FAQ's CarAudio

Status
Not open for further replies.
Μηνύματα
30.533
Reaction score
40
1) Τα ηχεία μου βγάζουν παραμόρφωση στον ήχο όταν παίζουν σε μεγάλη ένταση......



Αυτό συμβαίνει γιατί τα ηχεία που υπάρχουν δεν μπορούν να αναπαράγουν το μπάσο που απαιτούμε.
Η απλούστερη λύση είναι να χαμηλώσουμε την ένταση.
Μία άλλη λύση είναι να χρησιμοποιήσουμε ένα crossover για να ελέγχουμε το εύρος συχνοτήτων που φθάνουν στα ηχεία μας, προσαρμόζοντάς το στο εύρος των ηχείων.
Πάντα βέβαια, υπάρχει η λύση της αλλαγής των ηχείων μας, αναζητώντας ηχεία που καλύπτουν καλύτερα τις ανάγκες μας!
 

Μηνύματα
30.533
Reaction score
40
FAQ's

2) Από που να περάσω τα καλώδια (σήματος & ρεύματος) στο αυτοκίνητό μου?



Ιδανικά θα ήταν τα καλώδια να περάσουν στα δύο πλαινά του πατώματος, στην κάτω αριστερή και δεξιά μεριά (κοντά στην ραφή πατώματος και μαρσπιέ), κάτω από τις μοκέτες και τα πλαστικά μαρσπιέ.

Ελέγχουμε κατ' αρχήν σε ποιά μεριά του αυτοκινήτου βρίσκεται η μπαταρία. Από αυτή τη μεριά θα περάσουν τα καλώδια τροφοδοσίας (ρεύματος) που θα κατευθυνθούν προς τα πίσω. Καλό είναι ολόκληρο (-α) το καλώδιο να μπει μέσα σε σωλήνα για να αποφύγουμε την περίπτωση τραυματισμού του καλωδίου στην προσπάθειά μας να το περάσουμε μέσα από κάποια τρύπα του πλαισίου (με κίνδυνο βραχυκυκλώματος ή ακόμα και φωτιάς)

Από την άλλη πλευρά του αυτοκινήτου θα περάσουν τα καλώδια σήματος προς τα ηχεία. Επιλέγουμε την απομάκρυνση τους από τα καλώδια ρεύματος για αποφυγήν παρασιτικού θορύβου στις ακροάσεις μας.

Όλα τα καλώδια πρέπει να είναι σωστά τοποθετημένα, χωρίς κουλουριάσματα ή τσακίσματα, καλά σταθεροποιημένα (όχι όμως και "στραγκαλισμένα") και με προσεκτικό σφίξιμο στους ακροδέκτες τους.
Καλό είναι επίσης σε κάθε τομή (πχ για ακροδέκτες) να μπαίνει θερμοσυστελλόμενο.
 

Μηνύματα
30.533
Reaction score
40
FAQ's

3) Πως μπορώ να τοποθετήσω μια πηγή στο ταμπλό, αν δεν ταιριάζει τώρα?



Οι περισσότερες πηγές που υπάρχουν στο εμπόριο, έχουν διαστάσεις 1din για να ταιριάζουν εύκολα στο συντριπτικό ποσοστό των αυτοκινήτων. Μερικά καινούρια (και κάποια παλαιότερα) όμως έχουν μεγαλύτερο προβλεπόμενο χώρο τοποθέτησης πηγής ή απλά περίεργο σχήμα (πχ καμπύλο πλαίσιο ή μη επίπεδη πρόσοψη κ.ο.κ.) που δένει σωστά οπτικά μόνο με το εργοστασιακό μοντέλο.

Για όλες αυτές τις περιπτώσεις, υπάρχουν στο εμπόριο, κατάλληλες βάσεις/κονσόλες που επιτρέπουν την σωστή (τεχνικά και αισθητικά) τοποθέτηση μιας συσκευής στον υπάρχων χώρο.
Και βεβαίως μπορεί κανείς να βρει την κατάλληλη βάση για το μοντέλο του αυτοκινήτου του, κάνοντας έτσι την τοποθέτηση απλή υπόθεση ρουτίνας (ταίριασμα των κλιπς ή των βιδών κ.ο.κ.)
 

Μηνύματα
30.533
Reaction score
40
FAQ's

4) Γιατί τα φώτα (πορείας και στο εσωτερικό) του αυτοκινήτου μου τρεμοπαίζουν όταν παίζει μπάσο στην μουσική?



Αν τα λαμπάκια στην πηγή σας (ή αλλού στο αυτοκίνητο) τρεμοπαίζουν όταν ακούτε μουσική με δυνατό beat (ή ακόμα και το Cd player σας κολλάει στιγμιαία) σημαίνει ότι ο ενισχυτής (της πηγής αλλά συνήθως κάποιος εξωτερικός ενισχυτής ισχύος) ζητά περισσότερη ενέργεια (ρεύμα) από αυτήν που μπορεί να δώσει η μπαταρία του οχήματος.

Κατ' αρχήν ελέγχουμε αν η μπαταρία μας είναι στο τελευταίο στάδιο της ζωής της και αν ναι την αλλάζουμε (ίσως και με κάποια λίγο μεγαλύτερη αν την σηκώνει το δυναμό μας. Πχ από 55Ah σε 62Ah)

Δεύτερο βήμα είναι να ελέγξουμε αν το δυναμό μας είναι σε καλή κατάσταση και κάνουμε προληπτικά συντήρηση.

Αν ακόμα δεν έχουμε βρει λύση στο ζήτημά μας, σημαίνει πλέον ότι η πλέον ενδεδειγμένη λύση είναι η τοποθέτηση κάποιου πυκνωτή (πχ 0.5F ή 1F......μονάδα μέτρησης της χωρητικότητας τους το Farad) στο καλώδιο τροφοδοσίας πολύ κοντά στον ενισχυτή μας.

Ουσιαστικά οι πυκνωτές λειτουργούν σαν αποθήκες ενέργειας, γεμίζοντας όταν η μουσική είναι πιο χαλαρή και δίνουν στον ενισχυτή την extra ενέργεια που χρειάζεται στα δύσκολα περάσματα (έντονο μπάσο, μεγάλη ένταση)

Η άποψη που κυκλοφορεί ότι οι πυκνωτές κάνουν ζημιά στην μπαταρία του αυτοκινήτου είναι απλά σενάριο από ταινία επιστημονικής φαντασίας.
 

Μηνύματα
30.533
Reaction score
40
FAQ's

5) Πως μπορώ να αποφεύγω το ήχο (χρουπππ) που ακούω από τα ηχεία μου όταν ενεργοποιώ το σύστημά μου



Κατ' αρχήν (αν δεν το κάνετε ήδη) λίγο πριν απενεργοποιήσετε το σύστημά σας (πατώντας Οff στην πηγή) θα φροντίζετε ώστε η ένταση (volume) να είναι πάντα στο ΜΙΝ (ουσιαστικά κλειστή)
Αυτό αφ' ενός θα αποτρέψει την πιθανότητα ζημιάς στα ηχεία σας (που θα δεχθούν απότομα ένα ξέσπασμα μουσικής, και συνεπώς watts με παραμόρφωση, την στιγμή που πατάτε το On).
Αφ' ετέρου θα αποτρέψει την πιθανότητα ανακοπής του ατυχούς συνοδηγού σας που σίγουρα δεν θα είναι προετοιμασμένος να δεχθεί αυτό το ξαφνικό χτύπημα.

Κατ' αρχήν μην δίνετε την δυνατότητα στους ενισχυτές σας να είναι ανοιχτοί (On) όταν η πηγή σας είναι σβηστή (Off).
Aπ' την άλλη, οι σύγχρονοι ενισχυτές διαθέτουν κυκλώματα χρονοκαθυστέρησης, που δεν επιτρέπουν στον ενισχυτή να βρεθεί σε κατάσταση λειτουργίας, παρά μόνο αν περάσουν 3 με 5 δευτερόλεπτα για να προλάβουν οι υπόλοιπες συσκευές να βρίσκονται σε κατάσταση "αποστολής σήματος" προς αυτούς.

Αν παρ' όλα αυτά, τα ηχεία σας εξακολουθούν να κάνουν τον χαρακτηριστικό ήχο, μπορείτε στο εμπόριο να βρείτε κάποιο ρελέ που θα συνδέσετε σε σειρά στο καλώδιο remote turn on για να προκαλέσετε έτσι την ζητούμενη χρονοκαθυστέρηση. (κάτι που καλό είναι να κάνετε με την βοήθεια τεχνικού προς αποφυγήν λάθους)
 

Μηνύματα
30.533
Reaction score
40
FAQ's

6) Τι ακριβώς κάνει η ηχομόνωση στο αυτοκίνητο?



Όλα τα ηχομονωτικά υλικά (πχ Dynamat.......) έχουν σαν στόχο να:
~ Περιορίσουν τον συντονισμό που δημιουργείται στο εσωτερικό των μεταλλικών επιφανειών του οχήματος (συνήθως από τις χαμηλές συχνότητες)

~ Να περιορίσουν την προς τα έξω ηχορύπανση (με κλειστά παράθυρα εννοείται)

~ Να βελτιώσουν την ποιότητα του ήχου στον χώρο ακρόασης

Πως το πετυχαίνουμε αυτό?
Στο εμπόριο υπάρχουν υλικά κατάλληλα προς χρήση στο αυτοκίνητο.
Μπορεί να είναι σε μορφή φύλλου (που χρησιμοποιούμε κυρίως σε μεγάλες επιφάνειες-πχ εσωτερικό πόρτας-) ή σπρευ για ευκολότερη πρόσβαση σε σημεία που δεν μπορούμε να πλησιάσουμε εύκολα.

Υπάρχουν επίσης και έτοιμα κιτ για γνωστούς τύπους οχημάτων, που μπορούν ευκολότερα να ταιριάξουν στα επιμέρους σημεία και να ελέγξουν τις δυσλειτουργίες και τα προβλήματα που δημιουργούν οι μεγάλες εντάσεις στο αυτοκίνητο.
 

Μηνύματα
30.533
Reaction score
40
FAQ's

7) Πως μπορώ να γεφυρώσω σωστά τον ενισχυτή μου?



Εδώ το σωστότερο που μπορείτε να κάνετε είναι να ενημερωθείτε από το βιβλίο κατασκευαστή του ενισχυτή σας.
(το οποίο ακόμα κι αν έχετε χάσει, μπορείτε πολύ εύκολα να to βρείτε σαν αρχειο PDF στο internet)

Eλέγξτε κατ΄αρχήν αν ο ενισχυτής σας μπορεί να γεφυρωθεί (και να μετατραπεί πχ από 2κάναλος σε μονοκάναλος ή από 4κάναλος σε 2κάναλο κ.ο.κ.)
Αν όχι ΜΗΝ επιχειρήσετε να κάνετε κάτι γιατί το μόνο που θα καταφέρετε είναι ζημιά.
Αν ναι, ακολουθείστε τα σχεδιαγράμματα των επιλογών που σας δίνει ο κατασκευαστής.

Η διαδικασία είναι παραπλήσια στους περισσότερους ενισχυτές αλλά αυτό δεν σημαίνει a priori ότι είναι πάντα η ίδια.
 

Μηνύματα
30.533
Reaction score
40
FAQ's

8.) Που μπορώ να τοποθετήσω τον (τους) ενισχυτή (-ες) μου?



Η πιο συνηθισμένη περιοχή τοποθέτησης είναι ο χώρος των αποσκευών.
Είτε στην πλάτη των πίσω καθισμάτων, είτε στο πάτωμα (ίσως μέσα σε κάποια ξύλινη κατασκευή)
Τα πλεονεκτήματα αυτής της τοποθέτησης είναι:


  • η εύκολη πρόσβασή τους, τόσο κατά την τοποθέτηση όσο και για την φάση των ρυθμίσεών τους.
  • άνετη λειτουργία των ενισχυτών αφού ψύχονται καλά
  • αισθητική αποδεκτή και σε περίπτωση διαγωνισμών extreme κατασκευές τοποθέτησης και φωτισμού μπορούν να εντυπωσιάσουν θεατές και επιτροπές
  • ασφαλής θέση για τους επιβάτες (με την προϋπόθεση της σωστής τοποθέτησης)



Τα μειονεκτήματα αυτής είναι:


  • πιθανότητα τραυματισμού της συσκευής από αντικείμενα που βρίσκονται μέσα στον χώρο των αποσκευών σε περίπτωση έντονης αλλαγής της κινητικής κατάστασης του αυτοκινήτου
  • περιορίζει την πρακτικότητα (και τον όγκο) του χώρου αποσκευών (ιδιαίτερα αν μιλάμε για αυτοκίνητα που με την πτώση των πίσω καθισμάτων μπορούν να μεταφέρουν μεγάλα αντικείμενα, όπως πχ τα 3-θυρα/5-θυρα, hatchbach ή liftback ελληνιστί......)






Εναλλακτική περιοχή τοποθέτησης είναι ο χώρος κάτω από τα καθίσματα (κυρίως τα δύο μπροστινά)
Τα πλεονεκτήματα αυτής είναι:
  • μη περιορισμός της πρακτικότητας (και όγκου) του χώρου αποσκευών
  • Ελάχιστες πιθανότητες τραυματισμού της συσκευής
  • μικρή απόσταση από την μπαταρία και τις πηγές




Τα μειονεκτήματα αυτής:

  • όχι τόσο καλή ψύξη (και κίνδυνος υπερθέρμανσης)
  • δύσκολη πρόσβαση για ρυθμίσεις
  • περιορισμένος χώρος, που αναγκαστικά μας περιορίζει με την σειρά του τις επιλογές μας!





Βέβαια θα μπορούσαν να τοποθετηθούν και σε άλλα σημεία του αυτοκινήτου.
Όπως πχ στα πίσω πλαινά αν μιλάμε για 3θυρο (ή 2θυρο) αυτοκίνητο.
Ή κάτω από το ταμπλό (ιδιαίτερα αν μιλάμε για μικρούς ενισχυτές) κ.ο.κ.
 

Status
Not open for further replies.

Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.325
Μηνύματα
2.858.571
Members
37.895
Νεότερο μέλος
Mark Zappa
Top