- Μηνύματα
- 10.188
- Reaction score
- 62
Η σειρά FIFA είναι μία από τις μακροβιότερες και εμπορικά πιο επιτυχημένες, στο χώρο τον βιντεοπαιχνιδιών που σχετίζονται με το ποδόσφαιρο. Οι χρυσές εποχές του FIFA 98 -πίσω στο 1997- και οι ατελείωτες ώρες που μας χάρισαν το FIFA 2000 και FIFA 2001, αποτελούν τις “κορωνίδες” του μακρόχρονου franchise. Δεν έλειψαν όμως οι μετριότητες και οι βιαστικές κυκλοφορίες, όπως το FIFA 06 και FIFA 07 -2005 και 2006 αντίστοιχα- που προτιμότερο ήταν να μην είχαν δει ποτέ το φως της δημοσιότητας. Ο κολοσσός, που ακούει στο όνομα EA Sports, έψαχνε τη λύση για να βρεθεί έξω από το αδιέξοδο. Η Konami από την άλλη, με τη σειρά Pro Evolution Soccer, είχε “ριζώσει” στην κορυφή της κατηγορίας, με εξαιρετικούς τίτλους -μεγαλεία για την ακρίβεια- όπως το Pro Evolution Soccer 4 και Pro Evolution Soccer 5, που “πατούσαν” με ευκολία το μεγάλο ανταγωνιστή τους, το FIFA.
Ήρθε όμως το 2007 και το πρώτο δείγμα ανάκαμψης της σειράς ήταν το FIFA 08. Ο συγκεκριμένος τίτλος, αν και καθόλου αψεγάδιαστος, είχε καταφέρει να αντιστρέψει το σκηνικό και να δώσει στο “φανατικό” κοινό του ποδοσφαίρου, έναν ολοκληρωμένο τίτλο, σαφέστατα βελτιωμένο σε σχέση με τις τελευταίες αποτυχίες, αλλά και gameplay που δεν είχε τίποτα να ζηλέψει από τη σειρά της Konami.
Το μεγάλο πυροτέχνημα όμως, “έσκασε” με το FIFA 09 που δικαίως θεωρείται ως ο καλύτερος τίτλος ποδοσφαίρου που έχει εμφανιστεί μέχρι σήμερα. Απίστευτος ρεαλισμός στις κινήσεις των παικτών, απολαυστικό και βαθύ gameplay και πλούσιο σε modes, περιεχόμενο, ήταν μερικά χαρακτηριστικά που έκαναν το FIFA 09 να ξεχωρίσει.
Με μεγάλη μας χαρά σας ανακοινώνουμε πως το FIFA 10 είναι καλύτερο και αισθητά βελτιωμένο σε σχέση με τον προκάτοχό του. Τον επερχόμενο τίτλο της EA Sports, είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε στο Λονδίνο και συγκεκριμένα σε εκδήλωση που έλαβε μέρος στο ποδοσφαιρικό στάδιο της Arsenal, Emirates Stadium, το οποίο αποτελεί το πλέον ιδανικό μέρος για να παρουσιαστεί ένα παιχνίδι ποδοσφαίρου. Εκεί, δημοσιογράφοι από ολόκληρο τον κόσμο, παραβρέθηκαν για να γευθούν πρώτοι, το νέο μέλος της οικογένειας του FIFA.
Την εκδήλωση άνοιξε ο ισχυρός άντρας και πρόεδρος της EA Sports, Peter Moore, ο οποίος γεμάτος ενθουσιασμό και αυτοπεποίθηση, μας μίλησε για την αλλαγή πορείας της εταιρίας του. “Μία πορεία, πολύ πιο σοβαρή και μακριά από τα λάθη και τις μετριότητες του παρελθόντος” δήλωσε χαρακτηριστικά.
Σειρά όμως είχε ο David Rutter -παραγωγός του FIFA 10- ο οποίος παρουσίασε επίσημα, τα νέα χαρακτηριστικά και τις προσθήκες που θα δούμε στο νέο τίτλο. Ας περάσουμε όμως στο “κυρίως πιάτο”, που δεν είναι άλλο από την ενασχόληση μας με το νέο FIFA. Αξίζει να αναφέρουμε, πως το ποσοστό ολοκλήρωσης του τίτλου, όταν ήρθαμε σε επαφή μαζί του, βρισκόταν μόλις στο 45%, με αποτέλεσμα αρκετοί τομείς, όπως ο οπτικός, να αντιμετωπίζουν προβλήματα και ελλείψεις.
Με μία πρώτη και γρήγορη ματιά, το νέο FIFA, μοιάζει επικίνδυνα με το FIFA 09. Τα πράγματα όμως αλλάζουν ριζικά, όταν ο παίκτης πιάσει στα χέρια του το χειριστήριο και ξεκινήσει να “παίζει μπάλα”. Οι νέες προσθήκες είναι τόσες πολλές, που θα χρειαστούμε αρκετές σελίδες για να τις περιγράψουμε όλες, οπότε θα σταθούμε στα βασικά και πιο σημαντικά νέα στοιχεία. Το σημαντικότερο ίσως χαρακτηριστικό, που εμφανίζεται για πρώτη φορά σε τίτλο της κατηγορίας, είναι η δυνατότητα κίνησης/ περιστροφής του παίκτη -με τον αναλογικό μοχλό- σε 360 μοίρες, επιτρέποντας τον να ντριπλάρει και να βρίσκει ευκολότερα κενά ανάμεσα στους αντιπάλους, κάτι που δεν μπορούσε να επιτευχθεί στο παρελθόν. Το “360o Dribbling” -όπως αναφέρεται από τους παραγωγούς- στο παρελθόν έχει δεσμευτεί πολλές φορές από δημιουργούς και των δύο στρατοπέδων -FIFA και PES- αλλά πρώτη φορά γίνεται πράξη. Ο γενικότερος ρυθμός του παιχνιδιού έχει αυξηθεί και ο αγώνας διεξάγεται με περισσότερη ένταση και ταχύτητα. Επί παραδείγματι, ο παίκτης μετά από ένα επιτυχημένο control, δεν χρειάζεται πλέον να περιμένει τη μπάλα να αγγίξει το χορτάρι για να ξεκινήσει να τρέχει.
Τα σουτ και οι πάσες εκτελούνται πολύ πιο γρήγορα και με μεγαλύτερη ακρίβεια, “κλέβοντας” κατά κάποιο τρόπο, στοιχεία από το gameplay της σειράς Pro Evolution Soccer. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η διαδικασία διεκδίκησης της μπάλας, μιας και ο παίκτης μπορεί να τοποθετήσει έξυπνα ή ακόμη και βίαια, το σώμα του και να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία. Περισσότερες από πενήντα νέες κινήσεις έχουν προστεθεί, είτε αυτές αφορούν τις ντρίπλες, είτε το γενικότερο animation των παικτών, ενώ οι αντιδράσεις των τερματοφυλάκων, είναι πιο “ώριμες” από ποτέ. Μεγάλη βελτίωση έχει υποστεί και η τεχνητή νοημοσύνη των αντιπάλων, με αποτέλεσμα να οι ενέργειες τους να είναι λιγότερο προβλέψιμες και οι κινήσεις του παίκτη “διαβάζονται” με ευκολία.
Πολλά θα είναι και τα νέα modes που θα κάνουν την εμφάνιση τους στο νέο FIFA. Μετά από απαιτήσεις των οπαδών της σειράς, το Practice Arena επιστρέφει, με τη δυνατότητα παιχνιδιού “ενός εναντίον ενός”, το “Continuous Play” αλλά και το “Free Kick”, να το πλαισιώνουν. Βελτιώσεις έχει υποστεί και το Manager Mode του τίτλου, με περισσότερο ρεαλισμό στους αγώνες, αυθεντικές και “λογικές” μεταγραφές και πιστευτή ανάπτυξη παικτών.
Δεν μπορούμε να αναφερθούμε διεξοδικά στον οπτικό τομέα, καθώς -όπως αναφέρθηκε και προηγουμένως- η ανάπτυξη του τίτλου βρίσκεται σε αρκετά πρώιμο στάδιο και οι βελτιώσεις στα γραφικά είναι ελάχιστες. Τα απελπιστικά αργά μενού του FIFA 09, δυστυχώς, δεν απουσιάζουν, κάτι το οποίο ελπίζουμε να αλλάξει στο τελικό προϊόν. Τελικώς, το νέο FIFA αποδεικνύει ότι οι άνθρωποι της EA Sports έχουν αφήσει για τα καλά το παρελθόν πίσω τους και αναδιοργανωμένοι κοιτάζουν το μέλλον με αισιοδοξία. Το FIFA 10, θέτει τον πήχη της κατηγορίας πολύ ψηλά και κάνει το “έργο” της Konami ακόμη δυσκολότερο. Το FIFA 10 θα κυκλοφορήσει για Xbox 360, PlayStation 3, PC, Wii, DS, PSP και PS2, το ερχόμενο φθινόπωρο.
www.gameover.gr
Ήρθε όμως το 2007 και το πρώτο δείγμα ανάκαμψης της σειράς ήταν το FIFA 08. Ο συγκεκριμένος τίτλος, αν και καθόλου αψεγάδιαστος, είχε καταφέρει να αντιστρέψει το σκηνικό και να δώσει στο “φανατικό” κοινό του ποδοσφαίρου, έναν ολοκληρωμένο τίτλο, σαφέστατα βελτιωμένο σε σχέση με τις τελευταίες αποτυχίες, αλλά και gameplay που δεν είχε τίποτα να ζηλέψει από τη σειρά της Konami.
Το μεγάλο πυροτέχνημα όμως, “έσκασε” με το FIFA 09 που δικαίως θεωρείται ως ο καλύτερος τίτλος ποδοσφαίρου που έχει εμφανιστεί μέχρι σήμερα. Απίστευτος ρεαλισμός στις κινήσεις των παικτών, απολαυστικό και βαθύ gameplay και πλούσιο σε modes, περιεχόμενο, ήταν μερικά χαρακτηριστικά που έκαναν το FIFA 09 να ξεχωρίσει.
Με μεγάλη μας χαρά σας ανακοινώνουμε πως το FIFA 10 είναι καλύτερο και αισθητά βελτιωμένο σε σχέση με τον προκάτοχό του. Τον επερχόμενο τίτλο της EA Sports, είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε στο Λονδίνο και συγκεκριμένα σε εκδήλωση που έλαβε μέρος στο ποδοσφαιρικό στάδιο της Arsenal, Emirates Stadium, το οποίο αποτελεί το πλέον ιδανικό μέρος για να παρουσιαστεί ένα παιχνίδι ποδοσφαίρου. Εκεί, δημοσιογράφοι από ολόκληρο τον κόσμο, παραβρέθηκαν για να γευθούν πρώτοι, το νέο μέλος της οικογένειας του FIFA.
Την εκδήλωση άνοιξε ο ισχυρός άντρας και πρόεδρος της EA Sports, Peter Moore, ο οποίος γεμάτος ενθουσιασμό και αυτοπεποίθηση, μας μίλησε για την αλλαγή πορείας της εταιρίας του. “Μία πορεία, πολύ πιο σοβαρή και μακριά από τα λάθη και τις μετριότητες του παρελθόντος” δήλωσε χαρακτηριστικά.
Σειρά όμως είχε ο David Rutter -παραγωγός του FIFA 10- ο οποίος παρουσίασε επίσημα, τα νέα χαρακτηριστικά και τις προσθήκες που θα δούμε στο νέο τίτλο. Ας περάσουμε όμως στο “κυρίως πιάτο”, που δεν είναι άλλο από την ενασχόληση μας με το νέο FIFA. Αξίζει να αναφέρουμε, πως το ποσοστό ολοκλήρωσης του τίτλου, όταν ήρθαμε σε επαφή μαζί του, βρισκόταν μόλις στο 45%, με αποτέλεσμα αρκετοί τομείς, όπως ο οπτικός, να αντιμετωπίζουν προβλήματα και ελλείψεις.
Με μία πρώτη και γρήγορη ματιά, το νέο FIFA, μοιάζει επικίνδυνα με το FIFA 09. Τα πράγματα όμως αλλάζουν ριζικά, όταν ο παίκτης πιάσει στα χέρια του το χειριστήριο και ξεκινήσει να “παίζει μπάλα”. Οι νέες προσθήκες είναι τόσες πολλές, που θα χρειαστούμε αρκετές σελίδες για να τις περιγράψουμε όλες, οπότε θα σταθούμε στα βασικά και πιο σημαντικά νέα στοιχεία. Το σημαντικότερο ίσως χαρακτηριστικό, που εμφανίζεται για πρώτη φορά σε τίτλο της κατηγορίας, είναι η δυνατότητα κίνησης/ περιστροφής του παίκτη -με τον αναλογικό μοχλό- σε 360 μοίρες, επιτρέποντας τον να ντριπλάρει και να βρίσκει ευκολότερα κενά ανάμεσα στους αντιπάλους, κάτι που δεν μπορούσε να επιτευχθεί στο παρελθόν. Το “360o Dribbling” -όπως αναφέρεται από τους παραγωγούς- στο παρελθόν έχει δεσμευτεί πολλές φορές από δημιουργούς και των δύο στρατοπέδων -FIFA και PES- αλλά πρώτη φορά γίνεται πράξη. Ο γενικότερος ρυθμός του παιχνιδιού έχει αυξηθεί και ο αγώνας διεξάγεται με περισσότερη ένταση και ταχύτητα. Επί παραδείγματι, ο παίκτης μετά από ένα επιτυχημένο control, δεν χρειάζεται πλέον να περιμένει τη μπάλα να αγγίξει το χορτάρι για να ξεκινήσει να τρέχει.
Τα σουτ και οι πάσες εκτελούνται πολύ πιο γρήγορα και με μεγαλύτερη ακρίβεια, “κλέβοντας” κατά κάποιο τρόπο, στοιχεία από το gameplay της σειράς Pro Evolution Soccer. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η διαδικασία διεκδίκησης της μπάλας, μιας και ο παίκτης μπορεί να τοποθετήσει έξυπνα ή ακόμη και βίαια, το σώμα του και να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία. Περισσότερες από πενήντα νέες κινήσεις έχουν προστεθεί, είτε αυτές αφορούν τις ντρίπλες, είτε το γενικότερο animation των παικτών, ενώ οι αντιδράσεις των τερματοφυλάκων, είναι πιο “ώριμες” από ποτέ. Μεγάλη βελτίωση έχει υποστεί και η τεχνητή νοημοσύνη των αντιπάλων, με αποτέλεσμα να οι ενέργειες τους να είναι λιγότερο προβλέψιμες και οι κινήσεις του παίκτη “διαβάζονται” με ευκολία.
Πολλά θα είναι και τα νέα modes που θα κάνουν την εμφάνιση τους στο νέο FIFA. Μετά από απαιτήσεις των οπαδών της σειράς, το Practice Arena επιστρέφει, με τη δυνατότητα παιχνιδιού “ενός εναντίον ενός”, το “Continuous Play” αλλά και το “Free Kick”, να το πλαισιώνουν. Βελτιώσεις έχει υποστεί και το Manager Mode του τίτλου, με περισσότερο ρεαλισμό στους αγώνες, αυθεντικές και “λογικές” μεταγραφές και πιστευτή ανάπτυξη παικτών.
Δεν μπορούμε να αναφερθούμε διεξοδικά στον οπτικό τομέα, καθώς -όπως αναφέρθηκε και προηγουμένως- η ανάπτυξη του τίτλου βρίσκεται σε αρκετά πρώιμο στάδιο και οι βελτιώσεις στα γραφικά είναι ελάχιστες. Τα απελπιστικά αργά μενού του FIFA 09, δυστυχώς, δεν απουσιάζουν, κάτι το οποίο ελπίζουμε να αλλάξει στο τελικό προϊόν. Τελικώς, το νέο FIFA αποδεικνύει ότι οι άνθρωποι της EA Sports έχουν αφήσει για τα καλά το παρελθόν πίσω τους και αναδιοργανωμένοι κοιτάζουν το μέλλον με αισιοδοξία. Το FIFA 10, θέτει τον πήχη της κατηγορίας πολύ ψηλά και κάνει το “έργο” της Konami ακόμη δυσκολότερο. Το FIFA 10 θα κυκλοφορήσει για Xbox 360, PlayStation 3, PC, Wii, DS, PSP και PS2, το ερχόμενο φθινόπωρο.
www.gameover.gr