στα ίδια σημεία. Αν έχεις πχ στα 150χλμ 400αρη φορτιστή πας με όσα και φτάνεις πχ στα 70 λεπτά κάθεσαι 6 και μαζεύεις τις 40kwh που πέταξες πηγαίνοντας με 140+ , εφόσον φυσικά το υποστηρίζει το όχημα.
Αυτά θα γίνουν σίγουρα και γρήγορα, με το ρυθμό που αυξήθηκαν σε αριθμό και ισχύ οι φορτιστές τον τελευταίο χρόνο το παραπάνω σενάριο είναι θέμα 2 ετών το πολύ
Δε νομίζω να υπάρχουν (επιβατικά) αυτοκίνητα που μπορούν να πάρουν 40 kWh σε 6 λεπτά.

Για μένα απόλυτη προτίμηση και με διαφορά είναι να μη χρειαστεί να περιμένεις να αδειάσει η θέση,
γιατί και 10 λεπτά να περιμένεις πάει το πλεονέκτημα του 100αρη έναντι του 50άρη

και για να μην περιμένεις αν η θέση ή οι θέσεις είναι πιασμένες, πρέπει να φτάνεις να πας σε επόμενο ή μεθεπόμενο σημειο φόρτισης.
 

Μηνύματα
17.647
Reaction score
25.362
Τα kia φαίνεται ότι υποστηρίζουν αυτές τις ταχύτητες, ωστόσο όταν ένας φορτιστής έχει δυνατότητα για 400kw μπορεί εύκολα να έχει 2 παροχές και να τις αξιοποιεί όταν ο λήπτης δεν έχει αντίστοιχη ικανότητα
 

Μηνύματα
1.497
Reaction score
2.308
το πιο γρήγορο, το ΚΙΑ δηλαδή, παίρνει περίπου 23 kWh σε 6 λεπτά και αν η μπαταρία είναι κάτω από 50%, αλλοιώς πολύ πιο κάτω

νομιζω και στα τεσλα ισχύει ότι όσο γεμίζει η μπαταρία πέφτει η ταχύτητα φόρτισης

σύμφωνα με τις παρακάτω μετρήσεις




edit
ειναι και η πορσε και ένα Audi λίγο πιο γρήγορα
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.169
Reaction score
143.663
Σημαντικό μάθημα.
Δεν έχει νόημα η ταχύτητα του φορτιστή αν είσαι γεμάτος, τουλάχιστον στα μη Tesla.
Σημαντική ε επιλογή των στάσεων

View attachment 296763

106 έδινε χτες όταν ήμουν άδειος.
Όπως έχω δείξει, πάνω από 73% SOC πέφτει κάτω των 50 kW η ισχύς φόρτισης.

Σε 83% SOC δεν έχει κανένα νόημα στάση φόρτισης, είναι σκέτο χάσιμο χρόνου.

Ιδανικά θα πρέπει να σταματάμε για φόρτιση σε SOC 5%.
Δε νομίζω να υπάρχουν (επιβατικά) αυτοκίνητα που μπορούν να πάρουν 40 kWh σε 6 λεπτά.
Σωστά.

Τα Tesla που φορτίζουν με πάνω από 230 kW (στους φορτιστές της Τέσλα φυσικά) για πάνω από 10 λεπτά (μετά πέφτει σιγά σιγά) δε παίρνουν τόσες kWh.

Με αυτή την ισχύ φόρτισης των 230 kW, σε 6 λεπτά θα πάρουν μόλις 23 kWh.
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
31.008
Reaction score
90.269
Τελικά συμπεράσματα:
  • Το ταξίδι (ανά κατεύθυνση) το υπολογίζω σε 1 ώρα παραπάνω από ότι θα έκανα με την Mercedes. 20 λεπτά λόγω του ότι δεν είναι το ίδιο στο δρόμο, χωρίς να τρέχω και σαν τρελός, και 40 λεπτά έξτρα στάσεις
  • Καμιά 100-120€ φτηνότερο στο σύνολο. Καλή πληρωμή για 40+40 λεπτά άραγμα με καφέ+ ακόμα 20+20 λεπτά οδήγησης.
  • Είναι γελοίο στα ΣΕΑ να έχει από έναν 50ρη. Μόνο. Δεν ξαναπάω σε 50ρη, παρά μόνο για πολύ σύντομη στάση. Μόνο 100 και πάνω. Άρα χρειάζεται χαρτογράφηση και προγραμματισμός ακόμα και στην ταχύτητα οδήγησης για να φτάσουμε σε 100+άρη, χωρίς στάση ή χωρίς μεγάλη στάση σε 50ρη. Ίσως καλύτερα με 110Km/h για να φτάσεις σε 180ρη παρα 130km/h και 50ρη. Θελει μελέτη. Αλλά είναι καραγκιοζηδες να βάζουν 50ρηδες.
  • Η έλλειψη ταχυφορτιστών και το ότι έχω καλομάθει με την Mercedes, σε συνδυασμό, λύνονται ως προβλήματα με μία κίνηση: ένα Tesla 3 Long Range. Ταχύτητα, και superchargers., λύθηκαν όλα Αν έκανα συχνά αυτό το ταξίδι θα έπρεπε να παραγγείλω σήμερα.
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.169
Reaction score
143.663
Το iD.3 είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, σαφώς ανώτερο οδηγικά από όσα ice του γκρουπ βασίζονται στο πάτωμα του γκολφ, κι αν υπήρχαν 150-αρηδες σε 2 ΣΕΑ ανά 200 χλμ, θα είχε λήξει το θέμα. Πιθανώς να λήξει σύντομα, αναβαθμίζονται οι ήδη υπάρχουσες δομές φόρτισης στα ΣΕΑ με ισχυρότερες.

Το Τέσλα όμως είναι άλλης κλάσης αυτοκίνητο για μεγάλες ταχύτητες, είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο, άλλη σταθερότητα, ακόμα πιο ήσυχο σε μεγάλες ταχύτητες.

Με το Τέσλα βλέπω και γω πως η ταχύτητα κίνησης σε αυτοκινητόδρομους μπορεί ανέτως να είναι όσο υψηλή θες, σε παρακαλάει το αυτοκίνητο να τρέξεις, έχει μια σταθερότητα στο δρόμο, για μένα τουλάχιστον, πρωτόγνωρη.

Αλλά γω δε τρέχω, και τηρώντας τα όρια ταχύτητας, βλέπω πως ακόμα και στα 130-140 που πάω, είναι μια κλάση πάνω από το iD.3.

Βεβαίως δεν είχα ποτέ μου αυτοκίνητο με 4-κινηση κι ούτε με 500 άλογα, οπότε προφανώς είναι πρωτόγνωρα αυτά που ζω. Όσο γκάζι θες, όποτε θες, ανεξάντλητο, και δεν νιώθεις με τι ταχύτητα πας. Για μένα, στρίβει σα τραίνο, και πάει σα τραίνο, τέτοια σταθερότητα.

Στη συγκεκριμένη διαδρομή Θεσσαλονίκη Αθήνα, με 2 ενδιάμεσους σταθμούς φόρτισης της Τέσλα (250-αρηδες), το πράγμα είναι εντελώς αστείο.

Σήμερα ξανά έκανα την διαδρομή προς Καναλλάκι, να ψηφίσει αύριο πρωί η σύζυγος και επιστροφή.

1000005297.png


Σε μεγάλο μέρος της διαδρομής, από Γρεβενά μέχρι μετά τα Γιάννενα, έβρεχε καρέκλες. Κυριολεκτικά άνοιξαν οι ουρανοί, σε κάποια φάση έριχνε και χαλάζι. Είδα πήγαινα με 125 ενώ οι υπόλοιποι γύρω μου ήταν σα σταματημένοι. Δε καταλαβαίνει τίποτα.

Φυσικά δεν έκανα καμία στάση για φόρτιση, δεν έκανα καμία "οικονομία" οδήγησης στο δρόμο για "να φτάσει η μπαταρία" (με 135 χλμ/Ω οι περισσότερες διαδρομές), δεν έχει τέτοια θέματα, έχει πάψει να με απασχολεί αυτό πλέον, αλλά σταματήσαμε Γρεβενά για κατούρημα και καφέδες. 😁

Μετά τα 370 χλμ του ταξιδιού, έδειχνε να έχει ακόμα 55 χιλιόμετρα αυτονομίας, κι έχει άλλα ~20 χιλιόμετρα κάτω από το 0% της ένδειξης της μπαταρίας..

Η διαδρομή που λέει το Google maps πως βγαίνει σε 4 ώρες και 17 λεπτά, βγήκε σε 3 ώρες και 40 λεπτά, με περίπου 1 τέταρτο να έχει χαθεί για την παράκαμψη στα Γρεβενά. 😎
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
48.633
Reaction score
102.340
Άρα χρειάζεται χαρτογράφηση και προγραμματισμός ακόμα και στην ταχύτητα οδήγησης για να φτάσουμε σε 100+άρη
Για άρχισε... :biggrin:

Ή να ανοίξω θέμα για 100άρηδες φορτιστές σε επιμέρους οδικούς άξονες:
- Αθήνα - Θεσσαλονίκη
- Θεσσαλονίκη - Ιωάννινα
- Θεσσαλονίκη - Αλεξανδρούπολη
- Αθήνα - Καλαμάτα
- Αθήνα - Πάτρα
- Πάτρα - Ιωάννινα
- Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης

Και αργότερα, αφού ολοκληρωθεί, τον Ε65:
- Λαμία - Εγνατία
 
Last edited:

TGD

Μηνύματα
10.848
Reaction score
10.404
Οι 50ρηδες συνδέονται στο δίκτυο οποιουδήποτε σεα. Οι μεγαλύτεροι αμφιβάλλω. Οι 200ρηδες μάλλον θα θέλουν παροχή μέσης τάσης.
 

Μηνύματα
17.647
Reaction score
25.362
Δεν υπάρχει εγκατάσταση ΣΕΑ χωρίς τέτοια παροχή , μόνο τα ψυκτικά του φαγαδικου μαζί με το a/c ξεπερνάνε τα 100KW εύκολα. Χωρια αντλίες χώρια δυνατότητα πυρόσβεσης κλπ. Ενδεχομένως να χρειάζεται μια μικρή αναβάθμιση αλλά σε κάθε περίπτωση ένας σταθμός αποθήκευσης λύνει αυτά τα θέματα
 


TGD

Μηνύματα
10.848
Reaction score
10.404
Δεν υπάρχει εγκατάσταση ΣΕΑ χωρίς τέτοια παροχή , μόνο τα ψυκτικά του φαγαδικου μαζί με το a/c ξεπερνάνε τα 100KW εύκολα. Χωρια αντλίες χώρια δυνατότητα πυρόσβεσης κλπ. Ενδεχομένως να χρειάζεται μια μικρή αναβάθμιση αλλά σε κάθε περίπτωση ένας σταθμός αποθήκευσης λύνει αυτά τα θέματα
Και φωτοβολταϊκά αντί για τέντες στο πάρκινγκ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.169
Reaction score
143.663
Θεσσαλονίκη - Ιωάννινα
Αυτό έχει λυθεί.
Στην είσοδο της Βέροιας έχει >150-αρη.
Στα Γιάννενα στην VW Καψιοχας έχει >150-αρη.

Λένε θα μπει και Γρεβενά, ακόμα καλύτερα.
Στα Γρεβενά θα γίνει και σταθμός Τέσλα σουπερτσάρτζερς.

Οι 50άρηδες είναι καταδικασμένοι σε αποτυχία.
Όντως.
Αργά η γρήγορα, οι 50-αρηδες θα ξηλωθούν από τα ΣΕΑ, για να πάνε σε κανένα σουπερμάρκετ.
Ήδη έχουν ξεκινήσει και ξηλώνουν, 3-4 ξέρω έχουν βγει και μπήκαν ισχυρότεροι. Θα αλλαχτούν όλοι.
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
48.633
Reaction score
102.340
Αυτό έχει λυθεί.
Στην είσοδο της Βέροιας έχει >150-αρη.
Στα Γιάννενα στην VW Καψιοχας έχει >150-αρη.
Με 1+1 δεν λες ότι έχει λυθεί. Μπάλωμα είναι ακόμα. Αν θέλουμε να γίνουμε σοβαρή χώρα σε ηλεκτροκίνηση, πρέπει να γίνουν 5+5 εκεί και σε 5-6 ακόμα σημεία άλλοι τόσοι.

Το ίδιο σε όλους τους οδικούς άξονες.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.169
Reaction score
143.663
Όχι μωρέ, καλά είναι.

Στη Βέροια στο εν λόγω βενζινάδικο, έχει 4 θέσεις ταχυφορτισης (>100kW) και 4 θέσεις AC.

Στον Καψιόχα στα Γιάννενα έχει 2 θέσεις ταχυφορτισης, και 4 θέσεις AC.

Για μια 5-ετια ακόμα, φτάνουν. Μέσα στο επόμενο έτος, θα έχει μπει και Γρεβενά.

Από Θεσσαλονίκη μέχρι Βέροια είναι 72 χλμ.

Από Βέροια μέχρι Καψιόχα είναι 188 χλμ.

Μέσα στα Γιάννενα έχει αρκετούς φορτιστές.
Στο Φρόντζου πολιτεία έχει ένα δωρεάν κι ένα τη blink.
Στον ΑΒ Βασιλόπουλο έχει 6 της ΔΕΗ blue.
Έχει στα βενζινάδικα, σε μαγαζιά, έχει.

Έχει και στη Βέροια μερικούς.

Στα Γρεβενά έχει μια 4-αδα στον ΑΒ Βασιλόπουλο, και στο Μέτσοβο έχει σε 2 ξενοδοχεία AC, στο Μέτσοβο θέλει ένα διπλό 50-αρη επειγόντως, και μια 4-αδα AC, για να πηγαίνεις για φαγητό.

Στα Γρεβενά, στο Μέτσοβο, σε όλα τα χωριά και πόλεις που θέλουν να έχουν επισκεψιμότητα, να πας να αραξεις ένα 2-ωρο 3-ωρο για φαγητό και μια σύντομη βόλτα στο κέντρο, θέλει AC 11-ρηδες φορτιστές στα κεντρικά δημόσια πάρκινγκ στην πλατεία του χωριού.
 
Last edited:


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.811
Μηνύματα
3.028.711
Members
38.497
Νεότερο μέλος
Κωνσταντίνος Παντός
Top